Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Huis, Tuin & Keuken
  4. Autoruiten van binnen bevroren

Dit onderwerp heeft 59 reacties, en bestaat uit 3 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 3.
De laatste reactie is geplaatst op 12-02-2012 16:39.

Autoruiten van binnen bevroren

Ga naar een onderdeel
  1. Boekenwurm
    Afbeelding van Boekenwurm

Heeft iemand misschien de gouden tip om bevroren autoruiten aan de binnenkant tegen te gaan?

Door mijn werk ben ik regelmatig heel vroeg op pad of heel laat.
    En nu had ik het zondagavond al weer.
    De buitenkant netjes afgekrabd of even snel met een spuitbus, rij je weg; is de binnenkant ook bevroren.
    Om daar nou die spray op te gebruiken (wat ik wel eens gedaan heb noodgedwongen) is niet zo'n goed idee want je hebt daarna een vette waas.
    Moet je de volgende dag de autoramen lappen; dus nog meer vocht in de auto.
    We hebben ook al zo'n speciale zak op het dashboard wat vocht absorbeert; dat helpt wel iets maar niet zoals nu met vocht.

Krabben kan ook niet want je kunt er amper bij en het ijslaagje is heel dun dus echt krabben wil ook niet eens.
    En soms heb je het er af en dan heb je 3 meter gereden en vriest de ruit zo weer dicht. !
    Blower op vol werkt ook matig als de auto nog niet opgewarmd is.
    Ik vind het echt een gesukkel zo

Ik hoop op de gouden tip!
    En voor de lolbroeken onder ons :D , in de garage is geen tip , want die heb ik niet. En op mijn werk heb ik daar niks aan.... ;)
    een straalkachel met een zuignap op de voorruit :lol: wordt em ook niet.
    De voortent er over heen zetten zal ook niet gaan :D

Boekenwurm wijzigde dit bericht op 17-01-2012 16:44 met 4%

2. lizan
    Afbeelding van lizan

BW, ik hoop met je mee want ik heb precies hetzelfde probleem. Niet dat ik nou zo vaak heel vroeg of heel laat op pad ga, maar van de week had ik er ook weer last van om half 9. Ik vrees echt dat het aan de leeftijd van de auto ligt en dat daardoor de kieren en gaten bij bv ruiten niet meer zo goed gesloten zijn en er dus gewoon ook vrieskou binnenkomt. Ik heb trouwens altijd zo'n klein trekkertje liggen en doe daar dan de binnenkant mee, de blazer op vol volume en na een paar keer herhalen met het trekkertje is het dan meestal in orde.
    Hier heb je dus niets aan, maar altijd fijn om te weten dat je een lotgenoot hebt, toch? :cool:

Het beste dat je aan je kinderen kunt geven, is het geschenk van je tijd

3. Boekenwurm

Ik keek al hoopvol.
    Maar ja...
    We kunnen altijd een lotgenotengroepje oprichten?
    :D

4. jothea
    Afbeelding van jothea

BW, ik heb altijd in een Deux Chevaux gereden, bijna 30 jaar en had altijd ijs op de binnenruiten, tot mijn broer,..... een fervent Ami Citroenrijder....nog steeds, dus al meer dan 40 jaar :D maar ja dit allemaal terzijde want is offtopic :cool: .....puur afwasmiddel op de ruiten smeerde. daarna wrijf je ze met een doek droog. dan beslaan ze minder en dus ook minder ijs. het proberen waard toch. .........of toch een ventilatorkacheltje op de voorstoel......of lauw water met zout erin.

ach.....een bevrorenbinnenruitenlotgenotenclub is ook wel gezellig :D

een vriendelijk woord kost niets en doet meer dan het duurste geschenk.

5. Boekenwurm

hahaha Jothea, ik had ooit ook een Eend.

Maakt het merk afwasmiddel nog uit? :D

6. jothea
    Afbeelding van jothea

dus jij kent de grappen ook van de broodkruimels :clown:

http://i44.tinypic.com/126ftqr.jpg

deze reclame past wel bij onze eend, toch.

