- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Columns
- Slim met geld
- Testpanel
- Uit het blad
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Libelle Academy
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 87 reacties, en bestaat uit 4 pagina's. U bent momenteel op pagina last van 4.
De laatste reactie is geplaatst op 03-04-2012 15:30.
Meer criminele Oost-Europeanen naar westen
- Geplaatst op zondag 04 maart 2012 15:52Mee
Ook in Belgie is hetzelfde beeld
De criminaliteitsgraad (het aantal misdrijven dat een bevolkingsgroep pleegt in verhouding tot het aantal leden van die bevolkingsgroep) bedraagt in Vlaanderen 2% voor de Belgen, 8,4% voor de EU-ers en 21,7% voor de vreemdelingen van buiten de EU, zo rekende Dewinter uit. De niet-EU-burgers zijn dus elf keer zo crimineel als de Belgen. Opmerkelijk is de score van de Algerijnen (182%): zij plegen liefst 91 keer zoveel misdrijven als de Belgen, de Tunesiërs en de Roemenen 31 keer zoveel, de Russen 15 keer zoveel, de Indiërs twaalf keer zoveel, de Marokkanen tien keer zoveel.
http://www.gva.be/nieuws/ ... r-dan-belgen.aspx?cmt=all - Geplaatst op zondag 04 maart 2012 16:18Adoeseg
Een berekening van de rechts extremist De Winter?Kiss slowly, laugh insanely, live truly, and and forgive quickly, (Paul Coelho) - Geplaatst op zondag 04 maart 2012 16:44Mee
Ja en??
Als hij cijfers naar buiten brengt die niet kloppen dan worden die wel ontkracht
Vooralsnog is dat niet gebeurt
Net zo goed als dat in Nederland hoe langer hoe meer aan het licht komt dat de werkelijkheid toch slechter is
Met cijfers gaat het niet om de boodschapper die het brengt maar om de inhoud , dat is kil materiaal geen emotie speechMee wijzigde dit bericht op 04-03-2012 16:46 met 0% - Geplaatst op zondag 04 maart 2012 17:10Mee
Jongerencohort 1999-2009, verdacht van een misdrijf
Het is al langer bekend dat de meeste criminaliteit wordt gepleegd door
jongens van 12 tot 24 jaar. Voor deze editie van C&R is onderzocht welk
percentage jongeren bij het bereiken van de 24-jarige leeftijd een strafblad
heeft. Van alle jongeren die in 1999 12 jaar waren, is van jaar op jaar (tot en
met 2009) nagegaan of ze 1 of meer keren verdacht werden van een misdrijf.
Bijna 1 op de 2 Marokkaanse 12-jarigen uit 1999 werd in de periode
1999–2009 op enig moment verdacht van een misdrijf. Hetzelfde geldt voor
ruim 1 op de 3 Antilliaanse en Surinaamse jongeren en bijna 1 op de 3 Turken
en overige niet-westerse allochtonen. Van de autochtone leeftijdsgenoten
kwam bijna 1 op de 5 in die periode voor het plegen van een misdrijf in aanraking met de politie. Jongens zijn veel vaker dan meisjes een keer verdachte
tijdens hun jeugd. Van de Marokkaanse jongens die 12 jaar waren in 1999
werd 65% op enig moment in hun jeugd verdacht van een misdrijf, tegenover
26% van de Marokkaanse meisjes. Ook bij de andere herkomstgroepen zijn er
grote verschillen tussen jongens en meisjes. Turkse en autochtone meisjes zijn
met respectievelijk 15% en 8% het minst vaak verdacht geweest.
CBS Rapportage 2010 ..pdf bestand
CBS criminaliteit en rechtshandhaving 2010 - Geplaatst op zondag 04 maart 2012 17:29Willemijn23
Je laatste posting gaat niet over Oost-Europeanen Mee.
