Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Werk & Studie
  4. Kleinschalig wonen voor demente bejaarden

Dit onderwerp heeft 12 reacties, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 02-03-2012 16:55.

Kleinschalig wonen voor demente bejaarden

Ga naar een onderdeel
  1. kibo
    Afbeelding van kibo

Wie werkt er als helpende bij het zogeheten kleinschalig wonen voor PG patienten (dementen)? En hoe bevalt dat?
    Ik heb nl naar deze baan gesolliciteerd. Maar wil iets meer er van af weten.
    BV.Is het geestelijk heel erg zwaar of valt het mee.En met hoeveel verzorgenden werk je op een groep?
    En is het de bedoeling dat je ook zelf gaat koken voor deze groep?
    Ik denk wel dat ik deze baan aan neem,tenminste als ik aan genomen word natuurlijk.Ik wil hier op het forum wat ervaringen horen van helpenden dit dit werk als een poosje doen.

2. annec66
    Afbeelding van annec66

Hoi,ik werk nu bijna 2,5 jaar als verzorgende in een verpleeghuis met kleinschalig wonen voor pg bewoners en het bevalt me prima. We koken en wassen zelf. We zijn smorgens tot half 1 vaak met 2 personen en s avonds vanaf half 4 alleen met 7 a 8 bewoners en dat gaat heel goed.Het ligt een beetje aan de groep hoe zwaar het geestelijk/lichamelijk is.Het valt mij heel erg mee. Bevalt veel beter dan het grootschalig verzorgen.

3. kibo
    Afbeelding van kibo

Ik zou dan komen te werken in een woning met 8 bewoners,maar wel altijd met zijn 2en.
    JIj werkt als verzorgende schrijf je,hebben jullie ook helpende krachten erbij.En wat doen die dan precies.De verzorgenden ondersteunen denk ik.Dus het valt jou wel mee.Ben je niet helemaal kapot als je thuiskomt,of was dat alleen in het begin?Ik werk nu in de thuiszorg al jaren,maar wat ik nu ga doen is iets heel anders.Trouwens fijn dat je zo snel reageerde joh!!!!

kibo wijzigde dit bericht op 31-01-2012 17:09 met 2%

4. pakezel
    Afbeelding van pakezel

Kibo, waarom heb je in eerste instantie dan gereageerd op een vacature die je dus in feite weinig zegt? Hoe kun je dan inhoudelijke vragen stellen als je wel wordt uitgenodigd voor een gesprek? Is dit niet een beetje het paard achter de wagen spannen? Zijn je vragen ook niet op de site van de betreffende instantie te vinden of staat dit niet vermeld in de vacaturetekst? Misschien is er op internet een algemene functieomschrijving te vinden en kun je op gesprek informeren in welke mate deze algemene omschrijving specifiek voor deze instelling van toepassing is.

Succes!

5. annec66
    Afbeelding van annec66

Bij ons werken ook een aantal helpenden samen met de verzorgenden.In principe moet er op ieder huisje een gediplomeerde verzorgende zijn die dan ondersteuning van een helpende of woon/voedingassistente krijgt. De verzorgende doet de de medicijnen etc. Maar verder zijn de taken hetzelfde. Wij beginnen om half 8 en om ca. 9 uur een gezamenlijk ontbijt. Sommige bewoners krijgen ontbijt op bed. Smiddags een broodmaaltijd en s avonds koken we. Tussendoor doen we de was en maken de bedden op. De schoonmaak hoeven we niet te doen :duim: . Ieder huisje heeft een eigen keukenuitrusting, wasmachine en droger. Smiddags en s avonds kunnen de bewoners naar verschillende ,,clubjes,, Voor de bewoners is het kleinschalig wonen een verbetering.( en voor ons ook )

6. kibo
    Afbeelding van kibo

Bedankt voor je info anne.Krijg zo een beetje een idee van hoe de dagindeling is!Klinkt allemaal wel leuk zo.Maar het zal vast hard werken zijn.Eind van de week moet ik beslissen of ik de baan neem!

