- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Columns
- Slim met geld
- Testpanel
- Uit het blad
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Libelle Academy
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 577 reacties, en bestaat uit 24 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 24.
De laatste reactie is geplaatst op 18-04-2012 13:36.
Uitgekotst vlees
- Geplaatst op vrijdag 13 januari 2012 12:41twinmom_67
http://www.telegraaf.nl/b ... _uitgekotst_vlees___.html
Gaat lekker bij die pvv club not.
Tijd dat dat zooitje ongeregeld opgeheven wordt.Schijn bedriegt soms zozeer dat je zou willen dat mensen, net als verpakte levensmiddelen, voorzien waren van een etiket met de ingredienten. ! - Geplaatst op vrijdag 13 januari 2012 12:50marijke1
Maar 't is wel een opmerking van maanden geleden, waarom daar nu ineens mee naar buiten komen, dat hadden ze toch eerder kunnen uitvechten?marijke1 wijzigde dit bericht op 13-01-2012 12:53 met 0%Op het bovenstaande berust copyright© - Geplaatst op vrijdag 13 januari 2012 12:55twinmom_67
Iq nihiel die Bosman hij kijkt of die te veel gesnoven heeft of te veel pillen geslikt heeft.Echt een boer Harms is het wiens iq lager is dan zijn schoenmaat.
Enneee vlees van een varken is niet hallal
Ja ook dat is raar idd waarom komt dit nu naar buiten,terwijl het al vanaf afgelopen zomer dateert.
Maar het geeft wel de mentaliteit weer van de pvver.De een zal het misschien netter verwoorden dan de ander,maar het niveau is zwaar beneden peil.Schijn bedriegt soms zozeer dat je zou willen dat mensen, net als verpakte levensmiddelen, voorzien waren van een etiket met de ingredienten. ! - Geplaatst op vrijdag 13 januari 2012 13:30marijke1
Ik zou de aanleiding voor het maken van die opmerking wel eens willen zien, die staat in een krant maar ik heb geen zin om te gaan zoeken in de archieven van alle kranten.Op het bovenstaande berust copyright© - Geplaatst op vrijdag 13 januari 2012 14:02hemelskoekje
Volgens het radionieuws van 14h is Bosman er al uitgezet.Droom wat je niet doet en doe wat je niet durft... - Geplaatst op vrijdag 13 januari 2012 14:13twinmom_67
Nu de rest van die ongeleide projectielen nog.Schijn bedriegt soms zozeer dat je zou willen dat mensen, net als verpakte levensmiddelen, voorzien waren van een etiket met de ingredienten. ! - Geplaatst op vrijdag 13 januari 2012 14:25janneke2quote:marijke1 schreef op 13 januari 2012 @ 13:30:
Ik zou de aanleiding voor het maken van die opmerking wel eens willen zien, die staat in een krant maar ik heb geen zin om te gaan zoeken in de archieven van alle kranten.
Tja - wat is de aanleiding, om je zo grof te uiten..?
Bij strafbare feiten stap je naar de politie - bij kleinere dingen, zeker van collega politici, stap je naar de pers.
De aanleiding zal waarschijnlijk geweest zijn, dat hij een of andere prive reden had, om fiks te willen schelden. - Geplaatst op vrijdag 13 januari 2012 14:31Adoeseg

Met onmiddelijke ingang.., zo, dat ruimt op...quote:hemelskoekje schreef op 13 januari 2012 @ 14:02:
Volgens het radionieuws van 14h is Bosman er al uitgezet.Kiss slowly, laugh insanely, live truly, and and forgive quickly, (Paul Coelho) - Geplaatst op vrijdag 13 januari 2012 14:36hemelskoekje
Ach, leven en laten leven denk ik altijd maar. Andersom word er ook gediscrimineerd. Vorig jaar werkte ik ergens waar de directeur een turk was en er zijn halve turkse familie ook werkte... Er werd dus werkelijk verboden of ham of wat dan ook wat niet hallal was te eten. Dat vind ik nét zo belachelijk en discrimineerd. Ik eet wat ik wil. Ik zeg ook niet tegen hun dat ze geen boter op hun brood mogen om wat voor een reden dan ook!hemelskoekje wijzigde dit bericht op 13-01-2012 14:38 met 0%Droom wat je niet doet en doe wat je niet durft... - Geplaatst op vrijdag 13 januari 2012 14:45janneke2Tja - leven en laten leven: soms moet ik dan opeens denken aan die gekke oude Romeinenbrief over eten:
(bijbel, brieven van Paulus, hoofdstuk 14: )
"15 Als u dus uw broeder of zuster kwetst door wat u eet, handelt u niet langer overeenkomstig de liefde.(...)
