- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Columns
- Slim met geld
- Testpanel
- Uit het blad
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Libelle Academy
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 224 reacties, en bestaat uit 9 pagina's. U bent momenteel op pagina last van 9.
De laatste reactie is geplaatst op 22-03-2012 09:36.
SP nu grootste partij van Nederland
- Geplaatst op zondag 18 maart 2012 13:04Willemijn23
quote:catella schreef op 18 maart 2012 @ 12:47:
[...]
Hecht je er echt waarde aan de peilingen ?
Ik geloof dat geen enkele partij het zal redden in deze crisis.
Ik plaats dit als nieuwste peiling, als nieuwsfeit. Ik was wel benieuwd of de verkiezingen m.b.t. het leiderschap gevolgen heeft voor de PvdA en ik denk dat er meer mensen benieuwd naar zijn, vandaar dat ik dit plaats. Voorts mag iedereen voor zichzelf bepalen welke waarde hij of zij eraan hecht. Ik zie het als een thermometer die in de huidige politieke situatie wordt gestoken.
Of partijen "het" zullen redden in deze crisis heeft er hoegenaamd niets mee te maken. Dit is zoals Nederland zou stemmen als er nu gestemd moest worden.Willemijn23 wijzigde dit bericht op 18-03-2012 13:06 met 11%Keer je om naar de zon... en je schaduw verdwijnt. - Geplaatst op zondag 18 maart 2012 13:16catella
quote:Willemijn23 schreef op 18 maart 2012 @ 13:04:
[...]
Ik plaats dit als nieuwste peiling, als nieuwsfeit. Ik was wel benieuwd of de verkiezingen m.b.t. het leiderschap gevolgen heeft voor de PvdA en ik denk dat er meer mensen benieuwd naar zijn, vandaar dat ik dit plaats. Voorts mag iedereen voor zichzelf bepalen welke waarde hij of zij eraan hecht. Ik zie het als een thermometer die in de huidige politieke situatie wordt gestoken.
Of partijen "het" zullen redden in deze crisis heeft er hoegenaamd niets mee te maken. Dit is zoals Nederland zou stemmen als er nu gestemd moest worden.
En dan mag ik niets meer vragen ?
Oke, ik wist niet dat je boos werd. - Geplaatst op zondag 18 maart 2012 13:24Willemijn23

Boos? Ik licht even toe waarom ik het nieuws van deze peiling heb gepost in antwoord op jouw vraag.Dat heb ik zo zorgvuldig mogelijk gedaan. Ik begrijp jouw reactie nu niet goed.quote:catella schreef op 18 maart 2012 @ 13:16:
[...]
En dan mag ik niets meer vragen ?
Oke, ik wist niet dat je boos werd.Willemijn23 wijzigde dit bericht op 18-03-2012 13:24 met 6%Keer je om naar de zon... en je schaduw verdwijnt. - Geplaatst op zondag 18 maart 2012 13:28catella
quote:Willemijn23 schreef op 18 maart 2012 @ 13:24:
[...]
Boos? Ik licht even toe waarom ik het nieuws van deze peiling heb gepost in antwoord op jouw vraag.Dat heb ik zo zorgvuldig mogelijk gedaan. Ik begrijp jouw reactie nu niet goed.
Joh, niet zo zwaar doen, ik maak maar een grapje.
Die uitdrukking ken je toch wel ?
Ik wist niet dat je boos werd, is luchtig bedoeld, :):) - Geplaatst op zondag 18 maart 2012 13:30catella
Soms is het best vervelend als je elkaar niet kan zien, woorden komen dan anders over dan bedoeld, sorry, meis. - Geplaatst op zondag 18 maart 2012 13:32Willemijn23
quote:catella schreef op 18 maart 2012 @ 13:28:
[...]
Joh, niet zo zwaar doen, ik maak maar een grapje.
Die uitdrukking ken je toch wel ?
