- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Columns
- Slim met geld
- Testpanel
- Uit het blad
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Libelle Academy
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 190 reacties, en bestaat uit 8 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 8.
De laatste reactie is geplaatst op 02-03-2012 20:02.
Prins Friso bedolven onder lawine
- Geplaatst op vrijdag 17 februari 2012 15:50Willemijn23
Prins Friso in levensgevaar na ski-ongeluk
Laatste update: 17 februari 2012 15:46 info.
LECH - Prins Johan Friso is vrijdag tijdens het skiën bedolven onder een lawine. Hij is gereanimeerd en naar een ziekenhuis gebracht.
Dat heeft de burgemeester van Lech vrijdag gezegd tegen Oostenrijkse media. De toestand van de prins is kritiek.
Aan NU.nl laat de burgemeester weten dat de lawine rond 12.15 uur is ontstaan bij Litzen-Zugertobel. De prins werd snel gevonden en is binnen 20 minuten per helikopter naar het ziekenhuis gebracht.
Het ongeluk vond plaats in zogenaamd vrij skigebied. Er zouden niet meer vermisten zijn.
In de afgelopen dagen heeft het zwaar gesneeuwd in de Oostenrijkse Alpen. Daardoor groeit het gevaar van lawines.Keer je om naar de zon... en je schaduw verdwijnt. - Geplaatst op vrijdag 17 februari 2012 15:52Willemijn23
Daar schrik ik van. Lawinegevaar wordt vaak onderschat. In mijn kennissenkring is er een aantal jaren geleden iemand door omgekomen, ook door skiën buiten de piste.
Ik hoop dat het goed afloopt voor de prins en zijn familie.Keer je om naar de zon... en je schaduw verdwijnt. - Geplaatst op vrijdag 17 februari 2012 16:20jsteen1
vreselijk als je er bij bent en heel de fam is er nu .
een grote schok voor onze koninggin .
ik hoop dat hij er boven op komt .
ook voor de rest van zijn fam - Geplaatst op vrijdag 17 februari 2012 16:28titia
Ook ik hoop dat het goed afloopt voor de prins en zijn familie.
Toch kan ik er niet omheen dat het wel erg dom is om off piste te gaan skieen als er een Lawinewarnstufe 4-5 is. De afgelopen twee dagen zijn er ca 70cm sneeuw gevallen en die is nog niet gebonden aan de onderlaag. De wegen waren/zijn afgesloten, de treinverbinding is onderbroken door het lawine gevaar en dan oof-piste gaan skieen .................... geen woorden voor! - Geplaatst op vrijdag 17 februari 2012 18:02maatjeswat een vreselijk nieuws, de nachtmerrie van iedere ouder. Ben er stil van, laten we hopen dat er beter nieuws volgt.
- Geplaatst op vrijdag 17 februari 2012 19:44Adoeseg
Verschrikkelijk. Wat erg allemaal. Het zal je maar gebeuren!Kiss slowly, laugh insanely, live truly, and and forgive quickly, (Paul Coelho) - Geplaatst op vrijdag 17 februari 2012 21:01marijke1
Ik ben net terug uit een lager gelegen skigebied, anderhalf tot twee meter sneeuw gemiddeld. Door een lawine, waarbij overigens geen ongelukken zijn gebeurd, zaten we bijna een dag ingesloten omdat de sneeuwploegen er niet door konden. Er wordt al een week of twee gewaarschuwd voor het lawinegevaar in Oostenrijk, Zwitserland en de Alpen. Als je denkt een hele Piet te zijn omdat je op je derde voor het eerst naar een skiklasje ging en de kunst daarna vier weken per jaar hebt "bijgehouden" ben je volgens mij toch een beetje dom als je off piste gaat skieën. Het is in Oostenrijk niet verboden maar het wordt sterk afgeraden. Je brengt niet alleen jezelf in gevaar maar ook anderen.Op het bovenstaande berust copyright© - Geplaatst op vrijdag 17 februari 2012 21:16twinmom_67
Vreselijk ,maar het was wel een beetje (erg) dom om buiten de pistes te skieën zeker als je weet dat er ook lawine gevaar is.
