- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Columns
- Slim met geld
- Testpanel
- Uit het blad
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Libelle Academy
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 35 reacties, en bestaat uit 2 pagina's. U bent momenteel op pagina last van 2.
De laatste reactie is geplaatst op 05-01-2012 19:53.
Zelfmoord
- Geplaatst op woensdag 28 december 2011 02:01mop
hoi,
bedankt voor het reageren.
Heb hem als laatste nog een sms gestuurd met welterusten.
zou kunnen dat hij even rust wilt.
hoop dat je gelijk hebt dat hij geen zelfmoord pleegt.
ik wil straks wel naar zijn werk gaan,kijken of hij daar is geweest.
Maar als hij rust wilt,kan hij het toch ook zeggen.
nouja,eest maar eens kijken wat morgen brengt.
kids slapen gelukkig,waren helemaal overstuur.
ik ben toch even ingedommeld.
ga in ieder geval de 48 uur aanhouden. - Geplaatst op woensdag 28 december 2011 07:04mop
goedemorgen allemaal,
Heb vannacht 3 uurtjes geslapen.
maak me aan de ene kant nog steeds bezorgd en ben verdrietig,aan de andere kant ben ik boos dat hij me vannacht in het ongewisse heeft gelaten en voel ook een bepaalde rust,van nouja dan hoef ik ook niet bang te zijn dat ...(bv door de datingsites vorig jaar rond deze tijd)hij er met een ander vandaar gaat.
(ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel)
ik zit nu even te denken,logisch en rationeel:hij moet vandaag werken,zal ik naar zijn werk gaan om a te kijken hoe het met hem is en b te zeggen dat we bepaalde dingen moeten regelen of c moet ik afwachten tot hij wat laat horen.
de dingen die geregeld moeten worden zijn onder andere een lasbrander die op mijn naam bij een kennis van hem staat,de auto moet op zijn naam en zijn telefoon moet op zijn naam.
wat vinden jullie moet ik wachten tot hij contact opneemt of zal ik naat zijn werk gaan? - Geplaatst op woensdag 28 december 2011 07:23ellon
Bel naar zijn werk om te zien of hij daar is.
Ik ben het niet met Gabriella Maria eens dat hij geen zelfmoord wil plegen. Uit zijn laatste bericht blijkt dat hij dat wel wil. Of hij daarin ook geslaagd is, vraag ik me af. Ik hoop van harte van niet, maar het ziet er niet best uit. Ik begrijp niet dat de hulpdiensten niet in actie willen komen.
Mop, ik kan je alleen maar sterkte wensen. Ik kan me voorstellen dat je met je handen in je haar zit.De natuur is een wonder. Een miljoen jaar geleden wist nog niemand, dat de mens een bril zou dragen en toch staan onze oren op de goede plaats - Geplaatst op woensdag 28 december 2011 07:25starrynight1
Ja, ga naar zijn werk, onmiddellijk.
Dan heb je zeker, wanneer hij daar niet verschijnt, een reden om de politie eerder in te schakelen. Voor jou is er dan ook een reden om je echt zorgen te maken. Dit moet zo snel mogelijk opgelost worden. - Geplaatst op woensdag 28 december 2011 07:32squireltje
Je kan ook eventueel bellen naar zijn werk,maar las hij daar ook niet is wordt jouw onzekerheid ook steeds sterker,net als wachten op een berichtje.
Ik wens je sterkte.Ik ben ik en niemand anders - Geplaatst op woensdag 28 december 2011 07:32mop
ellon,dank je wel voor je reactie.
ik ben namelijk bang dat ik opdringerig overkom als ik dat doe(en hem meer van me afduw)
aan de andere kant merk ik dat ik deze rust ook wel fijn vindt,maar wil het dan wel goed afsluiten en ja dan moet ik weten of hij op het werk is en of hij uberhaupt nog leeft.
ik durf niet te zeggen of hij dat zelfmoord pleegt ja of nee,zijn brer die op het moment niet in nederland is durft het ook niet te zeggen.
misschien zit hij dieper in de problemen dan dat ik weet of komt het door de depressie dat hij zo doet en ja dan kan natuurlijk alles,van mensen waarvan je het niet verwacht.
