Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Actueel
  4. Bezoek bijstandsmoeder aan zoon in cel vergoed

Dit onderwerp heeft 396 reacties, en bestaat uit 16 pagina's. U bent momenteel op pagina 2 van 16.
De laatste reactie is geplaatst op 07-03-2012 11:05.

Bezoek bijstandsmoeder aan zoon in cel vergoed

Ga naar een onderdeel
  1. Mee
    Afbeelding van Mee

quote:
    Adoeseg schreef op 25 januari 2012 @ 22:16:
    Ja hoor. Ik heb het zelf eens meegemaakt. Je kunt er ook in blijven hangen in die ervaring, maar er ook wat mee doen nadát je baas ( als hij verstandig is) heeft gezorgd voor de nodige begeleiding! Dus nu niet zo woedend op mij reageren.Dit soort dingen heeft echt meerdere kanten. Niet alles is zwart/wit.
    Mevrouw "krijgt" een bijstandsuitkering..(joepie, wat zal ze dát fijn vinden) .d.w.z. mevrouw staat zowiezo op een lijst van mensen helemaal onderaan de onderste traptrede van de ladder. Kun jij daar begrip voor opbrengen? Ik wel.Ze zal waarschijnlijk doordát ze daar staat nooit een baan krijgen: de beruchte vicieuze circel.
    Dat haar zoon een crimineel is, maakt háár nog geen crimineel?
    Ze zal haar steun wel krijgen ja, zo werkt dat nou eenmaal, of je het nu leuk vind of niet!
    En die jongen in de bajes, denk je dat die beter af is? kost en inwoning en psychische begeleiding en maatschappelijk werk. Toemaar, het kan niet op!
    Kijk, ik ben het met je eens, dat slachtofferhulp wel eens wat beter uit de verf kan komen. Slachtoffers staan té vaak in de kou in dit land, ben ik helemaal met je eens.
    Maar dat neemt nog niet weg, dat deze moeder het vást niet makkelijk heeft, dankzij haar zoon....

De tranen staan in mijn broek
    Goh wat zielig allemaal

2. Mee
    Afbeelding van Mee

quote:
    werkende mama schreef op 25 januari 2012 @ 21:27:
    [...]

Die rechter had moeder moeten verplichten te werken, zodat ze zelf haar reiskosten kan betalen, dan krijgt ze het signaal dat ze niet alleen maar haar handjes op kan houden om te krijgen maar net als alle andere gewone burgers moet werken, en als zoonlief al ontspoorde ondanks dat moeder hele dagen thuis zat, helpt het wekelijks bezoekje ook niet meer, uit betrouwbare bron weet ik nu dat zoon lief overvallen gepleegd heeft, en dat zijn slachtoffers geen enkele schadevergoeding hebben gehad, en op de wachtlijst kwamen voor slachtofferhulp.

Deze slachtoffers hadden geholpen moeten worden, deze moeder en zoon moeten aan het werk gezet worden, en zoonlief gewoon twee banen geven, liefst fysiek heel zwaar zodat hij te moe is om nog een overval te plegen en zijn slachtoffers een schadevergoeding kan betalen.

Toen vanochtend mijn wekker ging om op tijd naar mijn werk te gaan, voelde ik mezelf een ongelofelijke sukkel, gaan werken terwijl deze moeder op haar bedje ligt, en vrijdag lekker met de trein op kosten van mij (en alle andere werkenden) naarTilburg kan gaan. En tijdens dat bezoek uur moeder en zoon maar lachen om die sukkels die nu op het werk zitten...
    :duim:

3. Pagan
    Afbeelding van Pagan

quote:
    Mee schreef op 26 januari 2012 @ 00:31:
    [...]

Qoute
    De overheid moet de kosten van wekelijks bezoek van de moeder van een gedetineerde zoon betalen.
    Dat heeft de bestuursrechter bepaald in een door de moeder aangespannen procedure. De overheid moet met terugwerkende kracht over de brug komen voor de tijd dat de betreffende zoon in Tilburg gedetineerd zat. Moeder woont in Maastricht.

