Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Relatie & Opvoeding
  4. Thuiswonende dochter (25) zwanger

Dit onderwerp heeft 32 reacties, en bestaat uit 2 pagina's. U bent momenteel op pagina 2 van 2.
De laatste reactie is geplaatst op 25-12-2011 14:11.

Thuiswonende dochter (25) zwanger

Ga naar een onderdeel
  1. liek1967
    Afbeelding van liek1967

Lana,denk je dat het niet welkom is???Lees eens goed wil je!!!Maar er zit verschrikkelijk veel angst.Bij mij,haar broer,oma en haar zelf.Je kan namelijk ook bang zijn om hetgeen wat Ellon ook al beschreef.
    Vragen;ben ik juist goed bezig om een kindje te laten komen in de situatie waar ik nu in zit????
    Ben ik dan niet egoistisch.???Want wat kan ik het kindje bieden??ja,liefde.Maar is dat voldoende?
    Maar nog meer angst om te MOETEN kiezen voor het weg te laten halen.Bang om daar nooit meer overheen te komen of om niet meer opnieuw zwanger te kunnen raken.Terwijl ze het graag wilt.En geloof me;het besef dat andere vrouwen dit niet gegeven is,is zeer groot aanwezig.

:| De reden dat ik nu sneller reageren kan is mijn snipperdag!!!!

2. lana
    Afbeelding van lana

quote:
    liek1967 schreef op 23 december 2011 @ 07:56:

Kijk;ze heeft altijd graag een kindje willen hebben,was bang dat ze het misschien niet zou kunnen krijgen.Nu is ze zwanger in een totaal niet ideale situatie en wil ze het gewoon zo graag houden ondanks haar toekomst beeld.Gezien haar leeftijd en ziekte zou het zelfs eigenlijk het beste moment zijn om zwanger te worden.Maar dat is ook het enige voordeel op dit moment.Ze heeft inmiddels een echo gehad,ook i.v.m met haar ziekte.En het hartje zien kloppen.Nou,waar en hoe moet je dan een keuze maken????

Ik heb alles nog eens goed doorgelezen en dit is zowat het meest positieve wat ik heb kunnen vinden voor de baby. Mocht ik nog juichkreten over het hoofd hebben gezien, hoor ik het graag.

Wat heeft het voor zin om nu al alle beren op de weg te gooien, terwijl je niet in de toekomst kunt kijken. Je kunt wel alle rampscenario's voor het voetlicht halen, maar dat helpt niemand. Je kunt misschien beter deze eerste periode van de zwangerschap je dochter wat rust geven, samen zonder paniek naar oplossingen zoeken.
    Hoe was dat gezegde ook alweer? De mens vreest het meest..............
    Een gezonde baby in de wieg, laat dat een prioriteit zijn, en maak van de zwangerschapstijd iets om met plezier op terug te kijken. Je dochter is 25 jaar, geen 15 jaar.

3. PapuDribbel
    Afbeelding van PapuDribbel

Liek, ik wens je heel veel sterkte met je dochter en met je topic wens ik je heel veel succes, het zal pittig worden hier.

PapuDribbel wijzigde dit bericht op 23-12-2011 16:44 met 0%

4. liek1967
    Afbeelding van liek1967

quote:
    lana schreef op 23 december 2011 @ 16:42:
    [...]

Ik heb alles nog eens goed doorgelezen en dit is zowat het meest positieve wat ik heb kunnen vinden voor de baby. Mocht ik nog juichkreten over het hoofd hebben gezien, hoor ik het graag.

Wat heeft het voor zin om nu al alle beren op de weg te gooien, terwijl je niet in de toekomst kunt kijken. Je kunt wel alle rampscenario's voor het voetlicht halen, maar dat helpt niemand. Je kunt misschien beter deze eerste periode van de zwangerschap je dochter wat rust geven, samen zonder paniek naar oplossingen zoeken.
    Hoe was dat gezegde ook alweer? De mens vreest het meest..............
    Een gezonde baby in de wieg, laat dat een prioriteit zijn, en maak van de zwangerschapstijd iets om met plezier op terug te kijken. Je dochter is 25 jaar, geen 15 jaar.
    De mens lijdt het meest aan het lijden dat die vreest.En dat is ook echt waar!!!!Tob niet,het komt toch altijd anders!!!

5. lakota
    Afbeelding van lakota

Ze kan haar baby krijgen en ter adoptie doen.Velen zullen in de rij staan voor een gezonde baby.
    En misschien op een klater tijdstip, als haar studie achter haar ligt en haar huidige vriendje misschien geschiedenis is kan er weer een keer komen voor een baby,man/vriend.Baan etc...
    het maakt uiteraard niet uit wat broers en ouders en anderen vinden maar wat ZIJ wil.

