- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Columns
- Slim met geld
- Testpanel
- Uit het blad
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Libelle Academy
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 190 reacties, en bestaat uit 8 pagina's. U bent momenteel op pagina last van 8.
De laatste reactie is geplaatst op 02-03-2012 20:02.
Prins Friso bedolven onder lawine
- Geplaatst op zaterdag 25 februari 2012 23:59Nadenkertje
quote:Vogelblij schreef op 25 februari 2012 @ 23:05:
Moet Koninginnedag wel/niet moet doorgaan, hoorde ik in Hart van Nederland.
Je zou maar Beatrix en familie zijn en naar Hart van NL zitten kijken....
Ongepast vind ik het en dan druk ik me nog zachtjes uit. - Geplaatst op zondag 26 februari 2012 00:12Willemijn23

Die kans lijkt me niet zo groot.quote:Nadenkertje schreef op 25 februari 2012 @ 23:59:
[...]
Je zou maar Beatrix en familie zijn en naar Hart van NL zitten kijken....
Ongepast vind ik het en dan druk ik me nog zachtjes uit.Keer je om naar de zon... en je schaduw verdwijnt. - Geplaatst op zondag 26 februari 2012 00:41Manji 48
quote:Mee schreef op 24 februari 2012 @ 23:52:
Als je er goed over nadenkt zijn de medici de oorzaak van zijn huidige toestand ( is geen aanval )
Hij was al overleden bij zijn redding. ( hartstilstand en zuurstof gebrek )
Bij zijn redding zijn ze gelijk begonnen met reanimeren
En zoals de hoogleraar vanmiddag met de persconferentie ook aangaf, eigenlijk te lang doorgegaan.
Door de wetenschap hebben ze hem uit de dood weten terug te halen
Of daar iedereen gelukkiger door is geworden , ik betwijfel het
Hoop dat de familie een verstandige en juiste keuze gaat maken de komende maanden
Een keus die hoop ik nooit te hoeven te maken
Normaal wordt er 30 minuten gereanimeerd dat is standaard,maar bij Friso was dat 50 minuten.
Mijn man had ook een hartstilstand en is 30 minuten gereanimeerd,volgens de arts wordt er na 30 minuten gestopt met reanimeren,omdat het dan echt niet meer helpt om door te gaan.
Ik heb samen met mijn zoon en de arts wel de keus moeten maken en neem van mij aan,dat het vreselijk is om dat te moeten doen,maar gelukkig hebben mijn man en ik het daar vaker over gehad,wat te doen als het zover mocht komen.
Mijn man had geen euthanasieverklaring en ik heb dat ook niet,maar heb vandaag een verklaring opgesteld en ga er van de week mee naar mijn HA,zodat hij dat bij mijn dossier kan doen. - Geplaatst op zondag 26 februari 2012 01:09safloNadenkertje, je hebt me aan het nadenken gezet!
Ik ben een zeventigster. Onze kinderen zijn veertigers en onze kleinkinderen gevorderde tieners.
Wij hebben echt te maken met drie generaties en dat geldt dan met name voor opvattingen over zaken.
Wij moeten daar behoorlijk in schakelen, keer op keer weer.
Onze kinderen, veertigers, ervaren wij als (soms best onverantwoordelijke op vele, vele gebieden!) jongeren en we zien hetzelfde bij andere zeventigers met veertigers als kinderen.
Nou weet ik natuurlijk niet hoe oud/jong jij bent, maar ik denk dat de perceptie van "onverantwoordelijk" zich wijzigt als je ouder wordt.
Ik weet het ook niet zeker hoor, het voelt zo!