Ja van het WEKELIJKSE bezoek:
    quote:
    De gemeente Maastricht had daar wel enig begrip voor en kende moeder een reiskostenvergoeding toe voor één bezoek per maand. Moeder voerde echter voor de rechter aan dat ze haar zoon minstens elke week moet bezoeken.

"Beledigingen zijn de argumenten van hen, die ongelijk hebben."

4. ellon
    Afbeelding van ellon

quote:
    Pagan schreef op 25 januari 2012 @ 23:47:
    Ik vind die rechter niet fout. De gemeente zegt 1x in de maand toe en moeder vindt het bij een kind van 18 wenselijk dat ze 1x per week komt. De rechter vindt dat een redelijk verzoek, hij bepaalt niet dat de gemeente voor reiskosten moet betalen, maar dat een hogere frequentie redelijk is.
    Ik zou het zelf ook niet durven vragen, neem dan een krantenwijk, denk ik.
    Verder weet ik niets van die mensen, weet niet wat die jongen heeft gedaan, een kind verkracht, iemand vermoord of een lullig akkefietje. Moeder kan een asociaal rotwijf zijn, of het is een schat van een vrouw. Maar dat doet niets aan bepaalde rechten af.
    Zo word ik misselijk van dat verhaal van die licht gehandicapte jongen die geen geld heeft om zijn verloofde te bezoeken, als ik een gemeente-ambtenaar was, was zoiets dezelfde dag nog geregeld, maar daarom ben ik waarschijnlijk geen ambtenaar.

Vet gemaakt om aan te geven waar ik op reageer.

Dat zou inderdaad een oplossing kunnen zijn, ware het niet dat dat niet kan. Iemand die in de bijstand zit en wat geld verdient, moet dit geld weer inleveren. Een krantenwijk of een andere kleine bron van inkomsten om de bezoeken te kunnen betalen, zit er niet in.

De natuur is een wonder. Een miljoen jaar geleden wist nog niemand, dat de mens een bril zou dragen en toch staan onze oren op de goede plaats

5. Adoeseg
    Afbeelding van Adoeseg

quote:
    Mee schreef op 26 januari 2012 @ 00:33:
    [...]

De tranen staan in mijn broek
    Goh wat zielig allemaal
    Tis me duidelijk dat je geen emphatie kunt opbrengen voor een ander.

Kiss slowly, laugh insanely, live truly, and and forgive quickly, (Paul Coelho)

6. Adoeseg
    Afbeelding van Adoeseg

quote:
    Pagan schreef op 26 januari 2012 @ 00:49:
    [...]

Ja van het WEKELIJKSE bezoek:
    quote:
    De gemeente Maastricht had daar wel enig begrip voor en kende moeder een reiskostenvergoeding toe voor één bezoek per maand. Moeder voerde echter voor de rechter aan dat ze haar zoon minstens elke week moet bezoeken.
    Dat betekent dat er een menselijke rechter een uitspraak heeft gedaan en dat hij in overweging zal hebben genomen, dat het voor de band van moeder én zoon niet alleen belangrijk is dat ze elkaar zien, maar ook dat ze misschien er samen aan kunnen werken, dat hij bij terugkomst in de maatschappij zich gesteund weet door zijn moeder. Als hij daarna wéér in de fout gaat, gaat het plaatje er ben ik bang wél anders uit zien. Vooralsnog ga ik ervan uit, dat ze beiden proberen hier zo goed mogelijk uit te komen. Met voldoende hulp is er misschien nog een kans voor die jongen. Je moet de mensen wel een kans geven, de maatschappij is toch al hard genoeg.

7. catella
    Afbeelding van catella

Bijstandsmoeder krijgt geld voor bezoeken zoon in cel

dinsdag 24 januari 2012 12:11

De gemeente Maastricht moet met terugwerkende kracht de reiskosten van een vrouw vergoeden die wekelijks haar zoon in de gevangenis wilde bezoeken. Dat is in hoger beroep door de rechter bepaald.

