- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Columns
- Slim met geld
- Testpanel
- Uit het blad
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Libelle Academy
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 79 reacties, en bestaat uit 4 pagina's. U bent momenteel op pagina last van 4.
De laatste reactie is geplaatst op 10-02-2012 13:29.
Nieuw wetsvoorstel, werken naar vermogen
- Geplaatst op vrijdag 10 februari 2012 11:37missmarple

antw MM: Dat was het andere uiterste wat ik schreef...er zou altijd wel iemand de dupe worden hoe Janneke het wend of keert. Of ik misgun het de werknemers van de vuilverbrandoven of de werknemers van de lage-loon-landen.quote:Adoeseg schreef op 10 februari 2012 @ 10:07:
[...]
Zo bedoelt Janneke dat zeker niet. En dat zegt ze ook niet!
Denk je nou echt, dat Janneke staat te juichen, als er wéér een fabriek gesloten wordt in Nederland (NEDcar bijv..)?
Daar zal iedereen zich boos om maken. Zo werkt het in onze economie schijnbaar: er valt niks meer te halen hier, wij zijn te duur ( voor diegene die de stekker eruit haalt) elders doen mensen het voor minder. Moet je niet al te veel zeuren om de kwaliteit, maar het IS de realiteit. Hebben wij in ieder geval (voorlopig) nog genoeg mensen werken in de vuilverbrandingsindustrie! (weer een mooi scrabblewoord
)
Ja Nedcar bijvoorbeeld, zo ontzettend veel mensen komen op straat te staan...en waar staan de kranten vol van?? Voorpaginanieuws. Over hoe dik het ijs is en of de elfstedentocht door kan gaan. En het korten van de pensioenen terwijl we juist meer aan de pensioenen moeten gaan betalen...tis toch uitbuiterij/misdadig zelfs....maar iedereen had het over de hoofddoek van Beatrix in het superrijke VAE.In Heerlen moesten Limburgers net voor kerst hun woning of winkel verlaten zonder dat ze tijd hadden om spullen bijmekaar te rapen omdat de bodem onder een winkelcentrum aan het verzakken was...maar waar was "het hart-onder-de-riem"? In Suriname.... naar de problemen luisteren van de bevolking...om daarna de boodschap te geven dat de oplossing van de bevolking zelf moest komen. Ook nu weer dit wetsvoorstel...zo'n laffe bezuiniging. En waar hebben de kranten het over? De uitreiking van de Machiavelliprijs 2011 die Maxima kreeg voor haar "communicatieve vaardigheden". Terecht dat Maxima aarzelde of ze de prijs wel moest accepteren omdat haar schoonmoeder koningin Beatrix en prins Willem Alexander er eveneens recht op hadden.Dat siert Maxima wel heel goed....maar waar zijn ze met hun communicatieve vaardigheden als de baas van een automerk uit Japan de stekker uit de moderne fabriek wil trekken...de fabriek die Beatrix jaren geleden heropende door met een schaar een lint door te knippen...ja toen was het feest...maar is het niet "in goede en slechte tijden" ?
Als het WMC jarig is komt Maxima eventjes met de helikopter naar Limburg een paar Afrikaanse trommels voor haar kinderen in ontvangst nemen.
Wij zijn te duur...zal vast maar in het verleden heeft J.P. er voor gezorgd dat bedrijven gestimuleerd werden om met een vette bonus elders op de wereldbol hun fabriek op te starten. Wij zijn te duur met een minimumloon (want dat verdienen fabriekarbeiders) waar ze bijna niks van overhouden als ze de maandlasten hebben betaald. Belasting ziekenkostenverzekering, hoge huur of hypotheek, water gas licht wegenbelasting afvalstoffenheffing enz.enz.enz. Waar men in Nederland één maand kale huur voor betaald...daar kan men in sommige landen een heel jaar van leven, kost en inwoning.
missmarple wijzigde dit bericht op 10-02-2012 11:48 met 10% - Geplaatst op vrijdag 10 februari 2012 11:46missmarple
dat was per ongeluk dubbel gepost.missmarple wijzigde dit bericht op 10-02-2012 11:47 met 96% - Geplaatst op vrijdag 10 februari 2012 11:49Adoeseg
Als ik dit zo lees, dan vraag ik me toch oprecht af, waarom jij eigenlijk nog naar De Majesteit schrijft en begint met Lieve beste Majesteit......
Overigens schrijft Janneke nergens, dat jij iemand het een en ander misgunt, zij vroeg het zich af! Da's iets heel anders, want ik denk dat het gekscherend bedoelt was en zo lees ik dat!
Je schrijft een heleboel, tot aan de prijs die Maxima kreeg voor haar communicatieve vaardigheden aan toe! En dat winkelcentrum in Heerlen, meid, daar was heel Nederland getuige van: wat wil je dat iemand hier op het topic daaraan doet, behalve het erg vinden voor die mensen? Wat kun jij er aan veranderen, of ik? Niks toch? Alleen maar ons ongenoegen uiten, thats al!
Je schijnt het De Majesteit kwalijk te nemen, dat ze naar de problemen luisterde in suriname? Was ze niet in de Carribiën o.a. in Curacao?
Wat kan De Majesteit denk jij veranderen aan het feit, dat er wéér een fabriek de deuren sluiten moet binnenkort? Alles is toch een kwestie van: zaken doen, op de zo goedkoop mogelijke manier, al sneuvelen er dan wat werknemers of vallen voortaan buiten de boot; daarvoor moet je niet bij De Majesteit zijn, maar bij de eigenaren van de fabrieken, die maar raak schuiven met de poppetjes en lak hebben aan hun werknemers....Kiss slowly, laugh insanely, live truly, and and forgive quickly, (Paul Coelho) - Geplaatst op vrijdag 10 februari 2012 12:07missmarple

