Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Actueel
  4. Koningin Beatrix en Maxima in abaya en hoofddoek

Dit onderwerp heeft 681 reacties, en bestaat uit 28 pagina's. U bent momenteel op pagina 3 van 28.
De laatste reactie is geplaatst op 30-01-2012 16:23.

Koningin Beatrix en Maxima in abaya en hoofddoek

Ga naar een onderdeel
  1. pootje
    Afbeelding van pootje

waarom bezoek jij een katholieke kathedraal in je vakantie als je niet gelovig bent??

En wat heeft een hoofddoek met minderwaardigheid van de vrouw te maken.

Ik ken meer als genoeg meisjes en vrouwen die een hogere opleiding hebben genoten en zeer actief zijn in deze maatschappij, die toch een hoofddoek dragen.

Eigen keuze lijkt me.

Als je de wereld wil verbeteren, begin bij je zelf.

2. pootje
    Afbeelding van pootje

En is het voorkomen van lustgevoelens bij een man, je minderwaardig opstellen??

Je kan het ook omdraaien...Die kerels zijn zo minderwaardig die kunnen zich blijkbaar niet inhouden. De dames houden hier het heft in eigen hand en doen een doekje op het hoofd. Het is maar waar je wild van wordt nietwaar..

3. Pagan
    Afbeelding van Pagan

quote:
    Mee schreef op 09 januari 2012 @ 17:40:
    [...]

Dat bedoel ik , zolang vrouwen nog goed praten dat ze eigenlijk op de tweede plek staan en zich daar naar moeten gedragen
    Zolang zal het nooit wat worden met de vrouw in het algemeen.

Daarom herhaal ik nog even wat ik al eerder zei

Zolang vrouwen , vrouwen al blijven voorhouden en verdedigen dat ze minder zijn dan een man en nog denken ook dat het niet zo is , maar ondertussen de eeuwige tweede viool spelen
    Zolang zal men achter het fornuis ingepakt blijven staan en uitgepakt worden als de man daar zin in heeft

Wanneer een vrouw dat zelf wil, is dat haar zaak. Ik vind het heel ongeemancipeerd als jij wilt bepalen hoe een vrouw zich moet gedragen en kleden.Een probleem is het pas als een vrouw wordt gedwongen iets te doen wat haar man wil, maar dat speelt overal. Ik heb nog nooit een vrouwelijke priester of paus gezien en waarom zou het dan wel normaal zijn als je je armen in een Italiaanse kerk bedekt. Het komt weer op de hoofddoekdiscussie aan: een hoofddoek verbieden is net zo erg als een hoofddoek gebieden.
    En die doek staat Bea wel, is tenminste vreselijke-kapsels-verbergend..

Pagan wijzigde dit bericht op 09-01-2012 18:53 met 0%
    "Beledigingen zijn de argumenten van hen, die ongelijk hebben."

4. missmarple
    Afbeelding van missmarple

quote:
    niejel schreef op 09 januari 2012 @ 17:14:
    [...]

Als iets HACCP is, is het niet altijd halal. Dat een ziekenhuis geen grote kuipjes boter gebruikt is niet waar. Sommige afdelingen in het ziekenhuis waar ik werkte kregen iedere dag voor personeel en patiënten een grote schaal sandwiches, daarvoor stonden we echt geen portiekuipjes open te trekken om de sandwiches klaar te maken.
    Als ik in een gekoelde ruimte sandwiches maak met een grote kuip boter en ik maak dan eerst de ham sandwiches en dan de kaas, dan ben ik volgens de HACCP nog steeds goed bezig. Halal zijn de kaas sandwiches dan niet meer.
    Ik houd rekening met wensen van mensen maar eet zelf niet zo dat heb ik nergens beweerd.
    FOUT FOUT FOUT....je mag NOOIT het zelfde mes gebruiken voor vlees en kaas. Dat heeft niks te maken met halal maar met hygiëne. Zo zet je ook geen melk naast rauw vlees. In welk groot ziekenhuis werk je? In het personeelsrestaurant waarschijnlijk...en ook daar word HACCP toegepast.

Tjonge jonge jonge...iemand die zo hoog van de toren over halal roept weet niks van de echte Nederlandse hygiëne/gewoontes/gebruiken. Je denkt vast "ach dat is maar voor een westers mens, die eten alles".
    Verdiep jij je maar eerst eens in de gebruiken van ons voordat je gaat roepen dat wij niet halal zijn. Wij gebruiken niet het woord halal, nee wij gebruiken het woord hygiëne. Ook op vakantie naar halal-landen moeten we daar zeer op letten.