Ik hoop dat alles goed mag komen.Schijn bedriegt soms zozeer dat je zou willen dat mensen, net als verpakte levensmiddelen, voorzien waren van een etiket met de ingredienten. ! - Geplaatst op vrijdag 17 februari 2012 21:31pootje
Je kan vinden wat je wil van het koningshuis. Maar dit wens je geen enkel gezin toe. Ik hoop dat hij goed door deze ellende heen komt. En dat hij er niks aan over houdtAls je de wereld wil verbeteren, begin bij je zelf. - Geplaatst op vrijdag 17 februari 2012 21:39marijke1
Hij schijnt hersendood te zijn.Op het bovenstaande berust copyright© - Geplaatst op vrijdag 17 februari 2012 21:45Willemijn23
Er zijn veel geruchten op het moment: hersendood, schedelbasisfractuur. Er wordt ook druk getwitterd. We zullen de officiële berichten moeten afwachten.Keer je om naar de zon... en je schaduw verdwijnt. - Geplaatst op vrijdag 17 februari 2012 22:46apekop
Ik hoop ook zo dat het goed afloopt,sowieso heeft hij een hartstilstand gehad en een schedelbasisfractuur..en als hij uit het coma komt,hoe zal hij er aan toe zijn?
Onbegrijpelijk dat hij in deze sneeuwcondities buiten de piste is gaan skieen,vooral omdat hij zoveel ervaring heeft.
Vreselijk voor de koningin en de rest van de familie.
De koningin heeft de laatste 10 jaar teveel nare dingen meegemaakt...Gaan jullie maar met de tijd mee, ik kom later wel.... - Geplaatst op vrijdag 17 februari 2012 23:43arjamJa erg hoor....maar het is wel zijn eigen schuld...skien uit de piste..vragen om ongelukken,dit is echt een geval van "eigen schuld dikke bult" er werd genoeg gewaarschuwd.
Hoop wel dat het goed met hem afloopt al was het alleen maar om zijn moeder en zijn twee kindertjes !!!! - Geplaatst op zaterdag 18 februari 2012 08:57hortensia
Ja ik ben ook geschrokken en volg het nieuws op de voet. Maar precies zoals mijn voorganger al zei: het is wel onverantwoord geweest! En hij wist van het gevaar dat hij nam, hij schijnt slimme vent te zijn! Maar dan nog wens je dit niemand toe, het is heel erg en ik denk dat hij er niet goed uit zal komen. Als hij hier niets aan over houdt dan zou het een wonder zijn!
Laten we nou maar hopen op een wonder voor hem en zijn familie!Er zullen veel mensen in en uit je leven wandelen, maar alleen echte vrienden laten voetafdrukken achter in je hart! - Geplaatst op zaterdag 18 februari 2012 10:42kirsten2
We kunnen niet anders doen als de hele familie heel veel sterkte wensen.
en maar hopen dat alles goed komt. - Geplaatst op zaterdag 18 februari 2012 10:49jop envelopook een prins moet zich aan de regels houden,en voor hem geld het zelfde.wie niet horen wil moet maar voelen...die lappen ze wel weer op denk ik.hun krijgen de beste hulp die er is.als ons zoiets zou over komen zouden ze zeggen jammer dan ,we kunnen niks voor je betekenen.verder zouden we nog een hoop gelazer krijger met de verzekering,omdat we op verboden terijn waren.ik gun hem beterschap.maar alle andere die zo iets mee maken net zo goed..tja wat zal ik ervan zeggen?
- Geplaatst op zaterdag 18 februari 2012 11:04draadje
Hij mag dan dom geweest zijn,
dat neemt niet weg dat dit allesbehalve toe te wensen is.
Wat dacht je van zijn vrouw, zijn kleine kinderen,
de Koningin,
de andere familieleden.
