Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Actueel
  4. Koningin Beatrix en Maxima in abaya en hoofddoek

Dit onderwerp heeft 681 reacties, en bestaat uit 28 pagina's. U bent momenteel op pagina last van 28.
De laatste reactie is geplaatst op 30-01-2012 16:23.

Koningin Beatrix en Maxima in abaya en hoofddoek

Ga naar een onderdeel
  1. Mee
    Afbeelding van Mee

.

ModLibelle wijzigde dit bericht op 29-01-2012 09:34 met 100%: reactie op verwijderd bericht verwijderd

2. Adoeseg
    Afbeelding van Adoeseg

.

ModLibelle wijzigde dit bericht op 29-01-2012 09:34 met 100%: reactie op verwijderd bericht verwijderd
    Kiss slowly, laugh insanely, live truly, and and forgive quickly, (Paul Coelho)

3. missmarple
    Afbeelding van missmarple

quote:

Moskeebezoek koningin Beatrix was provocatie
    dinsdag 10 januari 2012 11:00

Door haar eigen provocatie is de Koningin nu onderwerp van spot
    Begrijp me niet verkeerd: ik ben een Oranjefan! En daarom maak ik me ernstig zorgen over de houding van onze vorstin.
    Laten we kijken naar het bericht:

‘Koningin Beatrix, kroonprins Willem-Alexander en prinses Máxima bezoeken zondag in het emiraat Abu Dhabi de Sjeik Zayed bin Sultan Al Nahayan-moskee. Voor het bezoek zijn koningin Beatrix en prinses Máxima volgens moslimgebruik van top tot teen bedekt.’

Abaya
    Wat droeg de Koningin: een abaya. Alle Arabische vrouwen in de golfregio, en vooral in Saoedi-Arabië, zijn verplicht om een abaya te dragen. De vraag is nu of het verplichten van een abaya en een hoofddoek als symbool van vrouwenonderdrukking mag worden beschouwd.

Ja, ik vrees van wel, anders hadden ze vrouwen de vrijheid gegund om zelf te bepalen hoe ze in de samenleving aan anderen willen verschijnen.
    Hoe zou de Koningin hierover denken? Ik kan me nauwelijks voorstellen dat zij op een andere manier denkt. Zou Beatrix het goed vinden dat de vrouwen in de moordende hitte van Arabië een abaya en een hoofddoek moeten dragen? Nee, dat denk ik niet. Beatrix is een moderne geëmancipeerde vrouw.

's Lands eer
    Nu werpt René van Rijckevorsel in zijn commentaar terecht de vraag op: ‘Maar wat hadden Koningin en Prinses dan moeten doen? Bij een staatsbezoek geldt allereerst: 's lands wijs, 's lands eer - Wilders weet er alles van.’

Wat hadden ze moeten doen? Hadden ze een andere keuze? Ja, ze hadden een hele simpele keuze: ze hadden niet naar die moskee hoeven gaan.

Ik kan me niet voorstellen dat de sultan aan Nederland voorstelt dat de Koningin een moskee moet bezoeken. Heeft de majesteit daarom gevraagd?

Bedrijfsleven
    Velen denken wellicht dat een moskeebezoek meer contracten oplevert voor het Nederlandse bedrijfsleven. Wie dit beweert, kent de Arabische miljonairs niet. Ik ken ze wel. Ze gaan zelden naar een moskee.

Weet u waar ze te vinden zijn? Bars, discotheken en andere leuke uitgaansgelegenheden in de westerse wereld. Ze willen geld verdienen. Niets meer en niets minder. En dat is precies de reden dat het islamitische Iran en Al-Qa'ida dit soort regimes als afvallige regimes beschouwen.

Miljoenencontract
    En denkt u echt dat een Arabische miljonair vanwege een bezoek aan de moskee en het dragen van abaya een miljoenencontract zou ondertekenen met de Rotterdamse haven? Als deze theorie waar is, zou iedereen geheel vrijwillig naar een moskee gaan.

