- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Columns
- Slim met geld
- Testpanel
- Uit het blad
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Libelle Academy
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 87 reacties, en bestaat uit 4 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 4.
De laatste reactie is geplaatst op 03-04-2012 15:30.
Meer criminele Oost-Europeanen naar westen
- Geplaatst op donderdag 15 december 2011 08:16misswinter
Lees net in de krant een bericht dat de criminaliteit in Oost-Europa daalt terwijl 'ie in het westen aan 't stijgen is. Dit schijnt zo te zijn sinds de EU is uitgebreid met een aantal oost-Europese landen. Een nogal verontrustend bericht. Maar wat kunnen we er aan doen?misswinter wijzigde dit bericht op 15-12-2011 08:17 met 14% - Geplaatst op donderdag 15 december 2011 10:01Adoeseg
Dat is toch al jaren bekend? Dat hadden we allemaal kunnen voorspellen! Heb je gehoord van die vrachtwagenchauffeurs, die afgelopen maandag een langzaamaan actie hebben gehouden op de autowegen in het hele land? Je kunt, als Oosteuropeaan binnen een kwartier een rijbewijs krijgen voor een vrachtwagen, dan kun je gelijk de weg op! Geen wonder dat grote vervoersbedrijven hier op de fles gaan: die gasten werken voor een schijntje en er zijn ondernemers, die ze in dienst nemen voor dat schijntje en zo de degelijke goed getrainde en opgeleidde chauffeurs de zak geven, die worden te duur. Zo werk je langzaam maar zeker als ondernemer ook mee aan de neerwaardse spiraal...Kiss slowly, laugh insanely, live truly, and and forgive quickly, (Paul Coelho) - Geplaatst op donderdag 15 december 2011 10:17marijke1
Het is ook niet voor niets dat lang niet iedereen blij is met de open grenzen.Op het bovenstaande berust copyright© - Geplaatst op donderdag 15 december 2011 20:40Anky
En wat te denken van het skimmen?
Voornamelijk gedaan door Bulgaren en Roemenen. - Geplaatst op donderdag 15 december 2011 23:22apekop
Gisteren een fake mail van de "Visa"
Vandaag van de "bank"..
Gaan jullie maar met de tijd mee, ik kom later wel.... - Geplaatst op vrijdag 16 december 2011 09:54Adoeseg
Kijk, ze blijven het proberen he? Idioten!Kiss slowly, laugh insanely, live truly, and and forgive quickly, (Paul Coelho) - Geplaatst op vrijdag 16 december 2011 13:43marijke1
Ze proberen het ook via de telefoon. Een tijd geleden werd ik gebeld door "mijn" bank. Ik wilde ze best van dienst zijn (niet dus) maar toen ik vroeg om het telefoonnummer zodat ik kon terugbellen was het ineens niet meer nodig. Pishingmailtjes vallen doorgaans op door het taalgebruik.Op het bovenstaande berust copyright© - Geplaatst op vrijdag 16 december 2011 13:57apekop
De aanhef van de "bankmail" was: beste,gewaardeerde klant...dat klinkt nou niet bepaald serieus.apekop wijzigde dit bericht op 16-12-2011 13:57 met 2%Gaan jullie maar met de tijd mee, ik kom later wel.... - Geplaatst op vrijdag 16 december 2011 17:56ellydev1mijn vader had ook zo'n telefoontje gehad. Hij nam de telefoon op en mijn vader zei zijn naam, toen vroegen ze mijn vader in een gebroken computertaal met wie spreek ik. Zei mijn vader bel ik jou of jij mij. En gooide de hoorn op de haak.

- Geplaatst op vrijdag 16 december 2011 23:31werkende mama
Vorig jaar bij ons ingebroken, aan de manier van inbraak, en het inzetten van een kind
als hulpje zeer vermoedelijk Bulgaren, paar maanden geleden bij mijn zus ingebroken Polen.
Werk zelf in de transport sector, regelmatig Tjechen, Bulgaren of Polen, spreken geen Engels, Duits of Frans, maar heb ook met ze te doen, worden op lange ritten gezet naar bijv. Nederland moeten daar een paar weken rijden, hebben geen geld om gebruik te maken van truckerscafe's, douche's of restaurants en beschikken meestal over slecht materiaal..Maar ja dan verdienen ze iets meer dan in hun eigen land. Voor onze eigen (Nederlandse) chauffeurs is het een ramp, ze werken voor hongerloontjes en zorgen er dus voor dat Nederlandse chauffeurs minder werk hebben. En die moeten regelmatig gekeurd worden, bijgeschoold zich houden aan rij- en rusttijden. - Geplaatst op zaterdag 17 december 2011 10:28Adoeseg
En vergeet ff niet, dat een opleiding voor vrachtwagenchauffeur zo rond de ¤10 .000 ongeveer kost, je gaat beginnen met je gewone rijbewijs en dan steeds een stap verder, ga er maar aanstaan!
