Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Actueel
  4. Verbod gelaatsbedekkende kleding

Dit onderwerp heeft 677 reacties, en bestaat uit 28 pagina's. U bent momenteel op pagina 3 van 28.
De laatste reactie is geplaatst op 15-05-2012 20:06.

Verbod gelaatsbedekkende kleding

Ga naar een onderdeel
  1. Adoeseg
    Afbeelding van Adoeseg

Die zie je niet over het hoofd, echt niet!

Kiss slowly, laugh insanely, live truly, and and forgive quickly, (Paul Coelho)

2. Bosa
    Afbeelding van Bosa

Misschien wonen jullie niet in de Randstad of één van de grote steden, maar burka's zie je wel degelijk! Niet veel, toegegeven, wel die zwarte gevallen, waar je alleen de ogen ziet.
    We waren 2 jaar terug in een dierentuin, daar liep iemand onder een burka, 'k heb de kinderen van schoolklassen gezien, die ermee geconfronteerd werden, het leek of ze het allemaal wat engig vonden. In ieder geval niet veilig, dat zegt genoeg, lijkt me.

Toen die kinderen van Michael Jackson onder de lakens werden vervoerd, sprak de hele wereld er schande van...

3. Willemijn23
    Afbeelding van Willemijn23

In welk dorp woon jij, ellon?

Willemijn23 wijzigde dit bericht op 29-01-2012 15:42 met 28%
    Keer je om naar de zon... en je schaduw verdwijnt.

4. marijke1
    Afbeelding van marijke1

In "mijn" dorp kom ik met enige regelmaat twee vrouwen in burka tegen, zo'n "mooie" blauwe, in niqua'b lopen er echt heel veel, ik kom ze niet alleen tegen op de markt maar ook bij Blokker, Hema, De Bij, V&D.

Op het bovenstaande berust copyright©

5. Willemijn23

In mijn "dorp" ook zoiets. Het aantal vrouwen in burka"s dat ik hier heb gezien is op de vingers van één hand te tellen. Wel meer niqabs. Bivakmutsen zie ik ook nooit, maar misschien volgende week met strenge vorst op de fiets wat meer. Integraalhelmen alleen bij het pompstation.
    Maar goed. Deze kordate regering heeft weer een ernstig probleem, waarmee wij allemaal worstelen, aangepakt. Wij kunnen weer rustig slapen. Wat zal het veilig worden in Nederland.

Oja, mijn dorp is Amsterdam.

6. Willemijn23

[quote]Bosa schreef op 29 januari 2012 @ 15:35:
    Misschien wonen jullie niet in de Randstad of één van de grote steden, maar burka's zie je wel degelijk! Niet veel, toegegeven, wel die zwarte gevallen, waar je alleen de ogen ziet.
    We waren 2 jaar terug in een dierentuin, daar liep iemand onder een burka, 'k heb de kinderen van schoolklassen gezien, die ermee geconfronteerd werden, het leek of ze het allemaal wat engig vonden. In ieder geval niet veilig, dat zegt genoeg, lijkt me.

Toen die kinderen van Michael Jackson onder de lakens werden vervoerd, sprak de hele wereld er schande van...[/quote]

Ja..., wat is je punt? (betr. tekst door mij vet gemaakt)

Willemijn23 wijzigde dit bericht op 29-01-2012 16:06 met 2%

7. Adoeseg
    Afbeelding van Adoeseg

In mijn dorp kom ik ze nooit tegen. Nog niet een keer gezien. Enschede is toch ook geen klein dorp.

Kiss slowly, laugh insanely, live truly, and and forgive quickly, (Paul Coelho)

8. marijke1
    Afbeelding van marijke1

quote:
    Adoeseg schreef op 29 januari 2012 @ 16:17:
    In mijn dorp kom ik ze nooit tegen. Nog niet een keer gezien. Enschede is toch ook geen klein dorp.
    http://vergeleken.ensched ... n/bevolking.asp?nummer=03

Of het staffeltje recent is weet is zo gauw niet, Rotterdam telt nu bijna 52 % allochtonen.

marijke1 wijzigde dit bericht op 29-01-2012 16:26 met 11%

9. missmarple
    Afbeelding van missmarple

quote:
    Willemijn23 schreef op 29 januari 2012 @ 16:00:
    In mijn "dorp" ook zoiets. Het aantal vrouwen in burka"s dat ik hier heb gezien is op de vingers van één hand te tellen. Wel meer niqabs. Bivakmutsen zie ik ook nooit, maar misschien volgende week met strenge vorst op de fiets wat meer. Integraalhelmen alleen bij het pompstation.
    Maar goed. Deze kordate regering heeft weer een ernstig probleem, waarmee wij allemaal worstelen, aangepakt. Wij kunnen weer rustig slapen. Wat zal het veilig worden in Nederland.

