Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Actueel
  4. Prins Friso bedolven onder lawine

Dit onderwerp heeft 190 reacties, en bestaat uit 8 pagina's. U bent momenteel op pagina 4 van 8.
De laatste reactie is geplaatst op 02-03-2012 20:02.

Prins Friso bedolven onder lawine

Ga naar een onderdeel
  1. draadje
    Afbeelding van draadje

Ik ben blij dat ik niet de enige ben die hier met schaamte zit te lezen en te schrijven.

Zo respectloos als een aantal forumsters kunnen zijn.
    Libelle: vrijheid is een goed ding, maar soms gaat vrijheid te ver.

Ik wilde hier niet meer terugkomen omdat de kwetsende plaatsingen mij te erg werden.
    Hoe halen jullie het in je hoofd om zo met een medemens om te gaan.................

Ik kan me in ieder persoon verplaatsen.
    Als vrouw, als kind en als moeder, als zus, noem maar op. Nooit, nee nooit hoop ik in de schoenen van Mabel of de andere familieleden te staan.
    Onmenselijk verdriet. En ja, ik weet, er zijn veel familie's die het meemaken. Maar niet iedere familie leeft onder een vergrootglas. Wij kunnen ons verdriet, onze twijfels, onze angst op onze eigen manier verkwerken en een plaats geven.

Gun dit een ander ook .....

Never give up ................

2. mijzelf
    Afbeelding van mijzelf

Nou Saflo,ik zou het zelf wel doen,zeker na een paar dagen.Stel je voor dat ze hun papa/mama o.i.d.ineens niet meer zouden zien,zullen ze zich altijd afvragen wat er aan de hand is geweest toen.Of waar deze persoon is gebleven.Anders kunnen ze zich daar geen beeld bij vormen.Veel kinderen worden tegenwoordig toch hopelijk opgevoed met geluk maar hopelijk ook met verdriet(al zou je dat het allerliefste heel heel ver weghouden)Maar dat kan niet in het leven want ook dat hoort erbij,hoe erg het ook is.Veel kinderen hebben een opa's/oma's vriendjes
    en huisdieren waar ze afscheid van moeten nemen.Tijden veranderen erg, ook met het overlijden van iemand ,en worden de kleine kinderen er veel meer bij betrokken als vroeger. Zo kunnen ze ook zien en voelen waarom de mensen om hun heen toch anders dan normaal doen. Gelukkig hebben kinderen ook daar een bepaald geheugen voor,zodat ze minder lang iets bij zich houden als volwassen mensen.Al zullen ze zich volgens mij toch later weer dat makkelijker terug kunnen halen,omdat het wel in het geheugen zit,maar ze het dan makkelijker kunnen verwerken .
    Maar al met al blijft het wel moeilijk,en hoop ik dat het goed komt met Friso

mijzelf wijzigde dit bericht op 22-02-2012 15:04 met 14%

3. maatjes
    Afbeelding van maatjes

ben het helemaal met draadje eens, onvoorstelbaar dat er mensen zijn die nu het verleden van Friso zijn vader er bij gaan halen. Het gaat er nu om of en hoe hij uit deze situatie komt, en hij en zeker zijn familie zitten nu echt niet te wachten op beschuldigende vingertjes.

4. maatjes
    Afbeelding van maatjes

ook met mijzelf ben ik het eens, ik denk dat het goed is om de kinderen mee te nemen en er in te betrekken, uit ervaring kan ik zeggen dat dit beter is voor de verwerking.

5. apekop
    Afbeelding van apekop

quote:
    draadje schreef op 22 februari 2012 @ 13:05:
    Ik ben blij dat ik niet de enige ben die hier met schaamte zit te lezen en te schrijven.

Zo respectloos als een aantal forumsters kunnen zijn.
    Libelle: vrijheid is een goed ding, maar soms gaat vrijheid te ver.

Ik wilde hier niet meer terugkomen omdat de kwetsende plaatsingen mij te erg werden.
    Hoe halen jullie het in je hoofd om zo met een medemens om te gaan.................

Ik kan me in ieder persoon verplaatsen.
    Als vrouw, als kind en als moeder, als zus, noem maar op. Nooit, nee nooit hoop ik in de schoenen van Mabel of de andere familieleden te staan.
    Onmenselijk verdriet. En ja, ik weet, er zijn veel familie's die het meemaken. Maar niet iedere familie leeft onder een vergrootglas. Wij kunnen ons verdriet, onze twijfels, onze angst op onze eigen manier verkwerken en een plaats geven.

