Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Actueel
  4. Job Cohen is afgetreden

Dit onderwerp heeft 73 reacties, en bestaat uit 3 pagina's. U bent momenteel op pagina 3 van 3.
De laatste reactie is geplaatst op 22-02-2012 12:27.

Job Cohen is afgetreden

Ga naar een onderdeel
  1. TillyTop
    Afbeelding van TillyTop

quote:
    marijke1 schreef op 20 februari 2012 @ 22:32:
    [...]

Ach, dat kan iedereen, ik neem de moeite niet. De PvdA boeit me als notoire VVD aanhanger sowieso niet.
    Tja, waarom maak je je dan druk over het aftreden van Cohen?

2. rijkje
    Afbeelding van rijkje

quote:
    Pagan schreef op 20 februari 2012 @ 22:45:
    Ik hoorde trouwens kandidaten noemen, o.a. Plaskerk. Die komt op mij integerder over dan Job, ik man m wel, alleen hij lijkt me ook volkomen ongeschikt als leider.
    Wie ik graag mag is die Diederik Samsom, misschien iets te broekig. Aan de andere kant kan hij wel met moderne media omgaan en hij lijkt me wel maatschappelijk betrokken.
    Ik denk dat Plaskerk dezelfde makke heeft als Cohen. Niet een echt politiek dier. Niet gehaaid genoeg om zich staande te houden, hoewel ik wel denk dat hij "gehaaider" dan Cohen. Samsom lijkt mij ook de meest geschikte

\"When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace\"

3. Willemijn23
    Afbeelding van Willemijn23

quote:
    Pagan schreef op 20 februari 2012 @ 22:45:
    Ik hoorde trouwens kandidaten noemen, o.a. Plaskerk. Die komt op mij integerder over dan Job, ik man m wel, alleen hij lijkt me ook volkomen ongeschikt als leider.
    Wie ik graag mag is die Diederik Samsom, misschien iets te broekig. Aan de andere kant kan hij wel met moderne media omgaan en hij lijkt me wel maatschappelijk betrokken.
    Ik vind Asscher de beste binnen de PvdA, alleen ik wil hem niet kwijt als wethouder. Het is de enige kandidaat die ik persoonlijk ken en hij komt erg goed over. Daarna gaat mijn voorkeur uit naar Samsom.

Willemijn23 wijzigde dit bericht op 20-02-2012 22:52 met 0%
    Keer je om naar de zon... en je schaduw verdwijnt.

4. Rellebel
    Afbeelding van Rellebel

quote:
    ellon schreef op 20 februari 2012 @ 17:52:

Cohen verwerpt, net als alle andere partijen in Den Haag, de koppeling tussen de daden van Breivik en het gedachtengoed van Wilders. "Hij heeft geen enkele verantwoordelijkheid", benadrukt de PvdA-leider in het Radio 1-Journaal.

Maar Wilders moet zich er wel van doordrongen zijn, wat voor rol zijn uitspraken kunnen spelen. "Je moet je heel goed realiseren wat de invloed kan zijn. Ik denk dat het heel verstandig is om je woorden te matigen. Dat geldt voor alle politici," aldus Cohen.[/i]

Als er geen koppeling is tussen de daden van Breivik en het gedachtengoed van Wilders, spelen de uitspraken van laatstgenoemde geen rol aangaande de daden van Breivik, anders was er wel een koppeling.
    Integer zal hij best wel zijn, meneer Cohen, maar ook een beetje dom.

Meneer Wilders is integer en niet dom.

Rellebel wijzigde dit bericht op 20-02-2012 22:54 met 2%
    De een zijn dood is een ander zijn brood.

5. rijkje
    Afbeelding van rijkje

Het zou iemand uit de fractie worden volgens Spekman. Dus dan valt Ascher af. Ik vind Ascher niet de ideale man om stemmen binnen te halen.

\"When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace\"

6. rijkje
    Afbeelding van rijkje

quote:
    Rellebel schreef op 20 februari 2012 @ 22:52:
    [...]

Als er geen koppeling is tussen de daden van Breivik en het gedachtengoed van Wilders, spelen de uitspraken van laatstgenoemde geen rol aangaande de daden van Breivik, anders was er wel een koppeling.

