Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Actueel
  4. De kou

Dit onderwerp heeft 39 reacties, en bestaat uit 2 pagina's. U bent momenteel op pagina 2 van 2.
De laatste reactie is geplaatst op 14-02-2012 10:11.

De kou

Ga naar een onderdeel
  1. twinmom_67
    Afbeelding van twinmom_67

Schijn bedriegt soms zozeer dat je zou willen dat mensen, net als verpakte levensmiddelen, voorzien waren van een etiket met de ingredienten. !

2. Vogelblij
    Afbeelding van Vogelblij

Deze is ook leuk: http://www.youtube.com/watch?v=ZLGfZIOE5C0
    Toen kon je op een gegeven moment voor een dag gewoon op de straten schaatsen.
    http://www.youtube.com/watch?v=31tClHJ2tfQ&feature=related

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/37/Face_protection_from_snowstorms.jpg/220px-Face_protection_from_snowstorms.jpg Dit is uit 1939 (Montral)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Elfstedentocht

Vogelblij wijzigde dit bericht op 07-02-2012 19:37 met 4%
    Pimpelmeesje

3. Vogelblij
    Afbeelding van Vogelblij

4. Jussttina
    Afbeelding van Jussttina

Afgelopen weken vond ik nog eventjes te doen, maar nu
    is mijn reserve-warmte op..
    Ik vries letterlijk nu.

Heb helemaal gehad met de koude wind, gewoon veel te koud.

Geef mij maar 25+, lekker slippers en korte broeken

5. twinmom_67

quote:
    Vogelblij schreef op 07 februari 2012 @ 19:32:
    Deze is ook leuk: http://www.youtube.com/watch?v=ZLGfZIOE5C0
    Toen kon je op een gegeven moment voor een dag gewoon op de straten schaatsen.
    http://www.youtube.com/watch?v=31tClHJ2tfQ&feature=related

Dat herinner ik mij nog goed ik zat in klas 6 van de lagere school je glibberde over straat en velen gingen op schaatsen naar school.
    [afbeelding] Dit is uit 1939 (Montral)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Elfstedentocht

Schijn bedriegt soms zozeer dat je zou willen dat mensen, net als verpakte levensmiddelen, voorzien waren van een etiket met de ingredienten. !

6. twinmom_67

Vandaag voelde het kouder aan dan gisteren.
    Vandaag een uur op het schoolplein gestaan met overblijven brrrr thermolegging onder mijn broek,moonboots ,lang vest aan ,dikke jas aan en nog blauw bekken.
    Kinderen voelen dat niet die zijn in beweging,maar wij staan er en dan is het ffe afzien.
    Gisteren vond ik het minder koud aanvoelen die wind van vandaag maaktte het veel guurder.

7. pootje
    Afbeelding van pootje

het was vandaag verdraaide guur, maar soorry ik geniet echt van dit weer.!!!

Als je de wereld wil verbeteren, begin bij je zelf.

8. werkende mama
    Afbeelding van werkende mama

quote:
    Jussttina schreef op 07 februari 2012 @ 20:28:
    Afgelopen weken vond ik nog eventjes te doen, maar nu
    is mijn reserve-warmte op..
    Ik vries letterlijk nu.

Heb helemaal gehad met de koude wind, gewoon veel te koud.

Geef mij maar 25+, lekker slippers en korte broeken
    Eens, ik zweet liever dan dat ik het koud heb!

9. pootje
    Afbeelding van pootje

Boven de 24 graden gaan mijn gewrichten zeer doen. Ik heb dus een hekel aan warm weer.

10. werkende mama
    Afbeelding van werkende mama

Pootje, mijn rug is juist stijver en pijnlijker met lage temperaturen!

11. Vogelblij
    Afbeelding van Vogelblij

quote:
    twinmom_67 schreef op 07 februari 2012 @ 21:05:
    [...] Dat herinner ik mij nog goed ik zat in klas 6 van de lagere school je glibberde over straat en velen gingen op schaatsen naar school.

