- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Columns
- Slim met geld
- Testpanel
- Uit het blad
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Libelle Academy
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 81 reacties, en bestaat uit 4 pagina's. U bent momenteel op pagina last van 4.
De laatste reactie is geplaatst op 14-02-2012 12:04.
Morbide obesitas / Gastric Bypass
- Geplaatst op vrijdag 27 januari 2012 10:02verjaardagskado
Waarom: Prima idee!!
Veel plezier evengoed!!Geniet van vandaag!! - Geplaatst op vrijdag 27 januari 2012 11:12mariaw
quote:pootje schreef op 25 januari 2012 @ 21:19:
Ik heb zelf zoiets, als jij eten als troost ziet, dan moet je daar wat aan doen.Zorg dat je problemen de wereld uit geholpen worden. En dat gelul van daar is nu even niks aan te doen... JIJ bent er ook nog niet waar.
Zorg eerst dat je zelf steviger in je schoenen staat, en maak dan pas die beslissing. Want nu maak je hem naar mijn idee met de verkeerde motivaties. Jij denkt dat je je lekkerder zal voelen als je magerder bent.
Maar vergis je niet. Jij zult afvallen, met pijn en moeite.Maar jou prive problemen zijn nog even groot. En dan kun je dus niet eten.
Lijnen is niet makkelijk, en je kan altijd weer aankomen. Maar de stap die jij wil maken is onomkeerbaar. Er is geen weg terug. Je zit voor de rest van je leven er aan vast.
Met alle gevolgen en complicaties die er aan vast zitten.
Ik lees hier mee en volg zijdelings deze discussie.
Met bovenstaande ben ik het grondig eens.
Het heeft mij mijn huwelijk gekost. Mijn man ging ook voor de GBP. Kiloos vlogen eraf in gestaag tempo. Hij was er super blij mee eerst.
Later pakt het gewone leven zijn ritme op en heb je te dealen met de dagelijkse sores en dan ga je merken dat je enige grote trouwe vriend en niet meer voor je is. Je kan letterlijk niet meer eten, je wordt er ziek van, gaat spugen als je het wel doet etc etc.
Alle onverwerkte shit in zijn leven kwam omhoog en hij weigerde om naar een psycholoog te gaan want met hem was niets mis.
Je kan zaken niet terug draaien en ik wil niet beweren dat het voor iedereen opgaat maar bewaak zeker weten erg je emotionele balans en vraag dara begeleiding bij.
Je moet afkicken van een verslaving.
Overigens heeft hij t ding eruit laten slopen en is nu weer 30kilo aangekomen.......ik bedoel maar ! - Geplaatst op vrijdag 27 januari 2012 12:13janneke2quote:waarom2004 schreef op 27 januari 2012 @ 09:01:
Heel lief Kadootje,
We gaan even een weekendje weg, alles laten bezinken.
De boel de boel laten en een beetje ontspannen.
Prima...!
Veel plezier! - Geplaatst op vrijdag 27 januari 2012 12:18janneke2quote:mijzelf schreef op 26 januari 2012 @ 13:19:
Het zal altijd een moeilijke beslissing blijven,vitaminen e.d zal je volgens mij altijd bij moeten gebruiken,omdat je te weinig goede dingen kan eten.
Zonder maag kan je uitstekend goede dingen eten. Alleen: je verteert eiwitten (bouwstof) een stuk lastiger (want daar is je maag voor). Brandstof en beschermende stoffen kun je nog uitstekend opnemen, al belast je je darmen wel extra, omdat die gebouwd zijn op het idee, dat ze voorverteerd voedsel uit de maag krijgen.
De enige vitamine die gedoe geeft, is B12: daar heb je nu eenmaal het laatste stuk van je maag voor nodig. - Geplaatst op vrijdag 27 januari 2012 12:20janneke2@ verjaardagscadeau: is een sleeve iets anders dan gastic bypass...?
(Of een bijzondere vorm, of...?) - Geplaatst op vrijdag 27 januari 2012 14:04pootje
quote:waarom2004 schreef op 25 januari 2012 @ 22:16:
Nou pootje dat vind ik nogal een uitspraak.
Dus jij zou je zieke moeder in de steek laten, of een kind dat het moeilijk heeft het huis uitzetten.
Dat zijn dingen die ik geen gelul kan noemen.
Dat zouden dingen zijn die niet bij mij horen, ook al heb er "last" van.
Ik wil er voor iemand zijn en niet alleen aan mijzelf denken ook als kost dat tijd.
