- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Columns
- Slim met geld
- Testpanel
- Uit het blad
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Libelle Academy
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 681 reacties, en bestaat uit 28 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 28.
De laatste reactie is geplaatst op 30-01-2012 16:23.
Koningin Beatrix en Maxima in abaya en hoofddoek
- Geplaatst op zondag 08 januari 2012 18:42missmarple
Koningin Beatrix draagt een abaya, een lang zwart alles verhullend gewaad, en een blauwe hoofddoek tijdens haar bezoek aan de Sjeik Zayed bin Sultan Al Nahayan moskee in Abu Dhabi. © anp
vk UPDATE Koningin Beatrix en prinses Máxima droegen bij een bezoek aan een moskee in Abu Dhabi een gewaad en een hoofddoek 'uit respect voor de gewoontes' in de Verenigde Arabische Emiraten (VAE). Dat stelt de RVD vandaag in reactie aan de NOS, naar aanleiding van Kamervragen van de PVV hierover.
© anp De partij van Geert Wilders vraagt zich af of deze 'trieste wanvertoning niet voorkomen had kunnen worden' en of het kabinet 'zich realiseert dat het staatshoofd op deze wijze de onderdrukking van vrouwen legitimeert'.
De koningin begon het staatsbezoek aan de Verenigde Arabische Emiraten vandaag met een bezoek aan de moskee waar de stichter van de VAE begraven ligt. Ze droeg volgens de moslimtraditie een lang gewaad, een zogenaamde abaya, en een hoofddoek.
De koningin past zich altijd aan de gewoontes aan van het land dat ze bezoekt, luidt de verklaring van de RVD.
.............antw MM: ............dus alle mensen die in Nederland wonen houden nu rekening met de Nederlandse gewoontes. .....................en waarom draagt prins Willem Alexander dan "blote haren" en geen tulband?.missmarple wijzigde dit bericht op 08-01-2012 18:47 met 5% - Geplaatst op zondag 08 januari 2012 23:08janneke2Als gewoonlijk: ik vnd Maxima haar gewaad "staan als gegoten", het is zeer charmant.
En Beatrix kleedt zich immer gewaagd doch stijlvol, maar ik vond dat koningsblauw met zwart eigenlijk niet mooi.
Van mij had WA ook wel een kaffiya aan gemogen: lijkt me interessant. Is weer eens wat anders dan dat westerse pak met - ojojoj, geef mij Claus maar! - een stropdas.
Enne: ik heb niets, maar dan ook niets gezien van "lang, zwart en alles verhullend". (Vergeet niet: Beatrix rouwt.) Maxima was in geel met groen, maar idd: zonder decollete.
En ja, uiteraard valt de ex Venloenaar er over, dat was te voorzien.
Verder niet interessant.
(Extra kledingvoorschriftenin een kathedraal of synagoge - dat interesseert hem niets, moslem bashing is zijn doel.) - Geplaatst op zondag 08 januari 2012 23:30missmarple
een abaya, een lang zwart alles verhullend gewaad
Janneke, ik had voorheen nog nooit van het woord "abaya" gehoord. Het zijn niet mijn woorden.
...jij vond Maxima dat gewaad charmant staan? en Beatrix "gewaagd doch stijvol" ???...heb je wel de goede foto's bekeken? Niet de foto's van koninginnendag maar die van dit weekend. Maxima loopt er bij als een arme sloeber, haar hoofd onderdanig gebogen. Ik denk dat onze koningin dat hoedje weigerde af te zetten omdat zij er anders ook zo uit zou zien. Dat blauw gaf het geheel nog iets kleur. Onze koningin in rouw?....heb ik wat gemist? Heeft ze een paar maanden overgeslagen, want ze liep pas geleden nog gewoon mooi gekleed.
