Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Actueel
  4. 'Europa' boos op PVV

Dit onderwerp heeft 362 reacties, en bestaat uit 15 pagina's. U bent momenteel op pagina 3 van 15.
De laatste reactie is geplaatst op 28-02-2012 14:10.

'Europa' boos op PVV

Ga naar een onderdeel
  1. catella
    Afbeelding van catella

quote:
    Keesje1964 schreef op 13 februari 2012 @ 12:24:
    [...]

Je schijnt het allemaal goed te weten,leg dan maar eens uit waarom mensen uit het oostblok hier werk moeten komen doen volgens jouw als wij daar zelf mensen genoeg van hebben maar die nu werkloos op de bank thuis zitten en het financieel steeds slechter hebben. Vertel maar ik ben erg benieuwd naar jou standpunt.

Je vraagt het weliswaar niet aan mij, toch wil ik hier op in gaan.
    Het is niet de schuld van de buitenlanders maar van al die geweldige bonden. Door al die regeltjes is het voor de werkgevers moeilijk gemaakt. Nu dat niemand meer personeel aanneemt met een vast contract en mensen vinden die bereid zijn om hard te werken en goedkoper zijn is het opeens hun schuld ??
    Het staartje van de fijne bonden zal je bedoelen.

2. rijkje
    Afbeelding van rijkje

quote:
    Keesje1964 schreef op 13 februari 2012 @ 12:39:
    [...]

Waarom moet jij het opnemen voor een groep van mensen die hier overlast veroorzaken en die als grootste gemeenschappelijke deler hebben dat ze uit het oostblok komen ? Want d a a r gaat het meldpunt over.

Omdat je daarvoor niet een hele groep de dupe van laat worden.
    Zorg dat mensen (waar dan ook vandaan) die overlast geven worden aangepakt. Ik neem het ook niet op voor mensen die overlast geven. ik neem het op voor de mensen die dat niet doen maar nu dus maar wel benoemt worden als zodanig.

\"When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace\"

3. Keesje1964
    Afbeelding van Keesje1964

quote:
    rijkje schreef op 13 februari 2012 @ 12:45:
    [...]

Omdat je daarvoor niet een hele groep de dupe van laat worden.
    Zorg dat mensen (waar dan ook vandaan) die overlast geven worden aangepakt. Ik neem het ook niet op voor mensen die overlast geven. ik neem het op voor de mensen die dat niet doen maar nu dus maar wel benoemt worden als zodanig.
    Ook dat klopt niet, het is een meldpunt om k l a c h t e n te verzamelen dus de oostblokkers die geen klachten veroorzaken worden daar niet benoemt.

4. rijkje
    Afbeelding van rijkje

quote:
    Keesje1964 schreef op 13 februari 2012 @ 12:42:
    Terwijl er nergens een feit is om jou gevoel op te baseren.
    Voor mij is het een feit dat de PVV een gevaarlijke ondemocratische populistische partij is. Gelukkig mag jij daar dan weer een ander gevoel bij hebben. En dat komt dan weer omdat we nog steeds in een democratisch land leven

\"When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace\"

5. Keesje1964

quote:
    catella schreef op 13 februari 2012 @ 12:44:
    [...]

Je vraagt het weliswaar niet aan mij, toch wil ik hier op in gaan.
    Het is niet de schuld van de buitenlanders maar van al die geweldige bonden. Door al die regeltjes is het voor de werkgevers moeilijk gemaakt. Nu dat niemand meer personeel aanneemt met een vast contract en mensen vinden die bereid zijn om hard te werken en goedkoper zijn is het opeens hun schuld ??
    Het staartje van de fijne bonden zal je bedoelen.

Ik reageerde op Adoeseg en haakte in op dat stukje onderwerp maar je hebt gelijk hoor over deze reden.
    Alleen,het meldpunt gaat over k l a c h t e n over midden/oost europeanen en niet d a t ze hier werken.

6. Keesje1964

quote:
    rijkje schreef op 13 februari 2012 @ 12:47:
    [...]

