- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Columns
- Slim met geld
- Testpanel
- Uit het blad
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Libelle Academy
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 55 reacties, en bestaat uit 3 pagina's. U bent momenteel op pagina last van 3.
De laatste reactie is geplaatst op 01-02-2012 20:50.
NL één vd drie rijkste landen ter wereld
- Geplaatst op donderdag 19 januari 2012 13:37janneke2quote:Keesje1964 schreef op 19 januari 2012 @ 13:05:
Dat is niet het doel van de bezuinigingen Janneke2. Het doel is verkleinen van de staatsschuld
Ja, och, dat kan.
Verkleinen van de staatssschuld past in hetzelfde verhaal: Rutte wil een kleinere overheid. Met weinig staatsschuld. Nu is daar iets voor te zeggen, maar over 1 of 2 jaar verkoopt Gerrit Zalm de ABN/AMRO voor 18 miljard en is puur practisch de staatsschuld nul (en bezuinigen overbodig).
Dwz.: economisch is bezuinigen dan nog overbodiger dan nu, maar ideologisch zal Rute er mee door gaan.
"Kunst is geen overheidszaak" - dat is goed liberaal te verdedigen. Gezondheidszorg, idem dito.
Onderwijs: particulier initiatief graag! ...en ga zo nog maar even door.
Het sprookje, dat Rutte "onze kinderen en kindskinderen niet met die schuld wil opzadelen" geloof ik niet.
Ten eerste: zo werkt het iet in de economie: is de economie eenmaal weer aangetrokken, (hoogconjunctuur) dan verdient de staat het geld ("als water") weer terug.
Ten 2e: hij maalt niet om die kinderen en kindskinderen, want hij zou ze rustig met giftig kernafval opzadelen... - Geplaatst op donderdag 19 januari 2012 13:44PapuDribbel
Nederland kan misschien één van de rijkste landen ter wereld zijn , omdat de normale mensen, met een normaal inkomen kaal geplukt worden door de belastingdienst om zo de staatskast te vullen.
Ik merk niets van het rijke Nederland, alleen ellende en onbegrip ken ik. - Geplaatst op donderdag 19 januari 2012 16:21Keesje1964
quote:janneke2 schreef op 19 januari 2012 @ 13:37:
[...]
Ja, och, dat kan.
Verkleinen van de staatssschuld past in hetzelfde verhaal: Rutte wil een kleinere overheid. Met weinig staatsschuld. Nu is daar iets voor te zeggen, maar over 1 of 2 jaar verkoopt Gerrit Zalm de ABN/AMRO voor 18 miljard en is puur practisch de staatsschuld nul (en bezuinigen overbodig).
Dwz.: economisch is bezuinigen dan nog overbodiger dan nu, maar ideologisch zal Rute er mee door gaan.
"Kunst is geen overheidszaak" - dat is goed liberaal te verdedigen. Gezondheidszorg, idem dito.
Onderwijs: particulier initiatief graag! ...en ga zo nog maar even door.
Het sprookje, dat Rutte "onze kinderen en kindskinderen niet met die schuld wil opzadelen" geloof ik niet.
Ten eerste: zo werkt het iet in de economie: is de economie eenmaal weer aangetrokken, (hoogconjunctuur) dan verdient de staat het geld ("als water") weer terug.
Ten 2e: hij maalt niet om die kinderen en kindskinderen, want hij zou ze rustig met giftig kernafval opzadelen...
,,Ja och dat kan'' ????? Ik geloof niet dat jij het begrijpt.........
10 miljard wordt aan r e n t e betaalt die 10 miljard is niet de staatsschuld !
Die 18 miljard van Abn is een druppel op de gloeiende plaat op het totaal bedrag wat Nederland als schuld heeft.
Als die staatsschuld wordt weggewerkt dan houd Nederland 10 miljard per jaar over voor bv zorg of onderwijs of kultuur maar dat duurt nog heel lang vooral als links Nederland blijft tegen werken. - Geplaatst op donderdag 19 januari 2012 17:20rema
Als je even googlet onder staatsschuld en links, dan zul je zien dat juist tijdens rechtse regeerperiodes de staatsschulden enorm opliepen, links zorgde juist voor lagere staatsschulden.
