- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Columns
- Slim met geld
- Testpanel
- Uit het blad
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Libelle Academy
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 208 reacties, en bestaat uit 9 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 9.
De laatste reactie is geplaatst op 01-04-2012 18:30.
Nederland terug naar de Gulden
- Geplaatst op maandag 30 januari 2012 01:34Mee
Het heeft er alle schijn van dat het eerdaags uit te brengen rapport , gemaakt in opdracht van de PVV, in het voordeel van de gulden is
Dus Nederland ( en Duitsland ) uit de euro
The Report That Will Blow Up The Eurozone
Read more: http://theautomaticearth. ... rozone.html#ixzz1ktgFXc65
http://www.businessinside ... ow-up-the-eurozone-2012-1
No, I’m not talking about the fact that Germany and Holland want to take over as the de facto government in Greece, as Noah Barkin writes for Reuters (that they want to do it through Brussels is a mere technicality).
Read more: http://theautomaticearth. ... rozone.html#ixzz1ktgLiVYYMee wijzigde dit bericht op 30-01-2012 01:35 met 0% - Geplaatst op maandag 30 januari 2012 02:32Mee
Nieuw europact kost Nederland jaarlijks minstens 15 miljard euro
'Monetaire unie is zelfmoordpact' voor Duitsland en Nederland - Uur van de waarheid nadert voor PVV
http://xandernieuws.punt.nl/?id=651911&r=1&tbl_archief=& - Geplaatst op maandag 30 januari 2012 07:40annec66
Straks naar de gulden...weer een manier om de prijs omhoog te doen. Denk maar niet dat het dan goedkoper wordt. - Geplaatst op maandag 30 januari 2012 08:35gertine
ach ik heb toch liever de euro is zo gemakkelijk over al ter wereld en vooral in europa en de prijzen gaan we dan zien dat een brood 4 gulden kost of noemen we tegen die tijd de euro guldensol omnibus lucet - Geplaatst op maandag 30 januari 2012 10:11misswinter
Niet weer een andere munteenheid hoor. Laten we de euro maar gewoon houden. Heb geen zin in weer nieuwe prijsstijgingen. - Geplaatst op maandag 30 januari 2012 12:23rema
Maar de euro met terugwerkende kracht eerlijk omrekenen zou wel een goed plan zijn, en dan ook gelijk even het oude inkomensafhankelijke ziekenfonds zonder eigen risico en eigen bijdragen terug. - Geplaatst op maandag 30 januari 2012 12:36Maartje 44
Economisch gezien is NL er niet mee geholpen vrees ikk maarrrrr ik denk dat de prijzen voor-al in de horeca gaan zakken !!!
Tis van de zotten als je omrekend wat een cappuccino of een glas wijn je kost,gisteren na een winterwandeling met mn lief ieder een kop/glas gehad wat samen ruim E 13 koste..omgerekent dus bijna FL 30,- gulden voor 2 cappuccino en 2 glaasjes(amper halfvol)rode wijn.
Ik denk er maar niet bijna maar tis gewoon diefstal...en ik zie een ober dat niet in guldens vragen !!?
Geen wonder dat veel horeca zaken sluiten,de duuurste en hoogste prijsstijgingen zijn daar toegepast...dag klanten dus. - Geplaatst op maandag 30 januari 2012 12:46janneke2quote:Mee schreef op 30 januari 2012 @ 01:34:
Het heeft er alle schijn van dat het eerdaags uit te brengen rapport , gemaakt in opdracht van de PVV, in het voordeel van de gulden is
Dus Nederland ( en Duitsland ) uit de euro
Ja, idd.
Waar wedden we om...?
Volgens mij stond dat van het begin af aan al vast:de EU bashen is een doel op zich.