Gun dit een ander ook .....

Helemaal met je eens,voor mij een reden om het hier ook even voor gezien te houden tot ik niet meer misselijk was...

Gaan jullie maar met de tijd mee, ik kom later wel....

6. saflo
    Afbeelding van saflo

Wat ben ik het heel erg, met jullie allemaal, eens!
    Ik had, toen ik mijn eerste reactie op dit item schreef, misschien meer het accent moeten leggen op VIJFJARIGE!
    Heb 32 jaar als onderwijzeres lager onderwijs gewerkt en in klas 3, nu groep 5, waren de kinderen allemaal ongeveer acht.
    Er zijn dus, in die 32 jaar, in mijn klas, heel wat zó geliefde huisdieren dood gegaan en daar spraken we natuurlijk altijd over.
    Let wel..... kinderen van tóen 8 zijn heel andere kinderen dan achtjarigen anno 2012.
    In klas 3 leek het of kinderen "door gingen hebben" dat mensen nou eenmaal doodgaan en dús kwam de angst dat hun papa, mama, opa of oma, óók zou gaan. Ze gingen overlijden projecteren op hun eigen situatie met als onmiddellijk gevolg angst.....
    Ik vond dat heel moeilijk!
    Vijfjarigen staan, meestal, nog niet stil bij overlijdens en het voelt bij mij een beetje als "slapende honden" wakker maken.
    Hebben jullie er ervaring mee?

7. Manji 48
    Afbeelding van Manji 48

Ik heb net dit topic door gelezen en vind het schandalig,om het verleden van Claus erbij te halen.
    Maar dat zijn meestal mensen die op sensatie zijn belust en die zelf nooit echt iets hebben mee gemaakt en het leuk vinden om een ander door de modder te halen en dan gezien deze situatie,is het echt misselijk makend en respectloos. BAH!

Manji 48 wijzigde dit bericht op 22-02-2012 16:09 met 2%

8. Pagan
    Afbeelding van Pagan

Ik vraag me ook af wat iemand met zoiets voor heeft, totaal zinloos, kleuterwerk.

"Beledigingen zijn de argumenten van hen, die ongelijk hebben."

9. Gizmo
    Afbeelding van Gizmo

Ik wil even terugkomen op professor Tulleken. Ik heb toevallig persoonlijke ervaringen met Tulleken als behandelend arts. Toen was hij al legendarisch en professor. Als iemand niet arrogant is, is het deze man wel. Ik heb in die periode vele artsen aan mijn bed gehad en daar zat geregeld een stelletje eikels of trutten tussen. Ik kan er boeken over schrijven, artsen die me als patiënt compleet ontmoedigde tijdens mijn revalidatie, artsen die niet luisterde of zichzelf super belangrijk vonden terwijl die nog niets gepresteerd hadden, artsen die mijn medische dossier niet eens ingekeken hadden, maar mij wel moesten opereren (dit merkte ik pas achteraf aan de hand van vragen gesteld door Tulleken aan de betreffende arts die echt niet wist wat de aanleiding was van de complicatie, anders had ik er echt wel wat van gezegd).

Maar deze man was super. Echt meelevend, nam de tijd om alles uit te leggen, al mijn vragen werden beantwoord, hij gaf me moed en was ook eerlijk. Anderhalf jaar nadat ik bij hem op de operatietafel had gelegen waar hij mijn leven heeft gered wist hij wel (in tegenstelling van de arts die de dag daarvoor in mijn hoofd had staan snijden) exact wie ik was, wat ik had, wat mijn complicaties waren, was blij om te zien dat de revalidatie zo goed gegaan was. Het is een ontzettend goede arts waar heel wat artsen nog van kunnen leren.

Ja hij is buiten zijn boekje gegaan, maar dat is niet omdat hij arrogant is en vindt dat hij het beter weet, deze man is daar te integer voor.

salfo, nee ik heb daar geen ervaring mee, maar het net wat iedereen hier ook schrijft, we weten totaal niet hoe het echt met Friso gaat. Hopelijk heeft hij een infuusje en misschien nog wat plakkers op zijn borst en verder is hij bij. Ik ben er echt van overtuigt dat Mabel echt wel weet wat ze doet. Ze zal haar dochtertje vast wel hebben verteld hoe papa erbij ligt en weet ik veel wat. Misschien was dat meisje zo bang dat papa al dood was, of dat papa er nu heel eng uit zou zien (terwijl dat misschien helemaal niet zo is) dat haar het beter leek om haar dochter dan maar mee te nemen naar het ziekenhuis omdat de realiteit minder erg was dan het beeld dat ze in haar koppie had.