Tijd waarin ik anders iets anders kan doen maar of mij dat evenveel bevrediging zou geven dan er niet voor iemand te zijn?
Ik denk dat ik daar geen vrede mee zou hebben.
Ben blij met reacties maar deze vind ik wel erg hard.
.
Keihard, maar wel waar. En soms moet je keihard zijn om iemand ook de andere kant van de zaak te laten zien. Jezelf wegcijferen voor je kind en je moeder is niet de weg die je moet bewandelen. Je bent duidelijk jezelf ergens achter in die rij aan het plaatsten. Terwijl jij voorop zou moeten staan. Je kan een ander niet helpen als je zelf ziek wordt of bent. En dat heeft niks te maken met dat je iemand moet laten stikken. Maar je kan je ook afvragen hoever moet daar mee gaan.
Jij voelt je duidelijk niet prettig in deze situatie anders ervaar je het niet als zwaar en is de oplossing niet je eten als troost. Een operatie zal dit absoluut niet veranderen, juist het tegen overgestelde. Je zal je nog beroerder voelen omdat je je troost niet meer hebt. En de kans is groot dat je je nog beroerder voelt door eventuele complicaties. Bij kadootje is alles goed gegaan, ze valt heel goed af. Maar ook zij is al eens heel ziek geweest door een darm infectie. En dat hakt er dan ook veel harder in.
Ik denk dat je eerst je problemen uit de weg moet ruimen, en als je dan nog overtuigd bent. dan pas gaan voor die operatie.Als je de wereld wil verbeteren, begin bij je zelf. - Geplaatst op zondag 29 januari 2012 19:05verjaardagskado
Mariaw, fijn ook een tegnhanger te lezen, ik weet drommels goed dat het met iedereen niet zo goed gaat als mezelf, maar het lezen geeft me nog meer het gevoel dat ik ontzettend veel geluk heb gehad!!
Janneke een sleeve is een maagverkleining er word ongeveer 2/3 maag verwijderd.
Bij een bypass blijft de maag zitten en maken ze van een deel een nieuw klein maagje en halen ongeveer 1 1/2 meter darm weg zodat de opname van voedsel kleiner is ( dit is in vogelvlucht)Geniet van vandaag!! - Geplaatst op dinsdag 31 januari 2012 18:24waarom2004
Een heel weekend na kunnen denken en verder informatie op zitten zoeken op mijn mobiel.
Dat opzoeken heeft mij flink doen schrikken, kon zoals ik al eerder vertelde niets vinden over de gevolgen van een GBP na bijvoorbeeld een jaar of vijf.
Nadat het afvallen voorbij is.
Heb nu dus wel dingen gevonden en daar werd ik niet blij van.
Voornamelijk vitaminetekorten, ijzer tekorten waardoor spierzwakte, botontkalking en extreme vermoeidheid of zelfs CVE ontstaan.
Veel wanhoop bij dit soort berichten.
Ik vraag mij dan ook danig af of artsen verder kijken dan de gevolgen van de eerste vijf jaar.
Over het algemeen kwam het erop neer dat de mensen op dat forum zich dik beter voelden dan slank na een operatie.
Met als gevolg bij mij de vraag: Ben ik dan een “succes” nummer op de lijst van geslaagd afvallenden bij de chirurg of handelt hij in mijn belang????
Kadootje schrijft dat zij groepsbijeenkomsten heeft na de sleeve en toevallig zat er in mijn meegenomen lectuur ook een artikel over de obesitas kliniek in Hilversum waar mensen vanaf zeven weken voor de ingreep minimaal wekelijks voorbereid worden op wat komen gaat.
Hier heb ik niets over vernomen bij het Slotervaart, er is één grote voorlichtingsbijeenkomst vooraf en erna is niets op de controles na.
Moeilijk en lastig, want nu weet ik het helemaal niet meer. Nagedacht of ik dan impulsief heb gehandeld door deze afspraak te maken, maar waar haal je informatie hierover vandaan???
Mij huisarts weet hierover weinig tot niets, mijn obesitas kliniek in Leidschendam is opgeheven, dus kijk je op het internet en lees je allemaal succesverhalen, maar wel verhalen van mensen die het minder dan 5 jaar geleden hebben laten doen.
En zelfs ook hier verhalen over dumpen en misselijkheid en bepaalde voeding niet kunnen verdragen.
Ook nagedacht over wat Pootje schreef, en ja ook zij heeft gelijk.
Mijn problemen los ik niet op met deze operatie, en ik moet echt tijd voor mijzelf nemen.
