- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Columns
- Slim met geld
- Testpanel
- Uit het blad
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Libelle Academy
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 15 reacties, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 27-01-2012 22:26.
Onverwacht overwerk en priveafspraak hoe oplossen?
- Geplaatst op donderdag 05 januari 2012 14:06niejel
Op maandag haalt mijn man altijd onze dochter op van de sport, omdat hij op langs haar club rijd als hij van het station naar huis fietst.
Afgelopen maandag had hij een vergadering die behoorlijk langer ging duren dan de tijd die er voor gepland stond. Hij zou de goeie trein niet meer kunnen halen en onze dochter niet kunnen halen.
Hij heeft aan de voorzitter gevraagd of er even geschorst kon worden, zodat iedereen in de gelegenheid was het thuisfront te informeren dat het later werd; dan kon ik onze dochter halen. Dat hebben wij als gezin afgesproken.
Alle aanwezige mannen vonden dat flauwekul het ging echt geen uur meer duren, joelden ze.
De tijd waarop ik van huis zou moeten vertrekken kwam steeds dichterbij en de discussie ging op het werk op volle stoom verder. Uiteindelijk werd er een korte pauze ingelast, omdat diverse heren naar het toilet moesten, toen kon mijn man mij eindelijk bellen. Ik moest het fornuis uitdraaien, op de fiets klimmen en kwam net voor een huilbui van dochterlief aan bij de sportclub, ze weet dat ze niet alleen naar huis mag, en wist niet wat er gebeurd was dat niemand haar kwam halen.
Een kort moment de vergadering schorsen om het thuisfront te laten weten dat het uitloopt is dat echt zo erg? Wat vinden jullie? - Geplaatst op donderdag 05 januari 2012 14:58Jossi
Nee natuurlijk niet. Er zijn prive afspraken die in het gedrang komen, dus moet er even gebeld worden om thuis de boel te regelen.
Wat een verschrikkelijke mannetjes die hier iemand om uit joelen. - Geplaatst op zaterdag 07 januari 2012 13:55lana
Nou Niejel, als ik je man was, had ik ze allemaal de rug toegedraaid en gedaan wat gedaan moest worden. Daar had hij waarschijnlijk meer respekt mee geoogst ( door ook prive prioriteiten te stellen), dan zich door een stelletje hanen ( ze zijn toch zo stoer, als het niet om hun eigen thuisfront/kind gaat) te laten uitjoelen.
Weer wat geleerd moet je maar denken... - Geplaatst op zondag 08 januari 2012 09:54Minke66Jou partner neemt zijn verantwoordelijkheid. Ik zou het ook zo doen. meestal doe ik even een smsje naar mijn partner of andersom als het niet lukt om de kinderen ergens vandaan te halen.
- Geplaatst op zondag 08 januari 2012 13:00Jussttina
quote:niejel schreef op 05 januari 2012 @ 14:06:
Alle aanwezige mannen vonden dat flauwekul het ging echt geen uur meer duren, joelden ze.
Vreemde wezens, die joelende kerels.
Dat heb ik nog nooit meegemaakt, nog nooit.
Werk is natuurlijk belangrijk, maar er is altijd ruimte voor
prive oproep.
Ik ben eigenlijk verontwaardigd, verbaasd hierover.
Jouw man kon gewoon even excuseren en jou hierover informeren.
Ik heb vaker maffe onredelijke dingen meegemaakt, maar dit vind
ik echt bizar !
Mijn mening
Mvrgr
J - Geplaatst op zondag 08 januari 2012 19:48niejel
Dank voor jullie reacties.
Mijn man is een beetje heel erg beleefd, hij vraagt of iets kan en zo niet dan niet. Als hij zelf de voorzitter is in een vergadering heeft hij al een aantal keer de vergadering even stil gelegd om de diverse thuisfronten te informeren. Werd door de toenmalige collega's heel erg gewaardeerd.
De werkkring waar hij nu zit is van doorgaan en niet zeuren. Nadat hij een keer helemaal niet had gebeld en ons kind niet had gehaald hebben we een stevig gesprek gehad en nu probeert hij wel altijd te bellen al is het op het laatste nippertje.
Ik dacht laat ik eens peilen hoe anderen er over denken of ik nou de enige ben die vind dat je tijdens je werk wel even kunt bellen als het later wordt.
