- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Columns
- Slim met geld
- Testpanel
- Uit het blad
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Libelle Academy
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 396 reacties, en bestaat uit 16 pagina's. U bent momenteel op pagina 10 van 16.
De laatste reactie is geplaatst op 07-03-2012 11:05.
Bezoek bijstandsmoeder aan zoon in cel vergoed
- Geplaatst op dinsdag 07 februari 2012 12:11Keesje1964

Ik verkeer in diverse kringen niet alleen de ,,rijke'' en zie veel om mij heen gebeuren en je trekt conclusie's op basis van wat je hier van mij leest die niet juist zijn. Wij hebben nooit in de bijstand gezeten gelukkig niet en daar hebben wij heel hard voor gewerkt. Het was niet altijd een vetpot helemaal niet toen mijn vrouw 2 jaar thuiszat maar wij waren in staat om dingen op te geven als uit eten gaan en abbonnementen opzeggen en de krant opzeggen en niet op vakantie gaan en nu hebben we financieel weer een iets betere periode. Ook ons heeft het financieel heel erg tegengezeten door extra tegenslagen financiele in die periode maar wij waren instaat om ons leven zodanig aan te passen dat we wel eten op tafel hadden. Daar moesten we veel voor opzeggen maar dat vonden we niet erg. D a t is het grote verschil wij wilde gewoon een stap achteruit doen en niet in schulden steken en zo min mogelijk onze hand ophouden,ik hoef niet want ik heb een vaste baan. Mijn vrouw ging van een vast salaris van 22 euro's per uur naar een uitkering van 9,23 en ging full time werken voor 10,00 per uur dus je begrijpt hoe veel minder bij ons binnen kwam. Maar toch ging zij voor dat lage salaris aan de slag ipv. de uitkering te houden en nu heeft ze maar wel mooi een nieuwe baan op weer een hoger nivo en met een hoger salaris. 2 oudcollega's van haar zitten na 3 jaar nogsteeds met een uitkering omdat ze weigeren werk aan te nemen van een tientje per uur en d a t vindt ik een foute mentaliteit begrijp je die houden liever hun hand op en weigeren op een ander nivo te leven en iets op te geven.quote:niejel schreef op 06 februari 2012 @ 18:04:
Keesje verkeert kennenlijk in "rijke" kringen waar hij nooit mensen ontmoet die dit soort dingen mee maken! - Geplaatst op dinsdag 07 februari 2012 13:39janneke2quote:werkende mama schreef op 06 februari 2012 @ 18:59:
Zo gaat het vaak Niejel maar uiteindelijk is je vriendin beter af met meer te werken, kinderopvang heeft ze maar tijdelijk nodig, maximaal 12 jaar, als haar hypotheekrente omhoog is gegaan, krijgt ze een nog een stukje terug van de belastingdienst (zolang ze de rente aftrek ongemoeid laten..). En door meer te werken bouwt ze als het goed is ook meer pensioen op. En helaas alles blijft duurder worden.
Hoi Werkende mama,
mijn verwondering is misschien off topic, maar ik snap het niet helemaal.
Los van "je plant het dat dingen op manier 1 gaan - en dan valt het tegen" - hoezo is ze beter af met meer werk...?
Wat is dan "beter"...? Het doel was meer geld. Dat kreeg ze niet.
Denk jij aan dingen als promotiekansen...?
En ik snap niet, waar je de hogere hypotheekrente vandaan haalt. (Die krijg ik eens in de zoveel jaar en heeft niets met oversluiten te maken - dat lijkt me eerder een kwestei van allebei meer/ anders aflossen.) - Geplaatst op dinsdag 07 februari 2012 13:41niejel

Als antwoord op je laatste post even een quote van jou van gistermiddag. Jij generaliseert enorm! Hoe weet je of iemand op te grote voet leeft als hij/zij door maatregelen van de anderen (duurdere kinderopvang/duurdere hypotheek/geen uitbreiding van uren krijgt bij de huidige baas) ineens geld tekort komt. En dan zeggen dat deze mensen laf en lui zijn? Vriendin van mij (van dat rijbewijs) is echt niet laf en lui, maar alles zat even tegen. Zij was terecht boos dat de regels voor kinderopvang ineens zo sterk veranderden! Ze had groot gelijk!quote:Keesje1964 schreef op 06 februari 2012 @ 17:44:
[...]