Dat is dit weekend weer gebleken, hoe een mens opknapt van afstand nemen en eens even lekker tot rust komt.
Zit nu dus nog steeds op een punt van: what to do???
De hele zwik vervolgafspraken afzeggen en eens kijken wat de komende tijd gaat brengen met alle veranderingen die eraan komen.
Of doorgaan en eens kijken wat de psychologe daar er van gaat maken een ja of een nee?
Moet jullie eerlijk bekennen dar op dit moment ik nog liever een hele week aan de lijn doe om in het weekend wat lekkers te kunnen eten dan dat ik nooit meer eens lekker door kan slaan. Als ik die op termijn veelal negatieve dingen hoor.
Heb weer zo enorm genoten van het samen lunchen buiten de deur.
Eten is nu plezierig.
Hoe zal ik dit ervaren al ik het nooit meer kan?
Staat dat in verhouding tot het plezierige gewichtsverlies?Groetjes Waarom ----------------------- what goes around comes around - Geplaatst op dinsdag 31 januari 2012 18:38mariaw
Waarom; Je weet dit niet omdat je geen leven kent zonder die eet kick.
Dat is voor jou puur genieten.
Zoals voor mij het die sigaret was. Nu ik niet meer rook kan ik me niet voorstellen dat ik eens zo verslaafd was dat ik in de stress ging als ik geen sigaretten in huis had. Ik MOEST roken. Kon me er weinig bij voorstellen zonder die peuk.
Sorry als ik het bot zeg maar ik denk dat je echt een verslavings issue hebt om mee te dealen.
jezelf dwingen om niet meer te kunne eten is een manier maar aub alleen onder begeleiding.
Dit gaat namelijk over zelf de regie pakken over je leven, letterlijk wat je in je mond stopt om te overleven want daar is eten voor bedoeld. Niet om troost te geven. net zo min als die sigaret mij troost gaf.
Van een oude buurvrouw weet ik erg goede ervaringen van Hilversum. Zij heeft er erg veel baat bij gehad. Zowel t bandje als de therapie. Is herboren zegt ze zelf.
Maar vergis je niet hoe diep ze heeft gezeten. Afkicken is afschuwelijk maar vaak echt noodzakelijk. - Geplaatst op dinsdag 31 januari 2012 21:41janneke2quote:waarom2004 schreef op 31 januari 2012 @ 18:24:
Mijn problemen los ik niet op met deze operatie, en ik moet echt tijd voor mijzelf nemen.
Dat is dit weekend weer gebleken, hoe een mens opknapt van afstand nemen en eens even lekker tot rust komt.
"Gewoon" vaker doen....?
quote:waarom2004 schreef op 31 januari 2012 @ 18:24:De hele zwik vervolgafspraken afzeggen en eens kijken wat de komende tijd gaat brengen met alle veranderingen die eraan komen.
Of doorgaan en eens kijken wat de psychologe daar er van gaat maken een ja of een nee?
Eh - welke veranderingen komen er aan (behalve eenmogeijke GBP operatie)...?
En een psychologe nemt geen beslissing voor jou! Doorgaans iis het meer: de zaken op een rijtje zetten, nadenken over hoe jij je voelt wat voor jou belangrijk is "in zijn algemeenheid" - en dan trek jij de beslissing "vanzelf" - vroeger of later.
quote:waarom2004 schreef op 31 januari 2012 @ 18:24:Moet jullie eerlijk bekennen dar op dit moment ik nog liever een hele week aan de lijn doe om in het weekend wat lekkers te kunnen eten dan dat ik nooit meer eens lekker door kan slaan. Als ik die op termijn veelal negatieve dingen hoor.
Nou - dat is toch prima...?
Als eten een vorm is van troos, van genieten, van sociaal contact - dan IS het idd nogal wat, om dat jezelf te gaan "ontzeggen".
quote:waarom2004 schreef op 31 januari 2012 @ 18:24:Heb weer zo enorm genoten van het samen lunchen buiten de deur.
Eten is nu plezierig.
Hoe zal ik dit ervaren al ik het nooit meer kan?
Staat dat in verhouding tot het plezierige gewichtsverlies?
Eh - hoe plezierig IS dat gewichtsverlies...?
Ik snap, dat je klachten ebt door je overgewicht.
En ik snap, dat dingen zoals lekker kunnen bewegen plezierig zijn.
