Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Relatie & Opvoeding
  4. Ik heb nog weinig vertrouwen in de relatie met mijn vriendin

Dit onderwerp heeft 33 reacties, en bestaat uit 2 pagina's. U bent momenteel op pagina 2 van 2.
De laatste reactie is geplaatst op 09-01-2012 11:21.

Ik heb nog weinig vertrouwen in de relatie met mijn vriendin

Ga naar een onderdeel
  1. Allready
    Afbeelding van Allready

Klinkt heel hard en zakelijk, maar dat is wat mijn hoofd ook denkt. Ik ben heel strikt in mijn gevoel en verstand, en heb zoiets van ik gun haar dat ze haar spullen ophaalt. Niks waardevols ofzo, maar zodra ze een discussie start dan vraag ik gewoon vriendelijk of ze het huis wil verlaten. Dan geef ik haar toch nog de kans om afscheid te nemen met mijn ouders. Ik vind het zelf heel vervelend, nu ik net een aantal andere topics gelezen heb, dat het gevoel van weinig enthousiasme, weinig aandacht, niet staan te popelen als ze komt, toch niet gezien wordt als verliefdheid. Morgen dus voorgoed een contact breuk. Dank voor jullie eerlijkheid, dat waardeer ik ;)

2. mariaw
    Afbeelding van mariaw

Zet m op; je kan t.

Vermeld wel duidelijk dat je geen mail, postings, sms, belletjes, twitter, whatsup, ping of wat dan ook beantwoord.
    Ook dat je de deur niet open doet als ze aanbelt.
    De-friend haar overal.....

Wat vinden je ouders er eigenlijk van? Of heb ik ergens overheen gelezen.

mariaw wijzigde dit bericht op 27-12-2011 18:58 met 52%

3. Allready
    Afbeelding van Allready

Mijn ouders vinden het jammer maar zeggen dat als ik het niet meer zie zitten ik gewoon moet stoppen. Hebben ze volledig gelijk in. Ze zeiden zelfs dat ze zelf af en toe ook het gevoel hadden dat ze op hun tenen moesten lopen als zij er was, omdat ze weinig zei en weinig kon hebben. Zegt ook al genoeg. Ik laat jullie morgen weten hoe het ging als jullie het niet erg vinden!

4. Allready
    Afbeelding van Allready

Heftige avond. Ze begon al op whatsapp over dat ik nu stil moet zijn en zij haar verhaal wil doen. Moest erom lachen. Ze zou om 7 uur komen, maar werd uiteindelijk kwart over 8 omdat ze nog moest eten etc.

Maargoed, kwam dus binnen met een houding van ik gooi alles in de groep. Ik gaf eerst aan dat ik geen zin had om met zijn 2en te praten boven maar toch maar gedaan uit fatsoen. Heb haar per direct verteld dat als ze 'stoer' of iets dergelijks zou doen dat ze dan meteen kan vertrekken. Natuurlijk verwijten, waar ik fel tegenin ging. Hard tegen hard. Verteld dat ik niet meer verliefd en op haar en dat het dan niet gaat werken, dat ik ook fouten gemaakt heb en dat ik die ook inzie. Toen begon ze dat ze zelf ook niet meer verliefd is (wat ik echter niet geloof). Langzaam aan begonnen we rustiger te praten en vroeg of ze alles had gezegd wat ze wou zeggen. Ik gunde haar haar moment en heb naar haar geluisterd en op verschillende momenten mijn argumenten gegeven. De sfeer werd kalmer en heb haar uitgelegd dat ik nooit spijt van de relatie heb gehad, maar dat ik veel energie en geduld heb gehad, en dat ik niet zo verder kan. Ze vertelde dat ze voor mij naar de psycholoog ging, waarop ik reageerde dat je dat in eerste instantie voor jezelf moet doen. Ik heb het idee dat ze zelf nog niet helemaal bewust is van haar daden. Ik zei dat ik hoop dat ze meer van haar zelf gaat houden voor ze een nieuwe relatie start, en wens haar geluk met haar leven.

Eenmaal beneden nam ze even afscheid van mijn ouders en schoot ze toch wel vol. Nu besefte ze dat dit echt het einde was. Ik heb haar nog een knuffel gegeven en ze gaf me een kus. Ik heb haar netjes de deur uitgelaten en heb haar succes gewenst met alles. Kort daarna smste ze of ze nog een knuffel kon krijgen. Dit heb ik direct afgewezen en heb gezegd dat ze maar beter naar huis kan gaan. Daarop (gelukkig) geen reactie meer.

Blijkbaar passen we gewoon niet bij elkaar. Zij is heel beschermend opgevoed, en ik heb het liefst mensen om me heen. Zij is heel in zich zelf gekeert en rustig, en heeft mij het liefst voor zelf. Ik wil mensen om mij heen, heb graag contact, ben enthousiast en hou van een praatje met mensen. Misschien verschillen we teveel van elkaar.