Als ze werkelijk zoveel respect hebben voor andere culturen...waarom hebben ze dan geen luisterend oor geboden in Argentinië? Ik denk dat het hun min of meer is opgedragen. Gelukkig dat prins Willem Alexander zich zelf bleef. maarja hij is dan ook een man...alsof een vrouw verkeerd is met gewone kleren en gewoon haar kapsel.
Waarom zijn ze in december niet één keer naar Heerlen gekomen om daar de stand van zaken te bekijken toen de mensen net voor kerst hun huizen en winkelpanden moesten verlaten wegens het inzakken van de aardbodem onder een winkelcentrum/flat ?
missmarple wijzigde dit bericht op 08-01-2012 23:31 met 1% - Geplaatst op zondag 08 januari 2012 23:37mijzelfNou uit respect vind ik het best wel goed hoor,ze schijnt het overal te doen (aanpassen)en trekt zich niks aan van witkuifje
Als je op vakantie in het buitenland naar een godshuis (kerk) gaat zou ik het ook doen,waarom iemand kwetsen als het niet nodig is.Gewoon op openbare weg hoeft voor mij ook niet ,maar ik weet niet of dat ook gedaan is.Het lijkt me best moeilijk voor haar om keuze te maken daarin.Het viel mij wel op dat je de enkels zag wat normaal niet is,maar dat is misschien gewoon practies.En dat Willem alexander geen tulband ophad,dat wordt volgens mij daar ook niet speciaal.(p.s blote haren(bloot hoofts) vind ik trouwens leuk klinken,doet aan mijn dochter denken toen 4jaar)Ik heb hem weleens gezien met een keppeltje in een synagoge toen hij daar een of ander te doen had. Witkuifje is in dit geval weer lekker de boel aan het opruien volgens mij. 
- Geplaatst op zondag 08 januari 2012 23:44apekop
Het wordt tijd dat die geelkuifkakatoe 's een vredesduif wordt.
Wat een gezeur weer,zeker verveling ten top tijdens 't kerstreces..apekop wijzigde dit bericht op 08-01-2012 23:44 met 2%Gaan jullie maar met de tijd mee, ik kom later wel.... - Geplaatst op maandag 09 januari 2012 00:09janneke2quote:missmarple schreef op 08 januari 2012 @ 23:30:
een abaya, een lang zwart alles verhullend gewaad
[fgcolor=#41961A]Janneke, ik had voorheen nog nooit van het woord "abaya" gehoord. .
Klopt, wij hebben niet zo veel moslems ut VAE in ons landje, dus valt dit woord niet zo vaak. (Vrij naar Maxima :"de" moslem bestaat niet.)
quote:missmarple schreef op 08 januari 2012 @ 23:30:...jij vond Maxima dat gewaad charmant staan? en Beatrix "gewaagd doch stijvol" ???...heb je wel de goede foto's bekeken?
Ja, nee en nee - ik keek journaal.
Maxima in groen en geel staat beeldig.
Trix kleed zich doorgaans stijlvol en binnen haar functie gewaagd (en tegenwoordig in rouwkleuren) en deze keer vond ik koningsblauw met zwart niet mooi.
?????quote:missmarple schreef op 08 januari 2012 @ 23:30: Ik denk dat onze koningin dat hoedje weigerde af te zetten omdat zij er anders ook zo uit zou zien.
Dat slaat he-le-maal nergens op.
In NL ontbloten vrouwen nooit hun hoofd als teken van respect - dat doen mannen.
In een moskee toon je je respect NIET door je hoofd te ontbloten, maar op ander wijzen.
quote:missmarple schreef op 08 januari 2012 @ 23:30:Onze koningin in rouw?....heb ik wat gemist?
Mogelijk: sinds ze weduwe is, overheersen de rouwtinten.
????quote:missmarple schreef op 08 januari 2012 @ 23:30:Als ze werkelijk zoveel respect hebben voor andere culturen...waarom hebben ze dan geen luisterend oor geboden in Argentinië?
(En niet in Fukushima, en niet n Darfur, en niet in...)