7. jaydee
    Afbeelding van jaydee

Hoi Boekenwurm

Je kunt bij o.a. Blokker een vochtvreter in sachetvorm kopen. Leg die op de dashboard en het vocht, dat bevriest, verdwijnt.

8. knutsel
    Afbeelding van knutsel

Ramen op een piepklein kiertje laten staan. Zeker nu, dan kan het vocht je auto uit! Ook in mijn auto gebeurt het steeds. Auto wordt weinig gebruikt en vooral op korte afstanden. Ik rijd hem dus nooit droog. De ramen op een kiertje heeft alles goed verbeterd, had vanmorgen maar zo'n 3 centimeter breed randje aan de onderkant.

P.S. bij regen wel je ramen sluiten want anders wordt het probleem erger! ;)

9. Boekenwurm

Leuke oubollige reclame :duim:

Jaydee; daar hebben wij dus al zo'n zak voor liggen maar dat helpt dus helaas niet afdoende...

Knutsel; ik heb mijn auto ergens staan waar ik dat kiertje niet aandurf...
    EN bij regen ;s nachts dan lig ik in mijn bed.
    Het klinkt op zich logisch, maar gezien bovenstaande mitsen en maren is dit voor mij nog niet de gouden tip.

Bedankt voor het meedenken tot zover!

10. knutsel
    Afbeelding van knutsel

Klopt Boekenwurm, het is ook lastig. Op mijn autootje zaten windvangers om de ramen, van die lelijke plastic dingen. Daardoor kunnen mijn ramen ook bij regen een heel klein stukje open blijven. Van buiten kun je dat dan niet zien en het regent ook niet in. Overigens toen het waaide en hier de straat werd herbestraat was er wel heul veul zand naar binnen gewaaid. Dus nee, het is geen ideale oplossing maar voor mij werkt het wel.

11. mariaw
    Afbeelding van mariaw

BW; vochtvreter in je auto op de bodem zetten onder een stoel ofzo.
    Afwasmidel helpt ook maar aangezien ik altijd toch als een wilde ga vegen veeg ik dat laagje er ook snel vanaf.

Ik was zo een aso die haar auto starte, verwarming op 100 en dan nog even een bakkie koffie binnen ging doen..........

Je hebt zeker geen airco in je voiture?

O en een eend was ook mijn eerste. :D

12. Willemijn23
    Afbeelding van Willemijn23

Bij action verkopen ze kleine potjes vochtvreter die bij mij in mijn bekerhouder past. Handig i.v.m. omvallen. Wel regelmatig legen!

Keer je om naar de zon... en je schaduw verdwijnt.

13. Boekenwurm

Mariaw :lol:
    Ik had al weer visioenen bij die eerste

Ik zal jullie dit vertellen; het toeval wil; ik lig gisteravond in bad en lees een blad; Landleven of zo; gekregen.
    Daar staat een tip in over ramen wassen en dan schoon houden met glycerine tegen vuil en volgens mij ook beslaan. Ik denk dat moet ik hebben en dacht jullie vandaag allemaal zelf de gouden tip te kunnen uitreiken.

Helaas; meneer kwam net :stoom: van de sportschool terug wat ik met de auto had uitgevreten.
    Het leek wel melkglas...
    En ik had het zo dun uitgewreven ; je zag er niks van.
    En ook niks meer door :D
    Dus hij met de ontvetter naar buiten....

Mariaw; ik heb wel airco, maar ik heb vorig winter meegemaakt dat zelfs dan de ramen maar met moeite schoonwerden.
    En als ik om 7 uur moet beginnen dan gun ik me geen tijd , en heb dat ook niet om binnen koffie te drinken; laat staan dat er dan al koffie is ;)

En oh ja; de vochtvreter bakken hebben wij al in allerlei soorten en maten in de auto gehad; tot zelfs een paarden of koeien liksteen van de Welkoop aan toe, dat wordt ook in caravans gebruikt , het vocht gooi je weg; steen zet je te drogen, en gebruik je opnieuw.
    Maar helpt niet afdoende in de auto.