Geen wonder dat de Hollandse chauffeurs de kont tegen de krib gooien!Kiss slowly, laugh insanely, live truly, and and forgive quickly, (Paul Coelho) - Geplaatst op zaterdag 17 december 2011 16:49misswinter
Volgens mij kunnen we dit probleem niet oplossen als de overheden daar niet 's gaan optreden. Ze weten wat er aan de hand is maar doen er niks aan. Geen lid van Schengen laten worden dus. - Geplaatst op zaterdag 17 december 2011 22:08twinmom_67
De overlast die ze veroorzaken door met alcohol op zich in het verkeer te begeven al dan niet met vrachtauto.
Lopen over de snelweg met je zatte kop.
In buurten worden Polen gedropt door uitzendbureau's met zijn tiggen in eea flatje wat tzt wordt afgebroken.Of in krachtwijken of prachtwijken voorheen vogelaar wijken etcc gedumpt worden.
Afval wat ze over de balkons kieperen,lallend over de gallerijen etccc
Op campings en of bungalowparken.
Waar Polen ,Tjechen etcc zich zat zuipen en overlast veroorzaken.
Louche uitzendbureau's die ze het vel over de neus halen.Deze kopen die afbraak flatjes etcc op om ze te verhuren aan de Poolse werknemers.twinmom_67 wijzigde dit bericht op 17-12-2011 22:11 met 20%Schijn bedriegt soms zozeer dat je zou willen dat mensen, net als verpakte levensmiddelen, voorzien waren van een etiket met de ingredienten. ! - Geplaatst op maandag 19 december 2011 09:30misswinter
Daar mogen ze inderdaad ook wel eens wat aan doen, aan die illegale uitzendbureautjes. Want het is een schande hoe ze deze mensen behandelen. - Geplaatst op maandag 19 december 2011 10:54Adoeseg
Die uitzendbureau's verdienen er dik aan. Tis gewoon verkapte mensenhandel. Bovendien zou het verboden moeten worden, dat men hier, na een paar weken werken en na ontslag, direct de hand kan ophouden bij gemeeentes, om zo een uitkering te vangen. Iets, waar menig gemeenteambtenaar zich terecht over ergert. Dáár zou politiek Den Haag zich eens wat steviger over moeten buigen!Adoeseg wijzigde dit bericht op 19-12-2011 10:54 met 0%Kiss slowly, laugh insanely, live truly, and and forgive quickly, (Paul Coelho) - Geplaatst op maandag 19 december 2011 16:36misswinter
Ach, in Den Haag houden ze zich alleen maar bezig met non-issues zoals 130 kilometer op alle snelwegen.
- Geplaatst op maandag 19 december 2011 23:51ellon

Je kan na een paar weken werken helemaal geen uitkering vangen. Waar haal je dat nou weer vandaan?quote:Adoeseg schreef op 19 december 2011 @ 10:54:
Die uitzendbureau's verdienen er dik aan. Tis gewoon verkapte mensenhandel. Bovendien zou het verboden moeten worden, dat men hier, na een paar weken werken en na ontslag, direct de hand kan ophouden bij gemeeentes, om zo een uitkering te vangen. Iets, waar menig gemeenteambtenaar zich terecht over ergert. Dáár zou politiek Den Haag zich eens wat steviger over moeten buigen!De natuur is een wonder. Een miljoen jaar geleden wist nog niemand, dat de mens een bril zou dragen en toch staan onze oren op de goede plaats - Geplaatst op dinsdag 20 december 2011 00:04Adoeseg
Het is de gemeente Vaals, die hier heel veel last van heeft en het schijnt zo te zijn, dat eenderde van de uitkeringstrekkers daar, oostblokkers zijn. Het heeft in de krant gestaan........
Als ze hier eenmaal een verblijfsvergunning hebben kan het!