En de mensen die zo hard roepen dat we het goed hebben in Nederland, dat er geen armoede is, en dat geld niet gelukkig maakt, dat zijn juist de mensen die vaak voldoende geld hebben. - Geplaatst op donderdag 19 januari 2012 18:12Mee
quote:rema schreef op 19 januari 2012 @ 17:20:
Als je even googlet onder staatsschuld en links, dan zul je zien dat juist tijdens rechtse regeerperiodes de staatsschulden enorm opliepen, links zorgde juist voor lagere staatsschulden.
En de mensen die zo hard roepen dat we het goed hebben in Nederland, dat er geen armoede is, en dat geld niet gelukkig maakt, dat zijn juist de mensen die vaak voldoende geld hebben.
En niet te vergeten de Vrije Marktwerking
Wat voor ellende dit al heeft en gaat opleveren - Geplaatst op donderdag 19 januari 2012 18:13ellon

De noodlening betrof een totaal bedrag van 159 miljard Euro. Rutte had het over 109 miljard. Het Nederlandse aandeel in het geheel was 5,5 miljard. Was het gehele bedrag 109 miljard geweest, dan was het Nederlandse aandeel 3 miljard. Foutje van 2,5 miljard.quote:Keesje1964 schreef op 19 januari 2012 @ 12:37:
[...]
Dus het was niet ,,erg vaak'' met slechts 1 voorbeeld.
Ik ben geen ster in rekenen maar het verschil van Griekenland steun tussen 5.5 miljard en 3 miljard is geen 50 miljard. Of bedoel je iets anders.De natuur is een wonder. Een miljoen jaar geleden wist nog niemand, dat de mens een bril zou dragen en toch staan onze oren op de goede plaats - Geplaatst op donderdag 19 januari 2012 20:42Mee
do 19 jan 2012, 20:02 | 0 reacties | lees voor
'7 miljard extra bezuinigen door EU'
DEN HAAG - Door afspraken met de Europese Commissie uit 2009 moet het kabinet veel sneller en veel meer bezuinigen dan verwacht. Op grond van de huidige prognoses moet volgens ingewijden alleen al in 2013 minstens 7 miljard euro worden bespaard.
bovenop de 18 miljard die al was afgesproken.
http://www.telegraaf.nl/b ... _besparen_door_EU___.html
Opgelegd door een club in een Brussel die ook nog eens een jaarlijkse verhoging van het budget eist met 5 % ...
Het Europarlement wil dat Nederland vanaf 2014 fors meer gaat betalen. En het CDA en één VVD'er vinden het allemaal prima.
Zo moet Europa elk jaar tenminste 5% meer krijgen. Dit zogenaamd om de klap van de inflatie op te vangen.
Ik zeg zogenaamd omdat de inflatie in de eurozone veel lager is dan 5%. Sterker nog, het was groot nieuws vorig jaar toen deze inflatie boven de 2% uitkwam. Dat was blijkbaar een hele schok.
http://www.dagelijksestan ... oparlement-eist-meer-geld
Zet dat ook nog eens af tegen alle dictatoriale regels die Brussel invoert en dan is het op 1 hand uit te tellen welke kant we op gaan
http://euobserver.com/19/113251
Om het maar niet te hebben over de instroom die regelrecht naar het Loket van de UWV wordt begeleidMee wijzigde dit bericht op 19-01-2012 20:45 met 7% - Geplaatst op donderdag 19 januari 2012 20:45Mee
Wie zei ook weer dat Nederland een rijk land was
In elk geval niet lang meer - Geplaatst op donderdag 19 januari 2012 21:38janneke2
Ik weet, dat het veel geld is, daar gaat het niet om.quote:Keesje1964 schreef op 19 januari 2012 @ 16:21:
,,Ja och dat kan'' ????? Ik geloof niet dat jij het begrijpt.........