Ik wist niet dat je boos werd, is luchtig bedoeld, :):)
Natuurlijk ken ik de uitdrukking, alleen kwam het voor mij uit de lucht vallen en probeer ik te bedenken wát in mijn posting jou aanzette tot die reactie.
Ik wil overigens best antwoord geven op je vraag of ik hier geloof aan hecht, maar ik dacht dat ik dat al had gedaan.Keer je om naar de zon... en je schaduw verdwijnt. - Geplaatst op zondag 18 maart 2012 13:33Willemijn23

No big deal. Prima toch om het aan elkaar te verduidelijken!quote:catella schreef op 18 maart 2012 @ 13:30:
Soms is het best vervelend als je elkaar niet kan zien, woorden komen dan anders over dan bedoeld, sorry, meis.
Keer je om naar de zon... en je schaduw verdwijnt. - Geplaatst op maandag 19 maart 2012 10:59ring1
Bedankt, Nadenkertje, voor die uitleg over de hyp.renteaftrek.
Ik vind die peilingen ook handig. Het is een peiling van dit moment, maar dat maakt niet uit. Het werkt inderdaad als een soort thermometer.
En wat subsidie betreft, Pagan, we moeten in ieder geval van die "villasubsidies" af.
Iemand met een gigantisch salaris heeft geen aftrek/subsidie of toeslagen nodig. Die kunnen het makkelijk uit eigen zak betalen.
En ik vind het zo'n vreemde reden, om te zeggen, dat het maar een handjevol is, en dat dat weinig uitmaakt. Daar gaat het niet om.
Zij hebben daar gewoon geen recht op.
En als je 1 miljoen op de bank hebt staan, moet je buiten de hyp.renteaftrek, ook de kinderbijslag, AOW en dat soort zaken afschaffen.
Ze moesten zich doodschamen. Allemaal belastinggeld.
Vreemd, dat bij mensen met een uitkering wel naar het vermogen gekeken wordt, maar bij de rijkerds niet? Hra èn heel veel vermogen, dat gaat niet samen.
Moet je eens kijken naar wie er huurtoeslag krijgt. Dat is maar tot een bedrag van 28.000(?) per jaar
En leg dan het recht op aftrek van een hypotheek en inkomen ernaast. Hoe hoger het inkomen, hoe hoger de aftrek 
- Geplaatst op maandag 19 maart 2012 11:09Pagan
Daar ben ik het wel mee eens Ring. Ik zie ook dat ik het onjuist schreef, ik bedoelde gesubsidieerde woningen, waar ook mensen met hoog inkomen tussen zitten. Ik weet niet of daar al iets aan gedaan wordt. Geen huursubsidie zou pas bij een salaris moeten waarvan je een huis kan kopen, lijkt mij. En kinderbijslag ed vind ik ook inkomensafhankelijk."Beledigingen zijn de argumenten van hen, die ongelijk hebben." - Geplaatst op maandag 19 maart 2012 12:37Keesje1964
www.synovate.nl, 8 maart 2012
De SP slaagt er niet in om de recent geworven aanwas vast te houden. Deze week haalt de partij 26 zetels; een verlies van 4 in vergelijking met de peiling van 2 weken geleden. De partij verliest aan links en rechts, want zowel de PvdA als ook de PVV profiteert van het verlies van de SP. - Geplaatst op maandag 19 maart 2012 13:22ring1
De zogenoemde scheefwoners, Pagan, zijn de inkomens vanaf 34.085 bruto per jaar
Die hebben al geen recht op huurtoeslag (tot 28.000?) en zullen woningen moeten gaan huren in de vrije sector.
Ik maak me er nog steeds kwaad over.
En in juli willen ze dan de inkomens vanaf 43.000 gaan belasten met 5 procent, bovenop de 2,3 jaarlijke huurverhoging, dus 7,3 procent.
