Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Werk & Studie
  4. Kleinschalig wonen voor demente bejaarden

Dit onderwerp heeft 12 reacties, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 02-03-2012 16:55.

Kleinschalig wonen voor demente bejaarden

Ga naar een onderdeel
  1. kibo
    Afbeelding van kibo

Wie werkt er als helpende bij het zogeheten kleinschalig wonen voor PG patienten (dementen)? En hoe bevalt dat?
    Ik heb nl naar deze baan gesolliciteerd. Maar wil iets meer er van af weten.
    BV.Is het geestelijk heel erg zwaar of valt het mee.En met hoeveel verzorgenden werk je op een groep?
    En is het de bedoeling dat je ook zelf gaat koken voor deze groep?
    Ik denk wel dat ik deze baan aan neem,tenminste als ik aan genomen word natuurlijk.Ik wil hier op het forum wat ervaringen horen van helpenden dit dit werk als een poosje doen.

2. annec66
    Afbeelding van annec66

Hoi,ik werk nu bijna 2,5 jaar als verzorgende in een verpleeghuis met kleinschalig wonen voor pg bewoners en het bevalt me prima. We koken en wassen zelf. We zijn smorgens tot half 1 vaak met 2 personen en s avonds vanaf half 4 alleen met 7 a 8 bewoners en dat gaat heel goed.Het ligt een beetje aan de groep hoe zwaar het geestelijk/lichamelijk is.Het valt mij heel erg mee. Bevalt veel beter dan het grootschalig verzorgen.

3. kibo
    Afbeelding van kibo

Ik zou dan komen te werken in een woning met 8 bewoners,maar wel altijd met zijn 2en.
    JIj werkt als verzorgende schrijf je,hebben jullie ook helpende krachten erbij.En wat doen die dan precies.De verzorgenden ondersteunen denk ik.Dus het valt jou wel mee.Ben je niet helemaal kapot als je thuiskomt,of was dat alleen in het begin?Ik werk nu in de thuiszorg al jaren,maar wat ik nu ga doen is iets heel anders.Trouwens fijn dat je zo snel reageerde joh!!!!

kibo wijzigde dit bericht op 31-01-2012 17:09 met 2%

4. pakezel
    Afbeelding van pakezel