....maar of dit rapport zoveel indruk zal maken...?quote:Mee schreef op 30 januari 2012 @ 01:34:The Report That Will Blow Up The Eurozone
(Als NL hebben we een export economie...)
quote:Mee schreef op 30 januari 2012 @ 01:34:No, I’m not talking about the fact that Germany and Holland want to take over as the de facto government in Greece, as Noah Barkin writes for Reuters (that they want to do it through Brussels is a mere technicality).
Is een ander (doch aanverwant) onderwerp.
Vlak het IMF niet uit, trouwens. - Geplaatst op dinsdag 31 januari 2012 16:50ring1
Goed stuk, Mee.
Ik blijf bij mijn mening, dat met de euro doorgaan veel meer kost, als teruggaan naar de gulden. Zoiets lees ik nu ook terug in dat stuk.
Uit de EU stappen betekent dat er geen salarissen meer hoeven te worden betaald aan personeel in Brussel, geen visites meer afleggen naar Brussel of naar Straatsburg, geen geld meer naar die bodemloze putten van Griekenland en Portugal (en de rest die er nog achteraan komt).
Ik ben het er ook mee eens, dat je blijft pompen in die landen. Daar komt geen einde meer aan. En dat is ook het geld geven aan landen met burgers die een veel lagere pensioenleeftijd hebben en ook nog die enorme hoge salarissen, die betaald moeten worden. Dat zit dus (blijkt nu) in al die miljarden die daarnaar toe gaan.
En daarom moeten onze zorgverzekeringen enz. zo hoog worden, en wordt er op van alles beknibbeld om die miljarden naar de EU en die arme landen mogelijk te maken.
Dit houdt Nederland niet vol, dus wat is wijsheid.
Snel de hoek om, en terug naar huis en niet meer omkijken
Het wordt tijd dat Nederland weer geld in eigen land gaat steken en liefst zo snel mogelijk, want anders is het niet meer te redden.
Nederland gaat hier aan onderdoor. En Nederland gaat heul veul geld overhouden
ring1 wijzigde dit bericht op 31-01-2012 16:59 met 0% - Geplaatst op dinsdag 31 januari 2012 20:06rema
Wie hebben het nu beter, de landen waar de euro wel ingevoerd is, of de landen die de Euro niet ingevoerd hebben, ik weet het wel.
En dan te bedenken dat het grootste deel van de inwoners van Nederland ook tegen de euro was, maar ja, de euro moest en zou er doorgedrukt worden.
Het enige voordeeltje is dat het makkelijker boodschappen doen is over de grens, maar ook met de Duitse mark hebben wij ons altijd prima gered. - Geplaatst op woensdag 01 februari 2012 09:54ring1
Dit begint best griezelig te worden.
Je kunt een petitie ondertekenen. Ga ik ook doen.
http://www.youtube.com/watch?v=1GaH2MqXfxM
De macht wordt namelijk overgedragen en niemand meer die ze tegen kunnen houden, want wie staat er boven hun, die hun op de vingers zal tikken? Niemand.
En als het inderdaad zo is, dat we gewoon voorgelogen worden, en dat het helemaal niet zo'n ramp zal zijn, om uit de euro te stappen, moeten we zelf gaan nadenken.
Die export overleeft het wel. Ging vroeger ook goed, en nu wordt daar steeds mee gedreigd. Zo houden ze de burgers dom en trapt iedereen hier in. - Geplaatst op woensdag 01 februari 2012 10:01ring1
Een stukje uit wat Mee heeft neergezet hier:
Kosten terugkeer gulden zwaar overdreven
Verder zei de hoofdeconoom van Lombard dat de schade van een eventuele opsplitsing van de eurozone 'zwaar overdreven wordt'. Hij gelooft dat als de crisis steeds ernstiger wordt 'Duitsland en Nederland zich zullen realiseren dat het mooi geweest is en eruit zullen springen.' Hij onderstreepte dat de kosten van een terugkeer naar de gulden voor Nederland véél lager zullen uitvallen dan het Centraal Planbureau -een propaganda orgaan van de overheid- heeft berekend. 'Het is net een religie: eerst beloven ze je de hemel, en als het dan niet werkt dreigen ze je met de hel.'
