Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Actueel
  4. SP nu grootste partij van Nederland

Dit onderwerp heeft 224 reacties, en bestaat uit 9 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 9.
De laatste reactie is geplaatst op 22-03-2012 09:36.

SP nu grootste partij van Nederland

Ga naar een onderdeel
  1. misswinter
    Afbeelding van misswinter

De SP is in de peilingen van Maurice de Hond nu de grootste partij van Nederland. De PVV verliest daarentegen steeds meer. Zou dit door de crisis en de vele bezuinigingen komen of hebben we in Nederland eindelijk het licht gezien?

2. marijke1
    Afbeelding van marijke1

De mensen vallen voor Roemer, heel sympathieke vent met een goeie babbel en dito punten, van mij mag de SP mee-regeren.

Op het bovenstaande berust copyright©

3. gertine
    Afbeelding van gertine

:duim:

sol omnibus lucet

4. rema
    Afbeelding van rema

Dit komt vast door de bezuinigingen en het verspillen van ons belastinggeld, bovendien hebben de andere partijen de afgelopen jaren hun kans gehad, en bewezen dat ze het niet konden.

5. Adoeseg
    Afbeelding van Adoeseg

Ik denk dat het ook komt, doordat Roemer erg duidelijk is, charisma heeft en humor! Dat krikt de SP lekker op!!

Kiss slowly, laugh insanely, live truly, and and forgive quickly, (Paul Coelho)

6. Willemijn23
    Afbeelding van Willemijn23

De VVD met de SP? Lijkt me niet.

Keer je om naar de zon... en je schaduw verdwijnt.

7. rema
    Afbeelding van rema

Dan de vvd maar weer weg, dat was ook al niets..

8. ring1
    Afbeelding van ring1

VVD is bezig Nederland failliet te laten gaan, dus die moet maar snel weg wezen. Is alleen maar met de EU bezig en niet met de burgers.
    Ik vind Roemer ook een sympathieke man, maar hun plannen vind ik ook wel sociaal. Dus ga ik de volgende keer maar op de SP stemmen.

9. nellydepelly
    Afbeelding van nellydepelly

Het is een beetje een vertekenend beeld wat Maurice de Hond geeft. Al tijden geeft hij de resultaten om de ongeveer 3 weken weer, ..............., maar na het gedoe met de PVV ineens al na 2 weken met deze extreme stijging van de SP. Riekt naar stemmingmakerij en mensen op het verkeerde been zetten. Waarschijnlijk een storm in een glas water en volgende week weer een dalende SP.

ModLibelle wijzigde dit bericht op 22-01-2012 19:19 met 9%: url verwijderd

10. gertine
    Afbeelding van gertine

ik hoop het niet nelly want ik ben hier wel heel erg blij mee
    gewoon houden zo en van mij mogen er eerdaags nieuwe verkiezingen komen

sol omnibus lucet

11. gossa
    Afbeelding van gossa

Het goede nieuws is dat de leider van het Kabinet niet wordt afgerekend (VVD verliest maar één zetel ) door de kiezers, maar dat de ommekeer ligt aan slecht, zwalkend beleid BINNEN het CDA. Daarom wordt het CDA genadeloos afgestraft in de peiling. Trouwens ook de PvdA.
    Ik mag die Roemer wel, hij heeft humor, heeft een charismatische uitstraling, is duidelijk waarvoor hij staat en hij zegt gewoon de dingen bij naam, al ben ik het totaal niet met hem eens.... omdat de SP geen beter antwoord heeft op de echt grote problemen.
    Werkloosheid, de eurocrisis, de uittocht van bedrijven naar het buitenland, de onhoudbare pensioenen, de woningmarkt...in geen geval heeft de SP een oplossing, behalve nieuwe belastingen bedenken en nog verder nivelleren.

12. hetoosten
    Afbeelding van hetoosten

IK WENS DATDE SP DE GROOTSTE PARTIJ BLIJFT

13. Adoeseg
    Afbeelding van Adoeseg

Wie heeft er wél een goede oplossing ? Het is allemaal een spel. Een spel van woorden. Wie de grootste waffel heeft, won eerst. Nu misschien wie de verstandigste babbel heeft. Zetels winnen wil nog niet zeggen, dat er oplossingen klaar zijn. Dat vergt weer manouvreren door de Kamer, tegen de oppositieklippen op...