De gemeente Maastricht moet de reiskosten van een moeder met gedetineerd kind vergoeden De gemeente Maastricht moet de reiskosten van een moeder met gedetineerd kind vergoeden

Dat meldt BN De Stem.

De moeder leeft van een bijstandsuitkering en woont in Maastricht. Haar zoon zat van januari tot september 2009 in de gevangenis in Tilburg en Sittard.

8. Adoeseg
    Afbeelding van Adoeseg

Gossie: hebben we het over iets van een paar jaar terug? Nou, ik kan me voorstellen, dat het een rib uit haar lijf is geweest. Als ze pech heeft, kan ze weer een gedeelte van dat geld af moeten staan!

9. catella
    Afbeelding van catella

ja, dat vermoed ik ook. :nee:

10. yukio
    Afbeelding van yukio

Al deze antwoorden lezend komt er iets in me op.
    Waar zijn de andere familieleden van deze jongen, heeft hij alleen maar zijn moeder in wiens ogen hij waarschijnlijk al om een klein akivietje vast zit, hij doet in haar ogen niets fout want ze weet wat de rechten van een mens zijn en ze vind het schandalig dat haar arme kind daar gevangen zit...bla die bla die bla...
    Ondertussen weet ze dus zoveel van de rechten van de mens af dat zij een serieuze zaak begint en een serieuze strijd levert om vooralsnog al haar kosten vergoed te krijgen. En vergeet niet dat is niet alleen de trein reis, ook de bus reizen van a naar b en station naar gevangenis, is er geen bus krijgt ze de taxi betaald en andere kosten zoals eten en drinken komen waarschijnlijk ook in het pakketje.
    Voor die moeder is het waarschijnlijk best nog wel een leuk dagje uit, even een dag in de week niet op de bank hangen.
    Haar kind zit daar niet voor niets, en of ze nu medeplichtig is omdat ze die jongen nooit discipline of goed en fout heeft aangeleerd, dat laten we even in het midden, het feit blijft dat deze vrouw van alle legale markten thuis blijkt te zijn, waar haalt ze die kennis vandaan?. Als ze slim genoeg is om dit te doen moet ze toch ook slim genoeg zijn, want ze is duidelijk goed gebekt, om een baan te zoeken en zelf de kosten te betalen. Maar daar zit weer een knel want als ze een baan heeft krijgt ze niet de gelegenheid om een keer in de week naar zoonlief af te reizen...wie wordt er hier nu in de maling genomen?

yukio wijzigde dit bericht op 26-01-2012 12:34 met 0%
    Leentje leerde Lotje lopen

11. janneke2
    Afbeelding van janneke2

quote:
    werkende mama schreef op 25 januari 2012 @ 22:39:
    Als moeder blijf je hoe dan ook van je kind houden, mee eens, je wilt je zoon helpen. Maar ik zou dus geen beroep doen op de maatschappij om mijn reiskosten te betalen. Daar zou ik zelf voor werken!

Nou is dat een nobel streven: zelf werken voor het geld.
    Doe ik ook, trouwens, werken.

Maar bedoel je, dat ze naast haar bijstand, extra "zwarte" (black i sbeautiful) bijbaantjes had moeten nemen, zoals schoonmaakwerk...?
    Een baan had ze tenslotte niet - en werken naast de bijstand mag officieel niet.

Onwetendheid, over hoe dat is, in de bijstand zitten...?

