Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Actueel
  4. Bezoek bijstandsmoeder aan zoon in cel vergoed

Dit onderwerp heeft 396 reacties, en bestaat uit 16 pagina's. U bent momenteel op pagina last van 16.
De laatste reactie is geplaatst op 07-03-2012 11:05.

Bezoek bijstandsmoeder aan zoon in cel vergoed

Ga naar een onderdeel
  1. ModLibelle
    Afbeelding van ModLibelle

Beste forumbezoekers,

Berichten verwijderd die onnodig waren.

Met vriendelijke groet,
    Forumteam Libelle.nl

AlgemeneVoorwaarden | Forum@Libelle.nl

2. Keesje1964
    Afbeelding van Keesje1964

quote:
    Keesje1964 schreef op 29 februari 2012 @ 12:26:
    ModLibelle wijzigde dit bericht op 29-02-2012 13:13 met 0%: quote komt wel uit dit topic
    Dank u wel u heeft gelijk het kwam uit deze topic. Excuses voor het ongemak.

3. Keesje1964

quote:
    Pagan schreef op 29 februari 2012 @ 20:30:
    [...]

Jouw echte leven interesseert me niets, op een forum kan iedereen schrijven wat ie wil, waaruit concludeer je dat ik naar je echte leven vraag?
    Hier uit
    quote:
    Pagan schreef op 29 februari 2012 @ 17:15:
    @Keesje1964Heb je een eigen bedrijf of ben je in loondienst?
    quote:
    Pagan schreef op 29 februari 2012 @ 20:30:
    Met je antwoord kan ik niets, ik heb eigenlijk de volgende reactie: zoek het lekker uit!
    Mooi dan zijn we daar ook weer uit. Eigen bedrijf of in loondienst heeft geen enkele toegevoegde waarde op het onderwerp.

4. Willemijn23
    Afbeelding van Willemijn23

quote:
    Keesje1964 schreef op 01 maart 2012 @ 10:01:
    [...]

Dank u wel u heeft gelijk het kwam uit deze topic. Excuses voor het ongemak.
    "En excuses aan Willemijn vanwege het onterecht melden. Zij had gewoon de hele tijd gelijk".

Keer je om naar de zon... en je schaduw verdwijnt.

5. Keesje1964

quote:
    rijkje schreef op 29 februari 2012 @ 18:11:
    [...]

Er worden je geen dingen in de schoenen geschoven er wordt gereageerd op de dingen die jij hier schrijft.
    Ik vind dat jij op een negatieve manier schrijft over mensen met een uitkering, ook naar mij toe vond ik je toon behoorlijk neerbuigend.
    Ik vind het prima dat jij een beeld van jezelf hebt dat een en al positiviteit uitstraalt, maar bij mij komt dat anders voor.
    Het feit dat meer mensen dit schrijven heeft niets met groepvorming te maken maar gewoon met het feit dat verschillende mensen hier zijn die daar ongeveer hetzelfde over denken.
    Als mijn teksten echt zo negatief en neerbuigend over komen dan bestaat hier toch een behoorlijk communicatie probleem...........
    Om nog positiever te bevestigen, ze heeft dan werkervaring en doet misschien kontakten op bij wie ze een andere baan kan krijgen, netwerk word groter, misschien promotie als dingen goed gaan.

Niejel: Echter er zouden omstandigheden kunnen zijn die de vergoeding van de onkosten rechtvaardigen, om daarover te kunnen oordelen is te weinig informatie verstrekt.
    Kees: Heel goed Niejel ik ben het er helemaal mee eens.

Dan moet je juist blij zijn dat je minder bijstand h o e f t aan de vragen.

Met zeggen dat dat onmogelijk is hebben mensen in zo een situatie al helemaal geen z i n meer om nog moeite te doen. Zeg de situatie van mijn vrouw en ze krijgen weer hoop !!

Hiermee even voor de duidelijkheid zeg ik niet dat iedereen met een uitkering lui is voordat je mij dat in de schoenen schuift !
    Je zou er voor kunnen kiezen om een andere studie te doen een met betere kansen op een baan. dat is de weg wel.
    Werkende mensen zijn heel solidair om bijdrage te doen voor mensen met hart op de goede plaats om daar aan bij te dragen !