14. ring1
    Afbeelding van ring1

Gossa, de SP heeft wel degelijk goede oplossingen, maar het kabinet wil er niet aan.

Bijvoorbeeld bij de woningmarkt:
    -Hypotheekrente afschaffen bij woningen vanaf 350.000 euro.
    En dat zou een goede zaak zijn, want nu ontvangen de rijkerds enorm veel "subsidie" in de vorm van HRA, waar ze eigenlijk geen recht op zouden moeten hebben. Subsidie is daar niet voor bestemd.
    -Die woningwet, waarbij mensen met een inkomen vanaf 34.000 euro en nog wat, geen mogelijkheid meer hebben om een sociale huurwoning te huren. Een krankzinnig plan, maar toch uitgevoerd.
    Niemand verhuist meer. Ze timmeren aan de weg om daar vanaf te komen. Pleiten ook voor bouw van meer sociale huurwoningen, want op dit moment wordt veel verkocht of afgebroken om plaats te maken voor dure huur- of koopwoningen.

De zorgverzekeringspremie's op de helling., omdat die voor veel mensen onbetaalbaar worden. Zij hebben 3 voorstellen gedaan, waardoor de premies enorm gaan dalen voor de burgers.
    Eèn voorstel is die, zoals in Duitsland gehanteerd wordt.
    In Engeland is de zorg vrijwel gratis.

15. Adoeseg
    Afbeelding van Adoeseg

De zorg in England mag wel gratis zijn. maar ik zou er niet in zo'n aftands ziekenhuis willen liggen, dat vanwege staatsmonument overeind gehouden wordt tegen wil en dank: ook in England moet je véél pegels hebben wil je de allerbeste verzorging krijgen..

16. ring1
    Afbeelding van ring1

In Engeland is er wel weer wat anders mis, okee, mee eens.
    Daar hebben ze ook dat idiote plan ingevoerd om mensen zoveel mogelijk een huis te laten kopen met als gevolg dat er nu veel krotwoningen zijn, omdat ze het niet kunnen onderhouden.
    Dat plan wil Rutte weer wel overnemen.
    Willen ze iedereen dwingen een woning te kopen, wat op dit moment niet echt verstandig is, in crisistijd en een hoop banen die op de tocht staan. Bovendien werken de banken niet mee, zijn er een groeiend aantal die hun koopwoning moeten laten veilen door de banken. Banken zijn ook niet echt aardig voor mensen met betalingsproblemen, behalve als er een hypotheek af te sluiten is.
    Gaan ze de corporaties verplichten 75 procent van hun woningen te verkopen, de beste uiteraard met als gevolg dat de slechtste huurwoningen overblijven.
    En nu stijgt de wens om juist te gaan huren, maar als je je koopwoning wilt verkopen, door ziekte of baan kwijtraken of een inkomensdaling, is er geen huis te krijgen.
    Iemand reageerde met de opmerking: De regels bijten elkaar, en dat is ook wat er nu gebeurt.

Mensen gaan op hun centen zitten, doordat alles duurder wordt, kopen niets meer, en de economie zakt daardoor in elkaar. Hierdoor gaan ook weer bedrijven failliet. Een kettingreactie en ze blijven maar bezuinigen, maar wel op de verkeerde dingen.

Het is toch al vreemd dat een land zoveel schulden heeft? Is dat nou een goed voorbeeld voor de burgers?
    Het schijnt dat Noorwegen helemaal geen schulden heeft.
    Kun je nagaan hoe verkwistend Nederland omgaat met de belastingcenten. Ze bezuinigen op een totaal verkeerde manier en de EU kan voor mijn part ook de pot op. Een stelletje inhalige lieden, die alleen maar aan hun eigen salarissen en bonussen denken.

Zondagmiddag was er een Belg op tv die een voorstander was van de EU, want samenwerken is belangrijk. Waarop een tegenstander fijntjes meldde dat Belgie na al die jaren, nog steeds verdeeld is.
    Europa zal dat probleem altijd houden.