http://xandernieuws.punt.nl/?id=651911&r=1&tbl_archief=&
Hier krijg je kippevel van
ring1 wijzigde dit bericht op 01-02-2012 10:03 met 0% - Geplaatst op woensdag 01 februari 2012 10:55ring1
Dit vind ik helemaal gevaarlijk worden:
In de video worden de volgende punten uit het concept ESM-akkoord besproken:
- Het ESM krijgt een startkapitaal van ¤700 miljard. Dat is twee keer zoveel als het hele federale budget dit jaar
- De ESM-leden zeggen toe binnen 7 (zeven) dagen "onopzegbaar en onvoorwaardelijk” te zullen betalen als de ESM dat vordert
- De Raad van Bestuur van het ESM kan besluiten de hoogte van het startkapitaal te wijzigen
- Het ESM, zijn eigendommen en zijn financiële tegoeden genieten juridische onschendbaarheid, hetgeen betekent dat terugvordering niet kan worden geëist, ook al zou blijken dat er juridische dwalingen zijn begaan door het ESM
- De eigendommen, fondsen en tegoeden van het ESM zijn "niet toegankelijk voor onderzoek, beslaglegging, verbeurdverklaring of onteigening, of welke andere vorm van inbeslagname, overname of uitsluiting dan ook door een staat of welke andere juridische, administratieve of wettelijke actie dan ook”
http://www.joop.nl/opinie ... ele_soevereiniteit_kwijt/
Gaat Nederland hiervoor tekenen?? - Geplaatst op woensdag 01 februari 2012 14:52janneke2quote:ring1 schreef op 31 januari 2012 @ 16:50:
Uit de EU stappen betekent dat er geen salarissen meer hoeven te worden betaald aan personeel in Brussel, geen visites meer afleggen naar Brussel of naar Straatsburg
...maar voor je dat voor elkaar hebt, moet je alle verdragspartners grondig bewerken, dus erg veel lobbyen.
Verder zijn we (helaas) geen kenniseconomie, maar een export economie. Staat we dan buiten de EU, dan nemen Frankfurt vwb. de luchtvaart en Hamburg en Antwerpen vwb. de scheepvaasrt die rol over. En dan...
quote:ring1 schreef op 31 januari 2012 @ 16:50:geen geld meer naar die bodemloze putten van Griekenland en Portugal (en de rest die er nog achteraan komt).
"Dat de put bodemloos is", is kijken in een glazen bol.
Lijkt me niet erg verstandig, om daar je politiek op te baseren.
Hoe dacht jij, dat Duitsland er in 1932 voor stond...? En in 1946...?
Laat dat nou de booming economie van dit moment zijn...
Dat de put diep s, ben ik wel met je ens. Mar behalve een put: economie is, zoals bekend, een kringloop.
Behalve een land, dat zwaarin de schulden zit, zijn het ook mede EU leden, waar wij aan verdienen (mede, omdat ze zo in de put zitten, trouwens, dat heet rente).
quote:ring1 schreef op 31 januari 2012 @ 16:50: En dat is ook het geld geven aan landen met burgers die een veel lagere pensioenleeftijd hebben en ook nog die enorme hoge salarissen, die betaald moeten worden.
Hm, zoals Frankrijk bijvoorbeeld.
Ik dacht toch niet, dat we geld aan Frankrijk "gaven".
quote:ring1 schreef op 31 januari 2012 @ 16:50:
En daarom moeten onze zorgverzekeringen enz. zo hoog worden
Wel eens gehoord van 'vergrijzing'...? Wel eens gehoord, van dat de dokters nu veel meer kunen dan 50 jaar terug...?
quote:ring1 schreef op 31 januari 2012 @ 16:50:
Het wordt tijd dat Nederland weer geld in eigen land gaat steken en liefst zo snel mogelijk, want anders is het niet meer te redden.
