Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Actueel
  4. Fraude op islamitische scholen

Dit onderwerp heeft 251 reacties, en bestaat uit 11 pagina's. U bent momenteel op pagina last van 11.
De laatste reactie is geplaatst op 17-02-2012 14:04.

Fraude op islamitische scholen

Ga naar een onderdeel
  1. ellon
    Afbeelding van ellon

Ik legde hier vlak onder uit waarom en heb niet de intentie te drammen of te klieren. Weet je, als het op concretiseren aankomt, dan krijgen we vaak niet thuis. Ik probeer altijd met feiten te komen om mijn mening te ondersteunen en draag die ook aan als men mij er om vraagt. Andersom gebeurt dat zelden of nooit en wordt een antwoord omzeild, een mening niet ondersteund met feiten - en erger nog - worden wel aangedragen feiten volstrekt genegeerd om op een ander topic vrolijk verder te gaan met onderbuikgebral.

ellon wijzigde dit bericht op 15-02-2012 20:06 met 0%
    De natuur is een wonder. Een miljoen jaar geleden wist nog niemand, dat de mens een bril zou dragen en toch staan onze oren op de goede plaats

2. ModLibelle
    Afbeelding van ModLibelle

Beste forumbezoekers,

Je kunt zo wel een tijdje aan de gang blijven. Over en weer je gelijk halen, door te drammen en vervolgens elkaar van alles en nog wat toe te roepen.
    Het antwoord is gegeven, laat het rusten en lees nu eens wat er allemaal geschreven is.

Met vriendelijke groet,
    Forumteam Libelle.nl

AlgemeneVoorwaarden | Forum@Libelle.nl

3. Keesje1964
    Afbeelding van Keesje1964

.

ModLibelle wijzigde dit bericht op 16-02-2012 19:48 met 99%: denigrerend, op de persoon

4. Keesje1964

quote:
    Mee schreef op 14 februari 2012 @ 23:28:
    LAGERE STRAF FRAUDEREND BESTUUR ISLAMSCHOOL

14 feb 2012 5 reacties
    De rechtbank in Maastricht heeft dinsdag straffen opgelegd aan de voormalig directeur en twee oud-bestuursleden van een islamitische school in Heerlen wegens valsheid in geschrifte en witwassen.
    Werkstraffen
    De rechtbank veroordeelde bestuursleden Abdel K. en El Houssien C. tot een voorwaardelijke gevangenisstraf van 6 maanden en een werkstraf van 240 uur. Het OM eiste eerder celstraffen van 10 maanden, waarvan 5 maanden voorwaardelijk, tegen de twee bestuursleden. Voormalig directeur Marcel L. kreeg 2 maanden voorwaardelijk en een werkstraf van 100 uur.
    Ik vind dit wel vreemd. Iemand hier beweerde dat de fraude werd gepleegd door bestuur maar hier kreeg de voormalig direkteur ook een straf opgelegt.

5. janneke2
    Afbeelding van janneke2

.

ModLibelle wijzigde dit bericht op 16-02-2012 19:48 met 99%: reactie op verwijderd bericht verwijderd

6. janneke2
    Afbeelding van janneke2

quote:
    Keesje1964 schreef op 16 februari 2012 @ 13:18:
    Hoe kan het dan dat die fraude juist bij isl. scholen zo vaak plaats vond ?
    (...)
    Ik ga er niet meer 3 x om vragen zodat je 3 x niet zult antwoorden en daarna als argument gebruikt dat ik niet op jou reageer als ik schrijf niet meer te lezen en je daarna pas antwoord geeft. We zijn eruit.
    (...)
    Zijn er mensen op dit forum die in het onderwijs zitten en misschien een antwoord op deze vraag van mij weten of daar over willen praten ?

Beste Keesje,
    graag wil ik jou voor de 2e keer de vraag stellen:
    Hoe kom jij er bij, dat die fraude juist bij islamitische scholen zo vaak plaats vond ?
    Het openingsbericht heeft het over welgeteld 1 bestuur.

