Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Relatie & Opvoeding
  4. 6 Jaar lang gebruikt door vriend: Wel of geen aangifte doen?

Dit onderwerp heeft 37 reacties, en bestaat uit 2 pagina's. U bent momenteel op pagina last van 2.
De laatste reactie is geplaatst op 07-03-2012 11:30.

6 Jaar lang gebruikt door vriend: Wel of geen aangifte doen?

Ga naar een onderdeel
  1. Soraya_26
    Afbeelding van Soraya_26

quote:
    kadootje38 schreef op 07 februari 2012 @ 09:37:
    Soraya, als je een melding maakt bij de politie, dan hoeft daar verder niets mee gedaan te worden. Zelfs hij weet daar niet van. Maar dan ligt het verhaal er wel, dan kunnen ze als er meer verhalen komen wel een opeenstapeling maken en kan deze man aangepakt worden.
    Wil jij dit voor andere vrouwen? Ik denk het niet. en zeker als hij ook nog geweldadig is gun je dat toch niemand. Ik vind echt dat je dat moet doen.

Kadootje38, je hebt me over de drempel weten te halen. Ergens voel ik zelf de verleiding wel om aangifte te doen. Als ik het niet doe dan is dat meer uit medelijden voor hem...maar waarom zou ik ook medelijden hebben met hem na alles wat hij me heeft aangedaan? Het maakt hem niet eens uit hoe ik me voel op dit moment!

Als ik wél aangifte doe, is dat niet zozeer uit wraak, maar meer omdat ik voor mezelf wil opkomen en hem wil laten weten dat wat hij heeft gedaan niet iets is waar die zomaar mee weg kan komen.

En niet alleen dat, wat hij heeft gedaan is fout en ik moet eerlijk zeggen dat ik hele erge dingen in mijn verhaal heb weggelaten. Van die 'hele erge dingen' (die ik liever privé houd, maar je kan het al raden) hebben mijn ouders al 4 jaar geleden aangifte gedaan maar ik kies ervoor om er toch geen aangifte van te doen, omdat dat hem een serieuze straf kan opleveren (3 tot 6 jaar). Zonder mijn aangifte kunnen ze niet veel.

Waar ik wél aangifte van ga doen is gewoon van misbruik/uitbuiting en diefstal (ook was het vrijwillig ik voel me in zekere zin toch beroofd want onze afspraak was dat we zouden gaan sparen. Ik krijg het geld misschien niet terug hiermee, maar dan is er in ieder geval melding bij politie en dan weten ze in ieder geval wat voor een soort persoon hij is. Hoop dat hij dan wel aangepakt wordt.)

quote:
    Adoeseg schreef op 07 februari 2012 @ 09:50:
    Soraya: het kan toch niet zo zijn, dat je nu een mannenhater wordt he? Sluit dat uit! Mijn advies is: vertrouw iedereen, maar vertrouw niemand, m.a.w., wees gewoon op je hoede. Ga voorzichtiger om met je gevoel en laat een man moeite doen, jou te veroveren. Begin meteen met praten en laat het bed (en toebehoren) het bed.

En misschien is het idd wél goed om toch de man als oplichter aan te geven; het feit dat hij gewelddadig kan zijn, geeft aan, dat hij bedreigingen niet schuwt.

Misschien dat jouw aangifte wél tot een onderzoek leid en misschien is meneer alláng bekent bij de politie, wie zegt jou, dat hij niet voor jou al met een ander in de weer is geweest??

Haha, nee, ik word geen mannenhater maar ik pas wel op voortaan! Mooie praatjes alleen doen het niet meer bij mij. Ik wil alleen op dit moment even geen mannen meer in mijn leven. Ik wil eerst aan mezelf werken en mijn leven op orde krijgen. Ik heb zoveel dingen (dromen van mij, dingen die ik wilde bereiken) waar ik de laatste jaren gewoon niet aan toegekomen ben doordat mijn ex zoveel druk op me uitoefende en van me verwachtte dat ik even al zijn problemen voor hem regel.

En aangifte doe ik sowieso wel. Al is het om hem te laten weten dat ik geen 'deurmat' ben waar zomaar over heen gelopen mag worden. Als hij volgende keer opgepakt wordt en dat wordt hij, hij is al bekend bij politie, dan weten ze daar in ieder geval dat die jongen aangepakt moet worden. Kan me niet zoveel schelen wat ze ermee doen als het verhaal (mijn aangifte) er maar ligt.

Soraya_26 wijzigde dit bericht op 07-02-2012 13:54 met 0%

2. janneke2
    Afbeelding van janneke2

quote:
    Soraya_26 schreef op 06 februari 2012 @ 16:39:
    Ik probeer nu meer aan mijn eigenwaarde te werken en wil ook niet meer daten totdat ik mezelf en mijn leven op orde heb. Als ik zelf niet gelukkig ben zal niemand anders me gelukkig kunnen maken.
    :) :) :) :) :) :duim: :duim: :duim: :duim:

3. Soraya_26
    Afbeelding van Soraya_26

4. lakota
    Afbeelding van lakota

Ik ben het met Kadootje eens. Aangifte doen heeft niets met hem te maken. Wat het met hem ooit zou kunnen doen is JOU zaak niet.
    Hij is degene die jou gebuikt heeft.Je weet al dat je misbruikt bent.Dat is genoeg.Je bent je bewust geworden.Dit gaat niet om haten .Dit gaat om het recht.
    Al zou je die aangifte doen , dan is er in ieder geval een begin voor een volgend meisje.
    Jij hebt nu de macht in handen , dingen aan te geven.Dit is jou kans om zelf sterker te kunnen gaan worden.
    Ook al laat je nooit iemand meer op deze manier in je leven,dit was een les.
    Leven en laten leven kan goed werken,maar vaak als er misdaad mee gemoeid is, dan werkt dat niet echt.Ja er zijn ergere dingen,maar daar gaat het niet om.het gaat om JOU.
    Doe wat je diep van binnen al weet , dat je moet doen.Dit zal je ,hoe moeilijk ook, sterker maken en je misschien ooit een hulp laten zijn voor anderen.
    Misdaad wordt alleen beloond als niemand iets zegt.
    Beloon dit niet.Ook al was je er zelf bij...