Jaja, grenzen dicht, dijken omhoog - en daarna zal iedereen haar eigen voedsel moeten verbouwen, want die handelseconoie van ons, is dan compleet kapot gemaatregeld.
Weet jij niet, hoe je aardappelen poot...? Jammer... - Geplaatst op woensdag 01 februari 2012 15:02Mee
Doemscenario's zijn het handelsmerk van dictators
( ik heb het niet over jou , persoonlijk)
En wat er uit de koker komt van Brussel zijn we hard op weg
Maar het gaat ze bovenal hier om ( zie link)
En waarom er wordt gezegd niet eruit stappen want dat is funest
Ja voor de heren bankiers en de lobby van de banken is groot in de EU
Bij het uitstappen van de euro kunnen ze niet zo eenvoudig meer geld weghalen bij de burger
Ze zijn niet voor niets heel hard bezig om 1 orgaan op te zetten , die alles voor het zeggen krijgt
Zonder ook maar 1 democratische regel of overleg
http://demonocracy.info/i ... ebt_piigs/debt_piigs.htmlMee wijzigde dit bericht op 01-02-2012 15:29 met 65% - Geplaatst op woensdag 01 februari 2012 17:05ring1

Als we bij de EU blijven, moeten we uiteindelijk toch wel onze eigen moestuintjes aanleggen, omdat het geld op is.quote:janneke2 schreef op 01 februari 2012 @ 14:52:
[...]
...maar voor je dat voor elkaar hebt, moet je alle verdragspartners grondig bewerken, dus erg veel lobbyen.
Verder zijn we (helaas) geen kenniseconomie, maar een export economie. Staat we dan buiten de EU, dan nemen Frankfurt vwb. de luchtvaart en Hamburg en Antwerpen vwb. de scheepvaasrt die rol over. En dan...
Ja, daar maken "ze" jou nu bang mee. Dat roepen ze nu voortdurend, dat de export een knauw krijgt. Vroeger hebben we het gered, en dat zal zich echt wel weer gaan herstellen.
[...]
"Dat de put bodemloos is", is kijken in een glazen bol.
Dat de put diep s, ben ik wel met je ens. Mar behalve een put: economie is, zoals bekend, een kringloop.
Behalve een land, dat zwaarin de schulden zit, zijn het ook mede EU leden, waar wij aan verdienen (mede, omdat ze zo in de put zitten, trouwens, dat heet rente).
Komt allemaal wel weer goed. Vooral als we geen EUland meer zijn.
[...]
Hm, zoals Frankrijk bijvoorbeeld.
Ik dacht toch niet, dat we geld aan Frankrijk "gaven".
Komt nog wel.
[...]
Wel eens gehoord van 'vergrijzing'...? Wel eens gehoord, van dat de dokters nu veel meer kunen dan 50 jaar terug...?
Ja, alleen trap ik niet meer in dit soort smoesjes. Dat proberen ze ons allemaal te laten geloven, maar het meeste geld is toch echt nodig om de EU te steunen.
[...]
Jaja, grenzen dicht, dijken omhoog - en daarna zal iedereen haar eigen voedsel moeten verbouwen, want die handelseconoie van ons, is dan compleet kapot gemaatregeld.
Weet jij niet, hoe je aardappelen poot...? Jammer... - Geplaatst op woensdag 01 februari 2012 17:09ring1
quote:Mee schreef op 01 februari 2012 @ 15:02:
Doemscenario's zijn het handelsmerk van dictators
( ik heb het niet over jou , persoonlijk)
En wat er uit de koker komt van Brussel zijn we hard op weg
Maar het gaat ze bovenal hier om ( zie link)
En waarom er wordt gezegd niet eruit stappen want dat is funest
Ja voor de heren bankiers en de lobby van de banken is groot in de EU
Bij het uitstappen van de euro kunnen ze niet zo eenvoudig meer geld weghalen bij de burger
Ze zijn niet voor niets heel hard bezig om 1 orgaan op te zetten , die alles voor het zeggen krijgt
Zonder ook maar 1 democratische regel of overleg
http://demonocracy.info/i ... ebt_piigs/debt_piigs.html
Daar ben ik het mee eens, want de democratie is op zijn retour.