Dus omdat iemand op grote voet leeft en het beste van het beste wilt en een net te duur huis heeft en net te veel abbonnementen heeft en merk kleding wilt blijven dragen dan is het normaal om niet een mindere baan voor minder salaris aan te nemen ?? Hoe krom kun je dan denken en hoe laf en hoe lui kun je dan zijn zeg. Dat zijn misschien nog wel de mensen die het hardste tegen politiek den Haag aan schoppen omdat ze nou minder geld krijgen ! Vindt jij dat reeel dan Adoeseg ? - Geplaatst op dinsdag 07 februari 2012 13:44niejel

Als je moet oversluiten gaat dat tegen het nu geldende rentetarief, afhankelijk van je hypotheekvorm ben je dan soms duurder uit.quote:janneke2 schreef op 07 februari 2012 @ 13:39:
[...]
Hoi Werkende mama,
Los van "je plant het dat dingen op manier 1 gaan - en dan valt het tegen" - hoezo is ze beter af met meer werk...?
En ik snap niet, waar je de hogere hypotheekrente vandaan haalt. (Die krijg ik eens in de zoveel jaar en heeft niets met oversluiten te maken - dat lijkt me eerder een kwestei van allebei meer/ anders aflossen.) - Geplaatst op dinsdag 07 februari 2012 13:47janneke2quote:Keesje1964 schreef op 07 februari 2012 @ 12:11:
Ik verkeer in diverse kringen niet alleen de ,,rijke'' en zie veel om mij heen gebeuren en je trekt conclusie's op basis van wat je hier van mij leest die niet juist zijn. Wij hebben nooit in de bijstand gezeten gelukkig niet en daar hebben wij heel hard voor gewerkt.
Als rechtgeaarde calviniste ben ik natuurlijk een fan van hard werken.
Maar ook wie hard werkt, kan in de bijstand terecht komen.
Ik ben blij voor jou, dat dat jou bespaard is gebleven!
quote:Keesje1964 schreef op 07 februari 2012 @ 12:11: 2 oudcollega's van haar zitten na 3 jaar nogsteeds met een uitkering omdat ze weigeren werk aan te nemen van een tientje per uur en d a t vindt ik een foute mentaliteit begrijp je die houden liever hun hand op en weigeren op een ander nivo te leven en iets op te geven.
...en deze mensne gaan dus wel n de bijstand komen, zou ik zo zeggen.
(En worden dan wel gedwongen, om meer op te geven dan uit eten te gaan, abonnenmenten beeindigen en lidmaatschappen opzeggen.)
Als ik me goed herinner, is de bijstandsnorm dit jaar 550 euri. Huur, ziektekosten, gas water en licht - alles moet daar van betaald wordne en het eten ook. Een kunst, als je daarvan rond weet te komen.
(Vooral als je woningbouwvereniging niet wenst te investeren in bijv. isolatie: je stookt je arm, deze dagen. Of je zit in een tochtig huis bij 18 graden: vrijwilligers eerst.)janneke2 wijzigde dit bericht op 07-02-2012 13:50 met 14% - Geplaatst op dinsdag 07 februari 2012 14:14janneke2
Accoord, dat kan - maar de rente staat momenteel historisch laag (tussen de 3 en 5%).quote:niejel schreef op 07 februari 2012 @ 13:44:
[...]
Als je moet oversluiten gaat dat tegen het nu geldende rentetarief, afhankelijk van je hypotheekvorm ben je dan soms duurder uit. - Geplaatst op dinsdag 07 februari 2012 14:26niejel

Als je in een nog gunstigere periode hebt gekocht kan het toch zijn dat je duurder uit bent.quote:janneke2 schreef op 07 februari 2012 @ 14:14:
[...]
Accoord, dat kan - maar de rente staat momenteel historisch laag (tussen de 3 en 5%). - Geplaatst op dinsdag 07 februari 2012 14:40janneke2Ja, klopt - het kan.
(En heb je dus allerlei moeite gedaan zoals weer naar de notaris voor noppes.) - Geplaatst op dinsdag 07 februari 2012 15:56Keesje1964
quote:niejel schreef op 07 februari 2012 @ 13:41:
[...]
