Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Actueel
  4. Bezoek bijstandsmoeder aan zoon in cel vergoed

Dit onderwerp heeft 396 reacties, en bestaat uit 16 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 16.
De laatste reactie is geplaatst op 07-03-2012 11:05.

Bezoek bijstandsmoeder aan zoon in cel vergoed

Ga naar een onderdeel
  1. werkende mama
    Afbeelding van werkende mama

Auteur: door Jan Reijnders | dinsdag 24 januari 2012 | 07:31 | Laatst bijgewerkt op: dinsdag 24 januari 2012 | 07:44

Tekstgrootte
    BREDA - De overheid moet de kosten van wekelijks bezoek van de moeder van een gedetineerde zoon betalen.
    Dat heeft de bestuursrechter bepaald in een door de moeder aangespannen procedure. De overheid moet met terugwerkende kracht over de brug komen voor de tijd dat de betreffende zoon in Tilburg gedetineerd zat. Moeder woont in Maastricht.

De moeder zit in de bijstand en zegt de vervoerskosten naar haar zoon niet te kunnen betalen. De gemeente Maastricht had daar wel enig begrip voor en kende moeder een reiskostenvergoeding toe voor één bezoek per maand. Moeder voerde echter voor de rechter aan dat ze haar zoon minstens elke week moet bezoeken.

Hij was nog maar net 18 toen hij gevangen werd gezet en hij ging nog naar school. Door de onverwachte en langdurige hechtenis kampt de jongen met psychische problemen, hield moeder de rechter voor. "Ik ben de enige op wie hij kan terugvallen", zo zei ze. De rechter vindt dat de gemeente daar rekening mee had moeten houden. De gemeente moet alsnog over de brug komen met wekelijkse betalingen, zo bepaalt de bestuursrechter.

BN/deStem

Dat iemand die onderhouden wordt door de maatschappij, een criminele zoon heeft die in langdurig hechtenis zit ook op kosten van de maatschappij, hij vast iets gedaan heeft waar burgers de dupe van zijn geworden die dus allebei heel veel geld kosten voor de samenleving, daar geen tegenprestatie voor leveren, het lef hebben om dit te vragen, en dan een rechter treffen die hen in het gelijk stelt :nee: .

Geen wonder dat wij als land naar de kl.. gaan, en waarom werken wij allen nog? En staan we toe dat dit gebeurd. Vraag me af of familieleden die zieke of oude mensen willen bezoeken en hun reiskosten niet kunnen betalen, ook een vergoeding krijgen van de gemeente.

Die rechtzaak zal ook op kosten van de burgers zijn gevoerd..

werkende mama wijzigde dit bericht op 24-01-2012 22:21 met 0%

2. squireltje
    Afbeelding van squireltje

De rechter, geschift....
    Haar zoon kost,zoals jij zegt, handenvol geld, hij zit er echt niet onschuldig.
    Ik vind ook, de psychise problemen heeft hij aan zichzelf te danken, laat hj maar 1 keer per week gaan bellen, kan hij door zakjes te plakken bv zijn eigen telefoongeld verdienen.

Een paar huizen van mij af, woont een jonge man, lich verstandelijk gehandicapt, die kan zijn verloofde, ook licht verstandelijk gehandicapt, niet meer bezoeken nu zij in een verpleeghuis verblijft vanwege een beroerte.
    ZIjn vervoerskaart van de gemeente vergoed maar een aantal km, hij heeft geen geld verder en hij kan niet zelfstandig reizen.
    De rechter mag gaan bepalen dat juist deze jonge man recht krijgt op vergoeding.

Ik ben ik en niemand anders

3. Mee
    Afbeelding van Mee

Om je haren uit je kop te trekken ..
    Niet voor niets wordt de maatschappij keihard en egoïstisch
    Een herhaling cursus en verplichte werkzaamheden midden in de maatschappij voor een groot aantal rechters is geen vergooid geld.