1) Weet jij trouwens loupe zuiver, dat ze dat NIET gedaan hebben...? Een modern telegram oid...?
2) Het is een beetje een raar argument. Zo van: je bent pas zuiver op de graat, als je altijd en overal alle leed van de wereld op je schouders neemt. (En aangezien niemand dat kan, kun je iemand daarna erg makkelijk afschieten...)
3) Ze zijn nu in de VAE. Wil je respect tonen, dan zul op een VEA manier respect moeten tonen en Argentinie laten voor wat het is, tot je in Argentinie bent...
quote:missmarple schreef op 08 januari 2012 @ 23:30: Ik denk dat het hun min of meer is opgedragen.
Jazeker, door ons allemaal, om precies te zijn.
Bedenk: het is wel een handelsmissie (al heet het officieel staatsbezoek) wij zijn in crisis en zij bulken van het geld, dus beleefd zijn brengt geld in het laatje.
Of nee - Beatrix is beleefd opgevoed en det dit gewoon uit zichzelf. Luister ook gewoon nog eens naar haar keerstboodschap, over gemeenschapszin en verbondenheid. (Dat zegt ze
namelijk ieder jaar.)
Zou gekund hebben, maarhet is andermaal het "argument" dat je pas gelooft dat iemand respect toont, als hij/zij alle leed van de wereld op de schouders neemt.quote:missmarple schreef op 08 januari 2012 @ 23:30:Waarom zijn ze in december niet één keer naar Heerlen gekomen om daar de stand van zaken te bekijken toen de mensen net voor kerst hun huizen en winkelpanden moesten verlaten wegens het inzakken van de aardbodem onder een winkelcentrum/flat ?
(En daarna trappen: ze kwam niet naar Heerlen, dus gaat het niet om respect.)(... het gaat in VEA ook om geld, i know....) - Geplaatst op maandag 09 januari 2012 00:41Pagan
Gekopieerd uit posting Janneke, dit was het eerste dat ik dacht na posting van MM:
Bedenk: het is wel een handelsmissie (al heet het officieel staatsbezoek) wij zijn in crisis en zij bulken van het geld, dus beleefd zijn brengt geld in het laatje.
Ik zie al dat je de moeite neemt daar heen te gaan als staatshoofd en dan mensen voor het hoofd gaat stoten, dan ben je wel erg ondiplomatiek en dus zinloos bezig.
Verder vind ik de conclusie van MM dat iedereen in Nederland zich hierdoor aan de nederlandse gewoontes moet aanpassen bijzonder vreemd. Ik woon nl. ook in Nederlnad, aan wie en wat moet ik me aanpassen, toch niet aan katholieke mores of zo? Let wel: DE Nederlander bestaat niet en daar ben ik trots op."Beledigingen zijn de argumenten van hen, die ongelijk hebben." - Geplaatst op maandag 09 januari 2012 09:54Adoeseg
Ik kan me ook geheel en al vinden in de posting van Pagan, Janneke, Apekop en Mijzelf.
Bovendien vind ik persoonlijk, dat je de dingen eens wat ruimer moet zien en niet zo zwart/wit. Zo werkt het nl niet in dit leven. Respect voor een ander is heel belangrijk!Kiss slowly, laugh insanely, live truly, and and forgive quickly, (Paul Coelho) - Geplaatst op maandag 09 januari 2012 10:14niejel
Vraag aan Miss Marple:
Als jij in Rome bent en je wilt de Sint Pieter bezoeken dan mag je daar niet naar binnen met blote benen en een T-shirt met korte mouwen. Kleed jij je dan zoals gevraagd of ga je toch proberen in je T-shirt en bermuda naar binnen te komen?
Dat is namelijk wat de koningin en prinses gedaan hebben. Zich aangepast aan de geldende kledingvoorschriften voor dat gebouw.
Dat Willem Alexander geen tulband droeg was waarschijnlijk geen voorschrift. Ze hebben zich dus aangepast op de gewenste manier.