Om on topic te blijven, natuurlijk is de " import" van criminelen een enorme zorg. Ik zou alleen niet zo gauw weten wat je daaraan moet doen, behalve verregaande internationale samenwerking om de criminelen zo snel mogelijk op te pakken en te berechten. Wel moeten we ervoor waken om hele bevolkingen als crimineel weg te zetten. Veel oosteuropeanen werken gewoon in het westen en hebben niets met die criminaliteit te maken.Keer je om naar de zon... en je schaduw verdwijnt. - Geplaatst op zondag 04 maart 2012 19:45Mee
Jawel hoor , t's het begin stukje van het rapport , gedeelte over criminaliteit
Niet alles geplakt , werd veel te langMee wijzigde dit bericht op 04-03-2012 19:45 met 21% - Geplaatst op zondag 04 maart 2012 20:44Willemijn23

oké, heb het inmiddels gelezenquote:Mee schreef op 04 maart 2012 @ 19:45:
Jawel hoor , t's het begin stukje van het rapport , gedeelte over criminaliteit
Niet alles geplakt , werd veel te langKeer je om naar de zon... en je schaduw verdwijnt. - Geplaatst op dinsdag 06 maart 2012 23:48Mee
INTERESSANTE GRAFIEKEN
let op de Roemenen die nog geen Schengen lid zijn
En de Nederlanders versus de TurkenMee wijzigde dit bericht op 06-03-2012 23:50 met 10% - Geplaatst op woensdag 07 maart 2012 10:36janneke2In oplopende volgorde:
je hebt kleine leugens, grote leugens en statistieken.
Grafiek 1 toont de aanwezigheid van oost europeanen (iets meer dan de heft van hen komt uit Polen).
Grafiek 2 toont iets mbt. verdachten.
Grafiek 3 heeft als dubbelzinnige kop:"wie steelt het meest?"
Vraag 1 wat is de onderlinge verhouding van deze 3 grafieken...?
Zo gaat grafiek 2 over verdachten, niet over veroordeelden (en dus niet "echt" over feiten - de verhouding tussen grafiek 2 en 3 is dus een soort los zand).
Grafiek 3 is ook zo heerlijk: wat of wie IS precies: "het meest"....?
......het meeste geld achterover drukt?
Dat is de keurige witte meneer de witte boordencriminaliteit pleegt.
Aangezien nederlanders vrij laag staan, zal het wel zo zijn, dat het gaat om "welke bevolkingsgroep pleegt het meeste overvallen, die bij de politie gemeld worden" ofzo.
(Waarbij fietsendieven dus vrijuit gaan.)
Ik concludeer, dat in Amsterdan het aantal Polen congruent is aan het aantal door Polen gepleegde misdaden. (In Haag en Rotterdam wijkt het figuur iets af, maar niet heel erg veel. Accoord, hier gaan we dus...)
Ik leid daaruit af, dat "aangezien geen enkele bevolkingsgroep compleet uit engelen bestaat" dat ook voor Polen geldt.
Ik vind dat wel een geruststellende conclusie. - Geplaatst op woensdag 07 maart 2012 10:39Adoeseg
Ik ook eigenlijk wel.....Kiss slowly, laugh insanely, live truly, and and forgive quickly, (Paul Coelho) - Geplaatst op woensdag 07 maart 2012 17:51Mee
PvdA-kamerlid Jeroen Recourt wil dat Nederland stopt met het uitleveren van criminele Polen aan hun moederland. Volgens Recourt zijn de jurirische procedures in Polen ondermaats. Ook de cellen zouden erbarmelijk zijn.
Het PvdA-kamerlid kwam in contact met de slechte omstandigheden in Polen toen een Brabantse ondernemer in 2008 voor tien maanden de Poolse cel in ging voor verdenking van het telen van wiet. Na deze tien maanden was de ondernemer in de Poolse cel sterk vermagerd, had hij huidziektes en kampte hij met posttraumatische stressstoornis.
