Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Actueel
  4. Nederland terug naar de Gulden

Dit onderwerp heeft 208 reacties, en bestaat uit 9 pagina's. U bent momenteel op pagina 3 van 9.
De laatste reactie is geplaatst op 01-04-2012 18:30.

Nederland terug naar de Gulden

Ga naar een onderdeel
  1. rema
    Afbeelding van rema

Ben benieuwd waar lachebekje Rutte al die banen wil vinden voor de mensen van de sociale werkplaatsen die hij wil sluiten.
    En dan ook nog banen waarin die mensen in hun eigen tempo kunnen werken en niet opgejaagd worden.
    Voor die man was het wel goed geweest om eens een jaartje stage te lopen in zo'n sociale werkplaats voor dat hij minister president werd.

2. ellon
    Afbeelding van ellon

En wat dacht je van het aantal ambtenaren dat kabinet Rutte wil ontslaan? Zoals het plan er nu ligt, zou een derde zijn baan kunnen verliezen. Dat is ruim 300.000 personen. Waar gaan die weer aan de slag?

De natuur is een wonder. Een miljoen jaar geleden wist nog niemand, dat de mens een bril zou dragen en toch staan onze oren op de goede plaats

3. ring1
    Afbeelding van ring1

Krapuul heeft gelijk. Er zijn er veel die zo denken.

Het lijkt zo ontzettend makkelijk om te zeggen, iedereen een baan.
    Die zijn er steeds minder, maar "zij" denken dat het "allemaal wel meevalt". Zou je ze niet :knipoog2:

4. Mee
    Afbeelding van Mee

De werkeloosheid gaat de komende jaren oplopen naar 12 , wellicht 15 %
    En dat is nog niet eens het ergste
    Maar wel de gevolgen....
    Huisuitzetting, armoe, rellen, inflatie

En elk bericht over bonussen, Brussel, open grenzen en meer van dat soort, die de komende tijd nog in de krant gaat komen zal als extra munitie gaan dienen voor een explosie

Mee wijzigde dit bericht op 16-02-2012 14:08 met 6%

5. janneke2
    Afbeelding van janneke2

Ik ben keynesiaan.
    Bij recessie is het de taak van de overheid, om te investeren.

Ano 2012 klinkt er: NL is in recessie, want de mensen (...de consument...) houden/t de hand op de knip.

Geef "ze" eens ongelijk. (Ik heb vandaag toch maar dat ene apparaat gekocht, wie weet helpt het de economie wel.)

En mogelijkvalt het kabinet in maart: ook het CDA voelt soms, in beperkte mate, wel voor Keynes.
    De Pvv heeft dan nog steeds haar discriminerende eisen tov. gezinsereniging nog niet door "Europa".
    En de oppositie heeft al helemaal geen trek in dde economie nog verder naar de ratsmodee helpen..

6. ring1
    Afbeelding van ring1

Ik hoop dat je gelijk krijgt, Janneke.

Waar, Mee, de gevolgen van die werkloosheid zijn ook niet te overzien.

7. Willemijn23
    Afbeelding van Willemijn23

Ik denk dat er wel haast een kabinetscrisis moet komen. Ik zie niet hoe Rutte de boel bijelkaar kan houden. Al zal Wilders niet voor de eerste keer een hol vat blijken te zijn, die hard klinkt maar niks voor zijn achterban doet.
    Nu de SGP bezuinigingen op de ontwikkelingshulp niet zal accepteren lijkt het einde voorspelbaar.

Keer je om naar de zon... en je schaduw verdwijnt.

8. ring1
    Afbeelding van ring1

Zou mooi zijn. Ik zit er op te wachten..

9. Pagan
    Afbeelding van Pagan

Ik hoop het ook, denk dan vooral aan Passend Onderwijs, Soc.werkplaatsen en PGB's. Vooral omdat je verwacht dat welk kabinet dan ook iig de allerzwaksten beschermt, waarvoor we toch graag belasting betalen. VVD roept dat wel altijd en CDA zog. vol naastenliefde. Passend Onderwijs is volgens mij al vanaf dat PVDA er nog in zat. Ik weet niet wat er nog teruggedraaid kan worden met een ander kabinet, maar als de uitvoering van dit soort zaken met meer visie en op maat plaatsvindt, zal het al enorm schelen.

"Beledigingen zijn de argumenten van hen, die ongelijk hebben."

