- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Columns
- Slim met geld
- Testpanel
- Uit het blad
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Libelle Academy
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 251 reacties, en bestaat uit 11 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 11.
De laatste reactie is geplaatst op 17-02-2012 14:04.
Fraude op islamitische scholen
- Geplaatst op woensdag 08 februari 2012 13:24Keesje1964
Net in het nieuws www.nu.nl
Islamitische school moet 9 ton terugbetalen
Laatste update: 8 februari 2012 12:43 info .DEN HAAG - De Stichting Islamitische Scholen Helmond moet definitief ruim 9 ton terugbetalen omdat er tot 2006 veel duur betaalde medewerkers en bestuurders op de loonlijst stonden.
Foto: Getty Images De Raad van State heeft dat woensdag geoordeeld in de zaak die de stichting tegen het ministerie van Onderwijs had aangespannen.
Onder meer het standpunt van de minister dat de bestuursleden geen beleidswerk hebben uitgevoerd, is terecht, zegt de hoogste bestuursrechter.
.Tijdens controles op de twee scholen in Helmond en Roermond in 2007 werd ontdekt dat behalve twee directeuren er zes of meer personen in dienst waren als beleidsmedewerker ofwel bestuurder.
Het grote aantal hoog ingeschaalde personen stond in geen verhouding tot het werk dat past bij een bestuur voor twee relatief kleine scholen.
Het geld dat de stichting kreeg, had gebruikt moeten worden voor onderwijs, oordeelde de minister. - Geplaatst op woensdag 08 februari 2012 13:27Keesje1964
Hoe veel islamitische scholen zijn er in nederland weet iemand dat ?
Er zal ook fraude bij niet islamitische scholen plaats vinden maar wat op internet te vinden is over fraude bij islamitische zijn er toch wel wat
http://www.binnenlandsbestuur.nl/islamscholen
Zo veel islamitische scholen zijn er toch niet hier ?
Is het percentage fraude op islamitische scholen hoger als op niet islamitische ? - Geplaatst op woensdag 08 februari 2012 13:49Mee
Er kan lang en breed over gediscussieerd worden en van alles aangedragen om het bewuste zand spel te spelen
Een feit is dat in de landen om ons heen en hoe zuidelijker en oostelijker corruptie hoog in de vaandel staat
Met het binnenhalen van deze mensen haal je dus ook dit soort criminaliteit binnen
Ook bij de uitkeringen, toeslagen en kinderbijslag is het percentage fraude onder deze mensen vele malen hogerMee wijzigde dit bericht op 08-02-2012 13:49 met 0% - Geplaatst op woensdag 08 februari 2012 14:02janneke2quote:Mee schreef op 08 februari 2012 @ 13:49:
Er kan lang en breed over gediscussieerd worden en van alles aangedragen om het bewuste zand spel te spelen
Welk zandspel bedoel je...?
Ik vind het een intrigerende uitdrukking.
quote:Mee schreef op 08 februari 2012 @ 13:49:Een feit is dat in de landen om ons heen en hoe zuidelijker en oostelijker corruptie hoog in de vaandel staat
Dat moge zo zijn, maar dat is een feit, geen argument.
Wat bedoel je te zeggen...?
Hoezo: "dus"...?quote:Mee schreef op 08 februari 2012 @ 13:49:Met het binnenhalen van deze mensen haal je dus ook dit soort criminaliteit binnen
..je bedoelt mensen uit Spanje...? Uit Roemenie...?quote:Mee schreef op 08 februari 2012 @ 13:49:
Ook bij de uitkeringen, toeslagen en kinderbijslag is het percentage fraude onder deze mensen vele malen hoger - Geplaatst op woensdag 08 februari 2012 14:16Willemijn23
Prima dat het bedrag moet worden terugbetaald. Ik ben blij dat iedereen hier onder de Nederlandse wet valt. Fraude dient op alle niveaus en in alle bedrijfstakken te worden aangepakt.Keer je om naar de zon... en je schaduw verdwijnt. - Geplaatst op woensdag 08 februari 2012 14:17Mee
Bekijk dit staatje maar
Hoe roder hoe hoger het land op de corruptie ladder staat
En hoger betekent negatiever
http://nl.wikipedia.org/w ... on_of_corruption_2010.svg - Geplaatst op woensdag 08 februari 2012 14:28janneke2quote:Mee schreef op 08 februari 2012 @ 14:17:
Bekijk dit staatje maar
http://nl.wikipedia.org/w ... on_of_corruption_2010.svg
Beste Mee, ik zou het prettig vinden, als je antwoord gaf op mijn vraag.
Ik heb geen seconde bestreden, dat een x aantal landen "ten oosten/zuiden" van ons etc.etc.
Ik vroeg je, wat je zoal bedoelde te zeggen.
Dat staat niet in dat staatje. - Geplaatst op woensdag 08 februari 2012 14:30Willemijn23