Ik heb wel een 5 jarig neefje die af en toe gewoon op de fiets tegen mijn moeder zegt, oma jij gaat eerder dood dan ik, want jij bent al oud. Dat zie ik want je hebt van die lijntjes bij je ogen. Mijn moeder zegt dan dat zij inderdaad eerder doodgaat, maar dat dat nog wel even gaat duren en dan gaat hij weer over op de orde van de dag. Ik ken ook een meisje die rond die leeftijd naar het graf van haar overleden oma ging (die oma was een paar maanden daarvoor overleden). Toen haar moeder vroeg en hoe was het bij oma was het antwoord: Oma is toch dood mama, dus ik heb haar niet gezien. Ze ging weer verder met haar poppen spelen.

Ik denk dat het gewoon is hoe jij op dat moment als ouder erop reageert en hoe je het uitlegt en er zelf mee omgaat. Maak je het voor het kind heeeeel groot en dramatisch dan gaat zo'n kind daar in mee. Leg je het anders uit, meer als een onderdeel van het leven en mocht je gelovig zijn dan haal je de hemel erbij, zo niet dan maak je van die persoon een sterretje in de hemel, dan zal een kind daar heel anders mee omgaan.

Elke dag is een begin voor de rest van mijn leven.

10. Willemijn23
    Afbeelding van Willemijn23

Dank je Gizmo voor je aanvulling. Wat moet het bijzonder voor je zijn om deze arts nu op deze wijze in het nieuws te zien. Ik geloof je uiteraard op je woord, want jij kent hem. Ik gaf alleen aan hoe hij op mij overkwam.
    Ook de rest van je posting onderschrijf ik.

Keer je om naar de zon... en je schaduw verdwijnt.

11. mijzelf
    Afbeelding van mijzelf

Mijn dochtertje was 5 toen er een zeer zeer geliefd persoon(haar allerliefste opa) van haar overleed.

Ik heb het proberen uit te leggen,ernstig ziek,pijn e.d.Het was beter voor de persoon ,want dan was alles over.
    Ze heeft haar knuffeltje in de kist gelegt en hem nog een kusje gegeven,en tot slot met anderen de kist dichtgedaan.
    Kinderen hebben meer door dan je denkt hoor Saflo.
    Ze had er vrede mee.
    2jaar later word haar vriendinnetje ernstig ziek,maar werd gelukkig weer beter,ook dat gebeurd gelukkig weet ze.
    Mijn kinderen(inmiddels zelf ouder)doen het nu zelf ook zo.

12. marijke1
    Afbeelding van marijke1

.

ModLibelle wijzigde dit bericht op 23-02-2012 10:32 met 99%: op de persoon gespeeld
    Op het bovenstaande berust copyright©

13. Pagan
    Afbeelding van Pagan

quote:
    Gizmo schreef op 22 februari 2012 @ 21:00:
    Ik wil even terugkomen op professor Tulleken. Ik heb toevallig persoonlijke ervaringen met Tulleken als behandelend arts. Toen was hij al legendarisch en professor. Als iemand niet arrogant is, is het deze man wel. Ik heb in die periode vele artsen aan mijn bed gehad en daar zat geregeld een stelletje eikels of trutten tussen. Ik kan er boeken over schrijven, artsen die me als patiënt compleet ontmoedigde tijdens mijn revalidatie, artsen die niet luisterde of zichzelf super belangrijk vonden terwijl die nog niets gepresteerd hadden, artsen die mijn medische dossier niet eens ingekeken hadden, maar mij wel moesten opereren (dit merkte ik pas achteraf aan de hand van vragen gesteld door Tulleken aan de betreffende arts die echt niet wist wat de aanleiding was van de complicatie, anders had ik er echt wel wat van gezegd).

.
    IK vind dit leuk om te horen, ik zag hem (bij P&W) en vond het meteen een bijzonder nette, intelligente man en ik snapte precies wat hij zei, wat hij beoogd heeft.

14. Pagan
    Afbeelding van Pagan

.

