Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Actueel
  4. 'Europa' boos op PVV

Dit onderwerp heeft 362 reacties, en bestaat uit 15 pagina's. U bent momenteel op pagina 14 van 15.
De laatste reactie is geplaatst op 28-02-2012 14:10.

'Europa' boos op PVV

Ga naar een onderdeel
  1. ModLibelle
    Afbeelding van ModLibelle

Beste forumbezoekers,

De zeer pijnlijke discussie is verwijderd. Mocht er nog een bericht staan wat over het hoofd gezien is laat het dan weten. Denk wel twee maal na voordat je een reactie plaatst die zeer kwetsend kan zijn voor je medeforummers. Een mening is een mening maar houd ook rekening met gevoelens.

Met vriendelijke groet,
    Forumteam Libelle.nl

AlgemeneVoorwaarden | Forum@Libelle.nl

2. Willemijn23
    Afbeelding van Willemijn23

Bolkestein: Meldpunt belachelijk idee van PVV
    23-02-2012 12:23 | gewijzigd 23-02-2012 12:50

ROTTERDAM (ANP) – Voormalig eurocommissaris en VVD-leider Frits Bolkestein vindt dat PVV-leider Geert Wilders zich zou moeten schamen voor het opzetten van een website waar geklaagd kan worden over overlast door Oost-Europeanen.

In NRC/Handelsblad noemt Bolkestein het PVV-meldpunt donderdag een „belachelijk idee.” „Ik heb de neiging om een website op te richten voor mensen die klagen over Nederlanders”, aldus Bolkestein. „Want er zijn meer Nederlanders die zich slecht gedragen dan Polen die dat doen.” Bolkestein maakte zich als eurocommissaris sterk voor het openen van de dienstenmarkt in Europa.

Bolkestein steunt premier Mark Rutte in diens weigering inhoudelijk te reageren op het PVV-initiatief, waarover ambassadeurs van Midden- en Oost-Europese landen zich hebben beklaagd. „Men kan niet van Rutte verwachten dat hij commentaar geeft op alle rukwinden van de PVV”, aldus Bolkestein.

Ook de uitleg die parlementariërs uit het Europees Parlement van Rutte willen, vindt Bolkestein niet gepast. „In de eerste plaats behoort het niet tot de taken van het europarlement om minister-presidenten te verhoren. En in de tweede plaats moet alles wat het europarlement doet, worden gedekt door de wet. Het europarlement is niet moeder Overste van de Europese Unie.”

bron: refdag.nl
    Kijk eens aan, kritiek op de meldsite komt niet alleen uit de linkse hoek!

Willemijn23 wijzigde dit bericht op 23-02-2012 22:27 met 0%
    Keer je om naar de zon... en je schaduw verdwijnt.

3. Keesje1964
    Afbeelding van Keesje1964

quote:
    Willemijn23 schreef op 23 februari 2012 @ 22:26:
    Kijk eens aan, kritiek op de meldsite komt niet alleen uit de linkse hoek!
    Ik vind dit een onzin opmerking. Alsof je als niet links stemmer altijd 100 % met Wilders eens zou zijn. Stemmingmakerij op deze manier.

4. rijkje
    Afbeelding van rijkje

quote:
    Keesje1964 schreef op 24 februari 2012 @ 16:28:
    [...]

Ik vind dit een onzin opmerking. Alsof je als niet links stemmer altijd 100 % met Wilders eens zou zijn. Stemmingmakerij op deze manier.

Maar er wordt door de PVV aanhangers wel te pas en te onpas geroepen dat "links" een hetze voert tegen de PVV.
    Dit bewijst dat gelukkig steeds meer mensen links en rechts zien wat deze partij wil met Nederland.