Erg, wat je er ook van vindt!Never give up ................ - Geplaatst op zaterdag 18 februari 2012 11:36Willemijn23
Wat weten we het weer allemaal goed.
Zelf vond ik het ook altijd schitterend om off piste te skiën, dat is echt een sensatie. Alleen hield ik het nooit lang vol want het is behoorlijk zwaar.
Maar ik begrijp heel goed dat zo'n goede skiër dit opzoekt. Ondoordacht misschien, maar doen we allemaal niet ondoordachte dingen soms? Iedereen is er weer als de kippen bij om te oordelen. Dat is zó Nederlands.
Toen er bij ons in de buurt ooit een tweejarig kind verdronk in een vijver hoorde je meer kritiek op de onoplettende ouders dan medeleven.
En voor jop envelop:
Verder weet ik dat de medische zorg in Oostenrijk uitstekend is en geloof ik dat iedereen die krijgt. Er wordt niet zomaar gezegd dat ze niks voor je kunnen betekenen. Dat is echt kwaadaardige lariekoek. Gedonder met de verzekering is niet aan de orde want het gebied was géén verboden terrein.Willemijn23 wijzigde dit bericht op 18-02-2012 11:40 met 22%Keer je om naar de zon... en je schaduw verdwijnt. - Geplaatst op zaterdag 18 februari 2012 12:45maatjesben het helemaal met draadje en Willemijn eens. Natuurlijk is het niet erg slim wat hij heeft gedaan, maar wat hebben hij en z'n familie aan dat soort opmerkingen, dat is ze zelf ook wel bekend. Maar iedereen doet wel eens iets ondoordachts. Meestal loopt dat goed af, laten we nu ook het beste hopen voor hem en z'n gezin, familie en verdere omgeving.
- Geplaatst op zaterdag 18 februari 2012 15:19Jussttina
Ik vind het afschuwelijk voor Friso en zijn families.
Hoop dat het goed komt![http://www.pkn.nl/1/site/uploadedImgs/Bidden(1)[1].jpg http://www.pkn.nl/1/site/uploadedImgs/Bidden(1)[1].jpg](http://www.pkn.nl/1/site/uploadedImgs/Bidden(1)[1].jpg)
Echt op hoop van zegen.
Liefs
J - Geplaatst op zaterdag 18 februari 2012 15:38marijke1
Als er een bus met veertig gewone toeristen door een lawine wordt getroffen vind je hooguit een berichtje op een tussenpagina van de krant en dan is het nog niet eens eigen schuld.Op het bovenstaande berust copyright© - Geplaatst op zaterdag 18 februari 2012 16:04Willemijn23
Nou, busongelukken met Nederlandse toeristen halen ook de voorpagina wel. Maar wat is je punt?Keer je om naar de zon... en je schaduw verdwijnt. - Geplaatst op zaterdag 18 februari 2012 16:10marijke1
Dat lijkt me wel duidelijk.Op het bovenstaande berust copyright© - Geplaatst op zaterdag 18 februari 2012 16:15Willemijn23
Als het duidelijk was vroeg ik het niet. Ik kan het wel invullen, maar dan leg ik je misschien onbedoeld woorden in de mond die je niet gezegd hebt, dus maak even helder wat je bedoelt.
Of niet, maar dan beschouw ik het als niet geschreven.Keer je om naar de zon... en je schaduw verdwijnt. - Geplaatst op zaterdag 18 februari 2012 16:24maatjes
ja, en? Ik denk dat de koningin en haar familie nu ook liever in de anonimiteit bleven, dus om nou te doen alsof ze in een bevoorrechte positie zit?quote:marijke1 schreef op 18 februari 2012 @ 15:38:
Als er een bus met veertig gewone toeristen door een lawine wordt getroffen vind je hooguit een berichtje op een tussenpagina van de krant en dan is het nog niet eens eigen schuld.
Dit onderwerp heeft 190 reacties, en bestaat uit 8 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 8.
De laatste reactie is geplaatst op 02-03-2012 20:02.
Prins Friso bedolven onder lawine