Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Actueel
  4. De incompetentie van NS/ProRail

Dit onderwerp heeft 56 reacties, en bestaat uit 3 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 3.
De laatste reactie is geplaatst op 10-02-2012 10:57.

De incompetentie van NS/ProRail

Ga naar een onderdeel
  1. misswinter
    Afbeelding van misswinter

Is het nou zo moeilijk om een trein te laten rijden door een paar centimeter sneeuw? Misschien ligt het aan mij hoor, maar waarom ligt het halve spoornetwerk op z'n gat bij het eerste de beste sneeuwvlokje? En dat terwijl NS/ProRail na het vorige debacle tot echt beterschap had beloofd. Wat mij betreft grote incompetentie.

2. rema
    Afbeelding van rema

Geen idee, in de jaren '70, '80 en '90 deden we alles met de trein en bus omdat we geen auto hadden, nooit een probleem, ook 's winters niet.
    Midden jaren '90 begon het openbaar vervoer steeds slechter en duurder te worden, en hebben we een auto gekocht.
    Nu is het helemaal een drama, met die nieuwe ov kaart, en het op tijd rijden, dus voor ons nooit meer openbaar vervoer, ik blijf nog liever thuis.

rema wijzigde dit bericht op 04-02-2012 17:15 met 0%

3. ellon
    Afbeelding van ellon

NS was een overheidsbedrijf en beheerde zowel het rijdend materiaal als het netwerk. Dit moest zo nodig gescheiden worden en dus werd het gedeelte van het netwerk geprivatiseerd en heet Prorail. En die bakken er niets van. Te weinig personeel, de samenwerking met NS hapert en het moet ook zo goedkoop mogelijk.

De natuur is een wonder. Een miljoen jaar geleden wist nog niemand, dat de mens een bril zou dragen en toch staan onze oren op de goede plaats

4. Willemijn23
    Afbeelding van Willemijn23

En dat het rijdend materieel stagneert is één ding, maar waarom het in dit computertijdperk niet mogelijk is om reizigers adequaat te informeren is me helemaal een raadsel. Als je weet dat de trein niet komt dan zet je toch niet op je borden dat er tien minuten vertraging is? Klopt echt geen hout van.

Keer je om naar de zon... en je schaduw verdwijnt.

5. ellon
    Afbeelding van ellon

Omdat op een gegeven moment de chaos zo groot is dat ze het zelf ook niet meer weten.

De natuur is een wonder. Een miljoen jaar geleden wist nog niemand, dat de mens een bril zou dragen en toch staan onze oren op de goede plaats

6. marijke1
    Afbeelding van marijke1

Vanaf het moment dat NS en Prorail het samen moesten doen werd het een puinhoop. Godzijdank ben ik niet afhankelijk van het OV maar o mensen, als ik er wel van afhankelijk zou zijn kon ik bij wijze van spreken een kwartier vloeken zonder in herhalingen te vallen. Ik had net iemand aan de telefoon die normaal gesproken een kwartier onderweg is naar huis, nu drie kwartier. Dat de omstandigheden voor Nederlandse begrippen extreem zijn is natuurlijk waar maar als NS en Prorail zeggen erop voorbereid te zijn bewijzen ze nu dat dat helemaal niet het geval is.

Op het bovenstaande berust copyright©

7. Willemijn23

Ja met zulk OV krijg je mensen nooit hun auto uit.

8. marijke1
    Afbeelding van marijke1

Nee, je kunt beter in je eigen auto in de file staan dan een uur op een tochtig station zonder te weten hoe laat je trein komt of of je trein überhaupt nog een keer komt.

9. Willemijn23

Ik zit elke dag een uur in mijn auto voor woon-werk. Ik ben wel voorbereid. Er ligt een deken in, water, mueslirepen en ik zorg ervoor voldoende benzine te hebben. Twee winters geleden belandde ik met dit weer in een file door geschaarde vrachtwagens. Dan is het fijn als je jezelf warm kunt houden.

Willemijn23 wijzigde dit bericht op 04-02-2012 17:53 met 0%

10. ellon
    Afbeelding van ellon

Is het misschien wat voor 'Het beste idee van Nederland'? Een elektrische deken op de aanstekeraansluiting in de auto? :lol:

11. Willemijn23

Je kunt wel al je koffiebeker opwarmen via de aansteker van de auto. Zo'n thermosbeker. Heb je wel nodig in Siberië.

