- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Columns
- Slim met geld
- Testpanel
- Uit het blad
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Libelle Academy
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 77 reacties, en bestaat uit 4 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 4.
De laatste reactie is geplaatst op 31-01-2012 09:12.
Islampartij wil hondenverbod
- Geplaatst op zaterdag 28 januari 2012 08:57catella
.catella wijzigde dit bericht op 29-01-2012 19:28 met 99% - Geplaatst op zaterdag 28 januari 2012 09:33marijke1
Hij voert als reden aan dat een hond in een flat dierenmishandeling is maar dat is de reden niet, ga maar eens met je aangelijnde hond in een park wandelen waar wordt gebarbecued, het minste wat je krijgt is een grote mond want honden zijn onrein. In Turkije worden zwerfhonden op beestachtige wijze afgemaakt, als iemand er met een hond over straat loopt, dat zie je toch steeds vaker vooral in de steden, lopen anderen er met een enorme boog omheen, ze steken zelfs over. Ik zie het hier op de markt, kinderen die zich gillend verstoppen achter en gillende moeder als er iemand met een hond voorbijloopt.Op het bovenstaande berust copyright© - Geplaatst op zaterdag 28 januari 2012 09:41Mee
Ja mensen, wanneer gaat het tot een ieder doordringen dat onze westerse vrijheid op het spel staat
Uit beleefdheid en al dat andere blablabla geven wij onze vinger maar ze willen onze hele hand
En verwacht maar niet dat als het een meerderheid gaat worden de zelfde coulance aan het licht komt
Er zit nog veel meer in de koker wat naar buiten gaat komen hoe meer islam er in Nederland is
Kijk naar Engeland hoe het daar aan toe gaat
Kijk naar de landen waar de Islam al de meerderheid is
Maar blijkbaar moet er eerst een meerderheid zijn voordat men wakker wordt
Maar dan is het te laat , veel te laat
En kan je alleen nog maar aan je kleinkinderen verhaaltjes vertellen van hoe het was
En voordat ik de stront emmer krijg ...het gaat mij niet om de mensen persoonlijk
Het is het gedachtegoed van de Islam - Geplaatst op zaterdag 28 januari 2012 09:43catella
.catella wijzigde dit bericht op 29-01-2012 19:30 met 99% - Geplaatst op zaterdag 28 januari 2012 10:34Adoeseg
Mijn kapster is moslima en die haalt gewoon mijn hond aan. Geen punt. Weer ff lekker tegen een groep aanzeuren, dat is het.Kiss slowly, laugh insanely, live truly, and and forgive quickly, (Paul Coelho) - Geplaatst op zaterdag 28 januari 2012 10:43marijke1
Mijn buurvrouw is moslima, ze heeft een hond.Op het bovenstaande berust copyright© - Geplaatst op zaterdag 28 januari 2012 10:45Adoeseg
Zo zie je maar, gezeur is het, anders niet!Kiss slowly, laugh insanely, live truly, and and forgive quickly, (Paul Coelho) - Geplaatst op zaterdag 28 januari 2012 10:49catella
.catella wijzigde dit bericht op 29-01-2012 19:30 met 99% - Geplaatst op zaterdag 28 januari 2012 10:58missmarple
...respect voor het land, zijn gewoontes, cultuur en de mensen met hun huisdieren zou ik zeggen. - Geplaatst op zaterdag 28 januari 2012 11:02mamske1
Haha, weer zo'n heerlijk topic dat voor discussie openstaat, wij wonen op een appartement maar mijn hond krijgt meer frisse lucht en beweging dan de hond van de overburen in een gewone woning met een prachtige tuin.mamske1 wijzigde dit bericht op 28-01-2012 11:03 met 18%Voor de wereld ben je zomaar een persoon, maar voor een persoon kun je de hele wereld zijn! - Geplaatst op zaterdag 28 januari 2012 11:17catella
.catella wijzigde dit bericht op 29-01-2012 19:30 met 99% - Geplaatst op zaterdag 28 januari 2012 11:22Willemijn23
Er is één mijnheer die iets heeft geroepen. De kop dat de " islampartij" een hondenverbod wil dekt dan ook niet bepaald de lading. Deze meneer mag dat vinden en verder verandert er niets en gaan we over tot de orde van de dag.Keer je om naar de zon... en je schaduw verdwijnt. - Geplaatst op zaterdag 28 januari 2012 12:26yukioWanneer je naar Egypte of Turkije reist zie je meer dierenmishandeling in een uur dan dat je dat in een jaar in Nerderland zou tegen komen. honden die in groepen over de straat zwerven , met rabies en allerlei verschrikkelijke zweren en ziektes, het zijn wolven geworden want niemand raakt ze aan of durft in de buurt te komen. eens in de zoveel tijd gaan er een paar kerels op af om ze af te schieten. Het zijn vooral de engelse liefdadigheids instanties die er voor hebben gezorgd dat het beleid van ezels en paarden is verbeterd. Want de lui die die dieren voor werk gebruiken laten ze gerust uithongeren, laten de hoeven zo ver door groeien dat ze er niet meer op kunnen staan. Beulen die arme beesten iedere dag af. Voordat de Islam groep in Nederland de nederlanders gaat vertellen wat wel en niet misdadig is betreffende dieren mishandeling moeten ze eerst maar even in hun eigen land gaan kijken.