12. janneke2
    Afbeelding van janneke2

quote:
    werkende mama schreef op 25 januari 2012 @ 22:32:
    , maar als je in de bijstand zit moet je begrijpen dat je de maatschappij geld kost, en dat je dan zo snel mogelijk zelf je boontjes weer moet doppen. Haar zoon was nog geen 18 toen hij deze ernstige delicten pleegde, dat maakt haar nog geen crimineel, maar dat wil niet zeggen dat wij dan maar de kosten voor onze rekening moeten nemen. En zoonlief zal het heus niet fijn hebben in de gevangenis (dat mag ik hopen tenminste). Maar het is wel zijn eigen schuld, hij besloot om overvallen te plegen niemand die hem dwong, en op die leeftijd mag je best ervaren dat je keuze's concequenties hebben. En dat dit dus in zijn geval zijn straf uit zitten en dat mams dus 1x per maand op bezoek komt.

..en mij lijkt het, dat jij weinig kosteneffectief bent.

(De sociale kant laat ik even liggen - maar wil je kosteneffectief zijn, dan moet je recidive voorkomen. Straffen/ laten voelen dat dit gedrag niet kan en consekwenties hebebn - dat is 1 onderdeel daarvan.
    Naast het straffe ook andere dingen doen, zoals wekelijks bezoek is een wezenlijk onderdeel van het voorkomen van recidive - en dus een investerig.
    Als onderneer moet je je investeringen koesteren, ook in tijden van het aanhalen van de broekriem.

janneke2 wijzigde dit bericht op 26-01-2012 12:38 met 16%

13. catella
    Afbeelding van catella

quote:
    yukio schreef op 26 januari 2012 @ 12:32:
    Al deze antwoorden lezend komt er iets in me op.
    Waar zijn de andere familieleden van deze jongen, heeft hij alleen maar zijn moeder in wiens ogen hij waarschijnlijk al om een klein akivietje vast zit, hij doet in haar ogen niets fout want ze weet wat de rechten van een mens zijn en ze vind het schandalig dat haar arme kind daar gevangen zit...bla die bla die bla...
    Ondertussen weet ze dus zoveel van de rechten van de mens af dat zij een serieuze zaak begint en een serieuze strijd levert om vooralsnog al haar kosten vergoed te krijgen. En vergeet niet dat is niet alleen de trein reis, ook de bus reizen van a naar b en station naar gevangenis, is er geen bus krijgt ze de taxi betaald en andere kosten zoals eten en drinken komen waarschijnlijk ook in het pakketje.
    Voor die moeder is het waarschijnlijk best nog wel een leuk dagje uit, even een dag in de week niet op de bank hangen.
    Haar kind zit daar niet voor niets, en of ze nu medeplichtig is omdat ze die jongen nooit discipline of goed en fout heeft aangeleerd, dat laten we even in het midden, het feit blijft dat deze vrouw van alle legale markten thuis blijkt te zijn, waar haalt ze die kennis vandaan?. Als ze slim genoeg is om dit te doen moet ze toch ook slim genoeg zijn, want ze is duidelijk goed gebekt, om een baan te zoeken en zelf de kosten te betalen. Maar daar zit weer een knel want als ze een baan heeft krijgt ze niet de gelegenheid om een keer in de week naar zoonlief af te reizen...wie wordt er hier nu in de maling genomen?
    Waarom denk je dat een bijstandsmoeder niet gestudeerd kan hebben ? Waar haal je die negatieve gedachten vandaan ?

14. janneke2
    Afbeelding van janneke2

quote:
    werkende mama schreef op 25 januari 2012 @ 22:05:
    . Deze mevrouw krijgt een bijstandsuitkering, zoonlief wordt verzorgd in de gevangenis met kost en inwoning mag gratis een opleiding volgen, en krijgt daar psychische begeleiding en maatschappelijk werk.