Ik vind dat niet meer als normaal en kan me kapot ergeren aan die slappe mentaliteit om overal smoezen voor te verzinnen en uitkeringen goed te praten. Kan je niet door bv. gezondheid dan betalen de werkende daar graag voor maar als je wel kan moet je niet klagen en heft in eigen handen nemen.

Als je aan toont je te willen inzetten en vrije tijd op te offeren voor opleidingen om bij te blijven of beter in je vak te worden dan zal dat voor de meeste mensen als resultaat hebben dat ze sneller gewenst zijn bij een bedrijf als mensen die alleen hun werk doen wat word opgedragen en bij einde baan onderuit gaan zitten afwachten of ze zelf ergens voor worden gevraagd.

Adoeseg: als jij bij een bedrijf werkt en dat bedrijf heft jouw divisie op, ga jij dan rustig bijv, ¤ 500, onder je huidige salaris werken bij een lagere functie???
    Kees: Het antwoord is ja. Zo gek is dat niet hoor als je maar wilt maar daar ontbreekt het vaak aan.

Niejel: Jij generaliseert enorm! …………. En dan zeggen dat deze mensen laf en lui zijn?
    Kees: Niejel ik reageerde daarmee op Adoeseg die schreef, ,,Sommige mensen hebben jarenlang geleefd naar hun inkomen'. Over die mensen had ik het en niet over iedereen want ik kan niet bij iedereen binnenkijken en zie geen onvoorziene kosten en kan en wil daar dus niet over generaliseren.

Dan denk ik aan mensen die liever een uitkering hebben dan werken en dan ook nog een breedbeeldtv willen en een nieuwe auto en een vakantie en noem maar op. Die mensen vindt ik gewoon niet slim bezig dan denk ik, pas je leven dan dus danig aan dat je minder hoeft te klagen en je eigen leven zelf veel beter in de hand hebt ipv. zo afhankelijk zijn van die overheid met zijn wetjes en regeltjes.

Die mensen over wie ik het heb, wel kunnen maar niet willen, die ken ik juist wel dus ik weet heel goed waar ik het over heb en dat heeft niks met geen mededogen of geen sympathie of geen empathie te maken maar gewoon de realiteit. Ik zeg nergens dat ze allemaal het zelfde zijn ik scheer niet over 1 kam.

Ik denk dat het te negatief word benaderd over werk vinden,of dat mensen te veel eisen en wensen hebben terwijl ze open moeten staan voor alles om aan te nemen ipv. hand ophouden.

< Ik heb een lijst van 17 tips geplaatst. >

Heb ik zelf laten starten, vrouw van 54, veel ervaring, baan kwijt geraakt, uitkering en daarna bijstand, gaf ik graag een nieuwe kans.

Je zult mij niet horen beweren dat het gemakkelijk is om weer een baan te krijgen want dat is het niet, ……….

Ik vind het vervelend voor jou Rijkje dat je niets kan vinden en dat jij andere ervaringen hebt als die ik heb. Het lijkt mij ook niet gemakkelijk en dat hoor ik dan ook vaak. Maar door uitspraken als ,,maar er zijn al zo veel ontslagen'' en ,,werkloosheid word alleen maar groter'' en ,,kijk hier die cijfers eens'' is een negatieve benadering en heeft invloed op het gedrag hoe hier mee om te gaan.

Blijf het positief bekijken want dan straal je ook positiviteit uit !

Jij Rijkje zou ook b l i j kunnen zijn dat je hier p o s i t i e v e ervaringen hoort van leeftijdsgenoten en daar energie uit kunnen halen om weer met iets meer enthousiasme aan de slag te gaan of om laten scholen oid.

Rijkje jammer dat je het als neerbuigend op vat ……… want ik hoopte door positieve verhalen jou weer hoop te geven door een andere kant te laten in zien. Het gaat mij om de kijk op dingen,positief of negatief. Dat er ook eens een andere kant word belicht die hier vaak word vergeten. Een positieve houding zegt heel veel en zaken van meerdere kanten bekijken brengt een enorme rijkdom diep van binnen.