Recourt stelt: "Justitiële samenwerking in de EU gaat om vertrouwen. Als dat er niet kan zijn, moeten we ook geen burgers uitleveren." Ook wil het kamerlid dat Nederland samenwerking zoekt met Engeland. Deze zouden ook bezig zijn met een lijst van landen waar geen burgers meer aan worden uitgeleverd vanwege erbarmelijke omstandigheden.
Recourt wil naast Polen ook Griekenland op de 'zwarte lijst' zetten. Volgens hem zit dat land financieel in de put, maar is het justitieel ook niet best. Vandaag zal het kamerlid zijn plan met minister Opstelten van Veiligheid en Justitie bespreken.
http://www.powned.tv/nieu ... criminele_polen_niet.html
Onder welke steen is hij vandaan gekropen ...Wat een wereldvreemd figuur
Wat een partij van Id.o..en - Geplaatst op woensdag 07 maart 2012 18:05marijke1
Omdat de omstandigheden in een Poolse gevangenis niet optimaal zijn komen ze dus maar hier stelen?Op het bovenstaande berust copyright© - Geplaatst op woensdag 07 maart 2012 18:08Willemijn23

Nee, dat staat er niet.quote:marijke1 schreef op 07 maart 2012 @ 18:05:
Omdat de omstandigheden in een Poolse gevangenis niet optimaal zijn komen ze dus maar hier stelen?Keer je om naar de zon... en je schaduw verdwijnt. - Geplaatst op woensdag 07 maart 2012 21:15Pagan
Maar het zou wel een overweging kunnen worden
."Beledigingen zijn de argumenten van hen, die ongelijk hebben." - Geplaatst op woensdag 07 maart 2012 22:01Willemijn23
Neemt niet weg dat het niet correct is om je eigen veronderstellingen of vooroordelen hier als waarheid te dumpen.Keer je om naar de zon... en je schaduw verdwijnt. - Geplaatst op donderdag 08 maart 2012 11:51Pagan
Ik ben de eerste die het met je eens is, zaken als waarheid deponeren die onjuist zijn, zou niet moeten mogen.
In dit geval vind ik het anders, het is een gedachte die op kan komen na het lezen van het betreffende bericht, bovendien staat er een vraagteken achter. Ik lees het dus niet als waarheid, maar als vraag die opkomt."Beledigingen zijn de argumenten van hen, die ongelijk hebben." - Geplaatst op donderdag 08 maart 2012 17:34Willemijn23
Het gaat hier om een kamerlid dat wil voorstellen om criminele Polen niet meer uit te leveren aan Polen. Dat er vervolgens Polen zullen zijn die dan wel hiernaar toe zullen komen omdat de omstandigheden in de gevangenis in het thuisland niet optimaal zijn is hoe dan ook een voorbarige conclusie. Je vult dan alvast in wat jij denkt dat er mogelijk gaat gebeuren. Dat is nergens op gebaseerd.