7. roxy
    Afbeelding van roxy

Kibo, Ik vind dit een leuke en goeie manier om aan informatie te komen.... Mijn moeder woont in een kleinschallige woon gemeenschap. 8 mensen boven 7 mensen beneden. Voor de demente is het super, er zijn wel mensen weggegaan omdat ze het zwaar vonden dat ze geen redelijk gesprek meer konden hebben met de demente omdat je ze natuurlijk achteruit ziet gaan en alles steeds slechter word. Het is niet zoals een gewoon verzorgingstehuis. Maar degene die ermee om kunnen gaan doen het geweldig, wel veel part timers maar ik denk ook dat het geen baan is die je 40 uur per week kan doen, al is dat misschien ook voor ieder mens anders.
    Overdag zijn er meerdere mensen aanwezig s avonds 1 op de afdeling, dat is vind ik wat minder, omdat ze elkaar soms moeten helpen en de andere afdeling dan alleen zit. Maar dat zal niet het geval zijn bij jou.
    Ik wens je succes, en sowieso is het heel dankbaar werk, al zou je dat soms niet zo voelen, want er zitten zoveel verschillende mensen tussen, dankbare maar ook standaard mopperaars etc haha.

Inmiddels heb je je keuze gemaakt ben erg benieuwd..

roxy wijzigde dit bericht op 13-02-2012 11:56 met 3%
    Luctor et emergo

8. kibo
    Afbeelding van kibo

quote:
    roxy schreef op 13 februari 2012 @ 11:55:
    Kibo, Ik vind dit een leuke en goeie manier om aan informatie te komen.... Mijn moeder woont in een kleinschallige woon gemeenschap. 8 mensen boven 7 mensen beneden. Voor de demente is het super, er zijn wel mensen weggegaan omdat ze het zwaar vonden dat ze geen redelijk gesprek meer konden hebben met de demente omdat je ze natuurlijk achteruit ziet gaan en alles steeds slechter word. Het is niet zoals een gewoon verzorgingstehuis. Maar degene die ermee om kunnen gaan doen het geweldig, wel veel part timers maar ik denk ook dat het geen baan is die je 40 uur per week kan doen, al is dat misschien ook voor ieder mens anders.
    Overdag zijn er meerdere mensen aanwezig s avonds 1 op de afdeling, dat is vind ik wat minder, omdat ze elkaar soms moeten helpen en de andere afdeling dan alleen zit. Maar dat zal niet het geval zijn bij jou.
    Ik wens je succes, en sowieso is het heel dankbaar werk, al zou je dat soms niet zo voelen, want er zitten zoveel verschillende mensen tussen, dankbare maar ook standaard mopperaars etc haha.

Inmiddels heb je je keuze gemaakt ben erg benieuwd..
    Ik heb het toch niet gedaan hoor.Bij nader inzien vond ik het toch te een te zware baan.Heb wel lang getwijfel,alle voor en tegens tegen over elkaar gezet,maar ik denk toch dat het niets voor mij is!! Maar fijn dat jou moeder het zo naar haar zin heeft!!

9. roxy
    Afbeelding van roxy

Een zware baan is het zeker, als je al weet dat je het waarschijnlijk niet trekt moet je er ook niet aan beginnen want dan is het extra zwaar. Doe wat je hart je ingeeft... Succes!!

Luctor et emergo

10. annec66
    Afbeelding van annec66

Net heerlijk gewerkt,vanavond samen gekookt . Iedereen tevreden naar bed,valt wel mee hoor,zo zwaar is het niet.

11. richarda
    Afbeelding van richarda

het lijkt mij heerlijk om in een kleinschalig huis te mogen werken
    sta er voor open !!!!!

12. jolanda99
    Afbeelding van jolanda99

Ricarda; waarom lijkt je het heerlijk. Als je het graag wilt, moet je er voor gaan. Er is veel personeel nodig in de zorg. Investeer in jezelf en in de toekomst en ga eens praten bij de instelling van je keuze.

13. richarda
    Afbeelding van richarda

werk nu op een groep van 20 bewoners (verstandelijk gehandycapten) en sta daar s'avonds vanaf 21.00 uur tot de andere ochtend 08.00 uur alleen
    das echt werken hoor, niet erg natuurlijk maar echt tijd,........
    nee, dat is er niet
    waar vindt ik de adressen???
    dan wel in de buurt van rotterdam

x
duurt nog: 24:00:00
€54.95
€29.95
x x