Respect hebben voor de gebruiken van een andere cultuur, als koningin moet je het goede voorbeeld geven voor het volk.
Als je je kind begeleid naar de operatiekamer moet je ook een steriel schort aan en als je een keuken bezoekt of laboratorium krijg je ook een onflatteuze witte jas aangereikt.
Ik zie het probleem niet.
Dat die GW daarover uit z'n dak gaat; ach hij moet z'n hetze tegen de islamisering volhouden om voor z'n aanhang geloofwaardig te blijven.
Ik heb nooit in hem geloofd en zal dat ook niet gaan doen.
Het geeft weer een lekker discussieonderwerp hier op het forum.niejel wijzigde dit bericht op 09-01-2012 10:16 met 6% - Geplaatst op maandag 09 januari 2012 10:51niejel
quote:missmarple schreef op 08 januari 2012 @ 18:42:
[b© anp De partij van Geert Wilders vraagt zich af of deze 'trieste wanvertoning niet voorkomen had kunnen worden' en of het kabinet 'zich realiseert dat het staatshoofd op deze wijze de onderdrukking van vrouwen legitimeert'.
Trieste wanvertoning?
Ik vond het een teken van respect voor de ander cultuur en gewoontes in de VAE.
Hoezo de onderdrukking van de vrouw legitimeert? Ik ben er van overtuigd dat de hoofdoek geen symbool van onderdrukking is, niet onder elke hoofdoek gaat een onderdrukte vrouw schuil. In landen als Irak en Libië was het misschien wel een middel om vrouwen te onderdrukken.
De koningin en prinses hadden blootshoofds de moskee kunnen bezoeken maar dat zou de politieke en handelsrelatie met de VAE niet ten goede zijn gekomen.
Ik heb in het dagelijks leven contact met diverse moslima's sommige met en anderen zonder hoofddoek. De meerderheid van de vrouwen met hoofddoek draagt deze uit vrije wil. Als symbool van hun geloof, zoals sommige christenen een kettinkje met een kruisje dragen. Ik heb niet de indruk dat de vrouwen waar ik contact mee heb onderdrukt worden door wie dan ook.niejel wijzigde dit bericht op 09-01-2012 10:53 met 4%: interpunctie gewijzigd ivm leesbaarheid - Geplaatst op maandag 09 januari 2012 11:12Tulp123
De koningin had een hoed op (misschien Maxima ook) waarom ook nog een hoofddoek over de hoed heen? Het lijkt mij overbodig. - Geplaatst op maandag 09 januari 2012 11:31niejel
Een hoofdoek bedekt al het haar en de hals, een hoed niet. Ik snap dat de koningin haar hoed niet afdoet, dan zie je een rare richel in haar windvaste kapsel. Maxima heeft het wat makkelijker met haar lange haar, die kan de hoed makkelijk afdoen zonder dat haar kapsel "schade" oploopt. - Geplaatst op maandag 09 januari 2012 11:34pootje
hoofddoek
Dit is een link naar wiki, maar het maakt wel duidelijk dat een hoofddoek in alle geloven en in alle landen gebruikt wordt.
Verder denk ik waar maak je je druk om!Als je de wereld wil verbeteren, begin bij je zelf. - Geplaatst op maandag 09 januari 2012 12:14marijke1
Nederlanders passen zich makkelijk aan aan andere culturen, andere culturen passen zich niet makkelijk aan aan de Nederlandse cultuur. De kleding van Bé en Max staat hier los van, hier spelen economische belangen een rol, niet onbegrijpelijk overigens.Op het bovenstaande berust copyright© - Geplaatst op maandag 09 januari 2012 12:56catella
hear,hear, - Geplaatst op maandag 09 januari 2012 12:56Gizmo
Ik vind het niet meer dan normaal dat als je een religieus gebouw betreed je houdt aan de kledingsvoorschriften. In een groot deel van de Itatiaanse katholieke kerken is (zoals hier al eerder naar voren werd gebracht) niet toegestaan om met blote schouders en benen de kerk te betreden. Daar heb ik tijdens onze rees in Italië dan ook rekening meegehouden en netje een langere broek en een t shirt met mouwen gedragen uit respect voor de "regels van het geloof". Ook al is het niet mijn geloof en zie ik ook het probleem niet in blote benen. Wat is daar nu weer mis mee?
