- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Columns
- Slim met geld
- Testpanel
- Uit het blad
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Libelle Academy
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 56 reacties, en bestaat uit 3 pagina's. U bent momenteel op pagina last van 3.
De laatste reactie is geplaatst op 18-01-2012 09:56.
Dolende zielen
- Geplaatst op woensdag 07 december 2011 15:27maryaDollemina,
Ik ben benieuwd hoe je moeder zich nu voelt. Of het gelukt is.
Ik heb ook ervaringen in de geestelijke wereld, en net zoals Sterrenelfje zegt......, het kan zijn, dat die geest haar iets wil duidelijk maken. Als je moeder er echter angstig van wordt, dan wordt het doel voorbij geschoten. - Geplaatst op woensdag 07 december 2011 16:43dollemina
Dag lieve mensen. Vanochtend dus die sessie bij mams thuis. Ze trilde als een rietje toen wij binnenstapten, maar gaandeweg kwam er wat rust over haar. De man is 1,5 uur geweest, een zeer rustgevend persoon en heeft haar diverse dingen duidelijk gemaakt. en deed zijn ding. Hij heeft aan het eind van zijn bezoek alle hoeken van haar appartement, zoals hij het verklaarde, gereinigd. Hij meldde dat de ziel verdwenen was en dat zij nu gerust moest zijn en vooral positief haar gedachten moest laten gaan. Mocht het weer actueel worden, moest ze maar heel sterk aan mij denken, inplaats van aan het negatieve. Hij heeft ook nog haar benen behandeld en ook daar heeft ze vertrouwen in en daar gaat het in deze toch om. Mams gaf de man een dikke pakkerd, zo blij was zij dat ze geloofd en geholpen werd. Ik heb voor haar nog wat "opdrachten" achtergelaten oftewel, wees gerust, geloof en ga bijtijds naar bed. Neem een Valdispert voor de nacht rond 8 uur in en ga een uur of 10 naar bed. Geniet van uw bevrijding en bel mij morgen hoe u zich voelt, maar denk vooral niet aan......, blijf positief denken. Zal mij benieuwen hoe ze dit gaat verwerken. Ook dat zal ik weer laten weten.
Marya, krijg ik nu in mijn inbox jouw verhaal betreffende huis/dochter?
Groetjes Mientje/ HHerinner je gisteren, droom over morgen, maar leef vandaag. - Geplaatst op woensdag 07 december 2011 18:43maryaDollemina,
Fijn, dat je moeder geholpen is, dat haar omgeving is gereinigd.
Idd positief denken, daar gaat het om.
W.b. Je laatste zin...., je verwart me met, ik meen, Marigene. Ik weet even niet uit mijn hoofd, of ik de naam juist heb. - Geplaatst op woensdag 07 december 2011 18:58dollemina
Sorry Marya, dat ik je even door elkaar haalde met Marigene.
Ja ik wacht nu op een inbox bericht van haar.
Ja, ik ben echt blij en hoop morgen een positief telefoontje van mijn mams te mogen beantwoorden. Ze heeft het verdiend. Je wilt de angst niet voelen van je mams op die leeftijd.
Ook ik ga proberen vannacht weer wat ontspanning uit mijn slaap te halen. Het is voor ons beiden genoeg geweest.
Ik laat weer van me horen.
Groet Mientjedollemina wijzigde dit bericht op 07-12-2011 18:59 met 15%Herinner je gisteren, droom over morgen, maar leef vandaag. - Geplaatst op woensdag 07 december 2011 19:15Marigene
Dolle Mina,ik heb je een inbox gestuurd!Oost west thuis best! - Geplaatst op donderdag 08 december 2011 08:03aruraFijn dat hij haar huisje heeft gereinigd ben erg benieuwd of je mams vannacht heerlijk geslapen heeft.Te veel bos zien is ook niet alles.
- Geplaatst op donderdag 08 december 2011 09:09dollemina
Marigene: zie inboxHerinner je gisteren, droom over morgen, maar leef vandaag. - Geplaatst op donderdag 08 december 2011 09:11dollemina
Arura: ook ik ben benieuwd of ze lekker geslapen heeft. Dat weet ik nog niet. Heb haar gevraagd mij zelf te bellen om te vertellen hoe het gegaan is. Ik wil haar niet storen of opjagen. Alles dus op zijn eigen tijd.
