Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Actueel
  4. Verbod gelaatsbedekkende kleding

Dit onderwerp heeft 677 reacties, en bestaat uit 28 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 28.
De laatste reactie is geplaatst op 15-05-2012 20:06.

Verbod gelaatsbedekkende kleding

Ga naar een onderdeel
  1. missmarple
    Afbeelding van missmarple

[fgcolor=#1E852C]Sinds gisteren weet ik dat nu óók in Nederland een burkaverbod is.
    In verschillende andere landen, ik meen zelfs dat er een moslimland is waar dit verbod geld, geld al langer dit verbod.
    Nou zie je de burka in Nederland alleen de laatste tijd. Voorheen zag ik die aleen in België. Zal het te maken hebben met de nieuwe asielzoekers of is het provocatie van de moslimma's die hier al langere tijd wonen?

Beste Missmarple

Reageren op personen die geen account hebben op Libelle.nl is nutteloos, aangezien zij geen weerwoord kunnen geven. Dit gedeelte is dan ook verwijderd.

Met vriendelijke groet,
    Forumteam Libelle.nl

ModLibelle wijzigde dit bericht op 28-01-2012 14:41 met 69%: reactie forumteam

2. yukio
    Afbeelding van yukio

Sorry????????????? over warboel en kromme wetten gesproken.
    De nederlandse regering heeft het zo lang toegelaten dat het opeens raar zal zijn voor de burka draagster om het opeens niet meer te mogen.
    In nederland mag een heleboel niet meer, gedogen beleid is verbod beleid geworden. De vrijheid van de vrouw wordt ook door de nederlandse regering onderdrukt. Vrouwen verdienen nog steeds minder dan mannen voor hetzelfde beroep. Vrouwen mogen maar x verdienen omdat anders hun man met belasting problemen komt te zitten. Moeders worden geforceerd te werken wanneer ze eigenlijk liever werken aan het opvoeden van hun kind. En zo is er nog een hele rits van dingen die de vrijheid van de vrouw dwarsbomen..regeltjes opgesteld voor mannen, door mannen...

Leentje leerde Lotje lopen

3. ellon
    Afbeelding van ellon

.

ModLibelle wijzigde dit bericht op 28-01-2012 14:42 met 99%: reactie op verwijderd gedeelte verwijderd
    De natuur is een wonder. Een miljoen jaar geleden wist nog niemand, dat de mens een bril zou dragen en toch staan onze oren op de goede plaats

4. gertine
    Afbeelding van gertine

missy :duim:

sol omnibus lucet

5. marijke1
    Afbeelding van marijke1

Voorzover ik weet geldt het verbod ook voor bivakmutsen, integraalhelmen en niqua'b, in Rotterdam lopen ik weet niet hoeveel vrouwen in niqua'b, net zo vormloos en vrouwonvriendelijk als een burka. Ik heb al een keer meegemaakt dat een marktkoopman weigerde een vrouw in niqua'b te helpen, ik zal niet herhalen wat hij zei, het was ook niet bepaald vrouwvriendelijk.

Op het bovenstaande berust copyright©

6. marijke1
    Afbeelding van marijke1

Om even in te haken op Missy, je mag nu ook niet meer in een Sinterklaas- of zwarte Pietenpak over straat en ook nog niet als Paashaas alhoewel dat laatste kostuum me gezien de weersvooruitzichten voor de komende week nog niet zo gek lijkt.

7. Bosa
    Afbeelding van Bosa

Prima, dat burkaverbod, ze hadden het misschien anders kunnen noemen, maar de burka heeft het proces bespoedigt.
    Zolang er nog steeds overvallen zijn, die door figuren worden gepleegd, met een integraalhelm, bivakmuts op, mag het.
    Zolang er buschauffeurs door zwarte pieten worden bedreigt en hun geld moeten afgeven, mag het.
    Zolang er sinterklazen zijn die hun tengels niet van kleine kinderen af kunnen houden, mag het.
    Zolang in carnavalstijd een groep met dezelfde kleding aan en pruik op, mensen beroven mag het.

Aan hén is het te danken, omdat je niet geindentificeerd kan worden, en nergens anders om.

Ook ik kijk graag in iemands gezicht, zodat ik weet met wie ik te doen heb, en nee, ik ben geen PVVer en ook geen moslima.
    Het overgrote deel van de moslims vind een burka ook niets, om dezelfde reden als wij.

