Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Actueel
  4. Verbod gelaatsbedekkende kleding

Dit onderwerp heeft 677 reacties, en bestaat uit 28 pagina's. U bent momenteel op pagina 15 van 28.
De laatste reactie is geplaatst op 15-05-2012 20:06.

Verbod gelaatsbedekkende kleding

Ga naar een onderdeel
  1. Mee
    Afbeelding van Mee

Enfin, het lijkt mij sterk dat boerka-verbod de senaat haalt.
    Wat blijft dan over qua emancipatie boerkadwingers/dragers?

Hun uitkering.

https://twitter.com/#!/baspaternotte/status/166563879248330752

Mee wijzigde dit bericht op 07-02-2012 12:04 met 18%

2. Keesje1964
    Afbeelding van Keesje1964

Een waar woord van Bas P Mee.

Wat als dat verbod er wel komt behalve voor boerka of niqaab ? D a n is het juist discriminatie want een gedeelte wordt uitgesloten van de standaard regel.

Die boerka of niqaab heeft niets met godsdienst te maken en kan dan niet op basis van geloof worden geeist om wel te moeten mogen dragen in nederland op straat.

3. Pagan
    Afbeelding van Pagan

Dat zou wel heel raar zijn, vrijheid van godsdienst mag toch niet inhouden dat je niet onder de wet valt. Dan mag je ook naakt rondrennen als je de maangodin aanbidt of zo?

"Beledigingen zijn de argumenten van hen, die ongelijk hebben."

4. Keesje1964

Van mij mag dat Pagan maar helaas regel ik de wet niet haha.

5. Keesje1964

Als je verder denkt dan is de boerka, niqaab een heel ander symbool als beschermen tegen het kijken van mannen. Het is een symbool om te laten zien dat geen enkele man deugt die op straat loopt en dus een belediging tegen ons mannen,want ja de meeste van ons deugen wel.

6. Mee
    Afbeelding van Mee

Zit een steekje los aan die vrouwen als ze het in het westen gaan dragen.
    Miljoenen vrouwen zijn bezig om onder het juk vandaan te komen
    Een reportage gezien en de verkoper van de winkel die hier burka verkoopt zei dat voor 99% Nederlandse vrouwen zijn die het aanschaffen
    Vrouwen die waarschijnlijk op school gepest zijn en niet geaccepteerd en op deze manier proberen status te krijgen en op te vallen
    Of gewoon compleet nuts

7. Keesje1964

quote:
    Mee schreef op 07 februari 2012 @ 13:19:
    Zit een steekje los aan die vrouwen als ze het in het westen gaan dragen.
    Miljoenen vrouwen zijn bezig om onder het juk vandaan te komen
    Een reportage gezien en de verkoper van de winkel die hier burka verkoopt zei dat voor 99% Nederlandse vrouwen zijn die het aanschaffen
    Vrouwen die waarschijnlijk op school gepest zijn en niet geaccepteerd en op deze manier proberen status te krijgen en op te vallen
    Of gewoon compleet nuts
    Dat schreef ik ook al maar daar komt dan geen reactie op van bep. mensen
    quote:
    Keesje1964 schreef op 30 januari 2012 @ 12:31:
    Het grootste deel van de boerka draagsters zijn gewoon autochtone vrouwen die zich hebben bekeert. Dan zie ik het als puur provocatie.

8. Pagan
    Afbeelding van Pagan

Ik kan alleen maar zeggen dat iemand dat zelf moet weten, het interesseert me werkelijk waar niets. Wanneer een vrouw silliconen in haar tieten laat spuiten, moet ze dat ook zelf weten. Je mag het allemaal belachelijk vinden, maar het mag van mij niet verboden worden, als nu gezegd wordt i.v.m. veiligheid dat gelaatsbbedekkende kleding verboden moet kunnen worden, vind ik dat te slikken, maar overdreven.

9. janneke2
    Afbeelding van janneke2

quote:
    Keesje1964 schreef op 07 februari 2012 @ 12:58:
    Als je verder denkt dan is de boerka, niqaab een heel ander symbool als beschermen tegen het kijken van mannen. Het is een symbool om te laten zien dat geen enkele man deugt die op straat loopt en dus een belediging tegen ons mannen,want ja de meeste van ons deugen wel.

Hm - dit vind ik een ineressante vorm van redeneren.

(Stel: het is weer zomer - en een vrouw loopt in haar naakte niets. Dat is dan een nadrukkelijk blijk van vertrouwen, dat in elk geval de meeste mannen deugen.)

10. niejel
    Afbeelding van niejel

:duim: :lol: Heel scherp Janneke!

11. Pagan
    Afbeelding van Pagan

quote:
    janneke2 schreef op 07 februari 2012 @ 14:17:
    [...]

