Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Actueel
  4. Uitgekotst vlees

Dit onderwerp heeft 577 reacties, en bestaat uit 24 pagina's. U bent momenteel op pagina last van 24.
De laatste reactie is geplaatst op 18-04-2012 13:36.

Uitgekotst vlees

Ga naar een onderdeel
  1. gossa
    Afbeelding van gossa

quote:
    marijke1 schreef op 29 januari 2012 @ 20:04:
    Na het offerfeest worden de schapenkoppen gegrilld verkocht op de markt. Hier zie je een kind van een jaar of zes met een zak patat lopen, daar kluiven ze een schapenkop af. We waren twee keer in Turkije tijdens het offerfeest, de eerste keer had ik er geen erg in, alle andere keren wel maar de laatste keer had ik me een dag verrekend, ik heb tot ver voorbij de Bulgaarse grens met mijn ogen dicht in de auto gezeten, we konden niet eens ergens stoppen om iets te drinken, het was één bloedbad.
    Onder de term "halal" is alles geoorloofd......

2. Pagan
    Afbeelding van Pagan

quote:
    marijke1 schreef op 29 januari 2012 @ 20:04:
    Na het offerfeest worden de schapenkoppen gegrilld verkocht op de markt. Hier zie je een kind van een jaar of zes met een zak patat lopen, daar kluiven ze een schapenkop af. We waren twee keer in Turkije tijdens het offerfeest, de eerste keer had ik er geen erg in, alle andere keren wel maar de laatste keer had ik me een dag verrekend, ik heb tot ver voorbij de Bulgaarse grens met mijn ogen dicht in de auto gezeten, we konden niet eens ergens stoppen om iets te drinken, het was één bloedbad.

Wat wil nu zeggen, dat een zak patat voor een kind van 6 normaler is dan een gregrillde schapenkop? Wat denk je dat gezonder is? Of is het van wat de boer niet kent, dat lust ie niet. In Schotland heb je schapenmaag en in Frankrijk eten ze slakken, so what? Of gaat het om het bloedbad?

Varkens
    Tweederde van de te slachten varkens wordt bedwelmd met een elektrische shock. Hierbij worden de dieren van elkaar gescheiden, wat stress oplevert. Op de kop worden elektrodes met klemmen vastgezet. Als deze shock goed wordt uitgevoerd is het varken binnen een seconde buiten bewustzijn. Maar dan moet wel de bedwelmingsapparatuur goed zijn onderhouden en juist zijn afgesteld, het personeel goed opgeleid en de snelheid van de slachtlijn niet te hoog staan.

Eenderde van de varkens, ruim 4,5 miljoen per jaar, worden met CO2-gas verdoofd bij Vion. Hierbij gaan de varkens in groepen met een lift een put in, die gevuld is met CO².
    Dit is een verstikkend gas, dat pijnlijk is en brandt bij het inademen. Bewusteloosheid treedt na enkele tot tientallen seconden in. Er is discussie of het voordeel van 'in de groep blijven' opweegt tegen de langzamere en pijnlijke intreding van bewusteloosheid ten opzichte van de stress van het scheiden en directe elektrocutie.

Bij varkens komt ritueel slachten niet voor.

Pagan wijzigde dit bericht op 29-01-2012 20:17 met 0%
    "Beledigingen zijn de argumenten van hen, die ongelijk hebben."

3. marijke1
    Afbeelding van marijke1

quote:
    Pagan schreef op 29 januari 2012 @ 20:17:
    [...]

Wat wil nu zeggen, dat een zak patat voor een kind van 6 normaler is dan een gregrillde schapenkop? Wat denk je dat gezonder is? Of is het van wat de boer niet kent, dat lust ie niet. In Schotland heb je schapenmaag en in Frankrijk eten ze slakken, so what? Of gaat het om het bloedbad?

Varkens
    Tweederde van de te slachten varkens wordt bedwelmd met een elektrische shock. Hierbij worden de dieren van elkaar gescheiden, wat stress oplevert. Op de kop worden elektrodes met klemmen vastgezet. Als deze shock goed wordt uitgevoerd is het varken binnen een seconde buiten bewustzijn. Maar dan moet wel de bedwelmingsapparatuur goed zijn onderhouden en juist zijn afgesteld, het personeel goed opgeleid en de snelheid van de slachtlijn niet te hoog staan.