ModLibelle wijzigde dit bericht op 23-02-2012 10:32 met 98%: reactie op verwijderd bericht verwijderd

15. Gizmo
    Afbeelding van Gizmo

Willemijn,
    Ik heb hem ook gezien bij P en W en ik kan me goed voorstellen dat hij zo overkwam hoor. Ik kreeg meer het idee dat hij de RVD aan de kaak wilde stellen, hij noemde dat namelijk een eng clubje. Ik vermoed dat hij de behandelend arts is geweest van een lid van de familie. Hij heeft het in ieder geval niet kwaad bedoeld. En laten we eerlijk zijn, als iemand echt tot de top van zijn vak behoort (en daar behoort hij toe) zijn ze vaak wat tegendraads en bereidt iets verder te gaan dan de rest, grenzen oprekken en risico's nemen omdat ze ergens in geloven, anders word je niet zo goed.

Marijke wat was je motief die bagger te plaatsen? Ik heb het gelezen en ik geloof niets van die aantijgingen betreffende Claus. Het is een hoop gespeculeer en komt op mij over als roddel en achterklap en mocht het toch waar zijn dan vind ik het ongepast om dat hier neer te knallen, want wat heeft het ongeluk van zijn zoon daarmee te maken? Maakt dat het ongeluk minder erg? Maakt dat het verdriet en de zorgen van de familie minder erg?

Ik hoop in ieder geval dat we in het ongewisse worden gehouden en dat het een stuk beter met hem gaat. Hij heeft ook nog 2 jonge kinderen die hun vader nodig hebben.

Elke dag is een begin voor de rest van mijn leven.

16. apekop
    Afbeelding van apekop

Toch heb ik mijn bedenkingen..
    Een kind van 5 of 6 meenemen naar haar vader die op Intensive Care ligt..ik weet 't niet.
    Je weet niet hoe zo'n kind gaat reageren,misschien gaat ze wel hard roepen of huilen..
    En wat zal zoiets met Friso doen?
    Niemand weet wat iemand die in coma ligt,hoort of op andere wijze meekrijgt.
    Volgens mij moet hij absolute rust hebben,daarom mogen er ook niet te veel bezoekers komen.

17. Pagan
    Afbeelding van Pagan

Dat zal heus wel goed overlegd zijn met de artsen. Kinderen zijn vaak banger als je ze er buiten laat - ze voelen heel goed aan dat er iets mis is - dan dat ze met de werkelijkheid (misschien wat aangepast) geconfronteerd worden. En met mensen in coma zie juist vaak dat bezoekers praten, voorlezen en muziek draaien en dat dat juist stimuleert, of is dat alleen op tv zo?

18. Manji 48
    Afbeelding van Manji 48

quote:
    Pagan schreef op 22 februari 2012 @ 22:27:
    Dat zal heus wel goed overlegd zijn met de artsen. Kinderen zijn vaak banger als je ze er buiten laat - ze voelen heel goed aan dat er iets mis is - dan dat ze met de werkelijkheid (misschien wat aangepast) geconfronteerd worden. En met mensen in coma zie juist vaak dat bezoekers praten, voorlezen en muziek draaien en dat dat juist stimuleert, of is dat alleen op tv zo?

Pagan,dat is niet alleen op TV zo,maar in het echt ook. Mijn man heeft vaak op het IC gelegen en de laatste keer was dat in coma,waar hij niet meer uit is gekomen.
    Ook hier mocht het bezoek niet meer dan 2 personen zijn,dus moest er afgewisseld worden,dat is voor de rust.
    Er zijn namelijk patienten bij die niet in coma liggen en broodnodige rust is dan voor hun zeer welkom.
    Ook het bezoek bestaat hier,uit 2 maal daags maar een half uur.

Manji 48 wijzigde dit bericht op 22-02-2012 22:41 met 4%

19. saflo
    Afbeelding van saflo

manji 48, je schrijft het zo even neer.
    "Waar hij niet meer uitkwam"
    Wat moet daar ontzettend veel leed, zorg, angst en verdriet achter zitten.
    Wil je alleen maar even zeggen dat ik het rot vind dat je dit is overkomen.
    Ik weet het! Ons overkomt, op zekere leeftijd, van alles.
    Maar ik las deze woorden nou eenmaal en hoop dat het je heel goed gaat na zoiets vreselijks te hebben moeten meemaken.