Willemijn23 wijzigde dit bericht op 04-02-2012 19:09 met 26%

12. marijke1
    Afbeelding van marijke1

We gaan binnenkort op wintervakantie, wintersport noem ik het niet meer omdat we de latten al lang hebben weggedaan, wandelen is ook lekker. Standaard hebben we altijd slaapzakken, plaids, water, broodjes, een stuk kaas, chocolade, hondenvoer, koffie en een keukenrol, we tanken vóór we half leeg zijn. Nou is het in Duitsland wel zo dat het Leger des Heils er altijd snel bij is met iets warms, je voelt je dan niet zo verlaten.

13. Willemijn23

Wat een lekker vooruitzicht. Vandaag waande ik me ook even in een wintersportgebied met het prachtige weer. Heerlijk.

14. clineke
    Afbeelding van clineke

In de herfst de auto laten nakijken, olie verversen, en winterklaar laten maken. In de auto: Mobiele telefoon + oplader, GPS (Nuvi, TomTom), 1e hulp doos, dikke jas, muts, wanten, winterlaarzen, water en maaltijdrepen, zonnebril, sneeuwschep, tractieplaat (om onder het wiel te schuiven zodat de auto uit de sneeuwberm kan rijden), zak zand of kattenbakvulling (voor grip op ijs), sneeuw borstel, ijs schraper, schijnwerper met extra batterijen, nood vuurpijlen en gevaar driehoek, winterbanden, en stoelverwarming is ook wel fijn. Tot slot, een plaspot.

clineke wijzigde dit bericht op 05-02-2012 02:07 met 9%
    "To love a person is to learn the song that is in their heart, and to sing it to them when they have forgotten." - Anonymous

15. morgana
    Afbeelding van morgana

Jee, ben ik even blij dat ik ergens woon waar het in de winter meestal zo'n 16 a 20 graden is. :lol:

16. Willemijn23

quote:
    clineke schreef op 05 februari 2012 @ 02:06:
    In de herfst de auto laten nakijken, olie verversen, en winterklaar laten maken. In de auto: Mobiele telefoon + oplader, GPS (Nuvi, TomTom), 1e hulp doos, dikke jas, muts, wanten, winterlaarzen, water en maaltijdrepen, zonnebril, sneeuwschep, tractieplaat (om onder het wiel te schuiven zodat de auto uit de sneeuwberm kan rijden), zak zand of kattenbakvulling (voor grip op ijs), sneeuw borstel, ijs schraper, schijnwerper met extra batterijen, nood vuurpijlen en gevaar driehoek, winterbanden, en stoelverwarming is ook wel fijn. Tot slot, een plaspot.

Nu begrijp ik de Amerikaanse voorkeur voor "grote bakken" :lol:
    Die plaspot, daar heb ik ook weleens aan gedacht. Misschien moet ik zo'n plaszak van de NS leasen. Zijn ze nog ergens goed voor.
    Een vriendin van mij heeft altijd een "plastuitje"bij zich. Ze kan dan plassen als een man en bijv. in een fles. Lege colafles mee en klaar ben je.

17. Adoeseg
    Afbeelding van Adoeseg

En als je nou moet poepen? :lol:

Kiss slowly, laugh insanely, live truly, and and forgive quickly, (Paul Coelho)

18. Willemijn23

Je hebt kattenbakkorrels bij je..

19. rema
    Afbeelding van rema

Gewoon lekker thuis blijven, spelletjes doen, tv kijken, iets lekkers er bij.
    Vind het wel leuk, dit weer.
    Af en toe een eindje lopen om op te frissen.

20. Willemijn23

Ja rema, dat zou ik wel willen, maar dat vindt mijn baas niet goed..

21. vaneigens
    Afbeelding van vaneigens

Ben het helemaal met jullie eens dat het OV geen alternatief is voor de auto in deze "barre tijden" en hoe komt dat?
    Simpelweg omdat er sinds jaren bij de NS nauwelijks nog spoormensen werken. Bezuinigen, bezuinigen en nog eens bezuinigen! En de leiding bestaat uit lieden die wel gestudeerd hebben, alleen hebben ze er de ballen verstand niet van hoe ze de treintjes rijdend moeten houden. En ook het onderhoud is al ten tijde van de heer Den Besten afgeschaft, die vond het namelijk vroeg genoeg om iets te laten repareren als het kapot ging !