6. rijkje
    Afbeelding van rijkje

Ik weet niet wat je met deze (haast onleesbare en onbegrijpbare) lijst van opsommingen wil bewijzen.
    Ik denk dat je o zo positief bent over mensen met een uitkering..
    Ik kan nu ook wel gaan terug lezen en alle qoute's gaan terug halen die ik negatief vindt. Maar heb niet het idee dat dit wat uit zal halen.
    Want in jouw ogen zijn die waarschijnlijk bedoeld om mensen te stimuleren.
    Jij vind jouw instelling positief, en op mij komt hij zeer negatief over. (en nogmaals dan heb ik het over hoe jij in het algemeen over mensen met een uitkering praat)
    Hier verder over door praten, leid alleen tot ronddraaien in steeds hetzelfde kringetje.

\"When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace\"

7. Willemijn23

Volgend jaar 550.000 werklozen. Geen probleem: gewoon positief denken, dan heb je allemaal zó een nieuwe baan. En lukt het niet dan is het je eigen schuld, want dan dacht je niet positief genoeg.
    Aldus Keesje1964.
    Al eens aan een politieke carrière gedacht Keesje?

Willemijn23 wijzigde dit bericht op 01-03-2012 11:24 met 41%

8. niejel
    Afbeelding van niejel

Voor Keesje:En, wat is je punt?

niejel wijzigde dit bericht op 01-03-2012 11:24 met 24%

9. Adoeseg
    Afbeelding van Adoeseg

Kees:Toch klinken jouw boodschappen vaak negatief, doordat je vaak een mening geeft, die anderen, die wél de nodige moeite doen en vaak hun hoofd stoten, tegen het harnas injaagd! Dat jij zelf positieve ervaringen hebt is fijn voor jou, maar dat IS nu eenmaal niet voor iedereen zo! Ik ken genoeg mensen tussen de 45/60 die zich rot solliciteren, de ene cursus na de andere doen en het gebeurt vaak, dat ze die ook nog zelf moeten bekostigen en nóg niet worden aangenomen. En ik kan je verzekeren, wanneer je eenmaal altijd alles op de rit had, en ineens ¤ 500 in de maand naar beneden duikeld, het géén pretje is. Niet om een auto, want die zou je nog kunnen verkopen ( zo je die in zo'n situatie al had) maar je vaste lasten, het schoolgeld, het openbaar vervoer, gaat allemaal gewoon door en dan is ¤ 500 een hoop geld..
    Ik ken genoeg mensen die er écht alles aan doen, om weer een baan te krijgen, nou vergeet het maar, want bij de meeste lukt het gewoon echt niet!

Kiss slowly, laugh insanely, live truly, and and forgive quickly, (Paul Coelho)

10. niejel
    Afbeelding van niejel

quote:
    Willemijn23 schreef op 01 maart 2012 @ 11:22:
    Volgend jaar 550.000 werklozen. Geen probleem: gewoon positief denken, dan heb je allemaal zó een nieuwe baan. En lukt het niet dan is het je eigen schuld, want dan dacht je niet positief genoeg.
    Aldus Keesje1964.
    Al eens aan een politieke carrière gedacht Keesje?
    Tuurlijk! Met al die komende bezuinigingen en ontslagen zijn alle werklozen zo weer aan het werk!

11. Adoeseg
    Afbeelding van Adoeseg

En wat die sollicitaties betreft: gewoon dóórgaan en positief blijven.... :tong:

Adoeseg wijzigde dit bericht op 01-03-2012 11:27 met 2%

12. niejel
    Afbeelding van niejel

quote:
    Adoeseg schreef op 01 maart 2012 @ 11:25:
    Kees:Toch klinken jouw boodschappen vaak negatief, doordat je vaak een mening geeft, die anderen, die wél de nodige moeite doen en vaak hun hoofd stoten, tegen het harnas injaagd! Dat jij zelf positieve ervaringen hebt is fijn voor jou, maar dat IS nu eenmaal niet voor iedereen zo! Ik ken genoeg mensen tussen de 45/60 die zich rot solliciteren, de ene cursus na de andere doen en het gebeurt vaak, dat ze die ook nog zelf moeten bekostigen en nóg niet worden aangenomen. En ik kan je verzekeren, wanneer je eenmaal altijd alles op de rit had, en ineens ¤ 500 in de maand naar beneden duikeld, het géén pretje is. Niet om een auto, want die zou je nog kunnen verkopen ( zo je die in zo'n situatie al had) maar je vaste lasten, het schoolgeld, het openbaar vervoer, gaat allemaal gewoon door en dan is ¤ 500 een hoop geld..
    Ik ken genoeg mensen die er écht alles aan doen, om weer een baan te krijgen, nou vergeet het maar, want bij de meeste lukt het gewoon echt niet!
    Niejel maakte vet.