7. Mee
    Afbeelding van Mee

Een beetje oplettende lezer had al lang gezien dat er ook berichten met informatie is neergezet over alle scholen

8. janneke2
    Afbeelding van janneke2

quote:
    Mee schreef op 16 februari 2012 @ 14:50:
    Een beetje oplettende lezer had al lang gezien dat er ook berichten met informatie is neergezet over alle scholen

Deze oplettende lezer heeft behalve het openingsbericht idd ook andere berichten gezien, dat klopt.

Maar alle scholen...???

9. Keesje1964

.

ModLibelle wijzigde dit bericht op 16-02-2012 19:49 met 107%: reactie op verwijderd bericht verwijderd

10. Keesje1964

quote:
    janneke2 schreef op 16 februari 2012 @ 14:46:
    [...]

Beste Keesje,
    Hoe kom jij er bij, dat die fraude juist bij islamitische scholen zo vaak plaats vond ?

Beste Janneke2,
    Graag wil ik jou voor de 2e keer antwoorden dat je vanaf het eerste bericht kunt lezen hoe vaak het bij deze scholen voor komt en dat dat het onderwerp van deze topic is.

11. Willemijn23
    Afbeelding van Willemijn23

.

ModLibelle wijzigde dit bericht op 16-02-2012 19:50 met 99%: reactie op verwijderd bericht verwijderd
    Keer je om naar de zon... en je schaduw verdwijnt.

12. Pagan
    Afbeelding van Pagan

quote:
    janneke2 schreef op 16 februari 2012 @ 14:46:
    [...]

Beste Keesje,

Fraude islamitische basisscholen niet vervolgd

02 sep 201132 reacties
    Justitie pakt grootschalige fraudes die de afgelopen jaren bij islamitische basisscholen zijn geconstateerd, vrijwel nooit aan. Op één na zijn alle aangiftes tegen de verantwoordelijke bestuurders verzand.

Onrechtmatig
    Eind 2008 stelde de Inspectie voor het Onderwijs vast dat bij 15 schoolbesturen (samen 43 scholen) tussen 2004 en 2008 voor minstens 4,6 miljoen euro is verduisterd of ‘onrechtmatig besteed’, maar tot nu toe is geen enkele bestuurder hiervoor berecht. Eén fraudegeval leidt binnenkort tot een rechtszaak, alle overige gevallen zijn om onduidelijke redenen zonder vervolging afgehandeld, zo blijkt uit een inventarisatie door Binnenlands Bestuur.

Ongemoeid

Het ministerie van Onderwijs, Cultuur & Wetenschappen (OC&W) beperkt zich tot het terugvorderen van de miljoenen bij de - veelal nieuwe - schoolbesturen, maar laat de direct betrokkenen verder ook ongemoeid. Het geld moet worden terugbetaald uit de huidige schoolreserves.

Andere prioriteiten

Volgens Justitie is de fraude in de praktijk lastig strafrechtelijk te bewijzen en heeft het Openbaar Ministerie ‘andere prioriteiten’. Bovendien is het volgens Justitie vooral aan het ministerie van OC&W (Onderwijs, Cultuur & Wetenschappen) om op te treden tegen de malversaties. OC&W stelt op haar beurt dat het na de terugvorderingen ‘verder aan Justitie is’.

Aangifte

OC&W deed zelf drie maal aangifte wegens fraude: tegen SIS Helmond/Roermond (negen ton verdwenen), tegen SIS Heerlen (4,7 ton) en tegen middelbare school Ibn Ghaldoun in Rotterdam (1,2 miljoen). Alleen de bestuurders van SIS Heerlen komen binnenkort voor de rechter. Het bestuur van SIS Helmond werd op instigatie van OC&W ontslagen.

Ruime salarissen

Ook een vierde aangifte is ‘van de baan’, meldt het Functioneel Parket. Vermoedelijk betreft dit SIS Almere, waar voor 7,5 ton werd gesjoemeld. Het bestuur van de school deed hier zelf aangifte.

De fraude bestond veelal uit het op de loonlijst plaatsen van vrienden en bekenden die geen feitelijk werk verrichtten. Daarnaast kenden de bestuurders zichzelf ruimte salarissen toe. Ook werd onrechtmatig geld uitgegeven aan schoonmaak en leerlingenvervoer. Enkele schoolbesturen gaven soms tonnen uit aan ‘schoolreisjes’, onder meer naar Mekka en Turkije.