Laten we elkaar niet voor de gek houden. De Arabische machthebbers hebben koningin Beatrix niet gevraagd om naar een moskee te gaan. Dat heeft haar hofhouding voorgesteld, of bepaalde kringen rond Buitenlandse Zaken. Zij vinden het leuk om een moskee te bezoeken. Fijn, dat moeten zij in hun eigen tijd doen, maar niet verpakt in een formeel bezoek van het staatshoofd. Daarvoor bestaat het begrip vakantie!
    Provoceren
    Waarom deed de majesteit het dan? Om te provoceren. Het bezoek aan een verre moskee was een binnenlands politiek signaal. Haar directe omgeving heeft deze provocatie bedacht. Door deze provocatie is het staatshoofd nu onderwerp van allerlei geintjes – zoals de bijtende persiflage in De Wereld Draait Door.

Was het dat allemaal waard? Nee. Laten we de zakelijke aspecten van een dergelijk bezoek niet overdrijven. Beschouw de Arabische machthebbers en miljonairs niet als emotionele figuren. Ze zijn primair zakenmensen en als ze goede winstgevende of geopolitieke redenen hebben, doen ze zaken met ons.

Daarvoor zijn Beatrix en de Nederlandse staat niet nodig. De Koningin zou vanwege haar positie de zakelijke contacten kunnen vergemakkelijken. Maar dat is nog geen contract, daarvoor zijn goede wederzijdse economische redenen onontbeerlijk.

Hilversum
    Dezelfde hofhouding die deze provocatie heeft bedacht, indoctrineert het volk via Hilversum. Alsof de Arabieren zonder deze provocatie geen contracten zouden aangaan met de Nederlandse bedrijven. Soms heb ik het gevoel dat onze regenten ons als achterlijke onderdanen beschouwen.

Nogmaals: onze monarchie moet worden beschermd tegen de vrienden en de hofhouding van koningin Beatrix. Het blijft vreemd dat koningin Beatrix als staatshoofd telkens verdraagzaamheid en de naleving van de mensenrechten van het Nederlandse volk eist. Maar ze is zelf wel bereid om de meest verwerpelijke symbolen en staten eer te bewijzen.

Lieve Beatrix, dit zit velen dwars.

PS, majesteit: Een lange elegante jas met een bijna alles bedekkende hoed waren afdoende geweest voor een bezoek aan deze moskee. U moet ook niet vergeten dat deze in het nauw gedreven eenzame machthebbers meer dan ooit willen worden erkend door westerse staatshoofden.
    Afshin Ellian
    Pagan, een goed stuk van deze hoogleraar

missmarple wijzigde dit bericht op 29-01-2012 01:22 met 2%

4. Adoeseg
    Afbeelding van Adoeseg

.......
    De laatste zin van Afshin Ellian, dáár slaat hij bijvoorbeeld de spijker mee op zijn kop.

quote :U moet ook niet vergeten dat deze in het nauw gedreven eenzame machthebbers meer dan ooit willen worden erkend door westerse staatshoofden.unquote