Aangezien Breivik zijn bewondering voor Wilders uitgebreid heeft beschreven is het commentaar van o.a Cohen niet zo vreemd.
    Dat Wilders niet dom is zal niemand ontkennen denk ik.
    Integer?? Hij weet misschien hoe je het schrijft. Voor de rest heeft de man niets met het woord te maken

7. Rellebel
    Afbeelding van Rellebel

Bekijk dan nog maar eens de definitie van integer.

8. Rellebel
    Afbeelding van Rellebel

quote:
    rijkje schreef op 20 februari 2012 @ 22:56:
    [...]

Aangezien Breivik zijn bewondering voor Wilders uitgebreid heeft beschreven is het commentaar van o.a Cohen niet zo vreemd.
    Dat Wilders niet dom is zal niemand ontkennen denk ik.
    Integer?? Hij weet misschien hoe je het schrijft. Voor de rest heeft de man niets met het woord te maken
    Het is een tegenstrijdig commentaar, hij denkt niet goed na.

9. ellon
    Afbeelding van ellon

Wilders en integer. Niet bepaald een goede combinatie met zijn: doe normaal, man, u bent knettergek, bedrijfspoedel, kopvoddentaks, zijn zootje criminelen die zijn partij bevolkt, al zijn gebroken beloften en zijn achterkamertjesgedoe met deze regering.

De natuur is een wonder. Een miljoen jaar geleden wist nog niemand, dat de mens een bril zou dragen en toch staan onze oren op de goede plaats

10. Adoeseg
    Afbeelding van Adoeseg

quote:
    Rellebel schreef op 20 februari 2012 @ 22:52:
    [...]

Slim, geraffineerd, manipulerend, populistisch, maar zeker niet integer...

Kiss slowly, laugh insanely, live truly, and and forgive quickly, (Paul Coelho)

11. ellon
    Afbeelding van ellon

O, en dan vergeet ik nog de doofpot van een jaar van het Limburgse PVV raadslid met zijn 'uitgekotste stukje halalvlees van een varken-mail'

De natuur is een wonder. Een miljoen jaar geleden wist nog niemand, dat de mens een bril zou dragen en toch staan onze oren op de goede plaats

12. Mee
    Afbeelding van Mee

quote:

Zei toch , een inkoppertje
    :D

Niet dat ik het meen

13. Willemijn23

quote:
    ellon schreef op 20 februari 2012 @ 23:11:
    O, en dan vergeet ik nog de doofpot van een jaar van het Limburgse PVV raadslid met zijn 'uitgekotste stukje halalvlees van een varken-mail'
    Had jij niet een lijstje?

14. Willemijn23

quote:
    Mee schreef op 20 februari 2012 @ 23:16:
    [...]

Zei toch , een inkoppertje
    :D

Niet dat ik het meen
    Oooo, ik dacht dat je Wilders écht integer vond. Sorry, dan heb ik je onderschat en is het een leuk grapje.

15. apekop
    Afbeelding van apekop

Ik vind PlasTerk geen man om tegen een kerk te plassen...

Gaan jullie maar met de tijd mee, ik kom later wel....

16. rijkje
    Afbeelding van rijkje

LOL.....ik heb het klakkeloos overgenomen :bonk:

17. Adoeseg
    Afbeelding van Adoeseg

quote:
    apekop schreef op 20 februari 2012 @ 23:23:
    Ik vind PlasTerk geen man om tegen een kerk te plassen...

Een ijzersterke wetenschapper maar ook denk ik te zacht van karakter om die haaien te bevechten!
    Asher misschien? Of Samson? Alhoewel die in zijn privesituatie rekening zal moeten houden met een jong lid van zijn gezin...