Ja, gezien. Wat is je punt precies?quote:Mee schreef op 08 februari 2012 @ 14:17:
Bekijk dit staatje maar
http://nl.wikipedia.org/w ... on_of_corruption_2010.svgKeer je om naar de zon... en je schaduw verdwijnt. - Geplaatst op woensdag 08 februari 2012 15:19Mee
Lijkt me logisch toch
Als je opgroeit in een land waar je met steekpenningen of de overheid oplichten als normaal wordt beschouwd en onderdeel is van het bestaan.
Dan is dat niet zo vlug afgeleerd als je naar een ander land vertrekt.
En ook de gecontroleerde cijfers hier van fraude met de bijstand komt merendeel voor rekening voor de mensen uit die landen - Geplaatst op woensdag 08 februari 2012 15:25janneke2...en dus veeg je immigranten, buitenlanders en islamieten op 1 hoop - en vindt het logisch, dat ze vaak frauderen.
Okee - duidelijk. - Geplaatst op woensdag 08 februari 2012 15:30Willemijn23
Uitkijken met Màxima dan maar. Die komt uit een land waar geregeld mensen uit vliegtuigen werden gegooid. Als je opgroeit in een land waar dat normaal is....
Ik ben ook wel benieuwd welke landen je precies bedoelt waar het "normaal" is de overheid op te lichten. Welk land heb je dan in gedachten?Keer je om naar de zon... en je schaduw verdwijnt. - Geplaatst op woensdag 08 februari 2012 15:46Keesje1964
.......... Jullie zijn niet dom dan weet je toch ook waar je terecht komt als je vanuit nederland naar het zuidoosten gaat. Jullie weten toch ook wat er gebeurd in andere landen kwa corruptie en als Mee dan zegt dat mensen uit die regio hun gebruiken en ervaring van corruptie mee brengen als ze naar nederland komen dan begrijpen jullie dat ineens niet ?? Dat lijkt mij heel sterk en het houd de discussie niet helder.
Ik had een vraag gesteld, wat aantal islam. scholen is vs. niet islamitische scholen in nederland. Misschien weten jullie dat wel ?ModLibelle wijzigde dit bericht op 08-02-2012 15:59 met 3%: vragen zijn nooit onnozel, de antwoorden soms. - Geplaatst op woensdag 08 februari 2012 15:46apekop
Fraude moet aangepakt en bestraft worden,absoluut..
De rest van je verhaal vind ik stigmatiserend Mee..ik bedoel maar,dan kun je sinterklaas ook niet meer vertrouwen.
Er wordt door Nederlanders ook heel wat afgefraudeerd..
Rochdale,witwasserij door de Amsterdamse criminelen,een prof die onderzoeken uit z'n duim zoog..etc.Gaan jullie maar met de tijd mee, ik kom later wel.... - Geplaatst op woensdag 08 februari 2012 16:05Keesje1964
Waarom gebeurde dat dan niet bij veel islam. scholen die fraude aanpak ?
Is dit positieve discriminatie ??
http://www.binnenlandsbes ... et-vervolgd.1839116.lynkx - Geplaatst op woensdag 08 februari 2012 16:09ellon
Hoezo? Ze moeten toch terugbetalen? Ik zie daar geen positieve discriminatie in.De natuur is een wonder. Een miljoen jaar geleden wist nog niemand, dat de mens een bril zou dragen en toch staan onze oren op de goede plaats - Geplaatst op woensdag 08 februari 2012 16:12Willemijn23

