Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Actueel
  4. Nederland terug naar de Gulden

Dit onderwerp heeft 208 reacties, en bestaat uit 9 pagina's. U bent momenteel op pagina last van 9.
De laatste reactie is geplaatst op 01-04-2012 18:30.

Nederland terug naar de Gulden

Ga naar een onderdeel
  1. ring1
    Afbeelding van ring1

Maar wie heeft dat stukje geschreven in de Telegraaf, Ellon.
    En is dat een voorstander van de euro (kan haast niet anders) of een voorstander van de gulden.
    Ik lees zoveel tegenovergestelde meningen.

2. maatjes
    Afbeelding van maatjes

quote:
    ring1 schreef op 30 maart 2012 @ 17:56:
    Klopt niet, Ellon.
    Die koopwoningen zijn wel degelijk door de euro gestegen.
    In die begintijd hebben wij namelijk een huis verkocht en een nieuw huis gekocht. Het "leek" heel goedkoop.
    Wij hebben ons huis met een enorme winst verkocht.
    Die winst hadden wij nooit gekregen als de gulden er nog was.
    Het huis wat wij kochten leek goedkoop, maar als je daar een guldenteken voor had gezet, was het best wel heel duur.
    ring, de prijsstijging op de huizenmarkt was al jaren voor de euro aan de gang.

3. ellon
    Afbeelding van ellon

Het gaat niet om de schrijver van het stukje, want die is de boodschapper maar. Het gaat erom dat de uitkomst van het rapport gemanipuleerd is door weg te laten wat niet in Wilders' kraam te pas kwam. Het is ook niet van belang of de schrijver een voor- of tegenstander van de euro is, want dat verandert het feit niet dat wij voorgelogen zijn door Wilders.

De natuur is een wonder. Een miljoen jaar geleden wist nog niemand, dat de mens een bril zou dragen en toch staan onze oren op de goede plaats

4. maatjes
    Afbeelding van maatjes

ellon, helemaal mee eens, het gaat erom dat er belangrijke informatie is achter gehouden.

5. ring1
    Afbeelding van ring1

quote:
    maatjes schreef op 30 maart 2012 @ 18:04:
    [...]

ring, de prijsstijging op de huizenmarkt was al jaren voor de euro aan de gang.
    Ja, de prijzen stegen wel, maar ik weet nog dat ik zelf heel veel op de huizenprijzen lette in die tijd, en zag na verloop van tijd dat de prijzen in no time verdubbeld waren. In slechts een paar jaar.

6. ring1
    Afbeelding van ring1

quote:
    ellon schreef op 30 maart 2012 @ 18:04:
    Het gaat niet om de schrijver van het stukje, want die is de boodschapper maar. Het gaat erom dat de uitkomst van het rapport gemanipuleerd is door weg te laten wat niet in Wilders' kraam te pas kwam. Het is ook niet van belang of de schrijver een voor- of tegenstander van de euro is, want dat verandert het feit niet dat wij voorgelogen zijn door Wilders.

De mening van de schrijver is juist heel veel van belang.
    Aangezien ik een voorstander van de gulden ben, zou ik het toch wat anders brengen dan deze schrijver: "Misschien is dat andere rapport helemaal niet zo interessant?"
    Wat staat er in dat "andere rapport"?

7. ellon
    Afbeelding van ellon

Dat staat in het artikel, Ring. Moet je de onderste twee alinea's maar eens lezen. (Ik dacht dat je dat al gedaan had).

De natuur is een wonder. Een miljoen jaar geleden wist nog niemand, dat de mens een bril zou dragen en toch staan onze oren op de goede plaats

8. ring1
    Afbeelding van ring1

quote:
    ellon schreef op 30 maart 2012 @ 18:23:
    Dat staat in het artikel, Ring. Moet je de onderste twee alinea's maar eens lezen. (Ik dacht dat je dat al gedaan had).
    De Euro zelf staat hier helemaal buiten, dus met het vingertje wijzen naar de Euro is volgens Lombard Street incorrect volgens het achterliggende rapport welke Wilders niet in de publiciteit heeft gebracht. Met het vingertje naar Griekenland en overige Zuid Europese landen wijzen oogt op zich rechtvaardig maar als het om de bron van het Eurozone-kwaad gaat moeten Nederland en Duitsland hun hand in eigen boezem steken door overschotten op de betalingsbalans door te sluizen naar Zuid Europese landen om hen van alles te faciliteren. Niet Grieken, maar Duitsers en Nederlanders zouden volgens het eerste achterliggende rapport van Lombard schuld hebben aan de crisis. Het ouderwetse oorzaak – gevolg principe.

ring1 wijzigde dit bericht op 30-03-2012 18:38 met 1%

9. ring1
    Afbeelding van ring1

quote:
    ellon schreef op 30 maart 2012 @ 18:23:

Ik zal het vast gelezen hebben, maar zoiets blijft bij mij niet hangen.
    Dus Duitsland en Nederland hebben de schuld...
    Okee, en toen? Ik word er niet wijzer van.