Daar zitten ook inkomens tussen die vanaf 34.085 (geen vetpot hoor) een inkomen hebben, want wat hebben die r*tten nou bedacht: We tellen alle inkomens, incl. werkende thuiswonende kinderen erbij op.
Die 5 procent is er, om de corporaties te spekken, want die moeten miljoenen aan de staat gaan betalen.
Je zult aan het toppie van een sociale huur zitten, 664 euro (Is dat nog sociaal te noemen?), en dan nog eens 7,3 procent erbij.
Ja, dan zal een koopwoning misschien wel goedkoper zijn, maar daar zijn strenge regels voor, en bij verkoop kun je die woning moeilijk kwijt op dit moment.
En dan zul je weer vrije sector moeten gaan huren. Ik vind het niet aantrekkelijk. Ik ga geen 800 euro neerleggen, terwijl de buurman voor dezelfde woning 500 betaalt. Het zit 'm niet meer in de kwaliteit van de woning. Ook dat nog. Het is weer de kleine man die betaalt.ring1 wijzigde dit bericht op 19-03-2012 13:24 met 0% - Geplaatst op maandag 19 maart 2012 13:25ring1

Zal spannend worden met de SPquote:Keesje1964 schreef op 19 maart 2012 @ 12:37:
www.synovate.nl, 8 maart 2012
De SP slaagt er niet in om de recent geworven aanwas vast te houden. Deze week haalt de partij 26 zetels; een verlies van 4 in vergelijking met de peiling van 2 weken geleden. De partij verliest aan links en rechts, want zowel de PvdA als ook de PVV profiteert van het verlies van de SP.
- Geplaatst op maandag 19 maart 2012 15:45Pagan

Dat is ook belachelijk, ze zouden moeten uitrekenen bij welk inkomen je een huis kunt kopen, dat kan volgens mij niet van 34000 per jaar.quote:ring1 schreef op 19 maart 2012 @ 13:22:
De zogenoemde scheefwoners, Pagan, zijn de inkomens vanaf 34.085 bruto per jaar
Die hebben al geen recht op huurtoeslag (tot 28.000?) en zullen woningen moeten gaan huren in de vrije sector.
Ik maak me er nog steeds kwaad over.
En in juli willen ze dan de inkomens vanaf 43.000 gaan belasten met 5 procent, bovenop de 2,3 jaarlijke huurverhoging, dus 7,3 procent.
Daar zitten ook inkomens tussen die vanaf 34.085 (geen vetpot hoor) een inkomen hebben, want wat hebben die r*tten nou bedacht: We tellen alle inkomens, incl. werkende thuiswonende kinderen erbij op.
Die 5 procent is er, om de corporaties te spekken, want die moeten miljoenen aan de staat gaan betalen.
Je zult aan het toppie van een sociale huur zitten, 664 euro (Is dat nog sociaal te noemen?), en dan nog eens 7,3 procent erbij.
Ja, dan zal een koopwoning misschien wel goedkoper zijn, maar daar zijn strenge regels voor, en bij verkoop kun je die woning moeilijk kwijt op dit moment.
En dan zul je weer vrije sector moeten gaan huren. Ik vind het niet aantrekkelijk. Ik ga geen 800 euro neerleggen, terwijl de buurman voor dezelfde woning 500 betaalt. Het zit 'm niet meer in de kwaliteit van de woning. Ook dat nog. Het is weer de kleine man die betaalt."Beledigingen zijn de argumenten van hen, die ongelijk hebben." - Geplaatst op maandag 19 maart 2012 19:37ring1
Nee, lijkt me ook wel weinig.
En de inkomens vanaf 43.000, die ze willen dwingen te vertrekken uit de sociale huurwoningen zullen, als ze dòòr de meegerekende inkomens van thuiswonende kinderen, boven dat bedrag uitkomen, echt geen woning kopen.
Bovendien zal de bank natuurlijk de inkomens van die kinderen weer nìet meerekenen.