Nou en ik was een van de weinigen die de 1e dag na de kerstvakantie de school had weten te bereiken. Maar er was maar 1 leraar en een conciërge die daar vlakbij woonden. De verwarming deed het ook niet goed daar. Onderweg hadden wij (met auto en chauffeur) eigenlijk alleen maar (vallende) kinderen op fietsen weer naar huis gestuurd. Dat was echt niet normaal. Die 2e keer ben ik wel thuis gebleven. Toen kwam er ook geen auto voorbij om me op te halen. Alleen op schaatsen kon je toen de deur uit. Zelfs op grindwegen kon je schaatsen.

EDIT: Maar de Friezen, Groningers en Drenten weten er toch altijd wel iets van te maken als ik die beelden zo bekijk.

Vogelblij wijzigde dit bericht op 08-02-2012 13:04 met 7%
    Pimpelmeesje

12. jop envelop
    Afbeelding van jop envelop

quote:
    werkende mama schreef op 07 februari 2012 @ 23:33:
    Pootje, mijn rug is juist stijver en pijnlijker met lage temperaturen!
    nou dat is bij mij ook zo.ik ben zo stijf als en plank.vaak moet ik s,winters ook behandeld worden door een fysio therapeut.verder zit ik met gladheid ook helemaal panisch op de fiets (bang voor vallen)dus ik kijk rijkhalsend uit naar het warme voorjaar.dat ik weer in mijn bloesje de post rond kan brengen,en dat ik weer verlost ben van de winterdip (veel slaap,honger,en moeheid pff)

tja wat zal ik ervan zeggen?

13. Adoeseg
    Afbeelding van Adoeseg

NRC Handelsblad, afgelopen zaterdag:

Overdosis

Het gaat niet meer. Ik kan niet meer. IJsmeestermoe en rayonhoofdmurw. Kan geen Hulzebosch meer zien en geen Wennemars meer horen. Ook de oude beelden worden door mijn ogen uitgekotst. Sorry Evert, excuses Angenent, stuk voor stuk prachtprestaties, koningen zijn jullie, keizers, historische beelden, maar nu weer even klaar. Ook het Marlborojack van onze kroonprins, de barre tocht van Paping en de ijsdikte in Dokkum. Ik snap de koorts, begrijp het unieke, wil ook absoluut geen zure zeikerd zijn, maar het gaat niet meer… ook geen vijfenzeventigjarige die bijna weer mee zou doen, laat staan een honderdjarige met heroïsche herinneringen. Ik wil geen voorpret meer. Geen reporter op het ijs die een baanveger interviewt, geen boerenkinkel die vertelt dat als de mollen gaan neuken het nog een dag of wat blijft vriezen, geen kruidenvrouwtje over kwaakeenden of dorpsgekken van wie de littekens gaan ontsteken. Ook geen jonge Wiegelbeelden meer. Geen spruitjespakken, geen kluunplaatsen, geen spontane Friezen, geen echte Friezen, geen doorgewinterde Friezen, geen nuchtere Friezen, gewoon even helemaal geen Friezen. Sorry Piet Paulusma, sympathieke weerman met je weetjes, ga even lekker op een tropisch strand liggen, bouw een boomhut voor je kinderen, val je vrouw dag en nacht lastig, maar schuw even de camera. Beter voor jou, beter voor mij, beter voor het hele land. Gewoon even in de luwte. Kruiswoordpuzzeltje, een mooie dichtbundel van de pas overleden Poolse dichteres Szymborska, een bioscoopje of weet ik veel wat. Maar even niet meer in beeld. Ook geen Foppe of Doutzen. Niks tegen Foppe, niks tegen Doutzen, maar gewoon even niet. Syb weer even in de kast, burgemeester Apotheker terug in zijn archieflade, geen Sneekse Waterpoort meer, het woord balk mag verbrand, net als de ijspriem, het reddingstouw, de Bonkevaart, Bartlehiem, de koek & zopieverkopers, de ijsdiktemeters, stuk voor stuk mooie begrippen en prachtmensen, maar het is klaar… het heeft gevroren, het was koud, zelfs heel even heel koud, Siberisch koud zelfs, maar niet koud genoeg om… it giet net oan & it sil net heve. Jammer, hartstikke jammer, om te janken zo jammer, maar klaar… over, uit, wegwezen. Iedereen weer aan het werk.