Natuurlijk, dieren mishandeling bestaat ook in nederland, net als in ieder ander land in de wereld, zo ook mensen en kinder mishandeling. En er zijn speciale instnaties zoals onze dieren bescherming die er alles aan doen om het tegen te gaan.
Ik vind een grote hond op een flatje dat zelden wordt uigelaten en gerust tien uur per dag alleen wordt gelaten ook dieren mishandeling, en dat vind onze dieren bescherming ook, als die erachter komen dat het gedrag van een baasje een hond doet leiden staan ze ook klaar om die hond daar weg te halen.
Maar de waarschuwing staat op de muur, nederlanders moeten ophouden met neerbuigen naar wat anderen culturen willen en verlangen van hen. Stop de langzame tereur voordat de shira wet door wordt gezet en je als nederlander helemaal nul komma niks meer in te brengen hebt omdat de shira de scepter in handen heeft..
wee ongerust wees heel erg ongerust!!!Leentje leerde Lotje lopen - Geplaatst op zaterdag 28 januari 2012 13:21rema
Je weet van tevoren dat je je aan de normen en waarden van het land moet houden als je gaat emigreren, wil je dat niet, dan hoor je hier misschien niet.
Wat is het volgende, dat de slager geen varkensvlees meer mag verkopen of zo? - Geplaatst op zaterdag 28 januari 2012 13:28Gizmo
Dit soort uitspraken neem ik net zo serieus als de kopvoddentax van Wilders. Een hoop gebakken lucht. Volgens mij zijn we er ook nog zelf bij en kan 1 man geen verbod op honden afdwingen.
Er zullen vast wel moslims zijn die graag de sharia hier ingevoerd willen hebben, maar dat is echt een hele kleine minderheid, mensen laat je niet gek maken en blijf zelf ook nog nadenken.Elke dag is een begin voor de rest van mijn leven. - Geplaatst op zaterdag 28 januari 2012 14:20Willemijn23
quote:Gizmo schreef op 28 januari 2012 @ 13:28:
Dit soort uitspraken neem ik net zo serieus als de kopvoddentax van Wilders. Een hoop gebakken lucht. Volgens mij zijn we er ook nog zelf bij en kan 1 man geen verbod op honden afdwingen.
Er zullen vast wel moslims zijn die graag de sharia hier ingevoerd willen hebben, maar dat is echt een hele kleine minderheid, mensen laat je niet gek maken en blijf zelf ook nog nadenken.
Precies. Er roeptoetert ook weleens iemand dat abortus verboden moet worden, of de koopzondag. Liggen we toch ook niet van wakker? Gelukkig mag je hier zeggen wat je vindt, dus dat doen mensen dan ook.
En jij mag dan vervolgens weer vinden dat het onzin is. Om nu meteen maar de vrees voor de sharia erbij te halen vind ik buiten elke proportie. Gebruik alsjeblieft je verstand en doe niet zo bang.Keer je om naar de zon... en je schaduw verdwijnt. - Geplaatst op zaterdag 28 januari 2012 14:44yukioJe hebt je kop in het zand als je denkt dat de muslimpartij geen zeggen over het nederlandse regerings beleid hebben.
Je vergeet voor het gemak dat alles in dit land wordt besilst en rechtelijk wettelijk verklaard als er genoeg stemmen voor of tegen zijn. Dat heet democratie. Des te meer muslims er in nederland stemrecht hebben des te meer er het gevaar dreigt dat er wetten worden gemaakt in belang van muslim of sharia wet stellingen.
Maar ga gerust je gang met je jezelf te overtuigen dat er niks zal gebeuren....we praten over vijf jaar weer verder...als dat al mag en ze niet het internet hebben gemanipuleert dat je zodra je het woord muslim of sharia of tereur neerzet dat ze je dan als agitator gaan beschouwen en je schrijven door de cencuur politie laten lezen..Leentje leerde Lotje lopen - Geplaatst op zaterdag 28 januari 2012 14:49missmarple
quote:Gizmo schreef op 28 januari 2012 @ 13:28:
Er zullen vast wel moslims zijn die graag de sharia hier ingevoerd willen hebben, maar dat is echt een hele kleine minderheid, mensen laat je niet gek maken en blijf zelf ook nog nadenken.
quote via google:Sharia (ook: sjaria(h), sjariah, sjari'a(h) of shari'a(h), Arabisch: شريعة sjarī'a) is het Arabische woord voor de islamitische wet of de wet van God en betekent letterlijk 'weg naar de bron', ook: 'gebaande weg', 'wet' en 'rite'. De basis ligt bij de fiqh.