Bosa wijzigde dit bericht op 28-01-2012 15:42 met 0%

8. marijke1
    Afbeelding van marijke1

http://www.veiligtankstation.nl/websites/vts/gfx/helm-af.jpg

Dit zie je bij meer benzinestations.

9. missmarple

quote:
    marijke1 schreef op 28 januari 2012 @ 15:15:
    Voorzover ik weet geldt het verbod ook voor bivakmutsen, integraalhelmen en niqua'b, in Rotterdam lopen ik weet niet hoeveel vrouwen in niqua'b, net zo vormloos en vrouwonvriendelijk als een burka. Ik heb al een keer meegemaakt dat een marktkoopman weigerde een vrouw in niqua'b te helpen, ik zal niet herhalen wat hij zei, het was ook niet bepaald vrouwvriendelijk.
    antw MM: Iemand uitschelden is nergens goed voor...maar ik zou ook weigeren om tegen een zwart spook te praten. Dat die marktman kwaad werd is misschien omdat hij zich beledigd voelde...want waarom dragen moslimma's burka's? Om de man niet te misleiden...dus eigenlijk zijn het dames die in elke man een "sex-sist" zien....want met Alah heeft het niks te maken...als dat zo zou zijn dan zouden alle hoofddoekmoslimma's en zonder-hoofddoek-moslimma's het niet goed doen. Zijn we niet allemaal even waardevol ongeacht het geloof ?

missmarple wijzigde dit bericht op 28-01-2012 19:09 met 0%

10. missmarple

Misschien zou het beter helpen als Wilders zei dat alle moslimma's een hoofddoek of burka moeten dragen.

11. marijke1
    Afbeelding van marijke1

Om de haverklap worden hoofd- en/of gezichtsbedekkende kleding, daarmee bedoel ik geen bivakmutsen of helmen, in verband gebracht met godsdienstvrijheid. Iedere moslim, boeddhist, hindoe, salafist, atheïst, jehova's getuige, refo, katholiek, heks, satanist en weet ik wie en wat allemaal nog meer weet dat in niet Islamitische landen godsdienstvrijheid hoog in het vaandel staat, waar zeuren ze dan in hemelsnaam over. Als een moslim zich in eigen land bekeert tot een ander geloof wordt hij/zij in het ergste geval een stukje ingekort, hier kan en mag vrijwel alles maar niet in islamitische ogen, het westen deugt niet maar Nederland is geen moslimland. Ga lekker terug naar je o zo veilige nestje.

marijke1 wijzigde dit bericht op 28-01-2012 19:21 met 0%

12. ModLibelle
    Afbeelding van ModLibelle

Beste Missmarple

Vragen en/of opmerkingen over het beleid kun je mailen. Er wordt wel verwacht dat men zich aan de aanwijzingen van het forumteam houdt. Dus geen discussie, al staan er geen namen bij, met personen die geen account hebben op Libelle.nl
    Dit is het laatste bericht hierover.

Met vriendelijke groet,
    Forumteam Libelle.nl

AlgemeneVoorwaarden | Forum@Libelle.nl

13. gossa
    Afbeelding van gossa

Een algemeen verbod op het dragen van gelaatsbedekkende kleding in het openbaar. Zo heet het voorstel voor de nieuwe Wet.
    Mensen moeten elkaar in het gezicht kunnen zien en elkaar herkenbaar tegemoet kunnen treden.
    Het overgrote deel van het tuig dat zich bezighoud met criminele aktiviteiten draagt een bivakmuts. In winkels, of andere openbare gelegenheden, schiet het personeel direct in de stress als iemand er mee binnenkomt. En ook al heeft diegene geen criminele bedoelingen, het maakt zijn uiterlijk echter wel dreigend.

14. marijke1
    Afbeelding van marijke1

Aangezien het koud gaat worden krijgen dit soort boefjes vrij spel, een bivakmuts is lekker warm.

15. gossa
    Afbeelding van gossa

Als er iemand met een bivakmuts door een winkelcentrum loopt, zal de politie diegene er op aanspreken en eventueel bekeuren. Maar als dat gebeurt op het ijs en het vriest 5 graden, dan gebeurt het niet...volgens een politie woordvoerder

16. ellon
    Afbeelding van ellon

Boefjes vrij spel? Bivakmutsen? Ik zie nou werkelijk nooit iemand rondlopen met een bivakmuts of een integraalhelm. Het is toch geen gewoonte om met die dingen door de stad te wandelen? Handig voor een overval (en dan loop je er niet van tevoren mee rond), maar niet om er mee te gaan winkelen of rondhangen.

