- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Columns
- Slim met geld
- Testpanel
- Uit het blad
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Libelle Academy
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 251 reacties, en bestaat uit 11 pagina's. U bent momenteel op pagina 2 van 11.
De laatste reactie is geplaatst op 17-02-2012 14:04.
Fraude op islamitische scholen
- Geplaatst op woensdag 08 februari 2012 16:32Keesje1964

Bijvoorbeeld. Net andersom kan ook. Onderzoek,feiten kunnen dat uitwijzen maar niemand weet de aantallen van de scholen.quote:ellon schreef op 08 februari 2012 @ 16:30:
Vermoedelijk over het niet vaststaande gegeven dat moslims vaker fraude plegen dan niet-moslims. - Geplaatst op woensdag 08 februari 2012 16:32Willemijn23
Je bedoelt dat hunnie in aanleg slechter zijn dan wij?Keer je om naar de zon... en je schaduw verdwijnt. - Geplaatst op woensdag 08 februari 2012 16:34Willemijn23

Iquote:Keesje1964 schreef op 08 februari 2012 @ 16:32:
[...]
Bijvoorbeeld. Net andersom kan ook. Onderzoek,feiten kunnen dat uitwijzen maar niemand weet de aantallen van de scholen.
Hoe kan ik weten dat de discussie daarover gaat? Het aantal Islamitische scholen is heel simpel te vinden, als je weet waar je moet zoeken. Net als het aantal katholieke scholen bijvoorbeeld.
Maar nogmaals, waar discussieer je dan over?Willemijn23 wijzigde dit bericht op 08-02-2012 16:35 met 0%Keer je om naar de zon... en je schaduw verdwijnt. - Geplaatst op woensdag 08 februari 2012 16:38Keesje1964
quote:Willemijn23 schreef op 08 februari 2012 @ 16:32:
Je bedoelt dat hunnie in aanleg slechter zijn dan wij?
Vreemde conclusie want ik zeg dat andersom ook kan lees hier boven nog maar een keer.
Wat is hunnie ik ken dat woord niet ?
Uhhhhhhh door te lezen wat er allemaal word geschreven hier misschien ?quote:Willemijn23 schreef op 08 februari 2012 @ 16:34:
[...]
Hoe kan ik weten dat de discussie daarover gaat? - Geplaatst op woensdag 08 februari 2012 16:41Willemijn23
quote:Keesje1964 schreef op 08 februari 2012 @ 16:38:
[...]
Vreemde conclusie want ik zeg dat andersom ook kan lees hier boven nog maar een keer.
Wat is hunnie ik ken dat woord niet ?
[...]
Uhhhhhhh door te lezen wat er allemaal word geschreven hier misschien ?
Als er wordt aangedragen dat fraude in alle gelederen van de maatschappij plaatsvindt is dat volgens jou de discussie niet, dus mijn vraag blijft: wat is de discussie?
hunnie is het zusje van zullieWillemijn23 wijzigde dit bericht op 08-02-2012 16:41 met 3%Keer je om naar de zon... en je schaduw verdwijnt. - Geplaatst op woensdag 08 februari 2012 16:51Mee
Fraude vindt inderdaad plaats in alle gelederen
Alleen als bij elk onderzoek de uitkomst is dat het wel vaker plaats vindt dan gemiddeld bij een aantal bevolkingsgroepen , dan is het logisch dat er meer en vaker gecontroleerd gaat worden onder die groep
En dat heeft niets met stigmatiseren te maken , eerder kansberekening - Geplaatst op woensdag 08 februari 2012 16:55Mee
Vergelijkend onderzoek en maatregelen
Om te bezien of fraude in het onderwijs zeer algemeen was of vooral op islamitische scholen voor kwam, deed de Inspectie een vergelijkend onderzoek bij 46 niet-islamitische scholen. Uit dit vergelijkend onderzoek bleek dat de problemen op islamitische scholen veel groter waren dan op vergelijkbare niet-islamitische scholen. Op de niet-islamitische scholen trof de Inspectie één fraudegeval aan, terwijl er op 86% van de islamitische scholen sprake was van fraude. Van alle niet-islamitische scholen stond 10% te boek als 'zwak tot 'zeer zwak', bij de islamitische scholen was dat bijna de helft. Van Bijsterveld en Dijksma zeiden toe met een wetswijziging te komen zodat het ministerie van Onderwijs in het vervolg op kan treden bij bestuurlijke misstanden op scholen en zwak onderwijs.[42] Ten tijde van het onderzoek bood de wet geen mogelijkheden om bestuurders te ontslaan als het onderwijs slecht is.
http://nl.wikipedia.org/w ... ch_onderwijs_in_NederlandMee wijzigde dit bericht op 08-02-2012 16:56 met 0% - Geplaatst op woensdag 08 februari 2012 16:57Mee
31 jan 2012 0 reacties
De voormalig directeur en twee oud-bestuursleden van een islamitische school in Heerlen moeten worden gestraft, omdat er mensen op de loonlijst stonden die er niet werkten. Dat vindt het Openbaar Ministerie (OM).