En bij (in onze ogen!) jongeren horen allerlei gevaarlijke sporten waar wij, als ouderen, niet op zitten te wachten dat onze kinderen ze uitoefenen. Dus voor mij zijn veertigers jongeren, en voor jou kunnen dat ouderen zijn. Als de film "Alles van waarde", van Frans Bromet draait bij jou in de de buurt (wij zagen hem gisteren in het Filmhuis)
wordt alras duidelijk hóe anders veertigers en zeventigers in het leven staan. En tja.... voor mij zijn veertigers jongeren! - Geplaatst op zondag 26 februari 2012 12:01Nadenkertje

Waarom denk je dat?quote: - Geplaatst op zondag 26 februari 2012 12:26Adoeseg
Lijkt mij ook stug dat de Majesteit naar Hart van nederland gaat zitten kijken: daar zit ze echt nou niet op te wachten hoor!Kiss slowly, laugh insanely, live truly, and and forgive quickly, (Paul Coelho) - Geplaatst op zondag 26 februari 2012 12:38Nadenkertje
quote:saflo schreef op 26 februari 2012 @ 01:09:
Nadenkertje, je hebt me aan het nadenken gezet!
Ik ben een zeventigster. Onze kinderen zijn veertigers en onze kleinkinderen gevorderde tieners.
Wij hebben echt te maken met drie generaties en dat geldt dan met name voor opvattingen over zaken.
Wij moeten daar behoorlijk in schakelen, keer op keer weer.
Onze kinderen, veertigers, ervaren wij als (soms best onverantwoordelijke op vele, vele gebieden!) jongeren en we zien hetzelfde bij andere zeventigers met veertigers als kinderen.
Nou weet ik natuurlijk niet hoe oud/jong jij bent, maar ik denk dat de perceptie van "onverantwoordelijk" zich wijzigt als je ouder wordt.
Ik weet het ook niet zeker hoor, het voelt zo!
En bij (in onze ogen!) jongeren horen allerlei gevaarlijke sporten waar wij, als ouderen, niet op zitten te wachten dat onze kinderen ze uitoefenen. Dus voor mij zijn veertigers jongeren, en voor jou kunnen dat ouderen zijn. Als de film "Alles van waarde", van Frans Bromet draait bij jou in de de buurt (wij zagen hem gisteren in het Filmhuis)
wordt alras duidelijk hóe anders veertigers en zeventigers in het leven staan. En tja.... voor mij zijn veertigers jongeren!
Ik schat je gezien je schrijfstijl geen zeventiger. (bedoel ik complimenteus).
Ik ben inderdaad een stuk, behoorlijk stuk, jonger. Begin dertig om duidelijk te zijn.
Jongeren zijn voor mij geen veertigers. Ik vind dat je op die leeftijd al verstandig moet/mag zijn.
Denk ook dat dertigers/veertigers, roekelozer zijn. Dat zie je op veel gebieden terug. Dat is wat je Friso kunt aanrekenen. Dat hij roekeloos is geweest. Onbezorgd en onbevangen vond ik hem altijd. Niet voor niets Beatrix haar zorgenkindje. Mijn hart gaat uit naar Beatrix en familie.
Maar nogmaals, het is geen verwijt, naar niemand toe. Achteraf is alles zo makkelijk praten, toch? - Geplaatst op zondag 26 februari 2012 12:40Nadenkertje

Ik ben ervan overtuigd dat ze alles meekrijgt wat er in de media wordt gezegd.quote:Adoeseg schreef op 26 februari 2012 @ 12:26:
Lijkt mij ook stug dat de Majesteit naar Hart van nederland gaat zitten kijken: daar zit ze echt nou niet op te wachten hoor! - Geplaatst op zondag 26 februari 2012 14:45Adoeseg
Ik denk dat ze op dit moment, als moeder, met belangrijker zaken bezig is ( en teveel van de kaart, om naar flutzenders te kijken) Dit is een moeder, die moet aanzien, dat haar lievelingszoon en die de meest pientere nog wel was, veranderd in een kasplantje. Denk je nou werkelijk dat het haar ook maar iets zal interesseren, wat een onbenullige zender beweerd?Kiss slowly, laugh insanely, live truly, and and forgive quickly, (Paul Coelho) - Geplaatst op zondag 26 februari 2012 15:09clineke
Beatrix zal wel elke dag een briefing hebben met haar assistenten en adviseurs, waarbij zij ingelicht wordt wat het nieuws van de dag is en wat er beslist moet worden, ook (juist) in moeilijke tijden zoals deze. Praktische zaken moeten (aangepast in tijd en inspanning) doorgaan, zoals bij iedereen, in goede en slechte tijden. Moeilijk, jazeker, maar niet ongepast.
