Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Actueel
  4. De kou

Dit onderwerp heeft 39 reacties, en bestaat uit 2 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 2.
De laatste reactie is geplaatst op 14-02-2012 10:11.

De kou

Ga naar een onderdeel
  1. misswinter
    Afbeelding van misswinter

Hebben jullie nou ook zo'n last van de kou? Het lijkt wel alsof het nergens anders meer over gaat de laatste weken. Zo bijzonder is het nou toch ook weer niet? Ik bedoel, vroeger (jaren 50/60) waren alle winters zo. Ik zag dat onlangs op Nostalgie tv. het IJsselmeer was toen zelfs dichtgevroren! Nu loopt iedereen al te piepen wanneer het een paar graadjes vriest. Zijn we een volk van watjes geworden?

2. pootje
    Afbeelding van pootje

Kou... welke kou....??? Wees blij dat de zon eens schijnt. Voor je het weet regent het weer en is het weer weken lang grijs en triest.

Als je de wereld wil verbeteren, begin bij je zelf.

3. niejel
    Afbeelding van niejel

Goed aankleden en niet piepen. Hoorde vrijdag een moeder op de school van mijn kinderen zeggen dat het toch veel te koud was om buiten te spelen, de deur zou om 08.15 open moeten zijn, zodat de kinderen naar binnen konden dan bleven ze warm. Ze waren met de auto gebracht.
    Gisteren heerlijk een duinwandeling gemaakt, maillots onder de broeken, warme vesten aan met meerdere laagjes eronder. Het was min 7 alleen m'n neus ging lopen van de kou. Thermoskan mee met koffie en thee, en iets lekkers erbij heerlijk een winter "picknick" gehouden op de slee.
    Geen probleem!

4. marijke1
    Afbeelding van marijke1

Gezond weertje, felle zon. Op kou kun je je makkelijker kleden dan op hitte maar je moet ook niet overdrijven met zes lagen kleding.

Op het bovenstaande berust copyright©

5. catella
    Afbeelding van catella

Kou ? Pfffffft.. s'winters als de ijsberen met oorwarmers lopen dan is het koud. In '62 schaatsen bij -10 en oostenwind, kranten onder de trui aan de voor en achterkant en dan van Amsterdam naar Haarlem schaatsen.
    En nu met de honden heerlijke wandelingen maken achter de Dierentuin van Rhenen, langs de beren,wolven en roofvogels zo het bos in.
    Gezonder weer als dit kan je niet hebben.

6. gertine
    Afbeelding van gertine

quote:
    misswinter schreef op 06 februari 2012 @ 10:08:
    Hebben jullie nou ook zo'n last van de kou? Het lijkt wel alsof het nergens anders meer over gaat de laatste weken. Zo bijzonder is het nou toch ook weer niet? Ik bedoel, vroeger (jaren 50/60) waren alle winters zo. Ik zag dat onlangs op Nostalgie tv. het IJsselmeer was toen zelfs dichtgevroren! Nu loopt iedereen al te piepen wanneer het een paar graadjes vriest. Zijn we een volk van watjes geworden?
    huh nou ik heb genoeg winters meegemaakt in de 63 jaar dat ik leef maar die waren helemaal niet zo koud en schaatsen en sneeuw was er ook niet ieder jaar ook de jaren 50 en 60 niet het was zelfs zo dat als het een keertje vroor kregen we ijsvrij, alleen de winter van 1963 ja en die herinner ik me goed toen konden we zelfs over de amstel naar oudekerk schaatsen nee ook heel vaak zachte winters nou dat hoort toch bij een zee klimaat zoals nederland heeft zachte winters en koele zomers en volgens mijn moeder was er in haar jeugd ook niet altijd sneeuw en ijs

sol omnibus lucet

7. yukio
    Afbeelding van yukio

Koud? welnee...ik ben in Rusland geweest in de winter waar het normaal is dat het 25 graden en meer onder nul vriest. Maar bijna iedereen loopt daar wel met een bontpels en bont laarzen en muts. Dat houd de kou pas echt goed tegen.
    En we hebben vries weer nodig om alle bacteria te doden.
    Geef mij maar een maandje goed vries weer hoor.

Leentje leerde Lotje lopen

8. rema
    Afbeelding van rema

Heerlijk dit weer, ik heb dit veel liever dan een hete zomer.
    Nu kun je tenminste wat ondernemen, afgelopen week nog een dag weg geweest, uren gelopen, dat lukt me niet als het 32 graden is buiten.

9. gertine
    Afbeelding van gertine

rema bij mij is het precies andersom, ben al dagen niet buiten geweest bbrr geef mij maar warmte

sol omnibus lucet

10. ellon
    Afbeelding van ellon

Het is helemaal niet waar dat er vroeger meer strenge winters waren dan de afgelopen decennia. Wij onthouden blijkbaar alleen maar de strenge winters en gaan ervan uit dat het altijd zo was.

Dit staatje geeft aan welke winters streng, zacht of gemiddeld waren:

http://www.knmi.nl/cms/mmbase/images/95164/figuur1.jpg

De natuur is een wonder. Een miljoen jaar geleden wist nog niemand, dat de mens een bril zou dragen en toch staan onze oren op de goede plaats

11. pootje
    Afbeelding van pootje

Duidelijk, vaker warm of normaal dan echt heel koud.