Je/jullie horen weer van mij.Herinner je gisteren, droom over morgen, maar leef vandaag. - Geplaatst op donderdag 08 december 2011 23:17gabriella maria
hoi dollemina.
ik ben benieuwd hoe je moeder geslapen heeft,
en die man zal toch nog wel even terug komen om te kijken of alles nog rustig is?
wat je ook kan doen als je dat wil leg een rozekwarts steen bij je moeder neer op de slaapkamer,, dat is zo,n mooie roze achtige steen.
want hopenlijk heeft die man ook eerlijk verteld,
dat het een vrije keus is van die man om weg te gaan, en ook een vrije keus is dat hij terug kan komen?
maar inderdaad laten we positief blijven dat beiden nu eindenlijk rust hebben.
en dat je moeder ongestoord heerlijk weer kan gaan slapen, want inderdaad zulke dingen putten je uit.
super dat je dit wou delen,
en hopenlijk valt er bij jou nu ook een last van je schouders af, dat je nu ook weer opgelucht adem kan halen.
liefs gabyMOED IS DAT ZACHTE STEMMETJE,, DAT ZEGT EIND VAN DE DAG,, IK PROBEER HET MORGEN NOG EENS. - Geplaatst op vrijdag 09 december 2011 19:38Marigene
Dollemina,weet je inmiddels of je moeder nu beter slaapt?
Ik hoop het van harte.....
Ik weet dat je het druk hebt ,maar hopelijk nog wel tijd om het even te vertellen...."Oost west thuis best! - Geplaatst op zaterdag 10 december 2011 10:06ring1
Ik denk niet dat je moeder zoiets zou verzinnen, Mina.
Het komt voor, en ik geloof daar ook in. Ja, tenzij ze inderdaad hallucineert of psychoses heeft ofzo, maar jij denkt niet dat ze dat heeft.
Als ik het zou meemaken had ik allang m'n biezen gepakt!
Lijkt me echt eng om mee te maken.
Goed dat jij in haar gelooft, en nu maar hopen dat die overledene daar niet blijft hangen.
Maar wat ik me wel afvraag is, hoe lang woont ze daar?
Is het zo plotseling gekomen?
Mensen zijn over het algemeen goed afgeschermd voor dat soort "zaken" en kunnen dat ook niet zien. Tenzij je al zo'n gave hebt natuurlijk.ring1 wijzigde dit bericht op 10-12-2011 10:11 met 36% - Geplaatst op zaterdag 10 december 2011 11:01dollemina
zie inboxHerinner je gisteren, droom over morgen, maar leef vandaag. - Geplaatst op zaterdag 10 december 2011 14:44maryaRing, wat bedoel je precies met je laatste 3 regels?
Bij ieder mens is de "gave" van nature aanwezig. Het is het niet of onvoldoende bewust ervan zijn, wat problemen kan geven.marya wijzigde dit bericht op 10-12-2011 14:45 met 2% - Geplaatst op zaterdag 10 december 2011 18:00ring1
Dat is zo, Marya. Maar bij veel mensen komt die gave er niet uit.
En ik ben zelf ook blij om afgeschermd te zijn van wat er om me heen gebeurt. Ik moet er niet aan denken dat ik struikel over geesten en aanverwanten
ring1 wijzigde dit bericht op 10-12-2011 18:01 met 0% - Geplaatst op zondag 11 december 2011 10:13aruraBlijf ik toch nieuwsgierig of je mams nu beter slaapt.Te veel bos zien is ook niet alles.
- Geplaatst op zondag 11 december 2011 10:26dollemina
Goedemorgen allemaal, even een update. Mijn laatste contact was gisteravond en toen meldde mijn moedertje dat ze nog halve nachten wakker lag, nog steeds het gevoel had dat er iets op haar onderbenen lag, maar dat ze ook nog contact had met die meneer. Daar ben ik wel blij om. Ze heeft veel vertrouwen in hem, hij belde haar af en toe op en sprak dan weer bemoedigend toe. Ik hoop echt dat het haar de uiteindelijke rust zal brengen. Is ook zeker nodig,want a.s. nacht gaan wij op vakantie. Dat staat al maanden geboekt. Zij heeft daar vrede mee. Natuurlijk blijft ze niet alleen achter, mijn broer woont niet ver van haar vandaan en bezoekt haar dagelijks. Gelukkig. Ik ga zo mijn koffers pakken en ons verder voorbereiden op onze verre reis.
Dit is dus ook voor de komende 12 dagen mijn laatste posting, ik hoop dat ik het na thuiskomst van de daken kan schreeuwen dat tijd en aandacht de angst heelde en zij weer haar normale leven kan gaan leiden. Natuurlijk zal ik tijdens deze reis proberen contact met haar te houden, maar voor zover ik nu weet, is mijn mobiele abonnement niet toereikend. Dan zoek ik maar naar een vaste telefoon, ...toch?