5. gertine
    Afbeelding van gertine

quote:
    pootje schreef op 09 januari 2012 @ 18:02:
    waarom bezoek jij een katholieke kathedraal in je vakantie als je niet gelovig bent??.
    ik ben ook niet gelovig maar gek op kerken en zie het meer als een museum en ook bij de geschiedenis horen

sol omnibus lucet

6. janneke2
    Afbeelding van janneke2

quote:
    Tulp123 schreef op 09 januari 2012 @ 11:12:
    De koningin had een hoed op (misschien Maxima ook) waarom ook nog een hoofddoek over de hoed heen? Het lijkt mij overbodig.
    Toen ik de foto vanmorgen in de krant zag, deed het me denken aan een middeleeuwse mode. "Moet kunnen", Trix kleedt zich wel vaker gewaagd (op haar manier dan).

7. missmarple

quote:
    Pagan schreef op 09 januari 2012 @ 18:45:
    [...]

Wanneer een vrouw dat zelf wil, is dat haar zaak. Ik vind het heel ongeemancipeerd als jij wilt bepalen hoe een vrouw zich moet gedragen en kleden.Een probleem is het pas als een vrouw wordt gedwongen iets te doen wat haar man wil, maar dat speelt overal. Ik heb nog nooit een vrouwelijke priester of paus gezien en waarom zou het dan wel normaal zijn als je je armen in een Italiaanse kerk bedekt. Het komt weer op de hoofddoekdiscussie aan: een hoofddoek verbieden is net zo erg als een hoofddoek gebieden.
    En die doek staat Bea wel, is tenminste vreselijke-kapsels-verbergend..
    ...je zei??? Wie bepaalt er hier wie zich 'hoe' moet kleden om haar kapsel te verbergen ? Ik vind het zeer ongeemancipeerd zoals jij over het bedekken van het kapsel van onze koningin praat.

Ik denk dat koningin Beatrix min of meer werd gedwongen om die doek en dat gewaad te dragen want "Geen hoofdoek dragen was geen optie" aldus minister Rosenthal van Buitenlandse zaken. Een bezoek aan Abu Dhabi is niet compleet zonder bezoek aan de sjeik Zayed bin Sultan Al Nahayan moskee.
    Dus die moskee moest bezocht worden en geen hoofddoek was geen optie.

missmarple wijzigde dit bericht op 09-01-2012 19:24 met 0%

8. missmarple

quote:
    Bosa schreef op 09 januari 2012 @ 17:54:

..........................
    Sorry Janneke, maar dat van die rouw vind ik erg overtrokken , ze loopt altijd in voor haar doen vrolijke kleding rond.
    hahaha die Janneke....Onze koningin is pas geleden over Surinaamse eilanden gereisd met vrolijke kleding aan.

9. Adoeseg
    Afbeelding van Adoeseg

Ik moest eigenlijk stiekem lachen toen ik De Majesteit zonet in het nieuws zag met de voor haar doen modieuze shawl om haar hoedje ( en) hoofd, ik vind eigenlijk, dat diegene die haar kleed wel erg mooi heeft aangepakt: op deze manier kan ze haar afschuwelijke steeds weer hetzelfde kapsel van eeuwenoud (dat is mijn mening) onder haar hoedje houden en doet ze ook datgene wat het gastland van haar verlangd: ze draagd er een hoofddoekje omheen! De Majesteit bezit beslist veel humor!
    Maxima zag er schitterend uit in háár keuze van hoofddoek!

Adoeseg wijzigde dit bericht op 09-01-2012 19:24 met 0%
    Kiss slowly, laugh insanely, live truly, and and forgive quickly, (Paul Coelho)

10. pootje
    Afbeelding van pootje

quote:
    missmarple schreef op 09 januari 2012 @ 19:19:
    [quote]Pagan schreef op 09 januari 2012 @ 18:45:
    [...]

En die doek staat Bea wel, is tenminste vreselijke-kapsels-verbergend..[/quote]

...je zei??? Wie bepaalt er hier wie zich 'hoe' moet kleden om haar kapsel te verbergen ? Ik vind het zeer ongeemancipeerd zoals jij over het bedekken van het kapsel van onze koningin praat.