Ik denk dat een crimineel niet denkt: de gevangenissen in dat land zijn beter dan hier, dus ga ik daar stelen. Ik denk dat een crimineel ervan uit gaat dat hij niet wordt gepakt.Keer je om naar de zon... en je schaduw verdwijnt. - Geplaatst op zondag 11 maart 2012 09:53Adoeseg
NRC Youp:
Burgemeesters
Dus dan ga je die Erik Staal van Vestia maar eens googlen en dan lees je dat hij geen speler, maar een regisseur wilde zijn. En dat hij in een eenvoudig kantoor zonder deuren werkte. Dat hij een pionier was met visie op organisaties. Dat hij niet van het woord hoofdkantoor hield, omdat dat woord het idee oproept van afstand en van een machtcentrum. En machtcentra hebben volgens Erik vaak een onbedwingbare neiging tot groei. Dat zegt de man die met toestemming van linkse commissarissen een half miljoen per jaar verdiende en na het vergokken van het kapitaal met uitpuilende zakken vertrekt naar het tropische Bonaire. Daar komt hij vast niet in een sloppenwijk te liggen. Ik vrees een villaatje met uitzicht op zee. Een azuurblauwe zee. Ondertussen begrijp ik dat ook de accountant van Vestia niet vrijuit gaat. Die heeft zitten tukken of was verdoofd omdat hij jarenlang te veel Pools strooizout op zijn eitje flikkerde. Ik weet het niet, maar als domme burger ben je verbaasd. Verbaasd dat zoveel mensen bij deze zaak betrokken waren. Is het woord crimineel nooit gevallen of het oud-Hollandse begrip smerige zakkenvuller? Eerst was de burgemeester van Tilburg jarenlang commissaris en daarna zijn vrouw. Hoe werkt dat? Wat is dit voor handjeklapwereld dat ze elkaar dit soort schnabbeltjes toespelen? Kregen zij als commissaris ook een vergoeding? De huurders gaan de schade in elk geval ophoesten. Het komt op mij allemaal zo middeleeuws over. Waarom is die Staal niet gewoon uitgescholden en bij vertrek door de portier gefouilleerd? Niks drieënhalf miljoen mee. Betalen zal je. Terugbetalen! Idioot.
De burgemeester van Tilburg zal ongetwijfeld een goed, door advocaten geformuleerd excuus hebben waarin hij uitlegt dat het niet zijn schuld is. Het was maar een links bijbaantje. Een van de vele nevenfuncties!
Vrolijk volkje die burgemeesters. Ik begrijp dat de burgemeester van Wassenaar de burgemeester van Alphen aan den Rijn heeft gevraagd om de seksrel op het stadhuis van het chique villadorp te onderzoeken. Het eerste wat de burgemeester van Alphen gaat onderzoeken is of de heer De Greef inderdaad een snikkel van 23 centimeter heeft. Daar heeft deze wethouder al comazuipend een dame mee gedreigd. Als blijkt dat de man gewoon een garnalig pielemuisje heeft, dan wordt de zaak als belachelijk afgedaan en gestopt. De heer De Greef heeft aan de Alphense burgemeester gevraagd of hij geen koud liniaaltje wil gebruiken, want daar gaat zijn jongenspistool zo van krimpen.
Burgemeesters! Diederik Samsom gaf afgelopen donderdag de veel geplaagde burgervader van Utrecht het wijze advies om in 2014 op nette wijze op te rotten en nooit meer naar de Domstad terug te keren. Iets wat Aleid waarschijnlijk zelf ook al lang bedacht had. Maar wat deed Samsom, de aankomende leider van de PvdA? Hij trok zijn woorden onmiddellijk in en bood zijn excuses aan Wolfsen aan. Zo had hij het niet moeten zeggen. Wat is dit voor mietjesgedrag? Spreekt een linkse jongen eindelijk weer eens duidelijke taal, neemt hij zijn woorden terug. Als de PvdA ergens niet op zit te wachten, is het een angstdiplomaat! Duidelijke taal willen je kiezers en die Wolfsen moet gewoon wegwezen.