Vanaf de 22e dus weer present. Groet MientjeHerinner je gisteren, droom over morgen, maar leef vandaag. - Geplaatst op vrijdag 06 januari 2012 11:21Adoeseg
De telegraaf: vanmorgen:
Derek Ogilvie ontmaskerd? van onze redactie
AMSTERDAM - VIDEO - Het Schotse medium Derek Ogilvie zou zijn ontmaskerd door het VARA-programma RamBam. in een liveshow viel hij compleet door de mand...
Dit meldt De Pers. In de nieuwe onthullingshow worden misstanden aan de kaak gesteld en het lijkt erop dat kinderfluisteraar en medium Derek Ogilvie het eerste slachtoffer is. Volgens de makers van het programma RamBam heeft Derek helemaal geen contact met geesten.
RamBam-presentatrice Linda Hakeboom liet tijdens een liveshow van de RTL- goeroe in Enschede Derek geloven dat haar opa was overleden. Derek zou daarop twintig minuten met de opa van de presentatrice hebben gesproken. Enige probleem is…. de grootvader van Linda is helemaal niet overleden. Na afloop van de show confronteerde de presentatrice het geprezen Schotse medium met de feiten. Daarop zou Derek wat onzin gemompeld hebben.
“Het is toch heel erg dat mensen dat geloven”, laat Linda weten. “Dat hebben we nu aangetoond.”
Max van den Burg, medepresentator van de show, gaat echter nog een stapje verder. Volgens hem ‘grensde de onthulling aan de Watergate-affaire’. Hij is van mening dat de goeroe het land uitgezet moest worden. ‘Hij is de Mauro van de entertainmentindustrie’
Het is niet de eerste keer dat er getwijfeld wordt aan de gave van Derek . De Amerikaan James Randi onderzocht enkele jaren geleden de krachten van Derek door middel van een test. Derek verblijft momenteel in Schotland.
Zo gemakkelijk is het dus, om iemand te ontmaskeren...Adoeseg wijzigde dit bericht op 06-01-2012 14:17 met 10%Kiss slowly, laugh insanely, live truly, and and forgive quickly, (Paul Coelho) - Geplaatst op zondag 08 januari 2012 17:11ring1
Kan ook onzin zijn. Mensen die absoluut niet geloven in bovennatuurlijke dingen, hebben altijd wel wat te mekkeren.
Ik heb Derek weleens op tv gezien, en als hij vreemde mensen op straat aanspreekt, zijn ze verbaasd over wat hij allemaal weet wat hij onmogelijk had kunnen weten. Heel bijzonder.
Maar ja, ik sta er ook meer open voor dan die lui die zo graag "ontmaskeren". - Geplaatst op maandag 09 januari 2012 16:32Tulp123
Hoe zat het ook alweer met Char? - Geplaatst op woensdag 11 januari 2012 20:32Adoeseg

Heb je het stuk gelezen? En heb je het op tv gezien???quote:ring1 schreef op 08 januari 2012 @ 17:11:
Kan ook onzin zijn. Mensen die absoluut niet geloven in bovennatuurlijke dingen, hebben altijd wel wat te mekkeren.
Ik heb Derek weleens op tv gezien, en als hij vreemde mensen op straat aanspreekt, zijn ze verbaasd over wat hij allemaal weet wat hij onmogelijk had kunnen weten. Heel bijzonder.
Maar ja, ik sta er ook meer open voor dan die lui die zo graag "ontmaskeren".Kiss slowly, laugh insanely, live truly, and and forgive quickly, (Paul Coelho) - Geplaatst op donderdag 12 januari 2012 00:09Manji 48
quote:ring1 schreef op 08 januari 2012 @ 17:11:
Maar ja, ik sta er ook meer open voor dan die lui die zo graag "ontmaskeren".
Je bent er dus nooit geweest,ik ook niet. Maar volgens vrienden en vriendinnen van mij,die er wel geweest zijn,was het een grote show,niet meer en niet minder. Met zijn gehups op het podium,leiden hij de mensen af en was het een grote geldkloperij,want het is niet mis wat je ervoor moet neertellen om binnen te mogen komen.
Ik ben een heel nuchter persoon,maar heb nooit in die man geloofd,maar gaf hem wel de voordeel van de twijfel.
Maar mijn vermoeden was dus juist,het is een grote oplichter.
Ring1mocht je het niet gezien hebben,kijk dan eens bij uitzending gemist,en dan ben ik benieuwd of je nog zo over die man denkt.Manji 48 wijzigde dit bericht op 12-01-2012 00:21 met 0% - Geplaatst op zondag 15 januari 2012 09:56ring1
Bij welke uitzending moet ik dan kijken? Dat wil ik inderdaad weleens zien.
Mensen hebben een bewustzijn en een onderbewustzijn, dus best mogelijk dat hij met dat onderbewustzijn van die levende opa te maken heeft gehad.
