- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Columns
- Slim met geld
- Testpanel
- Uit het blad
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Libelle Academy
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 30 reacties, en bestaat uit 2 pagina's. U bent momenteel op pagina 2 van 2.
De laatste reactie is geplaatst op 03-02-2012 11:51.
Hoe aankomen tegen te gaan bij overgang
- Geplaatst op woensdag 01 februari 2012 13:50posi
Clineke,klopt dat bedoel ik sorry,anders heeft het nog geen zin..haha
Aanvaard wat je niet veranderen kan. Maar verander dat wat je niet aanvaarden kan. - Geplaatst op donderdag 02 februari 2012 13:51janneke2Nou... Wat ook kan helpen: eet onbewerkt.
Heb je zin in tarwe, prima: maar dan ook echt de tarwekorrels eten.
Dan helpt: je bent met 1 mond vol rustig 5 minuten aan het kauwen.
Het is er niet minder smakelijk om! - Geplaatst op donderdag 02 februari 2012 16:52clineke

@ Janneke
Studies hebben uitgewezen dat suiker bijna net zo verslavend is als crack cocaine. Cold turkey afkicken en na ongeveer 3 dagen ga je merken dat je er steeds minder behoefte aan krijgt.
Witte, simpele koolhydraten, alcohol etc. worden door het lichaam omgezet in suiker."To love a person is to learn the song that is in their heart, and to sing it to them when they have forgotten." - Anonymous - Geplaatst op vrijdag 03 februari 2012 07:02posi

janneke het zal best smaken hoor maar als ik met een mond vol tarwe door de overgang moet zien te geraken dan kies ik toch echt voor mijn eierkoekje....quote:janneke2 schreef op 02 februari 2012 @ 13:51:
Nou... Wat ook kan helpen: eet onbewerkt.
Heb je zin in tarwe, prima: maar dan ook echt de tarwekorrels eten.
Dan helpt: je bent met 1 mond vol rustig 5 minuten aan het kauwen.
Het is er niet minder smakelijk om!
Aanvaard wat je niet veranderen kan. Maar verander dat wat je niet aanvaarden kan. - Geplaatst op vrijdag 03 februari 2012 10:51Boekenwurm
Proest
Maar echt Posi; een eierkoek en bijvoorbeeld ontbijtkoek dat lijkt goed.
want geen vet....
Maar wel suiker... en bij een eierkoek de verkeerde koolhydraten.
Neem eens een volkoren cracotte , rond de 25 kcal. Beetje tomaat er op, calorieën verwaarloosbaar .
Of heel dun boter, want je moet toch vetten (vit A en of D , wat was het ook weer) en dan heel dun wat jam.
Of bijvoorbeeld stoofpeertjes stroop van Frutesse.
Net een koekje, maar veel gezonder.Boekenwurm wijzigde dit bericht op 04-02-2012 21:17 met 0%: typefout , moest zijn dun jam - Geplaatst op vrijdag 03 februari 2012 11:51janneke2quote:posi schreef op 03 februari 2012 @ 07:02:
Janneke het zal best smaken hoor maar als ik met een mond vol tarwe door de overgang moet zien te geraken dan kies ik toch echt voor mijn eierkoekje....
Hoi Posi,
er zijn -tig andere dingen, die jou goed door de overgang kunnen helpen. Varierend van buikdansen, yoga, overgangsconsulentes, huisarts, orthomoleculaire arts tot noem maar op. Als de overgang zich bij jou idd meldt bij 42, dan is het geen luxe, om je botdichtheid nu al te laten onderzoeken en maatregelen te nemen.
Aankomen is bij mijn weten geen overgangsverschijnsel, maar bij het ouder worden (maar hemeltje lief, je bent pas 42, sprak oma) komen de kilo's er soms aan.
Gesteld, dat je erg geniet van koolhydraat rijk voedsel: wees dan consekwent: geef jezelf dat pleziertje, maar kauw zo lang mogelijk op 1 hap.
Dit onderwerp heeft 30 reacties, en bestaat uit 2 pagina's. U bent momenteel op pagina 2 van 2.
De laatste reactie is geplaatst op 03-02-2012 11:51.
Hoe aankomen tegen te gaan bij overgang