6. lana
    Afbeelding van lana

quote:
    liek1967 schreef op 23 december 2011 @ 20:19:
    [...]

De mens lijdt het meest aan het lijden dat die vreest.En dat is ook echt waar!!!!Tob niet,het komt toch altijd anders!!!

Als je alles wat je in het leven overkomt ervaart met tig uitroeptekens, dan wordt het allemaal wel erg zwaar en donkerbruin. Niet alleen voor jezelf maar ook voor je omgeving.
    Draai je gezicht eens naar de zon en vang eens wat licht.

Lakota, als er iets is wat deze jonge vrouw wil, dan is het haar baby krijgen en houden.

7. Gizmo
    Afbeelding van Gizmo

Op vrijdag 23 december 2011 om 7:56 schreef Lieke dit:
    Kijk;ze heeft altijd graag een kindje willen hebben,was bang dat ze het misschien niet zou kunnen krijgen.Nu is ze zwanger in een totaal niet ideale situatie en wil ze het gewoon zo graag houden ondanks haar toekomst beeld.Gezien haar leeftijd en ziekte zou het zelfs eigenlijk het beste moment zijn om zwanger te worden.

Lieve Lieke,

Stel je dochter besluit onder druk van haar vriend toch besluit abortus te plegen dan zal ze denk ik haar hele leven daar spijt van houden en krijgen en zal die relatie nooit meer worden wat het was. Altijd zou ze bij tijd en wijlen denken, wat als.......
    De enige in Turkije die reageert zoals het zou moeten is de vader, Die zegt joh je moet gewoon trouwen, maw neem je verantwoordelijkheid zoon. De zus en moeder denken maar aan 1 ding en dat is aan zichzelf en de familie eer. Die is belangrijker dan het ongeboren kind en jouw dochter. Dat geëmmmer van die jongen ja maar ik mis nu de zwangerschap en evt de bevalling (hoezo hij kan dan toch mocht het zover komen deze kant opkomen, al zou ik zelf met een auto moeten rijden, daar is wel een oplossing voor te vinden) had hij moeten bedenken voordat ze beide vergaten voorzorgsmaatregelen te nemen. Misschien hebben de voorzorgsmaatregelen gefaald en dat is balen, maar beide zijn volwassen en zullen hun verantwoordelijkheid tegenover elkaar, tegenover het ongeboren kind en tegenover zichzelf moeten nemen.
    Het is wel een beetje naief van je dochter om de familiekwesties en eer binnen de turkse gemeenschap van tafel te vegen want je kan er vergif op innemen dat als er wat aan de hand is dat soort dingen gaan spelen, je hebt u eenmaal te maken met de cultuur van je partner, zeker als hij daar nog woont. De reactie van zijn vader van gelijk trouwen kan ik me gezien de cultuur daar helemaal in vinden.

Het leven loopt nu eenmaal niet altijd zoals je gedacht had, maar vaak komen er ook weer oplossingen. Wanneer je dochter graag dit kind wil houden moet ze dat zeker doen, makkelijk zal het niet zijn, maar waar een wil is, is een weg.

Gizmo wijzigde dit bericht op 24-12-2011 15:27 met 10%
    Elke dag is een begin voor de rest van mijn leven.

8. lana
    Afbeelding van lana

quote:
    Gizmo schreef op 24 december 2011 @ 15:15:
    Op vrijdag 23 december 2011 om 7:56 schreef Lieke dit:
    Kijk;ze heeft altijd graag een kindje willen hebben,was bang dat ze het misschien niet zou kunnen krijgen.Nu is ze zwanger in een totaal niet ideale situatie en wil ze het gewoon zo graag houden ondanks haar toekomst beeld.Gezien haar leeftijd en ziekte zou het zelfs eigenlijk het beste moment zijn om zwanger te worden.

Het leven loopt nu eenmaal niet altijd zoals je gedacht had, maar vaak komen er ook weer oplossingen. Wanneer je dochter graag dit kind wil houden moet ze dat zeker doen, makkelijk zal het niet zijn, maar waar een wil is, is een weg.

Gizmo, je schrijft een goed en duidelijk stuk, waarin alles wat gezegd moet/kan worden aan bod komt.
    Hopelijk geven ze dit kind een kans, want wat je zegt is zo waar: "Waar een wil is, is een weg..........................en oplossingen komen vaak uit onverwachte hoek.

x
duurt nog: 24:00:00
€54.95
€29.95
x x