10 miljard wordt aan r e n t e betaalt die 10 miljard is niet de staatsschuld !
Hm - als dat zo is, kun jij me dan uitleggen, waarom "we" 18 miljard moeten bezuinigen, aldus Rutte...?quote:Keesje1964 schreef op 19 januari 2012 @ 16:21:Die 18 miljard van Abn is een druppel op de gloeiende plaat op het totaal bedrag wat Nederland als schuld heeft.
....?quote:Keesje1964 schreef op 19 januari 2012 @ 16:21:Als die staatsschuld wordt weggewerkt dan houd Nederland 10 miljard per jaar over voor bv zorg of onderwijs of kultuur.
Bedoel je nou, dat aangezien we 18 miljard "moeten" bezuinigen,
er nu geheel geen geld is voor onderwijs, etc...?
...en dat dat geld pas weer beschikbaar zou zijn, als er geen rente op staatsleningen meer betaald hoeft te worden...?janneke2 wijzigde dit bericht op 19-01-2012 21:39 met 0% - Geplaatst op donderdag 19 januari 2012 21:45Mee
Als er geen rente meer betaald hoeft te worden , ( dus ook geen staatsschuld ) dan gaan /zijn de uitgave's ten opzichte van nu met 200 miljard terug gebracht..
Zeg dan alvast maar dag met je handje tegen de uitbreiding van de 130 km wegen ( sarcastisch bedoeld) - Geplaatst op donderdag 19 januari 2012 21:53marijke1
Die 130 km/h vind ik onzin, het zijn korte stukken, toevallig kwamen we er twee tegen anderhalve week geleden, je schiet er op die afstand ongeveer 37 seconden (geschat) mee op. Als je er wijzer van wilt worden moet er gewoon geen snelheidslimiet zijn, wie op de vierde baan rijdt kan dan gewoon de cruise control instellen op 200 en doorscheuren.marijke1 wijzigde dit bericht op 19-01-2012 21:55 met 2%Op het bovenstaande berust copyright© - Geplaatst op vrijdag 20 januari 2012 00:35Mee

WAKKER WORDEN MENSENquote:Mee schreef op 19 januari 2012 @ 20:42:
DEN HAAG - Door afspraken met de Europese Commissie uit 2009 moet het kabinet veel sneller en veel meer bezuinigen dan verwacht. Op grond van de huidige prognoses moet volgens ingewijden alleen al in 2013 minstens 7 miljard euro worden bespaard.
Opgelegd door een club in een Brussel die ook nog eens een jaarlijkse verhoging van het budget eist met 5 % ...
Het Europarlement wil dat Nederland vanaf 2014 fors meer gaat betalen. En het CDA en één VVD'er vinden het allemaal prima.
Zo moet Europa elk jaar tenminste 5% meer krijgen. Dit zogenaamd om de klap van de inflatie op te vangen.
Ik zeg zogenaamd omdat de inflatie in de eurozone veel lager is dan 5%. Sterker nog, het was groot nieuws vorig jaar toen deze inflatie boven de 2% uitkwam. Dat was blijkbaar een hele schok.
Zet dat ook nog eens af tegen alle dictatoriale regels die Brussel invoert en dan is het op 1 hand uit te tellen welke kant we op gaan
Om het maar niet te hebben over de instroom die regelrecht naar het Loket van de UWV wordt begeleid
\Het gaat wel over afspraken uit 2009
En dat wist dit kabinet niet
http://www.youtube.com/watch?v=K5O01uO0sY4 - Geplaatst op vrijdag 20 januari 2012 01:55Mee
Over een paar jaar zal dit ook het geval zijn in Nederland met deze graaiers aan de macht.
Toen ze de studenten financieel een kopje kleiner maakten, zweeg ik want ik was geen schuimsmarcheerder.
Toen ze de bijstandstrekkers financieel het zwijgen oplegde, zweeg ik want ik was geen bijstandsparasiet.
Toen ze de gepensioneerden het geld ontnamen, zweeg ik want ik was geen pensionado.