10 maanden
Het OM eiste dinsdag bij de rechtbank in Maastricht celstraffen van 10 maanden, waarvan 5 maanden voorwaardelijk, tegen Abdel K. en El Houssien C. Tegen voormalig directeur Marcel L. van de school eiste justitie 200 uur werkstraf en een voorwaardelijke gevangenisstraf van 3 maanden.
http://www.binnenlandsbes ... sche-school.3854268.lynkxMee wijzigde dit bericht op 08-02-2012 17:08 met 55% - Geplaatst op woensdag 08 februari 2012 17:01Willemijn23
quote:Mee schreef op 08 februari 2012 @ 16:51:
Fraude vindt inderdaad plaats in alle gelederen
Alleen als bij elk onderzoek de uitkomst is dat het wel vaker plaats vindt dan gemiddeld bij een aantal bevolkingsgroepen , dan is het logisch dat er meer en vaker gecontroleerd gaat worden onder die groep
En dat heeft niets met stigmatiseren te maken , eerder kansberekening
Bij onderzoek naar de fraude bij de banken, bij de aannemers, bij het europees parlement, bij chemische halffabricaten, bij de pensioenfondsen kwam geen allochtoon te pas. Nederland is een belastingparadijs waar jaarlijks 8000 miljard tegoeden van bedrijven worden doorgesluisd teneinde de belasting in hun eigen land te ontlopen. Buitenlanders ja, maar niet die jij bedoelt.
Fraude moet worden aangepakt en inderdaad pak vooral de grote fraudeurs eens aan. Gemiddeld vindt de grootste fraude plaats door blanke, rijke mannen.Willemijn23 wijzigde dit bericht op 08-02-2012 17:25 met 0%Keer je om naar de zon... en je schaduw verdwijnt. - Geplaatst op woensdag 08 februari 2012 17:23Willemijn23
quote:Mee schreef op 08 februari 2012 @ 16:57:
31 jan 2012 0 reacties
De voormalig directeur en twee oud-bestuursleden van een islamitische school in Heerlen moeten worden gestraft, omdat er mensen op de loonlijst stonden die er niet werkten. Dat vindt het Openbaar Ministerie (OM).
10 maanden
Het OM eiste dinsdag bij de rechtbank in Maastricht celstraffen van 10 maanden, waarvan 5 maanden voorwaardelijk, tegen Abdel K. en El Houssien C. Tegen voormalig directeur Marcel L. van de school eiste justitie 200 uur werkstraf en een voorwaardelijke gevangenisstraf van 3 maanden.
http://www.binnenlandsbes ... sche-school.3854268.lynkx
Goh, Marcel toch ook...
En je punt is...??Willemijn23 wijzigde dit bericht op 08-02-2012 17:25 met 1%Keer je om naar de zon... en je schaduw verdwijnt. - Geplaatst op woensdag 08 februari 2012 17:25Mee
.ModLibelle wijzigde dit bericht op 10-02-2012 21:13 met 100%: stigmatiserend - Geplaatst op woensdag 08 februari 2012 17:28Keesje1964
quote:Mee schreef op 08 februari 2012 @ 16:55:
Om te bezien of fraude in het onderwijs zeer algemeen was of vooral op islamitische scholen voor kwam, deed de Inspectie een vergelijkend onderzoek bij 46 niet-islamitische scholen. Uit dit vergelijkend onderzoek bleek dat de problemen op islamitische scholen veel groter waren dan op vergelijkbare niet-islamitische scholen. Op de niet-islamitische scholen trof de Inspectie één fraudegeval aan, terwijl er op 86% van de islamitische scholen sprake was van fraude. Van alle niet-islamitische scholen stond 10% te boek als 'zwak tot 'zeer zwak', bij de islamitische scholen was dat bijna de helft. Van Bijsterveld en Dijksma zeiden toe met een wetswijziging te komen zodat het ministerie van Onderwijs in het vervolg op kan treden bij bestuurlijke misstanden op scholen en zwak onderwijs.[42] Ten tijde van het onderzoek bood de wet geen mogelijkheden om bestuurders te ontslaan als het onderwijs slecht is.
http://nl.wikipedia.org/w ... ch_onderwijs_in_Nederland
Dit bedoel ik, jij begrijpt mijn vraag dus wel.
Ik vind deze soort cijfers toch best angstwekkend en vraag mij af, waarom. Is dat zoals jij schrijft omdat fraude in hun land van oorsprong ,,normaler'' is als hier of ergens anders om ? - Geplaatst op woensdag 08 februari 2012 17:32niejel
Goh, ben even een middagje wezen schaatsen en dus niet online, hebben we weer een mep de moslims om de oren topic waar heftig wordt gediscussieerd over hen.
Praat eens met deze mensen. Er gaat een wereld voor je open.
Fraude komt onder alle bevolkingsgroepen voor maar omdat het een islamitische school betreft wordt het uit het nieuws opgepikt om er hier over te discussiëren.
Dit is mijn enige bijdrage aan deze discussie, ik vind het heel flauw. - Geplaatst op woensdag 08 februari 2012 17:36Keesje1964