Voor mij is het een feit dat de PVV een gevaarlijke ondemocratische populistische partij is. Gelukkig mag jij daar dan weer een ander gevoel bij hebben. En dat komt dan weer omdat we nog steeds in een democratisch land leven

Daar ben ik ook blij om Rijkje.
    Maar jou ,,feit'' is gebaseerd op gevoel en niet op wat echt word gezegt of geschreven door Pvv. Overal in Nederland lees en hoor je dingen die Pvv z o u hebben gezegt, worden woorden verdraait en zo wat niet klopt maar op die manier krijgt pvv wel de naam van gevaarlijke partij. Er word niet eens meer gekeken naar de feiten zo als in dit geval dat meldpunt.

Keesje1964 wijzigde dit bericht op 13-02-2012 12:52 met 5%

7. rijkje
    Afbeelding van rijkje

quote:
    Keesje1964 schreef op 13 februari 2012 @ 12:47:
    [...]

Ook dat klopt niet, het is een meldpunt om k l a c h t e n te verzamelen dus de oostblokkers die geen klachten veroorzaken worden daar niet benoemt.
    Maar waarom moet dat er komen dan. Hoor je individuen niet aan te spreken op hun daden ipv een groep. Dit deugt van geen kanten. En gelukkig delen heel veel mensen dit "g e v o e l" Nu nog hopen dat Rutte het lef heeft hier in het openbaar afstand van te nemen.

8. Adoeseg
    Afbeelding van Adoeseg

quote:
    Keesje1964 schreef op 13 februari 2012 @ 12:24:
    [...]

Je schijnt het allemaal goed te weten,leg dan maar eens uit waarom mensen uit het oostblok hier werk moeten komen doen volgens jouw als wij daar zelf mensen genoeg van hebben maar die nu werkloos op de bank thuis zitten en het financieel steeds slechter hebben. Vertel maar ik ben erg benieuwd naar jou standpunt.

Zal ik jou eens haarfijn uitleggen wat mijn standpunt is?
    Zolang er Hollanders ( werknemers)zijn, die het wel goed vinden, dat "oostblokkers" hier voor een habbekrats het werk doen, waar de "Hollander" in hun ogen te duur voor is, krijgen we hier te maken met mensen uit het Oostblok!
    Dus je néémt geen dure aannemer of metselaars of timmermannen in (uit dit land) in dienst, zolang die ene Pool of Roemeen het voor een schijntje bij je oplapt! En vaak nog gedeeltelijk zwart ook! Wil jij de mensen in de kost nemen, die dat doen? Wil jij de directie van internationale distributeurs aanspreken op het feit, dat ze chauffeurs in dienst nemen, die voor een schijntje per maand dátgene doen, wat onze Hollandse boys tegen de hier geldende looneisen doen??
    Dat is mijn standpunt. Wij zijn een zogenaamd tolerant volkje (me neus) maar we draaien onze hand er niet voor om, om misbruik te maken van goedkope krachten uit het buitenland, of dat nou uit een Oostblokland komt, of elders.
    Dus niet hypocriet zijn he? Er zijn er genoeg die dat doen. Al jaren! Zonder enige scrupules.
    En die mensen, krijgen het nu even nét ietsjes breder, dan ze het al hadden!

Kiss slowly, laugh insanely, live truly, and and forgive quickly, (Paul Coelho)

9. Keesje1964

Waarom zou Rutte afstand moeten nemen van een mogelijkheid om klachten centraal neer te leggen ? Je kan je beter afvragen w a a r o m dit moet gebeuren want dan word er op straat dus al heel veel geklaagt, zo een meldpunt komt er niet voor niets.
    Nogmaals,meten is weten en pas als problemen in kaart zijn gebracht en zo vaak voorkomen dat zo een onderzoek nodig is dan kun je naar oplossingen zoeken.

10. rijkje
    Afbeelding van rijkje

quote:
    Keesje1964 schreef op 13 februari 2012 @ 12:50:
    [...]

Daar ben ik ook blij om Rijkje.
    Maar jou ,,feit'' is gebaseerd op gevoel en niet op wat echt word gezegt of geschreven door Pvv. Overal in Nederland lees en hoor je dingen die Pvv z o u hebben gezegt, worden woorden verdraait en zo wat niet klopt maar op die manier krijgt pvv wel de naam van gevaarlijke partij. Er word niet eens meer gekeken naar de feiten zo als in dit geval dat meldpunt.
    Mijn feit is gebasseerd op wat ik zie, lees en hoor in de media. En dan vooral wat er door de PVV zelf gezegd en geschreven wordt. Ik heb het partij programma van de partij gelezen en ook daar mijn conclusies uitgetrokken. En mijn conclusie is idd dat de PVV een gevaarlijke partij is.