Als antwoord op je laatste post even een quote van jou van gistermiddag. Jij generaliseert enorm! Hoe weet je of iemand op te grote voet leeft als hij/zij door maatregelen van de anderen (duurdere kinderopvang/duurdere hypotheek/geen uitbreiding van uren krijgt bij de huidige baas) ineens geld tekort komt. En dan zeggen dat deze mensen laf en lui zijn? Vriendin van mij (van dat rijbewijs) is echt niet laf en lui, maar alles zat even tegen. Zij was terecht boos dat de regels voor kinderopvang ineens zo sterk veranderden! Ze had groot gelijk!
Niejel ik reageerde daarmee niet op jou voorbeeld van jou vriendin maar op Adoeseg die schreef,
,,Sommige mensen hebben jarenlang geleefd naar hun inkomen' '
begrijp je me nu. Over die mensen had ik het en niet over iedereen want ik kan niet bij iedereen binnenkijken en zie geen onvoorziene kosten en kan en wil daar dus niet over generaliseren. - Geplaatst op dinsdag 07 februari 2012 16:10niejel
quote:Keesje1964 schreef op 07 februari 2012 @ 15:56:
[...]
Niejel ik reageerde daarmee niet op jou voorbeeld van jou vriendin maar op Adoeseg die schreef,
,,Sommige mensen hebben jarenlang geleefd naar hun inkomen' '
begrijp je me nu. Over die mensen had ik het en niet over iedereen want ik kan niet bij iedereen binnenkijken en zie geen onvoorziene kosten en kan en wil daar dus niet over generaliseren.
Ja geleefd naar inkomen, dat snap ik heel goed, maar dat wil niet zeggen dat je op te grote voet leeft! En dat snap jij geloof ik niet.
Wij leven ook naar ons inkomen en als dat betekent maar een keer per jaar op vakantie, om het verder het hele jaar ook nog leuk te houden, dan gaan we maar een keer per jaar op vakantie.
Mocht er inkomen wegvallen, gaan we misschien niet 3 weken maar 10 dagen. Leven naar wat je hebt en als je een tegenvaller hebt kan je die opvangen.
Toegegeven en zijn mensen die op te grote voet leven en bij een tegenvaller niet meer de eindjes aan elkaar krijgen. Maar dat kan je als buitenstaander niet beoordelen.niejel wijzigde dit bericht op 07-02-2012 16:14 met 2% - Geplaatst op dinsdag 07 februari 2012 17:43Adoeseg

Ik begrijp je punt wel: maar daarom is nog niet iedereen zo!!quote:Keesje1964 schreef op 07 februari 2012 @ 12:11:
[...]
Ik verkeer in diverse kringen niet alleen de ,,rijke'' en zie veel om mij heen gebeuren en je trekt conclusie's op basis van wat je hier van mij leest die niet juist zijn. Wij hebben nooit in de bijstand gezeten gelukkig niet en daar hebben wij heel hard voor gewerkt. Het was niet altijd een vetpot helemaal niet toen mijn vrouw 2 jaar thuiszat maar wij waren in staat om dingen op te geven als uit eten gaan en abbonnementen opzeggen en de krant opzeggen en niet op vakantie gaan en nu hebben we financieel weer een iets betere periode. Ook ons heeft het financieel heel erg tegengezeten door extra tegenslagen financiele in die periode maar wij waren instaat om ons leven zodanig aan te passen dat we wel eten op tafel hadden. Daar moesten we veel voor opzeggen maar dat vonden we niet erg. D a t is het grote verschil wij wilde gewoon een stap achteruit doen en niet in schulden steken en zo min mogelijk onze hand ophouden,ik hoef niet want ik heb een vaste baan. Mijn vrouw ging van een vast salaris van 22 euro's per uur naar een uitkering van 9,23 en ging full time werken voor 10,00 per uur dus je begrijpt hoe veel minder bij ons binnen kwam. Maar toch ging zij voor dat lage salaris aan de slag ipv. de uitkering te houden en nu heeft ze maar wel mooi een nieuwe baan op weer een hoger nivo en met een hoger salaris. 2 oudcollega's van haar zitten na 3 jaar nogsteeds met een uitkering omdat ze weigeren werk aan te nemen van een tientje per uur en d a t vindt ik een foute mentaliteit begrijp je die houden liever hun hand op en weigeren op een ander nivo te leven en iets op te geven.Kiss slowly, laugh insanely, live truly, and and forgive quickly, (Paul Coelho) - Geplaatst op dinsdag 07 februari 2012 17:52Keesje1964
quote:niejel schreef op 07 februari 2012 @ 16:10:
[...]