Wat hij moet gaan doen? Hij kan burgemeester van Hulst worden. Niet omdat de burgervader daar na een ongelukkig tweetje over de ovelval op een Chinees lestaulant zijn baan kwijt is. Nee, dat heeft hij opgelost door met een bloemetje naar de Middelburgse afhaalchinees te gaan. Hij heeft een nieuwe baan. Hij wordt mijn tekstschrijver en gaat meeschrijven aan mijn nieuwe theaterprogramma. Op dit soort humor zit mijn publiek te wachten. Toen ik hem belde, bekende hij dat hij hier al jaren op hoopte. Op deze vraag. Dit is een kans die hij niet onbenut mag laten. Buiten de Chinezen heeft hij ook nog een paar heerlijke Marokkanen, Turken en Surinamers in huis. Heerlijk. Ik kan niet wachten. Sambal bij? Graag!Kiss slowly, laugh insanely, live truly, and and forgive quickly, (Paul Coelho) - Geplaatst op woensdag 28 maart 2012 12:52Mee
Een artikel geplaatst door een Amsterdamse Buurtagent waarin hij de politiek verwijt te geloven in sprookjes en eens uit hun ivoren toren moet komen
Opvallende uitspraken van een man die bij het vuur zit
Klik op de link
Buurtagent AmsterdamMee wijzigde dit bericht op 28-03-2012 12:53 met 0% - Geplaatst op woensdag 28 maart 2012 14:56Mee
wo 28 mrt 2012, 13:11 | 232 reacties | lees voor
Agent: 'Brandend spoor van ellende door Oost-Europeanen'
AMSTERDAM - De Amsterdamse buurtagent John Beerman heeft in een column in het politievakblad Blauw ongemeen hard uitgehaald naar de steeds groter worden groep Oost-Europese veelplegers die ons land onveilig maken. In Amsterdam laat dit “duister volk” een “brandend spoor van ellende achter”, zo schrijft Beerman. De groep breidt zich volgens de agent uit als “een zware regenwolk.”
Agent hekelt Oost-europeanenMee wijzigde dit bericht op 28-03-2012 14:56 met 0% - Geplaatst op woensdag 28 maart 2012 18:24Adoeseg
Dat er zaken niet deugen, weet iedereen. Maar 1 agent bepaalt niet alles....Kiss slowly, laugh insanely, live truly, and and forgive quickly, (Paul Coelho) - Geplaatst op donderdag 29 maart 2012 00:03marijke1
Hij bepaalt niet, hij neemt waar en zijn waarnemingen kloppen.Op het bovenstaande berust copyright© - Geplaatst op donderdag 29 maart 2012 12:34Adoeseg
Voor hem. Het is idd waar dat de Polen veel in ons land vertoeven en (zwart voor ons) klussen én andere zaken doen. Of het in verhouding staat met de gemiddelde crimineel: ik zou het niet weten. Ik weet wel dat in moeilijke financiële tijden veel katten rare sprongen maken. Mensen die steeds minder te consumeren hebben in verhouding met voorheen, zullen zich nu in allerlei bochten gaan wringen. Voor veel mensen is het erg moeilijk een stapje terug te doen. Geen vakantie naar het buitenland bijv., is voor veel mensen niet te pruimen......Adoeseg wijzigde dit bericht op 29-03-2012 12:34 met 1%Kiss slowly, laugh insanely, live truly, and and forgive quickly, (Paul Coelho) - Geplaatst op donderdag 29 maart 2012 13:39Adoeseg
Metro nieuws zojuist:
Korps in verlegenheid door Polen-klacht agent
Wijkagent: Oost-Europese criminelen laten brandend spoor van ellende achter zich. Het korps herkent de trend, maar niet de cijfers.
Een nieuwe groep veelplegers drijft als een zware regenwolk boven de stad. De groep bestaat uit kansarme en laagopgeleide Oost-Europeanen die bij duizenden het land in komen en die ‘een brandend spoor van ellende achter zich’ laten. Ze laten zich niet terugsturen als ze eenmaal hebben ‘geproefd van onze onnozele politieke en burgerlijke goedgelovigheid, milde straffen en soms grenzeloze gastvrijheid’. En de politiek doet er niks aan.
Zo luidt de klacht van John Beerman, wijkagent in de Amsterdamse buurt De Pijp. Hij vervatte z’n hartenkreet over Oost-Europese criminelen in een column in politieblad Blauw. Beerman kwam ook met cijfers. Van de ‘laatste 1800 verdachten’ zouden er 831 afkomstig zijn uit Polen, Bulgarije, Litouwen en Roemenië.