Dat sms-je sturen is ook een goed idee, dat kan even "tussendoor" dan moet ik alleen zorgen dat ik altijd m'n mobiel bij de hand heb, op de sportdagen van de kinderen lukt dat wel. - Geplaatst op maandag 09 januari 2012 10:10yukioSorry hoor maar ik vind het belachelijk dat die mensen in die vergadering het belang van een ouder niet in acht nemen. Wat een stelletje kinderachtige mannen zijn dit. Het is bijna een soort van bullying, ze joelen en lachen en maken daarmee jou man het doelpunt van een treiterij. Als ik je man was dan zou ik hierover met een leidinggevende in gesprek gaan. Het is zijn recht om zijn familie ervan te verwittigen dat hij later komt dan afgesproken, en helemaal als het om een kind gaat dat in zijn eentje buiten staat te wachten totdat iemand hem/haar op komt halen. Het komt erop neer dat niet alleen je man maar ook jij en zijn kind slachtoffer worden van een stelletje onnozele kerels.Leentje leerde Lotje lopen
- Geplaatst op woensdag 11 januari 2012 20:55Jacoba1970
Hoi Niejel,
Nou, wat een stomme kereltjes, zeg... Bah...
Groetjes Jacoba :-) - Geplaatst op woensdag 11 januari 2012 21:37pakezel
Niejel, met alle respect maar ik had niet eens gevraagd of ik gelegenheid kreeg om mijn privé zaken te regelen bij een uitlopende vergadering; ik had het ze gewoon medegedeeld dat ik dat dus ging doen. Als er bij mij een vergadering staat gepland aan het einde van de dag en het is absoluut niet mogelijk om, al dan niet met een berichtje naar het thuisfront, langer door te werken dan geef ik dat al van te voren aan. Jongens, vandaag kan ik echt niet langer blijven.
Misschien dat de reactie kwam door de voorzichtige wijze van vragen van je man? Maar dan nog zijn de reacties belachelijk. Ach, naar alle waarschijnlijkheid zijn degenen die het hardste aan het joelen waren, degenen die thuis het meest onder de plak zaten. - Geplaatst op woensdag 11 januari 2012 22:04Boekenwurm
Niejel; wat jammer dat er zo gereageerd werd!
Ik vind het niet meer dan normaal dat zoiets even kan.
Maar de volgende keer gaat je man zonder vragen gewoon de gang op, en doet zijn ding.
Wordt er gevraagd ; wat ga je doen; dan zegt hij ferm;
dat is privé .
Beleefd is prachtig maar zijn collega's zijn het duidelijk niet!
Kinderachtig hoor.
Trek je er niets van aan.
Dit zegt meer over hun dan over een verantwoordelijke vader.
Je kunt kinderen heden ten dage echt niet onbeschermd ergens laten wachten, los van het feit dat het kind er van schrikt. - Geplaatst op donderdag 12 januari 2012 09:38niejel
Bedankt voor alle reactie,
We hebben inmiddels afgesproken dat hij een sms stuurt als het later wordt. Op z'n mobiel kan hij een standaard sms intypen die hij dan met 2 toetsen kan versturen. Dat kan altijd even tussendoor. Dan weet ik niet precies wat er is en hoe laat het wordt maar dan kan ik wel zorgen dat is zelf overal op tijd ben. Zeker op de dagen dat de kinderen sporten is het van belang dat ik weet dat hij later is. - Geplaatst op zondag 22 januari 2012 14:52knutsel
quote:pakezel schreef op 11 januari 2012 @ 21:37:
Niejel, met alle respect maar ik had niet eens gevraagd of ik gelegenheid kreeg om mijn privé zaken te regelen bij een uitlopende vergadering; ik had het ze gewoon medegedeeld dat ik dat dus ging doen. Als er bij mij een vergadering staat gepland aan het einde van de dag en het is absoluut niet mogelijk om, al dan niet met een berichtje naar het thuisfront, langer door te werken dan geef ik dat al van te voren aan. Jongens, vandaag kan ik echt niet langer blijven.
Misschien dat de reactie kwam door de voorzichtige wijze van vragen van je man? Maar dan nog zijn de reacties belachelijk. Ach, naar alle waarschijnlijkheid zijn degenen die het hardste aan het joelen waren, degenen die thuis het meest onder de plak zaten.
Gewoon weg lopen kan natuurlijk niet altijd, op het werk van mijn man mist hij dan echt te veel van de vergadering om het bij terugkomst nog op te pakken. Daar wordt regelmatig wel even geschorst om inderdaad het thuisfront even in te lichten. Moet wel zeggen dat dat pas is ingevoerd nadat Knutselman ook een keer een dergelijk geintje heeft geflikt als hierboven staat beschreven. KDV belde mij dat de kinderen nog niet waren gehaald. Ik was inmiddels thuis (op de fiets) want hij zou ze met de auto halen.
