- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Columns
- Slim met geld
- Testpanel
- Uit het blad
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Libelle Academy
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 73 reacties, en bestaat uit 3 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 3.
De laatste reactie is geplaatst op 22-02-2012 12:27.
Job Cohen is afgetreden
- Geplaatst op maandag 20 februari 2012 16:13Mee
Job Cohen stopt met onmiddellijke ingang zijn politieke loopbaan...
Persoonlijk vind ik dat 30 jaar te laatMee wijzigde dit bericht op 20-02-2012 16:25 met 1% - Geplaatst op maandag 20 februari 2012 16:18rijkjeZat er aan te komen. De man was niet op zijn plek. Te fatsoenlijk en niet gehaaid genoeg.\"When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace\"
- Geplaatst op maandag 20 februari 2012 16:21Pagan
Ongeschikt, goed besluit."Beledigingen zijn de argumenten van hen, die ongelijk hebben." - Geplaatst op maandag 20 februari 2012 16:22rijkjeIk ben erg benieuwd wie zijn opvolger gaat worden.\"When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace\"
- Geplaatst op maandag 20 februari 2012 16:23marijke1
Zal die Spekman wel zijn.Op het bovenstaande berust copyright© - Geplaatst op maandag 20 februari 2012 16:27rijkjeZou ik wel een goede vinden, maar denk het niet. Dan zou zijn hele verkiezing als voorzitter toch wel erg ongeloofwaardig worden\"When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace\"
- Geplaatst op maandag 20 februari 2012 16:28ellon
Welke 6 jaar, Mee. Hij was pas sinds begin 2010 politiek leider.
Inderdaad ongeschikt voor deze tijd. Te fatsoenlijk en te beschaafd. Zegt meer over het politieke klimaat dan over hem.De natuur is een wonder. Een miljoen jaar geleden wist nog niemand, dat de mens een bril zou dragen en toch staan onze oren op de goede plaats - Geplaatst op maandag 20 februari 2012 16:43Keesje1964
Wel jammer want hij was goed voor de pvda peilingen. - Geplaatst op maandag 20 februari 2012 16:46Keesje1964
Een man vol holle frasen
Vorige week nog
“Wij weten precies waarvoor wij hier zitten en dat is om de crisis in dit land aan te pakken. We zijn hier voor de mensen die het lastig hebben en we gaan ermee door onder mijn leiding.” - Geplaatst op maandag 20 februari 2012 16:48rijkjeEn nu hij heeft gemerkt dat hij niet de persoon is die de PvdA hier in kan lijden stapt hij terug. Het is heel jammer dat er in de politiek geen plaats meer is voor mensen als Cohen. Te netjes voor deze baan.\"When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace\"
- Geplaatst op maandag 20 februari 2012 17:01misswinter
Jammer. Een oprecht mens die eigenlijk te fatsoenlijk is voor de hedendaagse politiek. Het zegt inderdaad meer over het gebrek aan normen en waarden in het Haagse dan over zijn integriteit. - Geplaatst op maandag 20 februari 2012 17:02Keesje1964
Ben ik de enige die Job Cohen verre van fatsoenlijk en netheid vindt met sneren naar mensen over uitspraken die hij zelf ook op dat nivo uitspreekt ? - Geplaatst op maandag 20 februari 2012 17:15gossa
Hij kan nu gaan genieten van de riante wachtgeldregeling. - Geplaatst op maandag 20 februari 2012 17:24Pagan
quote:Keesje1964 schreef op 20 februari 2012 @ 17:02:
Ben ik de enige die Job Cohen verre van fatsoenlijk en netheid vindt met sneren naar mensen over uitspraken die hij zelf ook op dat nivo uitspreekt ?
Ik weet niet of hij verre van onfatsoenlijk is, maar waar de aanname vandaan komt dat deze man te fatsoelijk is voor de politiek is me een raadsel. Het type burgervader dat gewend is naar de mond gepraat te worden en begint te stamelen zodra het op feiten en verbaal steekspel aankomt. Ik vind hem altijd zeer gemeen uit z'n ogen kijken als hij wordt tegengesproken. Een stil water zonder diepe grond. Zo komt hij op mij over. Amsterdam heeft hij nooit fatsoenlijk kunnen besturen, wanneer mensen uit hun huis werden getreiterd was hij niet thuis en wanneer huizen instorten dankzij de noord-zuidlijn, noemt hij zichzelf opeens een amateur en wast hij zn handen in onschuld.