11. Keesje1964

quote:
    Adoeseg schreef op 13 februari 2012 @ 12:56:
    [...]

Dat is mijn standpunt. Wij zijn een zogenaamd tolerant volkje (me neus) maar we draaien onze hand er niet voor om, om misbruik te maken van goedkope krachten uit het buitenland, of dat nou uit een Oostblokland komt, of elders.
    Dus niet hypocriet zijn he? Er zijn er genoeg die dat doen. Al jaren! Zonder enige scrupules.
    En die mensen, krijgen het nu even nét ietsjes breder, dan ze het al hadden!

De mogelijkheid is geboden en daar maken mensen gebruik van. Als je de mogelijkheid niet bied kunnen mensen er ook geen gebruik van maken en dan hadden bv. de Nederlandse chauffeurs gewoon op nederlandse truck's kunnen rijden ipv. dat daar oostblokkers zitten met ook vaak klachten van slapen of dronken of asociaal tegen klanten.

Nogmaals,initiatief van de Pvv is 1 centraal punt om dat te melden en dat is alles.

12. Keesje1964

Kortom, pvv weet goed hoe ze eea. aan moeten pakken en hebben weer een manier gevonden om de tongen bij mensen los te maken waarvan het probleem al lang bekent is maar waar niet over gepraat leek te mogen worden..........

Zijn vrouw heeft toch hongaarse roots ? Dan zou hij daar tegen toch geen alg. meldpunt over willen openen ? Nou dan !

Keesje1964 wijzigde dit bericht op 13-02-2012 13:23 met 21%

13. rijkje
    Afbeelding van rijkje

quote:
    Keesje1964 schreef op 13 februari 2012 @ 13:21:
    Kortom, pvv weet goed hoe ze eea. aan moeten pakken en hebben weer een manier gevonden om de tongen bij mensen los te maken waarvan het probleem al lang bekent is maar waar niet over gepraat leek te mogen worden..........
    Kortom de PVV heeft weer eens op een hele slimme manier een rookgordijn opgetrokken. Er wordt weer eens over ze gepraat, ze kunnen weer de verongelijkte, niet begrepen partij spelen. "Iedereen is tegen ons" En dan hoeven we het er niet over te hebben wat een zooitje deze regering er met de hulp van de PVV van maakt.

14. Keesje1964

Nee geen rookgordijn maar ze hebben weer een probleem ludiek in de media gekregen.

15. rijkje
    Afbeelding van rijkje

Enig, die ludieke acties van de PVV. Misschien wordt het tijd dat ze daar eens mee ophouden en gaan proberen iets aan de echte problemen in dit land te doen.

16. Adoeseg
    Afbeelding van Adoeseg

quote:
    Keesje1964 schreef op 13 februari 2012 @ 13:00:
    [...]

De mogelijkheid is geboden en daar maken mensen gebruik van. Als je de mogelijkheid niet bied kunnen mensen er ook geen gebruik van maken en dan hadden bv. de Nederlandse chauffeurs gewoon op nederlandse truck's kunnen rijden ipv. dat daar oostblokkers zitten met ook vaak klachten van slapen of dronken of asociaal tegen klanten.

Nogmaals,initiatief van de Pvv is 1 centraal punt om dat te melden en dat is alles.
    Zo, dat is een makkelijke redenering Kees!
    Dan moet je je ook niet kwaad maken als er inderdáád gebruik wordt gemaakt van die mogelijkheid en niet zeuren over Oostblokkers, zal ik maar zeggen!

Kiss slowly, laugh insanely, live truly, and and forgive quickly, (Paul Coelho)

17. ring1
    Afbeelding van ring1

Er zijn inmiddels al Polen gesignaleerd die over straat zwerven.
    Alcohol en drugsverslaafden.
    Hun wordt gevraagd terug te gaan naar Polen, omdat daar de afkickprogramma's goedkoper zijn als hier. Niet iedereen maakt daar natuurlijk gebruik van.
    Dus er zijn niet alleen werkende Polen hier in het land.