Dat geldt ook voor Cruijff en Ten Have en Keje Molenaar en Peter R. de Vries en Henk Spaan en Martin Sturkenboom en Danny Blind en Louis van Gaal en Uri Coronel en Jaap de Groot en Paul Römer en Edgar Davids en die commissarismevrouw van wie ik de naam nooit kan onthouden en Johan Derksen en Wilfred Genee en Rene van der Gijp en Arno Vermeulen en Sjakie Swart en al die anderen die in het belang van de club zo’n keer of vijf per dag op televisie, internet of in een krant verschijnen om te zeggen dat ze hopen dat het nu klaar is en dat we ons weer op de toekomst en vooral het voetballen moeten richten. Dat geldt ook voor de leden van de verzoeningscommissie, de ledenraad, de aandeelhoudersvergadering, de advocaten, de jeugdtrainers, de toekomstige commissarissen, de adviseurs, de supporters en de hooligans. Iedereen weer aan de slag, bezig met zaken waar jullie wel verstand van hebben. Ik merk dat ik zo verschrikkelijk Ajax-moe ben. Het kan me niks meer schelen welk verwend kind nou precies gelijk heeft en hoe het uiteindelijk wordt opgelost. Ik wil ze gewoon niet meer zien. Als er vergaderd moet worden: vergader! Als er iets opgelost moet worden: los het op. Maar loop niet om de twee seconden naar Pauw & Witteman of De Telegraaf of Voetbal International of wie dan ook. Ondertussen allemaal partijdig. Er zit geen journalist meer tussen. Om de dag haalt iedereen zijn gelijk. Elke scheet moet wereldkundig. Ondertussen is het voetbal belabberder dan belabberd en gaan de clubinkomsten naar de geldslurpadvocaten van de Amsterdamse Zuidas.

Klaar met Friesland en weg met Ajax. Zodat we het over Syrië kunnen hebben. Over wat? Syrië! Is daar wat aan de hand dan?

Bron: nrc.nl

Ben d'r ook wel klaar mee hoor!

Kiss slowly, laugh insanely, live truly, and and forgive quickly, (Paul Coelho)

14. niejel
    Afbeelding van niejel

Hoera, het dooit!
    Nu kunnen ze bij het waterleidingbedrijf een planning gaan maken en mijn lekkende aansluiting komen repareren.
    Het lekt al sinds de vrijdag van de sneeuw, omdat het niet heel hard ging hebben ze voorrang gegeven aan spoedklussen waar het water uit de grond spoot.
    We kregen wel een tip van de mannen die kwamen kijken: Houd de putten vrij van sneeuw en ijs dan kan het water weg en verandert de straat niet in een ijsbaan.
    Gisteren stond ik dus braaf een aantal keer de prut voor de put weg te scheppen, een buurtgenoot vroeg waarom ik dat deed en hij kwam spontaan helpen.
    De buurman daarentegen veegde twee uur later z'n oprit schoon en schoof alle drab in de goot precies voor de put.
    Ik weer naar buiten met m'n schep en scheppen maar.
    Door het hele dorp liggen grote plassen water voor de putten, die zijn geblokkeerd door tot ijs omgevormde sneeuwresten.
    Is er dan niemand die een beetje na kan denken en zelf kan verzinnen dat bij dooi putten de plek zijn om het smeltwater van de straat te krijgen!
    Zo m'n koffie is op ik ga m'n kaplaarzen aantrekken en proberen bij de supermarkt te komen.

15. pootje
    Afbeelding van pootje

Bah....we gaan weer een vieze grijze nare periode in. Kwakkel de kwakkel en door de nattigheid gaat alles ook nog eens zeer doen. Geef mij maar droog vries weer. Je kan je er prima op kleden en op die vieze kledderigheid niet.

x
duurt nog: 24:00:00
€54.95
€29.95
x x