Toen ze ons arbeiders kaal plukten, was er niemand meer, die nog protesteren kon.
- Geplaatst op vrijdag 20 januari 2012 12:27Keesje1964
quote:ellon schreef op 19 januari 2012 @ 18:13:
[...]
De noodlening betrof een totaal bedrag van 159 miljard Euro. Rutte had het over 109 miljard. Het Nederlandse aandeel in het geheel was 5,5 miljard. Was het gehele bedrag 109 miljard geweest, dan was het Nederlandse aandeel 3 miljard. Foutje van 2,5 miljard.
Dan je wel Ellon nu begrijp ik wat je bedoeld.
Dus het was niet ,,erg vaak'' met slechts 1 voorbeeld. - Geplaatst op vrijdag 20 januari 2012 12:31Keesje1964
Janneke2 wij begrijpen elkaar niet. Je blijft andere dingen lezen als wat ik zeg dus ik ga er niet meer op in sorry. - Geplaatst op vrijdag 20 januari 2012 13:48Mee
quote:Mee schreef op 19 januari 2012 @ 20:42:
Om het maar niet te hebben over de instroom die regelrecht naar het Loket van de UWV wordt begeleid
Haal deze toch weer naar boven want blijkbaar dringt het nog niet door
Afspraken gemaakt in 2009
Extra bezuiniging van 7 miljard in 2013
Hier is niets over gezegd tot nu toe
Lopende bezuiniging van 18 miljard ingaande 2012
Extra bezuiniging van 10 miljard wordt in Maart bekend gemaakt
Extra geld naar het EU noodfonds van minimaal 50 miljard is in onderhandeling , naast de al toegezegde miljarden
En dan hebben we nog de dictators in Brussel die jaarlijks een stijging van de begroting eisen met 5%
Om hun projecten ( kuch) te laten slagen ..
Ook de instroom van Europeanen die volgens de verdragen na 1 jaar werkzaam te zijn geweest of in hun eigen onderhoud hebben voorzien , recht hebben op bijstand
Wat inmiddels al tegen de 50.000 Polen heeft opgeleverd die daar gebruik van maken..
En ook miljarden gaat kosten
Nederland is ingestapt in de sneltrein naar de afgrond - Geplaatst op vrijdag 20 januari 2012 14:09janneke2quote:Mee schreef op 20 januari 2012 @ 13:48:
Haal deze toch weer naar boven want blijkbaar dringt het nog niet door
Hm - rente op staatsleningen is iets, dat al eeuwen bestaat.
De bedragen zijn doorgaans fors.
En principieel gesproken word ik er niet blij van: rente is als systeem nou niet direct zo fris. (Rente maakt de rijker rijker en de armen armer - en een blik op de wereldkaart leert, dat wij bij de rijken horen, zelfs als we al meer dan 150 jaar staatsleningen uitgeven.)
Dus wie een beter systeem weet dan staatleningen tegen rente; ik houd me aanbevolen.
quote:Mee schreef op 20 januari 2012 @ 13:48:Extra geld naar het EU noodfonds van minimaal 50 miljard is in onderhandeling , naast de al toegezegde miljarden
Ja - dat is de eurocrisis.
Ook gen fijn iets - maar uit de euro stappen, (afgezien van die meneer met dat geblondeerde haar) - geen serieuze econoom of politicus die daar aan denkt.
Dus dat is in feite "vestzak, - broekzak" geld.
(En de je het niet, snijd je jezelf enorm in de vingers.)janneke2 wijzigde dit bericht op 20-01-2012 14:10 met 0% - Geplaatst op vrijdag 20 januari 2012 17:33Pagan

Dat laatste is niet waar, er zijn wel degelijk economen die het beter vinden om uit de euro te stappen. Er wordt al uitgegaan van een scenario met een euro voor de zwakke en eentje voor de sterke landen. Laatst waarschuwde Morgan Stanley dat er grote kans is dat Duitsland er uit stapt, het is dus echt niet zo dat geen enkel weldenkend mens daaraan denkt, zoals jij doet voorkomen.quote:janneke2 schreef op 20 januari 2012 @ 14:09:
[...]