5. Soraya_26
    Afbeelding van Soraya_26

quote:
    lakota schreef op 07 februari 2012 @ 18:34:
    Ik ben het met Kadootje eens. Aangifte doen heeft niets met hem te maken. Wat het met hem ooit zou kunnen doen is JOU zaak niet.
    Hij is degene die jou gebuikt heeft.Je weet al dat je misbruikt bent.Dat is genoeg.Je bent je bewust geworden.Dit gaat niet om haten .Dit gaat om het recht.
    Al zou je die aangifte doen , dan is er in ieder geval een begin voor een volgend meisje.
    Jij hebt nu de macht in handen , dingen aan te geven.Dit is jou kans om zelf sterker te kunnen gaan worden.
    Ook al laat je nooit iemand meer op deze manier in je leven,dit was een les.
    Leven en laten leven kan goed werken,maar vaak als er misdaad mee gemoeid is, dan werkt dat niet echt.Ja er zijn ergere dingen,maar daar gaat het niet om.het gaat om JOU.
    Doe wat je diep van binnen al weet , dat je moet doen.Dit zal je ,hoe moeilijk ook, sterker maken en je misschien ooit een hulp laten zijn voor anderen.
    Misdaad wordt alleen beloond als niemand iets zegt.
    Beloon dit niet.Ook al was je er zelf bij...

Je hebt gelijk maar dan doe ik aangifte van ALLES wat hij me heeft aangedaan en dat kan hem een serieuze straf opleveren...

Hij heeft me namelijk ook in de prostitutie laten werken in het verleden en nam al mij geld van me af wat ik er verdiende.Mijn ouders hebben al aangifte gedaan van prostitutie. Ik hoef alleen nog en dan kunnen ze die jongen aanpakken.

Verder heeft hij me 6 jaar lang gebruikt, vroeg me de afgelopen jaren vaak om geld, en vorig jaar flikte hij me zo'n rotstreek door ervandoor te gaan met 5000 euro, dat geld was voor ons samen bedoeld voor als we zouden trouwen en samenwonen.

Ik ben zo kwaad op mezelf in de eerste plaats dat ik dit heb laten toestaan maar het praat zijn daden alsnog niet goed! Hij wist vanaf het begin waar hij mee bezig was, ik was diegene die blind verliefd was... En ik ben gewoon gebruikt.

Het gekke is dat ik nog ergens wel medelijden heb met hem voor wat er met hem zou kunnen gebeuren nadat ik aangifte doe. Kans bestaat dat hij de bak in gaat. Maar aan de andere kant ben ik ook gewoon woedend op hem!!! Heel erg woedend voor wat hij me heeft aangedaan! En nu wil hij me ineens niet meer kennen! Hij heeft zijn telefoon nummer veranderd. Op facebook kan ik hem geen berichtjes meer sturen, hij heeft die functie uitgeschakeld nadat ik hem met berichtjes bestookte en hem vroeg of hij me alsjeblieft wilt terugbetalen.

Ik besta ineens niet meer voor hem!! Hij negeert me gewoon! Ik kook gewoon van woede als ik aan hem denk!

Soraya_26 wijzigde dit bericht op 07-02-2012 21:30 met 27%

6. kadootje38
    Afbeelding van kadootje38

Soraya, wat ben ik trots op je :duim:
    Ik weet als geen ander hoe ontzettend dapper je hiervoor moet zijn.
    Stuur je nog even een privé berichtje.

Nogmaals veel sterkte

Het is niet eenvoudig om het geluk in jezelf te vinden, en het is onmogelijk om het ergens anders te vinden.

7. lakota
    Afbeelding van lakota

Je gaat natuurlijk geen makkelijk tijd tegemoet.Maar je weet dan wel voor JOU dat je het juiste gedaan hebt.Ik weet niet of hij de gevangenis in gaat,reken daar in ieder geval niet op.
    Reken alleen op jou zelf. Jij moet verder.Soms kan dat niet ,zonder dat je je zelf eerlijk gaat opstellen. gebeurd is gebeurd, dat is zeker waar.Het geld zul je nooit terug zien.Je bent heftig en vreselijk misbruikt.Maar,ik zeg het weer, VANDAAG niet meer.
    Je bent aan jezelf aan het werken.je wordt steeds sterker en sterker.Ik weet niet waarom je zo gemakkelijk zijn prooi bent geworden.Soms zijn het ernstige dingen in de jeugd van een jong meisje, soms het wegvallen, van geliefden.Soms gewoon helemaal niks. Soms is het karma.Een vereffenen van misschien een andere tijd een ander leven.Maar,vandaag ben JIJ daar klaar mee!!!
    verzamel de troepen om je heen, want die zul je nodig gaan hebben.En doe dan wat voor JOU het beste en juiste is,om verder te kunnen met je leven.
    Je bent erg moedig!!!! Ik bewonder je....

8. Soraya_26
    Afbeelding van Soraya_26

quote:
    lakota schreef op 08 februari 2012 @ 03:34:
    Je gaat natuurlijk geen makkelijk tijd tegemoet.Maar je weet dan wel voor JOU dat je het juiste gedaan hebt.Ik weet niet of hij de gevangenis in gaat,reken daar in ieder geval niet op.
    Reken alleen op jou zelf. Jij moet verder.Soms kan dat niet ,zonder dat je je zelf eerlijk gaat opstellen. gebeurd is gebeurd, dat is zeker waar.Het geld zul je nooit terug zien.Je bent heftig en vreselijk misbruikt.Maar,ik zeg het weer, VANDAAG niet meer.
    Je bent aan jezelf aan het werken.je wordt steeds sterker en sterker.Ik weet niet waarom je zo gemakkelijk zijn prooi bent geworden.Soms zijn het ernstige dingen in de jeugd van een jong meisje, soms het wegvallen, van geliefden.Soms gewoon helemaal niks. Soms is het karma.Een vereffenen van misschien een andere tijd een ander leven.Maar,vandaag ben JIJ daar klaar mee!!!
    verzamel de troepen om je heen, want die zul je nodig gaan hebben.En doe dan wat voor JOU het beste en juiste is,om verder te kunnen met je leven.
    Je bent erg moedig!!!! Ik bewonder je....

Dankje voor je lieve woorden lakota. Bij je laatste zin schoot ik toch wel even in tranen...