De natuur is een wonder. Een miljoen jaar geleden wist nog niemand, dat de mens een bril zou dragen en toch staan onze oren op de goede plaats

17. Willemijn23
    Afbeelding van Willemijn23

Zo zie ik zelden een burka op een ijsbaan. Nou kom ik ook nooit op een ijsbaan, maar toch...

Keer je om naar de zon... en je schaduw verdwijnt.

18. Vogelblij
    Afbeelding van Vogelblij

Ja, waar koop je een bivakmuts? Niet dat ik iets of iemand wil beroven, maar ik krijg wel een koude neus en ben op het moment flink verkouden.
    Ik heb er hier een paar bijzondere gevonden, maar twijfel of je hiermee wel veilig de straat over kan komen.. Deze zijn dan ook bedoeld voor wintersport of onder een helm.
    http://www.fujinwear.nl/files/1312/products/612090/ninja_bivakmuts_skull_grijs.pnghttp://www.shared-all.nl/fsimages/10024276gr.gif

Ik denk dat ik me ook onveilig zou voelen als ik zoiets zou tegenkomen. Ik hoop dat ze flinke allergische reacties geven zoals extra veel pukkels en zo.

Ik ben namelijk ooit een keer beroofd op straat. Dat vergeet je niet zo snel. Pas na een aflevering van Oprah waarin er nuttige tips werden gegeven om te voorkomen dat je slachtoffer wordt van berovingen. Een ervan is inderdaad oogcontact zoeken met verdachte personen zodat ze onzeker worden over identificatie. Ik heb dat getest en het werkt!!! Dan worden de rollen omgedraaid.

Vogelblij wijzigde dit bericht op 28-01-2012 23:37 met 23%
    Pimpelmeesje

19. Willemijn23

20. apekop
    Afbeelding van apekop

Toen ik nog werkte heb ik in die 21,5 jaar 1 keer een vrouw in burka aan de kassa gehad..1 keer.
    En ik heb haar net als elke klant normaal geholpen,ze had haar spullen zelfs keurig in een mandje liggen.

Gaan jullie maar met de tijd mee, ik kom later wel....

21. Willemijn23

Je ziet het echt bijna nooit, ook in Amsterdam maar heel zelden. Vandaar dat er sprake is van symboolpolitiek. De PVV wordt tegemoet gekomen en dat is heel erg nodig om steun te krijgen. Zij het burkaverbod, wij de bezuinigingen.
    M.a.w. Henk en Ingrid worden niet beroofd door vage figuren in een burka, maar door hun eigen Geert.

Willemijn23 wijzigde dit bericht op 29-01-2012 00:14 met 18%

22. ellon
    Afbeelding van ellon

Ja, en als de politie dan aangeeft dat het geen prioriteit heeft, is het alleen maar een loze wetgeving, maar het bekt zo lekker als je als partij kan roepen dat je dat er toch mooi maar hebt uitgesleept voor je achterban.

Boeiend...

23. Willemijn23

Henk en Ingrid zitten aan de grond, maar wel in de geruststellende wetenschap dat apekop de komende 21,5 jaar niet nog een (...1)keer geconfronteerd wordt met een vrouw in een burka.
    Tel uit je winst.

Willemijn23 wijzigde dit bericht op 29-01-2012 01:00 met 1%

24. missmarple

quote:
    Willemijn23 schreef op 29 januari 2012 @ 00:27:
    Henk en Ingrid zitten aan de grond, maar wel in de geruststellende wetenschap dat apekop de komende 21,5 jaar niet nog een (...1)keer geconfronteerd wordt met een vrouw in een burka.
    Tel uit je winst.
    waarom dan zoveel zorgen als er maar één vrouw een burka draagt in heel Nederland. Die ene burkadraagster komt er vast overheen...en anders heeft ze een straatfobie

25. missmarple

Als een kind verstopt zou worden onder een laken of papieren zak, nooit eens daglicht op zijn huid kreeg, dan werd het kind in een pleeggezin geplaats en werden de ouders verdacht van mishandeling. Waarom vinden het dan prima als een vrouw onder een laken verstopt rond loopt?

x
duurt nog: 24:00:00
€54.95
€29.95
x x