Eenderde van de varkens, ruim 4,5 miljoen per jaar, worden met CO2-gas verdoofd bij Vion. Hierbij gaan de varkens in groepen met een lift een put in, die gevuld is met CO².
    Dit is een verstikkend gas, dat pijnlijk is en brandt bij het inademen. Bewusteloosheid treedt na enkele tot tientallen seconden in. Er is discussie of het voordeel van 'in de groep blijven' opweegt tegen de langzamere en pijnlijke intreding van bewusteloosheid ten opzichte van de stress van het scheiden en directe elektrocutie.

Bij varkens komt ritueel slachten niet voor.
    Logisch dat ritueel slachten bij varkens niet voorkomt, varkens zijn onrein. Dat neemt niet we dat oerwoudbewoners een varken gewoon onthoofden of doodsteken, ooit wel eens een varken gehoord in doodsnood?

Op het bovenstaande berust copyright©

4. marijke1
    Afbeelding van marijke1

[quote]Pagan schreef op 29 januari 2012 @ 20:17:
    [...]

=========================

Dus je zou er niet raar van opkijken als je op de weekmarkt in de plaats waar je woont iemand een schapenkop zou zien afluiven?

Bij de weg, ik mag ook graag een portie slakken naar binnen werken.

marijke1 wijzigde dit bericht op 29-01-2012 21:20 met 6%
    Op het bovenstaande berust copyright©

5. ellon
    Afbeelding van ellon

Wat zou dat uitmaken? Ik vind het zelf ook geen prettig gezicht als mensen zo'n glibberige haring naar binnen laten glijden, maar dat komt alleen omdat ik het zelf niet lust. Iemand die dat lekker vindt, zal dat niet hebben.

De natuur is een wonder. Een miljoen jaar geleden wist nog niemand, dat de mens een bril zou dragen en toch staan onze oren op de goede plaats

6. Adoeseg
    Afbeelding van Adoeseg

Oei, en dát vind ik nou heerlijk, een lekkere haring! Zoute haring! Zo naar binnen laten glijden.
    Mijn Amerikaanse vrienden zijn compleet van slag als ze me dat zien doen!
    En slakken: graag, met zo'n ondefinieerbaar groen sausje wat naar knoflook en roomboter smaakt ( wat het waarschijnlijk ook is)...
    Varkensvlees? ben ik niet dol op, wel een varkenshaasje , heerlijk met een roomsausje en grote schijven verse champignons, nog lekkerder als saté met een pittig satésausje...
    Lamsvlees: heerlijke boutjes, met verse kruiden in roomboter gebakken, mmmjammie....

Adoeseg wijzigde dit bericht op 29-01-2012 22:02 met 53%
    Kiss slowly, laugh insanely, live truly, and and forgive quickly, (Paul Coelho)

7. missmarple
    Afbeelding van missmarple

quote:
    missmarple schreef op 29 januari 2012 @ 19:43:
    [...]

...........................
    Ik zag een vakantiefilmpje van een "buitenlandse moslimslager"...althans er werden schapen geslacht. De schapenkoppen lagen op een houten tafel "te wachten"...in de buitenlucht. Zal het halal zijn geweest? vast wel.
    ps. het waren "rauwe" schapenkoppen, met oor en al er aan.....die lagen te wachten tot dat de gril plaats had....en zo te zien lagen ze toch al wat langer...Ik heb dan toch liever een zakje frietjes op de vuist met een klodder mayonaise...dan een schapenkop waar de vliegen op hebben gezeten..............een

ModLibelle wijzigde dit bericht op 30-01-2012 19:13 met 6%: provocatie

8. Adoeseg
    Afbeelding van Adoeseg

Wees maar blij dat je niet in een arm land woont, daar hebben ze nog nooit gehoord van hygiëne...

9. Keesje1964
    Afbeelding van Keesje1964

Generaliseer niet zo over de armoe in veel landen !

10. missmarple
    Afbeelding van missmarple

.

ModLibelle wijzigde dit bericht op 30-01-2012 19:14 met 99%: provocatie

11. ellon
    Afbeelding van ellon

quote:
    Keesje1964 schreef op 30 januari 2012 @ 17:18:
    Generaliseer niet zo over de armoe in veel landen !
    Wat bedoel je daarmee? Ik zie niet dat Adoeseg het over veel landen heeft.

De natuur is een wonder. Een miljoen jaar geleden wist nog niemand, dat de mens een bril zou dragen en toch staan onze oren op de goede plaats

12. Mee
    Afbeelding van Mee

Een topic die geopend wordt, 563 reacties ,, vele lage reacties over PVVérs , vanuit de tweede kamer (oppositie) worden er vragen gesteld, ontslag wordt er geeist, aangiftes worden er gedaan
    Meer dan een week voorpagina nieuws , diverse veronderstellingen ....