Dat valt erg mee/ tegen, hoor.
    Weet je nog, dat er 2 telegraafjournalisten opeens in de gevanis zaten, omdat de officier van justitie dat gelast had...?
    Nou, daarna spraken die 2 echt niet meer van een hotel. "Wordt verzorgd in de gevangenis met kost en inwoning..."
    Kom zeg!
    Je mag blij zijn, als je tegen de tijd van ontslag een paar gesprekken hebt met de bgeleiding (maatschappelijkwerk etc.) maar meer dan dat is het echt niet.
    (Je kunt een beroep doen op de gevangenis dominee, maar als je daar geen zin in hebt, houdt het echt snel op. Enne: ik ken zo'n gevangenis dominee, dus heb ik enige kennis van "binnen de muren".)

quote:
    werkende mama schreef op 25 januari 2012 @ 22:05:En wat hebben de slachtoffers gekregen? Behalve een trauma van dit lieve zoontje niets! Leuk als je in een winkel werkt, en een wapen tegen je hoofd krijgt, enig idee hoe lang het duurt voordat deze medewerker weer zonder spanning en stress in een winkel kan werken, en hoe denk je dat de nachtrust van deze mensen is, deze mensen liggen huilend wakker, want die moeten de volgende dag weer met angst aan het werk.

Dat IS heel rot - maar bij andere ''zielige'' verhalen ga je sneren.

Die mensen hebben allemaal een zorgverzerering en vallen onder de ABWZ en kunnen gratis naar het riagg en er is slachtofferhulp.
    Ook dit valt erg mee/ tegen, dus.
    (Het leed niet, maar jouw gejeremieer over hoe onrechtvaardig het wel niet is, dat valt mee.)

15. Keesje1964
    Afbeelding van Keesje1964

quote:
    ellon schreef op 26 januari 2012 @ 08:26:
    [...]

Vet gemaakt om aan te geven waar ik op reageer.

Dat zou inderdaad een oplossing kunnen zijn, ware het niet dat dat niet kan. Iemand die in de bijstand zit en wat geld verdient, moet dit geld weer inleveren. Een krantenwijk of een andere kleine bron van inkomsten om de bezoeken te kunnen betalen, zit er niet in.

Wat een onzin is dit. Nou en dat je dat weer moet inleveren je doet ten minste iets voor de kost en houd je hand niet op. Om nog positiever te bevestigen, ze heeft dan werkervaring en doet misschien kontakten op bij wie ze een andere baan kan krijgen, netwerk word groter, misschien promotie als dingen goed gaan. Het gaat er niet in bij mij, niet werken want dat moet je weer inleveren. Echt fout om op die manier te denken want dan blijf je lui.

Vergoeding was voor 8 mnd 4 bezoeken per maand keer retour treinkaart is bijna 1100 euro is nog geen 12 dagen poetsen bij mensen thuis.............................. ze lijkt dus gewoon lui en houd liever de hand op als je het goed bekijkt.

16. catella
    Afbeelding van catella

Pfffffffft...Om voor anderen in te moeten vullen wat wel en niet kan.
    Mij te moeilijk !!

17. annec66
    Afbeelding van annec66

Je zal maar in de bijstand zitten en je zoon zit in een gevangenis ver uit de buurt en je hebt geen geld om hem iedere week te bezoeken. En een hulpvaardige maatschappelijk werker vertelt je dat je daar iets aan kan doen. Iedere moeder zou hetzelfde doen. Je weet toch niet wat de reden is waarom hij in de cel zit. Een moeder/vader doet alles voor haar/zijn kind. ik ben blij dat ik niet in de die situatie zit.

18. janneke2
    Afbeelding van janneke2

quote:
    Keesje1964 schreef op 26 januari 2012 @ 13:02:
    Nou en dat je dat weer moet inleveren je doet ten minste iets voor de kost en houd je hand niet op. Om nog positiever te bevestigen, ze heeft dan werkervaring en doet misschien kontakten op bij wie ze een andere baan kan krijgen, netwerk word groter, misschien promotie als dingen goed gaan. Het gaat er niet in bij mij, niet werken want dat moet je weer inleveren.

I am so sorry, en ik heb het systeem ook niet verzonnen, maar zo liggen de zaken:
    of je moet je inkomsten verzwijgen (wat formeel fraude is)
    of je moet het inleveren.
    Ik zeg ook niet dat het ideaal is, maar zo ligt het wel.
    quote:
    Keesje1964 schreef op 26 januari 2012 @ 13:02:Echt fout om op die manier te denken want dan blijf je lui.