18. Keesje1964
    Afbeelding van Keesje1964

geen stijl.nl

PvdA tipt Telegraaf: Ook Spekman moet kapot
    En het lekken naar verschillende media door de Partij van de Achterbaksheid gaat maar door. De oh zo fatsoenlijke sociaal-democraten blijven de interne machtstrijd van hun failliete clubje maar in de publiciteit uitvechten. Nu heeft Telegraafcolumnist Paul Jansen weer een anoniem berichtje uit de fractie mogen ontvangen. Strekking van het verhaal. Ook voorzitter Hans Spekman ligt enorm onder vuur en kan maar beter zijn biezen pakken. Dodelijke kwoot: "In de PvdA- fractie zal vooral naar elkaar worden geloerd. Er zitten nogal wat koninkrijkjes van Kamerleden met leiderschapsambities, zoals Ronald Plasterk, Mariëtte Hamer, Frans Timmermans, Nebahat Albayrak en Diederik Samsom. Dat kan de partij verder verscheuren. Een partijvoorzitter zou in zo’n situatie uitkomst kunnen bieden. Evenwel niet PvdA-voorzitter Hans Spekman. Hij heeft zelf een geloofwaardigheidsprobleem. De Utrechter wilde dolgraag een tandem met Cohen vormen en loog vorige week glashard over de diepe onvrede in de fractie. Bovendien is Spekman samen met Cohen verantwoordelijk voor het gewraakte interview over de koers van de partij, dat de bekende druppel was." Een op een overgenomen van boze backstabbende PvdA-backbenchers. Niet een durft met zijn kop + naam op de voorpagina om te roepen wat iedereen weet: Cohen was de slechtste leider van de PvdA ooit en heeft er een zooitje van gemaakt. Geheel volgens de PvdA-traditie gaat het mes weer vol in de rug. Dat zijn dus dezelfde lui die gisteren tijdens de afsluitende persconferentie van Job Cohen blaren op hun handen stonden te applaudiseren. Wat een hypocrisie. Zeg dan waar het op staat: Bikkelharde cynische machtspolitiek. Lieve PvdA, hoe kunnen jullie fatsoen van anderen verwachten als jullie zelf zo asociaal zijn?

LOL

19. rijkje
    Afbeelding van rijkje

Geweldig die mensen die alleen iets anoniems weten te plaatsen
    Nog geweldiger de mensen die dit dan ook allemaal voor zoete koek slikken :bonk:

20. janneke2
    Afbeelding van janneke2

quote:
    Keesje1964 schreef op 21 februari 2012 @ 12:38:
    om te roepen wat iedereen weet: Cohen was de slechtste leider van de PvdA ooit en heeft er een zooitje van gemaakt.

Hoezo...??

De man 'toont' niet als het er om gaat, dat hij oppositieleider zou moeten zijn.
    Maar ben je dan maar meteen een slecht leider...?

21. Adoeseg
    Afbeelding van Adoeseg

Trouw.nl zonet

De opvolgers van Job Cohen komen liever niet al te gretig over

Redactie politiek − 22/02/12, 09:26

Vice-fractievoozitter Dijsselbloem (geen kandidaat) wordt opgewacht door journalisten. Achter hem partijvoorzitter Spekman.

Potentiële kandidaten voor de opvolging van de vertrokken PvdA-partijleider Job Cohen hebben zich gisteren nog niet aangediend. Diederik Samsom, Ronald Plasterk en Martijn van Dam - veel genoemd - willen alle drie nog eens goed nadenken voor ze zich opwerpen. Maar de eigenlijke reden voor hun terughoudendheid zou zijn dat een snelle kandidatuur, zo kort na het vertrek van Cohen, een slechte indruk zou maken.

De PvdA-fractie vergaderde gisteren urenlang om zich te beraden over de situatie die is ontstaan na het vertrek van Cohen. Daarbij is zoveel mogelijk vooruit gekeken met het doel de rijen weer te sluiten. De fractie heeft besloten zich neer te leggen bij de uitslag van de te houden ledenraadpleging over de opvolging van Cohen. Die opvolger moet uit de fractie komen. Strikt genomen is het een zaak van de fractieleden waar de partij niets mee te maken heeft. Het PvdA-bestuur heeft echter besloten de leden de gelegenheid te geven een 'zwaarwegend advies' uit te brengen, dat in de praktijk bindend zal zijn.