Ook de moeder ontbreekt enig vorm van fatsoen

Mee wijzigde dit bericht op 24-01-2012 22:51 met 0%

4. werkende mama

Wat triest voor die jonge mensen Squireltje, dat hij haar niet kan bezoeken omdat hij het geld er niet voor heeft, van mij mag hij op kosten van ons, zijn vriendin wekelijks bezoeken. Zieke mensen krijgen het niet, en criminele zoon heeft het recht om zijn mams gratis op bezoek te krijgen, mams had als goed voorbeeld voor haar zoon, een baan moeten zoeken om zo haar reisgeld bij elkaar te verdienen.

5. Pagan
    Afbeelding van Pagan

Scuireltje, misschie kan je deze jongeman helpen bijzondere bijstand aan te vragen, het is het proberen waard.Wat een naar verhaal.

"Beledigingen zijn de argumenten van hen, die ongelijk hebben."

6. squireltje
    Afbeelding van squireltje

Er wordt aan gewerkt. Pagan, maar het is een enorm lang durende gevecht met de uitkerende instanties.
    Hij wordt geholpen door zijn leiding en nog een nader bureau die ook zijn loon beheert, hij werkt namelijk wel op de speciale dagbesteding maat wat verdient het,ook niks in feite.

Ik ben ik en niemand anders

7. Tulp123
    Afbeelding van Tulp123

=

Tulp123 wijzigde dit bericht op 26-01-2012 10:36 met 100%

8. Keesje1964
    Afbeelding van Keesje1964

Blijkbaar keek de rechter naar de rechten van de moeder en niet de zoon. Als zoon ziek was geweest en zei had vergoeding gekregen om te bezoeken dan had niemand geklaagt. Nu zoon in de gevangenis zit lijkt het anders maar gaat nogsteeds om de moeder maar ik vind het maar gek dat 1 x per maand niet genoeg zou zijn. Dan is Squireltjes verhaal wel erg wrang tegen over deze bajesklantmoeder.

9. Mee
    Afbeelding van Mee

Als moeder zo begaan is met haar kind , hoe komt het dan dat hij in de bajes zit.
    En het verhaal dat ouders niet altijd weten wat hun kinderen uit halen als excuus gaat niet op
    Blijkbaar was ze er altijd maar 1 x per week voor hem , ook toen hij nog thuis woonde
    Er is geen enkel excuus te verzinnen waarom deze vrouw elke week een vergoeding moet krijgen om haar kind te bezoeken.
    1x per maand vind ik al teveel

En het is geen recht , het is goodwill geweest

Mee wijzigde dit bericht op 25-01-2012 12:19 met 5%

10. janneke2
    Afbeelding van janneke2

quote:
    werkende mama schreef op 24 januari 2012 @ 22:20:
    Dat iemand die onderhouden wordt door de maatschappij, een criminele zoon heeft die in langdurig hechtenis zit ook op kosten van de maatschappij, hij vast iets gedaan heeft waar burgers de dupe van zijn geworden die dus allebei heel veel geld kosten voor de samenleving, daar geen tegenprestatie voor leveren,

Ja, het is een kostenpost, dat klopt.

quote:
    werkende mama schreef op 24 januari 2012 @ 22:20:(Dat zo iemand, J.)het lef hebben om dit te vragen, en dan een rechter treffen die hen in het gelijk stelt :nee: .

Ik geef de rechter groot gelijk.
    ZELFS als de rechter alleen naar de kosten zou kijkejn: dit is de goedkoopste oplossing.
    Het traject Maastricht - tilburg is nogal wat.
    Als zij maar 1 keer per maand langs kan komen, dan weten we (afgaande op statistieken) (Okee, je hebt kleine leugens, groteleugens en die statistieken, dus)
    wat er van die knul gaat worden: die gaat nog veel meer rottigheid uithalen, waar burges de dupe van worden.
    De gevangenis is helaas vaak een uitstekende leerschool, voor dingen waarvan je niet zou moeten willen, dat iemand ze leert.

Krijgt iemand tijdens zijn eerste detentie een stevige portie steun - wel in de in van:"dit komt er nu van" maar ook bijgemengd met "je hebt nog de mogelijkheid, om een andere toekomst dan dit te maken" - dan is er een hele behoorlijke kans, dat het 'eens, maar nooit weer' wordt.

Dus die retourtjes Maastricht - Tilburg, die verdienen we wel weer terug.