Hm - rente op staatsleningen is iets, dat al eeuwen bestaat.
De bedragen zijn doorgaans fors.
En principieel gesproken word ik er niet blij van: rente is als systeem nou niet direct zo fris. (Rente maakt de rijker rijker en de armen armer - en een blik op de wereldkaart leert, dat wij bij de rijken horen, zelfs als we al meer dan 150 jaar staatsleningen uitgeven.)
Dus wie een beter systeem weet dan staatleningen tegen rente; ik houd me aanbevolen.
[...]
Ja - dat is de eurocrisis.
Ook gen fijn iets - maar uit de euro stappen, (afgezien van die meneer met dat geblondeerde haar) - geen serieuze econoom of politicus die daar aan denkt.
Dus dat is in feite "vestzak, - broekzak" geld.
(En de je het niet, snijd je jezelf enorm in de vingers.)Pagan wijzigde dit bericht op 20-01-2012 17:34 met 0%"Beledigingen zijn de argumenten van hen, die ongelijk hebben." - Geplaatst op vrijdag 20 januari 2012 17:45Keesje1964
Daar ben ik het mee eens pagan. - Geplaatst op vrijdag 20 januari 2012 23:10Mee
vr 20 jan 2012, 21:37 | lees voor
Gemeenten: taaleis in bijstand onuitvoerbaar
DEN HAAG - Mensen die geen Nederlands spreken, uitsluiten van bijstand, is onuitvoerbaar voor gemeenten. Dergelijke regelgeving is in strijd met het zogenoemde gelijkheidsbeginsel. Dat zei de Vereniging Nederlandse Gemeenten (VNG) vrijdag.
http://www.telegraaf.nl/b ... _is_onuitvoerbaar___.html
Volledig ziek dit landMee wijzigde dit bericht op 20-01-2012 23:10 met 0% - Geplaatst op vrijdag 20 januari 2012 23:27marijke1
Even los van het feit van een uitkering. Hoe ziet je leven eruit als je woont in een land waarvan je de taal niet kent? Ik wil niet eens met vakantie naar een land waarvan ik de taal niet spreek, misschien beperk ik me daardoor tot Duits- Engels- en Franstalige landen, met Frans kom je in Italië ook een heel eind, Turkije kan ook nog net alhoewel ik niet verder kom dan korte zinnetjes maar ik kan het enigszins volgen en lezen en dat is al mooi meegenomen. Als je je ergens anders vestigt lijkt me het leren van de landstaal toch wel het aller belangrijkst, tenzij je in volstrekte afzondering wilt leven.Op het bovenstaande berust copyright© - Geplaatst op woensdag 25 januari 2012 20:27Adoeseg
Los van het feit dat we een van de rijkste landen schijnen te zijn: misschien kan dit nieuws er nog wel bij:
NOS vandaag:
Nieuwe tegenvaller hsl kost Rijk 160 miljoen
Fyra-trein NOS
Toegevoegd: woensdag 25 jan 2012, 18:25
De overheid moet als aandeelhouder 166 miljoen euro reserveren om verliezen bij de hogesnelheidslijn op te vangen. Dat staat in een nog vertrouwelijk rapport van het onderzoeksbureau van de Tweede Kamer, dat de NOS heeft kunnen inzien.
De tegenvaller was al door minister Schultz van Infrastructuur gemeld, maar dat gebeurde alleen in de kleine lettertjes bij de miljoenennota.
Bij Kamerleden bestaat grote bezorgdheid over de toekomst van de hsl, zo blijkt uit het rapport.
Molensteen
Volgens VVD-Kamerlid Aptroot lijkt de NS niet in staat te zijn om op een goede manier de hsl te laten rijden. Ook noemt hij het een "gemiste kans" dat andere bedrijven niet de kans krijgen om de snelle treinen te laten rijden.