Ja geleefd naar inkomen, dat snap ik heel goed, maar dat wil niet zeggen dat je op te grote voet leeft! En dat snap jij geloof ik niet.
Wij leven ook naar ons inkomen en als dat betekent maar een keer per jaar op vakantie, om het verder het hele jaar ook nog leuk te houden, dan gaan we maar een keer per jaar op vakantie.
Mocht er inkomen wegvallen, gaan we misschien niet 3 weken maar 10 dagen. Leven naar wat je hebt en als je een tegenvaller hebt kan je die opvangen.
Toegegeven en zijn mensen die op te grote voet leven en bij een tegenvaller niet meer de eindjes aan elkaar krijgen. Maar dat kan je als buitenstaander niet beoordelen.
Niejel ik vatte leven naar inkomen inderdaad op als je leven blijven leven op dezelfde manier als je normaal geld te besteden hebt maar dan dat ook willen als je minder inkomen hebt en daar reageerde ik op. Dan denk ik aan mensen die gedwongen zonder werk zitten of liever een uitkering hebben dan werken en dan ook nog een breedbeeldtv willen en een nieuwe auto en een vakantie en noem maar op. Die mensen vindt ik gewoon niet slim bezig dan denk ik, pas je leven dan dus danig aan dat je minder hoeft te klagen en je eigen leven zelf veel beter in de hand hebt ipv. zo afhankelijk zijn van die overheid met zijn wetjes en regeltjes. Begrijp je me nu ?
Juist die mensen zoals jou vriendin die zelf inzien dat ze iets extras willen en daar voor willen werken die verdienen respekt. Als ze dan ook nog fin. tegenvallers krijgt dan is dat gewoon zuur want ze deed al zo veel extra en is nu alles kwijt. Maar buiten die tegenvallers heeft ze het allemaal w e l zelf gedaan en dat zal haar ook trots maken want dat had ze zelf in de hand en was daar voor niet afhankelijk van organisatie's of mensen. Dat gevoel heeft mijn vrouw dus ook ze deed het zelf en heeft reden om trots te zijn. - Geplaatst op dinsdag 07 februari 2012 17:54Keesje1964

Dat kan ook niet en dat hoeft ook niet maar dan vindt ik het niet terecht dat er zo vaak zo veel geklaagt wordt als je zelf ook je eigen leven kunt verbeteren. Waarom blijven klagen en mopperen tegen mensen die jou vanuit de overheid minder geld geven als je het zelf ook beter kan maken door iets met je leven te d o e n.quote:Adoeseg schreef op 07 februari 2012 @ 17:43:
[...]
Ik begrijp je punt wel: maar daarom is nog niet iedereen zo!! - Geplaatst op dinsdag 07 februari 2012 18:33Adoeseg
Kijk, dat is nu het verschil tussen jou en mij: ik begrijp dat er omstandigheden zijn, waardoor mensen niet in staat zijn die dingen te doen, die jij en ik wel doen. Wie zegt jou, dat die mensen in staat zijn dingen te doen met hun leven, die jij en ik wél kunnen doen? Het is zó makkelijk vanachter je pjoeter te oor- en veroordelen, als je niet in de schoenen van een ander staat. Een béétje mededogen, een béétje symphatie of emphatie zou wel moeten kunen toch? Niet iedereen is in staat, zijn/haar leven te beteren, of dat nou psychisch of anders is. Ik veroordeel niemand om het feit, dat ze het niet kunnen. Ik vind dat dát te gemakkelijk is gedacht. Bovendien ken je de personen waarom het gaat vaak niet.Kiss slowly, laugh insanely, live truly, and and forgive quickly, (Paul Coelho) - Geplaatst op dinsdag 07 februari 2012 19:30werkende mama
quote:janneke2 schreef op 07 februari 2012 @ 13:39:
[...]
Hoi Werkende mama,
En ik snap niet, waar je de hogere hypotheekrente vandaan haalt. (Die krijg ik eens in de zoveel jaar en heeft niets met oversluiten te maken - dat lijkt me eerder een kwestei van allebei meer/ anders aflossen.)