Wat betreft onverantwoordelijkheid en roekeloosheid. Mijn man is 68, ik ben 54, we hebben drie kinderen van 42, 40 (eerste huwelijk man) en 23 (samen). Drie generaties, all in all, en ja, je ziet onverantwoordelijkheid bij allen maar op een andere manier en op een ander gebied. Mijn man neemt risicos in het leven vanuit zijn optimistische levenshouding dat hard werk en focus alles mogelijk maakt en hij beseft niet altijd dat de tijden nu moeilijker zijn wat dat betreft. De veertigers zijn voorzichtiger in hun carriere maar nemen meer risicos in hun vrijetijds besteding. De jongste is heel serieus wat betreft haar studie en toekomstig beroep, is financieel ook conservatief, maar neemt wel meer risicos wat betreft levensomstandigheden (verhuizen naar het buitenland, bijvoorbeeld) en ziet de wereld als een open werkterrein. Gelukkig vragen ze allen regelmatig advies VOOR ze een belangrijke beslissing nemen (al zijn ze uiteraard vrij om daarmee te doen wat ze willen). Kan me overigens niet voorstellen dat er ook maar een buiten een piste zou skieen, laat staan zonder airbag.clineke wijzigde dit bericht op 26-02-2012 15:11 met 0%"To love a person is to learn the song that is in their heart, and to sing it to them when they have forgotten." - Anonymous - Geplaatst op zondag 26 februari 2012 15:39Willemijn23
Iedereen neemt weleens risico's, beredeneerd of niet. Ikzelf heb heel vaak buiten de pistes geskied, omdat het in de tiefschnee nu eenmaal geweldig skiën is. Op de pistes ben je op den duur snel uitgekeken en zijn vaak ook druk. Veel skiërs doen dat hoor, maar als er gewaarschuwd is voor lawinegevaar dan is de een voorzichtiger dan de ander. Aan de andere kant was er 's morgens geprobeerd een lawine op te wekken met explosieven, wat niet lukte en bovendien lieten de sporen zien dat anderen hen al voor waren gegaan. Dan denk je waarschijnlijk dat het wel kan. Achteraf zeg je dat het dom was, maar hoogstwaarschijnlijk hebben ze het, zoals vele skiërs, al tientallen malen eerder gedaan. Daarover heeft dan niemand een oordeel, omdat het goed afliep en je het dus niet te weten kwam.
Een verkeerde beslissing, met fatale afloop, dat is het.Keer je om naar de zon... en je schaduw verdwijnt. - Geplaatst op zondag 26 februari 2012 15:43Willemijn23
quote:
Omdat ik me niet kan voorstellen dat Beatrix naar Hart van Nederland gaat zitten kijken. Niet alleen in deze tijd, onder deze omstandigheden, maar ook omdat deze vrouw te intelligent is en het te druk heeft om haar tijd te verdoen met dit soort programma's.
Ze weet zo ook wel dat er veel onzin en gespeculeer in de media is over haar en haar familie. Dat is nooit anders geweest en zal ook nooit anders worden.Keer je om naar de zon... en je schaduw verdwijnt. - Geplaatst op zondag 26 februari 2012 15:50clineke
Willemijn, de held/de verstandigste/de slimste/de verantwoordelijkste is altijd diegene die een beslissing nam die achteraf de juiste bleek te zijn. The trick van het leven is om de beste beslissing te nemen met de kennis die je hebt op DAT moment. Als later blijkt dat je kennis onvolledig of foutief was en je daarom de verkeerde beslissing hebt genomen ben je geen dom of onverantwoordelijk mens, al wordt je daar door velen wel toe veroordeeld. Monday morning quarterbacks (maandag morgen worden de voetbal wedstrijden door genomen en weet IEDEREEN hoe dom de aanvoerder was geweest
).