Lastig te bewijzen

Onderwijsbond Aob onderzoekt de mogelijkheid om in sommige zaken alsnog vervolging af te dwingen via een artikel-12-procedure bij het Gerechtshof. Aob-voorzitter Walter Dresscher: ‘Het argument dat het lastig valt te bewijzen, geldt immers voor zoveel zaken’. Hij verwijt het ministerie van OC&W ‘lafheid’: ‘Het ministerie moet dat geld zélf terughalen bij de fraudeurs. Terug laten betalen uit de schoolreserves valt niet te verdedigen’.

Onbegrijpelijk

Ook burgemeester Van Beers van Roermond vindt het ‘onbegrijpelijk’ dat er in de zaak van SIS Helmond geen vervolging is ingesteld. ‘Ik ben geen jurist, maar het lijkt me sterk dat je deze kwesties niet kunt bewijzen’.

Lees hier het hele artikel Frauderen zonder gevolgen uit Binnenlands Bestuur nummer 35, 2011.

"Beledigingen zijn de argumenten van hen, die ongelijk hebben."

13. Willemijn23

Ik schreef al eerder dat het gestolen geld wordt terugbetaald uit de schoolreserves. Ik vind dat schandalig, want dat geld komt de kinderen toe. Het betekent dat zij de prijs gaan betalen en het ten koste gaat van de kwaliteit van het onderwijs.

14. Mee
    Afbeelding van Mee

quote:
    Willemijn23 schreef op 16 februari 2012 @ 19:37:
    Ik schreef al eerder dat het gestolen geld wordt terugbetaald uit de schoolreserves. Ik vind dat schandalig, want dat geld komt de kinderen toe. Het betekent dat zij de prijs gaan betalen en het ten koste gaat van de kwaliteit van het onderwijs.
    Het beste is stoppen met al dat aparte onderwijs als het gebaseerd is op religie

Mee wijzigde dit bericht op 17-02-2012 01:31 met 14%

15. Mee
    Afbeelding van Mee

En helemaal met islamistisch onderwijs omdat daar het meeste fraude voor komt
    ..Het gezegde " lands wijs lands eer "gaat echt wel op
    In de landen om ons heen is fraude een normaal gegeven
    En het bestuur van deze scholen heeft dat behoorlijk in kaart gebracht
    86 % tegen 4%

Wil je kinderen goed onderwijs geven en niet opzadelen met alle regels die ooit zijn verzonnen ....
    Stop dan met al het onderwijs wat gebaseerd is op het geloof
    Het is wel gebleken dat daar onder het mom van religie ( ook bij alle ander geloven) de meeste wantoestanden zijn

16. Adoeseg
    Afbeelding van Adoeseg

quote:
    Mee schreef op 17 februari 2012 @ 01:25:
    [...]

Het beste is stoppen met al dat aparte onderwijs als het gebaseerd is op religie
    Stel het voor in De Tweede Kamer!

Kiss slowly, laugh insanely, live truly, and and forgive quickly, (Paul Coelho)

17. Adoeseg
    Afbeelding van Adoeseg

quote:
    Mee schreef op 17 februari 2012 @ 01:50:
    En helemaal met islamistisch onderwijs omdat daar het meeste fraude voor komt
    ..Het gezegde " lands wijs lands eer "gaat echt wel op
    In de landen om ons heen is fraude een normaal gegeven
    En het bestuur van deze scholen heeft dat behoorlijk in kaart gebracht
    86 % tegen 4%

Wil je kinderen goed onderwijs geven en niet opzadelen met alle regels die ooit zijn verzonnen ....
    Stop dan met al het onderwijs wat gebaseerd is op het geloof
    Het is wel gebleken dat daar onder het mom van religie ( ook bij alle ander geloven) de meeste wantoestanden zijn

Alle Katholieke scholen: sluiten!
    Alle Protestante scholen: sluiten!
    Alle Protestant/christelijke scholen: sluiten!
    Alle Joodse onderwijsinstellingen ( zo die er zijn) Sluiten!
    Laten we gelijk alle overgebleven kloosters: Sluiten!
    De nonnen, paters en fraters: hup, allemaal uit die lange zwarte tod en zoek maar een job en naar huis!
    Alle Joodse geleerden: Hup, naar je eigen eiland....
    Zoiets Mee?