Elke dag doet nog pijn. Zelfs mijn eigen weg vinden is nog moeilijk omdat ik zo afhankelijk was mijn ex. Ik weet dat ik nog dingen heb waar ik al die jaren niet aan toegekomen ben, maar ik kan zo nu even niet focussen, want ik word verscheurd van de woede, pijn en verdriet.

Wat je zegt over of hij de gevangenis in gaat of niet... Ik denk eerlijk gezegd van wel want hij heeft me in het verleden óók de weg naar prostitutie gewezen, en pakte al het geld dat ik daar verdiende van me af. Hij kreeg me toentertijd, 4 jaar geleden, zover om een appartementje te huren die ik niet kon betalen (geen idee hoe ik uberhaupt zo makkelijk aan een huurcontract kwam! Daar moeten woningbouwverenigingen echt strenger in worden. Ik ben toen namelijk pas ontslagen en had geen cent en toch heb ik het toen voor mekaar gekregen om een appartementje te krijgen nadat mijn ex met een zielig verhaal kwam dat hij uit huis is gegooid. Hij had geld geleend van iemand en voila we konden zo intrekken) Maargoed ik zat 'vast' (dacht ik) aan een huurcontract en hij zei toen doodleuk: "waarom ga je niet in de rosse buurt werken?" Ik dacht dat hij een grapje maakte maar het zette me wel aan het denken. Ik moest inmiddels wel snel geld hebben dus was de keuze om er te gaan werken al snel gemaakt. Vooral ook omdat het ook niet opschoot met gewoon vast werk vinden. En hij pakte doodleuk al mijn geld af en werd kwaad als ik eens een dagje niet wilde werken.

Maargoed, er is al aangifte van prostitutie tegen mijn ex gedaan in het verleden door mijn ouders, al in 2007. Ik moet alleen nog en dan kunnen ze die jongen aanpakken (zonder mijn aangifte kunnen ze niet veel). Maargoed nu slaan de twijfels toe...zal ik alleen over het misbruik vertellen of het hele verhaal? Ik ben ergens heel erg bang om het hele verhaal te vertellen aan de politie... soms denk ik, het is toch al 4 jaar geleden, is het wel nodig om ook te melden wat hij me in het verleden heeft aangedaan? Wat als dat hem een straf van een flink paar jaartjes oplevert?

Ik weet nog niet zo goed wat ik aan de politie wil vertellen. Ik word ondertussen wel gek van mezelf... Soms wou ik dat ik hem gewoon uit mijn leven kon wissen (want hij is duidelijk nog aanwezig in mijn gedachten) en gewoon verder kon met mijn leven.
    Alsof er nooit iets gebeurd was :(

Soraya_26 wijzigde dit bericht op 08-02-2012 12:14 met 1%

9. Tinkelbel
    Afbeelding van Tinkelbel

Het lijkt me dat je gewoon een afspraak moet gaan maken op het politieburo, bellen en vertellen dat je je verhaal kwijt moet en eigenlijk niet zo goed weet hoe je verder moet met, wel of niet aangifte doen.
    Ter plekke kun je dan het hele verhaal doen, en kan de politie je vertellen wat de mogelijkheden zijn.
    En ook al wordt er door hun dan niet meteen actie ondernomen, jij bent je verhaal kwijt, en mocht hij vaker dit soort dingen doen, dan kan er ook gebruik gemaakt worden van jouw verhaal.
    Belangrijkste in deze is dat jij je hele verhaal kwijt kan en daarmee ook op weg kan tot afsluiten van deze periode. Sterkte

Het zijn de kleine dingen die het doen !!!

10. janneke2
    Afbeelding van janneke2

quote:
    Soraya_26 schreef op 08 februari 2012 @ 12:12:
    Maargoed, er is al aangifte van prostitutie tegen mijn ex gedaan in het verleden door mijn ouders, al in 2007. Ik moet alleen nog en dan kunnen ze die jongen aanpakken (zonder mijn aangifte kunnen ze niet veel).
    Applaus - aan zulke ouders heb je ten minste iets!!!
    quote:
    Soraya_26 schreef op 08 februari 2012 @ 12:12:Maar goed nu slaan de twijfels toe...zal ik alleen over het misbruik vertellen of het hele verhaal? Ik ben ergens heel erg bang om het hele verhaal te vertellen aan de politie... soms denk ik, het is toch al 4 jaar geleden, is het wel nodig om ook te melden wat hij me in het verleden heeft aangedaan? Wat als dat hem een straf van een flink paar jaartjes oplevert?

Los van wat het voor em betekent: vertel alles aan de politie..!
    Ten eerste: dit ''type'' kennen ze. Dus in die zin hoef je niet bang te zijn, dat je niet geloofd wordt oid. Ze zullen er in wezen alleen maar blij mee zijn: ieder extra stukje info van jouw kant maakt de kans groter, dat hij daadwerkelijk achter tralies komt (en dat wil een beetje politievrouw op gegeven moment toch wel).
    Juridisch is 4 jaar kort genoeg (het is nog niet verjaard).

Utieraard: het is wel een hele kluif, om te vertellen.
    Meestal is het zo, dat je eerst gewoon opbelt dan een orienterende afspraak/ gesprek hebt over "hoe het gaat" en dan kun je thuis dingen alvast op papier zetten, nadenken over wat er zoal gebeurd is, hoe je dingen wilt vertellen, etc. (Chronologisch, thematisch - etc.)
    In verband met 'de waarheidsvinding door de rechtbank' is het van belang, dat je alle feitelijkheden vroeger of later in de aangifte benoemt.

Ook kan het zin hebben om te anticiperen op trucs van zijn advocaat. (Veel nare mannen stellen "ze wilde het zelf". Bullsh*t uiteraard. Hun 'argument': ze zei geen nee.) En beetje politieagente kent deze trucs - en zal bij bepaalde dingen doorvragen. (De vraag "waarom deed je het eigenlijk" kan naar klinken!)
    Zeg bijv. expliciet, dat je bepaalde dingen beslist niet wilde, maar dat je je klem voelde zitten. Bijv.: "Ik wilde niet weer mezelf prostitueren, maar hij keek zo dreigend, ik wist hoe hard hij kan slaan, ik deed het toen maar, hoewel ik van binnen walgde, want ik wilde niet opnieuw mishandeld worden."

