- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Columns
- Slim met geld
- Testpanel
- Uit het blad
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Libelle Academy
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 224 reacties, en bestaat uit 9 pagina's. U bent momenteel op pagina 8 van 9.
De laatste reactie is geplaatst op 22-03-2012 09:36.
SP nu grootste partij van Nederland
- Geplaatst op donderdag 02 februari 2012 14:48ellon
Wat vreemd toch dat de PvdA altijd alles in de schoenen krijgt geschoven terwijl de regeringsdeelname van deze partij de afgelopen 40 jaar minimaal is geweest en dan altijd nog in coalitie met of de VVD of het CDA.De natuur is een wonder. Een miljoen jaar geleden wist nog niemand, dat de mens een bril zou dragen en toch staan onze oren op de goede plaats - Geplaatst op donderdag 02 februari 2012 14:58Keesje1964
Omdat de pvda vaak veel heeft doorgedrukt toen ze in de regering zaten. Omdat de pvda vaak heel veel heeft tegen gehouden toen ze in de oppositie zaten. - Geplaatst op donderdag 02 februari 2012 15:34janneke2quote:Keesje1964 schreef op 02 februari 2012 @ 14:58:
Omdat de pvda vaak veel heeft doorgedrukt toen ze in de regering zaten.
1) Kun je concrete voorbeelden noemen...?
2) Hoezo: 'doordrukken'...?
Tot op zekere hoogte: het is de taak van een regeringspartij, om haar verkiezingsprogramma uit te voeren, als ze in de regering zit. (Want daar ben je op gekozen.)quote:Keesje1964 schreef op 02 februari 2012 @ 14:58: Omdat de pvda vaak heel veel heeft tegen gehouden toen ze in de oppositie zaten.
Idem.
1) Kun je concrete voorbeelden noemen...?
2) wat is er fout aan tegenhouden...?
Tot op zekere hoogte: het is de taak van een oppositiepartij, om haar verkiezingsprogramma uit te voeren, en die regeringsplannen die daar strijdig mee zijn, tegen te houden. (Want daar ben je op gekozen.)
Nou zou het kunnen zijn, dat jij het niet eens was met de lijn van de PvdA, maar dat is nou net weer een andere discussie.
En er zijn heel veel plannen aangenomen, in de loop der jaren, ondanks opppositie van de PvdA.
Grosso modo staat de PvdA voor de rechten van werknemers (al ben ik de WAO crisis nog niet vergeten).
Wel verwijst de naam van de partij niet toevallig naar "arbeid": iets dta gebeurt door werkgevers en werknemers samen.
De raad voor de Arbeid is het overlegorgaan tussen werkgevers en werknemers, dat orgaan berust net als de PvdA op de doorbraakgedachte...(In een aantal buitenlanden zijn er "Pvd arbeiders" - in NL gaat het anders.) - Geplaatst op donderdag 02 februari 2012 15:43Adoeseg
Ergens in Friesland (hoorde ik op de radio vanmorgen) is een SPgemeenteraadslid lid geschorst, omdat hij zijn deel (van zijn salaris, dat is een vereiste wil je iets van betekenis zijn bij de SP) wat hij normaliter afstaat aan de SP, aan een goed doel, bijv. de voedselbank wilde schenken / of reeds geschonken heeft. Roemer, de grote roerganger van de SP zit hier behoorlijk mee in zijn maag naar het schijnt...Adoeseg wijzigde dit bericht op 02-02-2012 15:44 met 1%Kiss slowly, laugh insanely, live truly, and and forgive quickly, (Paul Coelho) - Geplaatst op vrijdag 03 februari 2012 15:48ring1
quote:Keesje1964 schreef op 02 februari 2012 @ 14:58:
Omdat de pvda vaak veel heeft doorgedrukt toen ze in de regering zaten. Omdat de pvda vaak heel veel heeft tegen gehouden toen ze in de oppositie zaten.
PvdA heeft inderdaad iets afgrijselijks verzonnen v.w.b. de woningwet, die op dit moment uitgeprobeerd wordt, om maar eens een voorbeeld te noemen.
Vdr Laan en de rest kwam met het idee om die inkomensgrens te hanteren, waardoor nu dus de woningmarkt o.a. hiermee op slot is gegaan.
Gelukkig nog een voordeel, gisteren gezien, dat Monasch voorstelt die hele inkomensgrens te laten vervallen. En daar kan ik alleen maar achter staan.
Spies gaat terug naar Brussel..