Uit zeer betrouwbare bron heb ik vernomen, dat hij daar wel eens zeer gelijk in zou kunnen hebben.
    Maar, nou komt het: Ziet U onze vorstin in een Islamitisch land een disco ingaan? (en ze zijn er echt wel) Of dáár gesprekken voeren met ondernemers? Zoiets is volslagen ondenkbaar voor een Vorstin...bovendien is ze vrouw en het lijkt me, dat er in dergelijke disco's vrouwen komen, die in een andere cultuur leven dan wij en dat zij bij voorbaat al weten hoe de prijs eruit ziet, die zij voor dit onzedelijke gedrag moeten betalen....
    Nee, onze Majesteit is ondanks het stukje van Afshin Ellian toch beter af met haar adviseurs wanneer ze een dergelijk land bezoekt. Maar, gezien de manier waarop men zegt dat ze voorstudies doet en zich laat informeren, zal ze héél goed weten wat er speelt. En: ze mag niks politieks zeggen! Kun je nagaan wat een pleuris er zou uitbreken als De Majesteit op dat gebied haar mondje geroerd had: heel Nederland valt al over haar heen als ze de waterstofperoxidegeelkuifkakatoe (mooi scrabblewoord) van repliek diend, kun je nagaan.
    En dan wil ik er vanaf zijn door te zeggen, dat, wanneer IK tot haar adviseurs had behoord, ik haar had a f g e r a d e n om naar het bewuste land te gaan; al was het alleen maar om de hongerstakers , die vanwege hun geschonden mensenrechten en gevecht om meer democratie, een stille dood liggen te sterven in die gevangenissen daar. Want dáár hoor je ook Afshin Ellian, onze moderne populist, met geen woord over reppen. En dat vind ik véél en véél ernstiger, dan dat hele gezeur over die mooie shawl over het hoedje van De Majesteit.

ModLibelle wijzigde dit bericht op 29-01-2012 12:50 met 3%: Gedeelte over het beleid verwijderd.

5. missmarple

quote:
    Adoeseg schreef op 29 januari 2012 @ 10:27:
    Wat de een neerbuigend vind, vind de ander gewoon een normaal antwoord. Het is maar net met welke bril er word gekeken. Of dat men de strekking begrijpt.
    De laatste zin van Afshin Ellian, dáár slaat hij bijvoorbeeld de spijker mee op zijn kop.

quote :U moet ook niet vergeten dat deze in het nauw gedreven eenzame machthebbers meer dan ooit willen worden erkend door westerse staatshoofden.unquote

Uit zeer betrouwbare bron heb ik vernomen, dat hij daar wel eens zeer gelijk in zou kunnen hebben.
    Maar, nou komt het: Ziet U onze vorstin in een Islamitisch land een disco ingaan? (en ze zijn er echt wel) Of dáár gesprekken voeren met ondernemers? Zoiets is volslagen ondenkbaar voor een Vorstin...bovendien is ze vrouw en het lijkt me, dat er in dergelijke disco's vrouwen komen, die in een andere cultuur leven dan wij en dat zij bij voorbaat al weten hoe de prijs eruit ziet, die zij voor dit onzedelijke gedrag moeten betalen....
    Nee, onze Majesteit is ondanks het stukje van Afshin Ellian toch beter af met haar adviseurs wanneer ze een dergelijk land bezoekt. Maar, gezien de manier waarop men zegt dat ze voorstudies doet en zich laat informeren, zal ze héél goed weten wat er speelt. En: ze mag niks politieks zeggen! Kun je nagaan wat een pleuris er zou uitbreken als De Majesteit op dat gebied haar mondje geroerd had: heel Nederland valt al over haar heen als ze de waterstofperoxidegeelkuifkakatoe (mooi scrabblewoord) van repliek diend, kun je nagaan.
    En dan wil ik er vanaf zijn door te zeggen, dat, wanneer IK tot haar adviseurs had behoord, ik haar had a f g e r a d e n om naar het bewuste land te gaan; al was het alleen maar om de hongerstakers , die vanwege hun geschonden mensenrechten en gevecht om meer democratie, een stille dood liggen te sterven in die gevangenissen daar. Want dáár hoor je ook Afshin Ellian, onze moderne populist, met geen woord over reppen. En dat vind ik véél en véél ernstiger, dan dat hele gezeur over die mooie shawl over het hoedje van De Majesteit.
    adviseurs? Bedoel je toch niet minister van Buitenlandse zaken Uri....Ik vind hem partijdig.

en in dat laatste stukje waarvan je zegd "daar zou hij wel eens gelijk in kunnen hebben" stond ook: PS, majesteit: Een lange elegante jas met een bijna alles bedekkende hoed waren afdoende geweest voor een bezoek aan deze moskee.

