- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Columns
- Slim met geld
- Testpanel
- Uit het blad
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Libelle Academy
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 99 reacties, en bestaat uit 4 pagina's. U bent momenteel op pagina last van 4.
De laatste reactie is geplaatst op 11-02-2012 13:24.
Binnen een jaar strafblad, dan het land uit
- Geplaatst op donderdag 09 februari 2012 13:09Keesje1964
quote:janneke2 schreef op 09 februari 2012 @ 10:21:
[...]
Laat ik nou vinden, dat je dat onderscheid (...onterecht onderscheid nog wel...) wel degelijk maakt.
Op mijn posting van woensdag, 15.00 heb je niet gereageerd.
"Wie zwijgt, stemt toe" - ?
Als je goed had gelezen dan had je gezien dat ik daar 27 minuten later al op had gereageert omdat ik aan jou reaktie zag dat je de kontext niet begreep van wat ik schreef
quote:Keesje1964 schreef op 08 februari 2012 @ 15:27:
Ook hier weer een vreemde conclusie ik geloof niet dat jij de strekking van het hele verhaal begrijpt en ik heb ook niet zo'n zin om dat aan jou uit te leggen want als je terug leest dan zie je de kontext van het geheel. Om het makkelijk te maken voor jouw en Janneke2, mijn reaktie op begint ongeveer hier - Geplaatst op donderdag 09 februari 2012 13:11Keesje1964

Ik wil je best antwoorden maar ik begrijp niet wat je wil zeggen wat is portemonia ?quote:Adoeseg schreef op 09 februari 2012 @ 10:33:
[...]
Ik was er even niet en niet in staat om te reageren . Ik dank Willemijn voor de door haar gegeven en door mij zeer onderstreepte reactie op jouw reactie Kees.
Kees: wat ga je doen als hier de pleuris uitbreekt? Ga je: moedig als je bent, direct in de wapenstokken je land verdedigen? Of ga je, omdat je een gezin hebt, een zwangere vrouw, drie bloedjes van kids ( waarvan een gehandicapt en dus behoeftig) met je bijna verloren inkomen (omdat je baas failliet is en zijn personeel met de sores laat zitten) en dicht tegen de bijstand aanleunende portemonia pleite naar een land waar je het beter kunt hebben?
Mits je daar aanpakt, niet loopt te zeiken, je volgens de regels van dat land leeft, niet je vrouw laat barsten natuurlijk.............. - Geplaatst op donderdag 09 februari 2012 13:13janneke2quote:Keesje1964 schreef op 09 februari 2012 @ 13:09:
[...]
Als je goed had gelezen dan had je gezien dat ik daar 27 minuten later al op had gereageert omdat ik aan jou reaktie zag dat je de kontext niet begreep van wat ik schreef
?????
Ik heb gezien, dat je idd om 15.27 reageerde.
Met een knalharde ontkenning - zonder argumenten.
En nu stel je "dat jij, K. zag, dat Ik, J., de context niet begreep" - en laat het daarbij...
Ik vind dus, dat je onterecht onderscheid maakt.
Dat ontken je dan wel, maar "welles - nietus" is wel een armzalige manier van discussieren.janneke2 wijzigde dit bericht op 09-02-2012 13:15 met 13% - Geplaatst op donderdag 09 februari 2012 15:46Adoeseg

Als je net doet, alsof je mijn verhaal niet snapt, ga ik je niet uitleggen, wat een portemonia is en ga je volledig voorbij aan wat ik schrijf. Doe ff normaal man!quote:Keesje1964 schreef op 09 februari 2012 @ 13:11:
[...]
Ik wil je best antwoorden maar ik begrijp niet wat je wil zeggen wat is portemonia ?
Kiss slowly, laugh insanely, live truly, and and forgive quickly, (Paul Coelho) - Geplaatst op donderdag 09 februari 2012 16:59ellon

Een portemonaie is een verkeerd gespelde portemonnee, net zoals jouw verkeerd gespelde cultuur en context, of het door elkaar halen van jou en jouw. Doen wij ook niet net of we je niet begrijpen.quote:Keesje1964 schreef op 09 februari 2012 @ 13:11:
[...]