Als dat lukt, mag PvdA een pluimpje van mij krijgen. Zo ben ik ook wel weer
ring1 wijzigde dit bericht op 03-02-2012 15:49 met 0% - Geplaatst op vrijdag 03 februari 2012 16:21janneke2quote:ring1 schreef op 03 februari 2012 @ 15:48:
PvdA heeft inderdaad iets afgrijselijks verzonnen v.w.b. de woningwet, die op dit moment uitgeprobeerd wordt, om maar eens een voorbeeld te noemen.
Vdr Laan en de rest kwam met het idee om die inkomensgrens te hanteren, waardoor nu dus de woningmarkt o.a. hiermee op slot is gegaan.
Volgens mij stond in het tijdperk Van der Laan (en Vogelaar) de huurmarkt al stevig onder druk.
Uit bijgaande webpagina krijg ik een andere indruk:
www.vereniginghuurdersbel ... kPid]=17&cHash=6467da0832quote:ring1 schreef op 03 februari 2012 @ 15:48:Gelukkig nog een voordeel, gisteren gezien, dat Monasch voorstelt die hele inkomensgrens te laten vervallen. En daar kan ik alleen maar achter staan.
Spies gaat terug naar Brussel..
Als dat lukt, mag PvdA een pluimpje van mij krijgen. Zo ben ik ook wel weer.
Ja, een linkse maatregel in rechtse handen, dat kan nogal verkeerd aflopen. - Geplaatst op vrijdag 03 februari 2012 16:22janneke2....en even rondneuzend op de website van Monasch kwam ik dit stukj etekst tegen.
Ik ben het er roerend mee eens.
"We hebben onze democratie slecht onderhouden. Steeds minder weten burgers, organisaties en zelfs politici nog waar hun belangen worden vertegenwoordigd. Bestuurders reizen elkaar achterna in overlegcircussen. Coördinatie en controle wordt belangrijker dan resultaat.
Waar ligt de macht? Wie is aanspreekbaar? Het is mistig in onze democratie.
Het zou eigenlijk heel simpel moeten zijn. De macht en de organisatie van uiteenlopende onderwerpen ligt bij de markt of bij de overheid. Ik betaal de prijs op de markt en reken af met de verkoper of ik betaal belasting onder het devies ‘no taxation without representation’.
Maar al die vormen die tussen markt en overheid doorlopen? Het leidt elke keer weer tot problemen. De dienstregeling van de NS, het beheer van het spoor, de selectie van ziekenhuizen door verzekeraars, de grootschaligheid van het onderwijs.
De lijst is lang, te lang. Gemeenschappelijk kenmerk: allemaal (mede-)gefinancierd uit belastinggeld en premies. Maar wie gaat er eigenlijk over? Iedereen een beetje over alles en dus is niemand verantwoordelijk.
Het gevolg? Verwording van verantwoordelijkheid, wildgroei binnen organisaties, uitgaven die telkens uit de handlopen, kerntaken die naar de achtergrond verdwijnen." - Geplaatst op zaterdag 04 februari 2012 13:58ring1
Ik kom terug op het voorstel van Monasch, want die is (ben even verder gaan snuffelen) toch niet zo prettig voor huurders met een middeninkomen. Dat had ik dus verkeerd begrepen.
Hij wil de inkomensgrens wel loslaten, maar dan komen er ook huren van rond de 800 euro bij en dan ben je toch wel gek om daarop in te gaan. - Geplaatst op zaterdag 04 februari 2012 14:36ring1
Daar kan ik het ook mee eens zijn, Janneke.
Het is een rommelzootje. - Geplaatst op woensdag 08 februari 2012 13:15Keesje1964
Opmars SP in peiling gestuit, nog wel grootste partij
zondag 5 februari 2012 11:25
Ten opzichte van vorige week verliest de SP een zetel in de peiling van Maurice de Hond. Maar ook met 33 virtuele zetels is de partij van Emile Roemer de grootste.
Dat was dus een korte opleving,storm in een glas water. - Geplaatst op donderdag 09 februari 2012 10:17janneke2
Wishful thinking...?quote:Keesje1964 schreef op 08 februari 2012 @ 13:15:
Dat was dus een korte opleving,storm in een glas water. - Geplaatst op donderdag 09 februari 2012 10:42Keesje1964
De toekomst zal het uit wijzen. - Geplaatst op donderdag 09 februari 2012 11:07Adoeseg
Ach ja...Kiss slowly, laugh insanely, live truly, and and forgive quickly, (Paul Coelho) - Geplaatst op maandag 13 februari 2012 12:45Keesje1964
www.nu.nl van 9 febr.