17want het koninkrijk van God is geen zaak van eten en drinken, maar van gerechtigheid, vrede en vreugde door de heilige Geest. 18 Wie Christus zo dient, doet wat God wil en wordt door de mensen gerespecteerd.
19 Laten we daarom streven naar wat de vrede bevordert en naar wat opbouwend is voor elkaar.
20 Breek het werk van God niet af omwille van wat u eet. Weliswaar is alle voedsel rein, maar het is verkeerd om iets te eten dat iemand aanstoot geeft.
21 Vlees, wijn of iets anders waaraan uw broeder of zuster aanstoot neemt, kunt u beter laten staan.
22 Uw overtuiging is een aangelegenheid tussen u en God. Gelukkig is wie zich niet schuldig voelt over zijn overtuiging,
23 maar wie twijfelt of hij alles mag eten, is op het moment dat hij alles eet al veroordeeld. Want het komt niet voort uit geloof, en alles wat niet uit geloof voortkomt is zondig."
Zo deden we dat eeuwenlang in NL....janneke2 wijzigde dit bericht op 13-01-2012 14:46 met 0% - Geplaatst op vrijdag 13 januari 2012 14:49hemelskoekje
Ben blij dat ik niet gelovig ben. Ik laat iedereen in hun waarde maar dat moeten ze ook bij mij doen.Droom wat je niet doet en doe wat je niet durft... - Geplaatst op vrijdag 13 januari 2012 14:55janneke2Ik ben blij te lezen dat je ieder in zijn waarde laat, maar zo klonken je woorden mbt. je vorige werkgever mij nou niet in de oren.
Dat klonk mij (niet meer, maar ook niet minder) in de oren als:
"Belachelijk, ik wil kunnen eten wat ik wil, ik baal ervan, ik vind het discriminatie, dat ik hier geen ham mag eten." (Juridisch is dat ene interessante... kluif
.)
Dan vind ik Paulus toch een stuk vriendelijker: "Weliswaar is alle voedsel rein, maar het is verkeerd om iets te eten dat iemand aanstoot geeft." - Geplaatst op vrijdag 13 januari 2012 15:01hemelskoekje
Als ik bij iemand ben Janneke, dan pas ik me uiteraard altijd keurig aan en zal de normen en waarden respecteren die ze hebben maar als je in een algemene ruimte bent dan vind ik het erg ver gaan om te zeggen dat je geen ham op je boterham mag hebben omdat hun dat niet mogen/willen eten. De volgende keer komt er iemand die allergisch is voor rood en dan mag je geen rode trui aan en de volgende heeft weer wat anders.
En dat aanstoot geven....dat doet me denken aan jaren geleden dat er meisjes verkracht werden omdat ze aanstoot gaven door korte rokjes te dragen. Ze vroegen er immers zelf om. Tja, zo kan je natuurlijk aan alles een draai geven.Droom wat je niet doet en doe wat je niet durft... - Geplaatst op vrijdag 13 januari 2012 15:10twinmom_67
Een zal er meer of minder mee bezig zijn.
Ik weet van een kerstdiner op school dat we voor de kinderen die moslim zijn kipnuggets zouden doen.Toen kwam er een met dat mogen we ook niet hebben,want dat wordt gebakken in vet waar ook frikandellen etcc in gemaakt worden .
Dus werden het hallal knakworsten.(ja die bestaan ook).
Maar er zijn er die wel die kipnuggets eten zonder te mekkeren over dat het samen met dat en dat gebakken is.Schijn bedriegt soms zozeer dat je zou willen dat mensen, net als verpakte levensmiddelen, voorzien waren van een etiket met de ingredienten. ! - Geplaatst op vrijdag 13 januari 2012 15:22marijke1
Aanstoot geven. Kunstwerken weghalen omdat er een blote teen te zien is, of nog erger, een pluk (schaam)haar. Een klein groepje mensen stoort zich eraan, alsof ze zelf geen tenen en schaamhaar hebben, de meerderheid die zich daar in het geheel niet aan stoort maar die slechts de kunst ziet moet zich daarbij neerleggen.Op het bovenstaande berust copyright© - Geplaatst op vrijdag 13 januari 2012 15:38hemelskoekje
En zo is het maar net Marijke.Droom wat je niet doet en doe wat je niet durft... - Geplaatst op vrijdag 13 januari 2012 16:03marijke1

Hier kan ik twee kanten mee uit: je vindt het òf onzin dat een meerderheid zich hierbij moet neerleggen of je schaart je achter de minderheid die vindt dat zij belangrijker is dan de meerderheid, democratie noemt men dat als ik het wel heb. Democratie betekent zo ongeveer "de meeste stemmen gelden".quote:hemelskoekje schreef op 13 januari 2012 @ 15:38:
En zo is het maar net Marijke.Op het bovenstaande berust copyright© - Geplaatst op vrijdag 13 januari 2012 16:11apekop
Die meneer Bosman toch...wat een niveau weer bij de pvv.