Maar dat zijn doelen. Nuttig genoeg, maar net geen reden om te zeggen, dat dat gewicht verliezen plezierig is. - Geplaatst op dinsdag 31 januari 2012 21:45janneke2quote:mariaw schreef op 31 januari 2012 @ 18:38:
Waarom; Je weet dit niet omdat je geen leven kent zonder die eet kick.
Dat is voor jou puur genieten.
Zoals voor mij het die sigaret was. Nu ik niet meer rook kan ik me niet voorstellen dat ik eens zo verslaafd was dat ik in de stress ging als ik geen sigaretten in huis had. Ik MOEST roken. Kon me er weinig bij voorstellen zonder die peuk.
Sorry als ik het bot zeg maar ik denk dat je echt een verslavings issue hebt om mee te dealen.
jezelf dwingen om niet meer te kunne eten is een manier maar aub alleen onder begeleiding.
Hm....
jezelf dwingen om niet te eten lijkt me puur stom, als het om verslaving gaat, trouwens.
Als het om verslaving gaat, gaat het er om, andere en bovendien gezonde "kicks" te vinden en te kijken, wat er "achter" de eetkick zit. (Zijn die problemen opgelost, dan verdwijnt het verslavingsgedeelte vanzelf wel. En svp. zonder de verslaving van vel calvinisten: het moet en het zal pijn doen en moeilijk zijn...)
Bedenk ook: je kunt heel erg goed stoppen met roken - maar je kunt niet stoppen met eten. (Nu ja - Bobby Sands dieet. De man zelf was een held, maar na 3 maanden wel een dode held.) - Geplaatst op woensdag 01 februari 2012 12:07waarom2004
Nou geloof niet dat ik “verslaafd” ben aan eten. En genieten doe ik op zo'n moment ook niet ervan.
Geloof wel dat ik het soms als troost gebruik, maar dan kan je dat net zo goed zeggen bij anderen van bijvoorbeeld koopgedrag bij woede of verdriet.
Denk dat iedereen wel iets van een bepaald troostgedrag in zich heeft als echte troost of oplossingen niet voor handen zijn.
Nee verslaafd ben ik niet, ik kan ook heel goed zonder troost eten, het is meer iets van de makkelijkste weg een gewoonte altijd voor handen.
Ik moet soms even weer bij mijzelf komen.
Maar denk dat iedereen wel zoiets heeft in meer of mindere mate.
En ja roken, daar ben ik bijna 5 maanden geleden mee gestopt, weinig of geen problemen mee.
Maar zoals Janneke2 als zegt met roken kan je stoppen, met eten niet.
En dat is het punt, ik moet dus met mijn verstand eten en niet met mijn gevoel, want verzadiging ken ik niet, wel als ik echt te ver ben gegaan maagzuur.
Mede daarvoor wilde ik de GBP.
En Janneke2 de verandering is dat mijn man stopt met werken over een paar maanden, ik hoop dat er dan voor mij ook wat meer rust komt en meer vrijheid om leuke dingen te gaan doen zonder de eeuwige keus te moeten maken tussen plicht en leuke ontspannende dingen.Groetjes Waarom ----------------------- what goes around comes around - Geplaatst op woensdag 01 februari 2012 13:28janneke2quote:waarom2004 schreef op 01 februari 2012 @ 12:07:
En dat is het punt, ik moet dus met mijn verstand eten en niet met mijn gevoel, want verzadiging ken ik niet, wel als ik echt te ver ben gegaan maagzuur.
Mede daarvoor wilde ik de GBP.
Eh - als je lichaam niet mee zegt, dat het genoeg is, dan zul je dat idd met je verstand moeten doen.
Maar ondertussen toch svp. wel genieten van je eten...!
Het is idd "een plicht" (zonder eten ga je dood) - maar laat het vooral ook een aangename plicht zijn!
quote:waarom2004 schreef op 01 februari 2012 @ 12:07:En Janneke2 de verandering is dat mijn man stopt met werken over een paar maanden, ik hoop dat er dan voor mij ook wat meer rust komt en meer vrijheid om leuke dingen te gaan doen zonder de eeuwige keus te moeten maken tussen plicht en leuke ontspannende dingen.
Heee!! Nou, dat is zker de moeite waard, om over een paar maanden te kijken hoe je dan meer rust en vrijheid kunt creeren.
(Daar kan enige tijd overheen gaan
man over de vloer krjgen is niet altijd makkelijk.)