Tja nu zal het ook wel weer aan anderen hebben gelegen dat hij niet uit de verf komt."Beledigingen zijn de argumenten van hen, die ongelijk hebben." - Geplaatst op maandag 20 februari 2012 17:26ellon

Ben je er ook als de kippen bij als het om een VDD'er of PVV ér gaat? Cohen heeft al afgezien van zijn wachtgeldregeling toen hij aftrad als burgemeester van Amsterdan. Toen kwam je niet applaudisseren, of wel?quote:gossa schreef op 20 februari 2012 @ 17:15:
Hij kan nu gaan genieten van de riante wachtgeldregeling.ellon wijzigde dit bericht op 20-02-2012 17:26 met 27%De natuur is een wonder. Een miljoen jaar geleden wist nog niemand, dat de mens een bril zou dragen en toch staan onze oren op de goede plaats - Geplaatst op maandag 20 februari 2012 17:28Pagan
Ik vind het trouwens een goede beslissing van hem, wat dat betreft gun ik hem zeker zijn wachtgeld, ik heb zeker het idee dat hij met integere bedoelingen de politiek in is gestapt."Beledigingen zijn de argumenten van hen, die ongelijk hebben." - Geplaatst op maandag 20 februari 2012 17:30rijkje
Heb je daar een voorbeeld van? Je kan Cohen verwijten dat hij niet adrem genoeg is, niet zijn cijfers altijd correct had (maar dat hebben er meer) en niet de vechtersmentaliteit had die nodig is om in dit politieke klimaat te overleven. Maar in de debatten en in de kamer heb ik hem nog niet op een onfatsoenlijk woord kunnen betrappen.quote:Keesje1964 schreef op 20 februari 2012 @ 17:02:
Ben ik de enige die Job Cohen verre van fatsoenlijk en netheid vindt met sneren naar mensen over uitspraken die hij zelf ook op dat nivo uitspreekt ?\"When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace\" - Geplaatst op maandag 20 februari 2012 17:30apekop
Jammer,maar 't zat er aan te komen.
Te beschaafd voor de slangenkuil die politiek heet.
Tegenwoordig met figuren als Wilders moet je een halve straatvechter zijn..dat is Cohen niet..
Asscher wil(de) niet,misschien van Dam,Dijsselbloem of Eyssink.
Spekman zal 't niet gaan doen,de combinatie voorzitter/fractievoorzitter lijkt me niet verstandig.
Gaan jullie maar met de tijd mee, ik kom later wel.... - Geplaatst op maandag 20 februari 2012 17:32rijkjeIk geef Samsom een goede kans\"When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace\"
- Geplaatst op maandag 20 februari 2012 17:35ellon
Wat reacties van collega's:
Minister Jan Kees de Jager:
'Het is allereerst een persoonlijk drama voor Cohen. Ik vind het heel jammer voor hem. Ik ken hem goed en ik heb ook met hem te maken gehad. Ik kon ook altijd goed met hem opschieten en ik wens hem dan ook alle sterkte toe.'
Marianne Thieme, Partij voor de Dieren:
'We verliezen met Job Cohen een zeer gewaardeerde en plezierige collega. Ik wens hem alle goeds toe voor de toekomst.'
Sybrand van Haersma Buma, CDA-fractievoorzitter:
'Het CDA heeft met respect kennisgenomen van het besluit van Job Cohen om te stoppen als fractievoorzitter van de PvdA. Job Cohen heeft op een integere manier na zijn burgemeesterschap de PvdA geleid. Voor hem persoonlijk is het tragisch dat het nu zo eindigt.'
Oud-leider van GroenLinks Femke Halsema, via twitter:
Ach, dat is hard. Misschien onvermijdelijk geworden maar hem bepaald niet gegund.
SP-leider Emile Roemer:
'Het vertrek van Cohen is dramatisch voor een sociaal en menselijk politicus. We hebben veel samengewerkt voor een beter Nederland. Ik wens hem veel succes toe in de toekomst en hoop op voortzetting van de samenwerking tussen PvdA, SP en iedereen die voor een sociaal Nederland wil strijden.'