In de peiling van onderzoeksbureau Ipsos Synovate is de VVD de grootste partij met 34 zetels, 3 meer dan nu in de Tweede Kamer. De SP volgt met 31 zetels, 16 meer dan het huidige zetelaantal. - Geplaatst op woensdag 29 februari 2012 13:21Keesje1964
http://www.synovate.nl/content.asp?targetid=674
Van 31 naar 30 - Geplaatst op woensdag 29 februari 2012 15:34ellon
Opvallende daling in zetels voor de gedoogcoalitie. Zo komt de oppositie wel aan een comfortabele meerderheid.De natuur is een wonder. Een miljoen jaar geleden wist nog niemand, dat de mens een bril zou dragen en toch staan onze oren op de goede plaats - Geplaatst op woensdag 29 februari 2012 18:21Willemijn23
Ik hoop het ellon, ik hoop het.Keer je om naar de zon... en je schaduw verdwijnt. - Geplaatst op woensdag 14 maart 2012 09:56ring1
Gisteren iemand op tv, die vertelde over de SP...
Geen voorstander trouwens, dat werd wel duidelijk.
Hij had het over de SP die nu volgens de peilingen bovenaan staat, maar wilde de mensen wel waarschuwen
De SP, vond hij, had geen prettige plannen, want de SP wil dat de hogere inkomens meer belasting gaan betalen en dat de hyp.renteaftrek vanaf 350.000 (neem ik aan, dat dat een huizenprijs is, en geen salaris
) niet meer gaat bestaan.
Dat vond deze man geen aantrekkelijk plan.
Hij zei verder, dat als het kabinet met die bezuinigingen eruit komt, dan de SP pas in 2015 weer aan de verkiezingen meedoet, waarschijnlijk wel minder stemmen krijgt, want dan zijn de stemmers er inmiddels wel achtergekomen wat de plannen van SP zijn.
Nou, meneer ?, ik weet niet of dat wel zo is, want ik kan me in ieder geval in deze bovengenoemde plannen wel vinden. Het is een waarschuwing voor "de rijken"
ring1 wijzigde dit bericht op 14-03-2012 09:57 met 0% - Geplaatst op woensdag 14 maart 2012 10:14Adoeseg

Ik ook!Kiss slowly, laugh insanely, live truly, and and forgive quickly, (Paul Coelho) - Geplaatst op woensdag 14 maart 2012 11:16Willemijn23
Ik heb het niet gezien maar ik denk dat deze meneer ongewild véél gratis reclame voor de SP heeft gemaakt.
Keer je om naar de zon... en je schaduw verdwijnt. - Geplaatst op woensdag 14 maart 2012 11:50ring1
Ja!
- Geplaatst op zaterdag 17 maart 2012 23:10Nadenkertje

Ring, dit is de juiste informatie:quote:ring1 schreef op 14 maart 2012 @ 09:56:
Gisteren iemand op tv, die vertelde over de SP...
Geen voorstander trouwens, dat werd wel duidelijk.
Hij had het over de SP die nu volgens de peilingen bovenaan staat, maar wilde de mensen wel waarschuwen
De SP, vond hij, had geen prettige plannen, want de SP wil dat de hogere inkomens meer belasting gaan betalen en dat de hyp.renteaftrek vanaf 350.000 (neem ik aan, dat dat een huizenprijs is, en geen salaris
) niet meer gaat bestaan.
Dat vond deze man geen aantrekkelijk plan.
Hij zei verder, dat als het kabinet met die bezuinigingen eruit komt, dan de SP pas in 2015 weer aan de verkiezingen meedoet, waarschijnlijk wel minder stemmen krijgt, want dan zijn de stemmers er inmiddels wel achtergekomen wat de plannen van SP zijn.
Nou, meneer ?, ik weet niet of dat wel zo is, want ik kan me in ieder geval in deze bovengenoemde plannen wel vinden. Het is een waarschuwing voor "de rijken"
Standpunt :: Hypotheekrenteaftrek
De SP wil de renteaftrek voor alle huishoudens garanderen tot de rente over de eerste ¤ 350.000 hypotheekschuld, tegen een maximale belastingaftrek van 42 procent. De SP wil daarnaast dat het aflossen van de hypotheekschuld fiscaal het voordeligst wordt. Concreet betekenen de voorstellen van de SP dat er voor een huishouden met een inkomen van ¤ 50.000 en een hypotheek van ¤ 300.000 niets verandert. Een huishouden met een inkomen van ¤ 100.000 en een hypotheek van ¤ 500.000 zal ook de rente over de eerste ¤ 350.000 hypotheekschuld tegen 42 procent mogen aftrekken. Dit laatste wil de SP binnen 10 jaar bereiken zodat de woningmarkt de fiscale veranderingen rustig kan verwerken.