Zo ook in politiek. Mensen vergeten waarom een bepaalde politieke beslissing destijds genomen werd, kijken terug wanneer er een probleem is, en oordelen vandaag met de kennis die ze nu hebben van recente ontwikkelingen. Tja, dat is altijd perfect natuurlijk."To love a person is to learn the song that is in their heart, and to sing it to them when they have forgotten." - Anonymous - Geplaatst op zondag 26 februari 2012 15:56Willemijn23
Precies Clineke, zo is het maar net.
Bovendien staan mensen o zo snel met een oordeel klaar. Iedereen doet weleens wat stoms of ondoordachts, maar vaak blijft dat zonder (ernstige) gevolgen.
En "van achteren kijk je een koe in d'r hol" zou mijn wijze vader zeggen.Keer je om naar de zon... en je schaduw verdwijnt. - Geplaatst op zondag 26 februari 2012 19:37apekop
Hoe zou die vriend die met hem mee was zich nu voelen?
Dat was een ervaren skier,zoon van het echtpaar dat het hotel runt waar de Oranjes elk jaar verblijven.
Hij kende het bewuste gebied op z'n duimpje en droeg in tegenstelling tot Friso wél een airbag.
Misschien denkt hij nu wel,waarom heb ik er nou niet op aangedrongen dat Friso ook een airbag moest gebruiken..
Ik las in de krant dat de familie zich waarschijnlijk in de afgelopen week niet eens heel erg bewust is geweest van alle media-aandacht.
Een psycholoog zei dat mensen na zo'n schok in een soort luchtbel komen te zitten,waarin ze alleen met hun eigen emoties bezig zijn en alles wat in de buitenwereld gebeurt,niet tot hen doordringt.Gaan jullie maar met de tijd mee, ik kom later wel.... - Geplaatst op zondag 26 februari 2012 19:46Nadenkertje

Heb het ook met die vriend te doen. Ik vraag me af, waarom kan die vriend nalatigheid worden verweten? Dat is me niet helemaal duidelijk.quote:apekop schreef op 26 februari 2012 @ 19:37:
Hoe zou die vriend die met hem mee was zich nu voelen?
Dat was een ervaren skier,zoon van het echtpaar dat het hotel runt waar de Oranjes elk jaar verblijven.
Hij kende het bewuste gebied op z'n duimpje en droeg in tegenstelling tot Friso wél een airbag.
Misschien denkt hij nu wel,waarom heb ik er nou niet op aangedrongen dat Friso ook een airbag moest gebruiken..
Ik las in de krant dat de familie zich waarschijnlijk in de afgelopen week niet eens heel erg bewust is geweest van alle media-aandacht.
Een psycholoog zei dat mensen na zo'n schok in een soort luchtbel komen te zitten,waarin ze alleen met hun eigen emoties bezig zijn en alles wat in de buitenwereld gebeurt,niet tot hen doordringt. - Geplaatst op zondag 26 februari 2012 19:52Mee
quote:Nadenkertje schreef op 26 februari 2012 @ 19:46:
[...]
Heb het ook met die vriend te doen. Ik vraag me af, waarom kan die vriend nalatigheid worden verweten? Dat is me niet helemaal duidelijk.
Wat ik er van begrepen heb is hij lid van een reddingsteam
En volgens de Oostenrijkse wet verantwoordelijk als er iets gebeurt
zoals nu met Prins Friso
Hij had niet mogen toestaan dat er geskied werd en onvoldoende voorzorg maatregelen genomen - Geplaatst op zondag 26 februari 2012 20:02Adoeseg
De man was zijn boezemvriend. Hoe vaak moet je je boezemvriend waarschuwen? Ik denk dat we onderschatten hoe die relatie tussen die 2 heren al jarenlang was.Wie zegt dat hij Friso niet gewaarschuwd heeft? En dat Friso desondanks of ondanks alles, tóch bewust een risico nam? Dat weet niemand en is dus puur speculatie. Wat ik wel hoorde, was, dat de man al een week in shock rondliep en verschrikkelijk overstuur was/is.