Straks stemmen we alleen nog maar op Nederlandse partijen, om binnenlandse akkefietjes op te lossen. De rest beslist de EU.
De burgers worden nu al niet gehoord, en straks de Nederlandse partijen ook niet meer. - Geplaatst op woensdag 01 februari 2012 18:16Mee
Nigel Farage: Trapped Inside an Economic Prison
http://youtu.be/2YcgACl1Sr8
Deze man , Nigel Farage zegt waar het op staat
Namelijk dat de heren in Brussel bezig zijn van Europa een dictator staat te maken
Neem de tijd (15 minuten) waar deze britse ( euro)politicus al jaren tegen vechtMee wijzigde dit bericht op 01-02-2012 18:54 met 0% - Geplaatst op donderdag 02 februari 2012 09:12ring1
Die man is echt goed. Van hem kunnen ze achteraf niet zeggen dat hij niet gewaarschuwd heeft.
En waar praat hij tegen? Dringt het wel door tot die parlementariërs?
Het lijkt wel een sekte, waar niets meer tot hun doordringt.
En dat er geen referendum is geweest, is al een teken aan de wand.
Zweden en Denemarken zijn inderdaad de dans ontsprongen, en zij hadden wèl de kans om via een referendum, nee te zeggen.
Schandalig, dat de rest dit ontnomen is. Dat was al het eerste teken, dat de democratie verloren ging en dat moest eigenlijk al de eerste waarschuwing zijn. Ik geloof dat veel mensen dit nog niet inzien, wat de risico's zijn van een verenigd Europa.
Ik denk niet dat Rutte, Nigel zal uitnodigen op een feestje.
Veel te gevaarlijk voor hem.ring1 wijzigde dit bericht op 02-02-2012 09:41 met 0% - Geplaatst op donderdag 02 februari 2012 11:27Mee
quote:ring1 schreef op 01 februari 2012 @ 10:55:
Dit vind ik helemaal gevaarlijk worden:
In de video worden de volgende punten uit het concept ESM-akkoord besproken:
- Het ESM krijgt een startkapitaal van ¤700 miljard. Dat is twee keer zoveel als het hele federale budget dit jaar
- De ESM-leden zeggen toe binnen 7 (zeven) dagen "onopzegbaar en onvoorwaardelijk” te zullen betalen als de ESM dat vordert
- De Raad van Bestuur van het ESM kan besluiten de hoogte van het startkapitaal te wijzigen
- Het ESM, zijn eigendommen en zijn financiële tegoeden genieten juridische onschendbaarheid, hetgeen betekent dat terugvordering niet kan worden geëist, ook al zou blijken dat er juridische dwalingen zijn begaan door het ESM
- De eigendommen, fondsen en tegoeden van het ESM zijn "niet toegankelijk voor onderzoek, beslaglegging, verbeurdverklaring of onteigening, of welke andere vorm van inbeslagname, overname of uitsluiting dan ook door een staat of welke andere juridische, administratieve of wettelijke actie dan ook”
http://www.joop.nl/opinie ... ele_soevereiniteit_kwijt/
Gaat Nederland hiervoor tekenen??
Als het aan Rutte en Verhagen ligt, wel
Zijn op meerdere vlakken verkeerd bezig dit kabinet - Geplaatst op donderdag 02 februari 2012 13:35janneke2quote:ring1 schreef op 01 februari 2012 @ 17:05:
Ja, daar maken "ze" jou nu bang mee.quote:janneke2 schreef op 1 februari 2012 @ 14:52:maar voor je dat voor elkaar hebt, moet je alle verdragspartners grondig bewerken, dus erg veel lobbyen.