Het doel was meer geld, dat heeft ze op dit moment niet omdat de kinderopvang een stuk duurder is geworden, maar gelukkig kinderopvang heb je maar tijdelijk nodig, en daar ben je dus na een aantal jaren vanaf waardoor je weer meer geld overhoudt, door meer te werken bouwt ze in ieder geval meer pensioen op, als je meer uren werkt, heb je ook meer kans op promotie, en mocht je werkloos/of ziek worden worden krijg je uiteraard ook een hogere uitkering.
Als je je hypotheek opnieuw moet afsluiten kan het zijn dat je rentepercentage omhoog is gegaan, de rente staat nu laag maar was jaren geleden nog lager, dus als haar rentebedrag omhoog is gegaan, krijgt ze via haar aangifte (hypotheekrente aftrek) weer een stukje terug. Een aantal kosten die je maakt met het oversluiten van een hypotheek is ook weer aftrekbaar. - Geplaatst op dinsdag 07 februari 2012 21:38werkende mama
quote:janneke2 schreef op 07 februari 2012 @ 13:47:
[...]
Als rechtgeaarde calviniste ben ik natuurlijk een fan van hard werken.
Maar ook wie hard werkt, kan in de bijstand terecht komen.
Ik ben blij voor jou, dat dat jou bespaard is gebleven!
[...]
...en deze mensne gaan dus wel n de bijstand komen, zou ik zo zeggen.
(En worden dan wel gedwongen, om meer op te geven dan uit eten te gaan, abonnenmenten beeindigen en lidmaatschappen opzeggen.)
Als ik me goed herinner, is de bijstandsnorm dit jaar 550 euri. Huur, ziektekosten, gas water en licht - alles moet daar van betaald wordne en het eten ook. Een kunst, als je daarvan rond weet te komen.
(Vooral als je woningbouwvereniging niet wenst te investeren in bijv. isolatie: je stookt je arm, deze dagen. Of je zit in een tochtig huis bij 18 graden: vrijwilligers eerst.)
Heb de bedragen even opgezocht Janneke2, bedragen zijn hoger dan jij vermeldt maar nog geen vetpot, echter als je het vergelijkt met het minimumloon, zijn de bedragen ineens wel hoog, dus van mij mag het minimum loon wel een stuk hoger, zodat werken beloont wordt, mensen die elke dag hun bed uit komen om naar hun werk te gaan en zelf hun kost verdienen moeten daarvoor beloont worden. Mensen met een uitkering hebben het ook niet makkelijk, maar hoeven daarvoor nog geen urenlange tegenprestatie voor te leveren zoals een werknemer, de bijstand zou zo ingericht moeten zijn, dat mensen er met hulp maar een korte tijd gebruik van hoeven te maken, dmv een banenpool, scholing en ondersteuning, hoe langer iemand in de bijstand zit, hoe kleiner de kans is dat diegene ooit weer voor zichzelf kan zorgen.
Bijstand
De bijstand voor gezinnen is (gehuwden en ongehuwd samenwonenden tot 65 jaar) is 100% van het minimumloon: 1.336,42 euro (januari 2012). Deze bedragen zijn netto, vandaar dat ze afwijken van bovengenoemde bruto bedragen. Bovendien zijn de genoemde bijstandbedragen inclusief vakantietoeslag.
Alleenstaanden, tussen de 27 en 65 jaar, in de bijstand krijgen 50 procent van het minimumloon: 668,21 euro. Alleenstaande ouders in dezelfde leeftijdscategorie krijgen 70 procent van het minimumloon: 935,49 euro. Daar bovenop kunnen eventuele toeslagen komen, oplopend tot maximaal 267,28 euro per maand.
Dit onderste vond ik ook wel interessant om te melden:
Veranderingen bijstand
Let op! In 2012 wordt de bijstand flink aangepakt. Zo kan er een tegenprestatie verlangd worden en komt er een nieuwe inkomenstoets. Ook wordt de hoogte van de bijstand de komende jaren verlaagd. Lees hier meer over de veranderingen in de bijstand.