22. mijzelf
    Afbeelding van mijzelf

De mensen zijn ook gewent dat alles snel-snel gaat,en soms kan dat gewoon niet dat blijkt.En word je er bij stil gezet dat er soms treinen ander openbaar vervoer dat sommige wissels /kabels e.d in het gips(ijs)zit. :) duurt even voor dat weer genezen is.Vervelend maar het is niet anders,We zullen er toch mee moeten leren leven,jezelf een beetje voorbereiden is een goed idee,Als je met een auto ben weet je ook niet of je in slippartij/file o.i.d.terecht komt en moet je ook jezelf aanpassen.alleen als je naar toilet moet is dat een probleem.voor je weggaat dus altijd nog even naar kleinste kamertje!!En zeg nou zelf het vriest niet altijd 20 graden toch. ;)

mijzelf wijzigde dit bericht op 05-02-2012 14:11 met 4%

23. clineke
    Afbeelding van clineke

Willemijn, er zijn mensen die dagelijks meer dan 2 uur in de auto zitten naar en van het werk. Autoritten van 12 uur of langer zijn regelmaat. Een luciferdoos autootje is gewoon niet te doen. Minstens een Toyota Camry (de meest populaire sedan).

Overigens waren wij een paar weken geleden een dag of 10 in Nederland en Duitsland. Alles met de trein gedaan en geen centje last gehad. Keurig op tijd, schoon, en netjes, vooral in Duitsland. Onze enige klacht was de ellende op Rotterdam Centraal wanneer je zware koffers die perron trappen op moet heulen. Probleem met extreem weer is altijd het feit dat het voor dat gebied EXTREEM is, d.w.z. te klein budget voor sneeuw en ijs ruimen. Wij woonden in New Jersey waar sneeuw en ijsrijke winters normaal zijn en je er op kunt rekenen dat er preventief gestrooid en al midden in de nacht de sneeuwruimers op de weg bezig zijn zodat mensen 's morgens vroeg naar het werk kunnen. Dat gaat de hele dag (dagen) door tot de sneeuwstorm voorbij is. Nu wonen we in North Carolina waar het nooit sneeuwt en als er dan eens een paar centimeter valt ligt alles plat. Ik ga dan ook de weg niet op want er ligt ijs en sneeuw overal en mensen weten niet hoe ze daarin moeten rijden. Heb ik wel een SUV/vierwiel aandrijving maar ik kan niet voorkomen dat een of andere gek bij mij naar binnen glijdt. Nee, dan maar thuis blijven en wachten tot de zon de boel smelt.

clineke wijzigde dit bericht op 05-02-2012 15:02 met 70%
    "To love a person is to learn the song that is in their heart, and to sing it to them when they have forgotten." - Anonymous

24. vaneigens
    Afbeelding van vaneigens

Wat nou, extreem weer????
    Mensen, het vriest en sneeuwt een beetje !
    In landen zoals Rusland lachen ze hierom...
    Maar wij hebben alleen maar de Elfstedentocht in het hoofd - het KNMI waarschuwt voor extreem weer, de politie adviseert om vooral niet de weg op te gaan....we zijn echt WATJES aan het worden !

25. clineke
    Afbeelding van clineke

Extreem weer voor JULLIE. Er is geen budget voor de juiste maatregelen. In Rusland wel, daar is het orde van de dag in de winter. Heeft niets met "watjes" te maken. Als er sneeuw en ijs op de weg ligt er wordt niet gestrooid of opgeruimd, en dan gaan er ook nog eens mensen in die kleine prutswagentjes de weg op, dan is dat inderdaad gevaarlijk en niet aan te raden.

Hier kun je de weg op in sneeuw en ijs:

http://www.dot.ri.gov/img/content/maint/Plow_Highway.jpg

http://www.howderfamily.com/graphics/blog/suv_stuck_in_snow.jpg

clineke wijzigde dit bericht op 05-02-2012 15:23 met 7%

x
duurt nog: 24:00:00
€54.95
€29.95
x x