\"When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace\"

5. apekop
    Afbeelding van apekop

De pvv wil helemaal niet zoveel met Nederland..als ze maar in "de picture" staan.
    Hetzij met loze kreten en luchtballonnen die nergens toe leiden,hetzij met het afzeiken van mede Kamerleden.
    Het dient de politiek niet noch het welzijn van de burgers.
    WEG met die club!

apekop wijzigde dit bericht op 24-02-2012 16:44 met 0%
    Gaan jullie maar met de tijd mee, ik kom later wel....

6. Keesje1964

quote:
    rijkje schreef op 24 februari 2012 @ 16:31:
    [...]

Maar er wordt door de PVV aanhangers wel te pas en te onpas geroepen dat "links" een hetze voert tegen de PVV.

Dat kun je toch niet ontkennen dat dat zo is,linkse partijen hebben veel kiezers verloren aan Pvv dus ergens kan ik dat wel inkomen.

Maar zo een ,,incident'' als een negatieve mening over het meldpunt voor MOE geld dan niet onmiddelijk voor a l l e punten van de Pvv. Lijkt mij bv. voor Bolkestein niet op gaan. Die kan wel tegen dit meldpunt zijn maar lang niet tegen alle overige pvv punten.

7. Willemijn23

quote:
    Keesje1964 schreef op 24 februari 2012 @ 17:10:
    [...]

Dat kun je toch niet ontkennen dat dat zo is,linkse partijen hebben veel kiezers verloren aan Pvv dus ergens kan ik dat wel inkomen.

Maar zo een ,,incident'' als een negatieve mening over het meldpunt voor MOE geld dan niet onmiddelijk voor a l l e punten van de Pvv. Lijkt mij bv. voor Bolkestein niet op gaan. Die kan wel tegen dit meldpunt zijn maar lang niet tegen alle overige pvv punten.

De PvdA heeft kiezers verloren aan de PVV, maar voor de SP geldt dat niet. Al lang voor de verkiezingen deed Wilders aan links "bashen", alsmede de linkse pers, de publieke ( volgens Wilders linkse) omroep e.d. Ook een bekende truc om "links" van alles de schuld te geven: wijzen, wijzen,wijzen naar iedereen behalve naar jezelf.
    Goed dat ook vertegenwoordigers uit de rechtse hoek deze trucs van Wilders doorzien en afwijzen. Nu Henk en Ingrid nog.

Het is me trouwens een raadsel waarom we hier in Nederland toestaan dat een partij die gefinancieerd wordt door extreem rechtse bronnen uit het buitenland, hier in het centrum van de macht zit. Die geldschieters hebben zonder enige twijfel invloed op het partijstandpunt van de PVV en nee, zij hebben vast geen oog en oor voor de noden van Henk en Ingrid. Dit verklaart m.i. waarom Wilders niks voor hen doet.

Willemijn23 wijzigde dit bericht op 24-02-2012 17:21 met 0%

8. rijkje
    Afbeelding van rijkje

quote:
    Keesje1964 schreef op 24 februari 2012 @ 17:10:
    [...]

Ik ontken wel dat het zo is. Het wordt eens tijd dat de PVV uit het "iedereen is tegen ons " hoekje stapt.Zelf wel links en rechts om je heen meppen. Onfatsoenlijke opmerkingen te pas en te onpas over Nederlanders met een ander geloof, mede kamerleden en politieke rivalen. Maar o jee als er tegengas gegeven wordt. Dan is er sprake van een hetze dan is het oneerlijk en staan ze met z'n allen woedend te stampvoeten. Het is een beetje naiëf om te denken dat "links "zich zo tegen de pvv keert vanwege het verlies van kiezers. Ook de andere partijen hebben kiezers verloren aan de PVV. Het feit dat links zich zo fel keert tegen de standpunten van de pvv komt meer omdat links tenminste duidelijk afstand neemt van de standpunten. Iets waar de CDA en VVD te laf voor zijn. Bang voor dat zelfde stemmenverlies.
    Ik ben wel blij dat steeds meer mensen in de rechtse hoek hun stem durven laten klinken hierover. Een hoopgevend iets.

