- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Columns
- Slim met geld
- Testpanel
- Uit het blad
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Libelle Academy
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 56 reacties, en bestaat uit 3 pagina's. U bent momenteel op pagina 3 van 3.
De laatste reactie is geplaatst op 10-02-2012 10:57.
De incompetentie van NS/ProRail
- Geplaatst op zondag 05 februari 2012 23:31clineke
Moet zeggen dat seizoenen hier eigenlijk redelijk afgebakend zijn. Het gaat van koud naar warm in een week of 2 dus vestjes, blazers e.d. draag je eigenlijk nooit. Niemand weet wat een zomerjas is, hooguit een licht regenjack om je droog te houden wanneer het opeens hoost."To love a person is to learn the song that is in their heart, and to sing it to them when they have forgotten." - Anonymous - Geplaatst op maandag 06 februari 2012 09:59niejel
quote:marijke1 schreef op 05 februari 2012 @ 19:01:
De seizoenen zouden iets zorgvuldiger afgebakend moeten zijn, drie maanden winter, drie maanden lente, drie maanden zomer, drie maanden herfst.
De natuur is gelukkig niet maakbaar! Niemand heeft schuld aan te veel regen, te veel sneeuw, teveel vorst of te hoge temperaturen.
De reacties van de burgers op extreem weer zijn wel eigen verantwoordelijkheid.
OK het functioneren van het spoor had beter gekund maar zelfs daar ligt ook een groot gedeelte van de verantwoordelijkheid bij de gebruikers. Bejaarden die op zaterdag (na een hopeloze vrijdag) zelf in de trein stappen om een dagje te gaan winkelen hadden ook kunnen besluiten het niet te doen. Als je dan toch gaat, moet je niet klagen dat je zoveel vertraging hebt. - Geplaatst op maandag 06 februari 2012 10:04misswinter
Er zouden te weinig monteurs beschikbaar zijn geweest bij Prorail lees ik net. Maar ze wisten toch dat het zou gaan sneeuwen??? Dan zorg je toch voor dat er voldoende monteurs zijn! Ik ben het inderdaad eens met de stelling dat het mis is gegaan met de problemen op het spoor toen Prorail in beeld kwam. Ze hadden alles moeten laten zoals het was. Kan me niet herinneren dat we in de jaren zeventig/tachtig zulke problemen hadden. - Geplaatst op maandag 06 februari 2012 10:21niejel
quote:misswinter schreef op 06 februari 2012 @ 10:04:
Er zouden te weinig monteurs beschikbaar zijn geweest bij Prorail lees ik net. Maar ze wisten toch dat het zou gaan sneeuwen??? Dan zorg je toch voor dat er voldoende monteurs zijn! Ik ben het inderdaad eens met de stelling dat het mis is gegaan met de problemen op het spoor toen Prorail in beeld kwam. Ze hadden alles moeten laten zoals het was. Kan me niet herinneren dat we in de jaren zeventig/tachtig zulke problemen hadden.
Nee in de jaren zeventig/tachtig zaten er in Utrecht nog treindienstleiders die keken naar een grote spoorplattegrond van Nederland met lampjes die treinen weergaven. Die treindienstleiders konden nadenken! Als bijvoorbeeld de normale route van de sneltrein van Amsterdam naar Utrecht (va Breukelen) problemen gaf probeerden zij een sneltrein via Hilversum naar Utrecht te laten rijden. Kijkend naar de lampjes konden ze precies zien waar de treinen waren en bepalen waar de trein er "tussendoor" kon met eventueel een stop in the middle of nowhere om de niet verstoorde dienst te laten passeren. De treindienstleiders zijn vervangen door computers die wel veel "kennis" hebben maar niet zelf kunnen nadenken over mogelijke oplossingen.
Wat mij betreft had de functie van treindienstleider nooit opgeheven mogen worden. Ik vermoed dat er nu nog weinig mensen zijn die dit vak beheersen. - Geplaatst op maandag 06 februari 2012 11:12marijke1

Voor zo'n grote kast heb ik geen ruimte meer, zo groot woon ik nou ook niet. Daarom gaat er e.e.a. in een lade, de rest gaat naar de kelder.quote:werkende mama schreef op 05 februari 2012 @ 23:27:
[...]
Heb ik opgelost door een hele grote kledingkast te kopen, waar het zomergoed achter de linkse deur hangt, en het wintergoed rechts, alles bij de hand dus, van topje tot Noorse trui en alles wat daar tussen hangt
Willemijn toevallig een roze Fiat 500? vind ik zo leuk!Op het bovenstaande berust copyright© - Geplaatst op dinsdag 07 februari 2012 14:08janneke2quote:misswinter schreef op 06 februari 2012 @ 10:04:
Er zouden te weinig monteurs beschikbaar zijn geweest bij Prorail lees ik net. Maar ze wisten toch dat het zou gaan sneeuwen??? Dan zorg je toch voor dat er voldoende monteurs zijn! Ik ben het inderdaad eens met de stelling dat het mis is gegaan met de problemen op het spoor toen Prorail in beeld kwam. Ze hadden alles moeten laten zoals het was. Kan me niet herinneren dat we in de jaren zeventig/tachtig zulke problemen hadden.
Eh - ik wel.
In de winter van januari 1979 vroren de gasverwarmde wissels vast - de electrisch verwarmde wissels niet.
Wat lijkt mij dan logisch: bij iedere vernieuwing van een gaswissel, vervang je de verwarming; na 30 jaar oid. heb je dan allen nog maar betrouwbare, electrische wissels.
(In zwitserland vriest er soms 1 vast: als een klont sneeuw van een trein op de wissel valt, houdt het op. Dan is grondpersoneel nodig met een soort houweel.)
En de ellende met monteurs is, dat die over de weg, die dan ook vast staat moeten komen.
Gisteren trouwens wel een leuk stukje over de 2 spoorsystemen op het journaal. We hebben minder(!) wissels dan de zwitsers, ongeveer evenveel spoor - maar qua koste en onderhoudsmonteurs willen "we" voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en dan staat de boel idd stil als het sneeuwt.
http://nos.nl/artikel/337 ... e-problemen-op-spoor.html
Wim Kan zei ooit:"NL is een democratie - elke dag lees ik stomverbaasd in de krant wat ik nou weer wil".
"Mij is niets gevraagd" - wat mij betreft mogen we een andere keuze maken.
"In die Schweis ist das Zug zuverlassig" klonk het - zo zou ik het ier ook willen.janneke2 wijzigde dit bericht op 07-02-2012 14:44 met 3% - Geplaatst op vrijdag 10 februari 2012 10:57niejel
Las vanochtend in de krant dat het de NS nog steeds niet lukt om op tijd voldoende materieel op de juiste locatie te krijgen.
Normaal gebeurt dat met computers, maar nu de aangepaste dienstregeling van kracht is wordt dat met de hand gedaan, en dat is puzzelen.
Dat staaft mijn bewering maar weer dat het beroep treindienstleider niet had mogen verdwijnen dat waren mannen met verstand van zaken, toen moest dat met de computer en nu is er niemand meer die echt weet hoe het werkt! Dus de computer krijgt de schuld!
Dit onderwerp heeft 56 reacties, en bestaat uit 3 pagina's. U bent momenteel op pagina 3 van 3.
De laatste reactie is geplaatst op 10-02-2012 10:57.
De incompetentie van NS/ProRail