10. Willemijn23
    Afbeelding van Willemijn23

quote:
    ring1 schreef op 30 maart 2012 @ 18:37:
    [...]

Ik zal het vast gelezen hebben, maar zoiets blijft bij mij niet hangen.
    Dus Duitsland en Nederland hebben de schuld...
    Okee, en toen? Ik word er niet wijzer van.
    Volgens dit rapport ja. Of dat werkelijk zo is of niet...wie zal het zeggen. Waar het om gaat is dat dit rapport, dat in opdracht van Wilders is gemaakt, niet is gepubliceerd omdat de inhoud hem onwelgevallig was. Dáár gaat het om. Wilders laat dus alleen díe informatie zien die hij wil laten zien. Wat hem niet bevalt laat hij niet zien. Dat is puur bedrog. Je zegt een onafhankelijk onderzoek te willen laten doen, z.g. om een eerlijke dsicussie op gang te brengen en vervolgens manipuleer je de uitkomsten. Dat deugt toch van geen kanten?

Keer je om naar de zon... en je schaduw verdwijnt.

11. ring1
    Afbeelding van ring1

Doen ze dat niet allemaal in Den Haag? Het meest gunstige naar buiten brengen?
    Partijen die voor de euro zijn, ontkennen nl. dat alles zoveel duurder is geworden en willen dat ook absoluut niet laten uitzoeken.
    Waarom hebben voorstanders van de euro dit niet gedaan? Angst voor de uitkomst?
    Ontkennen van voedselbanken bijvoorbeeld. Wel opvallend dat die sinds de invoering van de euro ineens massaal opduiken.
    Op elke hoek wel eentje. Komt niet door de euro...

12. Willemijn23

O, zeker manipuleert iedereen gegevens zodat ze goed in het sttaatje van pas komen. Wat dat betreft ben ik kritisch naar iedereen. Alleen Wilders heeft het met zoveel tamtam aangekondigd en ja dan is het niet zo gek dat hem nu wordt verweten slechts het halve verhaal te vertellen. Op zijn minst is dit "een beetje dom". Hij weet dat zijn tegenstanders op bloed uit zijn. Hij was wijzer geweest als hij had toegegeven dat de terugkeer naar de gulden niet zonder meer gunstig zou zijn. Dat zou zijn geloofwaardigheid wat mij betreft vergroten. Alleen wil hij kiezers trekken door in te spelen op sentimenten die in de samenleving leven en dan scoort hij niet met eerlijkheid.

Maar goed, hij graaft zijn eigen graf, dus ga lekker zo door Geert.

Willemijn23 wijzigde dit bericht op 31-03-2012 16:33 met 5%

13. ring1
    Afbeelding van ring1

Wat ik nog het meest jammer vindt van dat rapport van Lombard Street is, dat er geen stevig debat over is gevoerd.
    Nu lijkt het wel, alsof het doodgezwegen wordt. Is dat de opzet van de coalitie, van tegenstanders? Ik weet het niet.
    Wanneer er een debat was geweest, had iedereen de voor en tegens kunnen vertellen of de euro/gulden kunnen verdedigen. Nu hebben we alleen maar dat rapport en er wordt verder helemaal niets mee gedaan. En dat vind ik dus ook weer tegenvallen van Wilders, dat hij er verder ook niets mee doet. Zo lijkt het tenminste. Misschien màg hij er niets meer mee doen.

14. Willemijn23

Je mag alles bespreekbaar maken, maar misschien voelde Wilders al nattigheid en voelde hij aan zijn water dat dit tweede rapport dan ook op tafel zou komen. Dat zou een enorme afgang voor hem geworden zijn. Reken maar als Wilders op alle fronten gelijk zou hebben gehad hij dit met veel bombarie in de maatschappelijk discussie had geplempt!

15. Pagan
    Afbeelding van Pagan

Je zou die rapporten eigenlijk zelf moeten kunnen lezen. Het stuk dat Ellon plaatst vind ik nou niet bepaald een waterdichte analyse. En wie zegt wat er werkelijk in die rapporten staat. Ik denk zelf ook niet dat de euro de schuld van de crisis is, maar ik denk dat niemand 100% kan bewijzen of we wel of geen crisis hadden gehad, wanneer we nog onze eigen munteenheden hadden gehad. Ik vind onderstaande zwart gemaakte zin bijv. erg vreemd. We sluizen toch niet zomaar overschotten van onze betalingsbalans weg naar Europese derde wereldlanden. Het gaat ook heus niet om een solidariteitsprincipe, het gaat er om europa, de eurozone, stabiel te houden, voor onze eigen handel en betalingsverkeer. En dat Griekenland heeft geknoeid met hun financien, verkeerde info heeft verstrekt, dat is toch niet de schuld van Nederland en Duitsland.

