Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Actueel
  4. NL één vd drie rijkste landen ter wereld

Dit onderwerp heeft 55 reacties, en bestaat uit 3 pagina's. U bent momenteel op pagina 3 van 3.
De laatste reactie is geplaatst op 01-02-2012 20:50.

NL één vd drie rijkste landen ter wereld

Ga naar een onderdeel
  1. Mee
    Afbeelding van Mee

vr 20 jan 2012, 21:37 | lees voor
    Gemeenten: taaleis in bijstand onuitvoerbaar

DEN HAAG - Mensen die geen Nederlands spreken, uitsluiten van bijstand, is onuitvoerbaar voor gemeenten. Dergelijke regelgeving is in strijd met het zogenoemde gelijkheidsbeginsel. Dat zei de Vereniging Nederlandse Gemeenten (VNG) vrijdag.

http://www.telegraaf.nl/b ... _is_onuitvoerbaar___.html

Volledig ziek dit land

Mee wijzigde dit bericht op 20-01-2012 23:10 met 0%

2. marijke1
    Afbeelding van marijke1

Even los van het feit van een uitkering. Hoe ziet je leven eruit als je woont in een land waarvan je de taal niet kent? Ik wil niet eens met vakantie naar een land waarvan ik de taal niet spreek, misschien beperk ik me daardoor tot Duits- Engels- en Franstalige landen, met Frans kom je in Italië ook een heel eind, Turkije kan ook nog net alhoewel ik niet verder kom dan korte zinnetjes maar ik kan het enigszins volgen en lezen en dat is al mooi meegenomen. Als je je ergens anders vestigt lijkt me het leren van de landstaal toch wel het aller belangrijkst, tenzij je in volstrekte afzondering wilt leven.

Op het bovenstaande berust copyright©

3. Adoeseg
    Afbeelding van Adoeseg

Los van het feit dat we een van de rijkste landen schijnen te zijn: misschien kan dit nieuws er nog wel bij:
    NOS vandaag:

Nieuwe tegenvaller hsl kost Rijk 160 miljoen

Fyra-trein NOS

Toegevoegd: woensdag 25 jan 2012, 18:25

De overheid moet als aandeelhouder 166 miljoen euro reserveren om verliezen bij de hogesnelheidslijn op te vangen. Dat staat in een nog vertrouwelijk rapport van het onderzoeksbureau van de Tweede Kamer, dat de NOS heeft kunnen inzien.

De tegenvaller was al door minister Schultz van Infrastructuur gemeld, maar dat gebeurde alleen in de kleine lettertjes bij de miljoenennota.

Bij Kamerleden bestaat grote bezorgdheid over de toekomst van de hsl, zo blijkt uit het rapport.

Molensteen

Volgens VVD-Kamerlid Aptroot lijkt de NS niet in staat te zijn om op een goede manier de hsl te laten rijden. Ook noemt hij het een "gemiste kans" dat andere bedrijven niet de kans krijgen om de snelle treinen te laten rijden.

PvdA-Kamerlid Monasch: "Minister Schultz is voor een oplossing gegaan: de NS. En het is zeer de vraag of dat de beste oplossing is voor de belastingbetaler en de reiziger."

D66 noemt de nieuwe ontwikkeling "zorgelijk." Volgens Kamerlid Verhoeven heeft minister Schultz steeds een rooskleurig beeld geschets, "maar het wordt steeds meer een molensteen om de nek van de Nederlandse belastingbetaler."

Kiss slowly, laugh insanely, live truly, and and forgive quickly, (Paul Coelho)

4. janneke2
    Afbeelding van janneke2

quote:
    Pagan schreef op 20 januari 2012 @ 17:33:
    [...]

Dat laatste is niet waar, er zijn wel degelijk economen die het beter vinden om uit de euro te stappen. Er wordt al uitgegaan van een scenario met een euro voor de zwakke en eentje voor de sterke landen. Laatst waarschuwde Morgan Stanley dat er grote kans is dat Duitsland er uit stapt, het is dus echt niet zo dat geen enkel weldenkend mens daaraan denkt, zoals jij doet voorkomen.

Goed dan, er zijn idd economen die daar aan denken.

Hoe weldenkend, tja...
    Eve googlen:
    " Daniel Amerman & The Turning Inflation Into Wealth Mini-Course" - klinkt mij niet fijn in de oren: heoje als rijk mensn lekker een slatje kunt slaan uit Duitsland die uit de euro stapt.
    ...wauw, daar hebben we nou echt behoefte aan.

5. Pagan
    Afbeelding van Pagan

quote:
    janneke2 schreef op 25 januari 2012 @ 20:36:
    [...]

Goed dan, er zijn idd economen die daar aan denken.

Hoe weldenkend, tja...
    Eve googlen:
    " Daniel Amerman & The Turning Inflation Into Wealth Mini-Course" - klinkt mij niet fijn in de oren: heoje als rijk mensn lekker een slatje kunt slaan uit Duitsland die uit de euro stapt.
    ...wauw, daar hebben we nou echt behoefte aan.
    Je eerste zin is wat mij betreft afdoende, het ging mij er om dat je zeer stellig dingen beweert die niet waar zijn, waardoor je hier mensen op het verkeerde been kunt zetten.

"Beledigingen zijn de argumenten van hen, die ongelijk hebben."

6. Mik1
    Afbeelding van Mik1

Top 10 Rijkste Landen

Welke landen in de wereld zijn het rijkst, waarbij het rijkst wil zeggen het meest te besteden per inwoner (het BBP gedeeld door het aantal inwoners). De cijfers zijn afkomstig van het IMF uit 2009.
    Top 10 Rijkste Landen per inwoner

Luxemburg – $78.409
    Qatar – $78.260
    Noorwegen – $51.985
    Singapore – $50.180
    Brunei – $47.930
    Verenigde Staten – $ 45.934
    Hong Kong – $42.653
    Zwitserland – $40.484
    Nederland – $39.877
    Ierland – $38.663
    Australië – $38.663

Rijkste Landen

Bekijk je niet per inwoner, maar het bedrag van het totale land dan ziet de lijst er volledig anders uit:

Verenigde Staten – $14.119.050 miljoen
    Japan – $5.068.894 miljoen
    China – $4.984.731 miljoen
    Duitsland – $3.338.675 miljoen
    Frankrijk – $2.656.378 miljoen
    Verenigd Koninkrijk – $2.178.856 miljoen
    Italië – $2.118.264 miljoen
    Brazilië – $1.574.039 miljoen
    Spanje – $1.467.889 miljoen
    Canada – $1.336.066 miljoen

In deze lijst vinden we Nederland terug op plaats 16 met $796.651 miljoen.

Lijst rijkste landen 2011, gevonden via Google.

When I saw you the first time, I knew right away that you and I were connected in a way

x
duurt nog: 24:00:00
€54.95
€29.95
x x