Ik ken deze woorden niet,is dat nieuw Nederlands of is het taal op een islamitische school of zo wat relevant is voor deze topic ?quote: - Geplaatst op woensdag 08 februari 2012 17:40Willemijn23
.ModLibelle wijzigde dit bericht op 10-02-2012 21:14 met 98%: reactie op verwijderd bericht verwijderdKeer je om naar de zon... en je schaduw verdwijnt. - Geplaatst op woensdag 08 februari 2012 17:40Willemijn23

Gewoon even googlen.quote:Keesje1964 schreef op 08 februari 2012 @ 17:36:
[...]
Ik ken deze woorden niet,is dat nieuw Nederlands of is het taal op een islamitische school of zo wat relevant is voor deze topic ?Keer je om naar de zon... en je schaduw verdwijnt. - Geplaatst op woensdag 08 februari 2012 17:43Mee
.ModLibelle wijzigde dit bericht op 10-02-2012 21:14 met 100%: reactie op verwijderd bericht verwijderd - Geplaatst op woensdag 08 februari 2012 17:45Keesje1964

Jij gebruikt ze dus ik vroeg aan jou waar het van weg komt maar laat maar als je daar je eigen betekenis van eigen gebruikte woorden niet aan wil geven.quote: - Geplaatst op woensdag 08 februari 2012 17:48Willemijn23

Ik heb geleerd dat als ik de moeite doe om jou uitgebreid en serieus te antwoorden jij vervolgens niet meer reageert. Dat moet jij weten, maar is niet bevorderlijk voor de sfeer hier op het forum en feitelijk ongepast. Helaas, maar het is niet anders.quote:Keesje1964 schreef op 08 februari 2012 @ 17:45:
[...]
Jij gebruikt ze dus ik vroeg aan jou waar het van weg komt maar laat maar als je daar je eigen betekenis van eigen gebruikte woorden niet aan wil geven.Willemijn23 wijzigde dit bericht op 08-02-2012 17:49 met 3%Keer je om naar de zon... en je schaduw verdwijnt. - Geplaatst op woensdag 08 februari 2012 17:49Mee