Zij vroeg het zich inderdaad af...op een manier zoals iemand dat doet die het zich alleen maar afvraagt.quote:janneke2 schreef op 09 februari 2012 @ 13:25:
...nou kan het invullen van mijn kant zijn, maar ik vond MissM nogal boos klinken, dat het vuil naar Nederland kwam.
(Maar ze zal die mensen hun baan toch niet misgunnen...????)

- Geplaatst op vrijdag 10 februari 2012 12:07Keesje1964

Beste ModLibelle, ik zie dat mensen er niet uit komen over een bepaalde stuk tekst van Missmarple en kopieerde die tekst hier zo dat duidelijk zou worden wat Missmarple precies schreef en de diskussie zuiver kan blijven maar als dat niet mag dan is het ook goed maar dan waren er denk ik niet zo veel vragen over blijven komen want missmarple verwoorde duidelijk haar punt over milieu.quote:Keesje1964 schreef op 10 februari 2012 @ 09:29:
ModLibelle wijzigde dit bericht op 10-02-2012 09:38 met 99%: geen ander topic erbij halen
. - Geplaatst op vrijdag 10 februari 2012 12:09missmarple

Hoe schreef Loesje het ook alweer ?? Liefde is....van mekaar houden ook als men het niet altijd met mekaar eens is.quote:Adoeseg schreef op 10 februari 2012 @ 11:49:
Als ik dit zo lees, dan vraag ik me toch oprecht af, waarom jij eigenlijk nog naar De Majesteit schrijft en begint met Lieve beste Majesteit......
Overigens schrijft Janneke nergens, dat jij iemand het een en ander misgunt, zij vroeg het zich af! Da's iets heel anders, want ik denk dat het gekscherend bedoelt was en zo lees ik dat!
..........................
.... - Geplaatst op vrijdag 10 februari 2012 12:11janneke2quote:Keesje1964 schreef op 08 februari 2012 @ 17:40:
[...]
Of.............. of................ze wilt een statement maken naar de mensen in haar eigen land die op het huidige kabinet en gedoog partner hebben gestemt............. Ten slotte was het ook de eerste keer dat ze kommentaar in media gaf over de reaktie's op die hoofddoek dus het zou best wel eens zo kunnen zijn. Een soort provokatie dus om reaktie's op te wekken en dan met het vingertje kunnen wijzen.
"Ze" verwijst naar 'onze protestantse koningin.'
En nee: ik denk niet, dat ze er op uit is, om te provoceren: iemand die ook maar 1 minuut nadenkt over hoe zeer Beatrix de waardigheid van haar ambt hoog houdt, weet wel beter.
(Ze werd geprovoceerd en niet zo zuinig ook - en barstte, heel menselij, uit in "Dat s echt onzin". Dat ging er over, dat vrouwen in Oman geen achteregestelde positie hebben - het is idd lariekul om dat te beweren. En daar sta je dan, als gast, terwijl er op jouw gastland wordt afgegeven...) - Geplaatst op vrijdag 10 februari 2012 12:25Keesje1964
Koningin Beatrix heeft gereageerd op de ophef die is ontstaan over de hoofddoek die ze droeg tijdens haar bezoek aan een moskee in Abu Dhabi. Ze vindt de uitspraken van de PVV 'echte onzin'.
Dat heeft Beatrix donderdag gezegd tijdens haar staatsbezoek aan Oman. De Koningin droeg donderdagmorgen bij haar bezoek aan de Grote Moskee van Oman in Muscat opnieuw een hoofddoek. Ze wikkelde deze keer een rode sjaal over haar hoed. Volgens het staatshoofd zit de PVV ernaast omdat in de streek die ze bezoekt, vrouwen helemaal niet worden onderdrukt.
Verkeersbureau Oman
Kledingadvies
Tijdens een reis in Oman valt het op dat de bevolking zelf heel divers gekleed gaat; van traditionele disdasha's & abaya's tot jeans en t-shirts. Vrouwelijke toeristen hoeven niet gesluierd gekleed te gaan, luchtige zomerkleding volstaat. Wel wordt aangeraden dat vrouwen niet te bloot gekleed zijn, dus dat schouders, hals en knieën bedekt zijn. De Grand Mosque is de enige plek waar vrouwelijke toeristen zich geheel moeten bedekken tijdens een bezoek. Voor mannelijke toeristen volstaat luchtige zomerkleding, maar liefst wel gecombineerd met een lange broek; alleen kinderen in Oman dragen korte broeken.
Als Beatrix had verwezen naar de regels voor dit moskee bezoek dan was de diskussie al veel sneller tot een einde gekomen. Maar Beatrix reageerde op de weerstand in Nederland over onderdrukking van de vrouwen en heeft daar mee een hele andere diskussie aangezwengeld. Ze had deze regel alleen maar voor 1 moskee en niet voor alle 2.Keesje1964 wijzigde dit bericht op 10-02-2012 12:27 met 10% - Geplaatst op vrijdag 10 februari 2012 12:35janneke2