18. Pagan
    Afbeelding van Pagan

quote:
    Adoeseg schreef op 17 februari 2012 @ 09:09:
    [...]

Stel het voor in De Tweede Kamer!
    Dat doet een normaal mens door te stemmen.

19. Pagan
    Afbeelding van Pagan

quote:
    Adoeseg schreef op 17 februari 2012 @ 09:12:
    [...]

Alle Katholieke scholen: sluiten!
    Alle Protestante scholen: sluiten!
    Alle Protestant/christelijke scholen: sluiten!
    Alle Joodse onderwijsinstellingen ( zo die er zijn) Sluiten!
    Laten we gelijk alle overgebleven kloosters: Sluiten!
    De nonnen, paters en fraters: hup, allemaal uit die lange zwarte tod en zoek maar een job en naar huis!
    Alle Joodse geleerden: Hup, naar je eigen eiland....
    Zoiets Mee?
    Je legt hier iemand nare woorden in de mond, vooral je laatste zin is erg banaal. Ik ben ook voor het opheffen voor elke vorm van bijzonder onderwijs. Onderwijs hoort niets met je godsdienst te maken te hebben. Of dat je aan de poort geweigerd wordt, omdat je niet de juiste kleur hebt (hoofddoek ipv kruis). En er horen zeker geen achterlijke zaken in kinderen gepompt te worden. Je vrijheid van godsdienst kan je thuis en in je gemeenschapshuis bedrijven.

20. Adoeseg
    Afbeelding van Adoeseg

quote:
    Pagan schreef op 17 februari 2012 @ 09:56:
    [...]

Je legt hier iemand nare woorden in de mond, vooral je laatste zin is erg banaal. Ik ben ook voor het opheffen voor elke vorm van bijzonder onderwijs. Onderwijs hoort niets met je godsdienst te maken te hebben. Of dat je aan de poort geweigerd wordt, omdat je niet de juiste kleur hebt (hoofddoek ipv kruis). En er horen zeker geen achterlijke zaken in kinderen gepompt te worden. Je vrijheid van godsdienst kan je thuis en in je gemeenschapshuis bedrijven.

Ik leg niemand nare woorden in de mond. Ik vraag me alleen af, of Mee dat soms wil!
    Ik ben het overigens met je eens, dat Godsdienst en onderwijs niet samen zouden moeten gaan,

21. Adoeseg
    Afbeelding van Adoeseg

quote:
    Pagan schreef op 17 februari 2012 @ 09:49:
    [...]

Dat doet een normaal mens door te stemmen.
    Dan hebben normale mensen misschien wel niet goed gestemd?

22. Pagan
    Afbeelding van Pagan

Met normaal bedoel ik dat je niet in de positie bent om een voorstel tot een wetswijziging te doen. En dat het op een punt anders is geregeld in de maatschappij dan je wenst, wil niet zeggen dat je verkeerd stemt, hoogstens dat er meer mensen zijn die er anders over denken.

23. Adoeseg
    Afbeelding van Adoeseg

Ik weet het Pagan. Mijn antwoord was net zo maf als de vraag van Mee.. :muziek:

24. Willemijn23

quote:
    Pagan schreef op 17 februari 2012 @ 09:56:
    [...]

Daar ben ik het helemaal mee eens, maar dat wist je al. Niet vanwege fraude ( die ook op de hogescholen voorkomt), maar omdat tolerantie begint in de klas. Samen vormen we de maatschappij, mét kleurtje, geloof, sekse etc. Geloofsopvoeding hoort thuis.

25. Mee
    Afbeelding van Mee

quote:
    Adoeseg schreef op 17 februari 2012 @ 10:45:
    Ik weet het Pagan. Mijn antwoord was net zo maf als de vraag van Mee.. :muziek:
    Wil je deze opmerkingen alleen op jezelf betrekken

x
duurt nog: 24:00:00
€54.95
€29.95
x x