Ik wil je best antwoorden maar ik begrijp niet wat je wil zeggen wat is portemonia ?ellon wijzigde dit bericht op 09-02-2012 16:59 met 0%De natuur is een wonder. Een miljoen jaar geleden wist nog niemand, dat de mens een bril zou dragen en toch staan onze oren op de goede plaats - Geplaatst op donderdag 09 februari 2012 17:41Keesje1964
quote:janneke2 schreef op 09 februari 2012 @ 13:13:
[...]
?????
Ik heb gezien, dat je idd om 15.27 reageerde.
Met een knalharde ontkenning - zonder argumenten.
En nu stel je "dat jij, K. zag, dat Ik, J., de context niet begreep" - en laat het daarbij...
Ik vind dus, dat je onterecht onderscheid maakt.
Dat ontken je dan wel, maar "welles - nietus" is wel een armzalige manier van discussieren.
Wat jij doet is niet proberen om in een discussie samen tot een oplossing te komen. Wat jij met jou houding als dit doet is zaken uit verband trekken en andere dingen zeggen als die er staan en gekke conclusie's trekken. Jou houding die ik hier vaker zie heeft heel vaak niets te maken met de inhoud van een discussie. Je verdraaid woorden en trekt vreemde conclusie's. Op deze manier is het moeilijk voor mij om begrip voor standpunten van andere mensen te krijgen omdat de berichten worden vertroebelt door deze,in mijn ogen onzin, berichten.
In dit geval jou beschuldiging dat ik niet op jou bericht reageerde en mijn bewijs dat ik dat wel deed en dan kom je met deze onzin. Lees de volgende keer eerst even goed en laten we de discussie verder helder houden.
Als dat niet kan dan zal ik misschien besluiten om jou teksten maar niet meer te lezen maar nu neem ik die beslissing nog niet omdat ik op verbetering hoop. - Geplaatst op donderdag 09 februari 2012 17:53Keesje1964
quote:Adoeseg schreef op 09 februari 2012 @ 15:46:
[...]
Als je net doet, alsof je mijn verhaal niet snapt, ga ik je niet uitleggen, wat een portemonia is en ga je volledig voorbij aan wat ik schrijf. Doe ff normaal man!
Ook voor Ellon, flauw gedrag om over mijn spelling te beginnen als duidelijk is waar ik het over heb, over dat vreemde woord van Adoeseg, er staat
dicht tegen de bijstand aanleunende portemonia
Portemonia ken ik niet en kan verschillende betekenissen hebben in deze zin, een bep. uitkering of subsidie of volk of type mens ik wist het niet maar het is dus een geldbuidel. Bij www.google.nl gezocht maar buiten een duitse website en wat berichten van ene Koekoek en ene Juffertjetok kwam ik ook niet achter de betekenis dus daarom vroeg ik dat hier en blijkbaar zien andere wel meteen de betekenis in de kontext maar ik zag dat dus niet en dan ben ik vrij om te vragen. - Geplaatst op donderdag 09 februari 2012 18:14ellon
Als je bij google portemonia intypt krijg je automatisch te zien: bedoelt u portemonnee? Dan lijkt het me dat je niet verder hoeft te zoeken. Dit gaat weer helemaal nergens over.De natuur is een wonder. Een miljoen jaar geleden wist nog niemand, dat de mens een bril zou dragen en toch staan onze oren op de goede plaats - Geplaatst op vrijdag 10 februari 2012 11:27Keesje1964
quote:ellon schreef op 09 februari 2012 @ 18:14:
Als je bij google portemonia intypt krijg je automatisch te zien: bedoelt u portemonnee? Dan lijkt het me dat je niet verder hoeft te zoeken. Dit gaat weer helemaal nergens over.
dicht tegen de bijstand aanleunende portemonnee
Als dat zo bedoelt is dan begrijp ik deze zin nog niet zo goed - Geplaatst op vrijdag 10 februari 2012 11:52Adoeseg
ach ja, laat maar zitten KeesKiss slowly, laugh insanely, live truly, and and forgive quickly, (Paul Coelho) - Geplaatst op vrijdag 10 februari 2012 12:10Adoeseg

Ja hoor, U vraagt maar Keesquote:Keesje1964 schreef op 09 februari 2012 @ 17:53:
[...]