En bij de vrije sectorwoningen worden, dacht ik, de inkomens van thuiswonende kinderen ook niet meegerekend.
Dus waar moeten ze dan naartoe? Ik vind het zo'n rare toestand op dit moment. - Geplaatst op maandag 19 maart 2012 19:48gertine
dit hebben we allemaal te danken aan dit geweldige afbraak kabinet
sol omnibus lucet - Geplaatst op dinsdag 20 maart 2012 10:47ring1
Reclame gezien van die gehandicapte kinderen, en een filmpje van een alsmaar lachende Rutte er tussendoor?
Ik dacht dat ik de enige was, die zich aan dat smileybektrekkende (scrabblewoord Marijke?
) Rutte zat te ergeren. Mooi niet dus. - Geplaatst op dinsdag 20 maart 2012 17:54Willemijn23
quote:ring1 schreef op 20 maart 2012 @ 10:47:
Reclame gezien van die gehandicapte kinderen, en een filmpje van een alsmaar lachende Rutte er tussendoor?
Ik dacht dat ik de enige was, die zich aan dat smileybektrekkende (scrabblewoord Marijke?
) Rutte zat te ergeren. Mooi niet dus.
Je bedoelt die FNV spot? IJzersterk is-ie.
Laat ze niet vallenKeer je om naar de zon... en je schaduw verdwijnt. - Geplaatst op dinsdag 20 maart 2012 20:12ellon
Dat is inderdaad een geweldige spot. Het laat precies zien waar de pijn zit en hoe onverschillig die puber MP zich gedraagt.
Vandaag viel me ook weer op hoe slapjes hij reageerde op de toestanden bij de PVV. Hij wijdt er drie woorden aan en begint dan weer te oreren over de moeilijke tijden die ons land doormaakt en dat het zo belangrijk is dat hij zijn taak afmaakt, terwijl hij ons hele land kapot bezuinigt.De natuur is een wonder. Een miljoen jaar geleden wist nog niemand, dat de mens een bril zou dragen en toch staan onze oren op de goede plaats - Geplaatst op dinsdag 20 maart 2012 20:26Willemijn23
Hij wil maar één ding: de macht behouden. Maar dat gaat niet lukken. Dit kabinet gaat vallen.Keer je om naar de zon... en je schaduw verdwijnt. - Geplaatst op dinsdag 20 maart 2012 20:58janneke2Tja, Brinkman zegt wel, dat hij de rechtste koers blijft steunen, maar hij is wel onder de fractiediscipline uit.
En als eenpitter alles behappen, dat is bijna niet te doen.
(En superloyaal gedrag van senator Sybe Schaap, dat verwacht ik ook niet meer.) - Geplaatst op dinsdag 20 maart 2012 21:29fleuropIk ben er nog niet zeker van dat dit kabinet gaat vallen,hoop dat in ieder geval wel!
- Geplaatst op dinsdag 20 maart 2012 22:13Adoeseg
Rutte leek een flinke vent, maar hij is net zo'n watje als HP.....
Kiss slowly, laugh insanely, live truly, and and forgive quickly, (Paul Coelho) - Geplaatst op donderdag 22 maart 2012 09:11ring1
Geen watje, maar wratje. Irritant en hardnekkig.ring1 wijzigde dit bericht op 22-03-2012 09:13 met 36% - Geplaatst op donderdag 22 maart 2012 09:33gertine

en lachend gggrrrquote:ring1 schreef op 22 maart 2012 @ 09:11:
Geen watje, maar wratje. Irritant en hardnekkig.sol omnibus lucet - Geplaatst op donderdag 22 maart 2012 09:36ring1

Dit onderwerp heeft 224 reacties, en bestaat uit 9 pagina's. U bent momenteel op pagina last van 9.
De laatste reactie is geplaatst op 22-03-2012 09:36.
SP nu grootste partij van Nederland