(Uiterard gelden er ook andere argumenten.)

11. Mee
    Afbeelding van Mee

Wellicht kan je gelijk met de rechters mee op cursus ,Janneke

Wat een wereld

12. Adoeseg
    Afbeelding van Adoeseg

quote:
    janneke2 schreef op 25 januari 2012 @ 20:00:
    [...]

[...]

ZELFS als de rechter alleen naar de kosten zou kijkejn: dit is de goedkoopste oplossing.
    Als zij maar 1 keer per maand langs kan komen, dan weten we (afgaande op statistieken) (Okee, je hebt kleine leugens, groteleugens en die statistieken, dus)
    wat er van die knul gaat worden: die gaat nog veel meer rottigheid uithalen, waar burges de dupe van worden.
    De gevangenis is helaas vaak een uitstekende leerschool, voor dingen waarvan je niet zou moeten willen, dat iemand ze leert.

Krijgt iemand tijdens zijn eerste detentie een stevige portie steun - wel in de in van:"dit komt er nu van" maar ook bijgemengd met "je hebt nog de mogelijkheid, om een andere toekomst dan dit te maken" - dan is er een hele behoorlijke kans, dat het 'eens, maar nooit weer' wordt.

Je zult maar bijstandsmoeder zijn en het overkomt je, dat je kind in de fout gaat. Dan is het des te bewonderenswaardiger, dat ze de liefde en de moed kan opbrengen, naar haar kind te gaan en dat ze dan een vergoeding daarvoor krijgt: dat gun ik haar dan van harte!

Kiss slowly, laugh insanely, live truly, and and forgive quickly, (Paul Coelho)

13. werkende mama

quote:
    janneke2 schreef op 25 januari 2012 @ 20:00:
    [...]

[...]

Die rechter had moeder moeten verplichten te werken, zodat ze zelf haar reiskosten kan betalen, dan krijgt ze het signaal dat ze niet alleen maar haar handjes op kan houden om te krijgen maar net als alle andere gewone burgers moet werken, en als zoonlief al ontspoorde ondanks dat moeder hele dagen thuis zat, helpt het wekelijks bezoekje ook niet meer, uit betrouwbare bron weet ik nu dat zoon lief overvallen gepleegd heeft, en dat zijn slachtoffers geen enkele schadevergoeding hebben gehad, en op de wachtlijst kwamen voor slachtofferhulp.

Deze slachtoffers hadden geholpen moeten worden, deze moeder en zoon moeten aan het werk gezet worden, en zoonlief gewoon twee banen geven, liefst fysiek heel zwaar zodat hij te moe is om nog een overval te plegen en zijn slachtoffers een schadevergoeding kan betalen.

Toen vanochtend mijn wekker ging om op tijd naar mijn werk te gaan, voelde ik mezelf een ongelofelijke sukkel, gaan werken terwijl deze moeder op haar bedje ligt, en vrijdag lekker met de trein op kosten van mij (en alle andere werkenden) naarTilburg kan gaan. En tijdens dat bezoek uur moeder en zoon maar lachen om die sukkels die nu op het werk zitten...

14. Adoeseg
    Afbeelding van Adoeseg

Misschien zit dat arme mens de hele weg op en neer in die trein te huilen, omdát ze haar handje op moet houden...
    Misschien schaamt ze zich wel rot!
    Misschien wordt ze door niemand met de nek aangekeken, vanwege haar zoon!
    Misschien ligt ze nachtenlang te woelen in d'r bed, omdat ze geen geld heeft om een bus of trein te betalen om ergens te kunnen solliciteren!
    Misschien wordt ze overal bewust afgeketst áls ze solliciteerd, vanwege haar zoon...
    Weet jij veel?

15. werkende mama

quote:
    Adoeseg schreef op 25 januari 2012 @ 21:47:
    Misschien zit dat arme mens de hele weg op en neer in die trein te huilen, omdát ze haar handje op moet houden...
    Misschien schaamt ze zich wel rot!
    Misschien wordt ze door niemand met de nek aangekeken, vanwege haar zoon!
    Misschien ligt ze nachtenlang te woelen in d'r bed, omdat ze geen geld heeft om een bus of trein te betalen om ergens te kunnen solliciteren!
    Misschien wordt ze overal bewust afgeketst áls ze solliciteerd, vanwege haar zoon...
    Weet jij veel?