Ook voor Ellon, flauw gedrag om over mijn spelling te beginnen als duidelijk is waar ik het over heb, over dat vreemde woord van Adoeseg, er staat
dicht tegen de bijstand aanleunende portemonia
Portemonia ken ik niet en kan verschillende betekenissen hebben in deze zin, een bep. uitkering of subsidie of volk of type mens ik wist het niet maar het is dus een geldbuidel. Bij www.google.nl gezocht maar buiten een duitse website en wat berichten van ene Koekoek en ene Juffertjetok kwam ik ook niet achter de betekenis dus daarom vroeg ik dat hier en blijkbaar zien andere wel meteen de betekenis in de kontext maar ik zag dat dus niet en dan ben ik vrij om te vragen.Kiss slowly, laugh insanely, live truly, and and forgive quickly, (Paul Coelho) - Geplaatst op vrijdag 10 februari 2012 12:52janneke2MIsschien ben ik niet de juiste persoon om de vraag te stellen, aar ik ben toch wel benieuwd.
Keesje, wat ga jij doen, als hier "dde pleuris" uitbreekt...?quote:Adoeseg schreef op 09 februari 2012 @ 10:33:
Kees: wat ga je doen als hier de pleuris uitbreekt? Ga je: moedig als je bent, direct in de wapenstokken je land verdedigen? Of ga je, omdat je een gezin hebt, een zwangere vrouw, drie bloedjes van kids ( waarvan een gehandicapt en dus behoeftig) met je bijna verloren inkomen (omdat je baas failliet is en zijn personeel met de sores laat zitten) en dicht tegen de bijstand aanleunende portemonnee pleite naar een land waar je het beter kunt hebben?
Mits je daar aanpakt, niet loopt te zeiken, je volgens de regels van dat land leeft, niet je vrouw laat barsten natuurlijk..............
(De shiboleet heb ik aangepast, J.)
(De gangbare spelling bij Van Dale en Wikipedia schijnt sjibbolet te zijn - ik heb de betekenis iets opgerekt.)janneke2 wijzigde dit bericht op 10-02-2012 12:58 met 6% - Geplaatst op vrijdag 10 februari 2012 13:01Keesje1964
Dat ligt er aan wat met pleuris word bedoeld. Oorlog of zo ?
Het woord sjibbolet ken ik niet en deze website helpt ook niet verder dus wat bedoel je Janneke2
http://www.encyclo.nl/begrip/sjibbolet - Geplaatst op vrijdag 10 februari 2012 13:07janneke2quote:Keesje1964 schreef op 10 februari 2012 @ 13:01:
Dat ligt er aan wat met pleuris word bedoeld. Oorlog of zo ?
Bijvoorbeeld.
Of revolutie, binnenvallende legers van vreemde mogendheden, heftige onderdrukking door plaatselijke dictator, ernstige voedseltekorten gevolgd door burgeroorlog - de kranten staan vol van allereli verschillende vormen.
De gangbare spelling bij Van Dale en Wikipedia schijnt sjibbolet te zijn - ik heb de betekenis iets opgerekt. Het oorspronkelijke woord is hebreeuws en hoe het getranscribeerd wordt, dat is altijd weer gokken. (Zouden ze er sj of sh van hebben gemaakt...? Hoe consequent is men met die dubbele b? Etc.)quote:Keesje1964 schreef op 10 februari 2012 @ 13:01:Het woord sjibbolet ken ik niet en deze website helpt ook niet verder dus wat bedoel je Janneke2janneke2 wijzigde dit bericht op 10-02-2012 13:08 met 0% - Geplaatst op vrijdag 10 februari 2012 13:20Keesje1964
quote:janneke2 schreef op 10 februari 2012 @ 13:07:
[...]
Bijvoorbeeld.
Of revolutie, binnenvallende legers van vreemde mogendheden, heftige onderdrukking door plaatselijke dictator, ernstige voedseltekorten gevolgd door burgeroorlog - de kranten staan vol van allereli verschillende vormen.
Als de dienstplicht dan nog steeds bestaat dan is het niet zo moeilijk wat ik zal doen maar wat heeft dat met deze topic te maken ?
Je uitleg over je sjibbodinges snap ik nu nog minder dus laat maar, ik vroeg wat het betekend niet hoe je het schrijft.Keesje1964 wijzigde dit bericht op 10-02-2012 13:22 met 8% - Geplaatst op vrijdag 10 februari 2012 13:25janneke2quote:Keesje1964 schreef op 10 februari 2012 @ 13:20:
[...]