Ik ken een vrouw, die aangifte van incest deed en aan het begin stelde, dat ze har vader niet meer als vader zag, ze noemde hem in gedachten al tijden "die meneer" en ze wilde, dat hij zo ook in de aangifte kwam.. Ook wilde ze woorden zoals 'penis' in het hele verhaal aangeduid hebben als 'zijn ding'.
    De politie vond dat prima!! De rechter heeft dit gevoel ook expliciet in het vonnis genoemd, trouwens. (Uiteraard: er moet dan 1x expliciet staan: ik bedoel mijn vader - ik noem hem voortaan die meneer - ik bedoel zijn penis, ik zeg zijn ding - etc.)

janneke2 wijzigde dit bericht op 08-02-2012 13:51 met 3%

11. Soraya_26
    Afbeelding van Soraya_26

quote:
    Tinkelbel schreef op 08 februari 2012 @ 13:37:
    Het lijkt me dat je gewoon een afspraak moet gaan maken op het politieburo, bellen en vertellen dat je je verhaal kwijt moet en eigenlijk niet zo goed weet hoe je verder moet met, wel of niet aangifte doen.
    Ter plekke kun je dan het hele verhaal doen, en kan de politie je vertellen wat de mogelijkheden zijn.
    En ook al wordt er door hun dan niet meteen actie ondernomen, jij bent je verhaal kwijt, en mocht hij vaker dit soort dingen doen, dan kan er ook gebruik gemaakt worden van jouw verhaal.
    Belangrijkste in deze is dat jij je hele verhaal kwijt kan en daarmee ook op weg kan tot afsluiten van deze periode. Sterkte

Dankje, misschien doe ik dit wel als ik er klaar voor ben. Dan is bij politie in ieder geval bekend dat hij geen 'lieverdje' is. Het woordje 'aangifte' doen jaagt mij eerlijk gezegd nu angst in. Ik weet niet of ik daar echt klaar voor ben nog.

Misschien is het wel beter om eerst gewoon mijn verhaal te doen of in ieder geval mijn verhaal op papier te zetten. Maar ik luister vooral ook naar mijn gevoel en die heeft me nog niet echt richting gegeven.

Misschien komt dat nog als ik ietsjes kalmeer en mijn hoofd eerst leeg maak. Ik hoop dat ik dan als het zover is wel weet wat het beste is voor mij om te doen. Ik wil mezelf vooral niet opjagen en niets impulsiefs doen, want daar krijg ik spijt van.

quote:
    janneke2 schreef op 08 februari 2012 @ 13:38:
    ieder extra stukje info van jouw kant maakt de kans groter, dat hij daadwerkelijk achter tralies komt (en dat wil een beetje politievrouw op gegeven moment toch wel).
    Juridisch is 4 jaar kort genoeg (het is nog niet verjaard).

Ook kan het zin hebben om te anticiperen op trucs van zijn advocaat. (Veel nare mannen stellen "ze wilde het zelf". Bullsh*t uiteraard. Hun 'argument': ze zei geen nee.) En beetje politieagente kent deze trucs - en zal bij bepaalde dingen doorvragen. (De vraag "waarom deed je het eigenlijk" kan naar klinken!)
    Zeg bijv. expliciet, dat je bepaalde dingen beslist niet wilde, maar dat je je klem voelde zitten. Bijv.: "Ik wilde niet weer mezelf prostitueren, maar hij keek zo dreigend, ik wist hoe hard hij kan slaan, ik deed het toen maar, hoewel ik van binnen walgde, want ik wilde niet opnieuw mishandeld worden."

Bedankt voor je tips Janneke. Weetje... Janneke het is heel erg wat hij me heeft aangedaan, en wat ik liet toestaan (ik ben deels schuldig dat begrijp ik nu! Ik ben ook verantwoordelijk!), maar ik weet alleen niet of kan leven met de gedachte dat hij in de gevangenis zit, als hij daar uberhaupt in belandt.

Ik weet nog niet helemaal of ik zover wil gaan. Ergens denk ik nog...vergeet het. Laat het gaan. Ik weet het allemaal nog niet. Mijn ouders zeggen dat ik wel aangifte moet doen en ergens wil ik het, maar ik durf het niet. Ik wil hem misschien toch niet achter tralies. :( Dit is zo moeilijk. Ik heb echt nog tijd nodig om na te denken over wat ik wil.

En over dat tweede stukje... Hoe stom het misschien klinkt ik bleef bij hem uit liefde. Of beter gezegd, ik ontkende de waarheid en leefde in fantasiewereld. Ik negeerde het als hij me wekenlang niet belde en hield me krampachtig vast aan zijn lieve woordjes... die gaven me het gevoel dat hij van me houdt, terwijl hij van geen kant deugde.

Ik wilde zo graag dat die jongen van me hield... Ik wilde zo graag liefgehad worden door HEM, door hem vooral, niet door iemand anders. Zo graag dat ik alles maar pikte van hem.

Mijn ouders zeggen ook wel dat als ik aangifte doe dat ik dan wel het verhaal moet aandikken door te zeggen dat ik voelde alsof ik geen keus had... alsof hij me bedreigde, anders zal ik de rechtszaak niet winnen. Maar eerlijk ik heb daar geen zin in... ik wil geen leugens vertellen. De enige reden dat ik me zo liet gebruiken is omdat ik van hem hield. Hij was mijn alles en ik wist ergens dat er iets goed mis was maar ik wilde het niet zien en dus bleef ik.

Ondertussen weet ik wel dat er nooit liefde voor mij was van zijn kant. En hij heeft ondertussen wel goed gebruik kunnen maken van mijn goedheid en vertrouwen in hem door leugens en manipulatie. en ik geloofde alles wat hij zei.

Eerlijk ik was niet bang voor hem. Ik werd niet bedreigd. Hij paste geen geweld toe. Ik was alleen maar blind verliefd al die tijd. Dat is de waarheid en de enige waarheid. Ik hoef niets aan te dikken. Als dat betekent dat ik de zaak verlies, mocht het zover komen, dan moet dat maar.