Het is confronterend om elkaar weer te zien, maar uiteindelijk zegt mijn verstand en gevoel dat het beter is zo. Ik heb de afgelopen tijd al 'afscheid' kunnen nemen, waar zij nu misschien pas aan begint. Ik vind het vervelend, maar heb er ook niet meer van kunnen maken en ik denk dat dit de juiste beslissing is.

5. ellon
    Afbeelding van ellon

:duim:

Beter had je het niet kunnen doen.

De natuur is een wonder. Een miljoen jaar geleden wist nog niemand, dat de mens een bril zou dragen en toch staan onze oren op de goede plaats

6. Allready
    Afbeelding van Allready

Dankje Ellon, dat doet me goed.

7. lakota
    Afbeelding van lakota

Knap gedaan.Vol respect , niet alleen naar haar maar naar jezelf toe.Nu op naar een nieuw deel van je leven....

8. Allready
    Afbeelding van Allready

quote:
    lakota schreef op 06 januari 2012 @ 20:04:
    Knap gedaan.Vol respect , niet alleen naar haar maar naar jezelf toe.Nu op naar een nieuw deel van je leven....

Dat dacht ik dus ook. Totdat na de radiostilte van 2 weken ik haar gisteren tegen ben gekomen opstap. Degene waarmee ik was heeft haar gesmst waar wij heen gingen, zodat ze die clubs kon vermijden. Tot mijn verbazing stond ze na 10 minuten achter me in een club en ik kreeg gelijk een raar gevoel in m'n maag. We hebben gezoend, het kwam er gewoon van, de situatie deed zich zo voor en ik had het ook liever niet gedaan.

De aandacht vond ik heel fijn, de knuffel en het gepraat. De rest van de avond hebben we elkaar nog gezien en na een drama moment waarop ze zei dat ze wel met een ander ging dansen als ik niet met haar zou dansen, brak mijn emotie. Ze deed dit om mij jaloers te maken maar meende dit niet. Ik flipte een beetje maar heb daarna weer gewoon rustig kunnen praten. Ik vind het heel vervelend die confrontatie steeds. Als ik haar niet zie dan is er minder aan de hand, maar als ik haar zie dan rakelt het alles weer op. Vervelende situatie dus die avond, ook voor diegene die met mij waren.

Nu heb ik haar vandaag gesproken, niet face to face, en heb haar duidelijk gemaakt dat het fijn was om haar te zien en te knuffelen, maar dat ik nog steeds niet van gedachte ben veranderd. Ik twijfelde wel gisteravond, maar met een drankje op zijn mijn emoties daarin verdrievoudigd. Zij ziet ook wel in dat het niet meer werkt, maar wil wel heel graag nog proberen om het te lijmen. Ik heb haar verteld dat als we voorbestemd zijn, we ooit wel bij elkaar komen. En ik geloof daar in. We hebben afspraken gemaakt over wat we doen als we elkaar zien, dat we elkaar niet negeren maar een praatje maken. Als we dan weer zoenen, en elkaar niet met rust kunnen laten dan zegt dat genoeg.

Het afscheid was moeilijk, al was het welliswaar niet face2face. Ik heb haar verteld dat ik haar alles gun en heb haar verteld dat ik nooit slecht over haar zou praten. We hebben elkaar verwijderd van elk communicatie-platform om niet steeds in de verleiding te komen. Het is moeilijk, ik dacht dat ik er makkelijker onder zou zijn maar het doet me toch wel pijn. Ik zie dat ze aan haar problemen werkt, want heeft veel dingen ondernomen sinds het uit was. Daaruit komt die twijfel of ik misschien moest blijven bij haar en de tijd gunnen om alles op een rij te krijgen. Met pijn in mijn hart heb ik haar nu echt definitief laten gaan, maar wie weet zien we elkaar weer een keer en klikt het. Of is ze gelukkig met een ander.

Ze blijft trouwens er maar op hameren dat het MIJN keuze is dat de relatie verbroken wordt. Hoe vaker ik dit hoor hoe meer schuldgevoel/twijfel ik krijg. Ik weet dat ik dit niet moet doen maar ze blijft er maar over door gaan dat zij wel door wou.

Allready wijzigde dit bericht op 08-01-2012 21:19 met 4%

9. Allready
    Afbeelding van Allready

Desondanks blijven we af en toe contact houden sinds vandaag. Nu probeer ik de afstand te bewaren maar het blijft heel moeilijk. Kan iemand me misschien helpen?

Allready wijzigde dit bericht op 09-01-2012 17:12 met 11%

x
duurt nog: 24:00:00
€54.95
€29.95
x x