Ik denk dat koningin Beatrix min of meer werd gedwongen om die doek en dat gewaad te dragen want "Geen hoofdoek dragen was geen optie" aldus minister Rosenthal van Buitenlandse zaken. Een bezoek aan Abu Dhabi is niet compleet zonder bezoek aan de sjeik Zayed bin Sultan Al Nahayan moskee.
    Dus die moskee moest bezocht worden en geen hoofddoek was geen optie.

Het is een mening, over hoe ze er uit ziet. Dat heeft niks met emancipatie te maken. En dat dat bezoek er bij hoort, prima!!! En dat je je daarbij aanpast aan de gebruiken niet meer dan normaal. En dat heeft niet met geemancipeerd zijn of onderdanig zijn aan te maken.

Jij gaat in Nederland ook niet in hotpants en bikini bovenstuk naar de kerk. Dan kleed je je ook even netjes aan. De kleur doet in deze niet terzake. Al vind ik zwart ook niet zo geweldig. het is zo somber.

11. missmarple

quote:
    Adoeseg schreef op 09 januari 2012 @ 19:23:
    Ik moest eigenlijk stiekem lachen toen ik De Majesteit zonet in het nieuws zag met de voor haar doen modieuze shawl om haar hoedje ( en) hoofd, ik vind eigenlijk, dat diegene die haar kleed wel erg mooi heeft aangepakt: op deze manier kan ze haar afschuwelijke steeds weer hetzelfde kapsel van eeuwenoud (dat is mijn mening) onder haar hoedje houden en doet ze ook datgene wat het gastland van haar verlangd: ze draagd er een hoofddoekje omheen! De Majesteit bezit beslist veel humor!
    Maxima zag er schitterend uit in háár keuze van hoofddoek!
    het is de keuze én de gewoonte van onze koningin om haar kapsel te dragen zoals zij dat graag wil. Beetje meer respect graag voor haar gewoontes En altijd maar weer dat zelfde hoofdlaken, de zelfde kleur, op dat zelfde hoofd brengt variatie in het leven zeker.....

12. janneke2
    Afbeelding van janneke2

quote:
    missmarple schreef op 09 januari 2012 @ 13:03:
    Wij hebben op school altijd geleerd dat de onderdrukte vrouwen zich moesten bedekken met lange gewaden én hoofddoeken. Zelfs in Turkije is er een tijdje geleden gedemontreerd vooral door moslimma's omdat men het hoofddoekverbod op universiteiten wou opheffen.

Tjonge...!
    Als feministe ben ik nu enthousiast en nieuwsgierig. Op welke school heb jij gezeten, dat daar les in vrouwengeschedenis werd gegeven..? Dat is geen gewoon vak, dat is uitzonderlijk!

Maar helaas heeft de docent(e) vrouwengeschiedenis wel de lank mis geslagen: die link tussen "vrouwen worden onderdrukt" en de hoofddoek bestaat niet.
    Zo is in het christendom de vrouw meestal (ook nieet altijd) blootshoofds - maar wel 2e rangs (volgens Paulus).
    Joodse en islamitische vrouwen hebben daar geen last van (die geloven erkennen Paulus niet) en heeft de vrouw bijv. binnen haar huwelijk te allen tijde eigen geld, dat van haar is en wat zij meeneemt in geval van scheiding. (Oh, ja - scheiding doen de christenen ook al niet aan, zelfs al word je in elkaar gemept op dagelijkse basis...) Zelfs in het huidige verlichte NL kun je als vrouw lelijk op je neus kijken: gehuwd in gemeenschap van goederen, hij jaagt jouw geld er door, maakt schulden waar jij (mede) voor op draait - zo goed IS die positie echt niet.

quote:
    missmarple schreef op 09 januari 2012 @ 13:03:Als men een hoofddoek uit vrije wil wil dragen voor hun geloof, dan kan ik er nog eventueel begrip voor hebben. Maar onze koningin is geen moslimma.

???
    En dus draagt ze hem niet uit vrije wil...?
    Accoord, het gaat ook om geld, maarTrix is van zichzelf beleefd.

quote:
    missmarple schreef op 09 januari 2012 @ 13:03:Dan is de hoofddoek vooral een politieke discussie over de hele wereld. Is het onderdrukking? 'Nee' zegt men, maar vaak is het wel degelijk ja.

Onder de taliban was het onderdrukking.
    "We lieten die vouwen barsten en GWB viel dat land pas bnnen nadat er een ramp in zijn eigen land gebeurd was.

quote:
    missmarple schreef op 09 januari 2012 @ 13:03:Ik heb collega's die de doek niet uit vrije wil dragen. Zodra ze naar huis gaan moet die doek weer op het hoofd. Ik dacht altijd dat wij als Nederlanders vrouwen en mannen gelijk behandelden.