Als je het lef hebt om een rechtzaak aan te spannen, omdat je vind dat 1x per maand op kosten van de maatschappij je criminele zoon in de gevangenis bezoeken niet voldoende is, maar je vind dat het 1x per week moet zijn, heb je geen enkel gevoel van schaamte.

Als ik op kosten van de maatschappij zou leven, en mijn zoon slachtoffers maakt door crimineel gedrag (overvallen) dan zou ik niet eens durven te vragen om reisgeld bij de gemeente om mijn zoon 1x per maand te bezoeken, zeker niet omdat zoon daar zit voor zijn eigen daden. Deze mevrouw krijgt een bijstandsuitkering, zoonlief wordt verzorgd in de gevangenis met kost en inwoning mag gratis een opleiding volgen, en krijgt daar psychische begeleiding en maatschappelijk werk. En wat hebben de slachtoffers gekregen? Behalve een trauma van dit lieve zoontje niets! Leuk als je in een winkel werkt, en een wapen tegen je hoofd krijgt, enig idee hoe lang het duurt voordat deze medewerker weer zonder spanning en stress in een winkel kan werken, en hoe denk je dat de nachtrust van deze mensen is, deze mensen liggen huilend wakker, want die moeten de volgende dag weer met angst aan het werk.

16. Adoeseg
    Afbeelding van Adoeseg

Ja hoor. Ik heb het zelf eens meegemaakt. Je kunt er ook in blijven hangen in die ervaring, maar er ook wat mee doen nadát je baas ( als hij verstandig is) heeft gezorgd voor de nodige begeleiding! Dus nu niet zo woedend op mij reageren.Dit soort dingen heeft echt meerdere kanten. Niet alles is zwart/wit.
    Mevrouw "krijgt" een bijstandsuitkering..(joepie, wat zal ze dát fijn vinden) .d.w.z. mevrouw staat zowiezo op een lijst van mensen helemaal onderaan de onderste traptrede van de ladder. Kun jij daar begrip voor opbrengen? Ik wel.Ze zal waarschijnlijk doordát ze daar staat nooit een baan krijgen: de beruchte vicieuze circel.
    Dat haar zoon een crimineel is, maakt háár nog geen crimineel?
    Ze zal haar steun wel krijgen ja, zo werkt dat nou eenmaal, of je het nu leuk vind of niet!
    En die jongen in de bajes, denk je dat die beter af is? kost en inwoning en psychische begeleiding en maatschappelijk werk. Toemaar, het kan niet op!
    Kijk, ik ben het met je eens, dat slachtofferhulp wel eens wat beter uit de verf kan komen. Slachtoffers staan té vaak in de kou in dit land, ben ik helemaal met je eens.
    Maar dat neemt nog niet weg, dat deze moeder het vást niet makkelijk heeft, dankzij haar zoon....

17. catella
    Afbeelding van catella

:duim: :duim:
    quote:
    Adoeseg schreef op 25 januari 2012 @ 22:16:
    Ja hoor. Ik heb het zelf eens meegemaakt. Je kunt er ook in blijven hangen in die ervaring, maar er ook wat mee doen nadát je baas ( als hij verstandig is) heeft gezorgd voor de nodige begeleiding! Dus nu niet zo woedend op mij reageren.Dit soort dingen heeft echt meerdere kanten. Niet alles is zwart/wit.
    Mevrouw "krijgt" een bijstandsuitkering..(joepie, wat zal ze dát fijn vinden) .d.w.z. mevrouw staat zowiezo op een lijst van mensen helemaal onderaan de onderste traptrede van de ladder. Kun jij daar begrip voor opbrengen? Ik wel.Ze zal waarschijnlijk doordát ze daar staat nooit een baan krijgen: de beruchte vicieuze circel.
    Dat haar zoon een crimineel is, maakt háár nog geen crimineel?
    Ze zal haar steun wel krijgen ja, zo werkt dat nou eenmaal, of je het nu leuk vind of niet!
    En die jongen in de bajes, denk je dat die beter af is? kost en inwoning en psychische begeleiding en maatschappelijk werk. Toemaar, het kan niet op!
    Kijk, ik ben het met je eens, dat slachtofferhulp wel eens wat beter uit de verf kan komen. Slachtoffers staan té vaak in de kou in dit land, ben ik helemaal met je eens.
    Maar dat neemt nog niet weg, dat deze moeder het vást niet makkelijk heeft, dankzij haar zoon....
    :duim:

catella wijzigde dit bericht op 25-01-2012 22:19 met 0%

18. werkende mama

Ben niet kwaad op je hoor! Maar nee ik kan geen begrip opbrengen dat ze haar reiskosten vergoedt krijgt om haar zoon wekelijks te bezoeken, ik vind op kosten van de staat dus op ons 1x per maand voldoende. Zeker omdat er heel veel mensen in ons land de broekriem stevig aan moeten halen.

En dat ze misschien niet graag in de bijstand zit, dat kan zijn, maar als je in de bijstand zit moet je begrijpen dat je de maatschappij geld kost, en dat je dan zo snel mogelijk zelf je boontjes weer moet doppen. Haar zoon was nog geen 18 toen hij deze ernstige delicten pleegde, dat maakt haar nog geen crimineel, maar dat wil niet zeggen dat wij dan maar de kosten voor onze rekening moeten nemen. En zoonlief zal het heus niet fijn hebben in de gevangenis (dat mag ik hopen tenminste). Maar het is wel zijn eigen schuld, hij besloot om overvallen te plegen niemand die hem dwong, en op die leeftijd mag je best ervaren dat je keuze's concequenties hebben. En dat dit dus in zijn geval zijn straf uit zitten en dat mams dus 1x per maand op bezoek komt.

En het ligt aan het personeelslid zelf dat ze met angst en beven naar het werk moet, moet ze maar begeleiding zoeken en zich er over in zetten? Kom op zeg, zij is slachtoffer, vertel jij het dat meisje hier aan het benzinestation die al twee keer een overval heeft meegemaakt? Of die friettenteigenaar? Je moet je er over heen zetten! Hallo dit zoontje is de dader, en die is dan ineens zielig en moet mams wekelijks zien? Had hij eerder kunnen bedenken, enig idee hoe de mama van het personeelslid zich voelt?

19. ellon
    Afbeelding van ellon

Ik kon het niet beter zeggen, Adoeseg. Je zal maar in de schoenen van die moeder staan. Misschien raar in de ogen van anderen, maar die moeder houdt van haar zoon. Hij kon rotter af zijn. Wie weet heeft ze wel een goede invloed op hem door hem niet in de steek te laten. In de gevangenis zal hij in ieder geval niet beter worden en als je er dan uit komt en je hebt niemand om op terug te vallen, val je al snel weer terug.

Oordeel niet over die moeder voor je er het fijne van weet. Wat is het toch makkelijk om iemand publiekelijk aan de schandpaal te nagelen. De vrouw heeft van de rechter die toewijzing gekregen. Dat zal hij/zij niet licht gedaan hebben, dus waarom oordelen?

De natuur is een wonder. Een miljoen jaar geleden wist nog niemand, dat de mens een bril zou dragen en toch staan onze oren op de goede plaats

20. werkende mama

Mijn vader van 81 zou zeggen, deze knul moet je fysiek zo hard laten werken, van s'ochtends vroeg tot s'avonds laat zodat hij te moe is om rottigheid uit te halen, en gelijk heeft hij, kan deze jongen gelijk de slachtoffers een schadevergoeding betalen. (Mijn vader werkte van zijn 12e tot zijn 65e jaar., en had vanaf zijn 18e zijn eigen bedrijf.)

21. werkende mama

Als moeder blijf je hoe dan ook van je kind houden, mee eens, je wilt je zoon helpen. Maar ik zou dus geen beroep doen op de maatschappij om mijn reiskosten te betalen. Daar zou ik zelf voor werken!