Soraya_26 wijzigde dit bericht op 08-02-2012 14:58 met 0%

12. janneke2
    Afbeelding van janneke2

quote:
    Tinkelbel schreef op 08 februari 2012 @ 13:37:
    Het lijkt me dat je gewoon een afspraak moet gaan maken op het politieburo, bellen en vertellen dat je je verhaal kwijt moet en eigenlijk niet zo goed weet hoe je verder moet met, wel of niet aangifte doen. Ter plekke kun je dan het hele verhaal doen, en kan de politie je vertellen wat de mogelijkheden zijn.

Lijkt me niet handig.
    Daat is de politie ook niet voor: "je verhaal kwijt moeten".
    Al was het maar, omdat een echte aangifte, dan wel het hele verhaal vertellen een aantal uren duurt.
    Een orienterend gesprek van 1 uur - dat is prima.

Soraya, gesteld, dat je dit wilt, dan kun je beter naar een hulpverlener gaan.

13. kadootje38

Soraya, niets aandikken. Als dat uitkomt, wordt je neit meer serieus genomen en maakt zijn advocaat gehakt van je.
    Doe het op je eigen tempo, als je er nog niet aan toe bent laat je het nog even wachten.
    Je gevoelens zijn begrijpelijk, ik zie ze ook bij mijn kind.
    heb je nog een privetje gestuurd.

Liefs kadootje

Het is niet eenvoudig om het geluk in jezelf te vinden, en het is onmogelijk om het ergens anders te vinden.

14. janneke2
    Afbeelding van janneke2

quote:
    Soraya_26 schreef op 08 februari 2012 @ 14:53:
    Dankje, misschien doe ik dit wel als ik er klaar voor ben. Dan is bij politie in ieder geval bekend dat hij geen 'lieverdje' is. Het woordje 'aangifte' doen jaagt mij eerlijk gezegd nu angst in. Ik weet niet of ik daar echt klaar voor ben nog.

Dit is wel een belangrijk punt.
    Als gezegd: aangifte doen, is het hele verhaal vertellen met alle details - geen kleinigheid!
    Het is belangrijk, al is het ''maar'' goed voor jezelf zorgen - dat je geen aangife doet, voor je er klaar voor bent!
    (Dat wil niet zeggen, dat je de beslissing niet zou kunnen nemen.)
    Dat hij geen lieverdje is, weet de politie toch al...? Dus laat dat geen argument zijn.
    Als jij er klaar voor ebnt, en je verhaal 'staat als een huis', is de kans dat hij achter tralies komt veel groter!

quote:
    Soraya_26 schreef op 08 februari 2012 @ 14:53:Misschien is het wel beter om eerst gewoon mijn verhaal te doen of in ieder geval mijn verhaal op papier te zetten. Maar ik luister vooral ook naar mijn gevoel en die heeft me nog niet echt richting gegeven.

Idd - zelf eens alles op papier zetten, in je eigen tempo, je emoties daarover uiten - dat soort dingen kan helpen. Of dit samen met een hulpverleenster doen, iemand van slachtofferhulp, ec.

quote:
    Soraya_26 schreef op 08 februari 2012 @ 14:53:Janneke het is heel erg wat hij me heeft aangedaan, en wat ik liet toestaan
    :grouphug:
    quote:
    Soraya_26 schreef op 08 februari 2012 @ 14:53: (ik ben deels schuldig dat begrijp ik nu! Ik ben ook verantwoordelijk!), maar ik weet alleen niet of kan leven met de gedachte dat hij in de gevangenis zit, als hij daar uberhaupt in belandt.

Eh - hoezo ben jij verantwoordelijk...?
    Ik kan me iets voorstellen in de zin van "jij bent een volwassen mens" - maar ga nou niet voortijdig op de stoel van de rechter zitten. Die is er, om uit te maken in hoeverre het hem toe te rekenen is. Een aangifte gaat er over, dat jij vind, dat hij erge dingen heeft gedaan - en dat de politie het met je eens is, dat die dingen strafbaar zijn.

[quote]Soraya_26 schreef op 08 februari 2012 @ 14:53:Ik weet nog niet helemaal of ik zover wil gaan. Ergens denk ik nog...vergeet het. Laat het gaan. Ik weet het allemaal nog niet. Mijn ouders zeggen dat ik wel aangifte moet doen en ergens wil ik het, maar ik durf het niet. Ik wil hem misschien toch niet achter tralies. :( Dit is zo moeilijk. Ik heb echt nog tijd nodig om na te denken over wat ik wil.[/quot]
    Neem die tijd...!
    Dat is alleen maar heel erg goed.

quote:
    Soraya_26 schreef op 08 februari 2012 @ 14:53:En over dat tweede stukje... Hoe stom het misschien klinkt ik bleef bij hem uit liefde. Of beter gezegd, ik ontkende de waarheid en leefde in fantasiewereld. Ik negeerde het als hij me wekenlang niet belde en hield me krampachtig vast aan zijn lieve woordjes... die gaven me het gevoel dat hij van me houdt, terwijl hij van geen kant deugde.

Heel pijnlijk!!

quote:
    Soraya_26 schreef op 08 februari 2012 @ 14:53:Ik wilde zo graag dat die jongen van me hield... Ik wilde zo graag liefgehad worden door HEM, door hem vooral, niet door iemand anders. Zo graag dat ik alles maar pikte van hem.

Heel naar!

quote:
    Soraya_26 schreef op 08 februari 2012 @ 14:53:Mijn ouders zeggen ook wel dat als ik aangifte doe dat ik dan wel het verhaal moet aandikken door te zeggen dat ik voelde alsof ik geen keus had... alsof hij me bedreigde, anders zal ik de rechtszaak niet winnen.

NONSENS!!!
    En: niet doen! Niet aandikken, dat is nergens voor nodig, het is erg zoals het geweest is - en dat is erg genoeg.
    (Nee, te erg. Nu ja, ik denk wel, dat je me begrijpt.)
    Als hij je niet met een mes oid heeft bedreigd: verzin dat er alsjeblieft niet bij - dat is ook nergens voor nodig.

