Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Actueel
  4. Duitse regering waarschuwt voor Wilders

Dit onderwerp heeft 64 reacties, en bestaat uit 3 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 3.
De laatste reactie is geplaatst op 12-04-2012 11:03.

Duitse regering waarschuwt voor Wilders

Ga naar een onderdeel
  1. Willemijn23
    Afbeelding van Willemijn23

Duitse regering waarschuwt voor Wilders

ANP − 02/02/12, 08:30

© anp

UPDATE Het gedachtegoed van PVV-leider Geert Wilders wordt door de Duitse regering mede gezien als voedingsbodem voor neonazi's. Volgens De Telegraaf betaalde het ministerie van Justitie in Berlijn een brochure over de gevaren van extreemrechts. In de folder worden Wilders en zijn islamkritische Duitse zusterpartij Die Freiheit genoemd.
    Minister van Justitie Sabine Leutheusser-Schnarrenberger stelt dat een op de tien Duitsers rechts-populistische of rechts-radicale opvattingen heeft. 'Die ontwikkeling is de voedingsbodem voor neonazicel NSU uit Zwickau en hun willekeurige moorden.' De NSU vermoordde negen buitenlanders en een agente.

De Duitse regering waarschuwt met de folder scholieren, ouders en leraren voor antidemocratische gevaren in sociale netwerken als Facebook.

Reactie Wilders
    Wilders reageert, zoals bijna gebruikelijk, via Twitter: regering moet Duitse ambassadeur ontbieden en met kracht de oren wassen over schandalige suggestie over PVV gedachtegoed

Bron: trouw.nl

Keer je om naar de zon... en je schaduw verdwijnt.

2. Willemijn23

Niet zo gek. In dit land wordt er ook al jaren voor gewaarschuwd.

3. ellon
    Afbeelding van ellon

Het is voor Duitsers ook niet voor niets dat ze alert zijn gezien hun geschiedenis en het weer oplaaiende geweld van neonazi's. Als gedoogpartner heeft hij niet het recht om van de regering te eisen dat ze Duitsland de oren gaan wassen. Dat recht zou hij gehad hebben als zijn partij volwaardig meegeregeerd had.

En dat getwitter van hem ook! Hij slingert constant eenzijdig twitters in het rond en volgt zelf niemand zodat je ook nooit iets aan hem kan meedelen. Zijn twitter heeft dezelfde constuctie als zijn 'partij'. Er is er maar één heer en meester.

De natuur is een wonder. Een miljoen jaar geleden wist nog niemand, dat de mens een bril zou dragen en toch staan onze oren op de goede plaats

4. Willemijn23

Bovendien is Wilders erg voor de (westerse) vrijheid van meningsuiting, dus zou hij moeten vinden dat de Duitse regering dit mag zeggen, óók als hij het er niet mee eens is.

5. Adoeseg
    Afbeelding van Adoeseg

Kortom: we zien steeds meer het "ware" gezicht...

Kiss slowly, laugh insanely, live truly, and and forgive quickly, (Paul Coelho)

6. Willemijn23

Ik denk niet dat Wilders de held van de neonazi's wil zijn. Dat helpt hem echt niet verder. Maar het is wél zo dat voor neonazi's Wilders een voorbeeld is. Zag je ook aan Breivik. Zijn gedachtegoed spreekt dat soort griezels aan.

7. Mee
    Afbeelding van Mee

quote:
    Willemijn23 schreef op 02 februari 2012 @ 19:00:
    Bovendien is Wilders erg voor de (westerse) vrijheid van meningsuiting, dus zou hij moeten vinden dat de Duitse regering dit mag zeggen, óók als hij het er niet mee eens is.

Dat is onzin en heeft niets met vrijheid van meningsuiting te maken

Duitsland heeft al helemaal niets te zeggen met hun verleden en de huidige politiek die ze bedrijven in de eurotop
    Als er 1 land is die bezig is om de macht naar zich toe te halen is het wel weer Duitsland ..