12. mijzelf
    Afbeelding van mijzelf

ja misswinter ,(je naam is wel toepasselijk in deze tijd),maar toen je jong was had je er minder last van,Inderdaad overal kranten ook in je schoenen.Ik had geen kunst schaatsen dus lekker laag op het ijs .natte schoenen.maar o wat hadden we een lol. Tegenwoordig hoeven we maar de cv aan te zetten en het is overal warm (ik doe dat zelf niet)dat scheelt ook wel denk ik.Zelfs in de winkels,ik kan me niet herrinneren dat dat vroeger ook was,ik denk dat we wat dat betreft wel erg verwent zijn hoor.Maar ik kan erg genieten van al die kinderen met rode appelwangetjes .Als ze goed aangekleed zijn is het erg gezond weer. en maak je ze minder vatbaar volgens mij,kinderen zijn nu erg snel verkouden en ziek.maar liever dit weer als dat sombere regenachtige en nog liever de lentezon 21graden hoor,minder glad ;)

mijzelf wijzigde dit bericht op 06-02-2012 14:43 met 6%

13. twinmom_67
    Afbeelding van twinmom_67

Voor mij hoeft die winter helemaal niet,maar als het dan toch wintert dan liever dit dan regen en grauw weer of heel veel sneeuw zoals vorig jaar.
    Dan maar strakblauwe lucht en dit vriesweer schijnt gezond weer te zijn.
    Dat kwakkelen is ook 3 x niks .

Ik denk wel gezien de tendens dat de seizoenen verschuiven een te zacht najaar leek wel zomer soms,dan een boel regen nu kou.De zomer was prut afgelopen jaar de lente weer te warm.

Ik kan mij eind jaren 70 nog wel herinneren dat je kon schaatsen over straat.
    Afgelopen winters zijn redelijk koud te noemen de jaren er voor kwakkelde het.
    Ik moest toen Willem Alexander en Maxima 10 jr getrouwd waren onlangs ffe denken aan 10 jr terug op 2 febr toen leek het wel lente ik weet dat ik toen nog in een dun jasje de stad in ging.10 jr later vroor het dat het kraaktte.

Maar geef mij maar de zomer warmte.

Schijn bedriegt soms zozeer dat je zou willen dat mensen, net als verpakte levensmiddelen, voorzien waren van een etiket met de ingredienten. !

14. Vogelblij
    Afbeelding van Vogelblij

Nou, zoveel mogelijk achter het raam in het zonnetje proberen te gaan zitten. :D In de zon en uit de wind is het heerlijk warm. Het lijkt wel wintersport.
    Ach, en anders gewoon net als vroeger de lange onderbroek aan en een warme kruik in bed.

Vogelblij wijzigde dit bericht op 06-02-2012 17:44 met 23%
    Pimpelmeesje

15. pootje
    Afbeelding van pootje

quote:
    Vogelblij schreef op 06 februari 2012 @ 17:42:

Ach, en anders gewoon net als vroeger de lange onderbroek aan en een warme kruik in bed.
    :D Laatste is zo wie zo lekker!!!

16. Adoeseg
    Afbeelding van Adoeseg

jeagerwollenonderbroekenhempd...... :lol:

Kiss slowly, laugh insanely, live truly, and and forgive quickly, (Paul Coelho)

17. arjam
    Afbeelding van arjam

O O O wat een gezeur om een beetje vorst...het hele land ligt op zijn gat en niks doet het meer...gezeur en gejammer...en dan die elf steden tocht..leuk ALS het doorgaat maar een heel land in rep en roer voor 200 k.m schaatsen...zielig hoor.

18. Adoeseg
    Afbeelding van Adoeseg

Daar word ik nou schijtziek van, die 11 stedentochtterreur....

19. Manji 48
    Afbeelding van Manji 48

quote:
    Adoeseg schreef op 06 februari 2012 @ 17:48:
    jeagerwollenonderbroekenhempd...... :lol:
    En dan de borstrok er nog bij. :lol:

20. apekop
    Afbeelding van apekop

Ik kan niet wachten tot het weer 25 graden is,dan barst ik van de energie!
    Maar ja...ik ben een augustusmeisje... :lol:

Gaan jullie maar met de tijd mee, ik kom later wel....

21. Adoeseg
    Afbeelding van Adoeseg

:lol: :lol:

22. annec66
    Afbeelding van annec66

We moeten nog even wachten het is nu - 16 , misschien een 11 stedentocht :cheer:

23. gertine
    Afbeelding van gertine

quote:
    apekop schreef op 07 februari 2012 @ 00:06:
    Ik kan niet wachten tot het weer 25 graden is,dan barst ik van de energie!
    Maar ja...ik ben een augustusmeisje... :lol:
    ik ook apekop maar het gaat na het weekend al weer flink dooien

sol omnibus lucet

24. misswinter
    Afbeelding van misswinter

Persoonlijk heb ik ook liever een temp van +20 maar als ik dan toch moet kiezen liever droogvriezend weer zoals nu dan regen en wind. Want op de kou kun je je kleden maar dat gedoe met een regenpak, paraplu enz. vind ik veel erger.

25. JHaz
    Afbeelding van JHaz

Heb jaren in een ski oord in gewoond, waar het elk jaar heel lang winter was, met bergen sneeuw en hele koud temperaturen. De zomers waren daar erg mooi, maar nu woon ik op een plek waar het nooit vriest, en dit bevalt m'n oudere lichaam stukken beter.

x
duurt nog: 24:00:00
€54.95
€29.95
x x