In Duitsland moest ik een keer een badmuts op om het zwembad in te mogen, ik had geen badmuts bij me dus nou ja dan maar niet zwemmen en dan hoor je helemaal helemaal niemand. Moet de PVV zich niet druk maken om belangerijkere zaken zoals de bezuinigingen?Elke dag is een begin voor de rest van mijn leven. - Geplaatst op maandag 09 januari 2012 13:03missmarple

Precies men mag het een en ander wel eens wat ruimer zien dan alleen zwart/blauw of te wel lang gewaad/hoofddoek.quote:Adoeseg schreef op 09 januari 2012 @ 09:54:
Ik kan me ook geheel en al vinden in de posting van Pagan, Janneke, Apekop en Mijzelf.
Bovendien vind ik persoonlijk, dat je de dingen eens wat ruimer moet zien en niet zo zwart/wit. Zo werkt het nl niet in dit leven. Respect voor een ander is heel belangrijk!
Wat is er mis mee als onze koningin met haar eigen mooie jurk/jasje met lange mouwen en hoedje een bezoek brengt?
Waarom worden vrouwen anders behandelt?
Wij hebben op school altijd geleerd dat de onderdrukte vrouwen zich moesten bedekken met lange gewaden én hoofddoeken. Zelfs in Turkije is er een tijdje geleden gedemontreerd vooral door moslimma's omdat men het hoofddoekverbod op universiteiten wou opheffen.
Als men een hoofddoek uit vrije wil wil dragen voor hun geloof, dan kan ik er nog eventueel begrip voor hebben. Maar onze koningin is geen moslimma. Als zij een katholiek klooster zou bezoeken dan hoeft zij géén habijt aan. Als de paus naar Nederland komt komt ze niet buiten de deur want zij heeft een ander geloof....waarom word er met twee meetlatten gemeten?
Dan is de hoofddoek vooral een politieke discussie over de hele wereld. Is het onderdrukking? 'Nee' zegt men, maar vaak is het wel degelijk ja. Ik heb collega's die de doek niet uit vrije wil dragen. Zodra ze naar huis gaan moet die doek weer op het hoofd. Ik dacht altijd dat wij als Nederlanders vrouwen en mannen gelijk behandelden.
En ja als ik naar Rome naar een kerk of kathedraal ga draag ik geen bermuda of mouwloos topje. Inderdaad uit respect, het is een andere zaak als ik een "kledinghoes" over me moest trekken alsof ik steriel moet zijn, terwijl de man in zijn gewone kloffie naar binnen zou mogen.
- Geplaatst op maandag 09 januari 2012 13:07missmarple

en is dat een schande als 'hals en een pluk haar' onder het hoedje vandaan komen?quote:niejel schreef op 09 januari 2012 @ 11:31:
Een hoofdoek bedekt al het haar en de hals, een hoed niet. Ik snap dat de koningin haar hoed niet afdoet, dan zie je een rare richel in haar windvaste kapsel. Maxima heeft het wat makkelijker met haar lange haar, die kan de hoed makkelijk afdoen zonder dat haar kapsel "schade" oploopt. - Geplaatst op maandag 09 januari 2012 13:17missmarple

....Over een bezoek aan de kathedraal van Rome heb ik al uitleg gegeven om 13:03 u.. Zonder blote armen en benen is toch wat anders dan ingepakt worden omdat je vrouw bent.quote:Gizmo schreef op 09 januari 2012 @ 12:56:
..................