20. Manji 48
    Afbeelding van Manji 48

quote:
    saflo schreef op 23 februari 2012 @ 11:34:
    manji 48, je schrijft het zo even neer.
    "Waar hij niet meer uitkwam"
    Wat moet daar ontzettend veel leed, zorg, angst en verdriet achter zitten.
    Wil je alleen maar even zeggen dat ik het rot vind dat je dit is overkomen.
    Ik weet het! Ons overkomt, op zekere leeftijd, van alles.
    Maar ik las deze woorden nou eenmaal en hoop dat het je heel goed gaat na zoiets vreselijks te hebben moeten meemaken.

Saflo,bedankt voor je lief berichtje.
    Hij was opgenomen vanwege zijn longen en kreeg een hartstilstand en werd naar de IC gebracht. Hij is een half uur gereanimeerd,maar kwam in coma en is na 6 dagen overleden. Het was heel heftig,maar ik heb er nu vrede mee,ook al is het heel moeilijk om zonder mijn man verder te moeten.
    Hij is 6 nov.2010 gestorven.

Als ik dan hier over Friso lees en er dames zijn die er van alles bij halen,zoals over het verleden van zijn vader,kan ik erg boos om worden.
    Het gaat niet over Claus maar over Friso. Ik geloof echt niet wat er hier neer geplempt is over Prins Claus,maar er zijn altijd mensen die dat klakkeloos aannemen. Ze moeten zich schamen,de koninklijke familie gaat door een hel en moet maar afwachten hoe Friso hier door heen komt.

Nogmaals bedankt Saflo :x

Manji 48 wijzigde dit bericht op 23-02-2012 13:41 met 0%

21. missmarple
    Afbeelding van missmarple

Voor Manji 48: http://www.pic4ever.com/images/toyou.gif

22. Adoeseg
    Afbeelding van Adoeseg

quote:
    Manji 48 schreef op 23 februari 2012 @ 13:39:
    [...]

Saflo,bedankt voor je lief berichtje.
    Hij was opgenomen vanwege zijn longen en kreeg een hartstilstand en werd naar de IC gebracht. Hij is een half uur gereanimeerd,maar kwam in coma en is na 6 dagen overleden. Het was heel heftig,maar ik heb er nu vrede mee,ook al is het heel moeilijk om zonder mijn man verder te moeten.
    Hij is 6 nov.2010 gestorven.

Als ik dan hier over Friso lees en er dames zijn die er van alles bij halen,zoals over het verleden van zijn vader,kan ik erg boos om worden.
    Het gaat niet over Claus maar over Friso. Ik geloof echt niet wat er hier neer geplempt is over Prins Claus,maar er zijn altijd mensen die dat klakkeloos aannemen. Ze moeten zich schamen,de koninklijke familie gaat door een hel en moet maar afwachten hoe Friso hier door heen komt.

Nogmaals bedankt Saflo :x
    Zo is het maar net Manji. Alle respect voor jou en wat moet jij een rottijd hebben ( of gehad) als alles weer zo opgerakeld wordt.

Kiss slowly, laugh insanely, live truly, and and forgive quickly, (Paul Coelho)

23. Manji 48
    Afbeelding van Manji 48

Missmarple en Adoeseg,bedankt voor jullie medeleven. :x :x

Dat alles opgerakeld wordt,vind ik nog niet het ergste,maar die stukjes van die dames die hier zonder respect over Friso en Claus schrijven,maakt mij niet alleen boos,maar ook verdrietig. Ik ben normaal niet zo van de koninklijke familie,maar ik leef erg met ze mee,omdat ik weet hoe angstig dit je maakt,om niet te weten hoe dit met Friso af gaat lopen.

Maar genoeg over die dames.
    Ik hoop dat het allemaal goed komt met Friso.

24. apekop
    Afbeelding van apekop

Manji,ik kan begrijpen dat deze ongevoeligheden (om 't netjes te zeggen) je erg raken..sterkte ook van mij.

Wat ik me afvraag,er wordt steeds gezegd Friso is stabiel maar wel nog steeds in levensgevaar.
    Hoelang kan iemand in levensgevaar blijven??

Ik heb er geen goed gevoel bij...het duurt wel erg lang.

25. Willemijn23
    Afbeelding van Willemijn23

Ja, het duurt te lang hè? Dat vind ik ook. Ik vind dat geen goed teken.

Keer je om naar de zon... en je schaduw verdwijnt.

x
duurt nog: 24:00:00
€54.95
€29.95
x x