As gezegd: jij wilde zo verschrikkelijk graag, dat deze man jou liefhad - en daar heeft hij misbruik van gemaakt.
    Dus daar moet het over gaan.

quote:
    Soraya_26 schreef op 08 februari 2012 @ 14:53:Maar eerlijk ik heb daar geen zin in... ik wil geen leugens vertellen. De enige reden dat ik me zo liet gebruiken is omdat ik van hem hield. Hij was mijn alles en ik wist ergens dat er iets goed mis was maar ik wilde het niet zien en dus bleef ik.

Qua strafrecht is dat ingewikkeld, maar als hij over de schreef ging, omdat jij je zo opstelde, kan dat hem wel degelijk strafrechtelijk worden aangewreven.

quote:
    Soraya_26 schreef op 08 februari 2012 @ 14:53:Ondertussen weet ik wel dat er nooit liefde voor mij was van zijn kant. En hij heeft ondertussen wel goed gebruik kunnen maken van mijn goedheid en vertrouwen in hem door leugens en manipulatie. en ik geloofde alles wat hij zei.

Heel naar!!

quote:
    Soraya_26 schreef op 08 februari 2012 @ 14:53:Eerlijk ik was niet bang voor hem. Ik werd niet bedreigd. Hij paste geen geweld toe. Ik was alleen maar blind verliefd al die tijd. Dat is de waarheid en de enige waarheid. Ik hoef niets aan te dikken. Als dat betekent dat ik de zaak verlies, mocht het zover komen, dan moet dat maar.
    ...maar: er is meer geweld, dan alleen maar slaan etc. Dreigen, manipuleren, bedriegen zijn ook drukmiddelen.

15. manonke
    Afbeelding van manonke

[quote]Soraya_26 schreef op 07 februari 2012 @ 13:48:
    [...]

Kadootje38, je hebt me over de drempel weten te halen. Ergens voel ik zelf de verleiding wel om aangifte te doen. Als ik het niet doe dan is dat meer uit medelijden voor hem...maar waarom zou ik ook medelijden hebben met hem na alles wat hij me heeft aangedaan? Het maakt hem niet eens uit hoe ik me voel op dit moment!

Als ik wél aangifte doe, is dat niet zozeer uit wraak, maar meer omdat ik voor mezelf wil opkomen en hem wil laten weten dat wat hij heeft gedaan niet iets is waar die zomaar mee weg kan komen.

Soraya, weet je wat het vervelende is. Je gaat helemaal niets met een aangifte bereiken. Je hebt strafrechtelijk geen bewijslast tegen hem. Jij hebt hem juridisch gezien je geld vrijwillig gegeven. Ze kunnen het dan heel makkelijk omdraaien. Hij heeft je de bons gegeven en dit is jouw manier van wraak nemen. Wat daar aan vooraf gaat en waarom je je geld geeft is niet te bewijzen. Het blijft jouw woord tegen zijn woord, mits er 'onpartijdige' getuigen zijn. Er komt hiervan niet eens een rechtszaak. Politie kan niet veel met je aangifte.

Voor andere vrouwen ben jij niet verantwoordelijk. Ook met een aangifte voorkom je niet dat zij in zijn mooie praatjes trappen. Want de politie gaat echt niet naar ze toe om ze voor hem te waarschuwen. En al deden ze het wel..... zouden ze het willen horen?

Probeer het af te sluiten. Schouders recht naar voor en zorg dat je voor een volgende relatie stevig in je schoenen staat. Zodat dit je nooit meer gebeurt. Hoe verliefd je ook bent, op welke roze wolk je ook zit. Zorg dat je je zelfrespect behoudt en laat je niet misbruiken. Blijf bij jezelf.
    Je schrijft; 'na alles wat hij mij heeft aangedaan' Klinkt misschien hard, maar je kunt ook zeggen 'wat jij je hebt laten aandoen'. Want jij hebt dit in jullie relatie geaccepteerd. Waarmee ik zeker niet wil goed praten wat hij gedaan heeft, maar hoop dat je wel beseft dat jij een aandeel in alles had door zaken te accepteren. Leer hieruit en zorg dat je dit nooit meer gebeurt.

Wat wil je met je aangifte bereiken? Maar ook weegt dit op tegenover wat het gaat creëren? Want wat gaat hij doen? Is het dit waard?

manonke wijzigde dit bericht op 08-02-2012 19:29 met 10%
    *** Iemand kan je alleen je zelfrespect afnemen als je het hem geeft (Ghandi) ***

16. Gizmo
    Afbeelding van Gizmo

Soraya,

Je zit nog steeds aan hem vast. Hij heeft je iets vreselijks aangedaan en aangezet tot prostitutie en nog bescherm je hem. Dan gaan bij mij alle alarmbellen rinkelen. Jij mag wel lijden om wat hij je heeft aangedaan, maar hij mag niet boeten. Als je aangifte wil doen, doe eerlijk je hele verhaal, dan is het aan de politie, justitie en eventueel rechter wat voor straf hij krijgt. Niet aandikken, geen halve waarheden etc. Je hele verhaal, of ze er wat meedoen of meekunnen dat is weer een ansder verhaal. Hij zit al in België dus waarschijnlijk had hij het al wat te heet hier onder zijn voeten. Aanpakken die gast, hij heeft geen donder om je gegeven, je was een makkelijk slachtoffer en toen je te weinig binnenbracht heeft hij je ingeruild. Dit blijft hij doen totdat hij van de straat wordt geplukt, je kan een rol erin spelen dat hij (in ieder geval voor een poosje) geen slachtoffers maakt. Hij is je medelijden niet waard, nog erger dat kreng is het licht in zijn ogen niet waard. Dit soort mensen zijn het ergste van het ergste soort.

Elke dag is een begin voor de rest van mijn leven.