Als de dienstplicht dan nog steeds bestaat dan is het niet zo moeilijk wat ik zal doen
Oei.... Je klinkt als een zwaar gereformeerde anno 1940.
"Ook al is er een buitenlandse dictator in het land, ik ben nu eenmaal dienstplichtig, dus ik zal deze vreemde mogendheid moeten dienen..."
Let wel: vele zwaar gereformeerden gingen onder deze wringing gebukt.
Ik ben du sverbaasd over je makkelijke antwoord: "als ik in dienst moet, nou dan doe ik dat toch...?""
Eh - ik gaf geen uitleg. Met die ander spelling kun je het prima op wikipedia nalezen, ik vind het een leuk artikel.quote:Keesje1964 schreef op 10 februari 2012 @ 13:20:Je uitleg over je sjibbodinges snap ik nu nog minder dus laat maar. - Geplaatst op vrijdag 10 februari 2012 13:30Keesje1964
quote:janneke2 schreef op 10 februari 2012 @ 13:25:
[...]
Oei.... Je klinkt als een zwaar gereformeerde anno 1940.
"Ook al is er een buitenlandse dictator in het land, ik ben nu eenmaal dienstplichtig, dus ik zal deze vreemde mogendheid moeten dienen..."
Let wel: vele zwaar gereformeerden gingen onder deze wringing gebukt.
Ik ben du sverbaasd over je makkelijke antwoord: "als ik in dienst moet, nou dan doe ik dat toch...?""
[...]
Eh - ik gaf geen uitleg. Met die ander spelling kun je het prima op wikipedia nalezen, ik vind het een leuk artikel.
Je blijft bij veel mensen dingen anders opvatten als dat het er staat he. Vermoeiend. Ik ga er niet op door.
Over je sjabbodinges gaf ik duidelijk aan met link dat ik de betekenis niet begrijp en dan begin jij over uitspraak of schrijfwijze of zo iets wat niks heeft te maken met de betekenis. Ook hier, ik ga er niet op door heeft geen zin. - Geplaatst op vrijdag 10 februari 2012 13:51janneke2quote:Keesje1964 schreef op 10 februari 2012 @ 13:30:
[...]
Je blijft bij veel mensen dingen anders opvatten als dat het er staat he. Vermoeiend. Ik ga er niet op door.
Ik ervaar dit als een heel erg makkelijke weigering.
Jou wordt een vraag gesteld: wat zou jij doen, als het land waar je woont, opeens bezet zou worden door een buitenlandse dictator...?
(Okee, de vraag was wat ruimer...)
En dan zeg je:"Nou gewoon, als ik dienstplichtig ben, ga ik onder de wapenen."
Ik ben dan verbaasd: ga je zo maar werken voor die buitenlandse dictator...?
(...wat zullen je buren, familie en vrienden dat fijn vinden, als die niet van die dictator zijn gediend.)
De ruimere mogelijkheid van de vraag behelsde ook de mogelijkheid van revolutie of burgeroorlog.
Ook dan lijkt je reactie "ik ga gewoon onder de wapenen" me toch wel heel erg losjes.
(Vooral als "het" leger een andere koers vaart dan je buren, familie en vrienden.)
De aanleiding voor die vraag was denk ik enige empathie voor hoe een groot aantal mensen tegen wil en dank in NL is verzeild geraakt.
Die empathie opbrengen lijkt voor jou te veel gevraagd....
PS.: je zegt ook nog, dat ik het anders lees, dan het er staat.
Nou, wijs maar concreet aan, waar doe ik dat...?janneke2 wijzigde dit bericht op 10-02-2012 13:52 met 4% - Geplaatst op vrijdag 10 februari 2012 13:55niejel
quote:Keesje1964 schreef op 10 februari 2012 @ 13:30:
[...]
Sprekend in oud-Hollandse spreekwoorden:"
De pot verwijt de ketel............................... - Geplaatst op vrijdag 10 februari 2012 13:56Adoeseg
Dat heet in gewoon Hollands: net doen of je gek bent...
Kiss slowly, laugh insanely, live truly, and and forgive quickly, (Paul Coelho) - Geplaatst op vrijdag 10 februari 2012 16:17Keesje1964
quote:niejel schreef op 10 februari 2012 @ 13:55:
[...]
Sprekend in oud-Hollandse spreekwoorden:"
De pot verwijt de ketel...............................