Gemeente Vaals ondervind hier veel problemen van en hebben Minister Kamps daarover aangeschreven persbericht 12 october 2011 ministerie van Sociale zaken en Werkgelegenheid....Binnenkort wordt het een algemene verplichting om de verblijfsvergunningen te controleren (het zogenaamde bijstandstoerisme) werd dus voorheen niet of nauwelijks gedaan....Adoeseg wijzigde dit bericht op 20-12-2011 00:14 met 52%Kiss slowly, laugh insanely, live truly, and and forgive quickly, (Paul Coelho) - Geplaatst op dinsdag 20 december 2011 00:35ellon
Ja, daar zeg je wat. Je moet inderdaad eerst een verblijfstatus én een arbeidsverleden hebben én je moet hier minstens 5 jaar wonen. Maar hier een paar weken werken via een uitzendbureau en dan een uitkering vangen, kan niet. En dat schreef je in eerste instantie.
En dan nog eens wat: voor het verkrijgen van een uitkering bestaan regels, namelijk
U moet Nederlander zijn of bijvoorbeeld een verblijfsvergunning voor onbepaalde tijd hebben
U moet 27 jaar of ouder zijn
U moet in Nederland wonen en verblijven
U mag niet uitgesloten zijn van het recht op bijstand
U moet een inkomen hebben dat lager is dan het voor u geldende minimum
Uw vermogen mag niet te hoog zijn
U heeft geen recht op bijstand als u:
toerist bent
illegaal bent
asielzoeker bent zonder verblijfsvergunning
een minderjarige alleenstaande asielzoeker bent
medewerker bent van een internationale organisatie
grensarbeider bent (u woont in België of Duitsland)
Jongeren
Jongeren tussen de 18 en 27 jaar die niet in staat zijn om in hun eigen levensonderhoud te voorzien hebben geen recht op bijstand, maar kunnen mogelijk een beroep doen op de Wet investeren in jongeren (WIJ).
Uitgesloten zijn van het recht op bijstand
U kunt recht hebben op bijstand, maar van het recht op bijstand zijn uitgesloten. Dit houdt in dat u eigenlijk wel in aanmerking zou komen voor een bijstandsuitkering, maar dat u vanwege bijzondere omstandigheden van deze uitkering wordt uitgesloten.
Voorbeelden van deze bijzondere omstandigheden zijn:
u zit in detentie
u verblijft in het buitenland (uitzondering: een toegestane vakantie)
u bent jonger dan 27 jaar (uitzondering: weglopers, kinderen van tienerouders)
u bent tussen de 18 en 21 jaar en u verblijft in een inrichting
u geniet onbetaald verlof "
Het zou nogal van de zotte zijn om van die regels af te wijken als het om 'Oostblokkers' gaat. Ze mogen dus wel hun premies afdragen, belasting betalen en onze economie helpen draaiende te houden, maar bij ontslag moeten ze ineens maar zien hoe ze rondkomen? De nieuwe paria?De natuur is een wonder. Een miljoen jaar geleden wist nog niemand, dat de mens een bril zou dragen en toch staan onze oren op de goede plaats - Geplaatst op dinsdag 20 december 2011 10:03Adoeseg
Wat je zegt is allemaal waar en mij bekend. Maar kijk eens op de site van het Ministerie van Sociale zaken en werkgelegenheid over die brief van de gemeente Vaals aan Kamps.Kiss slowly, laugh insanely, live truly, and and forgive quickly, (Paul Coelho) - Geplaatst op dinsdag 20 december 2011 17:22ellon
Ik heb gelezen over het probleem, maar misschien moet de denkwijze eens gewijzigd worden. Je moet de schuld niet leggen bij de werkloos geworden Oost-Europeaan, maar bij werknemers die hen goedkoop in dienst nemen en hen lozen als het zo uitkomt. Je zou werknemers moeten verplichten om zulke mensen minimaal 10 jaar in dienst te nemen. Dan laten ze het wel uit hun hoofd om al die goedkope arbeidskrachten hierheen te halen. Het is toch te zot voor woorden dat mensen tegenwoordig wegwerpartikelen zijn geworden.De natuur is een wonder. Een miljoen jaar geleden wist nog niemand, dat de mens een bril zou dragen en toch staan onze oren op de goede plaats - Geplaatst op dinsdag 20 december 2011 19:09Mee
quote:ellon schreef op 20 december 2011 @ 00:35:
Ja, daar zeg je wat. Je moet inderdaad eerst een verblijfstatus én een arbeidsverleden hebben én je moet hier minstens 5 jaar wonen. Maar hier een paar weken werken via een uitzendbureau en dan een uitkering vangen, kan niet. En dat schreef je in eerste instantie.