Even de feiten: ik voel niet, dat ik word banggemaakt. (Maar ik vind ook niet, dat we de EU uit zouden moeten).
Ik het ergste geval maak ik jou bang...quote:ring1 schreef op 01 februari 2012 @ 17:05:Dat roepen ze nu voortdurend, dat de export een knauw krijgt. Vroeger hebben we het gered, en dat zal zich echt wel weer gaan herstellen.
Please, denk eens na over de verschillen tussen vroeger en nu...
Vroeger was er gene EU en konden we ons goed redden, tussen allerlei andere buitenlanden in.
Maar als we ons losmaken van het machtsblok EU wat er inmiddels is, liggen de kaarten heel anders. (Antwerpen en Hamburg samen zijn minder groot dan Rotterdam, maar liggen wel in de EU, die vroeger niet bestond...)
quote:ring1 schreef op 01 februari 2012 @ 17:05:
Komt allemaal wel weer goed. Vooral als we geen EUland meer zijn.quote:janneke2 schreef"Dat de put bodemloos is", is kijken in een glazen bol.
Dat de put diep s, ben ik wel met je eens. Maar behalve een put: economie is, zoals bekend, een kringloop.
Behalve een land, dat zwaar in de schulden zit, zijn het ook mede EU leden, waar wij aan verdienen (mede, omdat ze zo in de put zitten, trouwens, dat heet rente).
Fijn, dat je er zo zorgvuldig over hebt nagedacht en je discussiepartner ook echt serieus neemt!
quote:ring1 schreef op 01 februari 2012 @ 17:05:
Ja, alleen trap ik niet meer in dit soort smoesjes. Dat proberen ze ons allemaal te laten geloven, maar het meeste geld is toch echt nodig om de EU te steunen.quote:janneke2 schreef
Idem.
Je zegt, dat je het smoesjes vindt, maar je doet geen enkele poging die mening te onderbouwen. (Waardoor het losse flodders worden.)janneke2 wijzigde dit bericht op 02-02-2012 13:40 met 7% - Geplaatst op donderdag 02 februari 2012 13:45Adoeseg
Ik denk dat, wanneer je woedend bent over hoe het nu allemaal gaat met de euro, je beter de verwijten kunt gooien richting Nout Welling ( of hoe die bekakte knakker ook mag heten) en Zalm, die ons met een smerige grijns de euro ingeloodst hebben. Nu we er toch na jaren (on) zorgvuldige voorbereidingen tot onze nek toe middenin zitten, lijkt het mij vooralsnog , gezien de ellende die dan niet te overzien is, niet wijs, om terug te keren naar de gulden. Er komt verrekte veel bij kijken om de zaken terug te draaien, is Godsonmogelijk en kost ons alleen nog maar méér geld...Adoeseg wijzigde dit bericht op 02-02-2012 13:46 met 0%Kiss slowly, laugh insanely, live truly, and and forgive quickly, (Paul Coelho) - Geplaatst op donderdag 02 februari 2012 14:29ring1
Ja, Welling en Zalm, allebei griezels die al heel wat op hun geweten hebben. Ik hoop dat ze er wakker van (gaan) liggen.
Janneke, heb je dat gelezen over die Nigel en ook over dat ESMverdrag. Doet het je wat, of is het de kop in het zand steken, zoals die Nigel beweert over de Eurofielen. - Geplaatst op donderdag 02 februari 2012 14:30ring1

Ik ben er ook bang voor.quote:Mee schreef op 02 februari 2012 @ 11:27:
[...]
Als het aan Rutte en Verhagen ligt, wel
Zijn op meerdere vlakken verkeerd bezig dit kabinet - Geplaatst op donderdag 02 februari 2012 14:32ring1
Nieuw woord zag ik iemand gebruiken: Euridioten
Dit onderwerp heeft 208 reacties, en bestaat uit 9 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 9.
De laatste reactie is geplaatst op 01-04-2012 18:30.
Nederland terug naar de Gulden