10. Willemijn23

quote:
    Pagan schreef op 18 februari 2012 @ 14:25:
    Ik hoop het ook, denk dan vooral aan Passend Onderwijs, Soc.werkplaatsen en PGB's. Vooral omdat je verwacht dat welk kabinet dan ook iig de allerzwaksten beschermt, waarvoor we toch graag belasting betalen. VVD roept dat wel altijd en CDA zog. vol naastenliefde. Passend Onderwijs is volgens mij al vanaf dat PVDA er nog in zat. Ik weet niet wat er nog teruggedraaid kan worden met een ander kabinet, maar als de uitvoering van dit soort zaken met meer visie en op maat plaatsvindt, zal het al enorm schelen.
    Het stomme is dat het geld er gewoon is ( bez. passend onderwijs). Maar de minister staat erop dat te besteden aan prestatiebeloning, een soort bonus voor goed presterende scholen en leerkrachten. Daar zit niemand in het onderwijs op te wachten, maar daar gaat 230 miljoen naartoe.

11. Pagan
    Afbeelding van Pagan

Ja en dat is meteen al voorgesteld door te bonden, ook de fout in de cijfers die zij als uitgangspunt nam wordt doodgezwegen, er wordt gewoon doorgedenderd, lijkt wel een soort prestigekwestie. Ik wil niet zeuren, maar dat heb je als je een verpleegster zo'n belangrijke portefeuille geeft. Een academisch geschoold iemand denkt op hoger niveau, doorziet beter consequenties en heeft meestal visie.

12. Willemijn23

Precies. Niks mis met een verpleegster, maar ze hoort in een ziekenhuis te werken ;) . Zelden heeft een minister zo weinig steun van de beroepsgroep gehad. Het is echt een hele slechte minister, slechter dan ik me kan herinneren ooit gehad te hebben. Volledig onbekwaam.

13. ring1
    Afbeelding van ring1

Mag zeker anders geregeld worden.
    Ik vind de meeste bezuinigingen en verhogingen toch al moeilijk te begrijpen. Ik denk dat ze gewoon de opdracht hebben gekregen om alleen op die posten te bezuinigen. De rest blijft heilig.

14. Pagan
    Afbeelding van Pagan

quote:
    Willemijn23 schreef op 18 februari 2012 @ 14:58:
    Precies. Niks mis met een verpleegster, maar ze hoort in een ziekenhuis te werken ;) ..
    :lol: Die hou ik er in, ik ben aldoor bang een hele beroepsgroep te beledigen, maar zo klinkt ie mooi!

15. ring1
    Afbeelding van ring1

Behalve de ministersgroep :devil:

16. Keesje1964
    Afbeelding van Keesje1964

quote:
    Pagan schreef op 18 februari 2012 @ 14:39:
    Ja en dat is meteen al voorgesteld door te bonden, ook de fout in de cijfers die zij als uitgangspunt nam wordt doodgezwegen, er wordt gewoon doorgedenderd, lijkt wel een soort prestigekwestie. Ik wil niet zeuren, maar dat heb je als je een verpleegster zo'n belangrijke portefeuille geeft. Een academisch geschoold iemand denkt op hoger niveau, doorziet beter consequenties en heeft meestal visie.
    Is dit niet wat overdreven, ze werkt sinds 1990 niet meer in de gezondheidszorg en heeft langere bestuurs ervaring ( 21 jr ) als verpleegsters ervaring ( 9 jr ). Bron wikipedia.

17. Keesje1964

quote:
    Willemijn23 schreef op 18 februari 2012 @ 14:34:
    [...]

Het stomme is dat het geld er gewoon is ( bez. passend onderwijs). Maar de minister staat erop dat te besteden aan prestatiebeloning, een soort bonus voor goed presterende scholen en leerkrachten. Daar zit niemand in het onderwijs op te wachten, maar daar gaat [v]230 miljoen[/v] naartoe.
    ?? Waarom was dan op het journaal dat het 80 miljoen in 5 jaren zou zijn dus ,,maar'' 16 miljoen per jaar ?

18. Keesje1964

quote:
    Willemijn23 schreef op 18 februari 2012 @ 14:34:
    [...]

Het stomme is dat het geld er gewoon is ( bez. passend onderwijs). Maar de minister staat erop dat te besteden aan prestatiebeloning, een soort bonus voor goed presterende scholen en leerkrachten. Daar zit niemand in het onderwijs op te wachten, maar daar gaat 230 miljoen naartoe.

Er draait een pilot voor 3 scholen die zelf graag mee werken het is een experiment.

Aanleiding voor experiment staat ook op internet,
    De Onderwijsraad pleit in een advies voor het bevorderen van excellentie onder leraren en het invoeren van prestatiebeloning. Staatssecretaris Zijlstra van Onderwijs kan zich in grote lijnen vinden in het advies.