Gewoon positief blijven denken, dan komt het echt wel goed! ;)

13. Keesje1964

Ik denk niet dat we hier uit gaan komen Rijkje want ik kijk naar wat ik schrijf en jij spreekt een gevoel uit.

14. Adoeseg
    Afbeelding van Adoeseg

O? Dat is het dus..Rijkje: je moet dus kijken wat je schrijft!

15. rijkje
    Afbeelding van rijkje

quote:
    Keesje1964 schreef op 01 maart 2012 @ 11:29:
    Ik denk niet dat we hier uit gaan komen Rijkje want ik kijk naar wat ik schrijf en jij spreekt een gevoel uit.

Absoluut niet waar....Ik grijp dit niet uit de lucht natuurlijk.
    Ik lees wat jij schrijft, en geef daar mijn mening over. Dat jij hetzelfde leest en daar een andere mening over hebt, ok. Maar doe nu niet net alsof wat jij zegt feitelijk is en wat ik zeg een "gevoelskwestie"
    Dat is onzin

\"When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace\"

16. niejel
    Afbeelding van niejel

quote:
    Keesje1964 schreef op 01 maart 2012 @ 11:29:

Jij hebt een positief gevoel over wat jij schrijft. De meerderheid van de deelnemers hier hebben een negatief gevoel over wat jij schrijft.
    De waarheid ligt waarschijnlijk ongeveer in het midden.
    Tip: Houd de beweringen die je doet bij jezelf. Ik ben daar nog niet zo heel goed in, vooral als ik kwaad ben ga ik nog wel eens in de fout. Ook in deze discussie ben ik een aantal keer in de fout gegaan.
    Zeggen: Ik vind dat jij iedereen over een kam scheert, klinkt positiever en meer van jezelf dan wanneer je zegt: Jij scheert iedereen over een kam. Dat lijkt alsof anderen dat ook vinden en dat hoeft niet zo te zijn.

niejel wijzigde dit bericht op 01-03-2012 11:52 met 1%

17. janneke2
    Afbeelding van janneke2

quote:
    niejel schreef op 01 maart 2012 @ 11:38:Jij hebt een positief gevoel over wat jij schrijft. De meerderheid van de deelnemers hier hebben een negatief gevoel over wat jij schrijft.
    De waarheid ligt waarschijnlijk ongeveer in het midden.
    http://www.strippelarij.n ... s/assurancetourix-k01.jpg

Assurancetourix, de bard.
    De meningen over hem zijn verdeeld.
    Hijzelf vindt dat hij geniaal is, de rest van het dorp vindt dat niet.

18. Willemijn23

Natuurlijk helpt het jezelf als je positief van aard bent. Dat is fijn als je zo inelkaar steekt. Maar de manier waarop Keesje1964 suggereert dat een positieve insteek ervoor zorgt dat je een baan krijgt, doet me heel erg denken aan die mensen die beweren dat je kanker kunt genezen door positief te denken. Daarmee impliciet bewerend dat wie overlijdt aan kanker dat min of meer aan zichzelf heeft te wijten. Zo simpel zit het leven niet in elkaar.

19. ModLibelle
    Afbeelding van ModLibelle

Beste forumbezoekers,

Iedereen heeft zijn/haar zegje gedaan. Nu weer on-topic. Elk op de persoon gespeeld bericht wordt van nu af aan verwijderd.

Met vriendelijke groet,
    Forumteam Libelle.nl

AlgemeneVoorwaarden | Forum@Libelle.nl

20. niejel
    Afbeelding van niejel

quote:
    janneke2 schreef op 01 maart 2012 @ 12:08:
    [...]

http://www.strippelarij.n ... s/assurancetourix-k01.jpg

Assurancetourix, de bard.
    De meningen over hem zijn verdeeld.
    Hijzelf vindt dat hij geniaal is, de rest van het dorp vindt dat niet.