Maar het schijnt wat genuanceerder te liggen dan er in eerste instantie als berichtgeving naar buiten werd gebracht

do 02 feb 2012, 18:22 | 22 reacties | lees voor
    Rosenthal verwerpt Duitse indruk over Wilders

DEN HAAG - Minister Uri Rosenthal van Buitenlandse Zaken neemt „nadrukkelijk afstand” van de suggestie die volgens hem in een Duitse brochure wordt gewekt dat PVV-leider Geert Wilders buiten de rechtsstaat en de parlementaire democratie functioneert.

http://www.telegraaf.nl/b ... k_Wilders_onjuist___.html

8. Mee
    Afbeelding van Mee

quote:
    Willemijn23 schreef op 02 februari 2012 @ 19:52:
    Ik denk niet dat Wilders de held van de neonazi's wil zijn. Dat helpt hem echt niet verder. Maar het is wél zo dat voor neonazi's Wilders een voorbeeld is. Zag je ook aan Breivik. Zijn gedachtegoed spreekt dat soort griezels aan.

Ook dit is een verkeerde en onterechte opmerking
    De Noorse Breivik was al 7 jaar bezig voordat er ene Wilders verscheen

9. Willemijn23

quote:
    Mee schreef op 02 februari 2012 @ 20:40:
    [...]

Ook dit is een verkeerde en onterechte opmerking
    De Noorse Breivik was al 7 jaar bezig voordat er ene Wilders verscheen

Dat kan jij wel onzin vinden, feit is dat Breivik zélf zei een bewonderaar van Wilders te zijn.
    Maar verklaar jij dan eens waarom types als neonazi's zo'n bewondering hebben voor Wilders? Of ga je dat ontkennen?

10. Willemijn23

In het door jou gelinkte artikel staat slechts dat Wilders zélf op voorhand de verkeerde conclusies heeft getrokken.

11. Mee
    Afbeelding van Mee

Nee dat ga ik niet ontkennen
    En waarom dat soort mensen vinden dat Wilders 1 van hun is , zou het niet weten.!!
    Misschien door drugs ? of niet helemaal lekker in hun bovenkamer

12. Willemijn23

quote:
    Mee schreef op 02 februari 2012 @ 20:36:
    [...]

Dat is onzin en heeft niets met vrijheid van meningsuiting te maken

Duitsland heeft al helemaal niets te zeggen met hun verleden en de huidige politiek die ze bedrijven in de eurotop
    Als er 1 land is die bezig is om de macht naar zich toe te halen is het wel weer Duitsland ..

Maar het schijnt wat genuanceerder te liggen dan er in eerste instantie als berichtgeving naar buiten werd gebracht

do 02 feb 2012, 18:22 | 22 reacties | lees voor
    Rosenthal verwerpt Duitse indruk over Wilders

DEN HAAG - Minister Uri Rosenthal van Buitenlandse Zaken neemt „nadrukkelijk afstand” van de suggestie die volgens hem in een Duitse brochure wordt gewekt dat PVV-leider Geert Wilders buiten de rechtsstaat en de parlementaire democratie functioneert.

http://www.telegraaf.nl/b ... k_Wilders_onjuist___.html
    Het is juist door hun verleden dat Duitsland hier alert op is. Ieder land dat de democratie en de vrijheid hoog in het vaandel heeft staan zou hier alert op moeten zijn.

13. Willemijn23

quote:
    Mee schreef op 02 februari 2012 @ 20:50:
    En waarom dat soort mensen vinden dat Wilders 1 van hun is , zou het niet weten.!!
    En dat is dus alles wat ik beweer. Er is kennelijk iets in het gedachtegoed van Wilders wat dergelijke types aanspreekt, of Wilders dat nu wil of niet. Kennelijk staat de PVV toch dicht bij hen voor hun gevoel.

14. ellon
    Afbeelding van ellon

quote:
    Mee schreef op 02 februari 2012 @ 20:50:
    Zou het nou niet gewoon komen omdat hij aardig in hun straatje praat? Wist je trouwens dat de PVV bij Stormfront geshopt heeft om de nodige handtekeningen bij elkaar te krijgen om mee te kunnen doen aan de verkiezingen? Dat zegt toch al genoeg?