Maar je kunt hem
een aantal plichten in zijn maag splitsen -wie weet hoeveel ruimte dat jou geeft! - Geplaatst op woensdag 01 februari 2012 16:07verjaardagskado
Hilversum heeft sinds kort ook een voortraject, dat was er nog niet dat ik er aan begon, maar ik ben heel blij met de begeleiding, want zonder is echt heeeeeeeeeel moeilijk, dus ik zou idd, er eens aan gaan denken of je wel bij het slotervaart wil blijven!!
En eigenlijk of je er wel voor wil gaan!!
Met de WW kan je ook heel goede resultaten krijgen en ook daar is een begeleiding als je op je steefgewicht bent.
Je kunt afvallen, waarom probeer je dit niet??
als laatste redmiddel, kan je altijd nog dit traject volgen en het is ook best fijn als je weet dat er nog een oplossing is.
Sterkte met beslissen
liefs van kadootjeGeniet van vandaag!! - Geplaatst op woensdag 01 februari 2012 16:41mariaw
Iedereen moet eten, dat weet ik dat het daarom zo moeilijk is.
De WW vind ik persoonlijk ook erg positief om een blijvende verandering te krijgen.
Het is en blijft moeilijk.
2011 was voor goed voor 11 kiloos. Combi van verschillende oorzaken maar ze moeten er wel weer vanaf ;-) Gaat ook gebeuren hoor, gewoon opletten. Maar makkelijk is anders - Geplaatst op woensdag 01 februari 2012 22:08waarom2004
O maar het gaat ook niet om het niet weten. Ik weet het prima. Het gaat om het gevoel bij gebeurtenissen waarbij ik niets mee kan. Net weer vreselijke berichten over de gezondheid van een vriendin en het enige wat ik weer doe is met gevaar voor mijn vullingen een halve zak chocotof wegstampen. En dat terwijl het net Even lekker ging.Groetjes Waarom ----------------------- what goes around comes around - Geplaatst op donderdag 02 februari 2012 10:58verjaardagskado
vervelend, waarom!!
Maar een wortel of komkommer geeft ook een vol gevoel en is veeeeeeeeeeeel minder calorieen!!
Maar ik kan me je gevoelens best voorstellen hoor, ook ik weet prima hoe het moet, maar kan het niet altijd opbrengen!!Geniet van vandaag!! - Geplaatst op donderdag 02 februari 2012 13:44janneke2quote:waarom2004 schreef op 01 februari 2012 @ 22:08:
Het gaat om het gevoel bij gebeurtenissen waarbij ik niets mee kan. Net weer vreselijke berichten over de gezondheid van een vriendin
Heel erg naar...!
En idd: zou je man thuis zijn, dan kun je wellicht je emoties met hem delen.
"Wgstampen" vind ik klinken naar boos zijn - je kunt als mens ook heel veel kracht zetten met je kaakspieren. Wellicht kun je ook andere manieren vinden, om je woede te uiten...? - Geplaatst op donderdag 02 februari 2012 13:48janneke2quote:verjaardagskado schreef op 02 februari 2012 @ 10:58:
vervelend, waarom!!
Maar een wortel of komkommer geeft ook een vol gevoel en is veeeeeeeeeeeel minder calorieen!!
Als het puur om knagen gaat, kom je met die wortel wel een eind. Komkommer vult, omdat het vooral water is... (En van knagen word je nat - bah.)
En geen van beiden geven ze de troost, die chocolade wel geeft.
(Ik heb da ook altijd chocoladerepen van 72% cacao in huis - en maak vaak zelf papjes van cacopoeder+ sinasappelsap, met evt, kaneel, sambal, kokos, net hoe t uitkomt. Zowel het feit, dat ik er geen 10 in huis heb, als dat een papje maken tijd kost, zijn remmende factoren Maar in times of trouble heb ik nu eenmaal chocolade nodig. Punt uit. Daarnaast eet ik met genoegen fruit en groente, maardat is iets anders.
Je behoefte aan troost ontkennen wekt bij mij averechts.)
Maar ik kan me je gevoelens best voorstellen hoor, ook ik weet prima hoe het moet, maar kan het niet altijd opbrengen!![/quote] - Geplaatst op vrijdag 03 februari 2012 10:56verjaardagskado
Janneke je hebt helemaal gelijk, maar je moet toch wat proberen!!!!!Geniet van vandaag!! - Geplaatst op zondag 12 februari 2012 14:01waarom2004
Nou ik ben eruit,
Ik doe het NIET.
Ben en niet aan toe, sta nog niet met mijn rug tegen de muur zoals kadootje.
Heb er lang over gedacht alle voor- en nadelen op een rij gezet.