17. lakota
    Afbeelding van lakota

je ziet dat je hier vele soorten goed advies krijgt.Van het achter je laten en de schouders recht trekken(?),tot ga nu voor JOU zorgen.
    Uiteindelijk gaat het om persoonlijke verantwoording in je leven.
    Hoe wil je dat doen en wanneer ga je dat doen.
    Oom al gebeurd er niets bij een aangifte ,het zal JOU een gevoel van persoonlijke verantwoording voor Jou gaan geven.
    JIJ neemt dan eindelijk de stap die je lang geleden had moeten zetten ,maar toen nog niet kon.
    Loverboys,pimp,Daddy, het heeft vele namen,maar op het einde ging het bij hem om CONTROLE over jou. Je was erg jong.Jonge meisje , weinig ervaring.Lieve woorden ,beloften.maar toen HIJ jou een appartement liet huren, wetende dat je het niet kon betalen, had hij je in zijn macht.
    Heel diep van binnen besefte je het vaag,maar niet genoeg om te weten dat het grandioos fout zout.
    Je bent gemanipuleerd.Je bent gebruikt.JIJ bent de gene dier meelij moet hebben, niet hij.
    Het is wonderbaarlijk, dat dit zo gemakkelijk kan gebeuren,maar vaak ook niet.
    Ga dit met hulp van iemand op schrijven.Zoals Janneke al suggereerde.Elke keer een bladzij.Neem alle tijd.En als jij het door en door weer helemaal weet , hoe het echt was, kun je iets gaan doen.Ik weet niet of er een tijdslimiet staat op aangeven van een pimp.
    Dat hij illegaal bezig is geweest is duidelijk en het feit dat hij in Belgie woont zegt ook veel.
    Iemand zei ,dat je nog vast zit aan hem,en dat zul je zitten , zolang je geen persoonlijke verantwoording kan nemen voor deze hele toestand.Daar hoort ook het recht bij.
    Het gewoon negeren en net doen of het nooit voorgevallen is, zal je je hele l;even blijven achtervolgen.Het zal je alleen maar lichamelijk ziek gaan maken.
    neem die verantwoording, hoe moeilijk ook, sta je eenmaal aan de andere kant van je eigen angsten, dan zul je zien , dat je veel meer kan dan je denkt.
    je hebt al veel meer gedaan dan je ooit gedacht had,het kan niet erger worden.
    Ook als je niet geslagen wordt, kan de emotionele schade levenslang zijn...

18. manonke
    Afbeelding van manonke

Soraya ik moet je even mijn excuus aanbieden. Bij het schrijven van mijn posting gister heb ik op een of andere manier van te voren niet alles gelezen (denk dat ik de laatste pagina gemist heb). Mijn verhaal was puur geschreven vanuit het financieel oogpunt. Het andere verhaal had ik niet gelezen en als ik nu mijn posting terug lees, dit nu wel wetende, komt mijn standpunt heel hard over. Zo was het in ieder geval zeker niet bedoeld.

Gezien de nieuwe feiten zou ik ook zeggen aangifte doen. Waarschijnlijk zal jou verhaal alleen er niet heel veel teweeg brengen. Helaas, maar hij zal beslist hetzelfde met andere vrouwen omgaan. En met een aantal staat je verhaal wel sterk.
    Afschuwelijk dat je weet dat er nog slachtoffers moeten vallen voor er iets gedaan kan/gaat worden.

Of weet je of er voor de relatie met jou ook al zaken zijn voorgevallen met andere vrouwen?

*** Iemand kan je alleen je zelfrespect afnemen als je het hem geeft (Ghandi) ***

19. Soraya_26
    Afbeelding van Soraya_26

quote:
    kadootje38 schreef op 08 februari 2012 @ 15:11:
    Soraya, niets aandikken. Als dat uitkomt, wordt je neit meer serieus genomen en maakt zijn advocaat gehakt van je.
    Doe het op je eigen tempo, als je er nog niet aan toe bent laat je het nog even wachten.
    quote:
    janneke2 schreef op 08 februari 2012 @ 15:22:
    NONSENS!!!
    En: niet doen! Niet aandikken, dat is nergens voor nodig, het is erg zoals het geweest is - en dat is erg genoeg.
    (Nee, te erg. Nu ja, ik denk wel, dat je me begrijpt.)
    Als hij je niet met een mes oid heeft bedreigd: verzin dat er alsjeblieft niet bij - dat is ook nergens voor nodig.

As gezegd: jij wilde zo verschrikkelijk graag, dat deze man jou liefhad - en daar heeft hij misbruik van gemaakt.
    Dus daar moet het over gaan.

[...]

Qua strafrecht is dat ingewikkeld, maar als hij over de schreef ging, omdat jij je zo opstelde, kan dat hem wel degelijk strafrechtelijk worden aangewreven.

Bedankt dames! Ik heb uiteindelijk besloten dat ik dus toch wél aangifte ga doen van ALLES, dus ook van prostitutie. Mocht hij een gevangenisstraf krijgen hiervoor dan het zij zo.

Mijn ouders staan heel erg achter me en zijn het met me eens dat gezien wat hij gedaan heeft ik zeker aangifte moet doen. Ik vertrouw op hen. En ik vertrouw op iedereen die heeft gereageerd hier. Ik vind zelf ook wel dat de politie op de hoogte moet zijn van waar die jongen mee bezig is. Het verhaal moet er liggen. Dan kan de politie er iets mee.

Ergens wil ik ook niet dat hij hier mee wegkomt. Het is wel raar dat ik nog medelijden heb met die jongen na alles wat hij me heeft aangedaan. Mijn ouders zeggen dat dat nergens voor nodig is en het zou me vooral niet tegen moeten houden van aangifte doen.

Mijn ex heeft in ieder geval geen medelijden met mij, dat is zeker, en het kan hem niet eens schelen hoe ik me voel nu. Hij negeert me anders wel doodleuk! Het staat vast. Ik ga aan mijn verhaal (aangifte) werken en binnenkort moet ik even moed verzamelen om naar de politie te stappen.

Mijn ouders zijn nog steeds van mening dat ik dingen moet aandikken en ik ben daar niet mee eens. Ik wil niet liegen. Hoe maak ik ze wijs dat liegen mij niet helpt, maar juist dingen erger maakt? Ik wil niet van de waarheid afwijken.

Als ik gewoon eerlijk vertel dat ik gewoon heel erg verliefd was op die jongen en dat hij daar misbruik van maakte, dan komt het alsnog op hetzelfde neer.... want wat hij heeft gedaan is alsnog strafbaar en niet goed te praten. Het is toch nergens voor nodig om te zeggen dat hij me bedreigde, bang maakte etcetera als dat nooit gebeurd is? Het gaat mij er tenslotte niet om of ik de zaak win als het zover komt. Ik wil gewoon dat alles bekend is bij politie, meer niet. Wat er met mijn ex gebeurt is tenslotte aan de politie, niet aan mij.