De natuur is een wonder. Een miljoen jaar geleden wist nog niemand, dat de mens een bril zou dragen en toch staan onze oren op de goede plaats

15. Keesje1964
    Afbeelding van Keesje1964

quote:
    Willemijn23 schreef op 02 februari 2012 @ 17:28:
    Niet zo gek. In dit land wordt er ook al jaren voor gewaarschuwd.

Waarom schrijf jij dit ? Je bent toch hopelijk niet zo een schaap die achter de linkse kudde aanloopt vol met leugens over Wilders en daarin geloofd ???? Want jij bent niet dom maar jij moet ook weten dat wat over Wilders word gezegt niet waar is over deportatie’s van moslims of uitsluiten van moslims of afschieten van moslims et c.

Wilders word verweten dat hij mensen weg zet maar de enige die word weggezet is hij zelf. Linkse media,persbronnen doen hier aan mee kijk maar ook op dit forum, geelkuifkakatoe mag gewoon blijven staan ook al klinkt dat heel beledigend naar iemand die zich hier niet kan verdedigen zonder inlognaam. Linkse persbronnen voeren politieke indoktrinatie en honderd duizenden schapen roeptoeteren de leugens na.

Wat doet Wilders dan dat Duitsland zo zou moeten denken over Wilders ? Mensen stenigen, martelen of lynchen, haat zaaien tegen mensen die anders denken, vrouwen onderdrukken, intimideren, terreur uitoefenen ? Is dat Wilders die dat doet of…………..?

Dezeweek in de krant zaken die wilders w e l voor ogen heeft wat beter moet worden voor betere samenleving bv. in Elsevier

Minister Leers: Criminele vreemdelingen sneller uitzetten
    vrijdag 3 februari 2012 07:18
    Het kabinet gaat criminele vreemdelingen vanaf volgend jaar harder aanpakken. Wie in het eerste jaar na toelating in Nederland wordt veroordeeld tot ten minste een dag gevangenisstraf of jeugddetentie, verliest zijn verblijfsvergunning en moet het land verlaten. Leers verscherpt de wet voor criminele vreemdelingen. De criminaliteit is het grootste probleem voor de integratie in Nederland. Dat concludeert het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP) in een rapport dat volgende week wordt gepresenteerd. Dat staat in een wetsvoorstel van minister van Immigratie en Asiel Gerd Leers (CDA) dat vrijdag wordt besproken door de ministerraad, meldt de Volkskrant.

Wetsvoorstel: Strengere eisen Antilliaanse immigranten
    vrijdag 3 februari 2012 07:19
    De VVD wil dat Antillianen voortaan aan strenge eisen voldoen om zich in Nederland te vestigen. Kansarme immigranten uit Curaçao, Aruba of Sint-Maarten mogen niet langer in aanmerking komen voor een uitkering of een sociale huurwoning. Het aantal misdaden door Antillianen licht veel hoger dan onder Nederlanders. Het kabinet wil dat immigranten hun eigen inburgering regelen. Subsidies voor allochtonenclubs worden afgeschaft. Goed dat burgers worden aangesproken op eigen verantwoordelijkheid. Om dat te bereiken presenteert de VVD vrijdag een initiatiefwet, meldt De Telegraaf.

SCP: Aantal Marokkanen in criminaliteit 'schrikbarend'
    donderdag 2 februari 2012 20:45
    De criminaliteit is het grootste probleem voor de integratie in Nederland. Dat concludeert het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP) in een rapport dat volgende week wordt gepresenteerd. Marokkanen en Antillianen zorgen voor de meeste overlast. Marokkaanse jongeren hebben een 'etnisch monopolie' op straatoverlast. Dat zei PvdA'er Diederik Samsom in september na een jaar te hebben gewerkt als straatcoach. RTL Nieuws is in bezit van het rapport.
    Het SCP noemt het aandeel van Antilliaanse en Marokkaanse jongeren in de criminaliteit 'schrikbarend'. Antillianen zijn het vaakst verdacht, daarna volgen Marokkanen en Surinamers.