19. niejel
    Afbeelding van niejel

quote:
    Keesje1964 schreef op 20 februari 2012 @ 11:58:
    [...]

Is dit niet wat overdreven, ze werkt sinds 1990 niet meer in de gezondheidszorg en heeft langere bestuurs ervaring ( 21 jr ) als verpleegsters ervaring ( 9 jr ). Bron wikipedia.
    21 Jaar ervaring wil niet zonder meer zeggen dat je dan een goede bestuurder bent!

20. Keesje1964

quote:
    niejel schreef op 20 februari 2012 @ 12:26:
    [...]

21 Jaar ervaring wil niet zonder meer zeggen dat je dan een goede bestuurder bent!
    Dat klopt maar het is onzin om haar hier als verpleegstertje weg te zetten.

21. ring1
    Afbeelding van ring1

Morgen een spannende dag, met de introductie van de gulden terug.
    Mooi als het Wilders zou lukken, maar Rutte is helaas al in de ban van de EU. Wat bezielt die man toch.

Van Rompuy vanmiddag op tv gezien. Heeft ook niets zinnigs te vertellen, of ik trap er gewoon niet in, kan ook nog.

22. Willemijn23

Ook gezien. Wat ik wel een nadenkertje vond is waarom het Duitsland wel lukt en Nederland niet om het begrotingstekort laag te houden. We hebben nl. met dezelfde crisis te maken? R. stelde dat de Duitsers niet bang zijn om uit te geven, waar de Nederlander de hand op de knip houdt. Het Keynesiaans denken dus, waar janneke2 ook herhaaldelijk aan refereert.

Ik ben overigens benieuwd naar de cijfers morgen, al suggereerde n.b. de Telegraaf dat Wilders er nú mee naar buitenkomt om een rookgordijn op te trekken m.b.t. de bezuinigingsonderhandelingen die óók morgen starten en waarbij hij ongetwijfeld Henk en Ingrid nog verder in de put zal laten zakken. Fijn om dan een schijnoplossing te bieden in een discussie over de terugkeer van de gulden, wat volgens mij nooit zal gebeuren.

Willemijn23 wijzigde dit bericht op 04-03-2012 15:50 met 0%

23. rema
    Afbeelding van rema

Misschien hebben Duitsers nog iets te besteden, in tegenstelling tot veel Nederlanders, daar is het leven nog iets goedkoper, denk aan benzine, boodschappen, wonen etc.
    Ik wil best uitgeven, graag zelfs, maar dat gaat moeilijk als de maand langer duurt dan je inkomen.
    En wat je aan spaargeld hebt, nou daar blijf je wel af in deze tijd, je weet nooit hoe hard je het nog nodig hebt voor medicijnen of zoiets.

24. saflo
    Afbeelding van saflo

Wéér Wilders in actie. Hij weet drommelsgoed dat zaken, binnen Europa, anders móéten dan niet binnen Europa.
    We hadden al het zwartboek over Polen, nu weer de gulden terug.
    Die man beweert maar wat, maar effectueert eigenlijk bitter weinig!
    OK! De dierenpolitie en dat is een goeie van hem! Maar dat viel ook niet binnen Europa. Die man moet eens een boek lezen!

25. ring1
    Afbeelding van ring1

Dat snap ik ook niet, dat Duitsland het beter doet, of doen ze maar alsof. Misschien is het wel helemaal niet zo en is het om de burger wat moediger te krijgen en alsnog z'n centen uit te geven.

Maar ik vind dat Rutte het op dit moment ronduit slecht doet.
    Hij is onder zijn leiding, hard bezig Nederland helemaal kapot te maken.
    Er wordt niets meer overlegd en vrij (te) snel ingevoerd.
    Zonder het effect op een langer termijn te bekijken.
    Hij is op een akelige manier "punten" aan het scoren. Zo kijk ik er tegenaan.
    Mocht Rutte eenmaal inzien dat hij moet vluchten :knipoog2: laat hij een grote kl*rezooi achter voor de volgende regering.

Wat Wilders nu doet, heeft wel effect op de burgers, denk ik.
    Al zal het hem misschien niet lukken, dan heeft hij wel flink wat onrust veroorzaakt onder de bevolking en dat vind ik al een goede zaak.
    Dan zien de mensen, hopelijk ook de voorstanders, wat een miskleun die euro is geweest.
    Behalve de export, kan ik verder weinig postieve dingen verzinnen.

ring1 wijzigde dit bericht op 04-03-2012 17:36 met 0%

x
duurt nog: 24:00:00
€54.95
€29.95
x x