D66-fractievoorzitter Alexander Pechtold:
'Voor Job Cohen is zijn vertrek in de eerste plaats een grote persoonlijke teleurstelling. Ik heb Job leren kennen als een integer politicus. Ik prijs in hem dat hij er steeds aan vasthield het politieke debat waardig en respectvol te voeren. Ik wens hem het allerbeste voor de toekomst.'
SGP-fractievoorzitter Kees van der Staaij via Twitter:
'Politiek Den Haag verliest met vertrek Cohen integer politicus!'
Han Noten bij de NOS:
'Cohen is een vriendelijke, aimabele man. Maar de vraag is of je ver komt met vriendelijkheid in de politiek in 2012. Ik ben bang dat het eerder iets is dat tegen je spreekt dan iets dat voor je spreekt.'
'Ik respecteer zijn besluit, het is voor mij een totale verrassing, maar ik vind het ook jammer. Ik heb geen idee wie hem moet opvolgen. De fractie kiest de nieuwe fractievoorzitter, de partij de leider.'
GroenLinks-fractievoorzitter Jolande Sap:
'Ik heb Job Cohen leren kennen als een plezierig mens en altijd prettig met hem samengewerkt. Hij is een zeer gewaardeerde collega. Ik heb respect voor zijn besluit en voor zijn inzet voor een mooier en socialer Nederland. De Nederlandse politiek zal altijd behoefte houden aan mensen die kunnen binden. Het is jammer dat hij zich genoodzaakt voelt te stoppen.'
Arie Slob, fractievoorzitter van de ChristenUnie:
'Hoewel ik de precieze beweegredenen nog niet ken, kan ik niet anders dan met respect kennisnemen van het besluit van Job Cohen. Grote waardering heb ik voor de wijze waarop hij eerlijk, rustig en realistisch politiek wenste te bedrijven. Ik wens hem alle goeds.'De natuur is een wonder. Een miljoen jaar geleden wist nog niemand, dat de mens een bril zou dragen en toch staan onze oren op de goede plaats - Geplaatst op maandag 20 februari 2012 17:36Pagan

Het suggereren dat Wilders verantwoordelijk is voor de aanslag in Noorwegen is een van de meest onfatsoenlijke uitspraken die ik ooit heb gehoord in de politiek.quote:rijkje schreef op 20 februari 2012 @ 17:30:
[...]
Heb je daar een voorbeeld van? Je kan Cohen verwijten dat hij niet adrem genoeg is, niet zijn cijfers altijd correct had (maar dat hebben er meer) en niet de vechtersmentaliteit had die nodig is om in dit politieke klimaat te overleven. Maar in de debatten en in de kamer heb ik hem nog niet op een onfatsoenlijk woord kunnen betrappen."Beledigingen zijn de argumenten van hen, die ongelijk hebben." - Geplaatst op maandag 20 februari 2012 17:37gossa
quote:ellon schreef op 20 februari 2012 @ 17:26:
[...]
Ben je er ook als de kippen bij als het om een VDD'er of PVV ér gaat? Cohen heeft al afgezien van zijn wachtgeldregeling toen hij aftrad als burgemeester van Amsterdan. Toen kwam je niet applaudisseren, of wel?
In maart 2010 stelt Cohen zich kandidaat als nieuwe PvdA-partijleider. Zijn burgemeesterschap legde hij per direct neer.
Op 25 april 2010 werd Cohen gekozen, als enige kandidaat. !!! - Geplaatst op maandag 20 februari 2012 17:43apekop
En geen reactie van de pvv en vvd???
Dat zegt alles!Gaan jullie maar met de tijd mee, ik kom later wel.... - Geplaatst op maandag 20 februari 2012 17:43marijke1
Ik lees veel politiek correcte uitspraken van de dames en heren uit de tweede kamer. Waar ik nou zo nieuwsgierig naar ben is, hoe ze er in het echt over denken.Op het bovenstaande berust copyright© - Geplaatst op maandag 20 februari 2012 17:47gossa

Of de reactie van collega Frans Timmermans, die zaagde de poten onder de zetel van Cohen weg, toch?quote:
Dit onderwerp heeft 73 reacties, en bestaat uit 3 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 3.
De laatste reactie is geplaatst op 22-02-2012 12:27.
Job Cohen is afgetreden