Misschien valt hem wel helemaal niks te verwijten. Let wel: we hebben te maken met volwassenen, die bewust zelf kiezen voor wat zij doen.Kiss slowly, laugh insanely, live truly, and and forgive quickly, (Paul Coelho) - Geplaatst op zondag 26 februari 2012 20:21safloin Oostenrijk vindt na ieder ongeluk waar hulpdiensten, heli, etc. heeft moeten helpen, een onderzoek en evaluatie plaats.
Is dus standaard.
Die jongen Moosbrugger zullen ze wel als getuige opgeroepen hebben. Lijkt me logisch bij zo'n onderzoek. Hij is natuurlijk een goede getuige. Tja.... en voor de rest hij is, in verband met zijn werk, misschien wel verplicht die "parachute" te dragen, misschien ook dat zijn verzekering dit als voorwaarde stelt. Hij is natuurlijk ook veel vaker aan het skiën dan Friso, dus het risico is ook groter. - Geplaatst op zondag 26 februari 2012 20:59titia
quote:saflo schreef op 26 februari 2012 @ 20:21:
Die jongen Moosbrugger zullen ze wel als getuige opgeroepen hebben. Lijkt me logisch bij zo'n onderzoek..
De politie heeft afgelopen week Moosbrugger verhoord.Dit werd nl woensdag al bekend gemaakt.
Die Ermittlungen der Justiz wegen fahrlässiger Körperverletzung unter besonders gefährlichen Verhältnissen gegen den 42-Jährigen würden fortgeführt, sagte Rusch.
Deze laatste zin kan ik niet goed vertalen in het Nederlands, vandaar dat ik het maar even gekopieerd heb. Er loopt dus ook een onderzoek tegen Moosbrugger. - Geplaatst op vrijdag 02 maart 2012 09:15Adoeseg
http://www.bnr.nl/?servic ... d=1459614&audioId=1459643
http://www.bnr.nl/topic/p ... uis-prins-friso-zeer-luxeKiss slowly, laugh insanely, live truly, and and forgive quickly, (Paul Coelho) - Geplaatst op vrijdag 02 maart 2012 13:28mijzelfHij heeft aan al die luxe niks,het is toch alleen de behandeling en zijn eigen lichaam wat kan helpen,en ik hoop van harte dat dat ook gebeurt want dat gun ik iedereen die zoiets overkomt.
En dan zal je weer wel horen of lezen ,niet iedereen word zo behandeld,ik ben blij dat ik die luxe niet nodig hebt. - Geplaatst op vrijdag 02 maart 2012 13:34Willemijn23

Zo is het maar net. Liever lopen op goedkope schoenen dat zitten in een gouden rolstoel.quote:mijzelf schreef op 02 maart 2012 @ 13:28:
Hij heeft aan al die luxe niks,het is toch alleen de behandeling en zijn eigen lichaam wat kan helpen,en ik hoop van harte dat dat ook gebeurt want dat gun ik iedereen die zoiets overkomt.
En dan zal je weer wel horen of lezen ,niet iedereen word zo behandeld,ik ben blij dat ik die luxe niet nodig hebt.Keer je om naar de zon... en je schaduw verdwijnt. - Geplaatst op vrijdag 02 maart 2012 15:07safloZo denk ik er precies hetzelfde over, Willemijn, heb me dan ook voorgenomen om, àls dat weer gebeurt, niet meer te reageren ("niet op reagere Lena", zei Wim Sonneveld al!)
- Geplaatst op vrijdag 02 maart 2012 20:02Nadenkertje
Iedereen in die situatie zal doen wat hij of zij in het vermogen heeft liggen.
Dit onderwerp heeft 190 reacties, en bestaat uit 8 pagina's. U bent momenteel op pagina last van 8.
De laatste reactie is geplaatst op 02-03-2012 20:02.
Prins Friso bedolven onder lawine