Ik zal wel op een vochtig hoekie wonen.
    O nee; het gebeurt ook op mijn werk :hamer:

14. Manji 48
    Afbeelding van Manji 48

BW wat een ellende.
    Is gaan fietsen een optie,of een andere auto aanschaffen?
    Ik heb er niet echt een oplossing voor,maar ik denk met je mee,zoals je ziet. :idee: :lol:

15. pieternel1
    Afbeelding van pieternel1

Wat een ellende in de winter, BW.
    In Amerika hadden bijna al onze buren een afstandbedienbare starter voor hun auto. Je kan dan binnen voor het raam je auto starten en lekker warm laten draaien. Je ruiten worden gedroogd en ijsvrij geblazen terwijl jij je ontbijtje oppeuzelt. Dit zou DE oplossing kunnen zijn voor jouw probleem :muziek:

"Live in each season as it passes; breathe the air, drink the drink, taste the fruit, and resign yourself to the influences of each." ~Henry David Thoreau

16. rissy
    Afbeelding van rissy

Er kan ergens een lek in je auto zitten {scheurtje } zet er kattenbakvulling in dat helpt ook voor vocht
    Zet de kachel unit na het rijden dicht en de blower op de voeten.
    dan kan de tocht niet op het voorraam slaan
    Wens je veel succes

Gooi de loper uit , drink een goed glas wijn, pluk de dag want het kan zo ineens de laatste zijn

17. Boekenwurm

quote:
    Manji 48 schreef op 18 januari 2012 @ 23:33:
    BW wat een ellende.
    Is gaan fietsen een optie,

Door mijn werk ben ik regelmatig heel vroeg op pad of heel laat.

of een andere auto aanschaffen?
    Ik heb er niet echt een oplossing voor,maar ik denk met je mee,zoals je ziet. :idee: :lol:

Ik ben al aan het sparen maar dat flesje glycerine heeft al weer een gat in budget geslagen natuurlijk :D
    Ge-wel-dig bedankt voor het meedenken :duim:

Boekenwurm wijzigde dit bericht op 19-01-2012 21:45 met 4%

18. Manji 48
    Afbeelding van Manji 48

Glycerine heb ik ook eens gebruikt voor de ramen in de keuken,toen wij nog geen dubbelglas hadden. Maar dat geeft alleen maar troep op de ruiten,dus dat is ook geen goed middel.

Je kunt ook nog met je hoofd buiten het raampje gaan hangen,tot het ijs is opgelost.
    Dat doen ze bij de garage's 'sochtends ook als ze de auto's buiten moeten rijden. :lol:

Ik heb geen idee voor je ruiten,ik heb er zelfs al op gegoocheld en kwam daar dit topic van jou ook tegen. :D

Ik wens je succes,voor als het weer gaat vriezen.

19. Boekenwurm

quote:
    rissy schreef op 19 januari 2012 @ 13:37:
    Er kan ergens een lek in je auto zitten {scheurtje } zet er kattenbakvulling in dat helpt ook voor vocht
    Zet de kachel unit na het rijden dicht en de blower op de voeten.
    dan kan de tocht niet op het voorraam slaan
    Wens je veel succes

Rissy ; dit snap ik niet; zet de kachel NA het rijden dicht???
    Maar ik wil juist wegrijden ....
    En dan zonder dat de ruiten bevriezen terwijl ik net op weg ben of zonder dat ze al bevroren zijn 's nachts.

20. Boekenwurm

quote:
    Manji 48 schreef op 19 januari 2012 @ 15:41:

Je kunt ook nog met je hoofd buiten het raampje gaan hangen,tot het ijs is opgelost.
    Dat doen ze bij de garage's 'sochtends ook als ze de auto's buiten moeten rijden. :lol:

Ik heb geen idee voor je ruiten,ik heb er zelfs al op gegoocheld en kwam daar dit topic van jou ook tegen. :D

Heerlijk!
    Ik wist het van te voren; ik dacht; ik plaats het gewoon en OF ik krijg de gouden tip; OF het word weer zo'n grappig topic met de meest maffe ideeën. :D

Goh; dus ik ben beroemd op google?