(Stel: het is weer zomer - en een vrouw loopt in haar naakte niets. Dat is dan een nadrukkelijk blijk van vertrouwen, dat in elk geval de meeste mannen deugen.)

Dat kan niet, dan word je gearresteerd. En ze zal waarschijnlijk niet denken dat ze besprongen wordt, het is hier nl. niet gebruikelijk dat je verkracht wordt om wat je wel of niet aan hebt..
    Ik denk altijd dat iemand in een burka zo lelijk is, dat ze liever bedekt loopt, om geen mannen af te schrikken.

Pagan wijzigde dit bericht op 07-02-2012 16:05 met 0%

12. apekop
    Afbeelding van apekop

Het lijkt me vooral vreselijk ongezond om in een burka te lopen,stel je voor..nooit een sprankje zonlicht op je huid.
    Wat een tekort aan vitamine D moeten die vrouwen hebben.
    En je krijgt meer koolzuur dan zuurstof binnen.

Maar voor de rest,laat iedereen maar dragen wat zij/hij wil.
    Dat doe ik ook.

Gaan jullie maar met de tijd mee, ik kom later wel....

13. Adoeseg
    Afbeelding van Adoeseg

Volgens mij gaat thuis alles uit !

Kiss slowly, laugh insanely, live truly, and and forgive quickly, (Paul Coelho)

14. Keesje1964

Dat heeft geen zin want daar schijnt de zon niet en komt er nog geen vit.D binnen.

15. Adoeseg
    Afbeelding van Adoeseg

Is in die meeste landen alleen maar fijn, de zon is vaak heel slecht voor je huid. Kijk eens goed om je heen Kees! De meeste mensen die hun lichaam vaak aan de zon blootstellen, verouderen snel, d.w.z. hun huid verouderd snel. Dus in die zin is het inpakken van je lichaam wel gezonder en zal er relatief weinig tot geen huidkanker voorkomen bij deze dames! Slim!
    Ik kan me herinneren, dat er kennissen van me ooit 2 kinderen adopteerden uit Pakistan. Die kinderen kwamen in een volslagen ander klimaat en hun nieuwe moeder moest hun huid geregeld goed invetten, want de zon hier, was extra funest voor hun huidje (vreemd he?)
    Ik ken genoeg dames, die een en al zonaanbidding zijn, hun huid gaat er op den duur uit zien als taai leer....Dus in dat opzicht hebben deze dames daar geen last van. Behalve dat ze volgens de natuur een kleurtje hebben, heeft hun huid weinig te lijden van de zon. Heb jij je nooit afgevraagd waarom blanke mensen zonodig bruin willen zijn???

16. missmarple
    Afbeelding van missmarple

quote:
    janneke2 schreef op 07 februari 2012 @ 14:17:
    [...]

antw MM: Ik denk dat iedereen zal kijken, zelfs omaatjes. Ik ook...maar dan wel met een lach op mijn gezicht van "die durft"....misschien zou ik zelfs nog wat roepen in de trant van "jurkje verloren?", en als ze een dikke billenpartij heeft zal ik waarschijnlijk denken "hahaha die durft". Kijk jij niet als er een striker over het voetbalveld ren't?

In moslimland zullen dan vast alle mannen kijken, want daar bestaan geen homo's die liever naar een man-zonder-burka kijken.

missmarple wijzigde dit bericht op 07-02-2012 21:53 met 15%

17. ellon
    Afbeelding van ellon

quote:
    missmarple schreef op 07 februari 2012 @ 21:49:
    [...]

In moslimland zullen dan vast alle mannen kijken, want daar bestaan geen homo's die liever naar een man-zonder-burka kijken.

Wat bedoel je hiermee?

O, ik begrijp het al, maar klopt niet helemaal als je in het begin schrijft dat hier iedereen zal kijken, zelfs omaatjes.

ellon wijzigde dit bericht op 08-02-2012 09:14 met 17%
    De natuur is een wonder. Een miljoen jaar geleden wist nog niemand, dat de mens een bril zou dragen en toch staan onze oren op de goede plaats

18. Adoeseg
    Afbeelding van Adoeseg

Vraag ik me ook af...

19. missmarple

quote:
    ellon schreef op 08 februari 2012 @ 09:12:
    [...]

Wat bedoel je hiermee?

O, ik begrijp het al, maar klopt niet helemaal als je in het begin schrijft dat hier iedereen zal kijken, zelfs omaatjes.
    Wat ik bedoelde is dat ik niet geloof dat er geen homo's bestaan omdat ze een ander geloof hebben. Homo-zijn is geen modeverschijnsel of "aangeleerde". Ook moslimmannen kunnen homo zijn...ook al zijn ze er op tegen...het kan...die kijken liever naar mannen dan naar vrouwen...terwijl mannen geen burka's dragen voor het lustgevoel...trouwens ook vrouwen kunnen lustgevoelens krijgen maar de mannen denken er niet over om onder een laken te gaan lopen.