Ja, vreselijk!!quote:missmarple schreef op 10 februari 2012 @ 11:37:
Ja Nedcar bijvoorbeeld, zo ontzettend veel mensen komen op straat te staan...
Alsof er niets belangrijkers te melden is dan de kleur van het hoedje, ja.quote:missmarple schreef op 10 februari 2012 @ 11:37: En het korten van de pensioenen terwijl we juist meer aan de pensioenen moeten gaan betalen...tis toch uitbuiterij/misdadig zelfs....maar iedereen had het over de hoofddoek van Beatrix in het superrijke VAE.quote:missmarple schreef op 10 februari 2012 @ 11:37:De uitreiking van de Machiavelliprijs 2011 die Maxima kreeg voor haar "communicatieve vaardigheden". Terecht dat Maxima aarzelde of ze de prijs wel moest accepteren omdat haar schoonmoeder koningin Beatrix en prins Willem Alexander er eveneens recht op hadden.Dat siert Maxima wel heel goed....maar waar zijn ze met hun communicatieve vaardigheden als de baas van een automerk uit Japan de stekker uit de moderne fabriek wil trekken...de fabriek die Beatrix jaren geleden heropende door met een schaar een lint door te knippen...ja toen was het feest...maar is het niet "in goede en slechte tijden" ?
Beatrix is in formele zin niet met ns land gerouwd, maar zo zou je het idd kunnen noemen.
Aangezen de onderhandelngen nog in volle gang zijn (momenteel wordt gestaakt, er zijn plannen, etc.) kan de koningin zich niet laten zien. (Dit is voer voor de politiek.) Maar in "stille diplomatie" is ze goud waard, er gaan letterlijk deuren voor haar open, die anders toe blijven. (Een schatrijke rus zo ver krijgen, dat hij geld in Nedcar stopt oid, omdat de kwaliteit van de fabriek zowel techisch als qua personeel hoog ligt.)
Ja, al sinds de VOC doen we dat zo.quote:missmarple schreef op 10 februari 2012 @ 11:37:Wij zijn te duur...zal vast maar in het verleden heeft J.P. er voor gezorgd dat bedrijven gestimuleerd werden om met een vette bonus elders op de wereldbol hun fabriek op te starten. - Geplaatst op vrijdag 10 februari 2012 12:47janneke2
Vraag: wat is onderdrukking...?quote:Keesje1964 schreef op 10 februari 2012 @ 12:25:
Koningin Beatrix heeft gereageerd op de ophef die is ontstaan over de hoofddoek die ze droeg tijdens haar bezoek aan een moskee in Abu Dhabi. Ze vindt de uitspraken van de PVV 'echte onzin'.
(...) Volgens het staatshoofd zit de PVV ernaast omdat in de streek die ze bezoekt, vrouwen helemaal niet worden onderdrukt.
De mededdeling, dat je geacht wordt in een moskee je hoofd enz te bedekken - staat dat gelijk met onderdrukking...?
Ikdenk dan meer aan seieuze mensenrechten.
Bijv.: vruwen die als ze trouwen, meteen 2e rangs burgers worden. (Dat was in feite zo in NL tot 1956: de man was hetgezinshoofd, punt uit. Zelfstandig met geld omgaan was er niet bij voor getrouwde vrouwen.)
Echtscheiding heeft in NL al heel lang gemogen, maar was taboe tot de jaren 1960.
Een beroep uitoefenen was verboden bij wet in de 30er jaren aan getrouwde vrouwen (en nog jaren daarna taboe).
Stemrcht hebben vrouwen in NL al/pas sinds 1916.
Gelijke betaling sinds 1984.
Gelijkelijke participatie oop de arbeidsmarkt: nog steeds niet.
Zet je daar Oman naast, dan steken we schril af
vrouwen hebben altijd in haar huwelijk (islamitisch recht, jawel, de Sharia, waar rechts nNederland zo op tegen moet zijn) toegang tot geld gehad, er was geld, dat alleen door haar beheerd/ besteed mocht worden. Constructies als "man is gezinshoofd, vrouw blijft thuis" bestaan niet. Echtscheiding is geregeld.
Vrouwen leiden al eeuwen bedrijven (staat al in de Koran).
Vrouwen hebben ruime toegang tot de arbeidsmarkt van Oman.
Me dunkt, dat de PVV ongelijk heeft.
(Maar och, die lapen stof, als je het daar nou echt over witl hebben, dan mag dat. maar stel het nou niet gelijk aan onderdrukking. Dat is wel heel erg simpel.) - Geplaatst op vrijdag 10 februari 2012 12:48missmarple