16. Pagan
    Afbeelding van Pagan

quote:

De criminaliteit is het grootste probleem voor de integratie in Nederland. Dat concludeert het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP) in een rapport dat volgende week wordt gepresenteerd. Marokkanen en Antillianen zorgen voor de meeste overlast. Marokkaanse jongeren hebben een 'etnisch monopolie' op straatoverlast. Dat zei PvdA'er Diederik Samsom in september na een jaar te hebben gewerkt als straatcoach. RTL Nieuws is in bezit van het rapport.
    Het SCP noemt het aandeel van Antilliaanse en Marokkaanse jongeren in de criminaliteit 'schrikbarend'. Antillianen zijn het vaakst verdacht, daarna volgen Marokkanen en Surinamers.
    Ik denk dat dit ook een van de redenen is waarom "rechts" zo'n succes heeft, ondanks alle bezuinigingen. Het is een gegeven, al zeker 35 jaar en het wordt alleen maar erger. Ik snap alleen niet precies wat er met etnisch monopolie wordt bedoeld.

"Beledigingen zijn de argumenten van hen, die ongelijk hebben."

17. janneke2
    Afbeelding van janneke2

quote:
    Keesje1964 schreef op 03 februari 2012 @ 09:28:
    [...]

Waarom schrijf jij dit ? Je bent toch hopelijk niet zo een schaap die achter de linkse kudde aanloopt vol met leugens over Wilders en daarin geloofd ????

Zozo, mag het een onsje minder zijn...?

Enig respect voor linkse mensnen zou je sieren. "Een kudde die ergens achter aanloopt en vol met leugens zit" - dat is niet mis. (Gevolgd door "jij bent niet dom" - wat toch ook enige suggesties werkt.)

Ook deel ik maar even mee, dat ik weinig kan met kreten als: " Linkse persbronnen voeren politieke indoktrinatie en honderd duizenden schapen roeptoeteren de leugens na."

(Afdeling vrijheid van meningsuiting:
    dit magje vinden,zeggen en schrijven,
    maar kom svp. wel met een onderbouwing, ipv met alleen maar scheldwoorden. Indoctrinatie, roeptoeteren, weer dat beeld van een kudde schapen - het is niet iets.
    Ik herinner er maar even aan, dat vrijheid van meningsuiting net niet de vrijheid is, om maar akelige dingen op te schrijven, zonder je te hoeven verantwoorden.

quote:
    Keesje1964 schreef op 03 februari 2012 @ 09:28:Wat doet Wilders dan dat Duitsland zo zou moeten denken over Wilders ? (...) haat zaaien tegen mensen die anders denken?

Jazeker, naar mijn mening doet hij dat.
    Ik weet, hoe het is afgelopen met die rechtszaak, Wilders is niet veroordeeld wegens haatzaaen, omdat de rehter terect, naar mijn mening vond, dat het politieke debat scherp, wellicht zelfs uiterst scherp gevoerd moet kunne worden.
    Maar ik zelf vind Wilders regelmatig over the top, zoals dat tegenwoordig heet.

En als gezegd, ik vind jouw posting ook over the top.

18. janneke2
    Afbeelding van janneke2

quote:
    Keesje1964 schreef op 03 februari 2012 @ 09:28:

Zou "criminaliteit" werkelijk het grootste probleem zijn...?

Zo ja: dat betekent dan, dat zodra dit probleem is opgelost, de integratie beter zou verlopen.

Stiekum denk ik iets anders.
    Neehee, ik ga de cijfers niet ontkennen: 9% van de marokkaanse jongens (m) heeft wegens criminaliteit contact met de politie, tegen 1% van de autochtone bevolking.

Maar iets in mij heeft het gevoel, is er bang voor, hoe zal ik het eens zeggen - dat deze 9% (...een veel te hoog percentage...) gebruikt wordt en gaat worden, als stok om de hond te slaan.
    Om de sucsessen van de andere 91% te ontkennen....