Alshin had het over het hoofddoek-bezoek, hij zal de gevangennen vast wel in een ander stuk genoemd hebben.Zeker weten. Daarbij hoef je Afshin niet kwalijk te nemen wat onze Majesteit weet en toch negeerd.

ps. Bosman kan nog wel wat van jou leren wat betreft scheldwoorden.

missmarple wijzigde dit bericht op 29-01-2012 12:55 met 10%

6. ModLibelle
    Afbeelding van ModLibelle

Beste forumbezoekers,

Off-topic/op de persoon gespeelde berichten zijn verwijderd.
    Kunnen volwassen mensen nu echt geen verschil van mening hebben zonder elkaar, verbaal , aan te vallen?

Met vriendelijke groet,
    Forumteam Libelle.nl

AlgemeneVoorwaarden | Forum@Libelle.nl

7. Adoeseg
    Afbeelding van Adoeseg

.

ModLibelle wijzigde dit bericht op 29-01-2012 19:19 met 99%: beleidsvragen kun je mailen

8. missmarple

quote Adoeseg:de waterstofperoxidegeelkuifkakatoe (mooi scrabblewoord)

antw MM: Ik schreef dat Bosman hiervan nog kon leren OMDAT het nogal een ingewikkeld lelijk woord is.

Als je het fout vind dat hij zo gescholden heeft (en dat is zo)...kun je daar over discusieren, maar je hoeft niet zelf te gaan schelden want dan moet je eerst voor je eigen stoepje vegen voordat je elders naar stoepjes gaat kijken.

ps ik zie dat het voor het forumteam "weer tijd was om in te grijpen".

missmarple wijzigde dit bericht op 29-01-2012 19:33 met 7%

9. Adoeseg
    Afbeelding van Adoeseg

O, maar ik vind het in het geheel niet fout wat onze grote cabaretiër daar roept; integendeel. Ik vind het een vondst! Kan ik weer een groot woord bijvoegen op het scrabblebord ( en 3 keer de woordwaarde zei hij nog!)

10. marijke1
    Afbeelding van marijke1

Als je dat neerlegt op je scrabblebord krijg je toch minstens 25 keer de woordwaarde.

Op het bovenstaande berust copyright©

11. Adoeseg
    Afbeelding van Adoeseg

MissM
    quote: adviseurs? Bedoel je toch niet minister van Buitenlandse zaken Uri....Ik vind hem partijdig.

en in dat laatste stukje waarvan je zegd "daar zou hij wel eens gelijk in kunnen hebben" stond ook: PS, majesteit: Een lange elegante jas met een bijna alles bedekkende hoed waren afdoende geweest voor een bezoek aan deze moskee.

Alshin had het over het hoofddoek-bezoek, hij zal de gevangennen vast wel in een ander stuk genoemd hebben.Zeker weten. Daarbij hoef je Afshin niet kwalijk te nemen wat onze Majesteit weet en toch negeerd.

ps. Bosman kan nog wel wat van jou leren wat betreft scheldwoorden.unquote Missm.

U vind hem partijdig? Ik vind hem 3 keer niks!
    Maar daarom niet getreurd: de majesteit wordt bijgestaan door meerdere adviseurs! Jawel! Echt waar zei meneer de uil. (pardon, ik liet me even gaan)
    Dat alles kunt U lezen in de (fabeltjes) Staatscourant, als ik me niet vergis. Enfin, U ziet maar. Waarschijnlijk bent U alreeds zo op de hoogte, dat ik U nu dingen vertel, die U al wist, of misschien niet wilde weten, of misschien was vergeten. Weet je wat? Je ziet maar.
    En ach, een hele lange lichaamsbedekkende jas had de Majesteit toch reeds aan? Of is dat U misschien ontgaan?
    En een bijna allesbedekkende hoed? Ach alleherjeetjetoch, dat is toch eeuwig zonde voor dat verdomde leuke kapsel van de Majesteit? Zeg nou zelf eens, da's toch géén gezicht? Nee, da's een hoed hoor ik U zeggen! Ach ja, weet je, je ziet maar!