Dank je Keesje1964, Mijn woorden worden wel eens vaker gewist als iemand het te kort bij de waarheid vind komen zodat een bepaalde "visie" in het niet valt. Als ik het woord k****e b***r (je weet wel dat smeersel voor op je brood) schrijf krijg ik weer een ban....en wat stelt het woord eigenlijk voor? Niks toch.quote:Keesje1964 schreef op 10 februari 2012 @ 12:07:
[...]
Beste ModLibelle, ik zie dat mensen er niet uit komen over een bepaalde stuk tekst van Missmarple en kopieerde die tekst hier zo dat duidelijk zou worden wat Missmarple precies schreef en de diskussie zuiver kan blijven maar als dat niet mag dan is het ook goed maar dan waren er denk ik niet zo veel vragen over blijven komen want missmarple verwoorde duidelijk haar punt over milieu. - Geplaatst op vrijdag 10 februari 2012 12:50Adoeseg
Staat er geen koddebeier dan?
Kiss slowly, laugh insanely, live truly, and and forgive quickly, (Paul Coelho) - Geplaatst op vrijdag 10 februari 2012 12:54Keesje1964
quote:janneke2 schreef op 10 februari 2012 @ 12:47:
[...]
Vraag: wat is onderdrukking...?
De mededdeling, dat je geacht wordt in een moskee je hoofd enz te bedekken - staat dat gelijk met onderdrukking...?
Dat was nou mijn punt Janneke2 dat de diskussie niet had moeten gaan over onderdrukking maar dat Beatrix zich gewoon hield aan de regel van die moskee.
(Een tip, let even op de typfouten want ik kreeg ook al een paar keer te horen dat mensen dan niet meer begrijpen wat je wil zeggen als je typfouten neer zet- maar ik begrijp je wel hoor. Een slimme meid is op haar toekomst voorbereidt want je weet het nu.) - Geplaatst op vrijdag 10 februari 2012 12:55Keesje1964