Maar goed,hij is niet de eerste en zal ook echt niet de laatste zijn waar wat mee loos is.
Het lijstje wordt steeds langer!Gaan jullie maar met de tijd mee, ik kom later wel.... - Geplaatst op vrijdag 13 januari 2012 16:33missmarple
Ik las vanmorgen ook de krant en dacht "tjonge jonge jonge moet dit nou weer?" Waarom gebruikt iemand zo'n lelijke woorden?
In de brief die Bosman aan de PVV mensen schreef stond : Ik ken deze meneer heel goed (ik zat met hem samen in de Ledenraad van de Rabobank) en hij is wat mij betreft niets meer en minder dan een stuk uitgekots halalvlees (maar dan wel van een Turks varken).
De brief is van 28 januari 2011. De omstreden mail is besproken tijdens een vergadering. Daar zijn excuses aangeboden. Maar Bosman neemt niets terug maar zal het in de toekomst wel anders formuleren.
De brief is naar buiten gebracht door een ex-PVV-er die nu enig lid is van de 'onafhankelijke statenfractie Limburg'. Stassen en Bosman zeggen "we hebben deze zaak vorig jaar afgehandeld. Die situatie is nu veranderd.Ze stellen dat Uringa de mail nu naar buiten brengt omdat hij wrok richting de partij zit...misschien wil hij nu zelf stemmen krijgen.missmarple wijzigde dit bericht op 13-01-2012 16:36 met 0% - Geplaatst op vrijdag 13 januari 2012 16:41twinmom_67
Hij zou volgens zijn vrouw spijt hebben ja hoor right...
Hij zal eerder denk ik omzetverlies of zo vrezen in zijn kruidenierswinkel of erger.
Het is gewoon een domme uitspraak van een domme man.
Klik hierSchijn bedriegt soms zozeer dat je zou willen dat mensen, net als verpakte levensmiddelen, voorzien waren van een etiket met de ingredienten. ! - Geplaatst op vrijdag 13 januari 2012 16:54missmarple
ik geloof wel dat hij spijt heeft van zijn woorden, want er stond: Daar zijn excuses aangeboden. Maar Bosman neemt niets terug maar zal het in de toekomst wel anders formuleren. ........
.missmarple wijzigde dit bericht op 14-01-2012 13:11 met 42% - Geplaatst op vrijdag 13 januari 2012 17:12twinmom_67
Schijn bedriegt soms zozeer dat je zou willen dat mensen, net als verpakte levensmiddelen, voorzien waren van een etiket met de ingredienten. ! - Geplaatst op vrijdag 13 januari 2012 18:47Adoeseg

Overal in de wereld hangen blootkunstwerken. Mensen die zich daaraan ergeren doen er goed aan die Musea te mijden...quote:marijke1 schreef op 13 januari 2012 @ 15:22:
Aanstoot geven. Kunstwerken weghalen omdat er een blote teen te zien is, of nog erger, een pluk (schaam)haar. Een klein groepje mensen stoort zich eraan, alsof ze zelf geen tenen en schaamhaar hebben, de meerderheid die zich daar in het geheel niet aan stoort maar die slechts de kunst ziet moet zich daarbij neerleggen.Kiss slowly, laugh insanely, live truly, and and forgive quickly, (Paul Coelho) - Geplaatst op vrijdag 13 januari 2012 19:07mijzelfSpekkies mogen ook niet ,hoorde ik.Er zit chelletine in gemaakt van varkens beenderen,dus ook onrein.Ja je moet het allemaal maar weten hé. Er is ook een runderversie van en dat mag dan wel.Het is dan wel ingewikkeld hoor vooral voor kinderen maar ja die zin er mee opgevoed als het goed is.Maar die opmerking kan je natuurlijk niet maken,zo zal het steeds erger worden ,en wat schiet je er mee op,een steeds grotere haat tegenover elkaar.Laten we hier toch aub mee ophouden

- Geplaatst op vrijdag 13 januari 2012 19:37missmarple
waarom is een varken onreiner dan een schaap?
Dit onderwerp heeft 577 reacties, en bestaat uit 24 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 24.
De laatste reactie is geplaatst op 18-04-2012 13:36.
Uitgekotst vlees