Nogmaals met de huisarts gesproken en met de praktijkbegeleidster.
Conclusie is twijfel TE veel en sta er niet achter.
Dat is geen goed uitgangspunt.
Verder moet ik eerlijk bekennen dat ik het voor traject van Slotervaart wat magertjes vind, een groepsbijeenkomst.....
Weliswaar nog wel 1 gesprek met een psycholoog maar dat was het dan ook wel.
Dus alles afgezegd, kon toch al niet naar de groepsbijeenkomst wegens familie omstandigheden dus misschien was dat al een vingerwijzing.
En nu??? Word in ieder geval door de huisarts doorverwezen naar een psycholoog die moet uitvogelen wat nu de beste remedie is.
En ja Pootje meer voor mijzelf kiezen, het is een lastige maar het is wel waar.
Ben dus heerlijk wezen aqua gymmen, mijn favoriete sport.
Heerlijk fitnessen in verwarmd water, wat een genot.
Er vroeg zelf iemand terwijl ik toch echt heel hard aan het werk was of ik sliep, zo ontspannen zag ik eruit.
Doorgaan dus, en proberen te eten met mijn hoofd en niet met mijn hart. (lastig!!)
Jullie in ieder geval bedankt voor alle bijdrages, zij hebben mij erg gesteund in het nemen van een beslissing.
Lieve groet aan jullie allemaal.Groetjes Waarom ----------------------- what goes around comes around - Geplaatst op zondag 12 februari 2012 15:42mijzelfblij weer wat van je te horen hoor,en wat goed van je dat je het toch op een andere manier probeert!!!TOP.Je man en kinderen zullen er blij mee zijn dat ze in iedergeval hun moeder mogen behouden,en in iedergeval niet door zoiets verliezen zullen :bye:hoop wel nog af en toe mailtje van je te zien hoe het met je gaat
- Geplaatst op zondag 12 februari 2012 16:08pootje
Ik denk dat het een goede beslissing is. En begrijp me niet verkeerd hoor. Ik ben geen tegenstander. Maar je moet gewoon oppassen met zoiets dat je niet de foute keuze maakt. En als je zoals jij al zegt, niet goed in je vel zit dan kan het alleen maar keihard aan komen, vooral omdat het niks oplost.
Misschien is je situatie over een jaar heel anders. Of je valt alsnog af, of je prive leven is op orde. En is het het laatste dan kan je alsnog voor een dergelijk traject gaan.
Sterkte met afvallen!Als je de wereld wil verbeteren, begin bij je zelf. - Geplaatst op maandag 13 februari 2012 17:09verjaardagskado
Goed besluit ,waarom!!!
Als je er niet helemaal achter staat kan ook zo'n operatie je toch weer dik maken!!
laat je goed adviseren en neem een beslissing die bij jou past!!
Veel sterkte en het zou leuk zijn als je af en toe iets verteld van jou wel en wee
liefs van kadootjeGeniet van vandaag!! - Geplaatst op dinsdag 14 februari 2012 12:04janneke2Hoi Waarom,
Goede beslissing hoor!!
Groot gelijk: "bij twijfel niet doen" ....!!!
Goed, dat je oa. ook met je huisarts hebt gesproken - en wellicht komt de psycholoog met een aantal zinnige dingen.
En wie weet valt er ook nog wel iets te verzinnen om iets meer beweging in je zittend werk te krijgen. (Er zijn "bewegende stoelen", zitballen, etc. Daar word je net niet slank van, je verbrandt niet echt calorieeen en vetten - maar omdat je meer beweegt en "beter in je lijf komt" kan het wel helpen.)
quote:waarom2004 schreef op 12 februari 2012 @ 14:01:
Ben dus heerlijk wezen aqua gymmen, mijn favoriete sport.
Heerlijk fitnessen in verwarmd water, wat een genot.
Er vroeg zelf iemand terwijl ik toch echt heel hard aan het werk was of ik sliep, zo ontspannen zag ik eruit.
Wauw!!!
eet met je hoofd, waarbij je je hart nadrukkelijk geeft, wat het nodig heeft!!quote:waarom2004 schreef op 12 februari 2012 @ 14:01:Doorgaan dus, en proberen te eten met mijn hoofd en niet met mijn hart. (lastig!!)
Dit onderwerp heeft 81 reacties, en bestaat uit 4 pagina's. U bent momenteel op pagina last van 4.
De laatste reactie is geplaatst op 14-02-2012 12:04.
Morbide obesitas / Gastric Bypass