Mijn bescheiden mening is omdat fraude normaal gevonden wordt in land van herkomstquote:Keesje1964 schreef op 08 februari 2012 @ 17:28:
[...]
Dit bedoel ik, jij begrijpt mijn vraag dus wel.
Ik vind deze soort cijfers toch best angstwekkend en vraag mij af, waarom. Is dat zoals jij schrijft omdat fraude in hun land van oorsprong ,,normaler'' is als hier of ergens anders om ? - Geplaatst op woensdag 08 februari 2012 17:52Keesje1964
quote:Mee schreef op 08 februari 2012 @ 16:55:
http://nl.wikipedia.org/w ... ch_onderwijs_in_Nederland
Het is al jaren bekend dus !
Rotterdam, 13 nov. 2008 Het islamitische onderwijs in Nederland heeft ernstige problemen. Op 86 procent van de islamitische scholen wordt gefraudeerd met rijksgeld. Bijna de helft van alle islamitische scholen is ‘zwak’ of ‘zeer zwak’.
De problemen op islamitische scholen zijn significant groter dan op niet-islamitische scholen, concludeert de Inspectie. In een vergelijkend onderzoek naar 46 niet-islamitische scholen is er één fraudegeval aangetroffen. Bovendien staat slechts een op de tien niet-islamitische scholen te boek als ‘zwak’ of ‘zeer zwak’.
www.nrc.nl - Geplaatst op woensdag 08 februari 2012 17:55Mee
quote:Willemijn23 schreef op 08 februari 2012 @ 17:01:
[...]
Bij onderzoek naar de fraude bij de banken, bij de aannemers, bij het europees parlement, bij chemische halffabricaten, bij de pensioenfondsen kwam geen allochtoon te pas. Nederland is een belastingparadijs waar jaarlijks 8000 miljard tegoeden van bedrijven worden doorgesluisd teneinde de belasting in hun eigen land te ontlopen. Buitenlanders ja, maar niet die jij bedoelt.
Fraude moet worden aangepakt en inderdaad pak vooral de grote fraudeurs eens aan. Gemiddeld vindt de grootste fraude plaats door blanke, rijke mannen.
Legale belastingconstructie
De belastingconstructies zijn legaal maar staan in de belangstelling van de Verenigde Staten. Veel grote Amerikaanse bedrijven maken gebruik van dit soort constructies en de VS lopen daardoor miljarden aan belastinginkomsten mis. Nederland profiteert juist van de extra geldstromen, maar hoeveel is niet duidelijk.
http://www.elsevierfiscaa ... t-belasting-via-nederland - Geplaatst op woensdag 08 februari 2012 17:55Adoeseg
Laat er nou nét gisteren bij de Tros door A.Hertsenberg worden aangekaart, dat er OV bedrijven zijn, die mensen laten betalen voor zaken waar zij niks mee van doen hebben!!
Opgelicht!! Tros Radar besteedde er tijd aan:
http://www.trosradar.nl/uitzending/item/1922/ov-chipkaart/
over de boel belazeren gesproken.....Adoeseg wijzigde dit bericht op 08-02-2012 18:03 met 96%Kiss slowly, laugh insanely, live truly, and and forgive quickly, (Paul Coelho) - Geplaatst op woensdag 08 februari 2012 18:07Willemijn23
quote:Mee schreef op 08 februari 2012 @ 17:49:
[...]
Mijn bescheiden mening is omdat fraude normaal gevonden wordt in land van herkomst
Zou je dat misschien ook bescheiden willen onderbouwen? Bewijzen dus dat het "daar" normaal wordt gevonden?
Ik lees dat jij bepaalde volkeren, of gelovigen, rassen ( wat eigenlijk? ) in aanleg slechter vindt. Die worden dus slecht geboren. Jij kent hen dus eigenschappen toe en stelt jezelf en je eigen volk boven hen. Dat is racistisch.Keer je om naar de zon... en je schaduw verdwijnt. - Geplaatst op woensdag 08 februari 2012 18:12Willemijn23
quote:Adoeseg schreef op 08 februari 2012 @ 17:55:
Laat er nou nét gisteren bij de Tros door A.Hertsenberg worden aangekaart, dat er OV bedrijven zijn, die mensen laten betalen voor zaken waar zij niks mee van doen hebben!!
Opgelicht!! Tros Radar besteedde er tijd aan:
http://www.trosradar.nl/uitzending/item/1922/ov-chipkaart/
over de boel belazeren gesproken.....
Oplichting komt overal voor. Alleen als het Nederlanders betreft, dan zijn de oplichters, de daders, fout en haalt niemand het in zijn hoofd om te zeggen dat Nederlanders dus in aanleg slechter zijn dan anderen.
Als het echter mensen betreft die een geloof aanhangen dan wordt het gezien als een eigenschap van de hele groep. Ik word hier bijna onpasselijk van en zou de mod willen vragen alle racistische opmerkingen te verwijderen. Ik denk niet dat zij willen dat Libelle verwordt tot een platform van extreem rechts.Keer je om naar de zon... en je schaduw verdwijnt.
Dit onderwerp heeft 251 reacties, en bestaat uit 11 pagina's. U bent momenteel op pagina 2 van 11.
De laatste reactie is geplaatst op 17-02-2012 14:04.
Fraude op islamitische scholen