Info sp standpunten
Zie ook:Nadenkertje wijzigde dit bericht op 17-03-2012 23:11 met 0% - Geplaatst op zaterdag 17 maart 2012 23:57Pagan
Ik vind vooral dat verplicht aflossen perfect. Je kan daar anders over denken, het is bevoogdend, maar voor wat hoort wat. Ik kan me twee zaken herinneren, deze discussie wordt al langer gevoerd. Het afschaffenvan hypotheekrente, hier dan vanaf 300000, is funest gebleken voor de huizen markt van Zweden (was iig een scandinavisch land). De maatregel blijkt doorgerekend weinig zoden aan de dijk te zetten, waardoor het pas in 2030 merkbaar wordt. Bovendien wordt de maatregel vaak in een adem genoemd met afschaffen huursubsidie, lijkt me ook wel zo eerlijk, waarom wel gesubsidieerd huren en niet kopen. Maar allemaal mensen in kartonnen dozen, lijkt me ook niet wenselijk. Ik zou willen weten of het inderdaad meer symboolpolitiek is, dan is het zonde t.o.v. de negatieve effecten."Beledigingen zijn de argumenten van hen, die ongelijk hebben." - Geplaatst op zondag 18 maart 2012 12:09Willemijn23

Aftreden Cohen helpt PvdA in peiling
Laatste update: 18 maart 2012 11:00 info.
AMSTERDAM - Het aftreden van Job Cohen en de verkiezingen binnen de partij heeft de PvdA veel voordeel opgeleverd. Binnen vier weken is de PvdA in de Tweede Kamer zeven zetels gestegen en twee daarvan zijn er deze week bijgekomen.
De partij zou nu uitkomen op 21 Kamerzetels, blijkt uit de nieuwste peiling van Maurice de Hond.
De stijging van de PvdA heeft ervoor gezorgd dat de SP en D66 ieder drie zetels zijn gedaald, aldus De Hond zondag. De SP zou bij verkiezingen nu uitkomen op 30 zetels in de Tweede Kamer en is daarmee nog wel de grootste partij.
Uit de peiling blijkt dat de VVD langzaam aan het wegglijden is. De liberalen komen uit op 29 zetels, de laagste score sinds het aantreden van het kabinet Rutte. Gedoogpartij PVV zit juist in de lift en noteert deze week twee zetels winst. Sinds de start van het omstreden meldpunt Oost- en Midden-Europeanen vijf weken geleden is de partij van Geert Wilders zelfs vijf zetels gestegen en komt daarmee op 25 zetels.
(...)
Bron: nu.nlWillemijn23 wijzigde dit bericht op 18-03-2012 12:10 met 0%Keer je om naar de zon... en je schaduw verdwijnt. - Geplaatst op zondag 18 maart 2012 12:47catella
quote:Willemijn23 schreef op 18 maart 2012 @ 12:09:
Aftreden Cohen helpt PvdA in peiling
Laatste update: 18 maart 2012 11:00 info.
AMSTERDAM - Het aftreden van Job Cohen en de verkiezingen binnen de partij heeft de PvdA veel voordeel opgeleverd. Binnen vier weken is de PvdA in de Tweede Kamer zeven zetels gestegen en twee daarvan zijn er deze week bijgekomen.
De partij zou nu uitkomen op 21 Kamerzetels, blijkt uit de nieuwste peiling van Maurice de Hond.
De stijging van de PvdA heeft ervoor gezorgd dat de SP en D66 ieder drie zetels zijn gedaald, aldus De Hond zondag. De SP zou bij verkiezingen nu uitkomen op 30 zetels in de Tweede Kamer en is daarmee nog wel de grootste partij.
Uit de peiling blijkt dat de VVD langzaam aan het wegglijden is. De liberalen komen uit op 29 zetels, de laagste score sinds het aantreden van het kabinet Rutte. Gedoogpartij PVV zit juist in de lift en noteert deze week twee zetels winst. Sinds de start van het omstreden meldpunt Oost- en Midden-Europeanen vijf weken geleden is de partij van Geert Wilders zelfs vijf zetels gestegen en komt daarmee op 25 zetels.
(...)
Bron: nu.nl
Hecht je er echt waarde aan de peilingen ?
Ik geloof dat geen enkele partij het zal redden in deze crisis.
Dit onderwerp heeft 224 reacties, en bestaat uit 9 pagina's. U bent momenteel op pagina 8 van 9.
De laatste reactie is geplaatst op 22-03-2012 09:36.
SP nu grootste partij van Nederland