\"When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace\"

9. apekop
    Afbeelding van apekop

Het is aan een linkse politicus te danken (Suurhoff) dat Wilders straks z'n AOW krijgt,of zou-ie dat voor 't gemak ff vergeten?

Gaan jullie maar met de tijd mee, ik kom later wel....

10. Keesje1964

quote:
    Willemijn23 schreef op 24 februari 2012 @ 17:20:
    [...]

De PvdA heeft kiezers verloren aan de PVV, maar voor de SP geldt dat niet.

???????
    Volgens Ferry Mingelen kwam 23 % van de Pvv kiezers van de SP hoor,wist je dat niet ?

Daarom vind ik het best gek als door links zo word afgegeven op pvv kiezers en hun uitspraken en mentaliteit, ze komen uit hun eigen ,,linkse nest''.

11. Willemijn23

quote:
    Keesje1964 schreef op 24 februari 2012 @ 17:34:
    [...]

???????
    Volgens Ferry Mingelen kwam 23 % van de Pvv kiezers van de SP hoor,wist je dat niet ?

Daarom vind ik het best gek als door links zo word afgegeven op pvv kiezers en hun uitspraken en mentaliteit, ze komen uit hun eigen ,,linkse nest''.

Waarom gaat Wilders dan zo tekeer tegen links?
    De linkse partijen geven helemaal niet af op de pvv-kiezer, maar op Wilders en de PVV. Dat is heel wat anders. Links onderkent het gevaar van Wilders.

Willemijn23 wijzigde dit bericht op 24-02-2012 17:37 met 14%

12. Keesje1964

quote:
    rijkje schreef op 24 februari 2012 @ 17:23:
    Het feit dat links zich zo fel keert tegen de standpunten van de pvv komt meer omdat links tenminste duidelijk afstand neemt van de standpunten. Iets waar de CDA en VVD te laf voor zijn.

Is dat laf ................... of bekijken ze de situatie anders en zijn ze het deels met pvv eens ? Zien CDA en Vvd ook in dat het afgelopen moet zijn met pappen en nathouden van bep. zaken en vreemde subsidie's die nu gelden ..................... ?

Leuk punt om over na te denken in het weekend ik hoor het maandag wel weer. Dag !

13. Willemijn23

quote:
    Keesje1964 schreef op 24 februari 2012 @ 17:37:
    [...]

Is dat laf ................... of bekijken ze de situatie anders en zijn ze het deels met pvv eens ? Zien CDA en Vvd ook in dat het afgelopen moet zijn met pappen en nathouden van bep. zaken en vreemde subsidie's die nu gelden ..................... ?

Leuk punt om over na te denken in het weekend ik hoor het maandag wel weer. Dag !
    Daar heb ik echt geen heel weekend voor nodig :lol:

14. Keesje1964

quote:
    Willemijn23 schreef op 24 februari 2012 @ 17:35:
    [...]

Waarom gaat Wilders dan zo tekeer tegen links?
    De linkse partijen geven helemaal niet af op de pvv-kiezer, maar op Wilders en de PVV. Dat is heel wat anders. Links onderkent het gevaar van Wilders.

Je wist het dus niet.

Waarom Wilders in gaat tegen links kan ik me wel voorstellen maar dat is al eerder gesproken in andere topic's dat hoeft niet nog een keer.

Links onderkent het gevaar van Wilders. Rechts onderkent het gevaar van islam.
    Twee punten met voors en tegens en eigen meningen en tot nu toe zijn beide niet te bewijzen dus eigenlijk de diskussie niet waard. Met ,,het zou best zo kunnen zijn dat'' kun je eigenlijk niets.
    De toekomst zal het leren.

15. Keesje1964

quote:
    Willemijn23 schreef op 24 februari 2012 @ 17:35:
    De linkse partijen geven helemaal niet af op de pvv-kiezer
    De partijen niet maar de linkse aanhang wel ook hier op het forum. Nee ik zoek geen bewijzen ik heb weekend. Dag en nu echt !