Valt het jullie niet op dat we nog weinig over moslims lezen, die eisen dat er bijv. een schilderij met varkens verwijderd moet worden?
    Of dat er een zwembad in een Hamam veranderd moet worden?
    Is die fanatieke (normale moslims hou ik hier buiten) groep toch wat voorzichtiger geworden na al die kritiek?

ring1 wijzigde dit bericht op 13-02-2012 16:42 met 0%

18. ring1
    Afbeelding van ring1

Ik heb niets tegen Polen op zich, behalve de herrieschoppers natuurlijk.
    Ze hebben niets wat aan ons opgedrongen wordt of waar wij rekening mee moeten houden, zwembaden enzoooo :knipoog2:
    Toch is het wel moeilijk als Polen voor veel goedkoper aangenomen worden, want Nederlandse chauffeurs zitten zo zonder werk.
    En er worden minder papieren geëist, waar Nederlanders diploma's voor moeten halen.
    Bovendien moeten eerst de grenzen gesloten worden voor nog meer buitenlanders en vervolgens staan de grenzen weer wagenwijd open voor de Oostbloklanden.
    Kan me voorstellen dat Nederlanders er niet op zitten te wachten.
    En waar wonen ze, in een land waar de woningmarkt totaal op slot zit.
    Waar Nederlanders 10 tot 20 jaar inmiddels moeten wachten op huurwoningen, die er niet zijn?

19. Keesje1964

quote:
    Adoeseg schreef op 13 februari 2012 @ 15:57:
    [...]

Zo, dat is een makkelijke redenering Kees!
    Dan moet je je ook niet kwaad maken als er inderdáád gebruik wordt gemaakt van die mogelijkheid en niet zeuren over Oostblokkers, zal ik maar zeggen!

Ik vind dit grote onzin Adoeseg wat je hier zegt.

Gebruik maken van oostblokkers als werknemers is iets totaal anders als k l a c h t e n hebben over oostblokkers als partikulier.

20. ellon
    Afbeelding van ellon

quote:
    Keesje1964 schreef op 13 februari 2012 @ 12:48:
    [...]

Ik reageerde op Adoeseg en haakte in op dat stukje onderwerp maar je hebt gelijk hoor over deze reden.
    Alleen,het meldpunt gaat over k l a c h t e n over midden/oost europeanen en niet d a t ze hier werken.

Het is een totaal nutteloos meldpunt van anonieme klagers over niet genoemde Oost-Blokkers. Het heeft totaal geen waarde om te roepen dat er al 30.000 klachten zijn gemeld. De klachten zijn namelijk niet concreet en gaan niet over individuen. Bovendien kan elke malloot wel 100 klachten anoniem plaatsen.

Het meldpunt is weer het zoveelste voorbeeld van stemmingmakerij. De lijst kan je daarom net zo goed oprollen en op het toilet hangen.

De natuur is een wonder. Een miljoen jaar geleden wist nog niemand, dat de mens een bril zou dragen en toch staan onze oren op de goede plaats

21. ring1
    Afbeelding van ring1

quote:
    ellon schreef op 13 februari 2012 @ 17:12:
    [...]

Het is een totaal nutteloos meldpunt van anonieme klagers over niet genoemde Oost-Blokkers. Het heeft totaal geen waarde om te roepen dat er al 30.000 klachten zijn gemeld. De klachten zijn namelijk niet concreet en gaan niet over individuen. Bovendien kan elke malloot wel 100 klachten anoniem plaatsen.

Het meldpunt is weer het zoveelste voorbeeld van stemmingmakerij. De lijst kan je daarom net zo goed oprollen en op het toilet hangen.

Had veel eerder moeten gebeuren, die meldpunten.
    Ook van andere bevolkingsgroepen vroeger.
    Door die meldpunten hadden ze sterke concentraties van bevolkingsgroepen in bepaalde wijken onder de loep kunnen nemen en misschien eerder kunnen ingrijpen.
    Ook buurten waar Nederlanders wegtrokken, had misschien wel tegengehouden kunnen worden, zodat die buurten goed verdeeld waren met verschillende culturen en bevolkingsgroepen, en niet dat een bepaalde bevolkingsroep ging overheersen in een wijk.
    Werd er vroeger wat met die klachten gedaan? Ik vraag het me af.