(even een voorbeeld:ik heb 4 kids die onder ots staan,mijn ex werkt alles tegen(zal dit ook tegen mij gaan gebruiken,als die erachter komt dat ik alleen ben)soms als ik alle leugens en beschuldigingen en dergelijke zat ben zeg ik ook dat ik wegga en mezelf wat aandoe,maar dan denk ik aan mijn kids(en mijn partner) en dan doe ik het toch niet)
ik wil vandaag duidelijkheid hebben,misschien dat ik wel een soort dagboekverhaal vandaag maak, ik merk nu al dat ik meer in het verleden praat over mijn partner,maar dat ik wel nog bezorgd ben om zijn leven,maar het ook netjes wilt afsluiten. - Geplaatst op woensdag 28 december 2011 07:35mop
squireltje en starrynight(sorry hoop dat de nicknames goed gespeld zijn)
ik las jullie berichten pas na mijn post.
Ik kan nu niet naar zijn werk bellen,omdat daar nu niemand is.
ik zal zeker om 9 uur even bellen(of ander dilemma zal ik langsgaan?)
zou de politie nu wel wat doen dan?
dacht altijd 48 uur tenzij het om een kind ging,dan 24 uur? - Geplaatst op woensdag 28 december 2011 08:13ellon
Mop, hij is niet zomaar verdwenen. Hij heeft aangegeven dat hij pillen heeft geslikt en dat nu al zijn problemen opgelost zijn. Dan moeten ze toch in actie komen? Ze kunnen bij zijn telefoonmaatschappij nagaan waar zijn telefoon ongeveer is. Straks is de batterij leeg en dan kan dat niet meer.
Probeer alle andere zaken even buiten beschouwing te laten en richt je nu alleen hierop. Bel straks naar zijn werk. Maakt niet uit of het opdringerig overkomt of niet. Dit is een noodsituatie. Zou je het niet doen, dan lijkt dat wel heel erg onverschillig. Ik zou niet langsgaan. Als hij er namelijk wel is, breng je hem in verlegenheid en heeft hij daar wat uit te leggen wat hij misschien niet wil.De natuur is een wonder. Een miljoen jaar geleden wist nog niemand, dat de mens een bril zou dragen en toch staan onze oren op de goede plaats - Geplaatst op woensdag 28 december 2011 08:47mop
ellon,
ja,ben ik voor de helft met je eens.
Ik heb de politie allang gebeld(vannacht al)en die zeiden dat ik teveel tv keek en dat ze dat niet konden doen.
Op mijn opmerking dat hij pillen mee had en die in zou nemen reageerde ze lakoniek.
dus tja,als zij niet willen/kunnen houd het voor mij op.
nog een kwartier in nzekerheid en dan ga ik bellen of hij op het werk is,zoniet dan ga ik wederom de politie bellen.
Als hij het vannacht/gisteravond niet gedaan hebt en inderdaad depressief is(hij slikte al antidepressiva toen ik hem leerde kennen,dus dat is dan denk ik niet zo raar gedacht) dan zal hij het toch wel proberen.
tuurlijk maak ik me nog steeds zorgen,maar ben eigenlijk ook wel boos.
ook in het gesprek met zijn broer adviseerde zijn broer om hem even met rust te laten,dus tja.
wat is wijsheid - Geplaatst op woensdag 28 december 2011 09:02jsteen1
de politie zoekt niet eens een kind van 12 jaar .
laat staan een man .
Mop heel veel sterkte - Geplaatst op woensdag 28 december 2011 12:44mop
mensen bedankt allemaal,
ik heb hem gevonden,hulp wordt nu in gang gezet
bedankt - Geplaatst op woensdag 28 december 2011 12:57jippie_
Fijn Mop! Nu zal je zeker even rust moeten nemen,meis. Ook je kinderen.
Ga alsjeblieft hulp zoeken voor je vriend. Deze situatie kan zo niet langer!
Sterkte met alles! - Geplaatst op woensdag 28 december 2011 13:10Patricia29
Gelukkig Mop!
Ik hoop dat er met de juiste hulp weer een lichtpuntje gevonden kan worden. - Geplaatst op woensdag 28 december 2011 13:57ellon
Gelukkig, Mop!
Het zal wel een moeilijke tijd worden, maar dit is altijd beter dan dat hij te laat gevonden wordt.
Sterkte!!De natuur is een wonder. Een miljoen jaar geleden wist nog niemand, dat de mens een bril zou dragen en toch staan onze oren op de goede plaats - Geplaatst op woensdag 28 december 2011 14:09mop
hallo allemaal,ik doe het even zo,want ik ben kapot.
psychiater komt vanmiddag langs,vervangende huisarts is langs geweest.
rust??nee,kan nu even niet,moet hem continu in de gaten houden.
praat veel met hem.
zijn werkgever werkt gelukkig ook mee.
ik ben blij,bedroefd en bang tegelijk.
bedankt allemaal voor de wensen. - Geplaatst op woensdag 28 december 2011 15:00AstonAik ben blij,bedroefd en bang tegelijk.