16. rijkje
    Afbeelding van rijkje

quote:
    Keesje1964 schreef op 24 februari 2012 @ 17:34:
    [...]

???????

Het gaat mijn begrip te boven dat "linkse" stemmers zijn overgestapt naar de PVV. Hoe links ben je dan? Maar dat is een persoonlijke mening. Ik geef vooral af op de PVV als partij. Op hun standpunten, op hun gedragingen en hun uitspraken. Wat de stemmers betreft kan ik alleen maar hopen dat een groot aantal van hun gaat beseffen dat de PVV een wassen neus is met veel geschreeuw en weinig wol.

17. Keesje1964

DE linkse stemmer bestaat niet.
    DE pvv stemmer bestaat niet.

18. rijkje
    Afbeelding van rijkje

quote:
    Keesje1964 schreef op 24 februari 2012 @ 17:37:
    [...]

Het kan best zijn dat ze het met bepaalde standpunten eens zijn. Maar als je bijv het gedrag van de 2e kamer leden van de CDA bekijkt in de kwestie Mauro, en hoe Rutte geen afstand durft te nemen van de klaaglijn...en hoe Leers kruipt voor Wilders.....dat kan ik alleen maar laf noemen

19. rijkje
    Afbeelding van rijkje

quote:
    Keesje1964 schreef op 24 februari 2012 @ 17:43:
    DE linkse stemmer bestaat niet.
    DE pvv stemmer bestaat niet.
    En of ik besta

20. Keesje1964

........................ maar DE moslim bestaat niet lees ik hier regelmatig ??

21. Keesje1964

quote:
    rijkje schreef op 24 februari 2012 @ 17:45:
    [...]

Het kan best zijn dat ze het met bepaalde standpunten eens zijn. Maar als je bijv het gedrag van de 2e kamer leden van de CDA bekijkt in de kwestie Mauro, en hoe Rutte geen afstand durft te nemen van de klaaglijn...en hoe Leers kruipt voor Wilders.....dat kan ik alleen maar laf noemen

Dat kan je laf v i n d e n maar het hoeft niet laf te zijn,ze konden het er ook mee eens zijn.

Got a plane to catch, bye !

22. rijkje
    Afbeelding van rijkje

quote:
    Keesje1964 schreef op 24 februari 2012 @ 17:47:
    ........................ maar DE moslim bestaat niet lees ik hier regelmatig ??
    Ik heb mijn hele leven links gestemd....en zal dus ook mijn hele leven links blijven stemmen.....zegt iets over mijn stemgedrag.....niet over mijn persoon....Het maakt me geen goed mens en geen slecht mens. Daar zijn andere criteria voor. Net zoals je van een moslim alleen kan bepalen wat zijn geloof is....niet wat voor mens hij of zij is

23. Willemijn23

quote:
    Keesje1964 schreef op 24 februari 2012 @ 17:41:
    [...]

De partijen niet maar de linkse aanhang wel ook hier op het forum. Nee ik zoek geen bewijzen ik heb weekend. Dag en nu echt !

Nee hoor.
    Wat wel waar is, is dat de Wilders kiezer op dit forum zich blijkbaar persoonlijk aangevallen voelt als de Grote Geblondeerde Leider wordt aangevallen. Dat men zich met hem identificeert kan de linkse kiezer niet worden aangerekend.

24. rijkje
    Afbeelding van rijkje

quote:
    Keesje1964 schreef op 24 februari 2012 @ 17:48:
    [...]

Dat kan je laf v i n d e n maar het hoeft niet laf te zijn,ze konden het er ook mee eens zijn.

Als je dat denkt heb je in de kwestie Mauro niet goed opgelet

25. Willemijn23

quote:
    Keesje1964 schreef op 24 februari 2012 @ 17:48:
    [...]

Dat zou helemaal ernstig zijn.

x
duurt nog: 24:00:00
€54.95
€29.95
x x