Ja ik denk dat iedereen zou kijken als een naakte vrouw zou langs wandelen, ook oma's. Zonder ook maar een verkeerd woord daarmee te bedoelen. Als een narcis uit de grond plopt dan kijken we...als een kind van de glijbaan schuift dan kijken we...als de buurvrouw een leuke of onleuke jas draagt kijken we...als onze koningin een nieuwe hoed heeft kijken we...als een vrouw in de winkel met een kledingstuk het pashok uitkomt kijken we....waarom zouden we dan niet kijken als er iets niet-alledaags door de straat komt lopen?

missmarple wijzigde dit bericht op 08-02-2012 10:48 met 3%

20. Willemijn23
    Afbeelding van Willemijn23

quote:
    missmarple schreef op 08 februari 2012 @ 10:46:
    [...]

Wat ik bedoelde is dat ik niet geloof dat er geen homo's bestaan omdat ze een ander geloof hebben. Homo-zijn is geen modeverschijnsel of "aangeleerde". Ook moslimmannen kunnen homo zijn...ook al zijn ze er op tegen...het kan...die kijken liever naar mannen dan naar vrouwen...terwijl mannen geen burka's dragen voor het lustgevoel...trouwens ook vrouwen kunnen lustgevoelens krijgen maar de mannen denken er niet over om onder een laken te gaan lopen.

Ja ik denk dat iedereen zou kijken als een naakte vrouw zou langs wandelen, ook oma's. Zonder ook maar een verkeerd woord daarmee te bedoelen. Als een narcis uit de grond plopt dan kijken we...als een kind van de glijbaan schuift dan kijken we...als de buurvrouw een leuke of onleuke jas draagt kijken we...als onze koningin een nieuwe hoed heeft kijken we...als een vrouw in de winkel met een kledingstuk het pashok uitkomt kijken we....waarom zouden we dan niet kijken als er iets niet-alledaags door de straat komt lopen?
    En je punt is...?

Keer je om naar de zon... en je schaduw verdwijnt.

21. Keesje1964

quote:
    Adoeseg schreef op 07 februari 2012 @ 18:39:
    Is in die meeste landen alleen maar fijn, de zon is vaak heel slecht voor je huid. Kijk eens goed om je heen Kees! De meeste mensen die hun lichaam vaak aan de zon blootstellen, verouderen snel, d.w.z. hun huid verouderd snel. Dus in die zin is het inpakken van je lichaam wel gezonder en zal er relatief weinig tot geen huidkanker voorkomen bij deze dames! Slim!

Leuk dat deze dame's dan geen rimpeltjes krijgen maar dit vitamine tekort heeft nog veel meer gevolgen hoor
    (extreme) vermoeidheid
    depressie
    spier- en/of gewrichtspijn
    bloedend tandvlees
    angstaanvallen
    lusteloosheid
    verstoorde slaap, veel en vroeg wakker (slaapinsomnie)
    hyperventilatie
    hartkloppingen
    zwakke botten
    traag herstel van weefsel
    krampen en spiertrillingen

quote:
    Adoeseg schreef op 07 februari 2012 @ 18:39:
    Heb jij je nooit afgevraagd waarom blanke mensen zonodig bruin willen zijn???

Dat antwoord is toch niet zo moeilijk lijkt mij ??
    Het doet me denken aan een versje die vroeger bij mij op school rond ging toen de eerste kleurlingen op school kwamen en die is heel treffend.

Toen ik geboren was, was ik zwart.
    Toen ik opgroeide, was ik zwart.
    Als ik in de zon lig, ben ik zwart.
    Als ik het koud heb, ben ik zwart.
    Als ik bang ben, ben ik zwart.
    Als ik ziek ben, ben ik zwart.
    Als ik zal sterven, ben ik zwart.

Maar in tegendeel met jou, mijn blanke vriend.....

Toen jij geboren was, was je roze.
    Toen jij opgroeide, was je wit.
    Als jij in de zon ligt, ben je rood.
    Als jij het koud hebt, ben je blauw.
    Als jij bang bent, ben jij groen.
    Als jij ziek bent, ben je geel.
    Als jij zal sterven, zul je grijs zijn.

Hoe kunnen ze mij dan een kleurling noemen......?