22. ellon
    Afbeelding van ellon

quote:
    ring1 schreef op 13 februari 2012 @ 17:20:
    [...]

Had veel eerder moeten gebeuren, die meldpunten.
    Ook van andere bevolkingsgroepen vroeger.
    Door die meldpunten hadden ze sterke concentraties van bevolkingsgroepen in bepaalde wijken onder de loep kunnen nemen en misschien eerder kunnen ingrijpen.
    Ook buurten waar Nederlanders wegtrokken, had misschien wel tegengehouden kunnen worden, zodat die buurten goed verdeeld waren met verschillende culturen en bevolkingsgroepen, en niet dat een bepaalde bevolkingsroep ging overheersen in een wijk.
    Werd er vroeger wat met die klachten gedaan? Ik vraag het me af.
    Misschien heb je dat niet meegekregen, maar getto's werden doelbewust gevormd door de grote woningverhuurders. Mensen met lage inkomens werden automatisch in de slechte wijken geplaatst. Dat beleid heeft geleid tot gettovorming. Daar konden die mensen niets aan doen. Die hadden het namelijk niet voor het kiezen als ze een woning zochten. En nog steeds zie je het hier en daar gebeuren dat ze een wijk reserveren voor bepaalde bevolkingsgroepen. Slechte, goedkope woningen, die ook niet opgeknapt worden en waarvan ze al weten dat de boel later tegen de vlakte gaat, waarna die mensen naar een volgende slechte wijk moeten verhuizen en nooit meer in hun oude buurt terecht kunnen. De projectontwikkelaars, gemeenten en woningbedrijven regelen dat met een onderonsje.

De natuur is een wonder. Een miljoen jaar geleden wist nog niemand, dat de mens een bril zou dragen en toch staan onze oren op de goede plaats

23. Willemijn23
    Afbeelding van Willemijn23

De PVV zal zelf wel zorgen dat de klachten worden aangevuld met verzonnen klachten, zoals ze ook deden met het verkeersoverlast in Den Haag. Buitengewoon onbetrouwbaar zooitje.
    Maar let maar op, ook dit zal weer een stille dood sterven, net zoals alle andere vage initiatieven. Misschien nog een meldpunt "uitbuiting oosteuropeanen door nederlandse werkgevers' openen. Heb je ook zó tienduizenden reacties.

Stelletje losers.

Keer je om naar de zon... en je schaduw verdwijnt.

24. ellon
    Afbeelding van ellon

Mark Rutte (VVD) slaat pleefiguur tegenover Estland

Kijk kijk, dat gaat de goede kant op: Mark Rutte gaat binnenkort lelijk af tegenover de premier van Estland, die zich afvraagt waarom de liberale VVD’er Rutte geen afstand neemt van het laatste poepbruine plannetje van de PVV, het inmiddels bekende MOE-meldpunt voor klachten over Midden- en Oost-Europeanen. Op die manier zal het steeds moeilijker worden in een coalitie te blijven met de PVV.

Partijgenoot Weisglas en ook het CDA hebben er trouwens schoon genoeg van.

Nadeel is dat we ons zelf inmiddels ook nergens meer bekend kunnen maken als Nederlander zonder datzelfde pleefiguur te slaan.

Krapuul

25. Willemijn23
    Afbeelding van Willemijn23

Dit gaat ook de goede kant op:

CDA wil dat Rutte afstand neemt van meldpunt PVV

door Annemarie Coevert

Binnenland
    Het CDA vindt dat premier Mark Rutte “publiekelijk” moet benadrukken dat Oost-Europese arbeiders een bijdrage leveren aan de Nederlandse economie. Hiermee kan hij het beeld dat de PVV met haar nieuwe online meldpunt geeft corrigeren.

CDA-Kamerlid Eddy van Hijum zei vanmiddag dat hij vindt dat Rutte afstand moet nemen van de PVV in deze kwestie. In de Kamer meldde de premier in een reactie vandaag dat hij nog altijd geen oordeel wil geven over het nieuwe meldpunt, waarop mensen terecht kunnen met klachten over Midden- en Oost-Europeanen. Rutte verwacht niet dat deze stap van de gedoogpartner tot internationale schade leidt.

Bron: nrc.nl

Keer je om naar de zon... en je schaduw verdwijnt.

x
duurt nog: 24:00:00
€54.95
€29.95
x x