Nee want er staan meer sterretjes.quote: - Geplaatst op vrijdag 10 februari 2012 12:56missmarple

Ik zou het niet weten...het eerste waar ik aan dacht was aan een Fries dialect voor een kudde beren.quote: - Geplaatst op vrijdag 10 februari 2012 12:56Keesje1964

Ik las eerst hoofd haha maar het is brood.quote:missmarple schreef op 10 februari 2012 @ 12:48:
[...]
Dank je Keesje1964, Mijn woorden worden wel eens vaker gewist als iemand het te kort bij de waarheid vind komen zodat een bepaalde "visie" in het niet valt. Als ik het woord k****e b***r (je weet wel dat smeersel voor op je brood) schrijf krijg ik weer een ban....en wat stelt het woord eigenlijk voor? Niks toch. - Geplaatst op vrijdag 10 februari 2012 13:01janneke2Ik zal het niet in het frysk opschrijven, maar wie kaatst, kan een bal verwachten...
(Misschien flauw, maar ik kon m even niet laten lopen...)quote:Keesje1964 schreef op 10 februari 2012 @ 12:54:
Een slimme meid is op haar toekomst voorbereidt want je weet het nu.) - Geplaatst op vrijdag 10 februari 2012 13:02janneke2quote:

He, dan schrijven mesen het correct, gaan er nog dingen mis....

- Geplaatst op vrijdag 10 februari 2012 13:03Keesje1964

Waar doel je op ik kan dit niet plaatsen Janneke2 ?quote:janneke2 schreef op 10 februari 2012 @ 13:01:
Ik zal het niet in het frysk opschrijven, maar wie kaatst, kan een bal verwachten...
[...]
(Misschien flauw, maar ik kon m even niet laten lopen...) - Geplaatst op vrijdag 10 februari 2012 13:04missmarple
Janneke dan kan je nu vast even elders (verbod gelaatsbedekkende kleding) antwoord gaan geven.... - Geplaatst op vrijdag 10 februari 2012 13:04Keesje1964

Ja leuk he ik moest er zelf ook om lachen.quote:janneke2 schreef op 10 februari 2012 @ 13:02:
[...]

- Geplaatst op vrijdag 10 februari 2012 13:06missmarple

mesen? Koolmezen bedoel je?quote:janneke2 schreef op 10 februari 2012 @ 13:02:
[...]

- Geplaatst op vrijdag 10 februari 2012 13:25Keesje1964
of messen - Geplaatst op vrijdag 10 februari 2012 13:26Keesje1964
mensen kan ook - Geplaatst op vrijdag 10 februari 2012 13:29janneke2
Koolmezen vind ik leuker
Dit onderwerp heeft 79 reacties, en bestaat uit 4 pagina's. U bent momenteel op pagina last van 4.
De laatste reactie is geplaatst op 10-02-2012 13:29.
Nieuw wetsvoorstel, werken naar vermogen