19. ellon
    Afbeelding van ellon

Als dit de reden is dat ´rechts´ zo´n succes heeft, waarom is het al die rechtse regeringen dan niet gelukt om in die 35 jaar wat aan de problemen te doen? Rechts blijkt het antwoord ook niet te hebben, maar de straffe taal die recht uitslaat, geeft de mensen het idee dat er wat aan gedaan wordt. Het links de schuld geven van sociale misstanden is het stokpaardje van rechts, waar de burger moeiteloos in meegaat. Links bashen is bijna even leuk als allochtoon bashen en geeft de gefrustreerde burger een mogelijkheid om die frustraties te kanaliseren. Dat het geen oplossing biedt, maakt de gefrustreerde burger helemaal niets uit, want op de korte termijn lucht het lekker op. Mensen zijn van nature geneigd tot kortetermijnvoldoening en zo strompelen we jaar na jaar voort zonder wezenlijke oplossingen voor de problemen.

Wat al die inperkende maatregelen veroorzaken, is steeds verdere inperking van onze vrijheden en steeds grotere inbreuk op onze privacy zonder dat onze wereld daar beter en veiliger van wordt. De overheid moet inkrimpen, behalve op het gebied van justitie en politie en voor je het weet, heb je de verzorgingsstaat ingeruild voor een politiestaat.

20. Keesje1964

quote:
    janneke2 schreef op 03 februari 2012 @ 10:00:
    [...]

Zozo, mag het een onsje minder zijn...?

Enig respect voor linkse mensnen zou je sieren. "Een kudde die ergens achter aanloopt en vol met leugens zit" - dat is niet mis. (Gevolgd door "jij bent niet dom" - wat toch ook enige suggesties werkt.)

Ook deel ik maar even mee, dat ik weinig kan met kreten als: " Linkse persbronnen voeren politieke indoktrinatie en honderd duizenden schapen roeptoeteren de leugens na."

(Afdeling vrijheid van meningsuiting:
    dit magje vinden,zeggen en schrijven,
    maar kom svp. wel met een onderbouwing, ipv met alleen maar scheldwoorden. Indoctrinatie, roeptoeteren, weer dat beeld van een kudde schapen - het is niet iets.
    Ik herinner er maar even aan, dat vrijheid van meningsuiting net niet de vrijheid is, om maar akelige dingen op te schrijven, zonder je te hoeven verantwoorden.

[...]

Jazeker, naar mijn mening doet hij dat.
    Ik weet, hoe het is afgelopen met die rechtszaak, Wilders is niet veroordeeld wegens haatzaaen, omdat de rehter terect, naar mijn mening vond, dat het politieke debat scherp, wellicht zelfs uiterst scherp gevoerd moet kunne worden.
    Maar ik zelf vind Wilders regelmatig over the top, zoals dat tegenwoordig heet.

En als gezegd, ik vind jouw posting ook over the top.
    Dat mag jij vinden maar ik scheld nergens. Feit blijft dat veel leugens over uitspraken van wilders worden geroeptoeterd en dat die veel worden na geblaat.

21. janneke2
    Afbeelding van janneke2

quote:
    Keesje1964 schreef op 03 februari 2012 @ 10:17:
    Feit blijft dat veel leugens over uitspraken van wilders worden geroeptoeterd en dat die veel worden na geblaat.

Nou, noem er eens een paar, zou ik zeggen.
    Wat heeft Wilders pertinent niet gezegd...?

(Kopvoddentaks, de koran is een facsistisch boek, pleidooi voor een boerkaverbod, uitzetten van criminele nederlanders omdat ze een marokkaanse naam/ achtergrond/ etc. hebben - en zo kan ik nog wel even doorgaan. Die zijn volgens mij allemaal onomstotelijk van GW en is hij er nog trots op ook.)