Sterkte gewenst, Mop. - Geplaatst op woensdag 28 december 2011 16:54mop
dank je astona,
nou,ze zijn geweest met 2 man sterk.
zij dachten niet dat het nog een keer kon gebeuren en het traject wat al ingezet was konden we afmaken.
nogmaals allemaal bedankt. - Geplaatst op vrijdag 30 december 2011 22:00mijzelfHeel veel sterkte Mop,en laat over een poosje nog eens wat van je horen,als je weer een beetje tot jezelf bent gekomen.
- Geplaatst op zaterdag 31 december 2011 16:44mop
mijzelf,
dank je wel voor je woorden.
ach,tot mezelf komen zal er voorlopig wel niet inzitten.
eerst maar eens dinsdag met de werkgever van mijn partner afspreken en kijken wat hij zegt.
Hij wilde eigenlijk al dat mijn partner maandag weer begon met werken,maar dat zit er niet in.
Mijn partner heeft nu nog erg matte gevoelens en is erg rustig.
(vind het allemaal wel best zo,ook dat ik alles regel voor hem)
maak me best nog zorgen,hij heeft gelukkig niet meer de gevoelens om zichzelf wat aan te doen.
Vrijdag naar de psycholoog(eerste keer) en dan kijken wat die zegt.
Ik wil de week erop mijn partner maar 2 dagen binnen laten werken en als dat goed gaat,meer de week erop.
Trek er een half jaar voor uit en hoop dat hij dan 50 procent aan het werk is.
Ik moet over 17 dagen geopereerd worden en moet 1 nacht blijven,dus dat werkt ook niet mee,moet hem namelijk nog wel in de gaten houden.
dus ik moet echt op mezelf nu proberen te passen,maar wat is dat moeilijk zeg!!!! - Geplaatst op maandag 02 januari 2012 11:58HelenaMeer
Heel erg fijn Mop dat je hem hebt gevonden. Heel veel sterkte nog toegewenst! - Geplaatst op maandag 02 januari 2012 13:22mop
helena,dank je wel voor je woorden. - Geplaatst op dinsdag 03 januari 2012 18:06jane
heel veel sterkte Mop - Geplaatst op woensdag 04 januari 2012 18:03mop
jane,dank je wel voor je woorden.
nou,hij is vandaag een paar uur gaan werken,naar mijn mening te vroeg,maar goed,zijn werkgever stelde dat voor en hij zei ja.
ook mijn psych waar ik het mee besproken had vond het te vroeg,maar goed,die beslissing was aan hem.
ik breng en haal hem nog wel.
is wel moeilijk nu,hem niet overvragen,maar tegelijkertijd wel weer loslaten.
vrijdag eens horen wat zijn psych erover zegt. - Geplaatst op donderdag 05 januari 2012 19:17starrynight1
Toch een akelig begin van een nieuw jaar Mop. Wat een schrik voor jou, toen je niet wist waar hij zat. Ik hoop dat je er goed mee om kunt gaan, ik denk het ook wel. Ik heb nl. het vermoeden dat je accepteert dan mensen uit hun evenwicht kunnen raken. Het zal nog moeten blijken welke therapie gunstig voor hem is. Mogelijk hoor je dat dan vrijdag. Sterkte. - Geplaatst op donderdag 05 januari 2012 19:53mop
starrynight,
Ik snap wel dat je zegt akelig begin van het nieuwe jaar,maar ik maak me daar niet zo druk om.
Bovendien het kon niet goed blijven gaan en ja er is geen goed moment voor zoiets.
Ik ben eerlijk gezegd "blij"(je kan het niet blij noemen,maar weet even geen ander woord)dat het gebeurde,want nu kan je gaan opbouwen.
of ik er goed mee om kan gaan?tja dat vind ik moeilijk te zeggen,ik accepteer dat dit soort dingen kunnen en zullen gebeuren,ik heb zelf 2 kinderen met een beperking en je kan je er wel tegen verzetten,maar dat maakt ze niet meer of minder en zo is het ook met dit soort dingen.
dank je voor je sterkte wens,ik hoop inderdaad dat dit de beste therapie is,anders moeten we toch weer wat anders doen.
Hopelijk geeft de psych morgen aan wat het beste reintergratiepatroon is.
Morgenmiddag blijft hij in ieder geval thuis,hij kwam de laatste 2 dagen met hoofdpijn thuis en morgen eerst het gesprek,dus nee dat wordt morgen niet werken.
groetjes
Dit onderwerp heeft 35 reacties, en bestaat uit 2 pagina's. U bent momenteel op pagina last van 2.
De laatste reactie is geplaatst op 05-01-2012 19:53.
Zelfmoord