Soraya_26 wijzigde dit bericht op 09-02-2012 18:30 met 0%

20. lakota
    Afbeelding van lakota

Sopaya,je kunt alleen doen , wat je al weet dat je moet doen.Dat dit erg moeilijk kan gaan worden weet je ook al. Deze jongen heeft JOU als jong meisje de prostitutie ingewerkt. Niet onder bedreiging misschien,.maat wat hij gedaan heeft is wel duidelijk strafbaar.
    Neem alle tijd.Begin met schrijven. Maak een soort verslag voor jezelf en lees het voor ,aan iemand, of voor de spiegel hardop.
    Hoe beter je dit kan uitten, des te gemakkelijker zal het worden.
    Ja, jij hebt dat appartement gekregen,op zijn aandringen.
    Ja hij heeft al je geld gestolen.Maak je geen zorgen meer om dat geld , dat is weg...
    Ga nu voor JOU zorgen.Ik hoop dat je er wat professionele hulp bij haalt.Je bent een slachtoffer geweest.Dat dit je heel lang emotioneel na zal blijven lopen is een feit.Ook al denk je nog steeds dat je dit allemaal vrijwillig deed omdat je van hem hield.HIJ hield van je geld!! vergeet dat niet.
    Je lijkt nog niet helemaal te begrijpen dat je een slachtoffer geworden bent , van donkere illegale handel.
    PTSS is heel normaal in deze , als je eenmaal begint te zien, hoe je een slachtoffer was.
    Zoek hulp!!! Dit gaat moeilijk worden.Ik ben blij dat je ouders er zijn voor je.
    Maar nogmaals,blijf eerlijk.In deze hoef je echt niets aan te dikken....
    Ik vraag me ook af hoeveel meisjes voor jou geweest zijn en hoeveel nog na je zullen komen.
    Prostitutie is een nare donkere kant van het leven.Je bent een slachtoffer geworden van deze handel.Onder het mom dat er geel huurgeld zou zijn.Alsof JIJ daar verantwoordelijk was????
    Zie hoe je gemanipuleerd bent in al je jonge onschuld.
    En nog denk je van hem te houden.
    En vind je het "zielig"?
    Eerst goed wakker worden.....Je verslag gaan maken.Er heel comfortabel mee gaan worden en dan naar de juiste instanties stappen.Je kunt misschien zoeken op Google.Vrouwen hotline of,mishandelingen binnen de relatie.
    Er zijn instanties die je kunnen helpen.Misschien vrouwen hier die weten waar heen te bellen.Misschien hoeft de politie niet de eerste stap te zijn,maar misschien de tweede of derde stap.
    Hou moed.Niet veel vrouwen zullen dit meegemaakt hebben.Het de rug toekeren gaat niet zo gemakkelijk, totdat je het verwerkt hebt in je eigen hoofd.
    En dat vereist soms actie.
    Vraag je huisarts om hulp ....als dit een persoon is die je in goed vertrouwen kunt nemen. Vraag om een gesprek en vraag om een afspraak van een uur.
    En ,nee je hoeft de assistente niets et zeggen....het is zeer persoonlijk....meer hoeft ze niet te weten...
    Je KUNT dit.je hebt de eerste stap al gezet...HIER!
    Gefeliciteerd! Hou moed, en blijf hier schrijven.
    Je hebt al gezien dat er vrouwen zijn die je willen helpen....

21. kadootje38

Soraya, hoe is het nu met je?

22. Soraya_26
    Afbeelding van Soraya_26

quote:
    kadootje38 schreef op 14 februari 2012 @ 18:51:
    Soraya, hoe is het nu met je?

Dankje kadootje, ik vind het erg lief dat je aan me denkt... Het gaat niet zo goed met mij op dit moment. Ik ben vaak depressief en moet alles nog verwerken... het is ook pas 7 weken uit met mijn ex-vriend en ik heb nog erg veel verdriet en dat gaat niet zomaar over. Ik ben een emotioneel wrak op dit moment... de ene keer ben ik kwaad, dan weer verdrietig en dan weer kan ik huilen en soms gaat het wel een dagje, maar ik val vaak terug in een depressie.

Ik ben wel 100% zeker nu dat ik aangifte wil doen. Eerst twijfelde ik, nu begin ik pas echt te beseffen wat me overkomen is, en dat doet pijn...dat doet echt zeer. Mijn leven was gewoon een leugen 6 jaar lang, er was nooit liefde van zijn kant, geeneens een klein beetje. :(

Ik heb voor mezelf besloten dat ik dit niet langer moet pikken en als ik eindelijk aangifte doe dan zal dat de eerste keer zijn dat ik echt voor mezelf opkom!! Ik ben wel trots op mezelf dat ik eindelijk de moed heb om dit te doen.

Ik heb mijn ex nog wel een paar weken gegeven om me alsnog een deel van die 5000 euro terug te betalen, maar ik hoop er niet teveel op... Hij blijft mij negeren op Facebook. Op dit moment werk ik ook aan mijn aangifte.. Ik wil eerst alles op papier hebben als ik naar de politie ga. Dan kan ik mijn verhaal makkelijker doen.

Ik wil nogmaals iedereen hier bedanken voor de steun, de bemoedigende woorden en de hulp. Bedankt!

Ik ga nu een zware periode tegemoet maar ik weet dat er uiteindelijk ook weer betere tijden zullen komen voor mij, ook al heeft dat nog wel tijd nodig.

23. Gizmo
    Afbeelding van Gizmo

:duim:

Elke dag is een begin voor de rest van mijn leven.

24. kadootje38

Ik weet dat je het niet echt ziet zitten, maar er zijn professionele mensen die je kunnen helpen met de verwerking en met de boel op een rij te krijgen voor je. Dan denk ik aan een psycholoog of slachtofferhulp.
    Denk er eens over na, zeker omdat je je ook depressief voelt. De mensen die van je houden kijken en luisteren op een andere manier naar je dan een professionele hulpverlener die zuiver objectief en rationeel is. Neemt niet weg dat je je geliefden ook hard nodig hebt hoor.

liefs kadootje

25. kadootje38

Soraya, al lang niets meer van je gehoord. Gaat het een beetje met je?

x
duurt nog: 24:00:00
€54.95
€29.95
x x