???
    Wat bedoel je nou precies...?
    Deze vrouwen dragen de hoofddoek niet de hele tijd - alleen thuis, niet op het werk - welke van de 2 is niet vrijwillig?

13. missmarple

quote:
    pootje schreef op 09 januari 2012 @ 19:25:
    [...]

Het is een mening, over hoe ze er uit ziet. Dat heeft niks met emancipatie te maken. En dat dat bezoek er bij hoort, prima!!! En dat je je daarbij aanpast aan de gebruiken niet meer dan normaal. En dat heeft niet met geemancipeerd zijn of onderdanig zijn aan te maken.

Jij gaat in Nederland ook niet in hotpants en bikini bovenstuk naar de kerk. Dan kleed je je ook even netjes aan. De kleur doet in deze niet terzake. Al vind ik zwart ook niet zo geweldig. het is zo somber.
    Onze majesteit is nog nooit...nog nooit in hotpants of bikini gesignaleerd. Ze heeft hele mooie kleding die NIET aanstootgevend zijn.

Ook ik ga niet in hotpants en bikini naar de kerk, daar ga ik niet eens mee de straat op. Niet alle westerse mensen wonen op de wallen.

14. missmarple

Janneke, ik wil graag je vragen beantwoorden maar je maakt er altijd een jannekeboel van. Allemaal die quotes in een posting met gekriebel er tussen door...welk antwoord hoort er bij welke reactie....

ps. Pas je asjeblief aan mijn gewoontes aan wil je?

missmarple wijzigde dit bericht op 09-01-2012 19:34 met 24%

15. missmarple

quote:
    janneke2 schreef op 09 januari 2012 @ 19:16:
    [...]

Toen ik de foto vanmorgen in de krant zag, deed het me denken aan een middeleeuwse mode. "Moet kunnen", Trix kleedt zich wel vaker gewaagd (op haar manier dan).
    hahahaha...hahah...hihi...hoho...au.. ik krijg pijn in mijn buik van het lachen van deze mop.

16. pootje
    Afbeelding van pootje

Nee, ik ook niet. Maar zelfs die mensen(van de wallen) kleden zich aan als ze naar de kerk gaan. En ik had het over jou, niet over onze koningin. toen ik het over die bikini had.

Want waar jij weer mee bezig bent ,is je mening ten koste van alles opdringen aan de mede schrijvers hier. En je gelijk te halen.

Ik ben gewoon een andere mening dan jou toegedaan, en dat maakt hem niet minder waar of verachtelijk. Ook al staat hij jou niet aan.

pootje wijzigde dit bericht op 09-01-2012 19:39 met 1%

17. missmarple

quote:
    pootje schreef op 09 januari 2012 @ 19:38:
    Nee, ik ook niet. Maar zelfs die mensen(van de wallen) kleden zich aan als ze naar de kerk gaan. En ik had het over jou, niet over onze koningin. toen ik het over die bikini had.

.
    Het gaat hier NIET om mij of mijn kledingstijl maar om die van ons Staatshoofd dat zich aanpast aan een sjeik, door een hoes over zich heen te trekken, terwijl er geen wederzijds respect is voor de mooie allesbedekkende kleding van ons staatshoofd.
    Ik heb een antwoord gegeven over onze koningin én over wat ik zou doen met doe hotpants....nogmaals als ze een hotpants had gedragen had ik het kunnen begrijpen. Maar ze draagt NOOIT hotpants.

18. missmarple

quote:

Want waar jij weer mee bezig bent ,is je mening ten koste van alles opdringen aan de mede schrijvers hier. En je gelijk te halen.

.
    Ik dring niemand mijn mening op. Ik zeg jou en jou aanhangers mijn mening, want dat mag ik (nog wel) in dit land zonder voor de muur gezet te worden en afgeknald te worden.

Mijn mening ten koste van ....van wat? Heb ik jou tekort gedaan door mijn mening te zeggen? Had je liever dat ik mijn mond hield en een hoofddoek zou dragen?

19. missmarple

quote:

Ik ben gewoon een andere mening dan jou toegedaan, en dat maakt hem niet minder waar of verachtelijk. Ook al staat hij jou niet aan.
    antw MM: Was het minder "verachtelijk" geweest als onze koningin gewoon haar mooie kleding en hoedje had getoond? Was het echt zo erg geweest als er een lok onder die hoofddoek was gesprongen?