En dat allemaal over een intern mailtje van een PVV lid van meer dan een jaar geleden na aanleiding van een discussie in de raad.
    En het raadslid iemand een uitgekotst halal vlees noemt

Links Nederland op zijn achterste benen en ooh zo verontwaardigd

En wat blijft het ijzig stil als een SP lid Rutte met een mes wil ombrengen en nog veel meer idiote dingen wil gaan doen , zoals Jort kelder doodschieten
    Geen kamer vragen , geen ontslag geeist , geen achterlijk SPers in het land , geen diverse tv programma's die er aandacht aan besteden, geen topics die er worden geopend , geen aangiftes
    En het bewuste raadslid wordt alleen maar tijdelijk even op non actief gesteld
    En dit was geen intern mailtje, nee gewoon in het openbaar op sociale media als facebook en twitter
    HOE DOORZICHTIG
    En ik weet niet wat schadelijker is voor en/of de mensen
    Het linkse gekrakeel of de PVV
    Neig hoe langer hoe meer de toch de linkse kant erger te gaan vinden en gevaarlijker

Ik en een mes. En geen Rutte in de buurt. Hij zal eens GEEN mazzel hebben die bloedhond

http://www.geenstijl.nl/archives/images/jortafschieten.jpg
    http://www.geenstijl.nl/archives/images/ruttemes.jpg
    http://www.geenstijl.nl/archives/images/doodtrappen.jpg

vr 13 apr 2012, 11:42 | 965 reacties | lees voor
    SP'er: kan iemand Jort Kelder afschieten?

AMSTERDAM - Een duoraadslid van de SP in Amsterdam-West zou presentator Jort Kelder maar wat graag van de aardbodem zien verdwijnen. "Kan iemand die Jort afschieten? Dank", aldus Pascal Smit.

Smit wenst Jort Kelder ook een chronische ziekte toe op zijn Facebookprofiel. "Hij moet een chronische ziekte krijgen en kreperen in de bijstand die pleurishond en de rest van zijn soort. En elke dag pijn lijden en zelf z'n medicijnen dokken...naar de voedselbank die hufter."
    Overigens is Jort Kelder niet de enige die het moet ontgelden bij Smit. Ook Mark Rutte moet vrezen voor zijn leven als het aan Smit ligt: "Ben uien aan 't snijden nu. Weet niet wat me meer aan t huilen maakt. Die uien of onze asociale onmenselijke teringregering. Ik en een mes. En geen Rutte in de buurt. Hij zal eens GEEN mazzel hebben die bloedhond

Mee wijzigde dit bericht op 16-04-2012 19:32 met 0%

13. ellon
    Afbeelding van ellon

Helemaal gelijk, Mee. De man is een volslagen idioot en moet onmiddellijk uit de politiek, maar ik geloof dat hij al vertrokken is; en terecht.

Voor mij maakt het helemaal geen verschil of iemand van de SP zich misdraagt of van de PVV. Mensen die zich zo uitlaten, horen niet in de politiek en zijn gevaarlijk. Het is aan degenen die hij belasterd en bedreigd heeft (en eventueel aan de politie) of zij hier wat mee willen. Dat was bij Özturk ook zo. Die heeft aangifte overwogen, maar het niet gedaan. Gek genoeg zit de PVV'er nog wel in de politiek; welliswaar als éénmansclubje, maar toch...

14. Adoeseg
    Afbeelding van Adoeseg

Mijn idee. Zo zullen er wel meer rondlopen, met die maffe ideeën en die idiote uitspraken. Distantieer ik me van.

15. ellon
    Afbeelding van ellon

Daar hoeven wij ons helemaal niet van te distantiëren, Adoeseg. Wij zijn namelijk helemaal niet verantwoordelijk voor wat een mafkees van de SP roept omdat wij toevallig ook links zijn. De SP moet hierin haar verantwoordelijkheid nemen. En de SP deed terecht het enige wat een fatsoenlijke partij in zo’n geval doet. Keihard ingrijpen. Niet een avondje boos kijken op SBS6 om vervolgens de brievenbuspisser of de bijldreiger een vette promotie te geven, zoals de PVV doet.

En niemand valt hier ook nog over de krankzinnige tweet van WIlders over de Turkse premier en weet je waarom? Er valt hier helemaal niets meer te bediscussiëren. Ik zou niet weten met wie.

16. Adoeseg
    Afbeelding van Adoeseg

Ik ook niet. Dus distantiëer ik me.