In Duitsland moest ik een keer een badmuts op om het zwembad in te mogen, ik had geen badmuts bij me dus nou ja dan maar niet zwemmen en dan hoor je helemaal helemaal niemand. Moet de PVV zich niet druk maken om belangerijkere zaken zoals de bezuinigingen?
die badmuts is om hygienische en veiligheidsredenen denk ik. Niet leuk maar begrijpelijk....je mocht er vast ook niet zonder badpak zwemmen.
En op een nudistencamping mag je vast geen badmuts op of zwempak aan.Daar hoor je ook niemand over. - Geplaatst op maandag 09 januari 2012 13:20missmarple

Zou mooi zijn als dat ook wederzijds zou zijn.quote:niejel schreef op 09 januari 2012 @ 10:51:
[...]
Trieste wanvertoning?
Ik vond het een teken van respect voor de ander cultuur en gewoontes in de VAE.
.
Jammer dat zwarte Piet steeds ter discussie staat terwijl hij zwart van het schoorsteenroet is.
Ook jammer dat veel westerse meisjes/mensen met minachting worden bekeken. - Geplaatst op maandag 09 januari 2012 13:25missmarple

....Over een bezoek aan de kathedraal van Rome heb ik al uitleg gegeven om 13:03 u.. Zonder blote armen en benen is toch wat anders dan ingepakt worden omdat je vrouw bent.quote:niejel schreef op 09 januari 2012 @ 10:14:
Vraag aan Miss Marple:
Als jij in Rome bent en je wilt de Sint Pieter bezoeken dan mag je daar niet naar binnen met blote benen en een T-shirt met korte mouwen. Kleed jij je dan zoals gevraagd of ga je toch proberen in je T-shirt en bermuda naar binnen te komen?
...........................
Als je je kind begeleid naar de operatiekamer moet je ook een steriel schort aan en als je een keuken bezoekt of laboratorium krijg je ook een onflatteuze witte jas aangereikt.
Ik zie het probleem niet.
Dat die GW daarover uit z'n dak gaat; ach hij moet z'n hetze tegen de islamisering volhouden om voor z'n aanhang geloofwaardig te blijven.
Ik heb nooit in hem geloofd en zal dat ook niet gaan doen.
Het geeft weer een lekker discussieonderwerp hier op het forum.
En inderdaad het ziekenhuis...als je steriel moet werken past een hoofddoek, die door weer en wind wappert, of met hoge temperaturen op het hoofd plakt, niet op het hoofd van een verpleegster.
ik vergat het bijna...men heeft het nu steeds over GW.... terwijl ik mijn mening gaf LOS van GW's mening. Net zoals al die andere mensen op hyves en facebook hun mening geven. Ja ook mensen kunnen een eigen mening hebben....wij zijn nou eenmaal niet zo opgevoed.....en ook dat is "onze gewoontes én cultuur" waar men rekening mee mag houden.
missmarple wijzigde dit bericht op 09-01-2012 13:29 met 12% - Geplaatst op maandag 09 januari 2012 13:29Mee
quote:missmarple schreef op 09 januari 2012 @ 13:03:
[...]
Precies men mag het een en ander wel eens wat ruimer zien dan alleen zwart/blauw of te wel lang gewaad/hoofddoek.
Wat is er mis mee als onze koningin met haar eigen mooie jurk/jasje met lange mouwen en hoedje een bezoek brengt?
Waarom worden vrouwen anders behandelt?
Wij hebben op school altijd geleerd dat de onderdrukte vrouwen zich moesten bedekken met lange gewaden én hoofddoeken. Zelfs in Turkije is er een tijdje geleden gedemontreerd vooral door moslimma's omdat men het hoofddoekverbod op universiteiten wou opheffen.