Volgens mij wordt het aangepakt. Daar ging het artikel over, dus wat is je vraag nu eigenlijk?quote:Keesje1964 schreef op 08 februari 2012 @ 16:05:
Waarom gebeurde dat dan niet bij veel islam. scholen die fraude aanpak ?
Is dit positieve discriminatie ??
http://www.binnenlandsbes ... et-vervolgd.1839116.lynkxWillemijn23 wijzigde dit bericht op 08-02-2012 16:13 met 0%Keer je om naar de zon... en je schaduw verdwijnt. - Geplaatst op woensdag 08 februari 2012 16:15Willemijn23
[quote]Keesje1964 schreef op 08 februari 2012 @ 15:46:
.......... Jullie zijn niet dom dan weet je toch ook waar je terecht komt als je vanuit nederland naar het zuidoosten gaat. Jullie weten toch ook wat er gebeurd in andere landen kwa corruptie en als Mee dan zegt dat mensen uit die regio hun gebruiken en ervaring van corruptie mee brengen als ze naar nederland komen dan begrijpen jullie dat ineens niet ?? Dat lijkt mij heel sterk en het houd de discussie niet helder.
Ik had een vraag gesteld, wat aantal islam. scholen is vs. niet islamitische scholen in nederland. Misschien weten jullie dat wel ?[/quote]
Hoewel de relevantie van de vraag me ontgaat, zóu ik het voor je kunnen opzoeken, ware het niet dat de ervaring leert dat jij, wanneer je geconfronteerd wordt met door jou gevraagde bewijzen, je vervolgens onttrekt aan de discussie. Daar trap ik geen tweede keer in.Willemijn23 wijzigde dit bericht op 08-02-2012 16:16 met 0%Keer je om naar de zon... en je schaduw verdwijnt. - Geplaatst op woensdag 08 februari 2012 16:16ellon
Fraude is trouwens geen exclusief probleem van scholen of van een bepaalde groep in de samenleving. Op elk kantoor, in elk bedrijf en in elke organisatie vindt fraude op grote en kleine schaal plaats. Overal waar mensen werken, bevinden zich mensen die zichzelf bevoordelen. Dat gaat van het meenemen van papier en pennen tot aan het toeëigenen van geld en het indienen van valse declaraties.De natuur is een wonder. Een miljoen jaar geleden wist nog niemand, dat de mens een bril zou dragen en toch staan onze oren op de goede plaats - Geplaatst op woensdag 08 februari 2012 16:17Keesje1964

gebeurde niet sinds 2006quote:ellon schreef op 08 februari 2012 @ 16:09:
Hoezo? Ze moeten toch terugbetalen? Ik zie daar geen positieve discriminatie in. - Geplaatst op woensdag 08 februari 2012 16:17Willemijn23
Of forummen in de baas zijn tijd, óók een vorm van diefstal.Willemijn23 wijzigde dit bericht op 08-02-2012 16:18 met 29%Keer je om naar de zon... en je schaduw verdwijnt. - Geplaatst op woensdag 08 februari 2012 16:19Keesje1964

Dat klopt maar dat is niet het onderwerp van deze discussie.quote:ellon schreef op 08 februari 2012 @ 16:16:
Fraude is trouwens geen exclusief probleem van scholen of van een bepaalde groep in de samenleving. Op elk kantoor, in elk bedrijf en in elke organisatie vindt fraude op grote en kleine schaal plaats. Overal waar mensen werken, bevinden zich mensen die zichzelf bevoordelen. Dat gaat van het meenemen van papier en pennen tot aan het toeëigenen van geld en het indienen van valse declaraties. - Geplaatst op woensdag 08 februari 2012 16:23Willemijn23

Er is fraude geconstateerd op een islamitische school en er moet 9 ton worden terugbetaald. Waar moet de discussie over gaan?quote:Keesje1964 schreef op 08 februari 2012 @ 16:19:
[...]
Dat klopt maar dat is niet het onderwerp van deze discussie.Keer je om naar de zon... en je schaduw verdwijnt. - Geplaatst op woensdag 08 februari 2012 16:26Keesje1964
quote:Willemijn23 schreef op 08 februari 2012 @ 16:23:
[...]
Er is fraude geconstateerd op een islamitische school en er moet 9 ton worden terugbetaald. Waar moet de discussie over gaan?
Ik zal je helpen Willemijn23
quote:Keesje1964 schreef op 08 februari 2012 @ 13:27:
Hoe veel islamitische scholen zijn er in nederland weet iemand dat ?
Er zal ook fraude bij niet islamitische scholen plaats vinden maar wat op internet te vinden is over fraude bij islamitische zijn er toch wel wat
http://www.binnenlandsbestuur.nl/islamscholen
Zo veel islamitische scholen zijn er toch niet hier ?
Is het percentage fraude op islamitische scholen hoger als op niet islamitische ? - Geplaatst op woensdag 08 februari 2012 16:27Willemijn23

Waar moet de discussie over gaan? Je stelt een vraag, waar je zelf het antwoord van kan zoeken. Als je goed zoekt vind je feitenmateriaal. Maar waar gaat de discussie over?quote:Willemijn23 wijzigde dit bericht op 08-02-2012 16:29 met 6%Keer je om naar de zon... en je schaduw verdwijnt. - Geplaatst op woensdag 08 februari 2012 16:30ellon
Vermoedelijk over het niet vaststaande gegeven dat moslims vaker fraude plegen dan niet-moslims.De natuur is een wonder. Een miljoen jaar geleden wist nog niemand, dat de mens een bril zou dragen en toch staan onze oren op de goede plaats
Dit onderwerp heeft 251 reacties, en bestaat uit 11 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 11.
De laatste reactie is geplaatst op 17-02-2012 14:04.
Fraude op islamitische scholen