Als ik de link open zie ik een poppetje/beestje/creatuur dat muziek maakt op een luit en verder niets is dat wat je bedoelt?
    Hij maakt muziek die hij mooi vind en de rest van het dorp niet?
    Of zit er nog meer aan de link dat ik niet te zien krijg.

niejel wijzigde dit bericht op 01-03-2012 14:46 met 0%

21. rijkje
    Afbeelding van rijkje

Je bent duidelijk geen Astrix en Obelix fan :D ;)

22. janneke2
    Afbeelding van janneke2

quote:
    niejel schreef op 01 maart 2012 @ 13:00:
    [...]

Als ik de link open zie ik een poppetje/beestje/creatuur dat muziek maakt op een luit en verder niets is dat wat je bedoeld?
    Hij maakt muziek die hij mooi vind en de rest van het dorp niet?
    Of zit er nog meer aan de link dat ik niet te zien krijg.

Nee hoor, dat is het hele plaatje er verder niets.

Google gewoon even op:
    assurancetourix+wiki

23. niejel
    Afbeelding van niejel

quote:
    rijkje schreef op 01 maart 2012 @ 13:07:
    Je bent duidelijk geen Astrix en Obelix fan :D ;)
    Inderdaad, geen fan als ik ze zie weet ik het duo wel te benoemen maar wie O is en wie A geen idee!

24. marijke1
    Afbeelding van marijke1

quote:
    janneke2 schreef op 01 maart 2012 @ 13:29:
    [...]

Nee hoor, dat is het hele plaatje er verder niets.

Google gewoon even op:
    assurancetourix+wiki
    Assurance tous risques verzekert alles risico's.

Op het bovenstaande berust copyright©

25. Adoeseg
    Afbeelding van Adoeseg

Trouw, vanmorgen:

Niemand krijgt meer vaste baan

Laura van Baars − 07/03/12, 07:44

Vorig jaar kregen niet meer dan 2000 mensen een vast contract aangeboden. In 2010 waren dat er nog 83.000. Dat is een daling van 97 procent.

Dit stelt uitkeringsinstantie UWV in de jaarlijkse rapportage over de vacaturemarkt. De kans om bij een openstaande vacature een vast contract te krijgen, is zo goed als nihil.

Het UWV is verbijsterd over de daling, en kan deze niet goed verklaren. Te meer daar deze ook niet in verhouding staat tot de daling van het aantal vaste contracten in eerdere crisisjaren. "Waarom heeft deze trend zich nog niet in 2009 of 2010 voorgedaan?", vraagt de woordvoerder zich af. "Vermoedelijk heeft het te maken met de aanhoudende onzekerheid die over de markt hangt, maar dat weten we niet zeker."

Werkgevers worden huiverig om nieuw personeel een vast contract aan te bieden. Ze laten de werknemer steeds meer werken op een tijdelijk contract van meer dan een jaar. Dit type contract groeide afgelopen jaar sterk, van 227.000 naar 368.000. Dergelijke langlopende contracten zouden uitzicht bieden op een vast contract als de werknemer goed bevalt, maar dat vaste contract komt er zelden van.

Het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP) stelde twee weken geleden vast dat in 80 procent van de gevallen een vertrokken werknemer met een langdurig tijdelijk contract vervangen wordt door een nieuweling. Dat kan zijn omdat de werknemer niet goed functioneert, of omdat hij zelf vertrekt naar een betere baan. Maar het is volgens het SCP duidelijk dat werkgevers werk steeds vaker laten uitvoeren door ketens van tijdelijke werknemers.

Exemplarisch is de bouw, meldt het UWV, waar het aantal vaste contractanten met 4000 afnam terwijl er 12.000 vacatures voor tijdelijke contractanten, uitzendkrachten en zzp'ers bijkwamen. De verschuiving van vaste naar tijdelijke contracten vertaalt zich ook in de leeftijd van het personeel dat aangenomen wordt. Jongeren onder de 25 jaar zien daar geen probleem in, en alleen onder die groep stijgt het aantal aangenomen personen.

De schaarse vacatures waarop nog wel vaste contracten worden aangeboden, zijn de moeilijk vervulbare. Werkgevers die erg omhoog zitten, gaan er volgens het UWV alsnog toe over. Met name in het transport en de sociaal-maatschappelijke sector kom je die nu nog tegen.

Ik bedoel maar.

x
duurt nog: 24:00:00
€54.95
€29.95
x x