22. catella
    Afbeelding van catella

quote:
    ellon schreef op 25 januari 2012 @ 22:36:
    Ik kon het niet beter zeggen, Adoeseg. Je zal maar in de schoenen van die moeder staan. Misschien raar in de ogen van anderen, maar die moeder houdt van haar zoon. Hij kon rotter af zijn. Wie weet heeft ze wel een goede invloed op hem door hem niet in de steek te laten. In de gevangenis zal hij in ieder geval niet beter worden en als je er dan uit komt en je hebt niemand om op terug te vallen, val je al snel weer terug.

Oordeel niet over die moeder voor je er het fijne van weet. Wat is het toch makkelijk om iemand publiekelijk aan de schandpaal te nagelen. De vrouw heeft van de rechter die toewijzing gekregen. Dat zal hij/zij niet licht gedaan hebben, dus waarom oordelen?
    :duim:

23. Adoeseg
    Afbeelding van Adoeseg

Je weet nooit wat de achtergrond van iemand is, waardoor iemand tot zijn daad komt. IK vraag geen steun voor een dader, integendeel. Ik vraag begrip voor een bijstandmoeder, die dankzij een ontspoort kind nog dieper in de shit zit, dan ze al zat! En liefde voor haar kind blijft houden. Dat vind ik klasse.
    En ik heb alle begrip voor slachtoffers van een of meerdere overvallen (als ervaringsdeskundige)....

24. Pagan
    Afbeelding van Pagan

Ik vind die rechter niet fout. De gemeente zegt 1x in de maand toe en moeder vindt het bij een kind van 18 wenselijk dat ze 1x per week komt. De rechter vindt dat een redelijk verzoek, hij bepaalt niet dat de gemeente voor reiskosten moet betalen, maar dat een hogere frequentie redelijk is.
    Ik zou het zelf ook niet durven vragen, neem dan een krantenwijk, denk ik.
    Verder weet ik niets van die mensen, weet niet wat die jongen heeft gedaan, een kind verkracht, iemand vermoord of een lullig akkefietje. Moeder kan een asociaal rotwijf zijn, of het is een schat van een vrouw. Maar dat doet niets aan bepaalde rechten af.
    Zo word ik misselijk van dat verhaal van die licht gehandicapte jongen die geen geld heeft om zijn verloofde te bezoeken, als ik een gemeente-ambtenaar was, was zoiets dezelfde dag nog geregeld, maar daarom ben ik waarschijnlijk geen ambtenaar.

Pagan wijzigde dit bericht op 25-01-2012 23:48 met 0%
    "Beledigingen zijn de argumenten van hen, die ongelijk hebben."

25. Mee
    Afbeelding van Mee

quote:
    Pagan schreef op 25 januari 2012 @ 23:47:
    Ik vind die rechter niet fout. De gemeente zegt 1x in de maand toe en moeder vindt het bij een kind van 18 wenselijk dat ze 1x per week komt. De rechter vindt dat een redelijk verzoek, hij bepaalt niet dat de gemeente voor reiskosten moet betalen, maar dat een hogere frequentie redelijk is.
    Ik zou het zelf ook niet durven vragen, neem dan een krantenwijk, denk ik.
    Verder weet ik niets van die mensen, weet niet wat die jongen heeft gedaan, een kind verkracht, iemand vermoord of een lullig akkefietje. Moeder kan een asociaal rotwijf zijn, of het is een schat van een vrouw. Maar dat doet niets aan bepaalde rechten af.
    Zo word ik misselijk van dat verhaal van die licht gehandicapte jongen die geen geld heeft om zijn verloofde te bezoeken, als ik een gemeente-ambtenaar was, was zoiets dezelfde dag nog geregeld, maar daarom ben ik waarschijnlijk geen ambtenaar.
    Qoute
    De overheid moet de kosten van wekelijks bezoek van de moeder van een gedetineerde zoon betalen.
    Dat heeft de bestuursrechter bepaald in een door de moeder aangespannen procedure. De overheid moet met terugwerkende kracht over de brug komen voor de tijd dat de betreffende zoon in Tilburg gedetineerd zat. Moeder woont in Maastricht.

x
duurt nog: 24:00:00
€54.95
€29.95
x x