Bovendien maken mensen met een gave wel degelijk fouten.
Soms is "de verbinding" slecht of kunnen ze het niet juist vertalen wat aan hun doorgegeven wordt. Het is allemaal net zo symbolisch als in dromen. Zo bekijk ik het tenminste.
Ik vind Derek beter als Char. Bij Char heb ik eigenlijk wel wat twijfels, maar wie ben ik.
Elf, dat is een tijd geleden
- Geplaatst op maandag 16 januari 2012 23:20Manji 48
Ring hier kun je de uitzending zien.
http://spiritualiteit.blo ... -rambam-met-derek-ogilvie
- Geplaatst op dinsdag 17 januari 2012 00:25Kozoroh
quote:ring1 schreef op 15 januari 2012 @ 09:56:
Bij welke uitzending moet ik dan kijken? Dat wil ik inderdaad weleens zien.
Mensen hebben een bewustzijn en een onderbewustzijn, dus best mogelijk dat hij met dat onderbewustzijn van die levende opa te maken heeft gehad.
Bovendien maken mensen met een gave wel degelijk fouten.
Soms is "de verbinding" slecht of kunnen ze het niet juist vertalen wat aan hun doorgegeven wordt. Het is allemaal net zo symbolisch als in dromen. Zo bekijk ik het tenminste.
Ik vind Derek beter als Char. Bij Char heb ik eigenlijk wel wat twijfels, maar wie ben ik.
Elf, dat is een tijd geleden
Ik ben het met je eens Ring, maar vind Derek en Shar oplichters. Ze verdienen zo veel dat ik dat verdacht vind, en sommige situaties zijn niet echt.
Ik geloof wel in dolende zielen of andere verschijnselen van een andere wereld. En in mensen die de gave hebben om deze dingen te kunnen zien en geen psychische stoornissen hebben omdát ze ze zien.
Ze zullen ook nooit geld vragen voor de hulp die ze geven, omdat helpen hoort bij die gave. Ze timmeren niet aan de weg maar helpen gewoon waar dat mogelijk is.
Er zijn handopleggers die de boel flessen of droomuitleggers die maar wat doen.
Kaf onder het koren zal er altijd zijn, net zoals sommige homeopatische genezers die wonderen beloven bij ernstige ziektes die nooit uitkomen.Kozoroh wijzigde dit bericht op 17-01-2012 00:27 met 1% - Geplaatst op woensdag 18 januari 2012 09:56ring1
Bedankt voor de link, Manji.
Allereerst heb ik eens gelet op de mensen die kritiek hebben op Derek, en dat zijn toch echt geen mensen die zich verdiept hebben in mediums en alles wat zich daar omheen kan afspelen.
Dat is tenminste mijn eerste indruk.
Bovendien (wel komisch trouwens) hebben ze het zo in elkaar gezet, dat hij met vleugeltjes op zijn rug, en o.a. dansend in beeld is
Ik heb uitzendingen gezien, waarbij ik dacht, hoe weet hij dat.
En niets algemeens, wat iedereen kan hebben, maar echt over iets wat hij dus onmogelijk had kunnen weten.
Vertelt hij bijvoorbeeld over iemand, die een ring een tijdje terug aan het zoeken was, en dat klopte inderdaad. Heeft iedereen een tijdje terug een ring gezocht?
Of dat een overledene iets heel persoonlijks vertelde en dat dit ook klopte. Daar zit ik dus speciaal op te letten. Niet die algemene dingetjes, want dat kennen we wel. Je ziet mij ook niet bij een waarzegger met een glazen bol zitten. Die kan mij ook wel van alles vertellen, maar daar moet echt iets heel specifieks tussen zitten, wat alleen ik kan weten, anders geloof ik het ook niet. Ik heb daar ook helemaal geen behoefte aan, om "mijn toekomst" te laten voorspellen o.i.d.
In dat programma mis ik dus die bijzondere gevallen, en dat laten ze ook weer heel bewust achterwege.
En dat zegt dus meer over het programma dan over Derek.
Ik vind dat programma ook niet erg overtuigend overkomen.
Zo kijk ik er tenminste tegenaan.
Het is wel een showmannetje, ben ik wel met je eens, Kozoroh.
Dat vind ik dus wel jammer.
Het mag allemaal wel wat minder.
Neemt niet weg, dat mensen die hier totaal niet in geloven, misschien zich wel wat meer gaan verdiepen in dat er meer is dan alleen dit aardse leven.ring1 wijzigde dit bericht op 18-01-2012 09:58 met 0%
Dit onderwerp heeft 56 reacties, en bestaat uit 3 pagina's. U bent momenteel op pagina last van 3.
De laatste reactie is geplaatst op 18-01-2012 09:56.
Dolende zielen