21. Marigene
    Afbeelding van Marigene

Bw wij hebben er ook altijd last van gehad, vooral vorig jaar, zat je de halve weg te krabben aan de binnenkant en we hebben best een grote voor ruit.
    toen toch zo'n vochtvreter aangeschaft en die heeft maanden in de auto gestaan tot al het vocht eruit was, sinds dien hebben we er ook geen last meer van gehad,.
    Dit jaar heeft het nog niet veel gevroren dus ik weet niet hoe het nu is, aan de binnenkant bedoel ik.
    We hebben ooit een ford gehad , en daarin zit voorruit verwarming, die ford vonden we niks maar die verwarming SUPER....
    een van onze eerste auto's was overigens ook een eend! :lol:

Oost west thuis best!

22. Boekenwurm

Ik bedenk me net dat de grote vochtvreter in de kofferbak staat omdat elke keer als ik op 2 wielen door de bocht scheurde, dat ding door de auto stuiterde.
    Toch maar weer naar voren halen dus....

Ik heb wel achterruitverwarming...
    Kan natuurlijk het eerste stuk achterstevoren gaan rijden?

Eend :duim:

23. Marigene
    Afbeelding van Marigene

quote:
    Boekenwurm schreef op 19 januari 2012 @ 22:18:
    Ik bedenk me net dat de grote vochtvreter in de kofferbak staat omdat elke keer als ik op 2 wielen door de bocht scheurde, dat ding door de auto stuiterde.
    Toch maar weer naar voren halen dus....

Ik heb wel achterruitverwarming...
    Kan natuurlijk het eerste stuk achterstevoren gaan rijden?

Eend :duim:

Ja dat is misschien een idee achteruit naar je werk......
    Wij moesten die vochtvreter ook vast zetten ,anders lag steeds het water door de auto,op een gegeven moment hebben we er een gewoonte van gemaakt om eerst dat bakje leeg te gooien voor we gingen rijden,en het ding onder het rijden ergens tussen te klemmen....
    Als we uitstapten zetten we hem op de grond bij de voorstoelen.....
    Toen ik mijn rijbewijs haalde ,stond er een eend voor de deur,ik zat op de avondschool,manlief bracht en haalde me altijd,toen ik voor het eerst in de eend reed reed hij mee,en ik achter het stuur,zo bang dat ik niet zou kunnen schakelen,maar gelukkig na twee keer "mocht" ik alleen haha

Oost west thuis best!

24. jothea
    Afbeelding van jothea

alle eendenrijders bij de libelle verzamelen................ :lol:

dit is mijn laatste eend :love: die helaas niet meer is, toen was hij en ook mijn dochter... die een verkleedpartijtje op school had... 4 jaar. mijn dochter is inmiddels 34 :cheer:
    ik heb ook nog een rode en een turquoise gehad.
    nee, BW....de gouden tip zit er misschien niet bij, maar 't is wel weer gezellig :D :devil:

http://i39.tinypic.com/f3gp3t.jpg

25. Marigene
    Afbeelding van Marigene

Jothea wij hadden ook in die tijd de eend
    onze oudste dochter van 35 zat achterin het stoeltje en dan paste later tweede dochter er nog naast in de bak van de kinderwagen , nu niet meer voor te stellen...
    Onze eend was rood, later een rode ami 8, vervolgens een gs,een gsa een bx, een xantia en nu al weer even een C5 , dus we blijven wel het merk trouw, al worden ze wel steeds luxer...
    maar ik zou wel liever een kleinere hebben, mijn zus heeft een C3 zo'n klein bolletje, leuk ding!

Oost west thuis best!

x
duurt nog: 24:00:00
€54.95
€29.95
x x