Gezellig hier.
Waar lees ik volgens jou iets anders als wat er staat ? Wijs maar aan. - Geplaatst op vrijdag 10 februari 2012 16:27Keesje1964
quote:janneke2 schreef op 10 februari 2012 @ 13:51:
[...]
Ik ervaar dit als een heel erg makkelijke weigering.
Jou wordt een vraag gesteld: wat zou jij doen, als het land waar je woont, opeens bezet zou worden door een buitenlandse dictator...?
(Okee, de vraag was wat ruimer...)
En dan zeg je:"Nou gewoon, als ik dienstplichtig ben, ga ik onder de wapenen."
Ik ben dan verbaasd: ga je zo maar werken voor die buitenlandse dictator...?
(...wat zullen je buren, familie en vrienden dat fijn vinden, als die niet van die dictator zijn gediend.)
De ruimere mogelijkheid van de vraag behelsde ook de mogelijkheid van revolutie of burgeroorlog.
Ook dan lijkt je reactie "ik ga gewoon onder de wapenen" me toch wel heel erg losjes.
(Vooral als "het" leger een andere koers vaart dan je buren, familie en vrienden.)
De aanleiding voor die vraag was denk ik enige empathie voor hoe een groot aantal mensen tegen wil en dank in NL is verzeild geraakt.
Die empathie opbrengen lijkt voor jou te veel gevraagd....
PS.: je zegt ook nog, dat ik het anders lees, dan het er staat.
Nou, wijs maar concreet aan, waar doe ik dat...?
Janneke2 ik vroeg of die pleuris op oorlog sloeg en daar antwoorde ik op. Waar slaat het op om een antwoord te eisen voor indien ons land word bezet door een dictator ? Kun jij die wel beantwoorden dan ? Wat wil je toch allemaal erg onduidelijk hoor.
En als je mij wil weg zetten als iemand met weinig empathie dan doe je dat maar ik weet zelf wel beter.Keesje1964 wijzigde dit bericht op 10-02-2012 16:30 met 3% - Geplaatst op vrijdag 10 februari 2012 18:27Adoeseg

Nog maar een keertje dan...quote:Adoeseg schreef op 09 februari 2012 @ 10:33:
[...]
Ik was er even niet en niet in staat om te reageren . Ik dank Willemijn voor de door haar gegeven en door mij zeer onderstreepte reactie op jouw reactie Kees.
Kees: wat ga je doen als hier de pleuris uitbreekt? Ga je: moedig als je bent, direct in de wapenstokken je land verdedigen? Of ga je, omdat je een gezin hebt, een zwangere vrouw, drie bloedjes van kids ( waarvan een gehandicapt en dus behoeftig) met je bijna verloren inkomen (omdat je baas failliet is en zijn personeel met de sores laat zitten) en dicht tegen de bijstand aanleunende portemonia pleite naar een land waar je het beter kunt hebben?
Mits je daar aanpakt, niet loopt te zeiken, je volgens de regels van dat land leeft, niet je vrouw laat barsten natuurlijk..............Kiss slowly, laugh insanely, live truly, and and forgive quickly, (Paul Coelho) - Geplaatst op zaterdag 11 februari 2012 13:16janneke2quote:Keesje1964 schreef op 10 februari 2012 @ 16:27:
[...]
Janneke2 ik vroeg of die pleuris op oorlog sloeg en daar antwoorde ik op. Waar slaat het op om een antwoord te eisen voor indien ons land word bezet door een dictator ?
Waar dat op slaat...?
Tja - dat was nou krek de vraag.
Jouw antwoord luidde, als ik me goed herinner, (vrijdag 13.20) dat je dienst zou nemen.
Iets wat ik eerlijk gezegd niet zou doen. Ik zou een onderduikadres regelen en in het verzet gaan. Te beginnen met een cursus hacken en een cursus grime. En een paar goede lonely planet gidsen naar zwitserland oid. - Geplaatst op zaterdag 11 februari 2012 13:24Adoeseg
Zoiets dus!
Kiss slowly, laugh insanely, live truly, and and forgive quickly, (Paul Coelho)
Dit onderwerp heeft 99 reacties, en bestaat uit 4 pagina's. U bent momenteel op pagina last van 4.
De laatste reactie is geplaatst op 11-02-2012 13:24.
Binnen een jaar strafblad, dan het land uit