Verlagen
Het kan zijn dat die automatische verhoging gaat stoppen. Zowel de Tweede Kamer als de Eerste Kamer hebben ingestemd met het plan de hoogte van de bijstand te verlagen.
Bij ongewijzigd beleid zou het verschil tussen een bijstandsuitkering en minimumloon steeds kleiner worden, waardoor vanaf 2019 een uitkering zelfs meer oplevert dan het minimumloon. Daardoor wordt de bijstand verlaagd. Het is nog niet bekend hoe en per wanneer.
Veranderingen in de bijstand
Kort samengevat gaan de volgende zaken veranderen:
1.De WIJ wordt afgeschaft, uitkering voor jongeren tot 27 jaar.
2.Jongeren die bijstand aanvragen moeten eerst vier weken op zoek naar werk
3.De gezinsuitkering wordt ingevoerd: een inkomenstoets en een uitkering voor het hele gezin
4.De gemeente kan een tegenprestatie vragen voor de uitkering
5.Mensen zonder sollicitatieplicht mogen korter naar het buitenland
6.Er komt een inkomensgrens voor enkele regelingen
7.Er komen strengere eisen voor vrijstelling sollicitatieplicht alleenstaande ouders
8.Er komt een nieuwe regeling voor vrijlating van inkomsten van alleenstaande ouders - Geplaatst op woensdag 08 februari 2012 13:03Keesje1964

Die mensen over wie ik het heb, wel kunnen maar niet willen, die ken ik juist wel dus ik weet heel goed waar ik het over heb en dat heeft niks met geen mededogen of geen sympathie of geen empathie te maken maar gewoon de realiteit. Ik zeg nergens dat ze allemaal het zelfde zijn ik scheer niet over 1 kam ik heb het over heel veel voorbeelden die ik den van mensen die wel kunnen maar niet doen en niet willen. Daar voel ik geen mededogen of sympathie of empathie in en jij zelf ook niet denk ik maar zo.quote:Adoeseg schreef op 07 februari 2012 @ 18:33:
Kijk, dat is nu het verschil tussen jou en mij: ik begrijp dat er omstandigheden zijn, waardoor mensen niet in staat zijn die dingen te doen, die jij en ik wel doen. Wie zegt jou, dat die mensen in staat zijn dingen te doen met hun leven, die jij en ik wél kunnen doen? Het is zó makkelijk vanachter je pjoeter te oor- en veroordelen, als je niet in de schoenen van een ander staat. Een béétje mededogen, een béétje symphatie of emphatie zou wel moeten kunen toch? Niet iedereen is in staat, zijn/haar leven te beteren, of dat nou psychisch of anders is. Ik veroordeel niemand om het feit, dat ze het niet kunnen. Ik vind dat dát te gemakkelijk is gedacht. Bovendien ken je de personen waarom het gaat vaak niet. - Geplaatst op woensdag 08 februari 2012 13:09Keesje1964
Werkende mama, dat zijn inderdaad grotere bedragen als dat hier in 1e instantie werd gezegt.
Ik las dit bericht op elsevier.nl en dan denk ik, hoe kun je in deze dure tijden een auto kunnen rijden en dan naar de voedselbank moeten, het zijn echt niet allemaal mensen die ophalen voor andere toch.