PvdA-Kamerlid Monasch: "Minister Schultz is voor een oplossing gegaan: de NS. En het is zeer de vraag of dat de beste oplossing is voor de belastingbetaler en de reiziger."
D66 noemt de nieuwe ontwikkeling "zorgelijk." Volgens Kamerlid Verhoeven heeft minister Schultz steeds een rooskleurig beeld geschets, "maar het wordt steeds meer een molensteen om de nek van de Nederlandse belastingbetaler."Kiss slowly, laugh insanely, live truly, and and forgive quickly, (Paul Coelho) - Geplaatst op woensdag 25 januari 2012 20:36janneke2quote:Pagan schreef op 20 januari 2012 @ 17:33:
[...]
Dat laatste is niet waar, er zijn wel degelijk economen die het beter vinden om uit de euro te stappen. Er wordt al uitgegaan van een scenario met een euro voor de zwakke en eentje voor de sterke landen. Laatst waarschuwde Morgan Stanley dat er grote kans is dat Duitsland er uit stapt, het is dus echt niet zo dat geen enkel weldenkend mens daaraan denkt, zoals jij doet voorkomen.
Goed dan, er zijn idd economen die daar aan denken.
Hoe weldenkend, tja...
Eve googlen:
" Daniel Amerman & The Turning Inflation Into Wealth Mini-Course" - klinkt mij niet fijn in de oren: heoje als rijk mensn lekker een slatje kunt slaan uit Duitsland die uit de euro stapt.
...wauw, daar hebben we nou echt behoefte aan. - Geplaatst op woensdag 25 januari 2012 23:58Pagan

Je eerste zin is wat mij betreft afdoende, het ging mij er om dat je zeer stellig dingen beweert die niet waar zijn, waardoor je hier mensen op het verkeerde been kunt zetten.quote:janneke2 schreef op 25 januari 2012 @ 20:36:
[...]
Goed dan, er zijn idd economen die daar aan denken.
Hoe weldenkend, tja...
Eve googlen:
" Daniel Amerman & The Turning Inflation Into Wealth Mini-Course" - klinkt mij niet fijn in de oren: heoje als rijk mensn lekker een slatje kunt slaan uit Duitsland die uit de euro stapt.
...wauw, daar hebben we nou echt behoefte aan."Beledigingen zijn de argumenten van hen, die ongelijk hebben." - Geplaatst op woensdag 01 februari 2012 20:50Mik1
Top 10 Rijkste Landen
Welke landen in de wereld zijn het rijkst, waarbij het rijkst wil zeggen het meest te besteden per inwoner (het BBP gedeeld door het aantal inwoners). De cijfers zijn afkomstig van het IMF uit 2009.
Top 10 Rijkste Landen per inwoner
Luxemburg – $78.409
Qatar – $78.260
Noorwegen – $51.985
Singapore – $50.180
Brunei – $47.930
Verenigde Staten – $ 45.934
Hong Kong – $42.653
Zwitserland – $40.484
Nederland – $39.877
Ierland – $38.663
Australië – $38.663
Rijkste Landen
Bekijk je niet per inwoner, maar het bedrag van het totale land dan ziet de lijst er volledig anders uit:
Verenigde Staten – $14.119.050 miljoen
Japan – $5.068.894 miljoen
China – $4.984.731 miljoen
Duitsland – $3.338.675 miljoen
Frankrijk – $2.656.378 miljoen
Verenigd Koninkrijk – $2.178.856 miljoen
Italië – $2.118.264 miljoen
Brazilië – $1.574.039 miljoen
Spanje – $1.467.889 miljoen
Canada – $1.336.066 miljoen
In deze lijst vinden we Nederland terug op plaats 16 met $796.651 miljoen.
Lijst rijkste landen 2011, gevonden via Google.When I saw you the first time, I knew right away that you and I were connected in a way
Dit onderwerp heeft 55 reacties, en bestaat uit 3 pagina's. U bent momenteel op pagina last van 3.
De laatste reactie is geplaatst op 01-02-2012 20:50.
NL één vd drie rijkste landen ter wereld