Als men een hoofddoek uit vrije wil wil dragen voor hun geloof, dan kan ik er nog eventueel begrip voor hebben. Maar onze koningin is geen moslimma. Als zij een katholiek klooster zou bezoeken dan hoeft zij géén habijt aan. Als de paus naar Nederland komt komt ze niet buiten de deur want zij heeft een ander geloof....waarom word er met twee meetlatten gemeten?
Dan is de hoofddoek vooral een politieke discussie over de hele wereld. Is het onderdrukking? 'Nee' zegt men, maar vaak is het wel degelijk ja. Ik heb collega's die de doek niet uit vrije wil dragen. Zodra ze naar huis gaan moet die doek weer op het hoofd. Ik dacht altijd dat wij als Nederlanders vrouwen en mannen gelijk behandelden.
En ja als ik naar Rome naar een kerk of kathedraal ga draag ik geen bermuda of mouwloos topje. Inderdaad uit respect, het is een andere zaak als ik een "kledinghoes" over me moest trekken alsof ik steriel moet zijn, terwijl de man in zijn gewone kloffie naar binnen zou mogen.

- Geplaatst op maandag 09 januari 2012 13:38missmarple

DE Nederlander bestaat wel degelijk!!! Alleen jij ziet haar/hem niet, jij kent hem/haar niet meer omdat alles aangepast moet worden.quote:Pagan schreef op 09 januari 2012 @ 00:41:
Gekopieerd uit posting Janneke, dit was het eerste dat ik dacht na posting van MM:
Ik zie al dat je de moeite neemt daar heen te gaan als staatshoofd en dan mensen voor het hoofd gaat stoten, dan ben je wel erg ondiplomatiek en dus zinloos bezig.
Let wel: DE Nederlander bestaat niet en daar ben ik trots op.
Jij vind van niet. Nee, maar DE Arabische Emiraat bestaat wel?
Staatshoofd ondiplomatiek....mens onze koningin mag er ook wezen hoor. waarom zou men geen respect mogen tonen voor de mooie kleding en hoedje van onze queen? was zij aanstootgevend gekleed? Zijn haar hals en pluk haar niet om aan te zien? Waarom hoeft prins Willem Alexander dan geen doek over zijn plukken haar? Ik vond het kapsel van Beatrix tig malen mooier zitten. Waarom mag prins Willem Alexander met broekpak en blote haren de moskee naar binnen en een vrouw niet? Oké als Maxima met blote armen en minrjurk daar komt opdraven dat is wel te mhwa mhwa....en dan gaan ze naar buiten...of het paleis binnen... en mogen ze hun gewaad en doek weer opbergen?missmarple wijzigde dit bericht op 09-01-2012 13:41 met 3% - Geplaatst op maandag 09 januari 2012 14:09pootje
MissMarple wat maak je je weer druk om een lap stof. Het is precies hetzelfde als dat ik als niet gelovige naar een kerk zou gaan waar je met lange mouwen en broek heen zou gaan. Zit ik dan ook te miepen?? Ja sorry ik geloof niet in die onzin, dus laat me naar binnen in me korte broek en hemmetje?? Nee, je neemt het zoals het is.
Dit is grotendeels een handels missie, je gaat geen mensen kwetsen aldaar als er veel op het spel staat. Of het nu de VAE is of Japan of wat anders. Dat heet je aanpassen, en sommige mensen hebben daar wat minder moeite mee. Zelf in hun eigen land. Ook over het christendom is voldoende te zeggen.Als je de wereld wil verbeteren, begin bij je zelf. - Geplaatst op maandag 09 januari 2012 14:48niejel
reactie op MM van 13:07 of het een schande was dat de hals en pluk haar te zie waren geweest
Nee, geen schande maar wel conform de gewoontes van dat land en religie.niejel wijzigde dit bericht op 09-01-2012 14:53 met 39%
Dit onderwerp heeft 681 reacties, en bestaat uit 28 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 28.
De laatste reactie is geplaatst op 30-01-2012 16:23.
Koningin Beatrix en Maxima in abaya en hoofddoek