20. missmarple

quote:
    gertine schreef op 09 januari 2012 @ 19:14:
    [...]

ik ben ook niet gelovig maar gek op kerken en zie het meer als een museum en ook bij de geschiedenis horen
    Prima, je hoeft je niet als misdienaar te kleden als je naar de kerk gaat, de kerk waar mensen naar toe gaan om te bidden en jij naar toe gaat om te koekeloeren.

21. missmarple

quote:
    pootje schreef op 09 januari 2012 @ 18:26:
    En is het voorkomen van lustgevoelens bij een man, je minderwaardig opstellen??

Je kan het ook omdraaien...Die kerels zijn zo minderwaardig die kunnen zich blijkbaar niet inhouden. De dames houden hier het heft in eigen hand en doen een doekje op het hoofd. Het is maar waar je wild van wordt nietwaar..
    ...maar als ik zo nu en dan op dit forum lees...denk ik wel eens dat er zat vrouwen zijn die lustgevoelens krijgen bij het zien van een man. Dus de mannen moeten eigenlijk ook onder een laken gaan lopen? met hoofdoek op.

22. pootje
    Afbeelding van pootje

:gaap: :byebye: Ik geloof dit wel, ik ga even een hoofddoekje opdoen, anders bespringt mijn man me zo... ;) En doet hij het toch... dan zal ik hem een hoedje opzetten, of een plastic muts!!!

23. missmarple

http://www.deredactie.be/permalink/1.750966

Even blijven kijken tot het (pakweg 3 minuten) : Laten we de islamitisch staat uit proberen in België en Nederland...doelstelling van deze mensen: "een islamtische staat bewerkstelligen".

Over aanpassen in België en Nederland gesproken: Alah is de enige wetgever...niemand heeft het recht om de wet te bepalen...

Is er daarom geen respect voor een koningin die mooi gekleed is? Want zij is niet zomaar een koningin.... nee ze is vrouw...een vrouw....Alsof dat "minder goed mens" maakt. Hoefde daarom prins Willem niks te doen aan zijn uiterlijk.

Waarom kan een islamitische prinses wel zonder hoofddoek verschijnen? Omdat zij sterk is en zegt "het is niet belangrijk wat er OP het hoofd zit, maar wel wat er IN dat hoofd zit.

missmarple wijzigde dit bericht op 09-01-2012 20:11 met 7%

24. Adoeseg
    Afbeelding van Adoeseg

Hahaha, pootje, ik doe met je mee!!

Ja Missm, ik weet het, ik heb inmiddels wel begrepen dat jij te vuur en te zwaard ten strijde trekt, wanneer het om de Majesteit gaat. Maar daarin ben jij niet de enige hoor!
    De Majesteit mag van mij haar kapsel dragen zo zij wenst, maar ik persoonlijk vind het een afschuwelijk kapsel. Al heel haar leven hetzelfde en nooit eens een lekker rattekoppie, of rastakrulletjes. Wat lijkt me dat erg, dat je aldoor je haren ook nog volgens het boekie moet hebben zitten! Het heeft één voordeel: elk hoedje blijft stevig zitten (soms lijkt de lak met hoedje en al op haar Koninklijke hoofd gespoten) en een mooie shawl erom doet óók wonderen!

25. Adoeseg
    Afbeelding van Adoeseg

quote:
    missmarple schreef op 09 januari 2012 @ 20:05:
    http://www.deredactie.be/permalink/1.750966

Even blijven kijken tot het (pakweg 3 minuten) : Laten we de islamitisch staat uit proberen in België en Nederland...doelstelling van deze mensen: "een islamtische staat bewerkstelligen".

Over aanpassen in België en Nederland gesproken: Alah is de enige wetgever...niemand heeft het recht om de wet te bepalen...

Is er daarom geen respect voor een koningin die mooi gekleed is? Want zij is niet zomaar een koningin.... nee ze is vrouw...een vrouw....Daarom hoefde prins Willem niks te doen aan zijn uiterlijk.

Waarom kan een islamitische prinses wel zonder hoofddoek verschijnen? Omdat zij sterk is en zegt "het is niet belangrijk wat er OP het hoofd zit, maar wel wat er IN dat hoofd zit.
    Oeps, ander stokpaardje?

x
duurt nog: 24:00:00
€54.95
€29.95
x x