Oja, mijn dorp is Amsterdam.
    Dus...maak jij je druk om...? je strijd voor bijna "niemand", want bivakmutsen zie je nooit...en intregaalhelmen zie je wel eens bij tankstations (de meeste overvallen vinden daar plaats) en de aantal vrouwen die een burka willen of MOETEN zijn op één hand te tellen. Dan kan het kabinet toch zeker 16 miljoen mensen vertellen dat ze zich moeten aan passen aan die 2, 3, 4 of 5 burkadames....want je hebt respect voor land en volk en past je aan de gewoontes van dat land....remember?...Maxima's in behang-schoonmaak-kledij in het super-rijke-VAE. Die sjeik lacht zich kapot dat zelfs de koningin der Nederlanden voor hen buigt...terwijl de Roermondse Petra Stienen met gewone lange pantalon en t-shirtje in een Egyptische moskee haar toespraak deed.

10. ellon
    Afbeelding van ellon

quote:
    Bosa schreef op 29 januari 2012 @ 15:35:

Toen die kinderen van Michael Jackson onder de lakens werden vervoerd, sprak de hele wereld er schande van...
    Ik woon in Rotterdam

De natuur is een wonder. Een miljoen jaar geleden wist nog niemand, dat de mens een bril zou dragen en toch staan onze oren op de goede plaats

11. marijke1
    Afbeelding van marijke1

quote:
    ellon schreef op 29 januari 2012 @ 17:10:
    [...]

Ik woon in Rotterdam
    Waar jij woont zie je aanzienlijk minder al dan niet volledig ingepakte vrouwen dan in andere delen van Rotterdam, dat zie ik zelf ook als ik daar boodschappen doe voor mijn moeder. Hier wonen er ook niet veel maar op marktdagen zie je bijna niets anders.

12. ellon
    Afbeelding van ellon

quote:
    marijke1 schreef op 29 januari 2012 @ 16:25:
    [...]

http://vergeleken.ensched ... n/bevolking.asp?nummer=03

Of het staffeltje recent is weet is zo gauw niet, Rotterdam telt nu bijna 52 % allochtonen.
    Niet correct. Rotterdam telt nu 46% allochtonen. Daaronder vallen ook de kinderen van een gemengd huwelijk. Turken 7,5%, Marokkanen 6,1%, Surinamers 8,4%, Antillianen 3,2%. De rest komt op rekening van de in totaal 173 nationaliteiten.

De natuur is een wonder. Een miljoen jaar geleden wist nog niemand, dat de mens een bril zou dragen en toch staan onze oren op de goede plaats

13. catella
    Afbeelding van catella

Het stadje waar ik vandaan kom, 19000 inwoners, lopen 2 dames in burka. Ik kom ze elke week tegen en niemand die kijkt.

14. ellon
    Afbeelding van ellon

quote:
    marijke1 schreef op 29 januari 2012 @ 17:15:
    [...]
    Waar jij woont zie je aanzienlijk minder al dan niet volledig ingepakte vrouwen dan in andere delen van Rotterdam, dat zie ik zelf ook als ik daar boodschappen doe voor mijn moeder. Hier wonen er ook niet veel maar op marktdagen zie je bijna niets anders.
    Ik kom regelmatig op die markt, maar een vrouw in volledige bedekking heb ik daar nog nooit gezien. Wel vrouwen zonder gezichtsbedekking in lange gewaden, maar dat is nog steeds niet verboden met die nieuwe wet.

15. marijke1
    Afbeelding van marijke1

quote:
    ellon schreef op 29 januari 2012 @ 17:25:
    [...]