17. Willemijn23
    Afbeelding van Willemijn23

quote:
    ellon schreef op 17 april 2012 @ 08:19:
    Daar hoeven wij ons helemaal niet van te distantiëren, Adoeseg. Wij zijn namelijk helemaal niet verantwoordelijk voor wat een mafkees van de SP roept omdat wij toevallig ook links zijn. De SP moet hierin haar verantwoordelijkheid nemen. En de SP deed terecht het enige wat een fatsoenlijke partij in zo’n geval doet. Keihard ingrijpen. Niet een avondje boos kijken op SBS6 om vervolgens de brievenbuspisser of de bijldreiger een vette promotie te geven, zoals de PVV doet.

En niemand valt hier ook nog over de krankzinnige tweet van WIlders over de Turkse premier en weet je waarom? Er valt hier helemaal niets meer te bediscussiëren. Ik zou niet weten met wie.
    Ik kijk dan ook wie de discussie aanzwengelt. Als het bijvoorbeeld iemand is die na een reactie iets roept van: "ik wist het, als vliegen op de stroop", dan meng ik me er echt niet in. Kinderachtig gedrag zie ik al de hele dag om me heen (al is dat daar wel leeftijdsadequaat), dat zoek ik niet in mijn vrije tijd op een forum.

Willemijn23 wijzigde dit bericht op 17-04-2012 20:03 met 0%
    Keer je om naar de zon... en je schaduw verdwijnt.

18. Adoeseg
    Afbeelding van Adoeseg

Soms moet je er gewoon van kotsen, niet dan? :loveit:

19. janneke2
    Afbeelding van janneke2

quote:
    missmarple schreef op 13 januari 2012 @ 19:37:
    waarom is een varken onreiner dan een schaap?

Nou gewoon: er zijn heilige boeken (zoals de bijbel) en daarin staan spijswetten.

Er is niets mis met het varken zelf, dat is gewoon een schepsel G-ds.
    Maar een vrome Jood of moslem eet het beest niet (en vraag me nou niet exact waarom christenen dit wel plegen te doen, van ons heilig boek mag het niet...).

20. Pagan
    Afbeelding van Pagan

Ik dacht dat ze ook twee keer ham kregen bij de manna.

"Beledigingen zijn de argumenten van hen, die ongelijk hebben."

21. ellon
    Afbeelding van ellon

Als god in den beginne een koelkast had geschapen, had god niet het niet verboden om varkens te eten.

22. Adoeseg
    Afbeelding van Adoeseg

Hahaha!! Heeft tie die niet uitgevonden dan?? :lol:

23. ellon
    Afbeelding van ellon

Jawel, maar niet 'in den beginne'. :lol:

24. niejel
    Afbeelding van niejel

Als je onze geschiedenis zo op je in laat werken overpeins ik regelmatig wat een inefficiënt gedoe het vroeger was. Nadat velen ziek werden van varkensvlees (zo'n heel varken krijg je niet in 1 dag op met z'n zessen) deden de leiders varkensvlees in de ban.
    :idee: De mensheid had dus eerst een koelkast moeten uitvinden en moeten bedenken wat je daarin kon bewaren. Daarna pas kan je keuzes maken wat je wel en niet kunt eten.
    De vraag is wel of we lang genoeg konden overleven oms die koelkast uit te vinden. Dat is gelukkig gelukt en daardoor leven we nog steeds.
    Vele uitvindingen later kan je via het www discussiëren of de volgorde van uitvindingen wel handig was. :lol:

25. ellon
    Afbeelding van ellon

Het gaat er niet om dat een varken niet in één dag opgegeten kon worden, want dat kon met een koe net zo min.

In varkensvlees komen veel biogene aminen voor. Biogene aminen zijn eiwitachtige stofjes die in alle levende weefsel van nature voorkomen. Het zijn giftige verbindingen die tal van uitwerkingen in het lichaam kunnen hebben. Dus als er veel van die stoffen in een dier zitten, is dat schadelijker.
    Bovendien eten varkens ook uitwerpselen. Het kan volgens vele wetenschappers leiden tot allerlei lichamelijke kwalen en allergieën. Zelfs in de westerse medische sector komen er steeds meer aanwijzingen dat varkensvlees een negatieve invloed op de gezondheid kan hebben.
    En last but not least: een varkenslichaam bevat veel vet en vet rot sneller dan vlees, zeker in de warme landen. Het verbod om varkens te eten is dan ook zo raar nog niet.

x
duurt nog: 24:00:00
€54.95
€29.95
x x