Met het vingertje naar Griekenland en overige Zuid Europese landen wijzen oogt op zich rechtvaardig maar als het om de bron van het Eurozone-kwaad gaat moeten Nederland en Duitsland hun hand in eigen boezem steken door overschotten op de betalingsbalans door te sluizen naar Zuid Europese landen om hen van alles te faciliteren. Niet Grieken, maar Duitsers en Nederlanders zouden volgens het eerste achterliggende rapport van Lombard schuld hebben aan de crisis.

"Beledigingen zijn de argumenten van hen, die ongelijk hebben."

16. Willemijn23

De crisis is begonnen in de VS, bij de dollar dus.

17. Pagan
    Afbeelding van Pagan

De kredietcrisis begon inderdaad in Amerika, door instorten huizenmarkt, waardoor banken in de knoei kwamen.
    Hier heeft Griekenland de grote klap veroorzaakt.

"Beledigingen zijn de argumenten van hen, die ongelijk hebben."

18. ring1
    Afbeelding van ring1

Ja, je kunt de euro op zich niet de schuld geven van de crisis, die we nu hebben. Er is van alles tegelijk fout gegaan.
    Wat me dan wel weer stoort is, dat ze ook werkelijk, naast de euro, in Nederland van alles tegelijk hebben gedaan.
    Die irritante marktwerking, met de zorgpremies verhogen enz.
    Ze hadden beter wat rustiger aan kunnen doen, en niet onmiddelijk alles veranderen. Dat, samen met de euro, was geen goede combinatie. Teveel, tegelijk veranderd.
    Dat is dan even alleen over Nederland.

Maar ook, waar sommigen het ook wel over gehad hebben, die euro is te snel ingevoerd. Beter was geweest, de landen allemaal hierop goed voorbereiden, maar dat geduld hadden ze schijnbaar niet.
    Slecht voorbereid dus. Stelletje sufferds :frons:

19. Gizmo
    Afbeelding van Gizmo

En er komen nog meer problemen aan. Marktwerking in de zorg is zo'n voorbeeld. Straks kan het zijn dat je zorgverzekering niet elke behandeling in elk ziekenhuis betaalt omdat de verzekering daar geen contract heeft en je als je dus in dat betreffende ziekenhuis behandeld bent, je het zelf mag op hoesten. Maar ik kan vanuit hier (en ik heb nog enigzins wat medische kennis) niet zien of bepalen wie een goede eerlijk arts is en wie zich laat leiden door bv de farmaceutische industrie of hoevel operaties die chirurg heeft uitgevoerd. Ik moet er dan maar vanuit gaan dat de verzekering het beste met me voor heeft (en dat betwijfel ik toch wel enigzins gezien de zakkenvullersmentaliteit) en vooral voor kwalitiet kiest en niet voor de duiten.

Elke dag is een begin voor de rest van mijn leven.

20. ring1
    Afbeelding van ring1

Er komt geen einde aan.
    Je zult toch vreselijk ziek zijn, en dan moet je dat ook nog allemaal in de gaten gaan houden. Ook hier weer, de mensen met de laagste inkomens zijn er ongetwijfeld weer het meest de dupe van.

21. ellon
    Afbeelding van ellon

Waarom bedenken mensen dat niet als ze naar de stembus gaan? Blijkbaar hebben we nog steeds geen genoeg van marktwerking, want de VVD scoort onverminderd hoog in de peilingen.

22. marijke1
    Afbeelding van marijke1

En dan mag je, als Rotterdammer, met je ingegroeide teennagel naar Maastricht of Groningen, vervoer voor eigen rekening.

Op het bovenstaande berust copyright©

23. ring1
    Afbeelding van ring1

quote:
    marijke1 schreef op 01 april 2012 @ 18:15:
    En dan mag je, als Rotterdammer, met je ingegroeide teennagel naar Maastricht of Groningen, vervoer voor eigen rekening.
    Aftrekbaar van de belasting ;) Maar ja...Die drempel..Dus dan maar heel vaak gaan. Dan heb je je eigen risico ook meteen weer terug.

24. ring1
    Afbeelding van ring1

quote:
    ellon schreef op 01 april 2012 @ 16:55:
    Waarom bedenken mensen dat niet als ze naar de stembus gaan? Blijkbaar hebben we nog steeds geen genoeg van marktwerking, want de VVD scoort onverminderd hoog in de peilingen.

Toch zijn er wel VVDers die hun lidmaatschap opzeggen.
    Ik las over iemand op de VVDsite, die jaren lid was, maar toen ging het heel slecht en toen liep hij tegen situaties aan, die hij niet eerder had meegemaakt. Die was er inmiddels achtergekomen, hoe het is, als je het financieel wat minder krijgt en dan de VVD aan het roer hebt :lol:

25. ring1
    Afbeelding van ring1

quote:
    ring1 schreef op 01 april 2012 @ 18:21:
    [...]

Aftrekbaar van de belasting ;) Maar ja...Die drempel..Dus dan maar heel vaak gaan. Dan heb je je eigen risico ook meteen weer terug.
    Met de taxi, niet met de trein :cool:

x
duurt nog: 24:00:00
€54.95
€29.95
x x