Het islamitisch recht is geen recht in westerse zin. Er is geen sprake van wetboeken die bedoeld zijn om conflicten te voorkomen en, in het uiterste geval, te beslechten. Sharia is in de eerste plaats een religieuze plichtenleer die het menselijk handelen in wereldse en religieuze zaken bepaalt, zowel in de relatie van mensen onderling als van mens tot God
antw MM:Dat proeven we al jaren,alles moet zoals hunnie bepalen. Men wil overal de islamitische wet invoeren.En dan ineens komen de hoofddoeken zo hoognodig op het hoofd alsof ze zonder niet meer leven kunnen. Dat ze dan maar naar een islamitisch land gaan.missmarple wijzigde dit bericht op 28-01-2012 14:52 met 17% - Geplaatst op zaterdag 28 januari 2012 15:06Willemijn23

Dat is klinkklare onzin. "Alles" moet nog steeds zoals onze wetgeving bepaalt. Dat iemand iets wil, betekent nog niet dat iets ook gebeurt. Integendeel. "Onze" wetgeving heeft bijvoorbeeld bepaald dat er niet meer onverdoofd ( lees: ritueel) mag worden geslacht en gaat ook bepalen dat er geen burka mag worden gedragen.quote:missmarple schreef op 28 januari 2012 @ 14:49:
[...]
quote via google:Sharia (ook: sjaria(h), sjariah, sjari'a(h) of shari'a(h), Arabisch: شريعة sjarī'a) is het Arabische woord voor de islamitische wet of de wet van God en betekent letterlijk 'weg naar de bron', ook: 'gebaande weg', 'wet' en 'rite'. De basis ligt bij de fiqh.
Het islamitisch recht is geen recht in westerse zin. Er is geen sprake van wetboeken die bedoeld zijn om conflicten te voorkomen en, in het uiterste geval, te beslechten. Sharia is in de eerste plaats een religieuze plichtenleer die het menselijk handelen in wereldse en religieuze zaken bepaalt, zowel in de relatie van mensen onderling als van mens tot God
antw MM:Dat proeven we al jaren,alles moet zoals hunnie bepalen. Men wil overal de islamitische wet invoeren.En dan ineens komen de hoofddoeken zo hoognodig op het hoofd alsof ze zonder niet meer leven kunnen. Dat ze dan maar naar een islamitisch land gaan.Keer je om naar de zon... en je schaduw verdwijnt. - Geplaatst op zaterdag 28 januari 2012 15:50Bosa
Catella, ik snap dat zo'n hulphond het moet leren, prima, maar ik vind het ook vies en ik mag ook niet met mijn hond de winkel in.
Dat heeft niets met moslims te maken, dat is gewoon de keuringsdienst, of weet ik wat voor dienst, die dat wettelijk bepaalt, omdat het inderdaad onhygienisch (lees onrein) is
Zo vind ik het smerig dat sommigen tóch hun hond(je) in het winkelwagentje zetten, waar ik dan later onwetend mijn spullen in leg..
En wat dit raadslid betreft, laten lullen, je bepaalt zelf wie of wat je in huis hebt, wat binnen de wet valt.Bosa wijzigde dit bericht op 28-01-2012 15:51 met 0% - Geplaatst op zaterdag 28 januari 2012 15:55rema
Ik vind ook dat een hond niet in een winkelkarretje hoort, net zomin als een kind met schoenen en al aan, zoals ik regelmatig hier zie, niet op het stoeltje van het karretje, maar gewoon los tussen de boodschappen in.
Dat een hulphond in de winkel komt is misschien niet zo hygiënisch, maar niet te voorkomen, ook gehandicapte mensen moeten hun boodschappen kunnen doen.
Wij zien trouwens in Duitsland veel vaker hulphonden, en ook gewone honden mogen daar in de meeste winkels en restaurants gewoon naar binnen, en toch zijn Duitse winkels en restaurants meestal veel schoner dan hier, rara hoe kan dat? - Geplaatst op zaterdag 28 januari 2012 16:10Willemijn23
Ik vind het prachtig om te zien hoe zo'n hulphond zijn baasje helpt. Dat ontroert me en ik heb er dan ook helemaal geen bezwaar tegen. Mooi toch dat iemand met een beperking zo toch nog verscheidene zaken kan blijven doen? En onhygiënisch? Ach, misschien. Maar ik weet dat ook het handvat van een winkelwagentje behoort tot ongeveer het smerigste wat je kunt aanraken. Vrijwel alle boodschappen zijn verpakt en de rest wordt, neem ik toch aan, voor gebruik of verwerking gereinigd.Keer je om naar de zon... en je schaduw verdwijnt. - Geplaatst op zaterdag 28 januari 2012 16:11marijke1
De handvatten van winkelwagentjes bevatten meer E-coli bacteriën dan een WC bril die in geen weken is schoongemaakt.Op het bovenstaande berust copyright© - Geplaatst op zaterdag 28 januari 2012 16:12marijke1
Een hondentong bevat een miljoen minder bacteriën dan een vaatdoekje.Op het bovenstaande berust copyright© - Geplaatst op zaterdag 28 januari 2012 16:13marijke1
Aan je schoenen neem je net zoveel viezigheid mee naar binnen als een hond aan zijn poten.Op het bovenstaande berust copyright©
Dit onderwerp heeft 77 reacties, en bestaat uit 4 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 4.
De laatste reactie is geplaatst op 31-01-2012 09:12.
Islampartij wil hondenverbod