De nadruk is nadrukkelijk van mijn hand, J.

Dat de bijstand mensen weg van werken etc houdt, is helaas waar. Dat de bijstand mensen lui maakt, lijkt me van niet. Het is hard werk, om je hoofd boven water te houden.
    En ik hoor er ook een belletje in doorklinken (maar dat zijn mijn oren) dat je in de bijstand zit, omdat je lui bent.

En als we het over het voorkomen van recidive hebben: 1100 euro is een koopje. Uitgedrukt in "dagen zitten" heb je dat met 2 of 3 dagen gevangenisstraf het er al uit.
    (De petoet is geen hotel maar wel erg prijzig.)

janneke2 wijzigde dit bericht op 26-01-2012 13:25 met 0%

19. Keesje1964

quote:
    janneke2 schreef op 26 januari 2012 @ 13:24:
    En ik hoor er ook een belletje in doorklinken (maar dat zijn mijn oren) dat je in de bijstand zit, omdat je lui bent.
    Wat bedoel je daar mee dat je dat uit mijn woorden hoort ?? Waar haal je dat van weg dan ??

20. Mee
    Afbeelding van Mee

quote:
    Adoeseg schreef op 26 januari 2012 @ 10:26:
    [...]

Tis me duidelijk dat je geen emphatie kunt opbrengen voor een ander.

Best wel , als er een goede reden voor is
    Maar niet voor dit soort parasieten in de maatschappij

Alle motivaties gelezen te hebben van de voorstanders is het niet verwonderlijk dat de maatschappij overspoelt wordt met criminelen en oplichters
    Er zijn altijd voor deze parasieten mensen te vinden , rechters, maatschappelijke werkers, burgers etc die het voor dit uitschot opneemt
    Niet verwonderlijk dat de criminaliteit zo stijgt
    Verder vraag ik me af of mensen die het voor dit soort personen opnemen ..niet erger zijn
    Daar bedoel ik mee ..wat is erger de kwaal of het medicijn

En ja het valt voor mij onder uitschot

21. janneke2
    Afbeelding van janneke2

quote:
    Keesje1964 schreef op 26 januari 2012 @ 13:28:
    [...]

Wat bedoel je daar mee dat je dat uit mijn woorden hoort ?? Waar haal je dat van weg dan ??

Ik schreef, dat ik er een belletje in door hoor klinken.

Jouw woorden doen me denken (niet meer maar ook niet minder) aan al die mensen die ik gesproken heb, die stellen, dat je in de bijstand zit, omdat je lui bent. (Jij schreef "dan blijf je lui".)

Mogelijk dat jij dat niet vindt - daarom stelde ik ook met nadruk, "dat het mijn oren waren" - en niet jouw tekst.

22. Mee
    Afbeelding van Mee

quote:
    catella schreef op 26 januari 2012 @ 11:01:
    Bijstandsmoeder krijgt geld voor bezoeken zoon in cel

dinsdag 24 januari 2012 12:11

De gemeente Maastricht moet met terugwerkende kracht de reiskosten van een vrouw vergoeden die wekelijks haar zoon in de gevangenis wilde bezoeken. Dat is in hoger beroep door de rechter bepaald.

De gemeente Maastricht moet de reiskosten van een moeder met gedetineerd kind vergoeden De gemeente Maastricht moet de reiskosten van een moeder met gedetineerd kind vergoeden

Dat meldt BN De Stem.

De moeder leeft van een bijstandsuitkering en woont in Maastricht. Haar zoon zat van januari tot september 2009 in de gevangenis in Tilburg en Sittard.