17. misswinter
    Afbeelding van misswinter

Het schijnt dat veel PVV stemmers nu SP zouden stemmen. Die gaan dus ook van het ene uiterste naar het andere. Of hebben de PVV en de SP zoveel gemeen?

18. Adoeseg
    Afbeelding van Adoeseg

Nou, qua verkwisting kunnen wijzelf er anders ook wat van hoor! Niet voor niets werd er jarenlang geroepen dat we in een welvaartstaat leefden! Alles kon! Je kon een hypotheek krijgen, al kon je hem niet ( of amper) betalen; gladde bankjongens hielpen je wel aan hun product hoor! Nederlanders zijn jarenlang lekker gemaakt met smoesjes. En onze manier van uitgeven is ook niet mis: wat een luxe en weelde willen we allemaal, toch? Vroeger zag je nog wel eens verwaarloosde tuinen, tegenwoordig heeft veel van de bevolking een mooie strakke tuin: dat kost ook duiten! En de detailhandel draait nog steeds op volle toeren. Reizen: wie wil er nou zijn vakantie nog missen? Er zijn ook ontiegelijk veel mensen die leningen opnamen, om maar net als de buren te kunnen wapperen met dure vakanties! Men wilde immers voor elkaar niet onder doen? En nu moeten we terug naar af! Minderen! Minder consumeren! Even een broekriem aanhalen!
    En wat doen we nu? We geven lekker de politiek de schuld! Of de belasting! We zijn toch zelf ook medeschuldig aan onze eigen situatie! Zoals ook de Grieken, de Spanjaarden, de Polen, de Engelsen....noem maar op! Je bent als mens verntwoordelijk voor je eigen leven, je eigen situaties, je eigen geld en de daarmee gepaard gaande uitgaven...eigen schuld, dikke bult!!

19. catella
    Afbeelding van catella

Droom je door ? als je denkt dat een Nederlandse partij de boel kan redden terwijl de beurzen bepalen.

http://www.occupyamsterda ... l-van-de-centrale-banken/

catella wijzigde dit bericht op 23-01-2012 11:28 met 25%

20. Adoeseg
    Afbeelding van Adoeseg

Ik droom niet hoor! Of had je het niet tegen mij? Ik weet ook wel dat er maar raak gespeculeerd wordt! En dat geen e n k e l e partij ineens zomaar uit het niets een oplossing heeft.

Adoeseg wijzigde dit bericht op 23-01-2012 11:46 met 28%

21. catella
    Afbeelding van catella

quote:
    Adoeseg schreef op 23 januari 2012 @ 11:40:
    Ik droom niet hoor! Of had je het niet tegen mij? Ik weet ook wel dat er maar raak gespeculeerd wordt! En dat geen e n k e l e partij ineens zomaar uit het niets een oplossing heeft.

Hi,hi, nee in het algemeen bedoeld, hoor.
    Ik lees ook de plannen van de SP, geweldig, hoor, denk ik dan.
    Het is een feit dat elke nieuwe partij eerst zal moeten doorborduren op de oude gegevens van de oude partijen, al voor hij kan gaan ruimen en dan zijn plannen kan in vullen als die niet inmiddels zijn bijgeschaafd , pfffft, komt vrijwel niets van terecht en zeker niet in deze crisis.

22. Adoeseg
    Afbeelding van Adoeseg

Het is en blijft een spel van woorden: ze hebben totaal geen dadendrang! :nee:

23. catella
    Afbeelding van catella

Nee, volgens mij kan dat ook niet.
    Als elke partij eens keek wie de knapste kop in zijn partij zit en die te samen één partij maken en er tegen aan gaan, dan kan het misschien gaan lukken. ...zucht...ook weer een Utopie natuurlijk...

catella wijzigde dit bericht op 23-01-2012 12:23 met 1%

24. Adoeseg
    Afbeelding van Adoeseg

Ik vraag me wel eens af in hoeverre er wordt gedacht aan het algemeen landsbelang, daar op dat pluche; het lijkt mij de laatste jaren alleen maar eogtrippers. Allemaal uit op een erekruisje...

25. Adoeseg
    Afbeelding van Adoeseg

x
duurt nog: 24:00:00
€54.95
€29.95
x x