Klanten voedselbank in Tiel boos over parkeerboetes
woensdag 8 februari 2012 12:17
De voedselbank in Tiel klaagt over de parkeerboetes die worden uitgedeeld aan klanten die een voedselpakket ophalen. Ondanks een parkeerverbod rond de voedselbank zetten klanten hun auto daar neer als ze hun voedselpakketten ophalen. Dat levert ze een boete van 80 euro op. - Geplaatst op woensdag 08 februari 2012 15:44ellon
Jij trekt altijd wel heel makkelijk je conclusie, Kees. Je weet toch helemaal niet of die mensen een auto hebben? Misschien een vriendelijke buurman, kennis of familielid. Ik zie iemand nog niet met twee kratten op een fiets zitten. Je gaat echt niet naar de voedselbank als je het niet nodig hebt.De natuur is een wonder. Een miljoen jaar geleden wist nog niemand, dat de mens een bril zou dragen en toch staan onze oren op de goede plaats - Geplaatst op woensdag 08 februari 2012 15:52Keesje1964

Dat doen er meer zag ik net op een andere topic. Over mijn conclusie,ik schreef, het zijn echt niet allemaal mensen die ophalen voor andere toch. Jij denkt wel Ellon ?quote:ellon schreef op 08 februari 2012 @ 15:44:
Jij trekt altijd wel heel makkelijk je conclusie, Kees. - Geplaatst op woensdag 08 februari 2012 16:01ellon
Ik weet niet op welk topic je doelt en ik denk helemaal niks. Ik weet het niet, want ik ben er niet bij in Tiel en jij ook niet, dus jij weet het ook niet.De natuur is een wonder. Een miljoen jaar geleden wist nog niemand, dat de mens een bril zou dragen en toch staan onze oren op de goede plaats - Geplaatst op woensdag 08 februari 2012 16:25Keesje1964

Dat klopt maar dan mag je nog wel denken of er een mening over hebben en dan hoeft een ,,ik denk'' niet meteen een foute conclusie te zijn toch.quote:ellon schreef op 08 februari 2012 @ 16:01:
Ik weet niet op welk topic je doelt en ik denk helemaal niks. Ik weet het niet, want ik ben er niet bij in Tiel en jij ook niet, dus jij weet het ook niet. - Geplaatst op woensdag 08 februari 2012 16:27gelukkigezeeuw
[
Dat iemand die onderhouden wordt door de maatschappij, een criminele zoon heeft die in langdurig hechtenis zit ook op kosten van de maatschappij, hij vast iets gedaan heeft waar burgers de dupe van zijn geworden die dus allebei heel veel geld kosten voor de samenleving, daar geen tegenprestatie voor leveren, het lef hebben om dit te vragen, en dan een rechter treffen die hen in het gelijk stelt
.
Geen wonder dat wij als land naar de kl.. gaan, en waarom werken wij allen nog? En staan we toe dat dit gebeurd. Vraag me af of familieleden die zieke of oude mensen willen bezoeken en hun reiskosten niet kunnen betalen, ook een vergoeding krijgen van de gemeente.
Die rechtzaak zal ook op kosten van de burgers zijn gevoerd..[/quote]
de naastenliefde is hier weer ver te zoeken...
vergeet gisteren, leef vandaag en zie uit naar morgen!! - Geplaatst op woensdag 08 februari 2012 16:30gelukkigezeeuw
quote:ellon schreef op 08 februari 2012 @ 15:44:
Jij trekt altijd wel heel makkelijk je conclusie, Kees. Je weet toch helemaal niet of die mensen een auto hebben? Misschien een vriendelijke buurman, kennis of familielid. Ik zie iemand nog niet met twee kratten op een fiets zitten. Je gaat echt niet naar de voedselbank als je het niet nodig hebt.
idd, hier ben ik het helemaal mee eens. maar dit (snel conclusies trekken) doen veel mensen op dit forum, heb ik wel ontdekt. komt op mij niet fijn over. maar misschien doe ik het zelf ook wel...
dus maar aan de slag met dat in de gaten gaan houden...
maar idd zijn er ook nog mensen die naastenliefde hebben..vergeet gisteren, leef vandaag en zie uit naar morgen!! - Geplaatst op woensdag 08 februari 2012 16:35Keesje1964

Hoe kun je het eens zijn met een reaktie op een veronderstelling van mij. Ik stelde een soort verkapte vraag en Ellon baseert daarop een conclusie over hoe ik z o u denken als feit en jij bent het daar mee eens. Zeg ik ergens hoe kunnen mensen van de voedselbank allemaal een auto rijden ? Nee toch ? Dan kan er toch ook niet de conclusie van Ellon uit worden getrokken.quote:gelukkigezeeuw schreef op 08 februari 2012 @ 16:30:
[...]
idd, hier ben ik het helemaal mee eens. maar dit (snel conclusies trekken) doen veel mensen op dit forum, heb ik wel ontdekt. komt op mij niet fijn over. maar misschien doe ik het zelf ook wel...
dus maar aan de slag met dat in de gaten gaan houden...
maar idd zijn er ook nog mensen die naastenliefde hebben..
Dit onderwerp heeft 396 reacties, en bestaat uit 16 pagina's. U bent momenteel op pagina 10 van 16.
De laatste reactie is geplaatst op 07-03-2012 11:05.
Bezoek bijstandsmoeder aan zoon in cel vergoed