22. missmarple

quote:
    Keesje1964 schreef op 07 februari 2012 @ 12:58:

quote Janneke 7 feb. 14:17 :Hm - dit vind ik een ineressante vorm van redeneren.

antw MM 7 feb. 21:49: Ik denk dat iedereen zal kijken, zelfs omaatjes. Ik ook...maar dan wel met een lach op mijn gezicht van "die durft"....misschien zou ik zelfs nog wat roepen in de trant van "jurkje verloren?", en als ze een dikke billenpartij heeft zal ik waarschijnlijk denken "hahaha die durft". Kijk jij niet als er een striker over het voetbalveld ren't?

Quote Ellon:8 feb. 09:12 Wat bedoel je hiermee?

quote Adoeseg 8 feb.09:55: Vraag ik me ook af...

Quote antw MM:Wat ik bedoelde is dat ik niet geloof dat er geen homo's bestaan omdat ze een ander geloof hebben. Homo-zijn is geen modeverschijnsel of "aangeleerde". Ook moslimmannen kunnen homo zijn...ook al zijn ze er op tegen...het kan...die kijken liever naar mannen dan naar vrouwen...terwijl mannen geen burka's dragen voor het lustgevoel...trouwens ook vrouwen kunnen lustgevoelens krijgen maar de mannen denken er niet over om onder een laken te gaan lopen.

quote Willemijn23: En je punt is...?

antw MM:Kon je het niet volgen? Ik heb daarom even alles op een rijtje voor je gezet.
    Mijn punt...was om antwoord te geven aan mensen die zich afvroegen wat ik bedoelde.

missmarple wijzigde dit bericht op 08-02-2012 16:37 met 1%

23. Adoeseg
    Afbeelding van Adoeseg

quote:
    Keesje1964 schreef op 08 februari 2012 @ 12:58:
    [...]

Leuk dat deze dame's dan geen rimpeltjes krijgen maar dit vitamine tekort heeft nog veel meer gevolgen hoor
    (extreme) vermoeidheid
    depressie
    spier- en/of gewrichtspijn
    bloedend tandvlees
    angstaanvallen
    lusteloosheid
    verstoorde slaap, veel en vroeg wakker (slaapinsomnie)
    hyperventilatie
    hartkloppingen
    zwakke botten
    traag herstel van weefsel
    krampen en spiertrillingen

[...]

Dat antwoord is toch niet zo moeilijk lijkt mij ??
    Het doet me denken aan een versje die vroeger bij mij op school rond ging toen de eerste kleurlingen op school kwamen en die is heel treffend.

Toen ik geboren was, was ik zwart.
    Toen ik opgroeide, was ik zwart.
    Als ik in de zon lig, ben ik zwart.
    Als ik het koud heb, ben ik zwart.
    Als ik bang ben, ben ik zwart.
    Als ik ziek ben, ben ik zwart.
    Als ik zal sterven, ben ik zwart.

Maar in tegendeel met jou, mijn blanke vriend.....

Toen jij geboren was, was je roze.
    Toen jij opgroeide, was je wit.
    Als jij in de zon ligt, ben je rood.
    Als jij het koud hebt, ben je blauw.
    Als jij bang bent, ben jij groen.
    Als jij ziek bent, ben je geel.
    Als jij zal sterven, zul je grijs zijn.

Hoe kunnen ze mij dan een kleurling noemen......?
    ja hoor, heel leuk!

24. ellon
    Afbeelding van ellon

Wat een illusie om te denken dat alleen vrouwen in een burqa een Vitamine D3-gebrek zouden oplopen door te weinig zonlicht. In Nederland schijnt de zon veel te weinig om voldoende Vitamine D3 op te nemen. Bovendien moet je dan dagelijks 20 minuten onbeschermd in de zon gaan zitten bij minimaal zonkracht 3 om enig effect te sorteren.

Van de site van Mens en Gezondheid:

Misvatting
    Lange tijd gingen huisartsen er van uit dat een vitamine D tekort alleen maar bij donkere mensen of mensen die een boerka dragen voorkomt. Dit is een misvatting die nog ernstig veel aanwezig is onder zorgverleners. Moderne onderzoeken laten zien dat ongeveer 50% van de Nederlanders een vitamine D tekort hebben en dit zijn echt niet alleen maar donkere mensen of boerka dragers.

De natuur is een wonder. Een miljoen jaar geleden wist nog niemand, dat de mens een bril zou dragen en toch staan onze oren op de goede plaats

25. missmarple

quote:
    missmarple schreef op 03 februari 2012 @ 16:01:
    [...]

http://youtu.be/273uOMqum2E

verschrikkelijk dat misbruik in de katholieke kerk en school.
    Janneke, heb je nou dit filmpje bekeken?

missmarple wijzigde dit bericht op 10-02-2012 01:54 met 11%

x
duurt nog: 24:00:00
€54.95
€29.95
x x