Ik kom regelmatig op die markt, maar een vrouw in volledige bedekking heb ik daar nog nooit gezien. Wel vrouwen zonder gezichtsbedekking in lange gewaden, maar dat is nog steeds niet verboden met die nieuwe wet.
    Ga op zaterdagmiddag zo rond een uur of drie maar eens kijken of anders op donderdag op het Grote Visserijplein of op vrijdag op het Afrikaanderplein.

16. Willemijn23

Serieuze vraag. Tot in welke generatie blijf je allochtoon? Ik ken veel ( voornamelijk) vrouwen van de tweede of derde generatie. Zij hebben gestudeerd, hebben een goede baan, en spreken en schrijven beter Nederlands dan menig tachtigste generatie Nederlander. Zijn zij Nederlander of allochtoon? Is daar eenduidigheid over?

17. marijke1
    Afbeelding van marijke1

quote:
    ellon schreef op 29 januari 2012 @ 17:22:
    [...]

Niet correct. Rotterdam telt nu 46% allochtonen. Daaronder vallen ook de kinderen van een gemengd huwelijk. Turken 7,5%, Marokkanen 6,1%, Surinamers 8,4%, Antillianen 3,2%. De rest komt op rekening van de in totaal 173 nationaliteiten.
    De prognose voor 2012 is 52 %. Vergeet ook niet dat het in Rotterdam barst van de illegalen van over zo ongeveer de hele wereld.

18. Bosa
    Afbeelding van Bosa

quote:
    Willemijn23 schreef op 29 januari 2012 @ 16:05:
    [quote]Bosa schreef op 29 januari 2012 @ 15:35:

Toen die kinderen van Michael Jackson onder de lakens werden vervoerd, sprak de hele wereld er schande van...[/quote]

Ja..., wat is je punt? (betr. tekst door mij vet gemaakt)
    O, ik hoef gaan punt te maken persé, maar liet mijn gedachten gewoon gaan, kinderen mogen niet verstopt en vrouwen wel van sommigen , bedacht ik me.

19. mijzelf
    Afbeelding van mijzelf

Vrouwen zijn niet geschapen door God om ze te verstoppen onder zwart katoen,linnen,satijnen stof. Maar als een vrouw door haar man dit aan moet trekken....dames...ga jullie gang om het voor die dominante man op te nemen....Ik heb het vast mis,er zullen vast nog wel ergens vrouwen rondlopen die denken dat ze dan een beter mens zullen zijn en het wel joeppie vinden om als een zak rond te lopen. Ze stralen echt van blijdschap M.M . Heb jij last van het feit dat ze niet tegen jou stralen dan?,ik geloof niet dat ik erg vrolijk van jou gezicht zou worden.vind je vrij knorrig.
    Je hebt ook zwarte kousen kerken hoor,en mensen die joods zijn dragen volgens mij ook graag zwart op sommige dagen.

Ik vind burka gewoon niet prettig omdat ik het gezicht niet kan zien.Maar het is hun keuze.
    Ook hier burka"s nikaaps en hoofddoekjes in allerlei kleuren

Hoofddoekjes vind ik best mooi staan,nikaap ieder zijn meug toch.
    En als ze je willen pakken cq overvallen doen ze dat toch wel hoor en niet alleen die mensen ,er zijn ook genoeg autotonen die dat doen.

Omdat ik slecht ter been ben ,is trouwen mijn ervaring dat deze mensen ook nog erg hulpvaardig zijn,kan je van Nederlanders niet altijd zeggen,al zijn ook hier uitzonderingen natuurlijk op.

Ik denk dat hier allerlei culturen niet meer weg te denken zijn,maar misschien moet je dan maar zo'n huis kopen op zo'n afgesloten gebied zonder waar je al deze dingen kan vermijden ,ik geloof dat het voor bejaarden is.er staat een hek voor geloof ik.wat een lol zal je daar hebben.

Trouwens niet te hopen dat sommige mensen in een bejaarden huis komen ,want zelfs daar kom je allochtonen tegen ,gelukkig wel zou ik zeggen want anders hadden ze nog meer personeels tekort :lol:

20. Willemijn23

quote:
    Bosa schreef op 29 januari 2012 @ 17:30:
    [...]