Adoeseg wijzigde dit bericht op 29-01-2012 22:15 met 0%

12. Adoeseg
    Afbeelding van Adoeseg

quote:
    marijke1 schreef op 29 januari 2012 @ 22:09:
    Als je dat neerlegt op je scrabblebord krijg je toch minstens 25 keer de woordwaarde.
    Da's vette winst! Wat jou Marijke! Dat potje win ik geheid!

13. Keesje1964
    Afbeelding van Keesje1964

quote:
    Adoeseg schreef op 29 januari 2012 @ 22:07:
    O, maar ik vind het in het geheel niet fout wat onze grote cabaretiër daar roept; integendeel. Ik vind het een vondst! Kan ik weer een groot woord bijvoegen op het scrabblebord ( en 3 keer de woordwaarde zei hij nog!)

Dus omdat Youp het roept mag het van jou. Youp roept ook om de 5 min godverd.........me dus dat mag dan ook ?? Dan vindt jij dat normaal ?
    Laat maar ik hoef het antwoord niet. Retorisch en zo.

14. janneke2
    Afbeelding van janneke2

quote:
    Keesje1964 schreef op 30 januari 2012 @ 13:06:
    [...]

Dus omdat Youp het roept mag het van jou. Youp roept ook om de 5 min godverd.........me dus dat mag dan ook ?? Dan vindt jij dat normaal ?
    Laat maar ik hoef het antwoord niet. Retorisch en zo.

Nou, Keesje, ik vind de vraag nogal rethor...
    eh, nee, suggestief.

15. Keesje1964

Oh.

16. missmarple

Keesje heeft wel gelijk.

Een cabaretier is een cabaretier...die slaan van alles er uit om mensen aan het lachen te krijgen of te chockeren.

Wat als Youp de woorden had gebruikt van Bosman??? Had adoeseg ze dan ook gebruikt?

17. janneke2
    Afbeelding van janneke2

quote:
    missmarple schreef op 30 januari 2012 @ 13:19:
    [fgcolor=#30AB11]Keesje heeft wel gelijk.

Waarmee dan...?
    Dat "aangezien Yup het doet, ik het ook mag"...?
    Of iets anders...?

18. missmarple

lees een stukje terug.

19. janneke2
    Afbeelding van janneke2

quote:

Nee.

(Ik heb een stukje teruggelezen - maar wat jij bedoelt, word mij niet duidelijk, dus vraag ik aan je, of je je wilt verduidelijken.)

20. missmarple

quote:
    janneke2 schreef op 30 januari 2012 @ 13:28:
    [...]

Nee.

(Ik heb een stukje teruggelezen - maar wat jij bedoelt, word mij niet duidelijk, dus vraag ik aan je, of je je wilt verduidelijken.)
    Nee.

21. Adoeseg
    Afbeelding van Adoeseg

Lekker makkelijk discussiëren zo he?

22. missmarple

quote:
    ...want ik moest weer aan de slag.
    Ik vind de posting van 13:06 toch duidelijk, wat vind jij?

23. missmarple

doei

24. Adoeseg
    Afbeelding van Adoeseg

quote:
    janneke2 schreef op 30 januari 2012 @ 13:11:
    [...]

Nou, Keesje, ik vind de vraag nogal rethor...
    eh, nee, suggestief.
    je merkt wel dat ik niet eens de moeite neemt om te reageren Janneke

25. Keesje1964

Dat is ook de bedoeling van een retorische vraag Adoeseg. Een antwoord zou heel vreemd zijn geweest .

x
duurt nog: 24:00:00
€54.95
€29.95
x x