En dan nog eens wat: voor het verkrijgen van een uitkering bestaan regels, namelijk
U moet Nederlander zijn of bijvoorbeeld een verblijfsvergunning voor onbepaalde tijd hebben
U moet 27 jaar of ouder zijn
U moet in Nederland wonen en verblijven
U mag niet uitgesloten zijn van het recht op bijstand
U moet een inkomen hebben dat lager is dan het voor u geldende minimum
Uw vermogen mag niet te hoog zijn
U heeft geen recht op bijstand als u:
toerist bent
illegaal bent
asielzoeker bent zonder verblijfsvergunning
een minderjarige alleenstaande asielzoeker bent
medewerker bent van een internationale organisatie
grensarbeider bent (u woont in België of Duitsland)
Jongeren
Jongeren tussen de 18 en 27 jaar die niet in staat zijn om in hun eigen levensonderhoud te voorzien hebben geen recht op bijstand, maar kunnen mogelijk een beroep doen op de Wet investeren in jongeren (WIJ).
Uitgesloten zijn van het recht op bijstand
U kunt recht hebben op bijstand, maar van het recht op bijstand zijn uitgesloten. Dit houdt in dat u eigenlijk wel in aanmerking zou komen voor een bijstandsuitkering, maar dat u vanwege bijzondere omstandigheden van deze uitkering wordt uitgesloten.
Voorbeelden van deze bijzondere omstandigheden zijn:
u zit in detentie
u verblijft in het buitenland (uitzondering: een toegestane vakantie)
u bent jonger dan 27 jaar (uitzondering: weglopers, kinderen van tienerouders)
u bent tussen de 18 en 21 jaar en u verblijft in een inrichting
u geniet onbetaald verlof "
Het zou nogal van de zotte zijn om van die regels af te wijken als het om 'Oostblokkers' gaat. Ze mogen dus wel hun premies afdragen, belasting betalen en onze economie helpen draaiende te houden, maar bij ontslag moeten ze ineens maar zien hoe ze rondkomen? De nieuwe paria?
Na een jaar blijven en uitkering
EU-burgers mogen drie maanden in een ander EU-land wonen zonder aanwijsbaar doel. Blijven ze langer, dan moeten ze aantonen zelf in hun levensonderhoud te kunnen voorzien. Na een jaar mogen ze onbeperkt blijven en kunnen ze aanspraak maken op een uitkering als dat nodig is.
En inmiddels wordt dat al veelvuldig gedaan
En de leus dat ze premies afdragen en dus recht hebben gaat niet op
Ze verdienen te weinig ( tot 20.000 euro betaal je , ook als nederlander helemaal niets)
En ook al hebben ze premie afgedragen..1 jaar premie is in 3 maanden aan bijstand opgesoupeerd
En gelet op de huidige situatie ..vul maar in
Nog even en half europa staat hier op de stoep - Geplaatst op dinsdag 20 december 2011 19:41ellon
Daarom schrijf ik ook dat ze werknemers zouden moeten verplichten om mensen een langdurig arbeidscontract aan te bieden. Dan laten ze het vanzelf wel uit hun hoofd om goedkope arbeidskrachten hierheen te halen. Het is toch ook te zot dat er steeds meer buitenlandse werkkrachten binnengehaald worden en hen vervolgens weer op straat te zetten als ze niet meer nodig zijn.De natuur is een wonder. Een miljoen jaar geleden wist nog niemand, dat de mens een bril zou dragen en toch staan onze oren op de goede plaats - Geplaatst op dinsdag 20 december 2011 21:08Adoeseg
Het gebeurt! Schaamteloos! Ten nadele van de werkzoekende Nederlanders. Goedkopere krachten worden zo ook weer uitgebuit. Voordat deze misstanden weer aan de kaak gesteld worden, zijn we weer een paar jaar verder!Kiss slowly, laugh insanely, live truly, and and forgive quickly, (Paul Coelho) - Geplaatst op woensdag 21 december 2011 17:10ellon
Dan zijn we geen paar jaar verder. Zolang economische motieven (lees: geld) belangrijker zijn dan de menselijk kant, zal dit nooit uit te roeien zijn.
Nog even een toevoeging:
En wie krijgt er over dertig jaar de schuld van het grenzeloos binnenhalen van Oost-Europeanen en de eventuele criminaliteit van die groep? Joop den Uyl natuurlijk...ellon wijzigde dit bericht op 21-12-2011 17:12 met 39%De natuur is een wonder. Een miljoen jaar geleden wist nog niemand, dat de mens een bril zou dragen en toch staan onze oren op de goede plaats
Dit onderwerp heeft 87 reacties, en bestaat uit 4 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 4.
De laatste reactie is geplaatst op 03-04-2012 15:30.
Meer criminele Oost-Europeanen naar westen