22. Pagan
    Afbeelding van Pagan

quote:
    ellon schreef op 03 februari 2012 @ 10:09:
    Als dit de reden is dat ´rechts´ zo´n succes heeft, waarom is het al die rechtse regeringen dan niet gelukt om in die 35 jaar wat aan de problemen te doen? Rechts blijkt het antwoord ook niet te hebben, maar de straffe taal die recht uitslaat, geeft de mensen het idee dat er wat aan gedaan wordt. Het links de schuld geven van sociale misstanden is het stokpaardje van rechts, waar de burger moeiteloos in meegaat. Links bashen is bijna even leuk als allochtoon bashen en geeft de gefrustreerde burger een mogelijkheid om die frustraties te kanaliseren. Dat het geen oplossing biedt, maakt de gefrustreerde burger helemaal niets uit, want op de korte termijn lucht het lekker op. Mensen zijn van nature geneigd tot kortetermijnvoldoening en zo strompelen we jaar na jaar voort zonder wezenlijke oplossingen voor de problemen.

Wat al die inperkende maatregelen veroorzaken, is steeds verdere inperking van onze vrijheden en steeds grotere inbreuk op onze privacy zonder dat onze wereld daar beter en veiliger van wordt. De overheid moet inkrimpen, behalve op het gebied van justitie en politie en voor je het weet, heb je de verzorgingsstaat ingeruild voor een politiestaat.
    Ik zeg alleen dat ik denk dat het een reden is. En ik geloof zeker dat pamperende houding PVDA t.o.v. allochtonen de zaak kwaad heeft gedaan. De uitspraak van Samson is trouwens PVV waardig, erg grof om etnische achtergrond te betrekken bij criminaliteit.

"Beledigingen zijn de argumenten van hen, die ongelijk hebben."

23. Willemijn23

Keesje1964 je verwacht toch niet dat ik met jou serieus van gedachten ga wisselen als je je zo agressief t.o.v. mij opstelt?
    Ik positioneer mezelf aan de linkerkant van het politieke spectrum en ik wens niet door jou gekwalificeerd te worden op deze manier.

24. Willemijn23

quote:
    Pagan schreef op 03 februari 2012 @ 10:57:
    [...]

Ik zeg alleen dat ik denk dat het een reden is. En ik geloof zeker dat pamperende houding PVDA t.o.v. allochtonen de zaak kwaad heeft gedaan. De uitspraak van Samson is trouwens PVV waardig, erg grof om etnische achtergrond te betrekken bij criminaliteit.

Ik geloof zeker dat er in het verleden veel verkeerd is gegaan, handelend met de kennis en inzichten van toen. Daaraan heeft links én rechts bijgedragen. De wetgeving rondom immigranten kwamen bijna allemaal uit de rechtse hoek. Het was een andere tijd en ik geloof best dat iedereen handelde uit wat toen het beste leek. Er werd ook door autochtone ouders bijvoorbeeld anders opgevoed.
    Je lost geen problemen op door steeds de schuldigen in het verleden te zoeken. Het is slechts een poging om jezelf te verheffen ( PVV) door anderen ( PvdA) als zondebok aan te wijzen. Dat is nu eenmaal waarop de PVV meent kiezers aan zich te binden: het aanwijzen van een zondebok (links, allochtoon). Een bekende tactiek.
    Inmiddels krijgt echter haar achterban door dat ook de PVV geen antwoord heeft op de problemen van deze tijd. Met alleen naar een ander wijzen kom je er niet.
    Het lijkt me wijzer om te zoeken naar oplossingen en vooruit te kijken.

Willemijn23 wijzigde dit bericht op 03-02-2012 11:18 met 0%

25. Keesje1964

Dan doe je dat toch niet. Je kan niet ontkennen dat de inhoud van wat ik schreef volledig ontopic is en je wil zelf discussieren want je opende zelf deze topic. Als je dat eigenlijk niet wil dan moet je dat vooral niet doen maar dat zegt meer over jouw dan over mij nu het echt over de inhoud van jou opening gaat.

x
duurt nog: 24:00:00
€54.95
€29.95
x x