Da was nie gezellig nie toen die thuis kwam
knutsel wijzigde dit bericht op 22-01-2012 14:53 met 0% - Geplaatst op maandag 23 januari 2012 16:37pakezel
Knutsel, ik bedoelde niet dat ik ter plekke zou weglopen van de vergadering hoor, haha. Nee, dat kan niet. Meer in de zin van een opmerking als: mensen, nu de vergadering duidelijk uitloopt moet ik even een aantal zaken regelen om te voorkomen dat er kinderen tevergeefs zullen staan te wachten om omgehaald worden. Graag even twee minuten tijd hiervoor zodat we daarna rustig de vergadering voort kunnen zetten. Gelukkig zijn er nog altijd mensen die een rookpauze ook erg op prijs stellen dus dan kan dat gecombineerd worden
- Geplaatst op maandag 23 januari 2012 17:18gwynette
Eerlijk gezegd vind ik dat het al te idioot voor woorden is dat een vergadering zo ver uitloopt dat mensen daardoor met hun privé-afspraken in de knel komen. Hoezo moet jij dan op stel en sprong op de fiets? De afspraak is toch dat HIJ dat doet? Juist mannen worden er doorgaans niet op aangekeken als ze aan het begin van de vergadering al aangeven "Deze vergadering mag niet uitlopen want ik heb andere verplichtingen." Wat dat dan voor verplichtingen zijn gaat niemand wat aan.
Dat je man wordt uitgejoeld omdat hij wil voorkomen dat een kind in haar eentje op de sportclub staat te wachten omdat ze niet wordt opgehaald vind ik reden tot een formele klacht bij de leidinggevende. En het wordt tijd dat je man wat assertiever wordt en zijn eigen grenzen aangeeft. Niet vragen dus, en ook niet stiekem SMS-jes sturen (wat als je het niet leest?) maar duidelijk mededelen dat hij graag verder vergadert maar dat hij dan eerst moet onderbreken om te zorgen dat iemand anders zijn privé-verplichtingen overneemt. Daar heeft hij recht op - en je dochter al helemaal. - Geplaatst op vrijdag 27 januari 2012 22:21niejel

Afgelopen maandag zat hij zelf de vergadering voor en is er tijd gemaakt om de diverse thuisfronten te informeren. Hoera voor Niejelman! Geen toestemming gevraagd, gewoon geschorst en opgelost!quote:pakezel schreef op 23 januari 2012 @ 16:37:
Knutsel, ik bedoelde niet dat ik ter plekke zou weglopen van de vergadering hoor, haha. Nee, dat kan niet. Meer in de zin van een opmerking als: mensen, nu de vergadering duidelijk uitloopt moet ik even een aantal zaken regelen om te voorkomen dat er kinderen tevergeefs zullen staan te wachten om omgehaald worden. Graag even twee minuten tijd hiervoor zodat we daarna rustig de vergadering voort kunnen zetten. Gelukkig zijn er nog altijd mensen die een rookpauze ook erg op prijs stellen dus dan kan dat gecombineerd worden
- Geplaatst op vrijdag 27 januari 2012 22:26niejel

Als je ruim 50 minuten met de trein reist (frequentie 2 per uur) is 5 minuten uitloop soms al genoeg om de privé afspraak niet te halen. Een kind buiten laten staan wachten in het donker is geen optie, dus moet ik op de fiets. Op een normale werkdag fietst hij vanaf het station langs de sportclub en neemt dochter mee. Bij uitgelopen vergadering of vertraagde trein kan dat niet, dan moet ik fietsen.quote:gwynette schreef op 23 januari 2012 @ 17:18:
Eerlijk gezegd vind ik dat het al te idioot voor woorden is dat een vergadering zo ver uitloopt dat mensen daardoor met hun privé-afspraken in de knel komen. Hoezo moet jij dan op stel en sprong op de fiets? De afspraak is toch dat HIJ dat doet? Juist mannen worden er doorgaans niet op aangekeken als ze aan het begin van de vergadering al aangeven "Deze vergadering mag niet uitlopen want ik heb andere verplichtingen." Wat dat dan voor verplichtingen zijn gaat niemand wat aan.
Dat je man wordt uitgejoeld omdat hij wil voorkomen dat een kind in haar eentje op de sportclub staat te wachten omdat ze niet wordt opgehaald vind ik reden tot een formele klacht bij de leidinggevende. En het wordt tijd dat je man wat assertiever wordt en zijn eigen grenzen aangeeft. Niet vragen dus, en ook niet stiekem SMS-jes sturen (wat als je het niet leest?) maar duidelijk mededelen dat hij graag verder vergadert maar dat hij dan eerst moet onderbreken om te zorgen dat iemand anders zijn privé-verplichtingen overneemt. Daar heeft hij recht op - en je dochter al helemaal.
Dit onderwerp heeft 15 reacties, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 27-01-2012 22:26.
Onverwacht overwerk en priveafspraak hoe oplossen?