Maar de cijfers zijn ‘niet accuraat’, liet woordvoerder Michelle Haest namens het politiekorps Amsterdam-Amstelland weten. “We herkennen wel de trend.” Wat de juiste cijfers dan wel zijn, blijft nog geheim. Volgens Haest heeft de politie onlangs een uitvoerige analyse gemaakt van het probleem. “Die moet eerst worden besproken in de driehoek (burgemeester, korpschef en hoofdofficier van justitie) voordat we ermee naar buiten komen.”
Het korps heeft geen mening over het feit dat een van zijn agenten kennelijk verkeerde informatie verspreidt. “Blauw is een onafhankelijk blad en meneer Beerman heeft de column op persoonlijke titel geschreven. Voor hem geldt ook vrijheid van meningsuiting, al is het duidelijk dat hij geen ruggespraak heeft gevoerd over de cijfers.”
De ophef over de column van de wijkagent komt een dag nadat een meerderheid van de Tweede Kamer afstand nam van het Polenmeldpunt van de PVV. Eerder al riep het Europees Parlement premier Rutte op afstand te nemen van het initiatief.
Tegelijkertijd neemt in de politiek en bij de politie de vrijmoedigheid toe om problemen met Oost-Europeanen te benoemen. Korpschef Henk van Essen van de politie Haaglanden zei begin dit jaar dat Midden- en Oost-Europeanen steeds vaker voorkomen in de misdaadcijfers. De Raad van Korpschefs kondigde onderzoek aan naar de gestegen criminaliteit onder Oost-Europeanen. Een woordvoerder zei daarover tegen Nu.nl: ‘’We hebben hele sterke onderbuikgevoelens dat dat zo is, maar we willen kijken of dat met cijfers is te onderbouwen.”
Dat krijg je nu. Verdeeldheid...Kiss slowly, laugh insanely, live truly, and and forgive quickly, (Paul Coelho) - Geplaatst op dinsdag 03 april 2012 15:30Mee
di 03 apr 2012, 12:49 | 197 reacties
Duitse minister wil meer grenscontrole
BERLIJN - De Duitse minister van Binnenlandse Zaken Hans-Peter Friedrich wil meer mogelijkheden voor grenscontroles tussen EU-landen. De oosterbuur wil aanzienlijke aanpassingen van het zogeheten Schengenverdrag voor vrij verkeer.
;We hebben niet alleen controle aan de binnengrenzen nodig bij grote evenementen zoals voetbalwedstrijden of grote congressen, maar ook als lidstaten hun verplichtingen niet nakomen”, zei de minister in de Rheinische Post van dinsdag. Als landen als Griekenland hun controle aan de grenzen verzaken, moeten andere landen volgens hem tijdelijk weer kunnen controleren.
De open grenzen in de Schengenzone mogen geen „poort zijn voor illegale migratie”, zei de minister. Samen met zijn Franse collega Claude Guéant probeert hij de regels aan te passen. De Franse president Nicolas Sarkozy heeft al geopperd zelf de grenscontroles in te voeren als de regels niet snel strenger worden.
Door het Schengenverdrag is de grenscontrole vervallen tussen 25 Europese landen. Alleen tijdelijke controle is mogelijk, maar alleen in uitzonderingsgevallen.
Nederland is een van de oprichters van het Schengenverdrag. Dat werd in juni 1985 ondertekend in het Luxemburgse grensdorp Schengen door de regeringsleiders van België, Nederland, Luxemburg, Duitsland en Frankrijk. Later sloten andere landen zich aan.
http://www.telegraaf.nl/b ... eer_grenscontrole___.html
Oeioeioei wat een foute man
Dat zeg je toch niet , waar is de saamhorigheid en de gezelligheid van het EU tje gebleven
Zal wel stiekem lid zijn van de PVV
Dit onderwerp heeft 87 reacties, en bestaat uit 4 pagina's. U bent momenteel op pagina last van 4.
De laatste reactie is geplaatst op 03-04-2012 15:30.
Meer criminele Oost-Europeanen naar westen