'We gaan een stap voorwaarts zetten'
    De PvdA-fractie legt zich op voorhand neer bij de uitslag van de ledenraadpleging over wie de nieuwe fractieleider moet worden. Formeel gesproken kan de fractie zelf uitmaken wie de voorzitter wordt en is de uitslag van de ledenraadpleging niet meer dan een zwaarwegend advies. Maar de fractie besloot gisteren de keuze van de leden te zullen respecteren.

Dit zei Tweede Kamerlid Jeroen Dijsselbloem gisteren na afloop van een uren durende fractievergadering. Dijsselbloem, onder de opgestapte Cohen vicevoorzitter van de fractie, is nu waarnemend fractieleider. Partijvoorzitter Hans Spekman zei blij te zijn dat de fractie de stem van de leden erkent. "Ik ben trots op onze partij. Vandaag moest besloten worden of de fractie achter het zwaarwegend advies staat en dat staan ze."

Volgens verschillende PvdA-Kamerleden is gisteren niet veel meer achteruit gekeken, maar vooral vooruit. "Hoe krijgen we de gelederen weer gesloten? Naar de leden toe kunnen we het niet maken om verdeeldheid uit te stralen." Dijsselbloem zei daarover: "We hebben in alle openheid en vertrouwen met elkaar gesproken. De conclusie was eensgezind: we komen uit een ellendige situatie en gaan een stap voorwaarts zetten."

De fractie kiest op 20 maart de nieuwe leider. Maar voor die tijd staat al vast wie dat wordt, want op 16 maart wordt de uitslag van de ledenraadpleging bekendgemaakt. Kandidaten moeten zich uiterlijk volgende week dinsdag hebben gemeld. Na een korte campagne van een week kunnen de leden stemmen.

Dijsselbloem: "Het partijbestuur heeft terecht voor een hele snelle procedure gekozen. Voordat over nieuwe bezuinigingen gesproken zal worden, zal de nieuwe fractievoorzitter er weer staan, met een sterk mandaat van de leden." De kandidaten zullen volgens Spekman geheel op eigen kracht campagne moeten voeren zonder steun van de fractie of de partij.

Nog niemand wierp zich gisteren op als kandidaat. Potentiële kandidaten hielden zich op de vlakte. Diederik Samsom, de grootste kanshebber: "Ik wil er goed over nadenken. Mijn ambities zijn grenzeloos, maar ik weet ook hoe groot deze stap is. Het hangt ook af van wat mijn vrouw vindt, en mijn dochter." Ronald Plasterk, volgens een peiling Samsoms belangrijkste rivaal: "Iedereen moet er over nadenken en ik ook. Maar ik vind het een zeer zwaar besluit: je moet de bereidheid hebben om een alternatief te vormen voor Rutte."

Martijn van Dam, eveneens getipt als kandidaat: "We moeten nu eerst het debat voeren over de koers. Ik zal erover nadenken of ik daar een rol in kan spelen. Ik zal zo snel mogelijk uitsluitsel geven."

Het rommelt in die rommel daar..

22. ModLibelle
    Afbeelding van ModLibelle

Beste forumbezoekers,

Wij tolereren geen antisemitische afbeelding. Deze, plus de reacties erop, is dan ook verwijderd.
    Ook is een op de persoon gespeeld bericht verwijderd.

Met vriendelijke groet,
    Forumteam Libelle.nl

AlgemeneVoorwaarden | Forum@Libelle.nl

23. Adoeseg
    Afbeelding van Adoeseg

Dank U.

24. Keesje1964
    Afbeelding van Keesje1964

Ik zie dat mijn afbeelding van Job Cohen / Gargamel is verwijdert, beschouwt u deze als antisemitisch dan ? Daar heeft het niets mee te maken, het is enkel het uiterlijk, zwart haar, grote neus en sluwe blik. Dat Ellon er een studie van maakt om een vergelijking te maken met iemand met een antisemitisch uiterlijk dat is haar mening maar het ging mij en de maker puur om het uiterlijk, zwart haar en grote neus hebben Joodse mannen ook heel vaak.
    Ik wil ver weg blijven van antisemitische platen.
    Kwestie van interpretatie verschil dus en niets aan de hand.

ModLibelle wijzigde dit bericht op 23-02-2012 15:28 met 198%: reactie weer toegevoegd

x
duurt nog: 24:00:00
€54.95
€29.95
x x