O, ik hoef gaan punt te maken persé, maar liet mijn gedachten gewoon gaan, kinderen mogen niet verstopt en vrouwen wel van sommigen , bedacht ik me.
    Die kinderen werden, neem ik aan maar het fijne weet ik er ook niet van, tegen hun wil in lakens gewikkeld. Dat is iets heel anders dan vrouwen die zich vrijwillig geheel bedekken. Dat begrijp ik niet, ik vind het ook helemaal niks, maar ja het is wel een eigen keuze.

Willemijn23 wijzigde dit bericht op 29-01-2012 17:37 met 0%

21. ellon
    Afbeelding van ellon

quote:
    Bosa schreef op 29 januari 2012 @ 17:30:
    [...]

Michael Jackson was niet goed snik en dacht zijn kinderen daarmee anoniem te houden. Triest en gestoord natuurlijk, maar geen gewoonte van de gemiddelde ouder.

We discussiëren constant over een handjevol vrouwen, waarvan weinigen van ons er ooit één gezien heeft. Je krijgt die vrouwen niet uit dat ding door ze te bekeuren. Je krijgt ze er alleen uit als ze de kans krijgen om zich hier te ontwikkelen. De kinderen van die vrouwen zullen al anders denken dat zij en ooit verdwijnt het dan zo goed als vanzelf. Afdwingen helpt niet en schaadt die vrouwen alleen maar.

22. Pagan
    Afbeelding van Pagan

quote:
    Willemijn23 schreef op 29 januari 2012 @ 17:26:
    Serieuze vraag. Tot in welke generatie blijf je allochtoon? Ik ken veel ( voornamelijk) vrouwen van de tweede of derde generatie. Zij hebben gestudeerd, hebben een goede baan, en spreken en schrijven beter Nederlands dan menig tachtigste generatie Nederlander. Zijn zij Nederlander of allochtoon? Is daar eenduidigheid over?
    Ik dacht dat als de tweede generatie hier is geboren, de derde geen allochtoon is, er is ook het onderscheid westerse en niet-westerse.

"Beledigingen zijn de argumenten van hen, die ongelijk hebben."

23. Bosa
    Afbeelding van Bosa

Dát is nu net de verkeerde denkwijze, naar mijn idee, er zullen méér burka's komen, dan minder, als de extreme islam hier wordt gedoogd.

Volgens mij, weet niemand zeker of er wel vrouwen onder zitten, áls dat zo is, zullen ze nooit de man afvallen, maar zeggen dat het vrije keuze is.

Sommige hoofddoeken vind ik ook schitterend, ik heb daar ook geen problemen mee. Beter dan die loshangende haren zoals Linda de Mol, op de brood of vleesafdeling, in het ziekenhuis, of politieagentes, die er meer voor dr uiterlijk lopen, dan als oplettend figuur.

Bosa wijzigde dit bericht op 29-01-2012 17:48 met 60%

24. Pagan
    Afbeelding van Pagan

quote:
    ellon schreef op 29 januari 2012 @ 17:38:
    [...]

Michael Jackson was niet goed snik en dacht zijn kinderen daarmee anoniem te houden. Triest en gestoord natuurlijk, maar geen gewoonte van de gemiddelde ouder.

.

Was dat niet tegen herkenning ivm ontvoering? Ik kon me er wat bij voorstellen, je ziet vaker dat rijke beroemdheden hun kinderen niet op de foto willen.
    Maar slaat verder als een tang op een burka in dit topic.

"Beledigingen zijn de argumenten van hen, die ongelijk hebben."

25. Willemijn23

quote:
    Bosa schreef op 29 januari 2012 @ 17:43:
    Dát is nu net de verkeerde denkwijze, naar mijn idee, er zullen méér burka's komen, dan minder, als de extreme islam hier wordt gedoogd.
    En die wordt hier dan ook niet gedoogd. Zet je in door met vrouwen in gesprek te gaan, leer je medemens kennen, maak samen plezier, heb respect voor andere standpunten en ik denk dat je dan meer doet aan het verdwijnen van de boerka dan de hele PVV met haar overtrokken reacties. Als je zaken op scherp zet, zetten mensen hun hakken in het zand. Zo werkt dat nu eenmaal.

x
duurt nog: 24:00:00
€54.95
€29.95
x x