Ze had zoveel vechtlust moeten tonen om haar kind van het slechte pad af te houden
    In plaats van drie jaar procederen
    Het feit dat het in het hoger beroep is goedgekeurd betekent dat er al eerder een rechtszaak is geweest en afgewezen
    En wie betaalt haar advocaat voor deze onzin

Ze had toen blij geweest moeten zijn met 1x per maand.
    Uiteindelijk is haar zoon wel het product van haar opvoeding die anderen schade heeft toegebracht
    Zal ze daar ook haar best voor doen als blijkt dat de slachtoffers niets vergoed krijgen of trauma hebben
    Denk het niet , veel te druk bezig voor eigen gewin geld binnen te halen en dat lieve zoontje ondersteunen
    Want alleen zij kan hem opvoeden ( zo staat eerder geschreven in een bericht) nou geweldig , geef mij nog meer van dat soort moeders

23. janneke2
    Afbeelding van janneke2

quote:
    Mee schreef op 26 januari 2012 @ 13:33:
    Alle motivaties gelezen te hebben van de voorstanders is het niet verwonderlijk dat de maatschappij overspoelt wordt met criminelen en oplichters
    Er zijn altijd voor deze parasieten mensen te vinden , rechters, maatschappelijke werkers, burgers etc die het voor dit uitschot opneemt
    Niet verwonderlijk dat de criminaliteit zo stijgt
    Verder vraag ik me af of mensen die het voor dit soort personen opnemen ..niet erger zijn
    Daar bedoel ik mee ..wat is erger de kwaal of het medicijn

En ja het valt voor mij onder uitschot

Beste Mee,

mag het een onsje minder...?

Ik heb - expres, dat geef ik meteen toe - op dit lijntje alleen geschreven over het kostenaspect.
    Dat gaat er over, dat de gevangenis duur is (zo 400 euri per persoon per dag - wat dat betreft is het idd een 5 sterrenhotel)
    en weinig tot niets oplevert: wie eenmaal "binnen de muren" heeft gezeten, komt vaak terug.
    Tenzij er met name bij de eerste keer veel sociale steun is, van het gpede soort. (Niet goedpraten, maar stellen dat dit terecht is - en dat er andere keuzes mogelijk zijn en gemaakt moeten worden.)

Ik vind niet, dat ik het verdien om op basis van dit pleidooi
    (= hoe kunnen we als maatschappij met zo weinig mogelijk kosten en zo weinig mogelijk criminaliteit leven)
    naar mijn hoofd mag krijgen (ik vermoed, please correct me if i am wrong dat jij mij tot de voorstander rekent)

"ik vraag me af of mensen die het voor dit soort personen opnemen ..niet erger zijn " (waarbij erger betekent "erger dan criminelen, oplichters, parasieten en uitschot")

24. Keesje1964

quote:
    janneke2 schreef op 26 januari 2012 @ 13:34:
    [...]

Ik schreef, dat ik er een belletje in door hoor klinken.

Jouw woorden doen me denken (niet meer maar ook niet minder) aan al die mensen die ik gesproken heb, die stellen, dat je in de bijstand zit, omdat je lui bent. (Jij schreef "dan blijf je lui".)

Mogelijk dat jij dat niet vindt - daarom stelde ik ook met nadruk, "dat het mijn oren waren" - en niet jouw tekst.
    Je draait dus al weer dingen om die niet gezegt zijn. Lui blijven als je in de bijstand zit is iets anders als in de bijstand komen om dat je lui bent. Gekke gedachtekronkels heb jij af en toe.

25. catella
    Afbeelding van catella

quote:
    Keesje1964 schreef op 26 januari 2012 @ 13:47:
    [...]

Je draait dus al weer dingen om die niet gezegt zijn. Lui blijven als je in de bijstand zit is iets anders als in de bijstand komen om dat je lui bent. Gekke gedachtekronkels heb jij af en toe.

Lui blijven ....betekent dus...dat je al lui bent.
    Begrijp je nu wat je zelf zegt en Janneke uitlegt ?

x
duurt nog: 24:00:00
€54.95
€29.95
x x